Mopokuumetta

Olisiko käytetty (tai uusi jos löytyy) Givi Speedpack jotain? Toimii selkäreppuna, remmikiinnikkeet (vaikkakin sinua huolestuttivat) pitää laukun paikallaan myös varsin kovissa autobaanavauhdeissa. Laajenee pohjan pehmeästä osasta suht isoksi ja kova yläosa jonka saa eriksen irti pitää pyörteilyn selän takana minimissä. Ja kovan kannen alle mahtuu kamera ym. pikkusälää ihan hyvin. Kuvassa minä vuonna 2002 menossa stadissa Travemunden (vai olikohan Rostock, en enää muista) lautalle, kyseinen laukku VTR1000F:n apukuskin penkkiin kiinittettynä. Toimi hyvin koko 10pv matkan Barcelonaan ja takaisin. Ainoa huolenaihe oli että kun on remmeillä niin on aika helposti pöllittävissä jos ei sitä vahtaa koko ajan.

speedpack.jpg

Joo, joku tuollainen nimenomaan etsinnässä. Helppo varastettavuus ei sinällään haittaa jos/kun saa helposti siitä vaikka mukaan reppuna. Näissähän on valikoima ihan valtava, merkkilaukuissa olisi laatu ennalta suunnilleen tiedossa, mutta ehkä jotkut kiinapaskeetkin voisi tarpeen tyydyttää.
 
Joo, joku tuollainen nimenomaan etsinnässä. Helppo varastettavuus ei sinällään haittaa jos/kun saa helposti siitä vaikka mukaan reppuna. Näissähän on valikoima ihan valtava, merkkilaukuissa olisi laatu ennalta suunnilleen tiedossa, mutta ehkä jotkut kiinapaskeetkin voisi tarpeen tyydyttää.
Voin katsoa josko tuo minun löytyisi vastoin todennäköisyyksiä vielä talon vintiltä, saattaisin luopua melko halvalla (varsinkin jos vielä löytäisin avaimetkin siihen). En ole käyttänyt laukkua sen jälkeen kun k.o. VTR vaihtui vuonna 2006 Honda Blackbirdiin jossa kova laukku, ja sekin vaihtui 2010 busaan jossa myöskin kova laukku. En suosittelisi tuota Giviä jokapäiväiseen arkiajoon, on repuksi aika möhkö mutta lyhyille ja pidemmillekkin reissuille se käy mainiosti tarakalla. Tuo samainen oli mukana myös 2003 reissulla Amsterdamiin.

Mitä kiinan vastaaviin tulee, ei ole kokemuksia niistä mutta jos aikoo ulkomaille ja ajella kovia vauhteja niin laatuun kannattaa ehkä panostaa. Ei ole kiva kaivella tavaroita tien laidasta jos hajonnnut/ irronnut laukku levinnyt sisältöineen sinnetänne ja sen huomaa vasta kun kaverit huitovat ja huutelevat (aikaa ennen bluetootheja ja intercomeja). Älä kysy miksi tiedän ;) (Givillä tätä ei koskaan tapahtunut, luotettava laukku).
 
Sais toi iso lamppu syttyä jo kuumana taivaalle niin pääsis ajeleen. Tommonen vähän kutiteltu softaili on ihan mukava laite lepposeen ajoon, ja yllättävän pirteä=tarvittaessa kerkiää sen mitä tarvii :) . Pirunmoinen totuttelu vaan puolet kevyemmän pyörän jälkeen, ton kans joutuu vähän miettiin miten ajaa mihinkin parkkiin.
 

Liitteet

  • b1552cf78fcfe50d-large.jpg
    b1552cf78fcfe50d-large.jpg
    417,4 KB · Luettu: 141
  • 7b781e92f18b8e60-large.jpg
    7b781e92f18b8e60-large.jpg
    267,1 KB · Luettu: 142
Olipa musertava katsoa eilen aamulla ulos, kun lunta oli tullut varmaan sen 20-30cm - nöyrästi siinä hetken kiroiltuani meni leuka rintaan ja eikun kolaamaan. Tänään sitten taas oltiin jo -13C verran pakkasella, eli ei tässä auta muu, kuin jatkaa unelmointia :D
 
Olipa musertava katsoa eilen aamulla ulos, kun lunta oli tullut varmaan sen 20-30cm - nöyrästi siinä hetken kiroiltuani meni leuka rintaan ja eikun kolaamaan. Tänään sitten taas oltiin jo -13C verran pakkasella, eli ei tässä auta muu, kuin jatkaa unelmointia :D
Ja taas näyttää tulevan meillä lunta, no toivottavasti ei paljoa. Pitäisiköhän sitä käydä laittamassa ylläpitolaturi takaisin kiinni :asif:
 
Suosittelen laturiksi esim. CTEK:iä ylläpitomoodissa. Molemmissa pyörissä johdot aina kiinni akussa ja kun aika lähenee niin noin 2-3vko ennen kytkee vaan laturin kiinni pikaliittimeen ja katsoo että laturi on juurikin elvytys- tai ylläpitotilassa. Ei kiehauta akkua ja lopettaa latauksen kun akku on taas täynnä. En ole onnistunut rikkomaan yhtäkään prätkän (tai veneen) akkua noilla. Itselläni tämä CTEK MXS
 
Suosittelen laturiksi esim. CTEK:iä ylläpitomoodissa. Molemmissa pyörissä johdot aina kiinni akussa ja kun aika lähenee niin noin 2-3vko ennen kytkee vaan laturin kiinni pikaliittimeen ja katsoo että laturi on juurikin elvytys- tai ylläpitotilassa. Ei kiehauta akkua ja lopettaa latauksen kun akku on taas täynnä. En ole onnistunut rikkomaan yhtäkään prätkän (tai veneen) akkua noilla. Itselläni tämä CTEK MXS

Mulla on tuo sama vehje, mutta ollut kyllä äärimmäisen vähäisellä käytöllä. Menikös tämä automaattisesti ylläpidolle, kun akku on täyteen ladattu? Siinähän muistaakseni on joku "talviasetus" myös, mutta on varmaan eri tarkoitukseen.
 
Juu, kyllä menee. Vaihe 8 pulssimoodi on juuri se ylläpitävä. Käyttöohje täällä. Periaatteessa vain valitaan latausohjelma (MP, auto) joka määrittää millä ampeilla ladataan (0,8 tai 5A) ja laite hoitaa sitten loput.
 
Itse ne kyllä hehkuta laturia pitkään yhtä soittoa. Lataan ehkä yön yli kerran parissa kuukaudessa tms.

Pidin ennen CTEKkiä kiinni koko talven paitsi ne päivät kun latailin autojen akut. En tiedä johtuiko akusta (Motonetin oma merkki), edellisen omistajan "ylläpidosta" vai CTEKistä, mutta kahden talven jälkeen kyykkäsi akku. Oli siis keväällä sökö vaikka syksyllä toimi ja koko talven ylläpidossa kiinni. Akku oli 3v vanha.
CTEK hajosi sopivasti seuraavaksi niin ostin tilalle Noco Genius 5:n. Kysyin myyjältä että "voihan tätäkin pitää koko talven kiinni mopon akussa" niin sanoi että periaatteessa kyllä, mutta suosittelisin lataamaan esim. pari kertaa talvessa.

Pikaliittimet on kyllä parhautta niin autossa kuin mp:ssä.
 
Itse olen ottanut syksyllä akun sisälle ja ladannut. Keväällä sitten mopoon paikalleen. Yksi akku kyykähtänyt, mutta se tuli pyörän mukana ja oli ties kuinka vanha.
 
Siirryin litiumakkujen käyttäjäksi. Syksyllä kaapelit irti ja keväällä takaisin. Lähes olematon itsepurkautuminen ja ei tarvitse ylläpitoladata.
 
No perhana, syksyllä hommasin ylläpitolaturin ja oon ihmetellyt kun pari kertaa talven aikana olen laittanut akun kiinni laturiin ja molemmilla kerroilla laturi on ilmotti että täynnä on. Oiskohan tuo sitte tuollainen Litium akku ? Pitää tarkistaa.
 
No perhana, syksyllä hommasin ylläpitolaturin ja oon ihmetellyt kun pari kertaa talven aikana olen laittanut akun kiinni laturiin ja molemmilla kerroilla laturi on ilmotti että täynnä on. Oiskohan tuo sitte tuollainen Litium akku ? Pitää tarkistaa.
Kunnossa oleva tavallinen AGM akku näyttää täyttä muutaman sekunnin lataamisen jälkeen. Ei se varsinaisesti tyhjene yhtään mihinkään parin kuukauden seisomisesta. Itse tosiaankin lataan vähän aikaa silloin kun muistan. Meillä tallissa useampi pyörä ja kierrätän laturin ehkä parin kuukauden välein. En ole irroitellut akkuja enkä kaapeleita.
 
Mulla on yhdessä prätkässä Bilteman geeliakku. Oli pitkään käyttämättä, akku paikallaan ja kylmässä säilössä. Akku kyllä näkyy latautuvan normaalisti täyteen (älylaturi). Sitten kun sen kytken pyörään ja koitan startata, niin joku rele vain naputtaa. Ilmeisesti sökö toi akku? Apuvirtaa jos annan vanhasta auton akusta, niin prätkä starttaa normaalisti.
 
Mulla on yhdessä prätkässä Bilteman geeliakku. Oli pitkään käyttämättä, akku paikallaan ja kylmässä säilössä. Akku kyllä näkyy latautuvan normaalisti täyteen (älylaturi). Sitten kun sen kytken pyörään ja koitan startata, niin joku rele vain naputtaa. Ilmeisesti sökö toi akku? Apuvirtaa jos annan vanhasta auton akusta, niin prätkä starttaa normaalisti.
Akku vaihtoon, vaihda samalla merkkiä.
 
Noidannuoli iski selkään torstaina, niin ei oikein viitsinyt lähteä tallille auton rakentelua jatkamaan, mutta onneksi näitä romuja on muitakin joiden parissa vapaa-aikaansa kuluttaa. Aprilian purin tälle mallille jo viikolla, että näkisi mitä siinä on laittamista:

purettu_100324.jpg


Ei lopunperin mikään toivoton tekele ja aika hyvin sain erinäköisiä vikoja korjattua ja puutteita listattua. Latauksensäätimen johdotukset oli melkoinen räpellys, eikä se täydellinen ole vieläkään, mutta sentään kunnon liitoksilla tehty verrattuna paikallaan olleeseen viritykseen, josta johdot lähti abikoista ja sokeripaloista itsekseen irti. Täydellisen tehdäkseen pitäisi koko johtosarja saada tuolta esiin, mutta en tiedä saako sitä ilman että nostaa koko moottorin pois. Tuohon en viitsi ainakaan nyt heti alkaa. Täydellinen tässä tapauksessa tarkoittaa jotain muuta, mitä tehtaalta lähtiessä on ollut; tyyppivikanahan näissä säätimen liittimet sulaa.

Sähköhommissa jäi vielä ihmetyttämään poistettu seisontatuen anturi sekä ohitettu vapaan anturi. Näissä oletettavasti jotain vikaa, joten niiden osalta pitänee kaupoille lähteä, jos ei saa fiksattua. Johonkin matkan varrelle oli jäänyt myös penkin lukko mekanismeineen, johon liittyviä tarvikkeita jo tilasin.

Etujarrulevyt näissäkin on mallia kelluvat ja niiden mekanismit luonnollisesti jumissa. Sain ne kuitenkin herkisteltyä kuntoon pienehkön taistelun jälkeen. Iskarit pitänee käyttää huollossa samalla vaivalla, kun ei ole tiedossa, onko niille kukaan koskaan mitään tehnyt. Perushuollot tähän kuitenkin tälle keväälle oli tehtynä, joten niihin ei tarvitse erityisesti paneutua.

Vasen peili oli teipattu kasaan, jonka korjaaminen ei kummoinen rasti ollut. Alkuperäisiä peilejä ei oikein mistään saa ja näihin heittämällä menisi RSV:n vastaavat, mutta pidetään toistaiseksi alkuperäisessä kuosissa noiden osalta. Muutoinkaan en ajatellut tätä isommin pilata, vaikka aluksi visioinkin vähän muutoshommia ennenkaikkea perän osalta, joka on aika möhkö. Ulkokuoressa näkyy eletyt reilut 20 vuotta eli maalausta kuitenkin luvassa niin katteiden kuin muidenkin osien muodossa. Maalailinkin jo harmaantuneita muoveja mittariston ympäriltä ja aloitin valmistelemaan katteita maalausta varten. Katteiden ja vanteiden väriin tulee myös samalla muutosta.

Kaikenkaikkiaan kyllä tympii jokseenkin paljon näiden vehkeiden kanssa se, että aiemmat räpistelijät eivät ole vaivautuneet sijoittamaan montakaan euroa tai minuuttia eri “korjauksiin”, vaan lykätään kyytiin kaikkea mitä sattuu kotoa kaapeista löytämään, mahdollisimman hätäisesti. Ei tuo nyt kummoinen sijoitus ole ostaa oikeankokoisia liittimiä tai pultteja samalla kun käväisee Motonetissä näin esimerkkinä. Pieniä asioita tietenkin, mutta eipä tarvis korjailla, jos olisi alunperin jo tehty kunnolla.

Viikonloppu tuli värkättyä maalaushommissa kun se jotenkin sattui tähän väliin inspiroimaan.

Vanteisiin tuli perushopea sävy aiemman tummanharmaan sijasta:

PSX_20240317_132230.jpg
PSX_20240317_132320.jpg


Katteissa oli jonkinverran korjattavaa ja kitattavaa, ei mitään älytöntä kuitenkaan. Pyörän pääväri tulee olemaan tälläinen turkoosi metalliväri:

PSX_20240324_121527.jpg


Ja muutamat kohdat grafiitinharmaalla:

PSX_20240324_122144.jpg


Ihan kohtalaisesti onnistui näillä näkymin. Yksi sivukatteen palanen pitää kuitenkin vielä tehdä uusiksi valumien vuoksi. Näköjään sitä oppii näitäkin hommia tekemään kun vain malttaa eikä hosu.

Pitää viikolla hommata uusi takarengas, jonka jälkeen pääsee ainakin joltain osin kokoamishommiin.
 
Pidin ennen CTEKkiä kiinni koko talven paitsi ne päivät kun latailin autojen akut. En tiedä johtuiko akusta (Motonetin oma merkki), edellisen omistajan "ylläpidosta" vai CTEKistä, mutta kahden talven jälkeen kyykkäsi akku. Oli siis keväällä sökö vaikka syksyllä toimi ja koko talven ylläpidossa kiinni. Akku oli 3v vanha.
CTEK hajosi sopivasti seuraavaksi niin ostin tilalle Noco Genius 5:n. Kysyin myyjältä että "voihan tätäkin pitää koko talven kiinni mopon akussa" niin sanoi että periaatteessa kyllä, mutta suosittelisin lataamaan esim. pari kertaa talvessa.

Pikaliittimet on kyllä parhautta niin autossa kuin mp:ssä.
Ostin kanssa tuollaisen motonetin myymän noco genius 5 laturin. Yhdeltä talvelta kokemusta. Lyijyakuilla.
-johdot rautalankaa, varsinkin 220v töpseli johto, vaarallisen kovaa muovia pakkasessa, miten voi olla ce hyväksyntä voimassa.
-laitteessa ominaisuus ettei toimi yli 10 asteen pakkasessa, Täytyy sisällä lämpöisessa säilyttää että pysyy toimintavalmiudessa.
-ihmeellisesti katkoo latauksen välillä, ei lähde siitä itsestään enää lataamaan.
-akkukengät 5/5 eristetyt ja tukevat.
 
Ostin kanssa tuollaisen motonetin myymän noco genius 5 laturin. Yhdeltä talvelta kokemusta. Lyijyakuilla.
-johdot rautalankaa, varsinkin 220v töpseli johto, vaarallisen kovaa muovia pakkasessa, miten voi olla ce hyväksyntä voimassa.
-laitteessa ominaisuus ettei toimi yli 10 asteen pakkasessa, Täytyy sisällä lämpöisessa säilyttää että pysyy toimintavalmiudessa.
-ihmeellisesti katkoo latauksen välillä, ei lähde siitä itsestään enää lataamaan.
-akkukengät 5/5 eristetyt ja tukevat.

Omani ostin Akkupojilta ja oli näköjään halvempi kuin motonet. Mielestäni motonetillä ei vielä silloin ollut näitä. Töpselipuolen johto on tosiaan jäykkää, mutta tuo sun laturi on rikki. Ei ollut mitään ongelmia niissä yli 20 asteen pakkasissakaan ladata autoa.
CTEKeistä hajoaa aina se moodi nappi niin kyllästyin niihin.
 
Omani ostin Akkupojilta ja oli näköjään halvempi kuin motonet. Mielestäni motonetillä ei vielä silloin ollut näitä. Töpselipuolen johto on tosiaan jäykkää, mutta tuo sun laturi on rikki. Ei ollut mitään ongelmia niissä yli 20 asteen pakkasissakaan ladata autoa.
CTEKeistä hajoaa aina se moodi nappi niin kyllästyin niihin.
Jaa. Motonetissa käynyt takuussa. Kuulemma normaalia että ei toimi jos pakkasessa säilytetty.
Tiedä sitten, onkohan sitten joku motonetin oma venkuilu.
 
Oletteko varusteita päivitelleet talven aikana, tai onko vielä suunnitelmissa ennen tulevaa suvea? Itse olen ilmeisesti hiljalleen siirtymässä touringsetämieskankaasta nahkaan, kun tuli ostettua alpinestarsin gp plus v4 nahkatakki. Housuista en vielä ole varma, joten niiden osalta pälyily jatkuu.
 
Mielessä on käynyt kypärä, mutta yhden kauden ajattelin vetää vielä vanhalla.
Nahkatakin ostaisin heti, kun löytyisi mieleinen ja saisi vielä sovittaa. Täytyisi vaan lähteä johonkin isompaan kaupunkiin / varustekauppaan sitä varten.
 
Oletteko varusteita päivitelleet talven aikana, tai onko vielä suunnitelmissa ennen tulevaa suvea? Itse olen ilmeisesti hiljalleen siirtymässä touringsetämieskankaasta nahkaan, kun tuli ostettua alpinestarsin gp plus v4 nahkatakki. Housuista en vielä ole varma, joten niiden osalta pälyily jatkuu.

Haaveissa on, mutta rahatilanne estää. Kypärä pitäisi uusia, samoin kengät kun tuntuu että nuo saappaat puristavat. Nahkatakki on ihan hyvä kunhan muistaa välillä parsia saumoja, jostain syystä ne purkautuvat sieltä täältä vaikka ikää on 5v. Suojapaidan pistin tilaukseen kun ei nuo takissa olevat oikein miellytä, saa nähdä mahtuuko takin alle mukavasti :D Kypäräkin maksaa sitten sen 700€ audiojärjestelmineen (Shoei GT-Air 3).


Mielessä on käynyt kypärä, mutta yhden kauden ajattelin vetää vielä vanhalla.
Nahkatakin ostaisin heti, kun löytyisi mieleinen ja saisi vielä sovittaa. Täytyisi vaan lähteä johonkin isompaan kaupunkiin / varustekauppaan sitä varten.

Melkein joutuu ulkomaanreissun tekemään :D En ole tutustunut esim. FC-moton palautus-/vaihto-systeemin että miten helposti käy.
 
Jaa. Motonetissa käynyt takuussa. Kuulemma normaalia että ei toimi jos pakkasessa säilytetty.
Tiedä sitten, onkohan sitten joku motonetin oma venkuilu.

Paha sanoa, mutta itselläni ei ole ollut ongelmia tuon kanssa. Töpselipuolen johto on tosiaan turhan jäykkä. Ostin kun tätä suositeltiin ja tosiaan kyllästyin CTEKkien hajoiluun. Ehkä ensi kerralla taas jotain muuta merkkiä. Vielä kun keksisi jonkun seinätelineen tälle. Se mukana tullut...olen joko tyhmä tai sitten sen suunnittelija on tyhmä, mutta harvinaisen epäkäytännölliseltä vaikutti ja esim. johdot jää vaan roikkumaan.
 
Melkein joutuu ulkomaanreissun tekemään :D En ole tutustunut esim. FC-moton palautus-/vaihto-systeemin että miten helposti käy.

Hyvin toimi palautus, mutta piti maksaa postit (reilun kympin). Itselläni on jotkin ei-niin-hyvin istuvat hanskat mitkä olisin voinut palauttaa, mutta en jaksanut kun postien jälkeen ei paljoa olisi takaisin tullut...
Paikallisten liikkeiden valikoimaa kun katsoo niin olisihan noissa nettikaupoissa paremmat valikoimat ja hinnat, mutta vaatteissa ja kengissä sopivuus on aika arpapeliä. Ehkä pitäisi ottaa kaikkea muutamat eri koot ja palauttaa 90% takaisin :asif:

Tilasin muuten kypärääni tarkoitetun N-comin, oli tarjouksessa 150€ joka oli mielestäni ihan ok-hinta...
 
Hyvin toimi palautus, mutta piti maksaa postit (reilun kympin). Itselläni on jotkin ei-niin-hyvin istuvat hanskat mitkä olisin voinut palauttaa, mutta en jaksanut kun postien jälkeen ei paljoa olisi takaisin tullut...
Paikallisten liikkeiden valikoimaa kun katsoo niin olisihan noissa nettikaupoissa paremmat valikoimat ja hinnat, mutta vaatteissa ja kengissä sopivuus on aika arpapeliä. Ehkä pitäisi ottaa kaikkea muutamat eri koot ja palauttaa 90% takaisin :asif:

Tilasin muuten kypärääni tarkoitetun N-comin, oli tarjouksessa 150€ joka oli mielestäni ihan ok-hinta...

Mulla on ollut omassa X-litessä tuo N-com ja en voi kyllä yhtään suositella. Melkeen sanoisin, että palauta se ja osta joku näistä yleismallisista intercomeista, koska ne on satavarmasti parempia kuin tuo tuomiopäivän laitos.

Se on ihan kaunis ajatus, että se sopii täydellisesti kypärään ja sen pienen lattakaapelin saa vielä kivasti vedettyä sille tarkoitetusta reiästä. Mutta sitten on naimisissa tuon kyseiseen kypärämalliin tehdyn värkin kanssa, eli kypärän mennessä rikki tai vanhaksi joutuu taas lyömään hillot uuteen intercomiin. Kaiuttimet alkaa muutaman vuoden jälkeen särisemään niin ettei voi käyttää kuin pienempiä äänenvoimakkuuksia. Akkukesto on uutenakin aika vaatimaton, eli reissussa latailet sitä sitten joka ilta. Ohjainyksikön napit kestää käyttöä ehkä viitisen vuotta, jonka jälkeen ne on niin löysät, että niiden käyttäminen tuntuu samalta kuin painelisi voipaakkua. Intercom ei toimi nätisti kuin muiden Nolanin tuotteiden kanssa, mutta sitä ongelmaa ei toki ole, jos kaikki on ostaneet samanlaisen katiskan. Voi toki olla, että mulle on sattunut yksittäinen huono käyttäjäkokemus, mutta kun oli näin hyvä tilaisuus avautuua... :D
 
Pitäsi pyörä saada talvehtimispaikasta pois, mutta ajoa siellä sillä ei tule olemaan vasta kun kesällä.
Ei ole pitkä matka , reilu 1 km.

1. ajanko salaa
2. otanko takaisin liikennekäyttöön ja poistan sen saman tien
3. vai onko tähän olemassa jokin muu järkevämpi tapa josta en tiedä ?

onka salaa ajamisesta isot seuramukset jos jää kiinni ? ( sen tiedän että on kusessa jos matkalla sattuu jotain )
 
Pitäsi pyörä saada talvehtimispaikasta pois, mutta ajoa siellä sillä ei tule olemaan vasta kun kesällä.
Ei ole pitkä matka , reilu 1 km.

1. ajanko salaa
2. otanko takaisin liikennekäyttöön ja poistan sen saman tien
3. vai onko tähän olemassa jokin muu järkevämpi tapa josta en tiedä ?

onka salaa ajamisesta isot seuramukset jos jää kiinni ? ( sen tiedän että on kusessa jos matkalla sattuu jotain )
Pyörien vakuutukset on kausihinnoiltetuja, joten tuskin paljoa maksaa. Niin ei mitään järkeä muutaman euron takia riskeerata. Päiväksi ajoon ja takaisin seisontaan. Kannattaa katsoa onko 30pv karenssi ja voi hieman vaikuttaa hintaan.
 
Otat pakun vuokralle hetkeksi ja kuskaat sillä. Tuttu käytti pyörän huollosa kuukausi sitten tuolla keinolla. Ei ollu kovin kallista.
Tai motonetin peräkärry, joka maksaa 10€ päivä. Jos siis löytyy vetokoukku jostain autosta. Tuo olisi luultavasti kaikkein halvin tapa. Kärryn saa myös kipattua alas, eli kärrylle saa vaikka ajettua jollain konstilla.

Muusaa tapauksessa vakuutus päälle. Se maksaa 6€ + 10€? yleensä.
 
Joo, ehkä se vaivattomin tapa on vaan alkaa naputteleen tietokonetta ja napautella vakuutus päälle ja pois. Tosin, eipä tarvitse tänään sitä tehdä , lumi tuli taas takaisin. :(
 
Itsellä hiukan myös Vespanhakukuumetta, mutta se paikassa jossa maa aika löysää pitkään, ja Vesoan ajaminen pettävällä pinnalla on aika inhaa. Vakuutus on minulla aina päällä -tyyppiä. Eli sinänsä voisin ajaa vaikka Jouluna.
Ja kyllä tuolla kaupngilla välilä noita lumessa-ajajia näkyykin. Tuosta tuli mieleen kun aikoinaan Turussakäydessä tuli palatessa Itäänpäin vastaan Vespa, kunnon lumisateessa, tai loska-. Selvisi että se oli italialainen jannu Euroankiertueella 50 kuutioisella. En ihmetellyt kyllä ettei loskatalvinen Suomi innostanut muuhun kuin Tallinnasta Helsinkiin ja Turuusta Tukholmaan, äkkiä! ;-)
 
Tuosta tuli mieleen kun aikoinaan Turussakäydessä tuli palatessa Itäänpäin vastaan Vespa, kunnon lumisateessa, tai loska-. Selvisi että se oli italialainen jannu Euroankiertueella 50 kuutioisella. En ihmetellyt kyllä ettei loskatalvinen Suomi innostanut muuhun kuin Tallinnasta Helsinkiin ja Turuusta Tukholmaan, äkkiä! ;-)
Tuohon kiteytyy se vanha "ei väliä millä ajat, kunhan ajat". Kesällä 2007 kun oltiin setäporukalla viikon reissulla pohjoisnorjassa (ml. Nordkapp) ns. isoilla pyörillä (pari busaa, minulla Blackbird jne), niin tapasimme Tromssassa kaverin joka oli pikkuvespalla reissussa. Espanjan rekisterissä ja takaboxissaan kyltti "Gibraltar to Nordkapp and back". Ei tainnut olla 50cc kuitenkaan vaan joku 125:nen. Ei me nyt sit niin HooCee baikkereita oltukaan tuon tavattuamme
:).
 
Joo. Itsellä oli kuningsajatusta että haen Vespani Piaggion tehtaalta, olisi hauska ajaa se "kotiin".
Kysyin maahantuojalta miten ois, he antaa mulle paperit kyseisestä vehkeestä ja kilvet ja mä haen sen, ni heijän ei tarvii. "Ei käy" ;-)
No, ajattelin että pitäkä tunkkinne , ostan sen shit Suomesta ja ajan tehtaanportille, niin olisi mielekkäämpääkin, kun "keli koko ajan paranoo". Toisaalta, kun oli jo kerran nuorena vetänyt Milanoon, niin ei se olisi mitenkään uutta, ja oikeastaan järkevintä olisi vuokrata Vespa viikoksi vaikka sitten Milanosta.
...mutta kaikki noista on jäänyt tekemäti. Kun ikää tulee niin lisääntyvä realismi haittaa hölmöjen ideoiden toteuttamista? -ja sitä saattaa muistaa miten Pariisinreissulla kuivatti matkakodissa -jo Ruotsissa ajohanskojaan retkikeittimellä yöllä, vartoomaan seuraavan päivän sadetta...
 
Mulla on ollut omassa X-litessä tuo N-com ja en voi kyllä yhtään suositella. Melkeen sanoisin, että palauta se ja osta joku näistä yleismallisista intercomeista, koska ne on satavarmasti parempia kuin tuo tuomiopäivän laitos.

Se on ihan kaunis ajatus, että se sopii täydellisesti kypärään ja sen pienen lattakaapelin saa vielä kivasti vedettyä sille tarkoitetusta reiästä. Mutta sitten on naimisissa tuon kyseiseen kypärämalliin tehdyn värkin kanssa, eli kypärän mennessä rikki tai vanhaksi joutuu taas lyömään hillot uuteen intercomiin. Kaiuttimet alkaa muutaman vuoden jälkeen särisemään niin ettei voi käyttää kuin pienempiä äänenvoimakkuuksia. Akkukesto on uutenakin aika vaatimaton, eli reissussa latailet sitä sitten joka ilta. Ohjainyksikön napit kestää käyttöä ehkä viitisen vuotta, jonka jälkeen ne on niin löysät, että niiden käyttäminen tuntuu samalta kuin painelisi voipaakkua. Intercom ei toimi nätisti kuin muiden Nolanin tuotteiden kanssa, mutta sitä ongelmaa ei toki ole, jos kaikki on ostaneet samanlaisen katiskan. Voi toki olla, että mulle on sattunut yksittäinen huono käyttäjäkokemus, mutta kun oli näin hyvä tilaisuus avautuua... :D
Mikä malli? Ihan mielenkiinnosta onko sama :think:
 
...mutta kaikki noista on jäänyt tekemäti. Kun ikää tulee niin lisääntyvä realismi haittaa hölmöjen ideoiden toteuttamista? -ja sitä saattaa muistaa miten Pariisinreissulla kuivatti matkakodissa -jo Ruotsissa ajohanskojaan retkikeittimellä yöllä, vartoomaan seuraavan päivän sadetta...
Itse olen jo 55, ja harkitsen silti ensi vuonna lähtöä kotosuomesta systeriä moikkaamaan Marbellaan jossa perheineen asuu. Matka taittuisi 15 vuotta vanhalla ja jo nyt 153tkm ajetulla ja hyvin kuluneella matkabusallani. Tiedä sitten onko järkeä vai ei, mutta eipä tässä hommassa järki aina muutenkaan päätä kovin paljon pakota. Ja oiva touringvinkki kastuneiden hanskojen kuivaamiseen, laitan ne vaikka bensa-asemalla äänenvaimentimen päälle, kuivuvat usein aika nopsaan. Ja jos on "kiire" päästä taas matkaan niin hanskan suu pakoputken päähän ja kone tyhjäkäynnillä. Pakokaasu puhaltaa läpi samalla kuivattaen, ja jos nyt hieman hajuhaittoja tulee niin samapa tuo. Joskus ostan vielä ihan oikeasti (eikä vain mainoksissa) vedenpitävät matkahanskat.
 
X-Llite BX5. Tuskin on sama, kun ei tuota myydä enää.
Tämä taitaa olla sukupolvea tai ehkä useampaakin uudempi, toivottavasti ongelmat korjattu eikä ole muuttuneet ominaisuuksiksi :whistling:
Nuokin ovat sellainen varuste, että harvalla on kattavaa kokemusta saman ikäisistä useamman valmistajan tai saman valmistajan sisarmalleista niin harvalla on oikeaa sanottavaa missä mikäkin valmistaja on hyvä tai huono. Jotain normaaleja BT-headsettejä tuleekin monesti vapaa-ajalla ja firman jakamana vaihdeltua niin huomaa eroja, mutta harvalla taitaa olla useampaa kypärää ihan erilaisilla intercom-ratkaisuilla. Ne joilla oikeasti on useampi kypärä niin monesti on ostettu tuplasetti samaa sarjaa että varmasti toimii intercom keskenään :cigar2:
 
Tuon sepelin ym. tiestöillä olevan paskeen takia saa olla aika hissukseen mutkissa varsinkin, mutta kyllä töissä on jo mopoiltu kertaalleen. Ehtipä ainakin käymään ennen seuraavia lumisateita. Ei tarvinnut tosin vielä morjestaa kellekään matkalla :lol:
 
Tuon sepelin ym. tiestöillä olevan paskeen takia saa olla aika hissukseen mutkissa varsinkin, mutta kyllä töissä on jo mopoiltu kertaalleen. Ehtipä ainakin käymään ennen seuraavia lumisateita. Ei tarvinnut tosin vielä morjestaa kellekään matkalla :lol:
Sitähän tulin kirjoittamaan aikaisemmin (ja unohduin tarinoimaan muusta) että motarilla pääsiäisliikenteessä Lappeenrannan kohdilla ohitin yhden motoristin. Näytin peukkua, ei tainnut huomata tai no ainakaan ei huomannut ja luullut keskariksi kun ei reagoinut mitenkään :think:
400km ja ainoa matkalla nähty kaksipyöräinen...
 
Tämä taitaa olla sukupolvea tai ehkä useampaakin uudempi, toivottavasti ongelmat korjattu eikä ole muuttuneet ominaisuuksiksi :whistling:
Nuokin ovat sellainen varuste, että harvalla on kattavaa kokemusta saman ikäisistä useamman valmistajan tai saman valmistajan sisarmalleista niin harvalla on oikeaa sanottavaa missä mikäkin valmistaja on hyvä tai huono. Jotain normaaleja BT-headsettejä tuleekin monesti vapaa-ajalla ja firman jakamana vaihdeltua niin huomaa eroja, mutta harvalla taitaa olla useampaa kypärää ihan erilaisilla intercom-ratkaisuilla. Ne joilla oikeasti on useampi kypärä niin monesti on ostettu tuplasetti samaa sarjaa että varmasti toimii intercom keskenään :cigar2:
Mulla oli tuo BX5 kypäräsä useamman vuoden. Toinen kuuloke meni mykåksi siitä ja lopuksi kåytön puutteessa akku död. Oma vika tietenkin se kun ei tullu edes joka kesä laitettua virtaa päälle siihen.

Yhesä kypärässä tuommone vieläki on, mutta sitä ei oo kukaan käyttänyt kolmeen vuoteen joten meöko varmaa että kuollu on seki.
 
Latureista puheenollen: onko Bilteman akkulatureista kokemusta? Näyttäisi saavan pikaliittimillä kytkettyä, joten olisi vaihtoehto Ctekille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 477
Viestejä
4 506 030
Jäsenet
74 424
Uusin jäsen
Keskustelija1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom