Mopokuumetta

Pottana schuberth c5 ja sc2 äänijärjestelmä siinä. Taisi olla senan tekeleitä. Selkeä äänentoisto ja mitä tulee kypärään, niin omaan makuuni hiljainen on. Toki pidän myös aina korvanappeja suojana - oli kyseessä sitten 6km siirtymä töihin tai 600km siirtymä jonnekin muualle. Kerran erehdyin lähtemään ilman kuulosuojaimia liikenteeseen ja täytyy sanoa, että oli myös viimeinen kerta :D
 
Ajattelin vielä tämän tulevan kauden ajaa Nolanin N60:lla potalla. On kypärän viides kausi, eikä olla kertaakaan isketty tai kolottu mihinkään. Tykkään erityisesti integroidusta aurinkovisiiristä joka on todella helppo pistää alas / ylös, ja jos se ei naposta niin on paikat aurinkolasien sangoille ettei ne paina.
Koko ajan vetelen tulpilla, ilman vetänyt pari kertaa ja ei kiitos. Vähän ollut kanssa haussa tulpat, jossa olisi samassa (hyvä) kuuulosuojaus sekä BT-yhteys puhelimeen. Mutta sitten aina todennut, että ei kellään nyt niin tärkeää asiaa ole, että aivan sillä sekunnilla tarvisi vastata. Ja jos puhelimen pistää takin povariin, niin hyvällä tuurilla sen värinän tuntee, joten jos värisee tyyliin kolme kertaa putkeen niin tietää että nyt on pysähdyttävä ja vastattava.
Kypärä on mielestäni äänekäs, tai oikeastaan "tuulekas". On siinä se lippa leuan alle, mutta täytyisi vaan saada aikaiseksi testata tyyliin kolmea eri kypärää samalla pätkällä ja kelillä, niin voisi tehdä edes jotain vertailua. Mielestäni kypärä suhisee liikaa, mutta toki hyvät kuulosuojaimet auttavat aivan pirusti. On niidenkin linkki tässä jossain, katson jos löydän vielä.

edit: löytyi. Eli tuollaiset on minulla, ja ei voi kuin suositella. Jaksaa pitää pidempiäkin aikoja korvassa, niiden kanssa pystyy puhumaan ja kuuntelemaan ihmisiä, ja esim. hälytysajoneuvot kuuluu:
 
Viimeksi muokattu:
Shoei Nxr 2 ja siinä cardo freecom 4x. Ihan hyvin istuu kuulokkeet sinne ja mikistäkin kuulemma ihan selkeä ääni kuuluu satasenkin vauhdissa. Helppo asentaa, äänenlaatu ihan ok. Vaatii tulpat korviin, ellei halua tuulen aiheuttamia suhinoita(nakupyörä) ja diskantteja kuunnella, tulpilla huomattavasti parempi musiikkia kuunnella.
 
Kuka muistaa minkä niminen se muovineheytys aine oli? Se oli jotain Orwel's Polytron, ja mistä sitä sais suomesta.

Hieman on jollain pinelinellä vuosia pesty pyörää ja syöny mustan liki valkoiseksi. Taustapuolella vielä alkuperäinen väritys
 

Liitteet

  • 17092307718556009754496817944732.jpg
    17092307718556009754496817944732.jpg
    270,4 KB · Luettu: 77
Kuka muistaa minkä niminen se muovineheytys aine oli? Se oli jotain Orwel's Polytron, ja mistä sitä sais suomesta.

Hieman on jollain pinelinellä vuosia pesty pyörää ja syöny mustan liki valkoiseksi. Taustapuolella vielä alkuperäinen väritys
Voisi varovasti koittaa kuumailmapuhaltimella palauttaa ja sitten vasta joku hoitoaine päälle.
 
Minkäslaiset kypäräpuhelimet/handsfreet teillä on käytössä?
En sinänsä kuuntele Born to be wildia ajellassani, mutta navigointi (ne viimeiset kymmenen mutkaa tuntemattomalle mäkille ajellessa) ja jos joskus sattuu kaverin kanssa ajelemaan niin jokin voisi olla hyvä satunnaiseen käyttöön.
Kypärä avattava Shoei Neotec 2 jossa paikat mallikohtaiselle Senan sarjalle jota tosin en halunnut. Asensin Cardo Freecom 4:sen niillä isommilla kuulokkeilla, toimii hyvin Garmin Zumo 396:sen ja Samsung xCoverin kanssa. Korvatulpilla diskantti vaimenee juuri sopivasti, ja musiikki/radio kuuluu vielä motarivauhdeissakin mainiosti. Ääninavigointia en ole koskaan käyttänyt joten siitä en osaa sanoa.

Cardo vs. Senasta yleensä; Cardo mainostaa vehkeitään vedenpitäviksi, kun Sena yleensä vain sanoo "water resistant" (mitä sitten tarkoittaakaan). Täällä jotain analyysiä eroista. Itsellä ei mikään Cardo koskaan ole sateen takia kilahtanut.
 
Herkästi laikukasta jälkeä tulee. Isoja pintoja. Se oli Owatrol Polytrol Restorer niminen tökötti, sitä kun sais.
 
Kypärä avattava Shoei Neotec 2 jossa paikat mallikohtaiselle Senan sarjalle jota tosin en halunnut. Asensin Cardo Freecom 4:sen niillä isommilla kuulokkeilla, toimii hyvin Garmin Zumo 396:sen ja Samsung xCoverin kanssa. Korvatulpilla diskantti vaimenee juuri sopivasti, ja musiikki/radio kuuluu vielä motarivauhdeissakin mainiosti. Ääninavigointia en ole koskaan käyttänyt joten siitä en osaa sanoa.

Cardo vs. Senasta yleensä; Cardo mainostaa vehkeitään vedenpitäviksi, kun Sena yleensä vain sanoo "water resistant" (mitä sitten tarkoittaakaan). Täällä jotain analyysiä eroista. Itsellä ei mikään Cardo koskaan ole sateen takia kilahtanut.

Hyvin on ainakin senan 20s evo palvellut pari vuotta ja kesti hyvin viime kesän road tripin kakkospäivän kaatosateen ja muutenkin mitä nyt joskus harvoin sade päässyt yllättämään.

Täältä myös suositus noille Nonoisen korvatulpille mitkä viime kesänä hommasin. Musiikki kuuluu normaalisti läpi, mutta tuulen humina ja hd:n moottori äänet vaimenivat varmaan 75%.
 
No näin. Laittelinki tulemaan testipurkin toimiiko toivottomiin palasiin enää.
 
Cardo vs. Senasta yleensä; Cardo mainostaa vehkeitään vedenpitäviksi, kun Sena yleensä vain sanoo "water resistant" (mitä sitten tarkoittaakaan). Täällä jotain analyysiä eroista. Itsellä ei mikään Cardo koskaan ole sateen takia kilahtanut.

On noita (vanhempia) Cardon laitteita itsellä hajonnut yht. 3 kpl viim. 15v. aikana, 2 x Q2 (ensimmäinen meni takuuseen) ja 1 x Q3. Ja tosiaan toinen Q2:n & Q3:n jonkun pidemmän sateessa ajetun taipaleen jälkeen, joten jostain noihinkin vesi voi löytää sisään. Tuo Q2 taisi hajota Norjassa kolmannen perättäisen sadepäiväin aikana, ensin rätisi, sitten alkoi ääni kiertämään ja lopulta meni mykäisi eikä herännyt enää henkiin.

Toki noilla kolmella yksiköllä tuli rullattua lähemmäs 150tkm, joten jonkin verran maailmaa näkivät ja luultavasti muutamat kolhut saivat sinä aikana. Edelleen on Cardon laitteet käytössä ja tässä talven aikana tuli Spirit HD:t kotiutettua kun halvalla sai :D
 
Kiitos vastauksista, nähtävästi siis suurin osa vetää ihan "kypäräpuhelimilla". Itselläni ei ole mitään akuuttia tarvetta, mutta pitää katsoa millä ratkaisulla menee jos tarvetta tulee.

Sähkövehkeellä jonnekin neljän-kuudenkympin nopeuksiin on ihan kiva vetää kaupunkiajoa ilman tulppia; melu on aika kevyttä. 80 km/h on jo niin kovat suhinat (moottorista riippumatta) että tulpat oltava.
 
Minkäslaiset kypäräpuhelimet/handsfreet teillä on käytössä?
En sinänsä kuuntele Born to be wildia ajellassani, mutta navigointi (ne viimeiset kymmenen mutkaa tuntemattomalle mäkille ajellessa) ja jos joskus sattuu kaverin kanssa ajelemaan niin jokin voisi olla hyvä satunnaiseen käyttöön.

Itselläni kypäränä X-Lite N-Com -valmiudella niin siihen menisi B602X tai B902X, mutta on noilla hintaakin melkein sen kypärän verran. Siinähän se headset sinänsä kulkisi mukana, käytti tai ei... :hmm:
Mutta kun kuitenkin käyttää korvatulppia pidemmillä matkoilla niin onko kukaan kokeillut kuulosuojaimia bluetoothilla, tyyliin:

1709209964009.png


1709209923033.png


Rupeaako ärsyttämään tulppia enemmän?

Vähän kaikkia on tullut kokeiltua. Mm. Sonyn vastamelunappeja (ahdistava tunne, painaa korvia), Plugfonesin moottoripyörä nappeja (langallisia), perus nappeja jne. Kaikki napit painaa enemmän tai vähemmän korvia, mutta häiritsevästi. Nyt on käytössä Shoein kypäräkohtainen kaiutin&mikki setti ja sen kylkeen Snell S-7 bluetooth vastaanotin. Snelli on erittäin hyvä ja halpa, mutta akkukesto on huono. Kesti alussa ehkä 5-6h ja nykyään (pari vuotta myöhemmin) vain 3-4h. Siitä tosin on tullut uusi versio (S-8). Itse nakkasin mikrofonin roskiin, koska en halua ajaessa puhua kenenkään kanssa. Soitan takaisin kun siltä tuntuu.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla jotain täysin valmista settiä eli varmaan Shoei + Senan kypäräkohtaista settiä. Yllättävää, mutta tulppien (Alpine Motosafe) kanssa musiikki kuuluu selkeämmin kuin ilman. Motosafet ovat hyvät, mutta kyllä nekin alkaa painaa korvia useamman tunnin jälkeen. Itse en oikein osaa pitää taukoja reissuissa kun aika on aina kortilla.
Sanoisin että hommaa se kypäräkohtainen sarja. Jos budjetti on tiukka eikä tarvetta keskustella niin kypäräkohtaiset kajarit + tuo Snelli (jos akku riittää).
 
Vähän kaikkia on tullut kokeiltua. Mm. Sonyn vastamelunappeja (ahdistava tunne, painaa korvia), Plugfonesin moottoripyörä nappeja (langallisia), perus nappeja jne. Kaikki napit painaa enemmän tai vähemmän korvia, mutta häiritsevästi. Nyt on käytössä Shoein kypäräkohtainen kaiutin&mikki setti ja sen kylkeen Snell S-7 bluetooth vastaanotin. Snelli on erittäin hyvä ja halpa, mutta akkukesto on huono. Kesti alussa ehkä 5-6h ja nykyään (pari vuotta myöhemmin) vain 3-4h. Siitä tosin on tullut uusi versio (S-8). Itse nakkasin mikrofonin roskiin, koska en halua ajaessa puhua kenenkään kanssa. Soitan takaisin kun siltä tuntuu.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla jotain täysin valmista settiä eli varmaan Shoei + Senan kypäräkohtaista settiä. Yllättävää, mutta tulppien (Alpine Motosafe) kanssa musiikki kuuluu selkeämmin kuin ilman. Motosafet ovat hyvät, mutta kyllä nekin alkaa painaa korvia useamman tunnin jälkeen. Itse en oikein osaa pitää taukoja reissuissa kun aika on aina kortilla.
Sanoisin että hommaa se kypäräkohtainen sarja. Jos budjetti on tiukka eikä tarvetta keskustella niin kypäräkohtaiset kajarit + tuo Snelli (jos akku riittää).

Itsellänikin motosafet niin mietin paljonko eroaisi jokin bluetooth-tulppa käyttömukavuudessa.
Omat reissut yleensä lyhyitä, mutta kyllä pelkätkin tulpat (ilman kypärää) alkaa yleensä muutaman tunnin jälkeen kertomaan olemassaolostaan.

Raha ei sinänsä ole este, enemmänkin mietin siltä kantilta että jos käytän kerran kesässä niin tulee käyttökerralle hintaa :think:
 
Itsellänikin motosafet niin mietin paljonko eroaisi jokin bluetooth-tulppa käyttömukavuudessa.
Omat reissut yleensä lyhyitä, mutta kyllä pelkätkin tulpat (ilman kypärää) alkaa yleensä muutaman tunnin jälkeen kertomaan olemassaolostaan.

Raha ei sinänsä ole este, enemmänkin mietin siltä kantilta että jos käytän kerran kesässä niin tulee käyttökerralle hintaa :think:

Se on sellaista hakuammuntaa että itse luovutin tulppien suhteen :D Kaikki valettuja kokeilleet vannovat niiden nimeen ja ainakin väittävät ettei paina yhtään pitkälläkään reissulla. Olisi tarkoitus täksi kesäksi sellaiset ottaa vaikka hintaa onkin +200€
 
Se on sellaista hakuammuntaa että itse luovutin tulppien suhteen :D Kaikki valettuja kokeilleet vannovat niiden nimeen ja ainakin väittävät ettei paina yhtään pitkälläkään reissulla. Olisi tarkoitus täksi kesäksi sellaiset ottaa vaikka hintaa onkin +200€
Tää on voittajan valinta. Kannattaa ottaa sellainen valettu, missä on filtteri, niin ei tule myökään paineen tunnetta korvaan ja tulee hälytysajoneuvojen äänet läpi. Olen itse 9 vuotta käyttänyt Orelon tulppia ja ei ne tunnu korvassa pahalta, vaikka ensin ajaisi koko päivän ja sen jälkeen laittaisi vielä yöksi nukkuessa tulpat korviin.

Jos haluaa hifistellä niin voi ostaa Intercomin, jossa on 3,5mm plugi ja moottoriurheiluun tarkoitetut valetut tulpat kuulokkeilla. Siinä vaan karkaa hinta sitten jo aika korkeaksi...
 
Tää on voittajan valinta. Kannattaa ottaa sellainen valettu, missä on filtteri, niin ei tule myökään paineen tunnetta korvaan ja tulee hälytysajoneuvojen äänet läpi. Olen itse 9 vuotta käyttänyt Orelon tulppia ja ei ne tunnu korvassa pahalta, vaikka ensin ajaisi koko päivän ja sen jälkeen laittaisi vielä yöksi nukkuessa tulpat korviin.

Jos haluaa hifistellä niin voi ostaa Intercomin, jossa on 3,5mm plugi ja moottoriurheiluun tarkoitetut valetut tulpat kuulokkeilla. Siinä vaan karkaa hinta sitten jo aika korkeaksi...

Tuleeko musiikki silti läpi noista samaan tyyliin kuin Motosafeilla ?
 
Bongattu tänään eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa, aito kevään merkki. Isohko HD tuli vastaan ja kääntyi oikealle liikennevaloissa. Kuvanlaatu kökkö koska screencap dashcamista. Kylläpä lämmitti mieltä, vielä kun lumet sulaisi omalta takapihalta että pääsiäiseksi saisi edes toisen skootterin liikenteeseen taas.
 

Liitteet

  • kevät.jpg
    kevät.jpg
    55,7 KB · Luettu: 230
Bongattu tänään eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa, aito kevään merkki. Isohko HD tuli vastaan ja kääntyi oikealle liikennevaloissa. Kuvanlaatu kökkö koska screencap dashcamista. Kylläpä lämmitti mieltä, vielä kun lumet sulaisi omalta takapihalta että pääsiäiseksi saisi edes toisen skootterin liikenteeseen taas.
Kova ukko. Täällä Satakunnassa on tänään sunnuntaina ollut ~3 astetta lämmintä, ja varjopaikoissa on lunta / sohjoa / jäätä ihan kaupungissakin. Plus se hiekotushiekan määrä. On mahtanut olla kova polte saada HD tulille, kamat niskaan, ja ajelulle :D

Edit: Kyllä pieni ihme on jos edes aprillipäivänä uskaltaa Brutalen ottaa alle. Viime vuonna taisi olla maanantai 17.4 kun otin silloisen ZZR:n ajoon. Talviteloille lähti kesän aikana vaihdettuun Brutaleen maanantaina 2.10. Ensilumi satoi maanantaina 30.10. Meni aika piukille.
 
Viimeksi muokattu:
Kova ukko. Täällä Satakunnassa on tänään sunnuntaina ollut ~3 astetta lämmintä, ja varjopaikoissa on lunta / sohjoa / jäätä ihan kaupungissakin. Plus se hiekotushiekan määrä. On mahtanut olla kova polte saada HD tulille, kamat niskaan, ja ajelulle :D
Itse kävelytän koiraa vielä nastakengillä kun tiet ihan jäässä, en varmaan pääsisi edes kotipihassa pyörän selkään kaatumatta :cigar2:
 
Bongattu tänään eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa, aito kevään merkki. Isohko HD tuli vastaan ja kääntyi oikealle liikennevaloissa. Kuvanlaatu kökkö koska screencap dashcamista. Kylläpä lämmitti mieltä, vielä kun lumet sulaisi omalta takapihalta että pääsiäiseksi saisi edes toisen skootterin liikenteeseen taas.

Ja tänään ei kovinkaan kaukana tuosta risteyksestä tuli toisennäkönen pikkucustomi vastaan. Ei kyllä itellä ihan nuin paljo vielä tee mieli tien päälle, mutta eihän ne kelit voi tulla liian pian....
 
Kyllä tuo kotikatu vielä niin vellissä on, ettei huvita lähteä taiteilemaan :D Isommat tiet jo kuivat ja siten periaatteessa rauhallisesti koeajettavissa. Saas nähdä malttaako enää olla edes lyhyt koeajo viikolla tekemättä, jos sääennuste pitää paikkansa…pitäisi mennä muutaman asteen lussalle päivällä.
 
Tuli ostettua huvikseen toinen pyörä. Tarkemmin näkemättä ja kokeilematta toki, kun halvalla sai. Lähinnä siis ajankuluksi ja projektiksi talliin, niin saa elämää jotenkin hyödyllisesti kulutettua myös kotioloissa. Kyseessä siis tämmöinen Aprilia RST 1000 Futura - 01:

PSX_20240225_144931.jpg


Pitäisi tuo siis hakea tai järjestää kuljetus Seinäjoki-Oulu -välille. Onko kellään vinkata, mistä kannattaisi ehkä kuljetusta kysellä? Rahtipaikkaan jo laitoin tarjouspyynnön, mutta ei ole tietoa tuon toimivuudesta. Kuljetusajankohta kuitenkin joustava. Tässä joskus lähiviikkoina kuitenkin.


Noidannuoli iski selkään torstaina, niin ei oikein viitsinyt lähteä tallille auton rakentelua jatkamaan, mutta onneksi näitä romuja on muitakin joiden parissa vapaa-aikaansa kuluttaa. Aprilian purin tälle mallille jo viikolla, että näkisi mitä siinä on laittamista:

purettu_100324.jpg


Ei lopunperin mikään toivoton tekele ja aika hyvin sain erinäköisiä vikoja korjattua ja puutteita listattua. Latauksensäätimen johdotukset oli melkoinen räpellys, eikä se täydellinen ole vieläkään, mutta sentään kunnon liitoksilla tehty verrattuna paikallaan olleeseen viritykseen, josta johdot lähti abikoista ja sokeripaloista itsekseen irti. Täydellisen tehdäkseen pitäisi koko johtosarja saada tuolta esiin, mutta en tiedä saako sitä ilman että nostaa koko moottorin pois. Tuohon en viitsi ainakaan nyt heti alkaa. Täydellinen tässä tapauksessa tarkoittaa jotain muuta, mitä tehtaalta lähtiessä on ollut; tyyppivikanahan näissä säätimen liittimet sulaa.

Sähköhommissa jäi vielä ihmetyttämään poistettu seisontatuen anturi sekä ohitettu vapaan anturi. Näissä oletettavasti jotain vikaa, joten niiden osalta pitänee kaupoille lähteä, jos ei saa fiksattua. Johonkin matkan varrelle oli jäänyt myös penkin lukko mekanismeineen, johon liittyviä tarvikkeita jo tilasin.

Etujarrulevyt näissäkin on mallia kelluvat ja niiden mekanismit luonnollisesti jumissa. Sain ne kuitenkin herkisteltyä kuntoon pienehkön taistelun jälkeen. Iskarit pitänee käyttää huollossa samalla vaivalla, kun ei ole tiedossa, onko niille kukaan koskaan mitään tehnyt. Perushuollot tähän kuitenkin tälle keväälle oli tehtynä, joten niihin ei tarvitse erityisesti paneutua.

Vasen peili oli teipattu kasaan, jonka korjaaminen ei kummoinen rasti ollut. Alkuperäisiä peilejä ei oikein mistään saa ja näihin heittämällä menisi RSV:n vastaavat, mutta pidetään toistaiseksi alkuperäisessä kuosissa noiden osalta. Muutoinkaan en ajatellut tätä isommin pilata, vaikka aluksi visioinkin vähän muutoshommia ennenkaikkea perän osalta, joka on aika möhkö. Ulkokuoressa näkyy eletyt reilut 20 vuotta eli maalausta kuitenkin luvassa niin katteiden kuin muidenkin osien muodossa. Maalailinkin jo harmaantuneita muoveja mittariston ympäriltä ja aloitin valmistelemaan katteita maalausta varten. Katteiden ja vanteiden väriin tulee myös samalla muutosta.

Kaikenkaikkiaan kyllä tympii jokseenkin paljon näiden vehkeiden kanssa se, että aiemmat räpistelijät eivät ole vaivautuneet sijoittamaan montakaan euroa tai minuuttia eri “korjauksiin”, vaan lykätään kyytiin kaikkea mitä sattuu kotoa kaapeista löytämään, mahdollisimman hätäisesti. Ei tuo nyt kummoinen sijoitus ole ostaa oikeankokoisia liittimiä tai pultteja samalla kun käväisee Motonetissä näin esimerkkinä. Pieniä asioita tietenkin, mutta eipä tarvis korjailla, jos olisi alunperin jo tehty kunnolla.
 
Kyllä tuo kotikatu vielä niin vellissä on, ettei huvita lähteä taiteilemaan :D Isommat tiet jo kuivat ja siten periaatteessa rauhallisesti koeajettavissa. Saas nähdä malttaako enää olla edes lyhyt koeajo viikolla tekemättä, jos sääennuste pitää paikkansa…pitäisi mennä muutaman asteen lussalle päivällä.

Talvisäilytyspaikan oven edessä metrin kinos joten hetken joutuu odottamaan :D Tämä on kyllä ihan hyvä systeemi niin ei iske mitään äkillistä päähänpistoa lähteä luistelemaan :D
 
Sähköhommissa jäi vielä ihmetyttämään poistettu seisontatuen anturi sekä ohitettu vapaan anturi. Näissä oletettavasti jotain vikaa, joten niiden osalta pitänee kaupoille lähteä, jos ei saa fiksattua. Johonkin matkan varrelle oli jäänyt myös penkin lukko mekanismeineen, johon liittyviä tarvikkeita jo tilasin.
On tuossa projektia kerrakseen. Voin muuten suositella hollantilaista Motorparts-online -sivusta. Heillä näyttää olevan vaikka mitä osaa myös Aprilia RST Futuraan tarjolla. Electronics -osastolla myös esim. täysi wire harness hintaan 84e jos ei huvita kolvata itse. Osathan ovat tietenkin käytettyjä. Olen tilaillut tuolta muutamaakin osaa mun vanhaan Hayabusaa, aina on tullut mitä on tilattu, kohtuullisin kustannuksin ja melko nopeasti. Siksi suosittelen jos meidän paikallisista varaosapurkamoista ei löydy.
 
On tuossa projektia kerrakseen. Voin muuten suositella hollantilaista Motorparts-online -sivusta. Heillä näyttää olevan vaikka mitä osaa myös Aprilia RST Futuraan tarjolla. Electronics -osastolla myös esim. täysi wire harness hintaan 84e jos ei huvita kolvata itse. Osathan ovat tietenkin käytettyjä. Olen tilaillut tuolta muutamaakin osaa mun vanhaan Hayabusaa, aina on tullut mitä on tilattu, kohtuullisin kustannuksin ja melko nopeasti. Siksi suosittelen jos meidän paikallisista varaosapurkamoista ei löydy.

Joo, tuota tullut käytettyä itsekin aikojen saatossa. Tuo koko johtosarjan hinta ei niinkään hirvitä, vaan se, miten sen saisi vaihdettua kokonaisena. Enkä kyllä tässä tapauksessa tietääkseni koko johtosarjaa edes tarvisi, kunhan joissain säätimen johdoissa olisi ollut viisikin senttiä enemmän varaa, niin olisi helpottanut paljon. No, kaikki sähköhommat ei ole vielä selvitettynä, niin en tiedä vaikka muitakin yllätyksiä tulisi vielä eteen.
 
Oiskohan täällä tietoa mistä tilailla halvimmalla teräspunos jarruletkut Yamaha fz1-s vm.2010?
 
Halvin on varmaan Aliexpress tai muu kiinakauppa.

Laatuun en ota kantaa, mutta kaikissa Kiinalaisissa päristimissä ollut punosletkut tehtaalta viimeiset 20v.

No Temusta jo vähän kurkinkin, mutta en ilennyt tilata.

Kukaan täällä tilaillut ja käyttänyt kiinaletkuja?
 
Onko kellään ehdottaa mitään hyvää ja edullista ratkaisua takalaukuksi? Tarkoitus olisi tyydyttää tarve niin päiväreissuja kuin pidempiäkin matkoja varten. Eli visiona olisi sellainen laukku, joka päiväreissuilla säilöisi kätevästi hanskat, juomapullot ja vastaavat, ja tarvittaessa pidemmillä reissuilla laajennettavissa muutakin rojua varten. En halua isoa kovaa laukkua tarakalle, enkä tykkää tankkilaukuista, vaan ajattelin tätä matkustajan paikalle penkin päälle, jonka tarvittaessa voisi vaikka selkään sitten nakata. Vähän sylettää ajatus remmeillä sidottavista vehkeistä, mutta edullisilla pitää varmaan mennä sillä linjalla. Givillähän olisi toki tanklock-kiinnikkeitä myös tuota käyttötarkoitusta varten.
 
No Temusta jo vähän kurkinkin, mutta en ilennyt tilata.

Kukaan täällä tilaillut ja käyttänyt kiinaletkuja?
Eikös tää ole ollu harrastajien suosiossa jo pitkään;


Ite kyllä oon niin ujo että kiina koitetaan pitää jarruista pois.
 
Oiskohan täällä tietoa mistä tilailla halvimmalla teräspunos jarruletkut Yamaha fz1-s vm.2010?
Sen verran kriittisestä osasta kyse että itse en tilaisi kiinasta ihan vaan varmuuden vuoksi. Itse en ole vielä tilannut kun XJ600:n jarruja ei hyväksi saa vaikka minkälaiset letkut tilaa :D Mutta tätä olen harkinnut:
"Hieman" vanhan oloiset sivut joten laittaisin postia tai soittaisin ennen tilausta.
Täällä vähän ammattimaisemman oloiset sivut, mutta hinnatkin isommat:
Ehkäpä kuitenkin ensi kesänä voisi hommailla jostain uudet teräspunosletkut :think:
 
Onko kellään ehdottaa mitään hyvää ja edullista ratkaisua takalaukuksi? Tarkoitus olisi tyydyttää tarve niin päiväreissuja kuin pidempiäkin matkoja varten. Eli visiona olisi sellainen laukku, joka päiväreissuilla säilöisi kätevästi hanskat, juomapullot ja vastaavat, ja tarvittaessa pidemmillä reissuilla laajennettavissa muutakin rojua varten. En halua isoa kovaa laukkua tarakalle, enkä tykkää tankkilaukuista, vaan ajattelin tätä matkustajan paikalle penkin päälle, jonka tarvittaessa voisi vaikka selkään sitten nakata. Vähän sylettää ajatus remmeillä sidottavista vehkeistä, mutta edullisilla pitää varmaan mennä sillä linjalla. Givillähän olisi toki tanklock-kiinnikkeitä myös tuota käyttötarkoitusta varten.
Olisiko käytetty (tai uusi jos löytyy) Givi Speedpack jotain? Toimii selkäreppuna, remmikiinnikkeet (vaikkakin sinua huolestuttivat) pitää laukun paikallaan myös varsin kovissa autobaanavauhdeissa. Laajenee pohjan pehmeästä osasta suht isoksi ja kova yläosa jonka saa eriksen irti pitää pyörteilyn selän takana minimissä. Ja kovan kannen alle mahtuu kamera ym. pikkusälää ihan hyvin. Kuvassa minä vuonna 2002 menossa stadissa Travemunden (vai olikohan Rostock, en enää muista) lautalle, kyseinen laukku VTR1000F:n apukuskin penkkiin kiinittettynä. Toimi hyvin koko 10pv matkan Barcelonaan ja takaisin. Ainoa huolenaihe oli että kun on remmeillä niin on aika helposti pöllittävissä jos ei sitä vahtaa koko ajan.

speedpack.jpg
 
Olisiko käytetty (tai uusi jos löytyy) Givi Speedpack jotain? Toimii selkäreppuna, remmikiinnikkeet (vaikkakin sinua huolestuttivat) pitää laukun paikallaan myös varsin kovissa autobaanavauhdeissa. Laajenee pohjan pehmeästä osasta suht isoksi ja kova yläosa jonka saa eriksen irti pitää pyörteilyn selän takana minimissä. Ja kovan kannen alle mahtuu kamera ym. pikkusälää ihan hyvin. Kuvassa minä vuonna 2002 menossa stadissa Travemunden (vai olikohan Rostock, en enää muista) lautalle, kyseinen laukku VTR1000F:n apukuskin penkkiin kiinittettynä. Toimi hyvin koko 10pv matkan Barcelonaan ja takaisin. Ainoa huolenaihe oli että kun on remmeillä niin on aika helposti pöllittävissä jos ei sitä vahtaa koko ajan.

speedpack.jpg

Joo, joku tuollainen nimenomaan etsinnässä. Helppo varastettavuus ei sinällään haittaa jos/kun saa helposti siitä vaikka mukaan reppuna. Näissähän on valikoima ihan valtava, merkkilaukuissa olisi laatu ennalta suunnilleen tiedossa, mutta ehkä jotkut kiinapaskeetkin voisi tarpeen tyydyttää.
 
Joo, joku tuollainen nimenomaan etsinnässä. Helppo varastettavuus ei sinällään haittaa jos/kun saa helposti siitä vaikka mukaan reppuna. Näissähän on valikoima ihan valtava, merkkilaukuissa olisi laatu ennalta suunnilleen tiedossa, mutta ehkä jotkut kiinapaskeetkin voisi tarpeen tyydyttää.
Voin katsoa josko tuo minun löytyisi vastoin todennäköisyyksiä vielä talon vintiltä, saattaisin luopua melko halvalla (varsinkin jos vielä löytäisin avaimetkin siihen). En ole käyttänyt laukkua sen jälkeen kun k.o. VTR vaihtui vuonna 2006 Honda Blackbirdiin jossa kova laukku, ja sekin vaihtui 2010 busaan jossa myöskin kova laukku. En suosittelisi tuota Giviä jokapäiväiseen arkiajoon, on repuksi aika möhkö mutta lyhyille ja pidemmillekkin reissuille se käy mainiosti tarakalla. Tuo samainen oli mukana myös 2003 reissulla Amsterdamiin.

Mitä kiinan vastaaviin tulee, ei ole kokemuksia niistä mutta jos aikoo ulkomaille ja ajella kovia vauhteja niin laatuun kannattaa ehkä panostaa. Ei ole kiva kaivella tavaroita tien laidasta jos hajonnnut/ irronnut laukku levinnyt sisältöineen sinnetänne ja sen huomaa vasta kun kaverit huitovat ja huutelevat (aikaa ennen bluetootheja ja intercomeja). Älä kysy miksi tiedän ;) (Givillä tätä ei koskaan tapahtunut, luotettava laukku).
 
Sais toi iso lamppu syttyä jo kuumana taivaalle niin pääsis ajeleen. Tommonen vähän kutiteltu softaili on ihan mukava laite lepposeen ajoon, ja yllättävän pirteä=tarvittaessa kerkiää sen mitä tarvii :) . Pirunmoinen totuttelu vaan puolet kevyemmän pyörän jälkeen, ton kans joutuu vähän miettiin miten ajaa mihinkin parkkiin.
 

Liitteet

  • b1552cf78fcfe50d-large.jpg
    b1552cf78fcfe50d-large.jpg
    417,4 KB · Luettu: 151
  • 7b781e92f18b8e60-large.jpg
    7b781e92f18b8e60-large.jpg
    267,1 KB · Luettu: 148
Olipa musertava katsoa eilen aamulla ulos, kun lunta oli tullut varmaan sen 20-30cm - nöyrästi siinä hetken kiroiltuani meni leuka rintaan ja eikun kolaamaan. Tänään sitten taas oltiin jo -13C verran pakkasella, eli ei tässä auta muu, kuin jatkaa unelmointia :D
 
Olipa musertava katsoa eilen aamulla ulos, kun lunta oli tullut varmaan sen 20-30cm - nöyrästi siinä hetken kiroiltuani meni leuka rintaan ja eikun kolaamaan. Tänään sitten taas oltiin jo -13C verran pakkasella, eli ei tässä auta muu, kuin jatkaa unelmointia :D
Ja taas näyttää tulevan meillä lunta, no toivottavasti ei paljoa. Pitäisiköhän sitä käydä laittamassa ylläpitolaturi takaisin kiinni :asif:
 
Suosittelen laturiksi esim. CTEK:iä ylläpitomoodissa. Molemmissa pyörissä johdot aina kiinni akussa ja kun aika lähenee niin noin 2-3vko ennen kytkee vaan laturin kiinni pikaliittimeen ja katsoo että laturi on juurikin elvytys- tai ylläpitotilassa. Ei kiehauta akkua ja lopettaa latauksen kun akku on taas täynnä. En ole onnistunut rikkomaan yhtäkään prätkän (tai veneen) akkua noilla. Itselläni tämä CTEK MXS
 
Suosittelen laturiksi esim. CTEK:iä ylläpitomoodissa. Molemmissa pyörissä johdot aina kiinni akussa ja kun aika lähenee niin noin 2-3vko ennen kytkee vaan laturin kiinni pikaliittimeen ja katsoo että laturi on juurikin elvytys- tai ylläpitotilassa. Ei kiehauta akkua ja lopettaa latauksen kun akku on taas täynnä. En ole onnistunut rikkomaan yhtäkään prätkän (tai veneen) akkua noilla. Itselläni tämä CTEK MXS

Mulla on tuo sama vehje, mutta ollut kyllä äärimmäisen vähäisellä käytöllä. Menikös tämä automaattisesti ylläpidolle, kun akku on täyteen ladattu? Siinähän muistaakseni on joku "talviasetus" myös, mutta on varmaan eri tarkoitukseen.
 
Juu, kyllä menee. Vaihe 8 pulssimoodi on juuri se ylläpitävä. Käyttöohje täällä. Periaatteessa vain valitaan latausohjelma (MP, auto) joka määrittää millä ampeilla ladataan (0,8 tai 5A) ja laite hoitaa sitten loput.
 
Itse ne kyllä hehkuta laturia pitkään yhtä soittoa. Lataan ehkä yön yli kerran parissa kuukaudessa tms.

Pidin ennen CTEKkiä kiinni koko talven paitsi ne päivät kun latailin autojen akut. En tiedä johtuiko akusta (Motonetin oma merkki), edellisen omistajan "ylläpidosta" vai CTEKistä, mutta kahden talven jälkeen kyykkäsi akku. Oli siis keväällä sökö vaikka syksyllä toimi ja koko talven ylläpidossa kiinni. Akku oli 3v vanha.
CTEK hajosi sopivasti seuraavaksi niin ostin tilalle Noco Genius 5:n. Kysyin myyjältä että "voihan tätäkin pitää koko talven kiinni mopon akussa" niin sanoi että periaatteessa kyllä, mutta suosittelisin lataamaan esim. pari kertaa talvessa.

Pikaliittimet on kyllä parhautta niin autossa kuin mp:ssä.
 
Itse olen ottanut syksyllä akun sisälle ja ladannut. Keväällä sitten mopoon paikalleen. Yksi akku kyykähtänyt, mutta se tuli pyörän mukana ja oli ties kuinka vanha.
 
Siirryin litiumakkujen käyttäjäksi. Syksyllä kaapelit irti ja keväällä takaisin. Lähes olematon itsepurkautuminen ja ei tarvitse ylläpitoladata.
 
No perhana, syksyllä hommasin ylläpitolaturin ja oon ihmetellyt kun pari kertaa talven aikana olen laittanut akun kiinni laturiin ja molemmilla kerroilla laturi on ilmotti että täynnä on. Oiskohan tuo sitte tuollainen Litium akku ? Pitää tarkistaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 904
Viestejä
5 055 529
Jäsenet
80 999
Uusin jäsen
samuellsson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom