Mopokuumetta

Tuli tuossa irrotettua MT-09:stä takavanne irti, että voi kiikuttaa renkaanvaihtoon. Jostain syystä ensiasennusrengas kului ihan sairaan nopeesti kankaille. Huomasin tuossa samalla, että ketjun kiristystä varten olevat ruuvit on eri kireydellä eri puolilla. En ihan ymmärrä miksi näin olisi, mutta tuo on siis uusi pyörä ja liikkeestä tullut näin konffittuna.

Eikö näissä uusissa moottoripyörissä voi luottaa siihen, että voi kiristää merkkien mukaan kummanki puolen samaan loveen? Vai onko toi oikeesti niin, että pitää alkaa mittailemaan onko rengas linjassa?

Ihan mielenkiinnosta, paljonko ensiasennuskumit kesti? Itsellä alkoi kangas paistaa 8-9tkm kohdalla. Nyt alla ollu pilot road 2:t joilla rullattu 14tkm ja varmasti pääsee 20tkm kuluman perusteella.
 
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan
 
Ihan mielenkiinnosta, paljonko ensiasennuskumit kesti? Itsellä alkoi kangas paistaa 8-9tkm kohdalla. Nyt alla ollu pilot road 2:t joilla rullattu 14tkm ja varmasti pääsee 20tkm kuluman perusteella.
Oliko sullakin se Battlax ensiasennuskumina? Mulla se kesti juurikin sen 8 tonnia ja sitten oli kankailla. En edes tajunnut seurata kumia, kun edellisessä pyörässä Michelinin road kesti juurikin sen 20tkm, niin tuli vähän yllätyksenä kuluma. Selkeästi isoja eroja kumeissa.
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan
Itseä vähän kiinnostaisi CBR 650R ja sopisi ehkä tuohon sunkin speksiin. Tosin jos et halua tehoja tiputtaa, niin sitten ei toki. Tuntuu että noita ns. sport touring pyöriä on aika vähän nykyisin, kun adventure mallit ja nakupyöristä muokatut matkapyörät myy niin hyvin.
 
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan
Omaan mieleen tulee bmw:n k- sarjalaiset.
Millaista budjettia ja kuinka paljon uudenpaa pyörää olet hakemassa?
 
Omaan mieleen tulee bmw:n k- sarjalaiset.
Millaista budjettia ja kuinka paljon uudenpaa pyörää olet hakemassa?
Budjetin saisi varmasti venymään jonnekin 10k€ paikkeille. Vuosimalli sitten sen mukaan mihin tuommoinen raha riittää
 
Oliko sullakin se Battlax ensiasennuskumina? Mulla se kesti juurikin sen 8 tonnia ja sitten oli kankailla. En edes tajunnut seurata kumia, kun edellisessä pyörässä Michelinin road kesti juurikin sen 20tkm, niin tuli vähän yllätyksenä kuluma. Selkeästi isoja eroja kumeissa.

Battlaxit joo oli. Jostain olen kyllä käsittänyt että pyörien valmistajat saa noita ensiasennuskumeja ohuemmalla kulutuspinnalla rengasvalmistajilta, painavat kuluja alas.
 
Tässä vertaillaan kahta erilaista rengasta. Pehmeää sporttia ja kovempaa sport touringia. Ensiasennusrenkaaksi valmistajan kannattaa koeajojakin mielessä pitäen hankkia pehmeä ja hyvällä rungolla oleva kumi.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkeistä. Pitää alkaa tutustumaan

FZ1-S on kyllä hieno laitos :) Paukkujakin on mukavat 150hp vakiona, jos tähän päädyt eikä välityksiä ole muutettu niin suosittelen vähän lyhentämään. Taisi ottaa 1. Vaihteella 120km/h.. Aika paljon näihin tehtiin -1 hammas eturattaalta :)
Jotkut haukkuvat janoisaksi pyöräksi mutta empä oikein tiedä..
 
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan
Suzuki Hayabusa :). Ei ole liian kyykky, ja siihen saa myös helibarsit tai muut stongan korotuspalat. On matkapyörä (olen ajellut omalla mm. yhdessä päivässä italian Portofinosta espanjan Madridiin ja saksan läpi alle 9 tunnissa taukoineen kun oli "kiire"). On sporttipyörä (olen samalla euroopan reissulla vetäny Nurburgringin Nordschleifea ympäri muutamiakin kierroksia kaatumatta ja olematta kaikista hitain). On arkipyörä, tänäänkin tulin sillä duunin toimistolle Otaniemeen.

Teho ei lopu arkikäytössä kesken oikeastaan ikinä (lentokenttäajot yms erikseen), moottori on melkein ikuinen (omassa n. 150.000km eikä ole edes venttiilejä tarvinnu säätää) ja varaosaa yms saa suht halvalla. Huonoina puolina voisi todeta että onhan tuo hieman raskas kaupunkiliikenteessä, se syö renkaita ja jarrupaloja jos ajaa "reippaasti", ja itsehillinnän puute voi olla ajokortille vaaraksi. Eikä se kaikkien mielestä ole maailmanhistorian kaunein vehje ikinä. Mutta paras (ainakin omasta mielestäni). Ja niitä saa yli tai alle 10Ke, kilsoja ei kannata katsoa liikaa.
 
Tuli eilen Oulussa vastaan pärrä joka pitkästä aikaa nosti taas mopokuumetta. Osaisko joku sanoa että mikä. Sen mitä ehti nähdä, niin olis voinut olla MV Agusta Rush, mutta mun mielestä siinä oli tuplavalot edessä. Ja toi Agusta taitaa olla melko harvinainen kampe muutenkin.
 
Tuli eilen Oulussa vastaan pärrä joka pitkästä aikaa nosti taas mopokuumetta. Osaisko joku sanoa että mikä. Sen mitä ehti nähdä, niin olis voinut olla MV Agusta Rush, mutta mun mielestä siinä oli tuplavalot edessä. Ja toi Agusta taitaa olla melko harvinainen kampe muutenkin.
Triumphin Speed Triple ehkä tuplavalojen perusteella?

IMG_8193.jpeg
 
Triumphin Speed Triple ehkä tuplavalojen perusteella?
Vois joo olla. Äänenvaimennin oli tommonen Agustan mallin töko ja vedetty ylemmäs, mutta se tietty saattoi hyvinkin olla aftermarkettia. Tarttee pitää silmät auki jatkossa, eiköhän se tossa vielä samoilla tienoilla pyöri toisenkin kerran.
 
Suzuki Hayabusa :). Ei ole liian kyykky, ja siihen saa myös helibarsit tai muut stongan korotuspalat. On matkapyörä (olen ajellut omalla mm. yhdessä päivässä italian Portofinosta espanjan Madridiin ja saksan läpi alle 9 tunnissa taukoineen kun oli "kiire"). On sporttipyörä (olen samalla euroopan reissulla vetäny Nurburgringin Nordschleifea ympäri muutamiakin kierroksia kaatumatta ja olematta kaikista hitain). On arkipyörä, tänäänkin tulin sillä duunin toimistolle Otaniemeen.

Teho ei lopu arkikäytössä kesken oikeastaan ikinä (lentokenttäajot yms erikseen), moottori on melkein ikuinen (omassa n. 150.000km eikä ole edes venttiilejä tarvinnu säätää) ja varaosaa yms saa suht halvalla. Huonoina puolina voisi todeta että onhan tuo hieman raskas kaupunkiliikenteessä, se syö renkaita ja jarrupaloja jos ajaa "reippaasti", ja itsehillinnän puute voi olla ajokortille vaaraksi. Eikä se kaikkien mielestä ole maailmanhistorian kaunein vehje ikinä. Mutta paras (ainakin omasta mielestäni). Ja niitä saa yli tai alle 10Ke, kilsoja ei kannata katsoa liikaa.
Tälle ehdottamasti ääni.
Itelllä vasta 800 km takana Busalla, mutta voi sanoa rehellisesti, että tällaista sen moottoripyöräilyn pitääkin olla.
En pidä tuota edes raskaana pyöränä, vaikka painoa on.
Tuohon budjettiin löytyy monta hyvää vaihtoehtoa ja kannattaa katsoa Gen 2 malleja, jotka alkaa 2008 vuodesta.
 
Voisin liittyä tänne kyselijöiden joukkoon.

Haen jotain kevyttä katupyörää. Tällä hetkellä pähkäilen Z650 ja MT-07 välillä. Z650 tuntuu mukavasti kapeammalta haaruksista MT-07ään verrattuna, mutta MT-07n väännöt ovat kivempia.

Tulisi ajeltua kohtuullisesti työmatkaa (alle 80km/h), arkiajoja (alle 100km/h) ja sitten mutkapätkiä myös välillä. Jokusen lyhyen reissun sisämaassakin voisi tehdä, mutta se ei ole päätarkoitus, vaan nice to have.

Mulla on rajattu kokemus näistä pyöristä, kun molempia pääsin kokeilemaan rajatusti ajokoulussa. (5 ajotuntia yht)
Yli 50kmh nopeuksilla molemmilla pyörillä yhteensä ajanut alle 10min

MT-07:
Vääntöä jo pienillä nopeuksilla ja kierroksilla
Kehällä taisi liikkua kevyemmin
Lihavampi jaloista, jäykempi istuin.
Keltainen malli ihan kivan näköinen

Z650:
Kapeampi jaloista
Kevyempi kytkin
Valkoinen malli näyttää hyvältä
Parempi mittaristo
Taisi olla kohtuullisen kova tuulen vastus 100kmh nopeuksissa


Mitä raati sanoo vai ehdottaako jotain muuta?
 
Voisin liittyä tänne kyselijöiden joukkoon.

Haen jotain kevyttä katupyörää. Tällä hetkellä pähkäilen Z650 ja MT-07 välillä. Z650 tuntuu mukavasti kapeammalta haaruksista MT-07ään verrattuna, mutta MT-07n väännöt ovat kivempia.

Tulisi ajeltua kohtuullisesti työmatkaa (alle 80km/h), arkiajoja (alle 100km/h) ja sitten mutkapätkiä myös välillä. Jokusen lyhyen reissun sisämaassakin voisi tehdä, mutta se ei ole päätarkoitus, vaan nice to have.

Mulla on rajattu kokemus näistä pyöristä, kun molempia pääsin kokeilemaan rajatusti ajokoulussa. (5 ajotuntia yht)
Yli 50kmh nopeuksilla molemmilla pyörillä yhteensä ajanut alle 10min

MT-07:
Vääntöä jo pienillä nopeuksilla ja kierroksilla
Kehällä taisi liikkua kevyemmin
Lihavampi jaloista, jäykempi istuin.
Keltainen malli ihan kivan näköinen

Z650:
Kapeampi jaloista
Kevyempi kytkin
Valkoinen malli näyttää hyvältä
Parempi mittaristo
Taisi olla kohtuullisen kova tuulen vastus 100kmh nopeuksissa


Mitä raati sanoo vai ehdottaako jotain muuta?

Kyllä se on niin, että haet Street triple 675
 
Tälle ehdottamasti ääni.
Itelllä vasta 800 km takana Busalla, mutta voi sanoa rehellisesti, että tällaista sen moottoripyöräilyn pitääkin olla.
En pidä tuota edes raskaana pyöränä, vaikka painoa on.
Tuohon budjettiin löytyy monta hyvää vaihtoehtoa ja kannattaa katsoa Gen 2 malleja, jotka alkaa 2008 vuodesta.
Nojuu, eihän se raskas ole verrattuna esim Triumph Rocket 3:seen (olen koeajanut), tai H-D Heritage Softailiin (ajanut vuokrasellaisella ympäri koko Washintonin osavaltion). Mutta on se 100kg painavampi kun kakkospyöräni Savage LS 650, joka tuntuu melkein polkupyörältä :). Jos nyt ostaisin gen-2 Busaa niin ehkä katsoisin 2013 tai uudempaa, kun silloin siihen tuli ABS, muuten käytännössä sama pyörä kun oma 2008. Mieli tekisi kyllä gen-3:sta, mutta niitten hinnat vasta hirvittääkin.
 
Mitä raati sanoo vai ehdottaako jotain muuta?
Ehdotan vielä Suzuki SV650:stä. Se on kapea (koska V-twin), siinä on mukavasti väännön tuntua (myöskin koska V-twin) [1]. Se on verrattain halpa, ei kokokatteita jotka menee rikki KUN sen kaataa parkkipaikalla. Se on kuitenkin aivan tarpeeksi nopea kaikkeen arkikäyttöön, eikä ole häpeäksi edes radalla.

Tässä Revzillan daily rider arvostelu k.o. vehkeestä. Kannattaa muutenkin katsoa tuon kanavan daily rider -juttuja. Saa hyvää ja kattavaa näkemystä pyöristä arkikäytössä.

[1] Tässä voi sitten jättää poies keskustelut siitä vääntääkö v-twin, rivi-2, rivi-3, nelari tai joku muu eniten ;).
 
Ehdotan vielä Suzuki SV650:stä. Se on kapea (koska V-twin), siinä on mukavasti väännön tuntua (myöskin koska V-twin) [1]. Se on verrattain halpa, ei kokokatteita jotka menee rikki KUN sen kaataa parkkipaikalla. Se on kuitenkin aivan tarpeeksi nopea kaikkeen arkikäyttöön, eikä ole häpeäksi edes radalla.

Tässä Revzillan daily rider arvostelu k.o. vehkeestä. Kannattaa muutenkin katsoa tuon kanavan daily rider -juttuja. Saa hyvää ja kattavaa näkemystä pyöristä arkikäytössä.

[1] Tässä voi sitten jättää poies keskustelut siitä vääntääkö v-twin, rivi-2, rivi-3, nelari tai joku muu eniten ;).

Olin juuri kirjoittelemassa ja ehdottamassa samaa pyörää :)

Ja ne äänet.. :love:
 
Street triple, joko 675 tai 765, taitaa olla kaikkien testaajien suosikki jos vain ajoasento (lähinnä pyörän pieni koko) passaa omalle kropalle. Itse katsoisin mahdollisimman tuoreen ja mielellään abseilla varustetun. SV650 on tylsempi, mutta pomminvarma vaihtoehto.
TRIUMPH STREET TRIPLE 765 S (2017 - on) Review | MCN (tai R tai RS)

Minä harkitsisin myös Tenere 700:sta jos se mahtuu budjettiin mitenkään päin. Todella leppoisa ajoasento, menee missä tahansa ja on nähtävästi myös kiva ajaa.
 
Ehdotan vielä Suzuki SV650:stä. Se on kapea (koska V-twin), siinä on mukavasti väännön tuntua (myöskin koska V-twin) [1]. Se on verrattain halpa, ei kokokatteita jotka menee rikki KUN sen kaataa parkkipaikalla. Se on kuitenkin aivan tarpeeksi nopea kaikkeen arkikäyttöön, eikä ole häpeäksi edes radalla.

Tässä Revzillan daily rider arvostelu k.o. vehkeestä. Kannattaa muutenkin katsoa tuon kanavan daily rider -juttuja. Saa hyvää ja kattavaa näkemystä pyöristä arkikäytössä.

[1] Tässä voi sitten jättää poies keskustelut siitä vääntääkö v-twin, rivi-2, rivi-3, nelari tai joku muu eniten ;).

Hmm, pitää varmaan käydä kokeilemassa. Vähän ikävästi, vaan hinta meinsa ylittää Z650:n ja MT-07. Vilkaisin kuitenkin yhtä kuvaa, minkä perusteella vaikutti mukavan kapeahkolta.
 
Miksi Street Triple 675? Tiedän siitä tällä hetkellä:
Nimen jonka sain kuulla noin minuutti sitten.

Kokeilemallahan se selviää mikä pyörä on itselleen paras. Triumphissa kuitenkin laadukkaampi jousitus, jarrut jne. R-mallista saa vielä enemmän irti. Hintataso varmaan aika sama, mutta saat enemmän suorituskykyä. 3-pyttynen konekin on mukava. Ainakin Z650 vaikutti hyvin sieluttomalta pyörältä triumphiin verrattuna. 2013 mallista eteenpäi kannattaa valita, aikaisemmissa on ollut sähkövikoja jne.
 
Suzuki Hayabusa :). Ei ole liian kyykky, ja siihen saa myös helibarsit tai muut stongan korotuspalat. On matkapyörä (olen ajellut omalla mm. yhdessä päivässä italian Portofinosta espanjan Madridiin ja saksan läpi alle 9 tunnissa taukoineen kun oli "kiire"). On sporttipyörä (olen samalla euroopan reissulla vetäny Nurburgringin Nordschleifea ympäri muutamiakin kierroksia kaatumatta ja olematta kaikista hitain). On arkipyörä, tänäänkin tulin sillä duunin toimistolle Otaniemeen.

Teho ei lopu arkikäytössä kesken oikeastaan ikinä (lentokenttäajot yms erikseen), moottori on melkein ikuinen (omassa n. 150.000km eikä ole edes venttiilejä tarvinnu säätää) ja varaosaa yms saa suht halvalla. Huonoina puolina voisi todeta että onhan tuo hieman raskas kaupunkiliikenteessä, se syö renkaita ja jarrupaloja jos ajaa "reippaasti", ja itsehillinnän puute voi olla ajokortille vaaraksi. Eikä se kaikkien mielestä ole maailmanhistorian kaunein vehje ikinä. Mutta paras (ainakin omasta mielestäni). Ja niitä saa yli tai alle 10Ke, kilsoja ei kannata katsoa liikaa.
Busa ei ikävä kyllä miellytä omaa silmää, joten sen joutuu skippaamaan. Näistä vinkeistä mitä sain taitaa tuo Kawan Z houkutella ehkä eniten. Kiitoksia kaikille vinkeistä!
 
Mites HD vrod?
Ulkonäkö miellyttää silmää, etenkin hieman yksilöitynä.

Tuleeko Harrikkamiehiltä vittuilua ja normikansa alkaa naljailemaan helvetin enkeliksi? Sekä liekö miten vikaherkkiä?
 
Mites HD vrod?
Ulkonäkö miellyttää silmää, etenkin hieman yksilöitynä.

Tuleeko Harrikkamiehiltä vittuilua ja normikansa alkaa naljailemaan helvetin enkeliksi? Sekä liekö miten vikaherkkiä?
Kävin viime kesänä katsomassa ja koeajamassa hd vrod:ia. Omasta mielestä oikein onnistunut pyörä ja kiva ajella. Hinta oli silloin 10 000€ luokkaa.
 
Tuommoinen uusi sportster olisi myös varmasti kiva peli, mutta ei noin paljoa viitsi pyörään sijoittaa.
Sen myötä kattelin noita Vrodeja ja vähän noita vanhempia (~ v2010) sportstereita.


Voi olla että tämä kesä menee katsellessa ja markkinoita seuraten, syksyllä voisi löytää hieman huokeammin. Sekä toinen puoli asiassa, että pääsee jotain talliin touhuamaan ensi talveksi. Toki jos mielenkiintoista löytyy, niin nopeasti kaupat lukkoon lyön.

Semmoinen hieman rakenneltu pyörä sopisi hyvin itelle. Leveä takarengas, hieman bobber. yms tyyliä. Merkilläkään ei väliä, kuutioita saisi olla ja mukava äänimaailma.
Plussaa olisi jos hinta ei putoaisi ihan, että olisi semmoinen, jos ei sijoitus, niin hyvin arvonsa pitävä. Valmiiksi rakennettuna säästäisi hieman osien, yms. hinnassa/työssä ja tapauksesta riippuen pyörät maksaa saman kuin orkkiskunnossa olevat tai jopa enemmänkin.
Vmax ois hyvin pitäny hintansa, kun about 5v välein katellu pyöriä ja aina ne maksaa sen 5000€ kahta puolen. Vmax on myös edelleen vaihtoehtona.

Harrikat ja muut "Customit" oli oikein inhokkeja 20 vuotta sitten, kun itellä oli tehokas kyykkypyörä alla. Nyt mieli muuttunut iän(?) myötä.







Edit. Kivenheiton päässä on paikallinen liivikerho, niin sen takia aattelin että tulee kettuilua puolitutuilta, yms., jos Harrikan laittais.

Edit. 2.
Eli vähän tämän tyylinen rakentelu on omaan mieleen. Toki noin överi ei tarvia olla, mutta tuon tyylinen, mikä onkaan termi sille.


(edit.3 linkki vaihdettu ladattuun kuvaan, kun ei näköjään suoraan näkynyt/toiminut)
 
Viimeksi muokattu:
Tuommoinen uusi sportster olisi myös varmasti kiva peli, mutta ei noin paljoa viitsi pyörään sijoittaa.
Sen myötä kattelin noita Vrodeja ja vähän noita vanhempia (~ v2010) sportstereita.


Voi olla että tämä kesä menee katsellessa ja markkinoita seuraten, syksyllä voisi löytää hieman huokeammin. Sekä toinen puoli asiassa, että pääsee jotain talliin touhuamaan ensi talveksi. Toki jos mielenkiintoista löytyy, niin nopeasti kaupat lukkoon lyön.

Semmoinen hieman rakenneltu pyörä sopisi hyvin itelle. Leveä takarengas, hieman bobber. yms tyyliä. Merkilläkään ei väliä, kuutioita saisi olla ja mukava äänimaailma.
Plussaa olisi jos hinta ei putoaisi ihan, että olisi semmoinen, jos ei sijoitus, niin hyvin arvonsa pitävä. Valmiiksi rakennettuna säästäisi hieman osien, yms. hinnassa/työssä ja tapauksesta riippuen pyörät maksaa saman kuin orkkiskunnossa olevat tai jopa enemmänkin.
Vmax ois hyvin pitäny hintansa, kun about 5v välein katellu pyöriä ja aina ne maksaa sen 5000€ kahta puolen. Vmax on myös edelleen vaihtoehtona.

Harrikat ja muut "Customit" oli oikein inhokkeja 20 vuotta sitten, kun itellä oli tehokas kyykkypyörä alla. Nyt mieli muuttunut iän(?) myötä.







Edit. Kivenheiton päässä on paikallinen liivikerho, niin sen takia aattelin että tulee kettuilua puolitutuilta, yms., jos Harrikan laittais.
Ei se harrikka saa sen kummempaa paheksuntaa nykyään, hintaansa pitävät kyllä.
Omassa tallissa on 2kpl sportstereita, -87 ja -12 uudempi oli 1200 alunperin ja vanhemman porautin ylikokoon. Silti tulee ajoon yleensä valittua 1400 intruder, lähinnä ajoasennon ja mukavuuden takia

Jännästi kyllä nuo hinnat heittelee, sporat ovat pitäneet hintaansa mutta tuo intikka on noussut 4k -> 7.5k mitä katsellut myytyjä.
 
Tuommoinen uusi sportster olisi myös varmasti kiva peli, mutta ei noin paljoa viitsi pyörään sijoittaa.
Sen myötä kattelin noita Vrodeja ja vähän noita vanhempia (~ v2010) sportstereita.


Voi olla että tämä kesä menee katsellessa ja markkinoita seuraten, syksyllä voisi löytää hieman huokeammin. Sekä toinen puoli asiassa, että pääsee jotain talliin touhuamaan ensi talveksi. Toki jos mielenkiintoista löytyy, niin nopeasti kaupat lukkoon lyön.

Semmoinen hieman rakenneltu pyörä sopisi hyvin itelle. Leveä takarengas, hieman bobber. yms tyyliä. Merkilläkään ei väliä, kuutioita saisi olla ja mukava äänimaailma.
Plussaa olisi jos hinta ei putoaisi ihan, että olisi semmoinen, jos ei sijoitus, niin hyvin arvonsa pitävä. Valmiiksi rakennettuna säästäisi hieman osien, yms. hinnassa/työssä ja tapauksesta riippuen pyörät maksaa saman kuin orkkiskunnossa olevat tai jopa enemmänkin.
Vmax ois hyvin pitäny hintansa, kun about 5v välein katellu pyöriä ja aina ne maksaa sen 5000€ kahta puolen. Vmax on myös edelleen vaihtoehtona.

Harrikat ja muut "Customit" oli oikein inhokkeja 20 vuotta sitten, kun itellä oli tehokas kyykkypyörä alla. Nyt mieli muuttunut iän(?) myötä.







Edit. Kivenheiton päässä on paikallinen liivikerho, niin sen takia aattelin että tulee kettuilua puolitutuilta, yms., jos Harrikan laittais.

Edit. 2.
Eli vähän tämän tyylinen rakentelu on omaan mieleen. Toki noin överi ei tarvia olla, mutta tuon tyylinen, mikä onkaan termi sille.
Uuteen Sporaan ei ehkä kannata vielä sekavua. Parempi antaa aikaa kehittää tuotetta vielä joku vuosi.
 
Suzuki Hayabusa :). Ei ole liian kyykky, ja siihen saa myös helibarsit tai muut stongan korotuspalat. On matkapyörä (olen ajellut omalla mm. yhdessä päivässä italian Portofinosta espanjan Madridiin ja saksan läpi alle 9 tunnissa taukoineen kun oli "kiire"). On sporttipyörä (olen samalla euroopan reissulla vetäny Nurburgringin Nordschleifea ympäri muutamiakin kierroksia kaatumatta ja olematta kaikista hitain). On arkipyörä, tänäänkin tulin sillä duunin toimistolle Otaniemeen.

Teho ei lopu arkikäytössä kesken oikeastaan ikinä (lentokenttäajot yms erikseen), moottori on melkein ikuinen (omassa n. 150.000km eikä ole edes venttiilejä tarvinnu säätää) ja varaosaa yms saa suht halvalla. Huonoina puolina voisi todeta että onhan tuo hieman raskas kaupunkiliikenteessä, se syö renkaita ja jarrupaloja jos ajaa "reippaasti", ja itsehillinnän puute voi olla ajokortille vaaraksi. Eikä se kaikkien mielestä ole maailmanhistorian kaunein vehje ikinä. Mutta paras (ainakin omasta mielestäni). Ja niitä saa yli tai alle 10Ke, kilsoja ei kannata katsoa liikaa.
Kyllä se jo loppukesästä tuntuu, että tehot loppuu tai niitä tarvitsisi lisää.
 
Tuommoinen uusi sportster olisi myös varmasti kiva peli, mutta ei noin paljoa viitsi pyörään sijoittaa.
Sen myötä kattelin noita Vrodeja ja vähän noita vanhempia (~ v2010) sportstereita.


Voi olla että tämä kesä menee katsellessa ja markkinoita seuraten, syksyllä voisi löytää hieman huokeammin. Sekä toinen puoli asiassa, että pääsee jotain talliin touhuamaan ensi talveksi. Toki jos mielenkiintoista löytyy, niin nopeasti kaupat lukkoon lyön.

Semmoinen hieman rakenneltu pyörä sopisi hyvin itelle. Leveä takarengas, hieman bobber. yms tyyliä. Merkilläkään ei väliä, kuutioita saisi olla ja mukava äänimaailma.
Plussaa olisi jos hinta ei putoaisi ihan, että olisi semmoinen, jos ei sijoitus, niin hyvin arvonsa pitävä. Valmiiksi rakennettuna säästäisi hieman osien, yms. hinnassa/työssä ja tapauksesta riippuen pyörät maksaa saman kuin orkkiskunnossa olevat tai jopa enemmänkin.
Vmax ois hyvin pitäny hintansa, kun about 5v välein katellu pyöriä ja aina ne maksaa sen 5000€ kahta puolen. Vmax on myös edelleen vaihtoehtona.

Harrikat ja muut "Customit" oli oikein inhokkeja 20 vuotta sitten, kun itellä oli tehokas kyykkypyörä alla. Nyt mieli muuttunut iän(?) myötä.







Edit. Kivenheiton päässä on paikallinen liivikerho, niin sen takia aattelin että tulee kettuilua puolitutuilta, yms., jos Harrikan laittais.

Edit. 2.
Eli vähän tämän tyylinen rakentelu on omaan mieleen. Toki noin överi ei tarvia olla, mutta tuon tyylinen, mikä onkaan termi sille.


(edit.3 linkki vaihdettu ladattuun kuvaan, kun ei näköjään suoraan näkynyt/toiminut)
Ootko Victoryyn tutustunut? Parempi kuin harrikka joka suhteessa. Näyttää paremmalle, laatu parempi ja paukkua enemmän. Hinnatkaan eivät kovin pahat.
 
Ootko Victoryyn tutustunut? Parempi kuin harrikka joka suhteessa. Näyttää paremmalle, laatu parempi ja paukkua enemmän. Hinnatkaan eivät kovin pahat.
En ole sen tarkemmin perehtynyt kyseiseen valmistajaan ja ei ole lähipiirissäkään kenelläkään ollut tuon merkkistä. Sen verran googlettelin pari päivää sitten kyseistä merkkiä ja nyt enemmän aiheesta lukenu, kun huutokaupassa oli/on tarjolla tuon merkkinen pyörä.

Huutokaupasta tulikin mieleen, että Vrodiakin huutelin eilen ja jätin 14kiloon leikin kesken, kun oli toinen kiinnostunut loppumetreillä ja semmoinen fiilis oli, että toinen tarjoaja ois vielä ollut valmis korottamaan jonkun verran. En sitten tuotetta näkemättä ruvennut enempää tarjoamaan ja ei tuo malli niin paljoa polttele/kiinnostele kuitenkaan. Myymättähän tuokin jäi kun hintavaraus jäi toteutumatta.
OT:tä lisää: Tuo hintavaraus-optio pitäis poistaa kokonaan huutokaupoista. Laittaisi myyjä suoraan semmoisen lähtöhinnan millä on valmis myymään, jos tulee yksikin tarjous, sekä yhden ilmoituskerran jälkeen tulisi jotain lisäkuluja, jos myyjät roikottaa samoja kamppeita myynnissä ja kauppaa ei tule.
Hyvä esimerkki viikon takaa kuinka se oikea hinta löytyy lopulta, vaikka lähtöhinnan laittaa korkeaksi ja kauppa tulee suuremmalla hinnalla kuin ilman hintavarausta. Ekassa erässä oli Alpina B10s myynnissä hintavarauksella, sitäkin huutelin 10t asti ja voittajahuuto oli 10300€, jolla jäi myymättä. Tuli uudelleen myyntiin 13999€ lähdöllä ja yksi huuto jolla kauppa toteutuikin. (Oisin voinut heittämällä maksaa 14000€ ja vähän enemmänkin jos olisi ollut sedani kyseessä, e39 touring ei harrasteauton määreitä itsellä täytä, etenkin yli 300tkm ajettuna. Toki joskus 15v sitten, pienemmillä kilometreillä tuo olisi ollut käyttöautona mitä mainioin. Saattaahan tuolla toteutuneella hinnallakin vielä saada pienen tilin tehdä, jos ulkomaille myisi)
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan
Mites ihan eri genrestä joku isompi katuenduro?
 
Ootko Victoryyn tutustunut? Parempi kuin harrikka joka suhteessa. Näyttää paremmalle, laatu parempi ja paukkua enemmän. Hinnatkaan eivät kovin pahat.
Joo se on. Esim. osien saatavuus, jälleenmyyntiarvo, myynti/huolto verkosto.

Laite itsessään on varmasti ihan toimiva.
 
Indiania kannattaa katsella myös jos jenkkicruiserit kinostaa, samaa Polaris konsernia kuin Victory mutta toisin kuin Victoryä niin niitä tehdään edelleen ja osien, huoltojen ja sen semmosten loppumisesta ei välttämättä vielä tarvitse murehtia.
 
Victorya kun sulkivat, niin lupasivat, että varaosia saa 10 vuotta. 4 vuotta enää luvattuja varaosia saatavilla. Sen jälkeen varaosat löytyvät purkupyöristä ellei Polaris ole todella reilu ja jatka tuotantoa.
 
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan

Aprilia Dorsoduro tai Ducati Hypermotard ? Jälkimmäisistä aika reilusti kokemusta ja ehdottomasti monipuolisin pyörä mitä olen omistanut. Alkuperäinen 1100 on ikuisuuskoneella&helppo ja halpa huoltaa. 821/939 sarjasta pysyisin erossa. Uudempi 950 taas on hyvä, mutta myös hinnakas.
 
Victorya kun sulkivat, niin lupasivat, että varaosia saa 10 vuotta. 4 vuotta enää luvattuja varaosia saatavilla. Sen jälkeen varaosat löytyvät purkupyöristä ellei Polaris ole todella reilu ja jatka tuotantoa.
Täytyy myöntää että victory ei itselle ollut aikaisemmin tuttu, mutta ilmeisesti ainakin osittain samaa tekniikkaa kuin indian?
On sellainen kutina että noita saa tuon 4v jälkeen hyvällä alennuksella..
 
Pitkästä aikaa tuli kokeiltua katollaan mopoilua ja nyt vähän taukoa kaikesta:

1000002703_1685908591682.jpg


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


No voi hitsi. Oliko kylmä rengas, vai liikaa intoa tuohon jarruun? Jotenkin näytti tosi aikaisessa vaiheessa etunen luovuttavan.

Tuliko paljon remonttia?
 
No voi hitsi. Oliko kylmä rengas, vai liikaa intoa tuohon jarruun? Jotenkin näytti tosi aikaisessa vaiheessa etunen luovuttavan.

Tuliko paljon remonttia?
Rengas oli kyllä lämmin lähtiessä, ja aika rauhassa meninkin tuossa vielä, eli tiedä sitten. Aamun eka setti tosin ja kylmä asfaltti, ni oisko sitten kuitenkin jäähtynyt siinä ajellessa. Moposta ei mennyt mitään tosiaan rikki kaadossa, uusi pleksi pitää vain hommata, mutta kuski parantelee luita vielä muutaman vk. :D
 
Rengas oli kyllä lämmin lähtiessä, ja aika rauhassa meninkin tuossa vielä, eli tiedä sitten. Aamun eka setti tosin ja kylmä asfaltti, ni oisko sitten kuitenkin jäähtynyt siinä ajellessa. Moposta ei mennyt mitään tosiaan rikki kaadossa, uusi pleksi pitää vain hommata, mutta kuski parantelee luita vielä muutaman vk. :D

Kylmä rata tekee kyllä tehtävänsä. Lisäksi jos inasenkin sattuu räveltämään kaasua sen jarrun aikana, niin siitähän se sitte lähtee..

Toivottavasti paranee luut nopeasti ja kausi jatkuu pian!
 
Voisin liittyä tänne kyselijöiden joukkoon.

Haen jotain kevyttä katupyörää. Tällä hetkellä pähkäilen Z650 ja MT-07 välillä. Z650 tuntuu mukavasti kapeammalta haaruksista MT-07ään verrattuna, mutta MT-07n väännöt ovat kivempia.

Tulisi ajeltua kohtuullisesti työmatkaa (alle 80km/h), arkiajoja (alle 100km/h) ja sitten mutkapätkiä myös välillä. Jokusen lyhyen reissun sisämaassakin voisi tehdä, mutta se ei ole päätarkoitus, vaan nice to have.

Mulla on rajattu kokemus näistä pyöristä, kun molempia pääsin kokeilemaan rajatusti ajokoulussa. (5 ajotuntia yht)
Yli 50kmh nopeuksilla molemmilla pyörillä yhteensä ajanut alle 10min

MT-07:
Vääntöä jo pienillä nopeuksilla ja kierroksilla
Kehällä taisi liikkua kevyemmin
Lihavampi jaloista, jäykempi istuin.
Keltainen malli ihan kivan näköinen

Z650:
Kapeampi jaloista
Kevyempi kytkin
Valkoinen malli näyttää hyvältä
Parempi mittaristo
Taisi olla kohtuullisen kova tuulen vastus 100kmh nopeuksissa


Mitä raati sanoo vai ehdottaako jotain muuta?
Täsmälleen samat vaihtoehdot oli itsellä 2v sitte ku kortin ajoin. Korttia ajaessa molempia pääsin koeajamaan ja Z miellytti enemmän.

Kolmas kesä nyt menossa eikä vieläkään mitään mahdotonta kuumetta ostaa isompaa. Putken vaihdoin Yoshimuraan ekan kesän jälkeen.

Ajo pääasiassa kaupungissa työmatkaa. Olen tehnyt ehkä 200-300km päiväreissuja tolla ja ahvenanmaalla tullut myös käytyä. Hyvin menee tuollasiin matkoihin vielä.
 
Täsmälleen samat vaihtoehdot oli itsellä 2v sitte ku kortin ajoin. Korttia ajaessa molempia pääsin koeajamaan ja Z miellytti enemmän.

Kolmas kesä nyt menossa eikä vieläkään mitään mahdotonta kuumetta ostaa isompaa. Putken vaihdoin Yoshimuraan ekan kesän jälkeen.

Ajo pääasiassa kaupungissa työmatkaa. Olen tehnyt ehkä 200-300km päiväreissuja tolla ja ahvenanmaalla tullut myös käytyä. Hyvin menee tuollasiin matkoihin vielä.

Just sama käyttötarkotus olis itellä. Pk-seudun sisällä, vähän mutkateitä ja käydä siellä Ahvenanmaalla.

Millä vauhdilla ite oot liikkunut motarilla? Ite kävin koeajamassa Suzuki SV650, ja tykkäsin siitä kyllä, mutta kun kävin kokeilemassa 120kmh vauhteja motarilla niin kyllä se vähän semmosta hallitsematonta roikkumista tuntu olevan. 100kmh ja 110kmh meni vielä kohtuullisesti. Ja tosiaan, tuollaiset nopeudet ei oikeen tuu olemaan se käyttötarkoitus itsellä, mutta onhan se kiva jos pyörä sattuisi menettelemään sellaisessakin.

Nyt tosiaan mietinkin jo Suzuki SV650, Kawasaki Z650 ja Yamaha MT-07 välillä. Kaadetun SV650 saisi edullisesti, mutta en tiedä onko tämä uhka. Jälkien perusteella jossain parkkipaikalla kaadettu. Tai ehkä sitten vain odottelee ja katselee diilejen perään.
 
Just sama käyttötarkotus olis itellä. Pk-seudun sisällä, vähän mutkateitä ja käydä siellä Ahvenanmaalla.

Millä vauhdilla ite oot liikkunut motarilla? Ite kävin koeajamassa Suzuki SV650, ja tykkäsin siitä kyllä, mutta kun kävin kokeilemassa 120kmh vauhteja motarilla niin kyllä se vähän semmosta hallitsematonta roikkumista tuntu olevan. 100kmh ja 110kmh meni vielä kohtuullisesti. Ja tosiaan, tuollaiset nopeudet ei oikeen tuu olemaan se käyttötarkoitus itsellä, mutta onhan se kiva jos pyörä sattuisi menettelemään sellaisessakin.

Nyt tosiaan mietinkin jo Suzuki SV650, Kawasaki Z650 ja Yamaha MT-07 välillä. Kaadetun SV650 saisi edullisesti, mutta en tiedä onko tämä uhka. Jälkien perusteella jossain parkkipaikalla kaadettu. Tai ehkä sitten vain odottelee ja katselee diilejen perään.
Ei oo motaria tullu hirveesti ajeltua tolla mutta se mitä on tullut niin en oo kokenut mitenkään raskaaksi 120-130 vauhdeissa. Mutta mulla ei tosiaan oo kokemusta esim motarilla ajosta isomman pyörän kanssa niin en osaa yhtään verrata millasta se vois olla toisenlaisella pyörällä.

Pieni pyörä tuo on että aikalailla saa vaihdetta tiputtaa kun ohi lähtee ja en usko että hirveen mukava kaks päällä ajella (en oo koittanu.) Mutta jos yksin ajelee ja pääasiassa just kaupungissa ja mutkateillä eikä mitään mahottoman pitkiä reissuja suunnittele ni varsin mukava siihen käyttöön.
 
Ei ole ongelmia motarilla ollut millään moottoripyörällä, jos kuutioita on ollut sen 500. Vanhempi SV on itsellä ollut ja kyllä se ainakin kulki ja kiihtyi riittävästi ihan kutosellakin motarivauhdeissa. Nakulla se on vähän makuasia jaksaako motaria ajaa vai ei. Itselle ainakin nakupyörä on ollut mieluisampi.
Nyt on GSR ja silläkin on tullut 500 km päivälenkkejä tehtyä ilman ongelmia. Jos pitkään ajaa motaria, niin sitten saattaa vähän otsalohkoa painaa, mutta ne on niitä valintoja mihin pystyy helposti vaikuttamaan reittivalinnalla. Kannattaa pitää mieli avoimena ja kokeilla eri vaihtoehtoja ja valita niistä mieluisin itselle.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 739
Viestejä
5 049 807
Jäsenet
80 976
Uusin jäsen
Fr0sti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom