Noidannuoli iski selkään torstaina, niin ei oikein viitsinyt lähteä tallille auton rakentelua jatkamaan, mutta onneksi näitä romuja on muitakin joiden parissa vapaa-aikaansa kuluttaa. Aprilian purin tälle mallille jo viikolla, että näkisi mitä siinä on laittamista:
Ei lopunperin mikään toivoton tekele ja aika hyvin sain erinäköisiä vikoja korjattua ja puutteita listattua. Latauksensäätimen johdotukset oli melkoinen räpellys, eikä se täydellinen ole vieläkään, mutta sentään kunnon liitoksilla tehty verrattuna paikallaan olleeseen viritykseen, josta johdot lähti abikoista ja sokeripaloista itsekseen irti. Täydellisen tehdäkseen pitäisi koko johtosarja saada tuolta esiin, mutta en tiedä saako sitä ilman että nostaa koko moottorin pois. Tuohon en viitsi ainakaan nyt heti alkaa. Täydellinen tässä tapauksessa tarkoittaa jotain muuta, mitä tehtaalta lähtiessä on ollut; tyyppivikanahan näissä säätimen liittimet sulaa.
Sähköhommissa jäi vielä ihmetyttämään poistettu seisontatuen anturi sekä ohitettu vapaan anturi. Näissä oletettavasti jotain vikaa, joten niiden osalta pitänee kaupoille lähteä, jos ei saa fiksattua. Johonkin matkan varrelle oli jäänyt myös penkin lukko mekanismeineen, johon liittyviä tarvikkeita jo tilasin.
Etujarrulevyt näissäkin on mallia kelluvat ja niiden mekanismit luonnollisesti jumissa. Sain ne kuitenkin herkisteltyä kuntoon pienehkön taistelun jälkeen. Iskarit pitänee käyttää huollossa samalla vaivalla, kun ei ole tiedossa, onko niille kukaan koskaan mitään tehnyt. Perushuollot tähän kuitenkin tälle keväälle oli tehtynä, joten niihin ei tarvitse erityisesti paneutua.
Vasen peili oli teipattu kasaan, jonka korjaaminen ei kummoinen rasti ollut. Alkuperäisiä peilejä ei oikein mistään saa ja näihin heittämällä menisi RSV:n vastaavat, mutta pidetään toistaiseksi alkuperäisessä kuosissa noiden osalta. Muutoinkaan en ajatellut tätä isommin pilata, vaikka aluksi visioinkin vähän muutoshommia ennenkaikkea perän osalta, joka on aika möhkö. Ulkokuoressa näkyy eletyt reilut 20 vuotta eli maalausta kuitenkin luvassa niin katteiden kuin muidenkin osien muodossa. Maalailinkin jo harmaantuneita muoveja mittariston ympäriltä ja aloitin valmistelemaan katteita maalausta varten. Katteiden ja vanteiden väriin tulee myös samalla muutosta.
Kaikenkaikkiaan kyllä tympii jokseenkin paljon näiden vehkeiden kanssa se, että aiemmat räpistelijät eivät ole vaivautuneet sijoittamaan montakaan euroa tai minuuttia eri “korjauksiin”, vaan lykätään kyytiin kaikkea mitä sattuu kotoa kaapeista löytämään, mahdollisimman hätäisesti. Ei tuo nyt kummoinen sijoitus ole ostaa oikeankokoisia liittimiä tai pultteja samalla kun käväisee Motonetissä näin esimerkkinä. Pieniä asioita tietenkin, mutta eipä tarvis korjailla, jos olisi alunperin jo tehty kunnolla.