Mopokuumetta

Näyttäisi tuon etujarrun kanssa oelvan sama homma kuin esim 1400 Intruderissa jollainen itsellä on. Eli tuo etujarru vaan on liian voimaton pysäyttämään tehokkaasti kun on ykspuoleinen levy ja kuvasta arvuuttaen "2-mäntäinen" tuo itse jarru. Se miten Intikoissa noita on parannettu on se että tuo etujarru vaihdetaan suorilta nelimäntäiseen niin muutos on todella selvä. Palojen tai levyn vaihtaminen ei juuri auta kun jarrussa vaan ei ole tarpeeksi voimaa tuollaisenaan.

Hyvä esimerkki omalla kohdalla kun aiempi pyörä oli Gixxeri jossa tuplalevyt ja 2x 4-mäntää etujarruilla. Se pysähtyi. Intikka ei. :D

Mulla Trumpassa riitti pelkän levyn vaihto kelluvaan ja kunnon palat niin nyt on yhdensormen lukittavissa jos haluaa.

IMG_20161006_191458.jpg


Painoakin lähti melkein puoli kiloa pois jousittamattomasta massasta minkä huomasi heti!

Eikä tuossakaan ole kuin kaksimäntäinen satula ja 310mm levy

20220523_183302.jpg


Toki märkäpaino "vain" 195kg
 
Sporaan kunnon jarrusatula ja sitten vaikka uusi pääsylinteri eli kahva, niin rupeaa pysähtymään. Tuo alkuperäinen ei ole riittävä muuhun kuin rauhalliseen ajoon.
Esimerkiksi joku tällainen: TWIN Motorcycles - Buell parts

Toki vaikka EBC HH paloilla saa lisää pitoa halvalla, mutta eivät ne poista alkuperäisen jarrusatulan/pääsylinterin huonoutta.
 
Viimeksi muokattu:
Juuh HD:lla on tarkoitus ajaa suoraan maantietä 80km/h ja jarrut on lähinnä ajateltu valoihin pysähtymiseen. Siksi ne ovat niin onnettomat.
 
En tiedä onko oikea threadi kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Eli tää keltanokka hommas "oikean" mopon ja kiinnostaisi tietää millaisia alusvaatteita porukka käyttää ajaessa.. Onko esim. merinovilla / tekniset alusasut ok? Pari kertaa on ollut aika tympeän kivulias eturauhas tulehdus joka on tod. näk. tullut lumilautailusta ja vääristä vaatevalinnoista.
 
En tiedä onko oikea threadi kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Eli tää keltanokka hommas "oikean" mopon ja kiinnostaisi tietää millaisia alusvaatteita porukka käyttää ajaessa.. Onko esim. merinovilla / tekniset alusasut ok? Pari kertaa on ollut aika tympeän kivulias eturauhas tulehdus joka on tod. näk. tullut lumilautailusta ja vääristä vaatevalinnoista.
Mikrokuitua suorastaan käski eräs ajovarusteita ikänsä myynyt käyttämään, kun omia kamoja hankin.
 
En tiedä onko oikea threadi kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Eli tää keltanokka hommas "oikean" mopon ja kiinnostaisi tietää millaisia alusvaatteita porukka käyttää ajaessa.. Onko esim. merinovilla / tekniset alusasut ok? Pari kertaa on ollut aika tympeän kivulias eturauhas tulehdus joka on tod. näk. tullut lumilautailusta ja vääristä vaatevalinnoista.
Motonetin merinovilla-alusasu käytössä. Kuumilla keleillä ei tokikaan. Kylmyys kohdistuu viimaisiin paikkoihin, eli yläkroppaan ja varsinkin sormiin. Mukana kulkee myös merinovillaiset aluskäsineet jos kylmyys yllättää.
 
Motonetin merinovilla-alusasu käytössä. Kuumilla keleillä ei tokikaan. Kylmyys kohdistuu viimaisiin paikkoihin, eli yläkroppaan ja varsinkin sormiin. Mukana kulkee myös merinovillaiset aluskäsineet jos kylmyys yllättää.
Tästät ulikin mieleen kun oliko viime keväänä ajoin tuon Intruderin talvisäilöstä n. 150km siivun pk-seudulle. Voi luoja nperkele että olin jäässä! :D Olin vanhan tottumuksen mukaan topannut kyllä ihan hyvin vaatetta päälle mutta Intikan metalliset kahvat, leveä stoga ja EI etupleksiä teki reissusta melkoisen vilakan. Aiemmalla gixxerillä ei olisi ollut mikään temppu mutta tulipa huomattua että kyllä noissa muoviluodeissa on niitä ilmavirtauksia selkeästi enemmän mietitty. :D
 
En tiedä onko oikea threadi kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Eli tää keltanokka hommas "oikean" mopon ja kiinnostaisi tietää millaisia alusvaatteita porukka käyttää ajaessa.. Onko esim. merinovilla / tekniset alusasut ok? Pari kertaa on ollut aika tympeän kivulias eturauhas tulehdus joka on tod. näk. tullut lumilautailusta ja vääristä vaatevalinnoista.
Oleellista on pitää tuuli poissa kylmässä eli esim kombo sisältä ulos:
- polyesteri sporttikerrasto siirtää hien
- merinovillakerrasto lämmittää ja imee hien
- windstopper kerrasto pitää tuulen
- fleece tai untuvaliivi tai untuvatakki lämmittää
- goretex vedenpitävä ajopuku avattavilla tuuletusvetoketjuilla

Noita voi sitten kelin mukaan lisätä ja poistaa. Toimii 0-30c satoi tai paistoi. Lämpimämpään sitten toinen ajopuku ilman vedenpitävyyttä ja meshiä tilalle.

Esim
 
Sporaan kunnon jarrusatula ja sitten vaikka uusi pääsylinteri eli kahva, niin rupeaa pysähtymään. Tuo alkuperäinen ei ole riittävä muuhun kuin rauhalliseen ajoon.
Esimerkiksi joku tällainen: TWIN Motorcycles - Buell parts

Toki vaikka EBC HH paloilla saa lisää pitoa halvalla, mutta eivät ne poista ulkoperäisen jarrusatulan/pääsylinterin huonoutta.
EBC HH jarrupalat sainkin laitettua tilaukseen, 39€. Siinä siis ensihätään.

SBS palat siellä näköjään on nyt paikoillaan, kun tarkistin ja vähän putsasin samalla jarruja. Täytyy vielä jarrulevyt muistaa puhdistaa myös.
 
En tiedä onko oikea threadi kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Eli tää keltanokka hommas "oikean" mopon ja kiinnostaisi tietää millaisia alusvaatteita porukka käyttää ajaessa.. Onko esim. merinovilla / tekniset alusasut ok? Pari kertaa on ollut aika tympeän kivulias eturauhas tulehdus joka on tod. näk. tullut lumilautailusta ja vääristä vaatevalinnoista.
Varustelekan Särmä - merinovilla-alusasut kovassa käytössä, myös ratahaalarin alla mukavampi olla näissä kuin limaisena ilman.
 
EBC HH jarrupalat sainkin laitettua tilaukseen, 39€. Siinä siis ensihätään.

SBS palat siellä näköjään on nyt paikoillaan, kun tarkistin ja vähän putsasin samalla jarruja. Täytyy vielä jarrulevyt muistaa puhdistaa myös.
Jarrulevyn (1kpl) putsasin aineella. Jarrupalat näytti ehkä vähän lasittuneilta tai ainakin likaisilta, niin hioin niitä vähäsen puhtaammiksi. Kävin ajelullakin, mutta en nyt varmaksi tiedä tuliko yhtään parannusta oikeasti. Nyt siis vanhat palat, joissa kyllä reilusti pintaa, kun uudet palat tulee vasta viikon päästä.

Hd sportster keulassa vaan nyt huomasin sen, että jarrutettaessa keula painuu. Eli siis ensin täytyykin jarruttaa hieman kevyemmin ja sitten vasta kunnolla, kun keula on ala-asennossa. Niin ainakin pähkäilin, kun harjoittelin vähän.

Radalla on muutaman kerran tullut harjoiteltua jarrutuksiakin, mutta paremmilla pyörillä kuin hd (vm1998), niin tuo keulan painuminenkin täytyy ottaa huomioon. Kai se kaikissa pyörissä painuu, mutta tuossa hd:ssä melko huomattavasti.


Nyt taas IF vakuutusyhtiön sivut huoli hd:n tiedot. Taisi olla 22€/kk seinonta-ajallinen vakuutus.
 
Jarrulevyn (1kpl) putsasin aineella. Jarrupalat näytti ehkä vähän lasittuneilta tai ainakin likaisilta, niin hioin niitä vähäsen puhtaammiksi. Kävin ajelullakin, mutta en nyt varmaksi tiedä tuliko yhtään parannusta oikeasti. Nyt siis vanhat palat, joissa kyllä reilusti pintaa, kun uudet palat tulee vasta viikon päästä.

Hd sportster keulassa vaan nyt huomasin sen, että jarrutettaessa keula painuu. Eli siis ensin täytyykin jarruttaa hieman kevyemmin ja sitten vasta kunnolla, kun keula on ala-asennossa. Niin ainakin pähkäilin, kun harjoittelin vähän.

Radalla on muutaman kerran tullut harjoiteltua jarrutuksiakin, mutta paremmilla pyörillä kuin hd (vm1998), niin tuo keulan painuminenkin täytyy ottaa huomioon. Kai se kaikissa pyörissä painuu, mutta tuossa hd:ssä melko huomattavasti.


Nyt taas IF vakuutusyhtiön sivut huoli hd:n tiedot. Taisi olla 22€/kk seinonta-ajallinen vakuutus.

Etsi samalla siihen se kelluva levy niin huomaat oikeasti sen eron.
 
kevarilumi.jpg

No se siitä ajelusta ja isomman hakemisesta ajoon. Lunta sataa taivaan täydeltä. On sitä ennestäänki vielä puoli metriä ni vielä lisää... Lysti se oli ku pääsi tällä viikolla yhtenä iltana sentää ajamaan ku tiet oli sulana.
 
Kumpaan suuntaan tarvitsee takapyörää säätää, kun tangon vasempi puoli on edempänä?
Oikean puolen kiristintä löysätä?
 
Ihme juttu kun kilpiteline on kadonnu kans.
Kyllä, kaikki pudonnut jonnekin matkanvarrelle, sitä että koska tämä tapahtui, en tiedä!?

Osa kilventelineestä oli tuolla satulan alla ja pultit ei ollut irronnut, mutta alumiini oli väsynyt ja tärissyt itsensä poikki.

Onko tämä nyt kolmas kerta kun prätkästä häviää kilpi matkalle (eka tämän kanssa).
 
Mistä porukka on hommanut diodeja pyöriinsä. R6 1999 tarvetta parille, eikä meinaa löytyä mistään.
 
Mistä porukka on hommanut diodeja pyöriinsä. R6 1999 tarvetta parille, eikä meinaa löytyä mistään.
Minullekin tuli ensimmäisenä mieleen Partco ja Bebek, kun sieltä olen ostellut komponentteja "projekteihin" (jotka yleensä päättyvät siihen että poltan sormenpään juottokolviin ja unohdan sen jälkeen koko asian). Luulen kuitenkin että tässä kysellään vaikkapa osaa nro 16 tässä kuvassa joten yleiskomponentin sopivuudesta en ilman ankaraa näpertelyä ole ihan varma. Käytettyjä osia hayabusaan olen itse tilaillut Motorparts onlinesta ja joskus uusia Ron Ayersilta, mutta siitä on aikaa joten diodeista en valitettavasti osaa sanoa sen enempiä.
 
Minullekin tuli ensimmäisenä mieleen Partco ja Bebek, kun sieltä olen ostellut komponentteja "projekteihin" (jotka yleensä päättyvät siihen että poltan sormenpään juottokolviin ja unohdan sen jälkeen koko asian). Luulen kuitenkin että tässä kysellään vaikkapa osaa nro 16 tässä kuvassa joten yleiskomponentin sopivuudesta en ilman ankaraa näpertelyä ole ihan varma. Käytettyjä osia hayabusaan olen itse tilaillut Motorparts onlinesta ja joskus uusia Ron Ayersilta, mutta siitä on aikaa joten diodeista en valitettavasti osaa sanoa sen enempiä.

En tiedä onko hyllyssä vai ei ja mikä on mahdollinen toimitusaika, mutta tuosta osa #9 ja ei tartte rakennella 16€:n osan takia, siis jos kyse tosiaankin tuosta osasta.
 
Sen olen itse huomannut mopojen varaosien kanssa, että helpoimmalla pääsee kun kävelee merkkiliikkeen tiskille tai tilaa jostakin netin syövereistä alkuperäisen osan. Tarvikkeiden kanssa on käytännössä aina jotain turhaa värkkäämistä ja laatu ei ole sitä mitä pitäisi olla. Moottoripyörässä ei nyt niin montaa hajoavaa osaa ole, että kannattaisi rueta etsimään 10€:n säästöjä.
 
Onkohan kellään kokemusta vähän iäkkäämmästä (52 vuotta vanhasta) Honda CB 450 (k3-super sport/444) moottoripyörästä? Tuo siis on tehty joskus vuonna 1971.

Ihan käyttöön tulisi. Ilmeisesti tuollaisessa vanhassa saa tai täytyy lämmitellä moottoria 2 minuuttia ja lähteä sitten vasta ajamaan? Että välttyisi ehkäpä moottoririkolta.

Itsellä on ollut vanhin pyörä jostain 1980 luvulta (Suzuki GSX 400E), niin varmaankin tuollainen 1970 luvun pyörä vaatii jotain muutakin tietoa käyttäjältä? Nyt ei juuri ole pyörästä kuvia, mutta saatan laittaa joskus myöhemmin.


Production

1965–1974

 
Onkohan kellään kokemusta vähän iäkkäämmästä (52 vuotta vanhasta) Honda CB 450 (k3-super sport/444) moottoripyörästä? Tuo siis on tehty joskus vuonna 1971.

Ihan käyttöön tulisi. Ilmeisesti tuollaisessa vanhassa saa tai täytyy lämmitellä moottoria 2 minuuttia ja lähteä sitten vasta ajamaan? Että välttyisi ehkäpä moottoririkolta.

Itsellä on ollut vanhin pyörä jostain 1980 luvulta (Suzuki GSX 400E), niin varmaankin tuollainen 1970 luvun pyörä vaatii jotain muutakin tietoa käyttäjältä? Nyt ei juuri ole pyörästä kuvia, mutta saatan laittaa joskus myöhemmin.


Production
1965–1974
Varaosien saatavuus huonohkoa, sytytys on kärjillä jne. Jarrastepyöränä nätti ja hyvä mutta en ehkä kuitenkaan ihan täydeksi käyttöpyöräksi ottaisi.

Vmpk foorumilta tai japsistaroilta löytyy paremmin tietoa.
 
Varaosien saatavuus huonohkoa, sytytys on kärjillä jne. Harrastepyöränä nätti ja hyvä mutta en ehkä kuitenkaan ihan täydeksi käyttöpyöräksi ottaisi.

Vmpk foorumilta tai japsistaroilta löytyy paremmin tietoa.
Kiitos tiedoista! Nättejä tosiaan alkuperäisenä, mutta tuota on hieman "modattu/räpelletty". Tuntui kumminkin olevan osaamista tuon Honhan korjaajalla.
Löytyy kyllä toinenkin pyörä jolla ajaa. Tosiaan jos joku hajoaa, niin varaosat on kysymysmerkki. Se unohtui sanoa, että sähköt on tehty uudelleen ja olikohan sytytyskin sitten muutettu kärjelliseksi.

Taisi olla öljynvaihtoväli myös tiheä, eli jos ajaisikin paljon, niin usein täytyy muistaa huoltaa. En nyt sitä vaihtoväliä oikein tiedä/muista.

Täytyykin nuo kaksi paikkaa availla ja lueskella mitä löytyy.

Aika alkutekijöistä on tuota Hondaa alettu rakentamaan uudelleen. Hieman tuon keltaisen pyörän tapaan, mutta eri värityksellä. Ei siis enää oikein tunnista Honda CB:ksi.

Screenshot_2023-05-13-22-38-52-718_com.opera.browser.jpg


Väritys on hieman tuohon suuntaan:

 
1200 Bandiitti oli minulla aikoinaan ja siitä tuo nimimerkkikin juontaa juurensa.
 
Muistatko vielä mikä mahtoi olla öljynvaihtoväli? Myyjä taisi kertoa, että 1500 km, mutta epäilyttää onko noin tiheään?

Motonetin mukaan kävisi tuo osasynteettinen moottoriöljy. Vai täytyyköhän olla mineraalia -71 vuosimallille?

Tosin tuota öljyä tuli purkki mukana, eli yhden öljynvaihdon voi tehdä sillä.

Edit:
Tuossa isompi 750cc pyörä, mutta ulkonäoltään (jonkin verran) sama. Eli löytyy siis valot ja on kilvissä.

 
Viimeksi muokattu:
En muista enää tarkemmin mikä olisi ollut oikea väli. Vaihdoin joka syksy kun alle tuhanteen jäi vuodessa kilometrit. Aina parempi mitä tiheämmin vaihtaa. Kannattaa tosiaan kysellä tuolta vmpk:lta/japsistaroilta tarkemmin. Siellä on sellaisia kavereita ketkä noiden kanssa ovat tapelleet vuosikymmeniä.

Riippuen mallista noissa on joko pelkkä sihti tai heittäjäsuodatin mitkä pitää myös puhdistaa jokatoisella vaihtokerralla. Videoita löytyy youtubesta.
 
En muista enää tarkemmin mikä olisi ollut oikea väli. Vaihdoin joka syksy kun alle tuhanteen jäi vuodessa kilometrit. Aina parempi mitä tiheämmin vaihtaa. Kannattaa tosiaan kysellä tuolta vmpk:lta/japsistaroilta tarkemmin. Siellä on sellaisia kavereita ketkä noiden kanssa ovat tapelleet vuosikymmeniä.

Riippuen mallista noissa on joko pelkkä sihti tai heittäjäsuodatin mitkä pitää myös puhdistaa jokatoisella vaihtokerralla. Videoita löytyy youtubesta.
Tuo noin 1000 km menikin summissa melkein oikein. Eli varmistus löytyi tuolle 1500 km vaihtovälille (alkuperäisillä mineraaliöljyillä).

Tosiaan tuossa -71 CB450 on ilmeisesti heittäjäsuodatin. Myyjä kertoikin sen puhdistamisesta, mutta täytyy vielä lukea/katsoa video miten se avataan ja varmaankin pestään.

"Neljäpätkän huolto-ohjeissa lukee, että öljynvaihto on 'every 1000 miles / 1500 kilometres'. Vaihtoväli ratkaisee paljon. Mineraaliöljyillä se on lyhyempi kuin uudemmilla öljyillä."

 
Onkohan kellään kokemusta vähän iäkkäämmästä (52 vuotta vanhasta) Honda CB 450 (k3-super sport/444) moottoripyörästä? Tuo siis on tehty joskus vuonna 1971.

Ihan käyttöön tulisi. Ilmeisesti tuollaisessa vanhassa saa tai täytyy lämmitellä moottoria 2 minuuttia ja lähteä sitten vasta ajamaan? Että välttyisi ehkäpä moottoririkolta.

Itsellä on ollut vanhin pyörä jostain 1980 luvulta (Suzuki GSX 400E), niin varmaankin tuollainen 1970 luvun pyörä vaatii jotain muutakin tietoa käyttäjältä? Nyt ei juuri ole pyörästä kuvia, mutta saatan laittaa joskus myöhemmin.


Production
1965–1974

Ei sitä mitään täydy käyttää 2min ennen kuin saa ajaa, vanhoissa pyörissä vaan yleensä kylmänä käynti huonoa joten ajettavuus voi olla huono kun räkii ja paukkuu.

Mitään moottoria ei kannata kylmillä öljyillä tai heti startin jälkeen kuormittaa liikaa, mutta kyllä sillä ajaa voi. Nykyiset öljyt kyllä virtaa heti joka paikkaan suomen kesä lämpötiloissa joten siitä ei ole pelkoa.

Öljyn puhtaus vaikuttaa enemmän moottorin kestoon, itellä oli joskus vuosituhannen alussa husqvarna 510 smr ja siinä taisi olla öljynvaihto 10h välein, se oli normaalisti 2-3krt/vko öljynvaihto :beye:, en kyllä enää jaksais pelleillä tuollaisella vaihtovälillä käyttöpyörän kanssa.
 
Ei sitä mitään täydy käyttää 2min ennen kuin saa ajaa, vanhoissa pyörissä vaan yleensä kylmänä käynti huonoa joten ajettavuus voi olla huono kun räkii ja paukkuu.

Mitään moottoria ei kannata kylmillä öljyillä tai heti startin jälkeen kuormittaa liikaa, mutta kyllä sillä ajaa voi. Nykyiset öljyt kyllä virtaa heti joka paikkaan suomen kesä lämpötiloissa joten siitä ei ole pelkoa.

Öljyn puhtaus vaikuttaa enemmän moottorin kestoon, itellä oli joskus vuosituhannen alussa husqvarna 510 smr ja siinä taisi olla öljynvaihto 10h välein, se oli normaalisti 2-3krt/vko öljynvaihto :beye:, en kyllä enää jaksais pelleillä tuollaisella vaihtovälillä käyttöpyörän kanssa.
Tuo oli kyllä hyvä tarkennus, kun en itsekään oikein aikonut käyttää paikallaan "naapureiden riesaksi". Eli vaikka kevyttä ajoa 50km/h kaupungissa aluksi ja sitten vasta myöhemmin pystyy kurittaa moottoria tarvittaessa. Jos siis tästä heti lähtisin isolle tielle ajamaan 100-110km/h, niin moottori tykkäisi toki huonoa. Joku laakerointi pettäisi?

Myyjän mukaan 1971 Honda CB450 moottoripyörässä ei olisi öljynpainetta ollenkaan. Ja siksi tuo 2 minuutin ns kevyempi käyttö olisi todellakin suositeltavaa. Kun yleensähän öljynpaine on ja näin ajateltuna ainakin öljynkierto olisi parempi ja öljyä olisi nopeammin joka paikassa. Eli siis moni CB450 on rikottu juuri sillä, että kiireessä lähdetty ajelemaan kaasu pohjassa?

Tosiaan tuo 1500km vaihtoväli tulee sekin aika tiuhaan, vaikka maltillisesti tulee ajettua ja kolme pyörää kumminkin, joita hieman vuorottelen.

Myös vähän työläämpi, kun ei ole vaihdettavaa öljynsuodatinta.
 
Tuo oli kyllä hyvä tarkennus, kun en itsekään oikein aikonut käyttää paikallaan "naapureiden riesaksi". Eli vaikka kevyttä ajoa 50km/h kaupungissa aluksi ja sitten vasta myöhemmin pystyy kurittaa moottoria tarvittaessa. Jos siis tästä heti lähtisin isolle tielle ajamaan 100-110km/h, niin moottori tykkäisi toki huonoa. Joku laakerointi pettäisi?

Myyjän mukaan 1971 Honda CB450 moottoripyörässä ei olisi öljynpainetta ollenkaan. Ja siksi tuo 2 minuutin ns kevyempi käyttö olisi todellakin suositeltavaa. Kun yleensähän öljynpaine on ja näin ajateltuna ainakin öljynkierto olisi parempi ja öljyä olisi nopeammin joka paikassa. Eli siis moni CB450 on rikottu juuri sillä, että kiireessä lähdetty ajelemaan kaasu pohjassa?

Tosiaan tuo 1500km vaihtoväli tulee sekin aika tiuhaan, vaikka maltillisesti tulee ajettua ja kolme pyörää kumminkin, joita hieman vuorottelen.

Myös vähän työläämpi, kun ei ole vaihdettavaa öljynsuodatinta.

Suosittelen kyllä mielummin jotain 2000-luvun alun bonnevillea mielummin kuin 70-luvun pyörää, ihan näin niinku omasta kokemuksesta. Vanhan pyörän näköinen, mutta moderni johon saa osia, eikä huolto ja ajaminen ole sen hankalempaa kuin millään muullakaan...
 
Suosittelen kyllä mielummin jotain 2000-luvun alun bonnevillea mielummin kuin 70-luvun pyörää, ihan näin niinku omasta kokemuksesta. Vanhan pyörän näköinen, mutta moderni johon saa osia, eikä huolto ja ajaminen ole sen hankalempaa kuin millään muullakaan...
Tuo olisi yksi vaihtoehto, 5800€.

70-luvun pyörästä kun pitäisi siitäkin köyhtyä jopa 3400€. Tuo Honda olisi kokonaan uudelleen rakennettu, mutta samat cb450 tyyppiviat toki on. Ei siis oikeasti mitään järkeä ostaa, mutta kai se on taas kokeiltava ja kirottava sitten kun moottori on rikki :D

Tällä hetkellä kaikki cb450 malliset on joko myyty tai rikkinäisinä. Eli sellaisa ei nettimotostakaan löydy suoraan verrokiksi.

Toki tuollaista vanhaa "romua" tulee säälittyä, eli olisi jonkin verran kevyemmällä käytöllä.

Edit:

Ilmeisesti öljynvaihto onkin 2400 km välein, joka tuntuukin hieman järkevämmältä. Ainakin youtuben mukaan olisi noin.

Screenshot_2023-05-14-17-36-10-197_com.miui.gallery.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Täydellinen ilma ajella tänä iltana. Sopivan lämmin, mutta ei kuuma. Laitellaan näitä kuvia tänne vaikka pyörä ei kummoinen ole :lol:
Miten niin ei kummoinen? Tuohan on Suzukin parhaimmistoa, perusluotettavaa tekniikkaa ilman ylimääräisiä himmeleitä. Muistaakseni vielä (ainakin ensimmäiset mallit) oli öljyjäähdytettyjä, ei tarvi edes glykolin ja veden kanssa lotrata. Tuollainen kotimaisen Proboostin turbokitillä olisi aivan mahtava vekotin. Mutta kelpaisi nakupyöräksi myös ihan sellaisenaan.
 
"Uusi" "fiilistely" pyörä tuli kotiin. Tänään vielä oli huollossa, jossa toinen kaasutin ultrapestiin uudelleen. Pieni maalaus juttu yhteen osaan myös.

Honda CB 450 vm1971. Ainakin omasta mielestä erittäin hyvin uudelleen rakennettu Honda. 75 km ehdin nyt tänään sillä ajella ja toivottavasti vähän lisää.

Screenshot_2023-05-15-17-38-28-463_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2023-05-15-17-39-30-885_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2023-05-15-17-40-23-562_com.miui.gallery.jpg


Tais olla Alfa Red, joka vielä hiottu ja lakattu ja Audin hopea, jos muistan ne värikoodit oikein. Pyörä on saatu valmiiksi ja rekisteröity syksyllä 2022. Tähän mennessä tykkään ostoksesta :)
 

Heinäkuun Norjan reissu siintää jo horisontissa ja meikäläinen miettimähän että mistäs Hyperiin kovat laukut... noh, lähti ehkä vähän laukalle.

Jenkeistä Hyperstradan kauhukahvat/takalaukun kiinnike 96780141A
Italiasta vastaavan kamppeen sivulaukkujen kiinnikeet 96780131A

Tietäjät tietää että nämä on harvinaista herkkua tätä nykyä.

Lisäksi Givin mallikohtaiset osat PL7403 (raudat Monokey -sivulaukuille) sekä SRA7403 (vastaava kokonaisuus takalaukulle). Nyt mietinnässä vielä laittaako Dolomitit vai Alaskat kun muita laukkuja ei tunnu tähän pyörään saavan paitsi tietysti ämpärimuoviset (ja puolentoista viikon reissuun vähän pienehköt) E22:t.

Joku olisi jo varmasti samalla vaivalla vaihtanut pyörää, mutta jotenkin tuo italodisco miellyttää. Ai niin, toinen slipari pitää vielä hommata ellei halua että kuulo jää tuntureille...

Noh, vähänhän se venähti. Ensimmäinen italo oli soittanut GLS:lle kesken toimituksen että voisiko toimituksen kuitenkin osoittaa nahkahousujen maahan eräälle herra Udolle. No, kun ei ollut onnistunut niin oli pyytänyt lähetyksen palautusta takaisin saapasmaahan. Toisella yrittämällä tärppäsi, nyt enää odotellaan laukkuja ja sen jälkeen muodonmuutos Hypermotardista Hyperstradaksi on melkolailla valmis. Ducati vs. 4500 km on jo lähes valmis alkamaan.

347263842_6382810331775878_8798272691222919172_n.jpg



"Uusi" "fiilistely" pyörä tuli kotiin. Tänään vielä oli huollossa, jossa toinen kaasutin ultrapestiin uudelleen. Pieni maalaus juttu yhteen osaan myös.

Honda CB 450 vm1971. Ainakin omasta mielestä erittäin hyvin uudelleen rakennettu Honda. 75 km ehdin nyt tänään sillä ajella ja toivottavasti vähän lisää.

Tais olla Alfa Red, joka vielä hiottu ja lakattu ja Audin hopea, jos muistan ne värikoodit oikein. Pyörä on saatu valmiiksi ja rekisteröity syksyllä 2022. Tähän mennessä tykkään ostoksesta :)

Tykkään tuosta katteesta :love:
 
Noh, vähänhän se venähti. Ensimmäinen italo oli soittanut GLS:lle kesken toimituksen että voisiko toimituksen kuitenkin osoittaa nahkahousujen maahan eräälle herra Udolle. No, kun ei ollut onnistunut niin oli pyytänyt lähetyksen palautusta takaisin saapasmaahan. Toisella yrittämällä tärppäsi, nyt enää odotellaan laukkuja ja sen jälkeen muodonmuutos Hypermotardista Hyperstradaksi on melkolailla valmis. Ducati vs. 4500 km on jo lähes valmis alkamaan.

347263842_6382810331775878_8798272691222919172_n.jpg





Tykkään tuosta katteesta :love:

Ei kai tuo ole Ducatille matka eikä mikään :) Ainut mikä estää Hypereitä olemasta täydellisiä matkapyöriä on ketjuveto. Ketuttaa raahata kiristysvälineitä mukana.
 
Eipä niitä tarvitse koko aikaa kiristellä. Itse en laita ~40v kokemuksella enää mitään muuta ketjua kuin DID.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 598
Viestejä
4 510 226
Jäsenet
74 440
Uusin jäsen
Pusa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom