Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Letkuja tekee odottaessa hydrauliikkaliikkeet kun vie mallin mukanaan. Vaihtotyö toki on sitten itse hoidettava tai huoltomies saa käydä teettämässä letkut.Olisiko jollain heittää suositusta mp huollosta pirkanmaalla joka tekisi jarruletkuja? Oman vs1400 -04 alkavat olla pehmeät ja tarvikeosia on huonosti saatavilla.
Eikä oikein huvittaisi kesken kauden irroittaa, mitata, tilata ja odottaa.
Eli jos olisi paikka missä olisi vehkeet ja ns ajanvarauksella saisi uuden letkun ilmattuna paikoilleen
Purkuosat.net (noutopiste Helsingissä Malmilla) näyttäsi olevan käytetty jarruletku sylintereineen tarjolla. Minulle ei tosin aukea onko tuo sama kaikkiin vuosimalleihin, tai edes että onko kyseessä etu- vai takajarrun osa. Halvahko se ainakin on, 50e. Toinen asia on myös se että uskaltaako/haluaako laittaa käytettyjä jarrujen osia pyörään, itse ostin tosin tuolta aikanaan Hayabusaan uudemmat etujarrulevyt. Ei ongelmia hinnassa, laadussa tai saamassani palvelussa.Olisiko jollain heittää suositusta mp huollosta pirkanmaalla joka tekisi jarruletkuja? Oman vs1400 -04 alkavat olla pehmeät ja tarvikeosia on huonosti saatavilla.
Eikä oikein huvittaisi kesken kauden irroittaa, mitata, tilata ja odottaa.
Eli jos olisi paikka missä olisi vehkeet ja ns ajanvarauksella saisi uuden letkun ilmattuna paikoilleen
Purkuosat.net (noutopiste Helsingissä Malmilla) näyttäsi olevan käytetty jarruletku sylintereineen tarjolla. Minulle ei tosin aukea onko tuo sama kaikkiin vuosimalleihin, tai edes että onko kyseessä etu- vai takajarrun osa. Halvahko se ainakin on, 50e. Toinen asia on myös se että uskaltaako/haluaako laittaa käytettyjä jarrujen osia pyörään, itse ostin tosin tuolta aikanaan Hayabusaan uudemmat etujarrulevyt. Ei ongelmia hinnassa, laadussa tai saamassani palvelussa.
Porvoon mittaletku ainakin tekee hel teräspunosletkuja ihan mihin vaan vehkeeseen ja palvelu vähintäänkin erinomaista ollu aina.Letkuja tekee odottaessa hydrauliikkaliikkeet kun vie mallin mukanaan. Vaihtotyö toki on sitten itse hoidettava tai huoltomies saa käydä teettämässä letkut.
Dot5 eli silikoniöljy ei tee mitää millekään tiivisteille.Tuntus silti että on erilaista kumia. Pitää ihan uteliaisuudesta vähä hutkia.
Kytkimen puolella ainaki on erilaiset tiivisteet kun käytetään öljyä nestevälitteisesä tai käytetään jarrunestettä.
Aavistuksen kaukana Pirkanmaasta.Porvoon mittaletku ainakin tekee hel teräspunosletkuja ihan mihin vaan vehkeeseen ja palvelu vähintäänkin erinomaista ollu aina.
Tullut ajeltua tälle kesälle kyllä paljon, vaikka toki vain tässä 200km säteellä. Oikeastaan enemmän kuin edes kuvittelin. Pyörä ollut todella mieluisa, mutta jos tässä intoutuu tulevina kesinä vaikka eurooppaa kiertämään niin pitäähän se vähän erilaista matkavehjettä alkaa kattomaan.No, mennään tällä toistaiseksi.
Pyörän ulkonäössä tökkinyt etulokasuoja sai väistyä ja tilalle istui suoraan K1200RS:n vastaava. Vähän sirompi nyt tuo keula:
![]()
Niinkuin arvata saattoi, kuume uudempaan, isompaan, parempaan ja vähemmän ajettuun äityi sellaiseksi, vaihto tänään sovittu tällaiseen vehkeeseen:
![]()
Kyseessä siis BMW K1200R -08. Tehoja ja vääntöä tuplat entiseen verrattuna, varusteita ikäisekseen aika runsaasti. Erikseen mainittuna sähköisesti ajon aikana säädettävä jousitus (ESA).
Vaihtoehtoina käytännössä oli tällaisen lisäksi K1200S mutta tämän muotokieli oli mieluisampi, eikä pitkän koeajon perusteella kaivannut edes suojaavampia katteita ympärille, niin valinta oli sikäli helppo tehdä. Huoltavat vielä pyörän ennen luovutusta, mutta ensi viikolla pääsee toivottavasti baanalle.
Kirjoittelehan kokemuksia. Tällainen oli yhtenä vaihtoehtona tuota nykyistä pyörää miettiessä.
Itsellä on tuollaiset, ja olen tykännyt:Olisiko teillä heittää suosituksia ihan tarkoituksen mukaisiin tulppiin vai vedättekö ihan kertis tulpilla? Olisi kuitenkin kiva kuulla muun liikenteen ääni ja kypäräpuhelimen kautta musiikkia joten ei sellaisia jotka muuraa korvan umpeen.
Itsellä on tuollaiset, ja olen tykännyt:
Miinuksena voi sanoa, ettei mukana tule asetinta (sitä tikkua mikä helpottaa korvaan pistämistä).![]()
Tilaa NoNoise moottoripyörän korvatulpat | Korvatulpat.fi
Haluatko ostaa NoNoise moottoripyörän korvatulpat? Palauta 30 päivän kuluessa.korvatulpat.fi
Alpinen Motosafet oli itelle ekat tulpat mitä pystyn pitää pitempään kun puoli tuntia. Tuossa paketissa tulee kahdet, kovin suurta eroa en ole niiden välillä hoksinut.
![]()
Alpine MotoSafe Pro Korvatulpat | Motonet Oy
MotoSafe® Pro -kuulonsuojainpaketti pitää sisällään sekä MotoSafe® Tour ja MotoSafe® Race -kuulosuojaimet, joten voit aina valita tarpeeseesi parhaiten...www.motonet.fi
Vois nuo NoNoiset pistää kans kokeiluun.
Jouduin tienpäällä ajamaan lähimpään Motonettiin, ostamaan kärkipihdit ja pyytämään ohikulkijaa onkimaan niillä korvatulpan pois korvasta. Tulpat löysivät sen jälkeen tiensä roskikseen.Motosafet meni itsellä liian syvälle korvaan ja taistelin kerran tien poskessa varmaan vartin, että sai tulpan ongittua pois. Eipä tullut sen jälkeen niitä käytettyä.
Kun aloitin pärräilyn 30v kriisissä aikoinaan niin en tajunnut tuota korvatulppien käyttöä. Muistan että melu oli järkyttävä erityisesti silloin jos tuli hieman kaahattua. Nyt sitten soi vasen korva 24/7.
Mikä on se kypärä, jossa ei tuuli soi eikä putki metkasta?Olen myös tähän saakka käyttänyt käytännössä aina tulppia, mutta nykyisellä pyörällä ja kypärällä ei ole tuollaiseen ole ollut tarvetta. Ja olen vielä aika herkkä metelille muutenkin. En ole vanhalla kypärällä testannut nyt tämän kanssa että millainen suhina ja pärinä sen kanssa olisi.
Nakupyöråhän on aika armollinen. Tuuli suhisee ja kypärämelu tulee ilman pyörteitä vapaassa ilmavirrassa ilman turbulensseja. Oikein yllätyin takavuosina kun kävin työkaverin naku Trumppaa testaa että onpa mulla hiljanen kypärä. Taas kun omalla pyörällä ajo niin hitonmoinen jylinä.Mikä on se kypärä, jossa ei tuuli soi eikä putki metkasta?
Tämä siis ei ole henkilökohtaisesti näille, vaan ihan sillä, että heti ostan kypärän jossa ei tuuli puhalla korvaan. Oma pyörä naku, ja tietysti ilman katteita. Pituutta itsellä 180cm, ja tuntuu että joka vehkeessä kypärä "puhaltaa". Olisiko jotain suosituksia, ja miten näitä testataan? Ihan kypärä päähän ja kovaa ajoa, josta seuraava?
Mikä on se kypärä, jossa ei tuuli soi eikä putki metkasta?
Tämä siis ei ole henkilökohtaisesti näille, vaan ihan sillä, että heti ostan kypärän jossa ei tuuli puhalla korvaan. Oma pyörä naku, ja tietysti ilman katteita. Pituutta itsellä 180cm, ja tuntuu että joka vehkeessä kypärä "puhaltaa". Olisiko jotain suosituksia, ja miten näitä testataan? Ihan kypärä päähän ja kovaa ajoa, josta seuraava?
Alkukesästä tuli moposkootteria ropattua ja ajeltua, siitä sit jostain eksyin kattelemaan moottoripyörävideoita youtubesta. Kuume iski. Kawasakin z900 iski silmään; hieman liikaa tehoja tällaiselle mopoilijalle, jolla ei minkään maan kokemusta mopoa isommasta pyörästä, ja vaihdemopolla tullut ajettua joskus 25vuotta sitten.
Sen verta kovaksi kuume nousi, että piti A-korttia lähteä suorittamaan. Maanantaina oli 1,5 ajotuntia, tiistaina 2 ja eilen 1,5 ja heti perään käsittelykoe ja inssi. Sieltä lipetti kouraan ja kortti tulee postissa .
Ja sit kun oli siihen Z900 silmänsä iskenyt, niin sellainen piti käydä eilen hakemassa, kaverin avustamana, kun ei itsellä vielä ajokamoja ollut, eikä oikein tietämystäkään. Tänään sit kypärää, kenkää, hanskaa ja ajoasua ostamaan, pahimman sateen loputtua kamat niskaan ja pyörä tulille.
Rain-mode tietenkin päälle, joka tiputtaa tehot 55%:iin ja kaikki avustimet täysille, ja tällä aion jatkaa vaikkei sataisikaan. Neljänkympin kriisi kun on päällä, niin osaa jo ajella harkiten, eikä enää ole tarvetta ylettömälle hurjastelullekaan, nyt on aikaa ja kärsivällisyyttä opetella.
Z900 tuntui heti kättelyssä helpommalta käsiteltävältä kuin MT-07, ja miellyttävämpi ajettavakin paremman väännön vuoksi. Ensipuraisulta pyörä on hyvin pitkälti sitä mitä odotinkin, ja tarvittaessa paljon enemmänkin. Ihan sopivasti tuntui kiskovan vajaatehoisenakin .
Ei muuta kuin rohkeasti korttia taskuun ja pyörää alle, kesä aikaa oppia ajelemaan paremmin .
Edit. Ei näköjään hymiöitä näytä tänne tunnistavan...
Mikä on se kypärä, jossa ei tuuli soi eikä putki metkasta?
Tämä siis ei ole henkilökohtaisesti näille, vaan ihan sillä, että heti ostan kypärän jossa ei tuuli puhalla korvaan. Oma pyörä naku, ja tietysti ilman katteita. Pituutta itsellä 180cm, ja tuntuu että joka vehkeessä kypärä "puhaltaa". Olisiko jotain suosituksia, ja miten näitä testataan? Ihan kypärä päähän ja kovaa ajoa, josta seuraava?
Sellainen kypärä joka on sopivan tiivis päähän. 3 vuotta niin tää minun kypärä HJC R-PHA 70 oli niin hiljainen että ei tarvinut tulppia käyttää.Mikä on se kypärä, jossa ei tuuli soi eikä putki metkasta?
Tämä siis ei ole henkilökohtaisesti näille, vaan ihan sillä, että heti ostan kypärän jossa ei tuuli puhalla korvaan. Oma pyörä naku, ja tietysti ilman katteita. Pituutta itsellä 180cm, ja tuntuu että joka vehkeessä kypärä "puhaltaa". Olisiko jotain suosituksia, ja miten näitä testataan? Ihan kypärä päähän ja kovaa ajoa, josta seuraava?
En tiedä näistä asioista mitään, joten luvassa tyhmiä kysymyksiä:
Miten tuo GoPro ja kiinnike on tuossa kypärässä kiinni? Sopiiko mihin tahansa kypärään?
Entä tuo puhelin-setti? Sisäpuolella on varmaan korville kaiuttimet ja mikki?
Sellainen kypärä joka on sopivan tiivis päähän. 3 vuotta niin tää minun kypärä HJC R-PHA 70 oli niin hiljainen että ei tarvinut tulppia käyttää.
Itselläkin tuo RPHA 70 ja mulla ainakin visiirin yläpäästä tulee aina jotain tuulta läpi ja vihellystä jne. Mietin, että onkohan visiiri kasattu tehtaalta huonosti vai onko vaan ominaisuus?
Lauantaina aamuna lento Brisbanesta Canberraan ja sieltä sitten takaisin tuli ajettua, about ~1200km.
Viikonloppuu tässä oli aikaa niin jäi seikkailu lyhyeksi että melkolailla suurin osa moottoritietä sisämaan kautta.
Matkapyöränä ainakin tää r1150gs on parempi kun toi edellinen 08 Vstrom DL1000 millä ajelin 43000 kilsaa 3 vuoden aikana.
Thunderbolt Way oli ehkä matkan kohokohta
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Schuberth muinoin mainosti itseään hiljaisimmaksi kypäräksi markkinoilla. Taisi joissakin testeissä sisämelu jäädä alle 95dB, tämä toki omien hatarien muistikuviin pohjautuen.Mikä on se kypärä, jossa ei tuuli soi eikä putki metkasta?
Tämä siis ei ole henkilökohtaisesti näille, vaan ihan sillä, että heti ostan kypärän jossa ei tuuli puhalla korvaan. Oma pyörä naku, ja tietysti ilman katteita. Pituutta itsellä 180cm, ja tuntuu että joka vehkeessä kypärä "puhaltaa". Olisiko jotain suosituksia, ja miten näitä testataan? Ihan kypärä päähän ja kovaa ajoa, josta seuraava?
Itse käytän Shoei Neotec 2:sta jossa on tuo leukalappu vakiona. Kypärä on kaikista aikojen saatossa käyttämistä avattavista kypäristä hiljasin (käytän aina avattavia koska rillit), vaikka ei edeltäjä Neotec 1 sekään kovin äänekäs ollut. Käytän aina busalla ajaessa korvatulppia (tavalliset Earit tai 3M:n keltaiset). Toisaalta, kun lähden Savagella papattelemaan kypärä vaihtuu avokypärään, ja kun sillä pyörällä vauhti harvoin nousee yli 80kmh niin tulpille (tai hiljaiselle kypärälle) ei ole tarvetta. Täällä jotain matkapainotteista koostetta hiljaisista nykymalleista.Schuberth muinoin mainosti itseään hiljaisimmaksi kypäräksi markkinoilla. Taisi joissakin testeissä sisämelu jäädä alle 95dB, tämä toki omien hatarien muistikuviin pohjautuen.
Mutta tuskin he mitään ovat niin radikaalisesti muuttaneet, että merkistä olisi meluisampi tullut.
Moniin kypäriin on myös saatavilla sellaisia "leuanaluslappusia". Mitä lienee oikealta nimeltään, mutta ne hiljentävät myös hyvin melua kypärän sisällä. Voit vaikka kokeilla sellaisen vaikutusta laittamalla ajaessa käden leuan alle.
Mulla kyllä pitää olla korvatulppat muuten toi tuulenmelu alkaa käydä korville(Kuule jopa se mopon äänet paremin kun ei tuulemelu peitä sitä). Ehkä pitää hankia uusi kypärä ensi vuodeksi, tänään vuonna tuli se 5v täyteen.
![]()
Pisin päivämatka omalla bussilla (Gen-2) oli huhtikuussa 2010 Italian Genoasta Madridiin Espanjaan, Zaragozan kautta. Yhteensä noin 1460km ja alle 14 tuntia (saatoin ehkä hetkellisesti ylittää suurimman sallitun jollakin autiolla maksutiellä). Sama kokemus, kropassa ei tuntunut juuri miltään, mutta henkisesti hieman väsy fiilis. Jouduin Barcelonasta länteen vuoristossa ukkosmyrskyyn, vaati hieman soveltamista ajamiseen kun salamat iski maahan 500 metrin päähän. Yhdyn täysin ylläolevaan, käsittämätön ja vakaa peli, myös rajoittamattomissa autobaanavauhdeissa.Onko tullut ajettua bussilla pitkää reissua? Lukemattomia 100-200km pätkiä tullut ajettua, mutta rykäisin tuossa viime sunnuntaina ekaa kertaa pidemmän, 917,5km päivälenkin. Mikään paikka ei ollut milleskään, olisin pikemminkin voinut lähteä vaikka nukkumisen jälkeen uudelleen. Käsittämätön peli kyllä ja laite menee kuin kiskoilla kovemmissa nopeuksissa.
Lauantaina aamuna lento Brisbanesta Canberraan ja sieltä sitten takaisin tuli ajettua, about ~1200km.
Viikonloppuu tässä oli aikaa niin jäi seikkailu lyhyeksi että melkolailla suurin osa moottoritietä sisämaan kautta.
Matkapyöränä ainakin tää r1150gs on parempi kun toi edellinen 08 Vstrom DL1000 millä ajelin 43000 kilsaa 3 vuoden aikana.
Thunderbolt Way oli ehkä matkan kohokohta
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Itsellä on tuollaiset, ja olen tykännyt:
Miinuksena voi sanoa, ettei mukana tule asetinta (sitä tikkua mikä helpottaa korvaan pistämistä).![]()
Tilaa NoNoise moottoripyörän korvatulpat | Korvatulpat.fi
Haluatko ostaa NoNoise moottoripyörän korvatulpat? Palauta 30 päivän kuluessa.korvatulpat.fi
Oletteko muuten käyttäneet moottorin pesuaineita prätkän moottorissa? Esimerkiksi STP Engine Flush.
Vaihdoin keväällä öljyt Motul 5000 -> 5100 ja nyt pyörässä palaa öljyvalo jonkin aikaa kylmänä käynnistyksen jälkeen. Öljyä koneessa kuitenkin on ja valmistajan mukaan öljyn pitäisi sopia pyörään. Voisi kokeilla koneen puhdistusta seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.