Mopokuumetta

Saako vakuutuksien hintoja neuvoteltua järkevimmiksi vai meneekö aina "listahinnan" mukaan?
Laskuri antaa sähkökevarille kahden puolen tonnin liikennevakuutusta :nb:
Tonninen polttis on kuitenkin kolmasosa tuosta vaikka tehoja 15 kertaisesti niin vähän hapokas...
Kyseessä varmaan enska/krossi mallinen kevari, niissä on kuulemma juurikin tuommoiset nuo vakuutukset.
 
Kyseessä varmaan enska/krossi mallinen kevari, niissä on kuulemma juurikin tuommoiset nuo vakuutukset.
Super Soco TC Max, oliko tuossa 5kW piikkiteho.
Saman mopoversion vakuutus oli kymmenesosa niin vähän yllätti :whistling:

Edit. 3.9kW sanoo Traficom tehoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Saako vakuutuksien hintoja neuvoteltua järkevimmiksi vai meneekö aina "listahinnan" mukaan?
Laskuri antaa sähkökevarille kahden puolen tonnin liikennevakuutusta :nb:
Tonninen polttis on kuitenkin kolmasosa tuosta vaikka tehoja 15 kertaisesti niin vähän hapokas...
Onko mahdollista heittää faijan nimiin? Sais varmaan paremmat ikä alennukset
 
Ei kyllä mitään järkeä tuon liikennevakuutuksen hinnoittelulla. Kaskossa hinnan voi ymmärtää, koska pieni lommo pyörän kaatamisesta voi laittaa pyörän lunastukseen, mutta liikennevakuutus ei korvaa omia vahinkoja. Ihan sama hinta pitäisi olla kuin vastaavan tehoisella polttismopolla.
 
Tulipahan tehtyä ns. tymästi ja käytyä koeajamssa uusii MT-09. Mukavasti uudistuksia ja vaikka kaikki ei olekaan positiivisia, niin juuri ne asiat on korjattu, jotka tuossa omassa 2020 vuosimallin laitteessa ärsyttää. Saattaa olla, että kesä syödään makaronivelliä, jos saa jonkin edes vähän järkevän rahoituksen.:itku:
 
Ei kyllä mitään järkeä tuon liikennevakuutuksen hinnoittelulla. Kaskossa hinnan voi ymmärtää, koska pieni lommo pyörän kaatamisesta voi laittaa pyörän lunastukseen, mutta liikennevakuutus ei korvaa omia vahinkoja. Ihan sama hinta pitäisi olla kuin vastaavan tehoisella polttismopolla.
Kaivelin netistä parit rekkarit niin sain vertailuun 2020 ja 2021 Super Soco TC Max:t.

Hinnat ilman bonuksia:

OP
2274,48€ ja 1371,74€

POP
2083,64€ ja 2162,13€

Säästöpankki noin sama kuin POP.

If, Fennia ja jokin muu mitä koitin eivät antaneet hintaa...

:think:
 
Tulipahan tehtyä ns. tymästi ja käytyä koeajamssa uusii MT-09. Mukavasti uudistuksia ja vaikka kaikki ei olekaan positiivisia, niin juuri ne asiat on korjattu, jotka tuossa omassa 2020 vuosimallin laitteessa ärsyttää. Saattaa olla, että kesä syödään makaronivelliä, jos saa jonkin edes vähän järkevän rahoituksen.:itku:
MT-09 ois itelläki kiikarissa. Muuten haluaisin Trumpan street triple 765RS, mutta vakuutukset niissä tuplat kalliimpia jostain syystä
 
MT-09 ois itelläki kiikarissa. Muuten haluaisin Trumpan street triple 765RS, mutta vakuutukset niissä tuplat kalliimpia jostain syystä
Samat haaveet.

Itsellä tuo naku suzuki vm. 2007, eli onhan sillä jo 17 kesä käynnissä. Tekisi kovasti mieli MT09 tai SP taikka trumpan 765RS (keltaisena).

Vaan kun on nykyisellä tuo ajelu jo niin edullista että kynnys vaihtaa on valtava (vaimo ei anna vaihtaa:lol:)
 
Menee makuasioiden puolelle, mutta mikä MT-09:ssa viehättää? Vai veinkö keskustelun liikaa suuntaan "kunhan on halpa vakuutus"? ;)
 
Hetken tässä haaveillut Sur Ron Ultra Bee:tä speed triplen kaveriksi, mutta voi olla että jää vielä haavetasolle jos tollasesta katumallin sähkövatkamistekin joutuu pulittamaan yli tonnin vakuutuksia :D

Edessä ois relokaatio etelä-savosta Rovaniemelle elokuussa, ja siellä taitaa olla tiet aika pitkiä ja suoria niin joku tuommone katulaillinen sähköenska vois olla ihan mielenkiintonen vempele lähialueiden metiköiden huristeluun
 
Menee makuasioiden puolelle, mutta mikä MT-09:ssa viehättää? Vai veinkö keskustelun liikaa suuntaan "kunhan on halpa vakuutus"? ;)
Itse ainakin pidän moottorin luonteesta tosi paljon. Ajoasento on myös mukava, kun ei tarvitse liian kyykyssä istua ja tuntuu että pyörä on yleisesti kaikennäköiseen ajamiseen hyvä kompromissi. Tulee ajeltua reissua ja välillä räppäiltyä vain kaupungissakin. Salaisena haaveena olisi joku korkealta kirkuva nelimukinen, mutta muutaman koeajaneena MT-09 tuntuu kuitenkin paremmalta paketilta. Jos MT-07:aan saisi samat namit, niin ehkä saattaisiin ajaa sillä, koska se on ehkä vielä vähän leikkisämpi laite.
 
Samat haaveet.

Itsellä tuo naku suzuki vm. 2007, eli onhan sillä jo 17 kesä käynnissä. Tekisi kovasti mieli MT09 tai SP taikka trumpan 765RS (keltaisena).

Vaan kun on nykyisellä tuo ajelu jo niin edullista että kynnys vaihtaa on valtava (vaimo ei anna vaihtaa:lol:)
Itse kans katellut MT09 SP ja 765RS. MT09 puoltaa halvat vakuutukset ja harvemmat huoltovälit, mutta Trumpassa on jotai erityistä mikä vetää puoleensa.
 
Viime kesänä oli itellä isompaan pärrään vaihto ajankohtanen, ja tuli käytyä koeajamassa juurikin esim MT-09. Hyvin ymmärrän mikä siinä monia viehättää, kun ainakin itsestä tuntui että kaikki oli juuri niinkuin pitää eikä mikään ollut "pois kohdiltaan".

Paitsi fiilis, kaikki oli liian täydellistä niin jäi fiilis jotenkin puuttumaan kokonaan. Päädyin sitten KTM 890 Dukeen :lol:
 
Joo kaikkien vakuutukset tuntuu kalliilta nykyiseen verraten kun kasko+liikenne alta 400e
 
Ja taas noin kuukausi eteenpäin ja pyörää pienesti rakenneltu oman maun mukaiseksi. Huolto tehty ja renkaat vaihdettu myös. Nyt lompakko kiinni ja nautitaan kesästä. Jokainen saa olla omaa mieltä tyylistä tai tyylittömyydestä.
ff4f735a-0e07-4830-9dda-aec1f33dcb97.jpeg

Eipä ollut tämäkään pyörä vuotta pidempään mulla. Joka ajokaudelle vaihtunut pyörä tässä 3v aikana, kun prätkäkortti ollut :D

Uusi pyörä tälle kaudelle HD Road King Classic 2012 ja vain 24000km ajettu Suomipyörä ja täydellisellä huoltokirjalla. 600km matkan ajoin kotiin ja totesin, että satula vaihtuu jo tuttuun Saddlemeniin myös tässä pyörässä. Muuten vaihdellut ledivalot eteen ja taakse ja vilkuille siistimmät kuoret. Joskohan tällä malttais sitten jo ajella useamman vuoden.

Ps. Pahoittelut kuva spämmistä. Siinä pari kuvaa vaan alkuperäisillä valoilla ja miltä pyörä näyttää nyt.
 

Liitteet

  • IMG_0156.jpeg
    IMG_0156.jpeg
    306,6 KB · Luettu: 59
  • IMG_0158.jpeg
    IMG_0158.jpeg
    320,4 KB · Luettu: 70
  • IMG_0141.jpeg
    IMG_0141.jpeg
    362 KB · Luettu: 68
  • IMG_0205.jpeg
    IMG_0205.jpeg
    302,5 KB · Luettu: 73
  • a8c37607-17de-4a7d-a9c9-2db18cdd9daf.jpeg
    a8c37607-17de-4a7d-a9c9-2db18cdd9daf.jpeg
    625,8 KB · Luettu: 76
  • 220bcf2d-c53c-4975-b063-db46ebfcc1f9.jpeg
    220bcf2d-c53c-4975-b063-db46ebfcc1f9.jpeg
    742,8 KB · Luettu: 80
Viime kesänä oli itellä isompaan pärrään vaihto ajankohtanen, ja tuli käytyä koeajamassa juurikin esim MT-09. Hyvin ymmärrän mikä siinä monia viehättää, kun ainakin itsestä tuntui että kaikki oli juuri niinkuin pitää eikä mikään ollut "pois kohdiltaan".

Paitsi fiilis, kaikki oli liian täydellistä niin jäi fiilis jotenkin puuttumaan kokonaan. Päädyin sitten KTM 890 Dukeen :lol:
Dukejakin katellut, mutta on aika hintavia eikä luotettavuus parhaasta päästä, kun täytyy töihin ajella
 
Kuljettajalla on oltava seuraavat pakolliset varusteet:
- tieliikennekäyttöön hyväksytty suojakypärä, sekä ajolasit silloin, kun kypärässä ei ole visiiriä
- tieliikennekäyttöön tarkoitetut polvisuojilla varustetut moottoripyöräilijän ajohousut
- tieliikennekäyttöön tarkoitettu kyynärpää- ja olkapääsuojilla varustettu moottoripyöräilijän
ajotakki
- tieliikennekäyttöön tarkoitetut suojilla varustetut moottoripyöräilijän ajokäsineet, sekä
moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut ajojalkineet

Asianmukaisten varusteiden käyttäminen on edellytys kokeeseen pääsemiselle.



Inssiin pitäisi mennä tiistaina, mutta mitenköhän noita vaatimuksia pitäisi tulkita?

Löytyisi ajofarkut, mutta ei niissä varsinaista polvisuojaa ole, kuin se mikälie sisusmateriaali + nahkatakki jossa on ihan kunnon kovat suojat vaadituissa paikoissa.
Tai kankainen puku, mutta siinä taas ei ole mitään ns "kovia" suojia. E: Paksummat toppaukset siis on, mutta riittääkö ne "suojiksi"

Näillä säillä itse valitsisin mieluummin ensimmäisen vaihtoehdon.

Voihan toki olla, että kaikki käy kunhan ei shortseissa ja puukengissa saavu paikalle, mutta vituttaahan se jos nillitetään jostain väärästä varusteesta ja taas varaat uutta aikaa johonkin viikon päähän + uusi maksu.

Hain siis harjoitusluvan käsittelykokeen jälkeen ja menossa omalla pyörällä, kun autokoulun (ja myös Trafin) ruuhkat on sitä luokkaa, että juhannuksesta jo puhuttiin ja kuukausi on tähän mennessä synnytetty tätä korttia :bored:
 
Viimeksi muokattu:
Kuljettajalla on oltava seuraavat pakolliset varusteet:
- tieliikennekäyttöön hyväksytty suojakypärä, sekä ajolasit silloin, kun kypärässä ei ole visiiriä
- tieliikennekäyttöön tarkoitetut polvisuojilla varustetut moottoripyöräilijän ajohousut
- tieliikennekäyttöön tarkoitettu kyynärpää- ja olkapääsuojilla varustettu moottoripyöräilijän
ajotakki
- tieliikennekäyttöön tarkoitetut suojilla varustetut moottoripyöräilijän ajokäsineet, sekä
moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut ajojalkineet

Asianmukaisten varusteiden käyttäminen on edellytys kokeeseen pääsemiselle.



Inssiin pitäisi mennä tiistaina, mutta mitenköhän noita vaatimuksia pitäisi tulkita?

Löytyisi ajofarkut, mutta ei niissä varsinaista polvisuojaa ole, kuin se mikälie sisusmateriaali + nahkatakki jossa on ihan kunnon kovat suojat vaadituissa paikoissa.
Tai kankainen puku, mutta siinä taas ei ole mitään ns "kovia" suojia. E: Paksummat toppaukset siis on, mutta riittääkö ne "suojiksi"

Näillä säillä itse valitsisin mieluummin ensimmäisen vaihtoehdon.

Voihan toki olla, että kaikki käy kunhan ei shortseissa ja puukengissa saavu paikalle, mutta vituttaahan se jos nillitetään jostain väärästä varusteesta ja taas varaat uutta aikaa johonkin viikon päähän + uusi maksu.

Hain siis harjoitusluvan käsittelykokeen jälkeen ja menossa omalla pyörällä, kun autokoulun (ja myös Trafin) ruuhkat on sitä luokkaa, että juhannuksesta jo puhuttiin ja kuukausi on tähän mennessä synnytetty tätä korttia :bored:

Kysyin just kaverilta asiasta niin hänellä kuulemma inssi tarkasti ajovarusteet erikseen, kun ajoi omalla pyörällä. Itelle ihan uus tieto, kun ajoin autokoulun pyörällä ja varusteilla. Joten ilmeisesti hylkyperusteet löytyy varusteista.
 
Melko kova riski jäädä tuosta kiinni mutuna. Itse ajoin autokoulun pyörällä kun ei oma pyörä ole edes täys A. Joten lainasin myös autokoulun varusteet. Oli melkoista helvettiä viime vuoden elokuun helteillä vetää "täydessä" panssarissa.
 
Voihan sitä käydä ostamassa halvimmat mahdolliset polvarit kokeen ajaksi, luulis että kaikissa ajohousuissa on paikat noille vaikkei uutena ole kauppaan kuuluneet.
 
Sitten jotku jalanympärille kiinnittyvät? Tuskin ne nyt huosuja riisumaan laittaa ennen kuin kokeeseen pääsee. Itsellä ei muistikuvia kun piikkikortti tuli ajettua jo 90-luvun lopulla.
 
Vaan kun ei ole kummissakaan housuissa paikkaa :bored:


Ja kun sitä nyt sitten otti silmän käteen ja repi nuo farkut nurin päin, niin niissähän on kuin onkin paikat suojille :facepalm:

Eli käyn ostamassa niihin ne hiton suojat ja saa luvan kelvata.


E: Nahkainen ajotakki ja farkut kelpasi, ainoa mitä edes kysyi niin juuri housuista, että onhan polvisuojat.
 
Viimeksi muokattu:
Kaivelin netistä parit rekkarit niin sain vertailuun 2020 ja 2021 Super Soco TC Max:t.

Hinnat ilman bonuksia:

OP
2274,48€ ja 1371,74€

POP
2083,64€ ja 2162,13€

Säästöpankki noin sama kuin POP.

If, Fennia ja jokin muu mitä koitin eivät antaneet hintaa...

:think:
Bonuksilla saisin OP:lta Isokaskon 640€/vuosi ja liikenne 351€/vuosi. Ei muita vakuutuksia OP:lla. Ainahan näissä on vaihtelua. Tällä rekkarilla kokeilin. Koeajo: Super Soco TC Max -sähkömoottoripyörä on kätevä työmatkoilla ja kaupungissa
 
Bonuksilla saisin OP:lta Isokaskon 640€/vuosi ja liikenne 351€/vuosi. Ei muita vakuutuksia OP:lla. Ainahan näissä on vaihtelua. Tällä rekkarilla kokeilin. Koeajo: Super Soco TC Max -sähkömoottoripyörä on kätevä työmatkoilla ja kaupungissa
Itselläni tuo sama ja 71-RIO noissa aikaisemmissa vakuutushintavertailuissa.
Katsoin Trafin tiedot niin ainakin eri painot noille on laitettu. Jännä että vain OP:lla tuo ero vakuutuksissa on valtava (ja toki muutenkin kallis). Lähitapiolassa hinta oli jotain kutosella alkavaa (ja siitä pois bonukset) niin jotenkin järkevä, mutta sitäkään hintaa ei saanut suoraan laskurista.
 
Jaa takarenkaan vaihto on ajankohtainen kun renkaalla näköjään ajettu jo 5 vuotta ja 12 tkm. Renkaana hieman harvinaisempi 130/70R18. Mistäs porukka suosittelisi ostamaan Oulu - Raahe akselilla? Viimeksi ostin Bridgestone Battlax-BT45 Raahen Rengas ja Laitteesta. Rengasta ei valmisteta enää ja uusi BT46 kuulostaa olevan melko paljon heikompi kestävyydeltä.
Netistä tilaaminen ei ole ongelma mutta ei taida kannattaa kun pitää kuitenkin asennuttaa liikkeessä.
 
Jaa takarenkaan vaihto on ajankohtainen kun renkaalla näköjään ajettu jo 5 vuotta ja 12 tkm. Renkaana hieman harvinaisempi 130/70R18. Mistäs porukka suosittelisi ostamaan Oulu - Raahe akselilla? Viimeksi ostin Bridgestone Battlax-BT45 Raahen Rengas ja Laitteesta. Rengasta ei valmisteta enää ja uusi BT46 kuulostaa olevan melko paljon heikompi kestävyydeltä.
Netistä tilaaminen ei ole ongelma mutta ei taida kannattaa kun pitää kuitenkin asennuttaa liikkeessä.

SpareWheelistä tuohon kakkospyörääni tilasin ja asennutin takarenkaan nyt keväällä. Ei ollut juuri eroa hinnassa muualta tilattuun asennuksineen. En tosin tiedä tuosta mainitusta koosta, löytyykö sieltä ja jos niin mihin hintaan.
 
50tkm kadulla takana katupyörillä ja alkoi vähän kyllästyttää. Uusi Transalppi hankintaan ja taas jaksaa. Kyllä vaan laajentaa kivasti tätä touhua. Suomi täynnä kaikkea kivaa sorapätkää ja löytää ihan uusia paikkoja minne ei katupyörällä osavuisi.

Perhanan liukkaat vaan nuo ensiasennusrenkaat soralla ja mudassa. Mitkä olis hyvät kumit katuensaan kun yli 50% taitaa mennä kotomaassa soralla. Euroopan reissut taitaa kyllä mennä pääosin asfaltilla ja ei muutenkaan uskalla kovin pahoille poluille yrittää, nii ei viittis ihan täysin nappulareinkaita seuraavaksi laittaa.

1717878827219.png
 
Perhanan liukkaat vaan nuo ensiasennusrenkaat soralla ja mudassa. Mitkä olis hyvät kumit katuensaan kun yli 50% taitaa mennä kotomaassa soralla. Euroopan reissut taitaa kyllä mennä pääosin asfaltilla ja ei muutenkaan uskalla kovin pahoille poluille yrittää, nii ei viittis ihan täysin nappulareinkaita seuraavaksi laittaa.
Kaikista maailman renkaista ei ole kokemusta, mutta Michelin Anakee Wild on erinomainen 50/50 rengas. Toinen hyvä on Mitas E-07.
 
Tälle kesää on tullu jostai syystä kutina vaihtaa pyörä joko Monsteriin tai MT-01:een. Ei mitään hajua miksi. Yhestä Monsterista soittelin tos toukokuulla vaan se oli kerenny mennä.
Yamaha lienee perusvarma japsi, mutta mites sitte Monster? Lienekkö jollakulla kokemuksia ja mitä pitäs katella jos tässä alkaa kuumehoureilee enemmänki?
 
Kaikista maailman renkaista ei ole kokemusta, mutta Michelin Anakee Wild on erinomainen 50/50 rengas. Toinen hyvä on Mitas E-07.
Anakee Wildit vaikuttas noista paremmilta asfaltin ulkopuolelle ja oisko Mitakset sitten paremmat keski-euroopan mutkateille? Pitää kyllä vähän arpoa tuon mukaan miten ajoja tulee. Tälle kesää tulee varmaa pitästi yli puolet asfalttiajoa kun lähtee alpeille ja noi ensiasennusrenkaat menee siinä hyvin.
 
Tälle kesää on tullu jostai syystä kutina vaihtaa pyörä joko Monsteriin tai MT-01:een. Ei mitään hajua miksi. Yhestä Monsterista soittelin tos toukokuulla vaan se oli kerenny mennä.
Yamaha lienee perusvarma japsi, mutta mites sitte Monster? Lienekkö jollakulla kokemuksia ja mitä pitäs katella jos tässä alkaa kuumehoureilee enemmänki?
MT-01 on iso ja painava rohjake streetfighterin vaatteissa. Ducati taasen on moottoripyörien Ferrari. Mitä Monsterin mallia olet katellut? Monstereita on ihan laidasta laitaan. Isoja ja pieniä, uusia ja vanhoja.
 
MT-01 on iso ja painava rohjake streetfighterin vaatteissa. Ducati taasen on moottoripyörien Ferrari. Mitä Monsterin mallia olet katellut? Monstereita on ihan laidasta laitaan. Isoja ja pieniä, uusia ja vanhoja.

Muistaakseni 800-kuutioisissa Monstereissa oli eniten valikoimaa kun tuossa viime viikolla kahtelin. Iso rohjakehan se MT on, mutta omaan silmään todella upeen näkönen laite ja oishan se se 1700cc V2 jotain...
 
Käsittelykoe läpi tänään ja siltä istumalta hakemaan ajoharjoittelulupa, jotta pääsi vihdoin testaamaan omaa mopoa ekaa kertaa. Vähän tuo valkoisen kolmion asentelu huvitti itseäni, kun kaksipyöräiset eivät ole ihan uus tuttavuus vaikka korttia ei ole tullut ajettua aikaisemmin (crossia/enskaa ajanu 13 kesäsestä saakka). Pirun kivaa puuhaa kadullakin!
f5e159dd-338c-477d-b521-f02df7975d97.png
 
Viimeksi muokattu:
kaksipyöräiset eivät ole ihan uus tuttavuus, vaikka korttia ei ole tullut ajettua aikaisemmin (crossia/enskaa ajanu 13-kesäsestä saakka).

Ha, itsellä meni päinvastoin: kortillani sai ajaa kaksipyöräisiä kuin Manulle illallinen, mutten ollut ajanut kuin mopoa, ehkä 200metriä sitäkin. No, kaverini sai lahjaksi 400-kuutioisen Hondan, ja innostuin itsekin, käytetty 400-kuutioinen Yamaha liikkeestä osamaksulla, ja joku ajamaan se sieltä ulos. Metsätiellä, ja minulle näytettiin vempaimet. Ajoin siinä kolme kertaa eestaas 50 metriä, ja sit kaupungille jatkamaan.

Kahden viikon päästä lähdettiin sitten...Milanoon ;-D

US_Custom_XS400_resize.jpg
 
Ehkä lievästi offtopic, mutta.. Kurakartta.net ei ole toiminut itsellä hetkeen. Sen avulla tullut suunniteltua monet reitit tien päällysteen perusteella. Nyt päällyste-layout ei tunnu toimivan lainkaan sivustolla, eikä puhelinsovelluksella.
Onko tuo palvelu ollut muilla käytössä ja löytyyköhän vastaavaa?

1718187476542.png
 
Itse käytän Tom tom go ride sovellusta navigointiin ja sen saa välttämään päällystämättömiä teitä. Lisäksi reititys vaihtoehto on enemmän moottoripyörälle suunnattuja mutka pätkiä. Löysin sillä jopa uuden reitin kotiseudulle eikä matkaa tullut montaa kymmentä kilometriä lisää. On vielä mukavampi ajella kuin tylsän suorat isot tiet.
 
Itse käytän Tom tom go ride sovellusta navigointiin ja sen saa välttämään päällystämättömiä teitä. Lisäksi reititys vaihtoehto on enemmän moottoripyörälle suunnattuja mutka pätkiä. Löysin sillä jopa uuden reitin kotiseudulle eikä matkaa tullut montaa kymmentä kilometriä lisää. On vielä mukavampi ajella kuin tylsän suorat isot tiet.
Tämä vaikuttaa kyllä hyvältä, kiitos vinkistä! Tietokoneella sain jonkunlaisen näkymän päällysteisiin Paikkatietoikkuna sivustolla. Eiköhän näillä pärjää.

1718270893896.png
 
Onko kokemuksia moottoripyörän kokoontaitettavista suojista, tyyliin tämä:

Vai onko hukkaan heitettyä rahaa, ja ennemmin perus suojapeite? Pyörä seisoo ulkona jatkuvasti, niin ei ihan sään armoille kehtaa jättää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 921
Viestejä
5 056 370
Jäsenet
81 005
Uusin jäsen
veikko123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom