Mopokuumetta

Mä en edes vastannut sen soitteluun, ei normaali jaksa kaikenmaailman myyjien kansa. Jollei emailiin tule tarjousta niin pitäköön jauhantansa.

Toinen asia: millä katsotte mittarinnäyttämän? Jollain sport trackerilla? Pelkkä live gps-näyttö ei kiinnosta, mielummin joku mikä tallentaa kulloisenkin nopeuden...
Itse tein taktiset ja ostin Android Auto kykenevän lisänäytön stongalle mittarin alle. Saa parhaan navigoinnin, GPS nopeuden, varoitukset siitä ja tästä ,musat ja ei säätöä kaapeleiden yms kanssa jos ei halua (aka et halua jättää näyttöä kiinni jos ei ole tallia tms). Pikkusen huolestuttaa mukana tulleen johtosarjan lämmönkesto, mutta ainoa järkevä reitti Hornetissa on tankin kylkeä/reunaa pitkin jäähdyttimen yli, josta vakio johtosarjakin menee... Joten joko kestää lämmöt tai pitää alkaa kolvailemaan omaa lämmön ja vedenpitävää USB C kaapelia.
 
Viimeksi muokattu:
Asensin Stoprt Tracker appin, ja kurkkasin mitä Vespa motarilla kulkee. Nyt voin poistaa sen, kun en moisia tarvitse. Enkä taatusti halua piuhoja, näyttöjä ja ikuista konffausta ajeluuni, enkä edes mukitelinettä ja pilliä että voisi ryystää kahvia ajaessani ;-)
 
Itse tein taktiset ja ostin Android Auto kykenevän lisänäytön stongalle mittarin alle. Saa parhaan navigoinnin, GPS nopeuden, varoitukset siitä ja tästä ,musat ja ei säätöä kaapeleiden yms kanssa jos ei halua (aka et halua jättää näyttöä kiinni jos ei ole tallia tms). Pikkusen huolestuttaa mukana tulleen johtosarjan lämmönkesto, mutta ainoa järkevä reitti Hornetissa on tankin kylkeä/reunaa pitkin jäähdyttimen yli, josta vakio johtosarjakin menee... Joten joko kestää lämmöt tai pitää alkaa kolvailemaan omaa lämmön ja vedenpitävää USB C kaapelia.
Kyllä noi normijohdot lämpöä prätkän mittakaavassa kestää, kun ei siinä koneen yläpuolella mitään erityisemmin lämpenevää ole. Tuleeko sulla siis usbikaapelilla akulta virta laitteelle?

Paljon btw makso ja mikä laite? En oo viitiny mitään tärinävaimennettua puhelintelinettäkään hommata.
 
Kyllä noi normijohdot lämpöä prätkän mittakaavassa kestää, kun ei siinä koneen yläpuolella mitään erityisemmin lämpenevää ole. Tuleeko sulla siis usbikaapelilla akulta virta laitteelle?

Paljon btw makso ja mikä laite? En oo viitiny mitään tärinävaimennettua puhelintelinettäkään hommata.
Kyllä se kuumalta tuntuu kun käytti koneen kuumaksi, mutta isoin riski on todennäköisesti se että johto hinkkautuu puhki ellei päälle laita jotain. On siis tällä hetkellä ihan puhdas veto akulta stongalle kun mukana tullut usb-c johto ei ole tarpeeksi pitkä. Pitäisi selvittää mikä sulakerasian paikka tms saa virtaa vain prätkän ollessa virroissa niin ei olisi aina virrat johdossa.

Laite on Interphone Ridesync. 200-250e näkyy olevan hinta siellä ja täällä.
 
Kyllä se kuumalta tuntuu kun käytti koneen kuumaksi, mutta isoin riski on todennäköisesti se että johto hinkkautuu puhki ellei päälle laita jotain. On siis tällä hetkellä ihan puhdas veto akulta stongalle kun mukana tullut usb-c johto ei ole tarpeeksi pitkä. Pitäisi selvittää mikä sulakerasian paikka tms saa virtaa vain prätkän ollessa virroissa niin ei olisi aina virrat johdossa.

Laite on Interphone Ridesync. 200-250e näkyy olevan hinta siellä ja täällä.
Eikö tuossa pyörässä ole mitään "auxiliary DC" -tyyppistä valmista liitintä, kun on noinkin uusi prätkä? Juuri yhteen MT-07 asentelin USB-laturin, ja se oli mukavan helppo, kun prätkässä oli valmis tulpattu liitin, johon vaan kiinnitetään USB-laturi.
 
Eikö tuossa pyörässä ole mitään "auxiliary DC" -tyyppistä valmista liitintä, kun on noinkin uusi prätkä? Juuri yhteen MT-07 asentelin USB-laturin, ja se oli mukavan helppo, kun prätkässä oli valmis tulpattu liitin, johon vaan kiinnitetään USB-laturi.
Takana olisi suoraan USB C liitin. Huollon kaveri sanoi että edessä pitäisi olla liittimet kahvanlämmittimille mutta en itse ainakaan bongannut suoraan kun yritin kuikuilla. Voi olla että ovat juuri sopivasti tankin alla tms. Pitää katsella tarkemmin talvella onko suoraa liitintä. Tein nyt ensin quick and dirty asennuksen. Olisin muuten vetänyt vain pidemmän usb johdon mutta tuossa mukana olevassa on hyvä paikoillaan takuulla pysyvä ja varsin hyvin kosteutta kestävä liitin josta en halua ainakaan vielä luopua.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se kuumalta tuntuu kun käytti koneen kuumaksi, mutta isoin riski on todennäköisesti se että johto hinkkautuu puhki ellei päälle laita jotain. On siis tällä hetkellä ihan puhdas veto akulta stongalle kun mukana tullut usb-c johto ei ole tarpeeksi pitkä. Pitäisi selvittää mikä sulakerasian paikka tms saa virtaa vain prätkän ollessa virroissa niin ei olisi aina virrat johdossa.

Laite on Interphone Ridesync. 200-250e näkyy olevan hinta siellä ja täällä.

Mulla ei ole mitään sulanut vaikka johdot menee parin sentin päästä venttiilikopasta, kyseessä kuitenkin ilmajäähdytteinen kone mikä käy aina kuumana.
 
Mulla ei ole mitään sulanut vaikka johdot menee parin sentin päästä venttiilikopasta, kyseessä kuitenkin ilmajäähdytteinen kone mikä käy aina kuumana.
Juu ja sylinterinkanteen voi koskea sekunnin pari. Pitäisi siis olla ok. Isoin juttu on tuo jäähdyttimen ylitys stongalle. Siinä on kulma mistä johto voi hinkkautua rikki, pitää kehittää joku suoja tai saada johto irti kulmasta. Noh, pääasia että toimii, paikka on hyvä ja kypärä päässäkin näkee kaiken päätä liikuttamatta.
 
Ideoita millä tuollaisen laikukkaan moottorin sais siistimmäksi? Ei lähde pesemällä eikä liuottimella mitä kokeilin.
 

Liitteet

  • Spora2.jpg
    Spora2.jpg
    414,1 KB · Luettu: 109
Jännä miten paljon rohkeutta sitä saa jo yhden ajotunnin jälkeen. Tänään oli toinen ajotunti ja sen jälkeen on vielä tunti vai pari ennen käsittelyä. Isoimmat ongelmat ovat että yritän vetää kahdeksikon liian pienenä ja väistöt tulevat vähän liian kovalla vauhdilla maikan mukaan (tuo vajaa kympin kovempi tuntuu huomattavan luontevalta ja helpolta). Mutta oli kyllä hullua miten paljon sitä uskalsi kallistaa pyörää ja miten sitä ei edes ajatellut vs ensimmäinen ajotunti. Oli itseasiassa aika hauska verrata toiseen ummikkoon joka aloitti tunnit kuten itse, tajusi monta asiaa mitä ei ensimmäisen tunnin aikana tajunnut.
 
Jännä miten paljon rohkeutta sitä saa jo yhden ajotunnin jälkeen. Tänään oli toinen ajotunti ja sen jälkeen on vielä tunti vai pari ennen käsittelyä. Isoimmat ongelmat ovat että yritän vetää kahdeksikon liian pienenä ja väistöt tulevat vähän liian kovalla vauhdilla maikan mukaan (tuo vajaa kympin kovempi tuntuu huomattavan luontevalta ja helpolta). Mutta oli kyllä hullua miten paljon sitä uskalsi kallistaa pyörää ja miten sitä ei edes ajatellut vs ensimmäinen ajotunti. Oli itseasiassa aika hauska verrata toiseen ummikkoon joka aloitti tunnit kuten itse, tajusi monta asiaa mitä ei ensimmäisen tunnin aikana tajunnut.
Mä kävin kortin aikuisiällä joitain vuosia sitten ja huomasin, että kun on fillaroinut aika paljon, niin toi prätkän käsittelyhän on täysin sama asia ja osasin käytännössä kaikki harjoitteet ekan ajotunnin jälkeen. Se mikä lähinä oli harjoittelua vaativaa oli siinä hidasajopujottelussa se kaasu, kytkin, takajarru motoriikan yhdistäminen. Olin toki ajellut jonkun verran myös prätkillä ja mopoilla nuorempana jossain maaseudulla enduropyörällä jotain metsäteitä yms, mutta isommalle pyörälle lähdettiin suht nollasta. Tai no noi autokoulun pyörät nyt oli vielä tollasia aika iisejä ajettavia, omalla gixxerillä en varmaan vieläkään läpäisisi sitä pujotteluhommaa... :D
 
MP:n kuljetus.

Itellä on telikärri. Katellu jos Motonetistä vuokraisi Majavan kärryn, kun on kippi ja kuomu.

Jos käy niin, että akku tyhjä tai joku muu muuttuja, miksi ei lähde mopo käyntiin.

Niin kuinka raskas 300kg painava on työntää kärrin kyytiin?
Oletus että tasainen piha ja ei saa loivennettua lavan kulmaa, esim. jalkakäytävää hyödyntäen.

Meneekö kahdelta mieheltä työntäen?
 
MP:n kuljetus.

Itellä on telikärri. Katellu jos Motonetistä vuokraisi Majavan kärryn, kun on kippi ja kuomu.

Jos käy niin, että akku tyhjä tai joku muu muuttuja, miksi ei lähde mopo käyntiin.

Niin kuinka raskas 300kg painava on työntää kärrin kyytiin?
Oletus että tasainen piha ja ei saa loivennettua lavan kulmaa, esim. jalkakäytävää hyödyntäen.

Meneekö kahdelta mieheltä työntäen?
Menee kahdelta mieheltä työntäen. Jos kärry kippaa niin sehän vielä laskee kärryn persettä niin menee kyllä työntämällä tasamaalla. :thumbsup:
 
MP:n kuljetus.

Itellä on telikärri. Katellu jos Motonetistä vuokraisi Majavan kärryn, kun on kippi ja kuomu.

Jos käy niin, että akku tyhjä tai joku muu muuttuja, miksi ei lähde mopo käyntiin.

Niin kuinka raskas 300kg painava on työntää kärrin kyytiin?
Oletus että tasainen piha ja ei saa loivennettua lavan kulmaa, esim. jalkakäytävää hyödyntäen.

Meneekö kahdelta mieheltä työntäen?

Kyllä se pitäisi yhdeltäkin mennä jos vain vähän saa alkuvauhtia.
 
Mä kävin kortin aikuisiällä joitain vuosia sitten ja huomasin, että kun on fillaroinut aika paljon, niin toi prätkän käsittelyhän on täysin sama asia ja osasin käytännössä kaikki harjoitteet ekan ajotunnin jälkeen. Se mikä lähinä oli harjoittelua vaativaa oli siinä hidasajopujottelussa se kaasu, kytkin, takajarru motoriikan yhdistäminen. Olin toki ajellut jonkun verran myös prätkillä ja mopoilla nuorempana jossain maaseudulla enduropyörällä jotain metsäteitä yms, mutta isommalle pyörälle lähdettiin suht nollasta. Tai no noi autokoulun pyörät nyt oli vielä tollasia aika iisejä ajettavia, omalla gixxerillä en varmaan vieläkään läpäisisi sitä pujotteluhommaa... :D
Itsellä en taas liiemmin kiinnittänyt huomiota että olisi polkupyörän kanssa liikaa yhteistä käsittelyssä. Mutta en ole ikinä rajummin maastossa ajellut yms. Kytkin ja kaasu yms ovat ne ylivoimaisesti helpoimmat asiat koska tuli ajeltua kesä vaihteellisella tl krossimönkkärillä. Sen takia ehkä tuli liiankin helposti liian pientä kahdeksikkoa jne koska nopeuden sai liian alas suhteessa tarpeeseen. Kahdeksikko on vaikein, mutta väistössä vaati tosiaan aluksi uskallusta kallistaa niin paljon ja vaihtaa suuntaa niin nopeasti.
 
Itsellä en taas liiemmin kiinnittänyt huomiota että olisi polkupyörän kanssa liikaa yhteistä käsittelyssä. Mutta en ole ikinä rajummin maastossa ajellut yms. Kytkin ja kaasu yms ovat ne ylivoimaisesti helpoimmat asiat koska tuli ajeltua kesä vaihteellisella tl krossimönkkärillä. Sen takia ehkä tuli liiankin helposti liian pientä kahdeksikkoa jne koska nopeuden sai liian alas suhteessa tarpeeseen. Kahdeksikko on vaikein, mutta väistössä vaati tosiaan aluksi uskallusta kallistaa niin paljon ja vaihtaa suuntaa niin nopeasti.
Joo, siis meinasin sitä, että kun fillarilla on ajellut varmaan kymmeniä tuhansia kilsoja, niin käytännössähän väistöt yms on ihan samoja, prätkässä on painoa enemmän, mutta vastaohjaus yms perustuu samaan fysiikkaan. Mulla meni käytännössä toi prätkäkortti ajokortin päälle niin, että 3 kertaa ajeltiin parkkiksella tötsien kanssa käsittelykoehommia, neljäs ajotunti kului käsittelykokeeseen ja takaisin ajellessa ja viides ajotunti inssiin ajaessa.
 
Joo, siis meinasin sitä, että kun fillarilla on ajellut varmaan kymmeniä tuhansia kilsoja, niin käytännössähän väistöt yms on ihan samoja, prätkässä on painoa enemmän, mutta vastaohjaus yms perustuu samaan fysiikkaan. Mulla meni käytännössä toi prätkäkortti ajokortin päälle niin, että 3 kertaa ajeltiin parkkiksella tötsien kanssa käsittelykoehommia, neljäs ajotunti kului käsittelykokeeseen ja takaisin ajellessa ja viides ajotunti inssiin ajaessa.
Juu periaatteessa. Mutta itsellä ei ole koskaan tullut niin isoilla kulmilla ajeltua fillarilla.
 
Menee kahdelta mieheltä työntäen. Jos kärry kippaa niin sehän vielä laskee kärryn persettä niin menee kyllä työntämällä tasamaalla. :thumbsup:

Kyllä se pitäisi yhdeltäkin mennä jos vain vähän saa alkuvauhtia.

Jees. Ajamalla aina laitteet kärryn kyytiin laittoi takavuosina. Niin hieman hankala hahmottaa/kuvitella kuinka raskas tuommoiseen mäkeen olisi työntää.

Ainahan se olisi helpompi jos käyntiin lähtee, mutta ainakin pari kk seisomista ja akkukaan ei aivan uusi ole. Tai joku muu syy miksi ei käynnisty.

Tuon kipin takia kärryn vuokraan, vaikka omakin kärry olisi. Sekä vuokrakärryssä tuo kuomu plussaa, kun saattaa jo rapakelit olla marraskuussa.
 
Tuon kipin takia kärryn vuokraan, vaikka omakin kärry olisi. Sekä vuokrakärryssä tuo kuomu plussaa, kun saattaa jo rapakelit olla marraskuussa.
Pidän kipillistä kärryä erittäin järkevänä! Nimittäin kun haettiin mun pyörä, niin kipilliseen kärryyn sen ylipäätään sai kyytiin.

Jos kärry olisi ollut ns. kiinteä, olisi sen ajorampin pitänyt olla yllättävänkin pitkä ettei pyörä olis jäänyt pohjasta kiinni! Eli tuo todellakin voi kipittömässä koitua isoksi ongelmaksi.

Oma pyörä on custom jota vähän madallettu niin ei olisi peruskärryyn varmaan edes mennyt..
 
Itsellä en taas liiemmin kiinnittänyt huomiota että olisi polkupyörän kanssa liikaa yhteistä käsittelyssä. Mutta en ole ikinä rajummin maastossa ajellut yms. Kytkin ja kaasu yms ovat ne ylivoimaisesti helpoimmat asiat koska tuli ajeltua kesä vaihteellisella tl krossimönkkärillä. Sen takia ehkä tuli liiankin helposti liian pientä kahdeksikkoa jne koska nopeuden sai liian alas suhteessa tarpeeseen. Kahdeksikko on vaikein, mutta väistössä vaati tosiaan aluksi uskallusta kallistaa niin paljon ja vaihtaa suuntaa niin nopeasti.
Mopolla ja skootterilla tuli kanssa ajettua/harjoiteltua. Kaverin 125cc nelitahti Kevaria kokeilin ja siinä huomattavaa oli tosi tehokas moottori jarru, eli jos vaikka laittoi 1 päällä "kovassa vauhdissa". Takapyörä voi siinä toki lukkiutua.

112hv Kawasaki oli eka pyörä. Sitä nopea-ajoa ei autokoulussa opetettu, eli ulostulot voi mennä pitkäksi/ojaan. Voi käydä tosi huonosti.

Ehkä siis jossain vaiheessa rata-ajon harjoittelua, että "kaikki kikat" tulisi paremmin tutuiksi? Tuollainen ajatus siis itsellä, että kortin jälkeen olisi myös ehkä hyvä olla? Itse olen ajellut vain Botniaringillä. Toki kaikkia muitakin ratoja olisi kiva harjoitella :) Toki tarkkana ja valppaana täytyy olla. Omien kykyjen mukaan. Ne kokeeneethan ajaa aivan toista vauhtia, mutta niitäkin saa oppia. Tai joku kaveri eka tustuttamaan rataan ja ajamaan edellä. Se olisi aivan alkuun erittäin suuri plussa.

Vaihde näyttö myös auttaa hieman oikealla vaihteella ajamisessa, että ei laittaisi aivan liian pientä vaihdetta liian suureen nopeuteen? Uusistahan toki löytyy kaikki hienoudet valmiina :)

Edit:
Autollakin kävin tänä kesänä yhden kerran radalla. Erittäin hauskaa ja turvallisemmalta tuntuvaa. Mutta kovin erilaista kuin moottoripyörällä. Noin 280hv Volvolla kävin silloin harjoittelemassa. Ratamaksu taitaa olla yleensä 30€ ja sisältää 20min x3.
 
Mopolla ja skootterilla tuli kanssa ajettua/harjoiteltua. Kaverin 125cc nelitahti Kevaria kokeilin ja siinä huomattavaa oli tosi tehokas moottori jarru, eli jos vaikka laittoi 1 päällä "kovassa vauhdissa". Takapyörä voi siinä toki lukkiutua.

112hv Kawasaki oli eka pyörä. Sitä nopea-ajoa ei autokoulussa opetettu, eli ulostulot voi mennä pitkäksi/ojaan. Voi käydä tosi huonosti.

Ehkä siis jossain vaiheessa rata-ajon harjoittelua, että "kaikki kikat" tulisi paremmin tutuiksi? Tuollainen ajatus siis itsellä, että kortin jälkeen olisi myös ehkä hyvä olla? Itse olen ajellut vain Botniaringillä. Toki kaikkia muitakin ratoja olisi kiva harjoitella :) Toki tarkkana ja valppaana täytyy olla. Omien kykyjen mukaan. Ne kokeeneethan ajaa aivan toista vauhtia, mutta niitäkin saa oppia. Tai joku kaveri eka tustuttamaan rataan ja ajamaan edellä. Se olisi aivan alkuun erittäin suuri plussa.

Vaihde näyttö myös auttaa hieman oikealla vaihteella ajamisessa, että ei laittaisi aivan liian pientä vaihdetta liian suureen nopeuteen? Uusistahan toki löytyy kaikki hienoudet valmiina :)

Edit:
Autollakin kävin tänä kesänä yhden kerran radalla. Erittäin hauskaa ja turvallisemmalta tuntuvaa. Mutta kovin erilaista kuin moottoripyörällä. Noin 280hv Volvolla kävin silloin harjoittelemassa. Ratamaksu taitaa olla yleensä 30€ ja sisältää 20min x3.
Juu tuosta moottorijarrusta varoitti tuon 650 Suzukinkin kanssa sen verran että suositteli väistöissä vetämään kolmosella kakkosen sijaan vaikka välitykset sen sallisivatkin niin on helpommin hallittava.

Vituttaa nyt eilisen jäljiltä kyllä hiukan. Ymmärrän että on ruuhkaa, mutta maksan tunnista josta suurin osa menee siihen että maikka opettaa kytkimen ja vaihteiden käyttöä toiselle sen sijaan että olisi antanut kunnon opetusta. Toistoja tuli, mutta liikaa samaa virhettä ja ajolinjat jouduin itse kokeilemaan siten ja täten. Juu onhan toistot hyviä, mutta mitä iloa on toistaa samaa virhettä kun samaan aikaan toinen joka oli papereiden mukaan ajanut vaihteellisia ei tiedä tunnin alussa missä on kytkin. Ja siis oppimassahan tuolla ollaan, mutta vähän meni silti perseelleen tuo ryhmäjako/ajoparien jako.
 
Juu periaatteessa. Mutta itsellä ei ole koskaan tullut niin isoilla kulmilla ajeltua fillarilla.
Joo ei se varmaan niin tyypillistä olekaan, mutta jonkun montun väistäminen tiessä fillarilla on efekteiltään sama eli kilsojen kautta vastaohjaus menee selkärankaan niin ei tarvitse sitten prätkällä miettiä vaan senkun vain ajoi.
Juu tuosta moottorijarrusta varoitti tuon 650 Suzukinkin kanssa sen verran että suositteli väistöissä vetämään kolmosella kakkosen sijaan vaikka välitykset sen sallisivatkin niin on helpommin hallittava.

Vituttaa nyt eilisen jäljiltä kyllä hiukan. Ymmärrän että on ruuhkaa, mutta maksan tunnista josta suurin osa menee siihen että maikka opettaa kytkimen ja vaihteiden käyttöä toiselle sen sijaan että olisi antanut kunnon opetusta. Toistoja tuli, mutta liikaa samaa virhettä ja ajolinjat jouduin itse kokeilemaan siten ja täten. Juu onhan toistot hyviä, mutta mitä iloa on toistaa samaa virhettä kun samaan aikaan toinen joka oli papereiden mukaan ajanut vaihteellisia ei tiedä tunnin alussa missä on kytkin. Ja siis oppimassahan tuolla ollaan, mutta vähän meni silti perseelleen tuo ryhmäjako/ajoparien jako.
Mulla oli autokoulussa ihan vaan kahdestaan maikan kanssa ajotunnit, eli siellä ei ollut ketään muuta sohlaamassa samaan aikaan. Mulla tohon hidasajoon ekan ajotunnin tärkein oppi maikalta oli se, että siinä missä autoa ajetaan enemmän kaasun ja kytkintuntuman samanaikaisella etsimisellä, niin prätkällä tollasessa hidasajossa voi ajaa pelkällä kytkimellä, niin että pohjakaasua on alla riittävästi. Toi toimi sillä opetuspyörällä ihan kivasti, kun oli joku v-twin koneinen 60 heppanen naku/katuenska tyylinen pyörä, mutta nyt tollasella iäkkäämmällä kaasaririvinelosella ajellessa kaasukahvakin on niin pirun herkkä, etten välttämättä missään parkkiksella edes yritä ajella ryömintävauhtia vaan kääntelen prätkän tarvittaessa vaan lihasvoimin.
 
Joo ei se varmaan niin tyypillistä olekaan, mutta jonkun montun väistäminen tiessä fillarilla on efekteiltään sama eli kilsojen kautta vastaohjaus menee selkärankaan niin ei tarvitse sitten prätkällä miettiä vaan senkun vain ajoi.

Mulla oli autokoulussa ihan vaan kahdestaan maikan kanssa ajotunnit, eli siellä ei ollut ketään muuta sohlaamassa samaan aikaan. Mulla tohon hidasajoon ekan ajotunnin tärkein oppi maikalta oli se, että siinä missä autoa ajetaan enemmän kaasun ja kytkintuntuman samanaikaisella etsimisellä, niin prätkällä tollasessa hidasajossa voi ajaa pelkällä kytkimellä, niin että pohjakaasua on alla riittävästi. Toi toimi sillä opetuspyörällä ihan kivasti, kun oli joku v-twin koneinen 60 heppanen naku/katuenska tyylinen pyörä, mutta nyt tollasella iäkkäämmällä kaasaririvinelosella ajellessa kaasukahvakin on niin pirun herkkä, etten välttämättä missään parkkiksella edes yritä ajella ryömintävauhtia vaan kääntelen prätkän tarvittaessa vaan lihasvoimin.
Suzukilla voi melkein ajaa vain kytkimellä. EDIT: Never mind. Ajoitkin takaa täysin samaa asiaa. Itselläkin koulupyörä on v-twin.
 
Prkl... tuleepahan säät huomenna ajotunneille+hallintakokeeseen. Koskaan ajanut prätkällä sateessa ja pitäisi prkl tehdä väistöjä renkailla joissa on hädintuskin kuviota vs auto. Ainoa lohtu on omat varusteet jotka ovat kunnossa joten ei tarvitse olla märkä tai kylmissään vs autokoulun kamoilla. Tietääkö muuten kukaan minkälainen alusta on Järvenpään ajovarman radalla? Onko hyvä/huono asfaltti, onko parkkiruutuja tms tms.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 819
Viestejä
4 411 021
Jäsenet
73 259
Uusin jäsen
Duane

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom