- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 250
Jos jotakuta kiinnostaa harvinaisempi Ducati, niin pistin oman Hyperin alustavasti myyntiin. Jotain uutta projektia tekisi mieli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitkå kontrollit tulee vai onko tuo fatbar päistään tuumanen ette vakiot voi käyttää.Itsellä menossa pieni muutosleikki 2016 FXDLS:n kanssa. Aikaisempi XL tuli rakennettua "loppuun" ja nyt sitten työn alla tämä isoveli-versio. Visio kohtalaisen selkeänä mielessä ja paikalliseen näyttelyyn huhtikuulle voisi koittaa nippuun saada. Tässäkin tapauksessa muutokset tehdään siten, että kaiken saa muutettua takaisin alkuperäiseksi ja kaikki sähköpuolen muutokset tehdään alkuperäisen johtosarjan liitosten jälkeen varalle hommattuihin johtoihin.
Alla listaa muutoksista:
- Saddlemen SDC-jakkara
- Performance Machinen 9" riserit ja krossitanko
- Led-ajovalo
- Perus FXDL:n alkuperäinen pidempi takalokasuoja (pitää vielä maalata
- Kaikki takavalot yhdessä paketissa
- Minikilpiteline nousee lokasuojaan valon päälle
- Yleismallinen klubikate testissä, mutta vaihtunee RT-katteeseen vielä
Hankinnassa vielä:
- Putkistoksi tulee todennäköisesti TBR:n 2-1 turnout shorty tai V&H 2-1 Upsweep
- Mahdollisesti Trashing Supplyn kangaslaukut
Mitkå kontrollit tulee vai onko tuo fatbar päistään tuumanen ette vakiot voi käyttää.
Hieno suunnitelma. Laita kuvaa kun alkaa valmiilta tuntuun.
Tulevan kesän mopedista kaupat tehtyJos jotakuta kiinnostaa harvinaisempi Ducati, niin pistin oman Hyperin alustavasti myyntiin. Jotain uutta projektia tekisi mieli.
1098 Faitterilla tuli ajeltua useampi kesä. Räyhä peli on ja normiajoon ehkä vähän turhankin räyhä. Vähän kuin ostaisi ratahenkisen Ferrarin suorahampaisella laatikolla ja sintterikytkimellä ja ajelisi sillä kaupunkiajoa.Tulevan kesän mopedista kaupat tehty
Voisi varovasti koittaa kuumailmapuhaltimella palauttaa ja sitten vasta joku hoitoaine päälle.Kuka muistaa minkä niminen se muovineheytys aine oli? Se oli jotain Orwel's Polytron, ja mistä sitä sais suomesta.
Hieman on jollain pinelinellä vuosia pesty pyörää ja syöny mustan liki valkoiseksi. Taustapuolella vielä alkuperäinen väritys
Kypärä avattava Shoei Neotec 2 jossa paikat mallikohtaiselle Senan sarjalle jota tosin en halunnut. Asensin Cardo Freecom 4:sen niillä isommilla kuulokkeilla, toimii hyvin Garmin Zumo 396:sen ja Samsung xCoverin kanssa. Korvatulpilla diskantti vaimenee juuri sopivasti, ja musiikki/radio kuuluu vielä motarivauhdeissakin mainiosti. Ääninavigointia en ole koskaan käyttänyt joten siitä en osaa sanoa.Minkäslaiset kypäräpuhelimet/handsfreet teillä on käytössä?
En sinänsä kuuntele Born to be wildia ajellassani, mutta navigointi (ne viimeiset kymmenen mutkaa tuntemattomalle mäkille ajellessa) ja jos joskus sattuu kaverin kanssa ajelemaan niin jokin voisi olla hyvä satunnaiseen käyttöön.
Herkästi laikukasta jälkeä tulee. Isoja pintoja. Se oli Owatrol Polytrol Restorer niminen tökötti, sitä kun sais.Voisi varovasti koittaa kuumailmapuhaltimella palauttaa ja sitten vasta joku hoitoaine päälle.
Herkästi laikukasta jälkeä tulee. Isoja pintoja. Se oli Owatrol Polytrol Restorer niminen tökötti, sitä kun sais.
Kypärä avattava Shoei Neotec 2 jossa paikat mallikohtaiselle Senan sarjalle jota tosin en halunnut. Asensin Cardo Freecom 4:sen niillä isommilla kuulokkeilla, toimii hyvin Garmin Zumo 396:sen ja Samsung xCoverin kanssa. Korvatulpilla diskantti vaimenee juuri sopivasti, ja musiikki/radio kuuluu vielä motarivauhdeissakin mainiosti. Ääninavigointia en ole koskaan käyttänyt joten siitä en osaa sanoa.
Cardo vs. Senasta yleensä; Cardo mainostaa vehkeitään vedenpitäviksi, kun Sena yleensä vain sanoo "water resistant" (mitä sitten tarkoittaakaan). Täällä jotain analyysiä eroista. Itsellä ei mikään Cardo koskaan ole sateen takia kilahtanut.
No näin. Laittelinki tulemaan testipurkin toimiiko toivottomiin palasiin enää.Owatrol Polytrol Colour Restorer for Faded Surfaces 250ml/500ml/1L | eBay
Simple to apply using a cloth or soft brush, it’s ready to wipe off in just 10 minutes! It can be used on both horizontal and vertical surfaces and can even be used on fibreglass (GRP). Polytrol dries to a tough and long-lasting flexible finish which does not leave a film – so it won’t peel or...www.ebay.de
Cardo vs. Senasta yleensä; Cardo mainostaa vehkeitään vedenpitäviksi, kun Sena yleensä vain sanoo "water resistant" (mitä sitten tarkoittaakaan). Täällä jotain analyysiä eroista. Itsellä ei mikään Cardo koskaan ole sateen takia kilahtanut.
Minkäslaiset kypäräpuhelimet/handsfreet teillä on käytössä?
En sinänsä kuuntele Born to be wildia ajellassani, mutta navigointi (ne viimeiset kymmenen mutkaa tuntemattomalle mäkille ajellessa) ja jos joskus sattuu kaverin kanssa ajelemaan niin jokin voisi olla hyvä satunnaiseen käyttöön.
Itselläni kypäränä X-Lite N-Com -valmiudella niin siihen menisi B602X tai B902X, mutta on noilla hintaakin melkein sen kypärän verran. Siinähän se headset sinänsä kulkisi mukana, käytti tai ei...
Mutta kun kuitenkin käyttää korvatulppia pidemmillä matkoilla niin onko kukaan kokeillut kuulosuojaimia bluetoothilla, tyyliin:
Rupeaako ärsyttämään tulppia enemmän?
Vähän kaikkia on tullut kokeiltua. Mm. Sonyn vastamelunappeja (ahdistava tunne, painaa korvia), Plugfonesin moottoripyörä nappeja (langallisia), perus nappeja jne. Kaikki napit painaa enemmän tai vähemmän korvia, mutta häiritsevästi. Nyt on käytössä Shoein kypäräkohtainen kaiutin&mikki setti ja sen kylkeen Snell S-7 bluetooth vastaanotin. Snelli on erittäin hyvä ja halpa, mutta akkukesto on huono. Kesti alussa ehkä 5-6h ja nykyään (pari vuotta myöhemmin) vain 3-4h. Siitä tosin on tullut uusi versio (S-8). Itse nakkasin mikrofonin roskiin, koska en halua ajaessa puhua kenenkään kanssa. Soitan takaisin kun siltä tuntuu.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla jotain täysin valmista settiä eli varmaan Shoei + Senan kypäräkohtaista settiä. Yllättävää, mutta tulppien (Alpine Motosafe) kanssa musiikki kuuluu selkeämmin kuin ilman. Motosafet ovat hyvät, mutta kyllä nekin alkaa painaa korvia useamman tunnin jälkeen. Itse en oikein osaa pitää taukoja reissuissa kun aika on aina kortilla.
Sanoisin että hommaa se kypäräkohtainen sarja. Jos budjetti on tiukka eikä tarvetta keskustella niin kypäräkohtaiset kajarit + tuo Snelli (jos akku riittää).
Itsellänikin motosafet niin mietin paljonko eroaisi jokin bluetooth-tulppa käyttömukavuudessa.
Omat reissut yleensä lyhyitä, mutta kyllä pelkätkin tulpat (ilman kypärää) alkaa yleensä muutaman tunnin jälkeen kertomaan olemassaolostaan.
Raha ei sinänsä ole este, enemmänkin mietin siltä kantilta että jos käytän kerran kesässä niin tulee käyttökerralle hintaa
Tää on voittajan valinta. Kannattaa ottaa sellainen valettu, missä on filtteri, niin ei tule myökään paineen tunnetta korvaan ja tulee hälytysajoneuvojen äänet läpi. Olen itse 9 vuotta käyttänyt Orelon tulppia ja ei ne tunnu korvassa pahalta, vaikka ensin ajaisi koko päivän ja sen jälkeen laittaisi vielä yöksi nukkuessa tulpat korviin.Se on sellaista hakuammuntaa että itse luovutin tulppien suhteen Kaikki valettuja kokeilleet vannovat niiden nimeen ja ainakin väittävät ettei paina yhtään pitkälläkään reissulla. Olisi tarkoitus täksi kesäksi sellaiset ottaa vaikka hintaa onkin +200€
Tää on voittajan valinta. Kannattaa ottaa sellainen valettu, missä on filtteri, niin ei tule myökään paineen tunnetta korvaan ja tulee hälytysajoneuvojen äänet läpi. Olen itse 9 vuotta käyttänyt Orelon tulppia ja ei ne tunnu korvassa pahalta, vaikka ensin ajaisi koko päivän ja sen jälkeen laittaisi vielä yöksi nukkuessa tulpat korviin.
Jos haluaa hifistellä niin voi ostaa Intercomin, jossa on 3,5mm plugi ja moottoriurheiluun tarkoitetut valetut tulpat kuulokkeilla. Siinä vaan karkaa hinta sitten jo aika korkeaksi...
Kova ukko. Täällä Satakunnassa on tänään sunnuntaina ollut ~3 astetta lämmintä, ja varjopaikoissa on lunta / sohjoa / jäätä ihan kaupungissakin. Plus se hiekotushiekan määrä. On mahtanut olla kova polte saada HD tulille, kamat niskaan, ja ajelulleBongattu tänään eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa, aito kevään merkki. Isohko HD tuli vastaan ja kääntyi oikealle liikennevaloissa. Kuvanlaatu kökkö koska screencap dashcamista. Kylläpä lämmitti mieltä, vielä kun lumet sulaisi omalta takapihalta että pääsiäiseksi saisi edes toisen skootterin liikenteeseen taas.
Musiikkia joutuu pitämään aika kovalla että kuuluu läpi. En ole koskaan Motosafeja kokeillut, niin en osaa verrata.Tuleeko musiikki silti läpi noista samaan tyyliin kuin Motosafeilla ?
Itse kävelytän koiraa vielä nastakengillä kun tiet ihan jäässä, en varmaan pääsisi edes kotipihassa pyörän selkään kaatumattaKova ukko. Täällä Satakunnassa on tänään sunnuntaina ollut ~3 astetta lämmintä, ja varjopaikoissa on lunta / sohjoa / jäätä ihan kaupungissakin. Plus se hiekotushiekan määrä. On mahtanut olla kova polte saada HD tulille, kamat niskaan, ja ajelulle
Bongattu tänään eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa, aito kevään merkki. Isohko HD tuli vastaan ja kääntyi oikealle liikennevaloissa. Kuvanlaatu kökkö koska screencap dashcamista. Kylläpä lämmitti mieltä, vielä kun lumet sulaisi omalta takapihalta että pääsiäiseksi saisi edes toisen skootterin liikenteeseen taas.
Tuli ostettua huvikseen toinen pyörä. Tarkemmin näkemättä ja kokeilematta toki, kun halvalla sai. Lähinnä siis ajankuluksi ja projektiksi talliin, niin saa elämää jotenkin hyödyllisesti kulutettua myös kotioloissa. Kyseessä siis tämmöinen Aprilia RST 1000 Futura - 01:
Pitäisi tuo siis hakea tai järjestää kuljetus Seinäjoki-Oulu -välille. Onko kellään vinkata, mistä kannattaisi ehkä kuljetusta kysellä? Rahtipaikkaan jo laitoin tarjouspyynnön, mutta ei ole tietoa tuon toimivuudesta. Kuljetusajankohta kuitenkin joustava. Tässä joskus lähiviikkoina kuitenkin.
Kyllä tuo kotikatu vielä niin vellissä on, ettei huvita lähteä taiteilemaan Isommat tiet jo kuivat ja siten periaatteessa rauhallisesti koeajettavissa. Saas nähdä malttaako enää olla edes lyhyt koeajo viikolla tekemättä, jos sääennuste pitää paikkansa…pitäisi mennä muutaman asteen lussalle päivällä.
On tuossa projektia kerrakseen. Voin muuten suositella hollantilaista Motorparts-online -sivusta. Heillä näyttää olevan vaikka mitä osaa myös Aprilia RST Futuraan tarjolla. Electronics -osastolla myös esim. täysi wire harness hintaan 84e jos ei huvita kolvata itse. Osathan ovat tietenkin käytettyjä. Olen tilaillut tuolta muutamaakin osaa mun vanhaan Hayabusaa, aina on tullut mitä on tilattu, kohtuullisin kustannuksin ja melko nopeasti. Siksi suosittelen jos meidän paikallisista varaosapurkamoista ei löydy.Sähköhommissa jäi vielä ihmetyttämään poistettu seisontatuen anturi sekä ohitettu vapaan anturi. Näissä oletettavasti jotain vikaa, joten niiden osalta pitänee kaupoille lähteä, jos ei saa fiksattua. Johonkin matkan varrelle oli jäänyt myös penkin lukko mekanismeineen, johon liittyviä tarvikkeita jo tilasin.
On tuossa projektia kerrakseen. Voin muuten suositella hollantilaista Motorparts-online -sivusta. Heillä näyttää olevan vaikka mitä osaa myös Aprilia RST Futuraan tarjolla. Electronics -osastolla myös esim. täysi wire harness hintaan 84e jos ei huvita kolvata itse. Osathan ovat tietenkin käytettyjä. Olen tilaillut tuolta muutamaakin osaa mun vanhaan Hayabusaa, aina on tullut mitä on tilattu, kohtuullisin kustannuksin ja melko nopeasti. Siksi suosittelen jos meidän paikallisista varaosapurkamoista ei löydy.
Halvin on varmaan Aliexpress tai muu kiinakauppa.Oiskohan täällä tietoa mistä tilailla halvimmalla teräspunos jarruletkut Yamaha fz1-s vm.2010?
Halvin on varmaan Aliexpress tai muu kiinakauppa.
Laatuun en ota kantaa, mutta kaikissa Kiinalaisissa päristimissä ollut punosletkut tehtaalta viimeiset 20v.
Eikös tää ole ollu harrastajien suosiossa jo pitkään;No Temusta jo vähän kurkinkin, mutta en ilennyt tilata.
Kukaan täällä tilaillut ja käyttänyt kiinaletkuja?
Sen verran kriittisestä osasta kyse että itse en tilaisi kiinasta ihan vaan varmuuden vuoksi. Itse en ole vielä tilannut kun XJ600:n jarruja ei hyväksi saa vaikka minkälaiset letkut tilaa Mutta tätä olen harkinnut:Oiskohan täällä tietoa mistä tilailla halvimmalla teräspunos jarruletkut Yamaha fz1-s vm.2010?
Olisiko käytetty (tai uusi jos löytyy) Givi Speedpack jotain? Toimii selkäreppuna, remmikiinnikkeet (vaikkakin sinua huolestuttivat) pitää laukun paikallaan myös varsin kovissa autobaanavauhdeissa. Laajenee pohjan pehmeästä osasta suht isoksi ja kova yläosa jonka saa eriksen irti pitää pyörteilyn selän takana minimissä. Ja kovan kannen alle mahtuu kamera ym. pikkusälää ihan hyvin. Kuvassa minä vuonna 2002 menossa stadissa Travemunden (vai olikohan Rostock, en enää muista) lautalle, kyseinen laukku VTR1000F:n apukuskin penkkiin kiinittettynä. Toimi hyvin koko 10pv matkan Barcelonaan ja takaisin. Ainoa huolenaihe oli että kun on remmeillä niin on aika helposti pöllittävissä jos ei sitä vahtaa koko ajan.Onko kellään ehdottaa mitään hyvää ja edullista ratkaisua takalaukuksi? Tarkoitus olisi tyydyttää tarve niin päiväreissuja kuin pidempiäkin matkoja varten. Eli visiona olisi sellainen laukku, joka päiväreissuilla säilöisi kätevästi hanskat, juomapullot ja vastaavat, ja tarvittaessa pidemmillä reissuilla laajennettavissa muutakin rojua varten. En halua isoa kovaa laukkua tarakalle, enkä tykkää tankkilaukuista, vaan ajattelin tätä matkustajan paikalle penkin päälle, jonka tarvittaessa voisi vaikka selkään sitten nakata. Vähän sylettää ajatus remmeillä sidottavista vehkeistä, mutta edullisilla pitää varmaan mennä sillä linjalla. Givillähän olisi toki tanklock-kiinnikkeitä myös tuota käyttötarkoitusta varten.