Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä muuta tosiaan kuin että sanoi kuulemma jokaisessa olevan ja löi kokeeksi toisen samanikäisen mutta 650R:n käyntiin ja sama juttu.@Pyrres, no onpas kummallista!
Ja se mikä ihmetyttäisi vielä enemmän on se että jos nuo vilkut olisivat periaatteessa nimetty "äärivaloiksi" palaessaan jatkuvasti - sillä jos en ole ihan väärässä niin ne valot tulisi ainakin autoissa olla antamassa osviittaa ajoneuvon uloimmista osista. Tuossa kuvassahan ne nyt tosiaan eivät toteuta tuota virkaa.
Tähän olisi kyllä kiva saada joku ihan oikea fakta vastaukseksi!![]()
En tiedä muuta tosiaan kuin että sanoi kuulemma jokaisessa olevan ja löi kokeeksi toisen samanikäisen mutta 650R:n käyntiin ja sama juttu.
Sen googlailin että autoissa saisi olla keltaiset tai valkoiset DRL:t. Voisiko olla että noissa ledeissä sitten vilkutellessa muuttuu hiukan sävy hiukan oranssimmaksi tms.
Eipä tuo sinällään haittaa, pitää vaan katsoa miten vaikuttaa vilkun selkeyteen muille tienkäyttäjille.Jos nuo ärsyttää niin poistaa käytöstä päivävalot tai vaihtaa tilalle sellaiset vilkut jossa on kirkkaat päivävalot (<-tämän tekisin itse).
Tuota tulkinnanvaraisuutta mietin itsekin. Onhan se hyvä että on valoa keulalla ja näkyy, mutta aiheuttaako ongelmia siinä että muut tulkitsevat väärin. Onneksi tosiaan edessä että ehtii ottaa paremmin huomioon satulasta käsin.Kyllä tuo "vilkut-palaa-aina" näyttäsi olevan uudemmalla Hondalla oletuskonfiguraatio, mitä nyt muutamankin arvostelun pyörästä pikaisesti vilkaisin. Esim. tässä arvostelussa nuo vilkut palaa jokaisessa kuvassa missä näkyvät, kuten myös tässä toisessa. Ja kun googlaili hieman hakusanoin "new honda turn signal always on" niin näyttää olevan sama meno valmistajan muissakin uudemmissa malleissa. Se, että onko tuo hyvä idea vai ei, en olisi ihan varma. Nopeasti jos autoilija vilkasee ja näkee pyörän vain toiselta puolelta niin saattaa ajatella että "jaa, on kääntymässä" ja kun pyörän matka jatkuukin suoraan niin pam. Keskivertoautoilijoiden havannointikyky mitä pyöriin tulee jättää usein muutenkin aika paljon toivomisen varaa, vaikka kuinka defensiivisesti itse ajaisi.
Ilmeisesti tuota voisi "korjata" katkomalla vilkkuihin menevä kolmas DRL-piuha (joka pitää ne päällä), mutta en itse siihen ryhtyisi jos en olisi aivan varma siitä mitä teen (mp-sähköjen tuunaus ei muutenkaan ole mielihommaa vaikka niistä jotain ymmärränkin).
No, nyt mentiin tosiaan ojasta allikkoon. Totesin että kaipa se on mentävä riskillä kun sain erittäin asialliseen summaan Arain kypärä+peilivisiiri setin, Alpine starsin kengät, hyvät hanskat, peitteen, quick shifterin, kilventelineen jne jne. En mä ihan mettään usko menneeni. Katselee syksyn ja kesän jälkeen miltä maistuu ja sitten vaihtaa tarvittaessa.
Prätkä on demokäytössä ollut Honda Hornet 750 2023/2024 1600km mittarissa ja uuden takuu. Optioita ei ole kuin kilpiteline ja huomenna asentavat sen shifterin. Ajoasento oli mukava, takajarrulle pääsi Suzukia paremmin ja uskon että 2pyttyisen vääntö ja keveyden tuoma ketteryys on se itselle tällä hetkellä olennaisin. Tuntui heti satulaan istuessa kodikkaalta.
Kortti näillä näkymin kuun loppuun mennessä, riippuen miten aikataulut sopivat.
![]()
Kyllä tuo "vilkut-palaa-aina" näyttäsi olevan uudemmalla Hondalla oletuskonfiguraatio
Mites, osaako kukaan kommentoida tuota vilkkujen päällä oloa. Ovat siis kokoajan päällä kuin äärivalot. Myyjän mukaan jopa vaatimus jossain maissa (kuulosti oudolta). En tarttunut tarkemmin koska on takuu ja kuva että ovat noin jo liikkeessä.
Juu kyselin tänään varusteita ostaessa, yleistyy ja yleistyy. Jenkeissä esim monin paikoin pakolliset.Samaa ihmettelin alkuun oman Africa twinin kanssa. On päällä näissäkin ja nykyään näyttää yleistyneen myös muilla valmistajilla. Jonkin verran noita tullut liikenteessä bongattua. Ei tuosta ole ainakaan ikinä tullut sanomista, paitsi kerran yhdeltä kokeneemmalta harrastajalta, jota nuo häiritsivät kun ajoi edellä ja sanoi että olisivat laittomat.
Ei ole kertaakaan autoilija tullut yllättävästi tuon pyörän eteen nyt kolmen vuoden aikana, että ei taida ihmiset kuitenkaan ajatella että käyttäisin vilkkua ja olisin kääntymässä.
Ja onnea pyörän hankinnasta ja turvallisia kilometrejä.
IF tai Pohjola ympärivuotinen vakuutus on hyvä. Z900 -21 oli IF yhtiössä halvempi. Joskus myös menee toisin päin, riippuen moottoripyörästä.Onko kellään tosiaan tietoa noista IF:n vakuutuksista mitkä mainitsin aiemmin?
Toisekseen, onko prätkän kuljettaminen kärryssä miten hankala operaatio? Aikanaan mopo kyllä meni kärryssä mutta ei se optimaalinen ollut. Haluaisin prätkän turvaan liikkeen esittelytilasta. Siellä se vain seisoi tänäänkin muiden vieressä myyty lappu stongassa kun hain kypärän.
IF:llä on yleensä (aina?) se seisonta-ajallinen edullisempi, ellei sitten aja tosi pitkää kautta. Sen mä ainakin ottaisin, ellei sitten talvisäilytys ole jossain epämääräisessä paikassa, että pitäisi olla kaikki vakuutuksen turvat talvellakin voimassa.Onko kellään tosiaan tietoa noista IF:n vakuutuksista mitkä mainitsin aiemmin?
Toisekseen, onko prätkän kuljettaminen kärryssä miten hankala operaatio? Aikanaan mopo kyllä meni kärryssä mutta ei se optimaalinen ollut. Haluaisin prätkän turvaan liikkeen esittelytilasta. Siellä se vain seisoi tänäänkin muiden vieressä myyty lappu stongassa kun hain kypärän.
Onko kellään tosiaan tietoa noista IF:n vakuutuksista mitkä mainitsin aiemmin?
Toisekseen, onko prätkän kuljettaminen kärryssä miten hankala operaatio? Aikanaan mopo kyllä meni kärryssä mutta ei se optimaalinen ollut. Haluaisin prätkän turvaan liikkeen esittelytilasta. Siellä se vain seisoi tänäänkin muiden vieressä myyty lappu stongassa kun hain kypärän.
Onko kellään tosiaan tietoa noista IF:n vakuutuksista mitkä mainitsin aiemmin?
Toisekseen, onko prätkän kuljettaminen kärryssä miten hankala operaatio? Aikanaan mopo kyllä meni kärryssä mutta ei se optimaalinen ollut. Haluaisin prätkän turvaan liikkeen esittelytilasta. Siellä se vain seisoi tänäänkin muiden vieressä myyty lappu stongassa kun hain kypärän.
OP oli itsellä yksi kalleimmista, ottaen huomioon että siellä on muitakin vakuutuksia, tuo yllätti.OP-Pohjola on tähän mennessä aina ollut halvin. Riippuu tietysti onko siellä muuta toimintaa, mutta karkeasti arvioiden se vuosimaksu on ollut 1/2 siitä ilmoitetusta hinnasta kun pistää talveksi seisontaan JA JOS ei ole pakko päästä heti auringon paistaessa ajamaan eli toukokuun alussa. Yleisesti ottaen mitään hyötyä en ole saanut niistä pyydetyistä tai soitetuista tarjouksista. Laskurit tuntuvat aika tarkkaan kertovan sen mitä hinta on. Ellei sitten tule jotain ylilyöntejä eli harvinainen pyörä. Jos sattuu olemaan tuttuja vakuutusyhtiössä niin voi saada jonkun 10% alennuksen, mutta ilmeisen tiukoille ovat laskettu.
Vuokraa paku tai lainaa. Aina parempi jos on joku liinamista osaava kaveri mukana, mutta liinaaminen menee ihan maalaisjärjellä. Pääasia että laittaa pehmustetta liinojen väliin etteivät pääse hinkkaamaan maalipintaa rikki. Vaihde silmään, jarrut jumiin esim. nippusiteillä ja neljä liinaa X-malliin niin ei lähde minnekään ellei kuskilla ole pakottava tarve olla fast&furious.
OP oli itsellä yksi kalleimmista, ottaen huomioon että siellä on muitakin vakuutuksia, tuo yllätti.
Ja pitää tutkia tuo pakutilanne. En tiedä, ehkä menee liian säädöksi ja pyydän kiltisti tai en niin kiltisti että prätkä pois esittelytilasta johonkin varastoon tai hallin puolelle. Kuitenkin ei se kortti niin kaukana ole, oletuksena että kaikki ekalla läpi jne.
Miten pitkät välitykset tuossa 650r:ssä on? Meneekö ykkösellä jo melkein laittomuuksiin kun kiertää kuitenkin varsin paljon vs esim 750 Hornet jossa rajoittaja on 10k:ssa ja hepoja on pari vähemmän.en voisi enempää suositella airbagiliivin ostoa. Joku aika sitten kaveri veti highsiderin noin 80 kmh vauhdista ja liivin kanssa selvisi ilman suurempia vaurioita. Eli vahva suositus alpinestarsin liiveille. Itsellä ja omassa kaveripiirissä lähes kaikilla käytössä tehc air5 tmv.
Tehokeskuskusteluun sen verran kantaa, että n. 70 hv riittää maantienopeuksiin 1 päällä ml. ohitukset. Jos haluja on ajaa nopeasti selvästi yli 150 kmh, niin sitten tehokkaampaa pyörää alle. Itsellä tällä hetkellä cb650r, jossa rapiat 90hv ja sekin on jo liikaa tieliikenteeseen. Jos siis pyörällä ajaa tehoalueella lainkaan. Radalla ihan ok, mutta se on vähän toinen tarina se sitten.
Rata-ajoa suosittelen kaikille (kestopäällyste) motoristeille. Voi ajaa turvallisesti niin kovaa kuin osaa. Haittapuolena se, että katuajo ei enää kiinnosta ratailun jälkeen.
Hiekkatiesankareille enduro sitten on seuraava vaihtoehto.
Itsellä tavoitteena, että ensi kaudella on käytössä enskamopo (2-t 150cc tms.) , spooripyörä (nykyinen 350cc 4t enska) ja ratalaite (aika näytää) eli 3 pyörää tallissa. Tiellä ei juuri tarvetta ajaa.
En ole tuijottanut nopeusmittaria, mutta kakkonen rajoittimielle on ainakin omissa ajatuksissa yli 100 kmh, ehkä 115 tms. Kolmosella on jo reilusti yli maanteiden rajoitusten. Nelosella motoparkissa kelasi mittariin tyyliin 180 khm pääsuoralla., Vetomiehet tai -naiset ottaa tuossa kuussatasillakin vissiin yli 200Miten pitkät välitykset tuossa 650r:ssä on? Meneekö ykkösellä jo melkein laittomuuksiin kun kiertää kuitenkin varsin paljon vs esim 750 Hornet jossa rajoittaja on 10k:ssa ja hepoja on pari vähemmän.
@Vklnuppi eeeen jaksa uskoa. Kyselin hiukan tuosta ja rahaa olisivat halunneet.
Mopo shuffle käynnissä.
Lahjoitin CRF 250 Rallyn tyttärelle ja vaihdoin Teneren 300 Rallyyn.
Tyttären CBX siirtynee vaimolle.
Pitkiä reissuja ei enää tule tehtyä, joten pienempi mopo riittää.
![]()
Ristus mikä hinta, mulla alle 200€ kaskolla ympäri vuoden vakuutus.No siis IF:n myyjä selitteli tosiaan että voin ajaa läpi vuoden kunhan seisonnassa 30päivää ja koska ajan milloin mitä, se tarkottaisi jatkuvaa seisonta, ei seisonta rumbaa. Perushinta taisi olla 2400e ja tuo läpi vuoden 1200e. Taidan maksella tuon 1200e ihan vaivattomuudesta.
Bonuksia ei ole prätkäpuolella, ikä, paikka, merkkasin pitkän ajokauden jne. Ja tuo on siis täyskasko pysäköintiturvalla.Ristus mikä hinta, mulla alle 200€ kaskolla ympäri vuoden vakuutus.
Bonuksia ei ole prätkäpuolella, ikä, paikka, merkkasin pitkän ajokauden jne. Ja tuo on siis täyskasko pysäköintiturvalla.
Minuakin hieman kiinnostaa kokemukset tuollaisista. Olen miettinyt kolmannen pyörän hankkimista, ja se on oleva joku hiekkatiekelpoinen pienempi laite. Aikanaan minulla oli valkokilpinen Honda XR400R. Se oli tosin ihan endurospooreihin tehty, ei mikään seikkailulaite pidemmille taipaleille, ja siinä ei ollut sähköstarttia.Miten vertaisit 250 ja 300 rallyä? Itsellä oli tommonen 250 ja nyt pohtinut 300 ostamista tai CFmoto 450 Mt tai jopa KTM 690. 690 on ollut kanssa aikoinaan, mutta silti melkein kallistumassa jompaan kumpaan noista pienistä adventureista.
Märkäpaino 190kg ja tehoa 90hp. Uusi pyörä ja voihan se olla että tällä postinumerolla on varastettu paljon prätkiä tms. Joskus vertailin vakuutuksia olikohan mopoon vai mönkkäriin ja yhdessä firmassa oli ihan tolkuttomat koska heidän asiakkailta oli kuulema pöllitty moisia helvetisti siltä postinumerolta.Se on varmaan tuo bonukset ja ikä ja uusi pyörä. Paljonko tuossa on paino/teho? Sekin vaikuttaa paljon.
Mulla kuitenkin täyskasko ja ympäri vuoden ajokausi myös.
En ihan ymmärrä mitä boldatulla tekstillä tarkoitetaan.No siis IF:n myyjä selitteli tosiaan että voin ajaa läpi vuoden kunhan seisonnassa 30päivää ja koska ajan milloin mitä, se tarkottaisi jatkuvaa seisonta, ei seisonta rumbaa. Perushinta taisi olla 2400e ja tuo läpi vuoden 1200e. Taidan maksella tuon 1200e ihan vaivattomuudesta.
Moottoripyörässä ja autossa on tosiaan nykyisin eri bonukset.Ennenvanhaan vaihdetiin kevällä auton vakuutus pyörään ja syssyllä toisinpäin.
Sepä se. Selitti jotain että 30päivää vuodessa pitää olla seisonnassa. Per päivä vakuutus hintoja ja ties mitä. Totesin että antaa olla, otan sen 1200e joka oli kuitenkin jo puolitoista hunttia halvempi kuin laskurin antama.En ihan ymmärrä mitä boldatulla tekstillä tarkoitetaan.
Itsellä on ollut if halvin joka kerta, kun olen kilpailuttanut pyörän vakuutukset. "Seisontarumba" tarkoittaa käytännössä paria napin painamista if mobiilisovelluksessa keväällä ja syksyllä. Toki jos tietää, että on vaikka kuukauden ajamatta, niin voi optimoida. Itse en ole jaksanut.
Eli jos tuo "osa-aikainen" olisi muuten halvempi, niin ei kannata seisontaan laittoa säikähtää.
Sepä se. Selitti jotain että 30päivää vuodessa pitää olla seisonnassa. Per päivä vakuutus hintoja ja ties mitä. Totesin että antaa olla, otan sen 1200e joka oli kuitenkin jo puolitoista hunttia halvempi kuin laskurin antama.
Onko jengillä minkälaista kokemusta Android auto näytöistä prätkään? Taittuva luuri ei aina ole optimaalinen telineisiin ja vedenpitävyysluokitus ja pölyluokitus eivät ole sitä mitä pitäisi. Haluaisin kuitenkin AA:n ihan jo nopeuden ja kunnon navigoinnin takia. Mitä katsoa ja mistä. Yksi oli ööö mikäs se liike on Vantaan Storm motorsin vieressä ja vaikutti fiksulta kun oli pikalukitus, menisi taskuun ja hardwire tai usb liittimestä virtansa ottava mutta hintaa oli moisella 250e.
En tiedä. Noh, pitää tutkia vielä. Toisaalta olen kyllä valmis maksamaan vaivattomuudesta, kun kulkuneuvoja on kuitenkin jokunen nyt niin ei tosiaan ikinä tiedä millä lähtee ja milloin. Ei unohda esim vahingossa muutella jne.Varmaan tullut joku sekaannus ja tarkoitettu seisonta-ajallisessa sitä, että yhtäjaksoisen seisotuksen pitää yleensä moottoripyörien kanssa olla vähintään 30 päivää että tulee hyvityksiä. Ts. Jos pistää pariksi viikoksi seisontaan ja sitten takaisin ajoon niin täydet maksut menee.
Sepä se. Selitti jotain että 30päivää vuodessa pitää olla seisonnassa. Per päivä vakuutus hintoja ja ties mitä. Totesin että antaa olla, otan sen 1200e joka oli kuitenkin jo puolitoista hunttia halvempi kuin laskurin antama.
Onko jengillä minkälaista kokemusta Android auto näytöistä prätkään? Taittuva luuri ei aina ole optimaalinen telineisiin ja vedenpitävyysluokitus ja pölyluokitus eivät ole sitä mitä pitäisi. Haluaisin kuitenkin AA:n ihan jo nopeuden ja kunnon navigoinnin takia. Mitä katsoa ja mistä. Yksi oli ööö mikäs se liike on Vantaan Storm motorsin vieressä ja vaikutti fiksulta kun oli pikalukitus, menisi taskuun ja hardwire tai usb liittimestä virtansa ottava mutta hintaa oli moisella 250e.
carpuride.com
Hinta aika suolainen. Voi olla että pitää hakea tuollainen interphone ridesync mikä oli se mitä testailin.![]()
Carpuride CarPlay Screens for Motorcycles & Cars – Wireless & Portable
Upgrade Your Driving Experience with Carpuride's Wireless CarPlay Screens - Perfect for both cars and motorcycles, Carpuride CarPlay screens offer seamless in-car entertainment and connectivity. Upgrade your ride with advanced features that keep you connected and entertained on every journey.carpuride.com
Ilmeisesti ihan toimivia. Itsekin olen harkinnut tuommoista, mutta kun kilsoja tänäkin kesänä vain 450km niin jäänyt![]()
Itsellä kanssa if ja seisontavakuutuksellinen. Hinta vuodessa 900e (2,5e päivässä) jos ei laita seisontaan. Tieliikenteestä poisto maksaa 6e, eli minun tapauksessa kannattaa laittaa seisontaan jos tietää ettei aja yli 3 päivään. Tulee huomattavasti halvemmaksi kuin jatkuva vakuutus, tänä kesänäkin on tullut yli kuukauden edestä säästöä.En ihan ymmärrä mitä boldatulla tekstillä tarkoitetaan.
Itsellä on ollut if halvin joka kerta, kun olen kilpailuttanut pyörän vakuutukset. "Seisontarumba" tarkoittaa käytännössä paria napin painamista if mobiilisovelluksessa keväällä ja syksyllä. Toki jos tietää, että on vaikka kuukauden ajamatta, niin voi optimoida. Itse en ole jaksanut.
Eli jos tuo "osa-aikainen" olisi muuten halvempi, niin ei kannata seisontaan laittoa säikähtää.
On tää nyt prkl kun ei ymmärrä enää mitään. Enkä luonnollisesti saa autokoulustakaan ketään kiinni. Eli teoriakoe suoritettu, ajotunnut pitää ajaa loppuun ja sen jälkeen käsittelykoe. Tuliko sen jälkeen inssiajo liikenteessä kuten tuli B-kortissa vai onko homma siinä. Voi olla että olen liian väsynyt tai sokea, tai molemmat, mutten löydä varmaa infoa B-kortillisen kokeista.
Käsittelykoe kuuluu inssiajoon. Eli ajotunnit loppuun, jonka jälkeen varataan inssi. Itse inssi alkaa käsittelykokeella ja se kun hyväksytään niin lähdetään sitten vielä normaaliin ajokokeeseen liikenteessä.
Tämän hetken suunnitelma on vetää viimeiset neljä ajotuntia kerralla ja vika on siirtymiseen ajovarmaan. Maikka varailee näitä tänään. Hyvällä tuurilla olisi jopa tällä viikolla kortti, vähintään se mikä itseoppimislupa tms mikä olikaan jolla saa ajaa kolmion kanssa.Ei ne välttämättä ole samassa paketissa, täällä esim inssiajot lähtee ihan eri paikasta ja ainakin keväällä kun oli ruuhkaa niin ajattivat tiettynä päivänä vain käsittelykokeita ja toisena sitten varsinaisia inssejä.
Ennen inssiä suosittelen myös ajamaan sen viimeisen ajotunnin oikeassa liikenteessä, jotta olisi jotain hajua esim ajolinjoista.
Tämän hetken suunnitelma on vetää viimeiset neljä ajotuntia kerralla ja vika on siirtymiseen ajovarmaan. Maikka varailee näitä tänään. Hyvällä tuurilla olisi jopa tällä viikolla kortti, vähintään se mikä itseoppimislupa tms mikä olikaan jolla saa ajaa kolmion kanssa.
Juu rakenneltiin itselle kuvio niin että ajan käsittelykokeen alta pois koulun prätkällä ja otan kolmion, ajelen sen kanssa itsekseni inssiä odotellessa. Saa tuntumaa siihen omaan prätkään sen yhden katutuntuajon lisäksi. Hondassa kuitenkin vissiin varsin herkkä kaasu pienissä vauhdeissa, joten parempi olla tottunut siihen ennen inssiä.Käsittelykokeen jälkeen voi hakea harjoitusluvan.
Itse ajoin kanssa tuolla "harkkaluvalla" ja inssin omalla mopolla koska autokoulu ehdotteli jotain juhannusviikkoa inssille toukokuun lopulla. Varasin inssin seuraavalle viikolle ja ajelin siihen asti kolmio persuksissa.
Ei siis ollut yhtään ajotuntia liikenteessä ja sanomista tuli liian oikealla ajamisesta, mutta läpi meni.
Juu rakenneltiin itselle kuvio niin että ajan käsittelykokeen alta pois koulun prätkällä ja otan kolmion, ajelen sen kanssa itsekseni inssiä odotellessa. Saa tuntumaa siihen omaan prätkään sen yhden katutuntuajon lisäksi. Hondassa kuitenkin vissiin varsin herkkä kaasu pienissä vauhdeissa, joten parempi olla tottunut siihen ennen inssiä.
Miten vertaisit 250 ja 300 rallyä? Itsellä oli tommonen 250 ja nyt pohtinut 300 ostamista tai CFmoto 450 Mt tai jopa KTM 690. 690 on ollut kanssa aikoinaan, mutta silti melkein kallistumassa jompaan kumpaan noista pienistä adventureista.
Minuakin hieman kiinnostaa kokemukset tuollaisista. Olen miettinyt kolmannen pyörän hankkimista, ja se on oleva joku hiekkatiekelpoinen pienempi laite. Aikanaan minulla oli valkokilpinen Honda XR400R. Se oli tosin ihan endurospooreihin tehty, ei mikään seikkailulaite pidemmille taipaleille, ja siinä ei ollut sähköstarttia.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.