Mopokuumetta

Ootko Victoryyn tutustunut? Parempi kuin harrikka joka suhteessa. Näyttää paremmalle, laatu parempi ja paukkua enemmän. Hinnatkaan eivät kovin pahat.
En ole sen tarkemmin perehtynyt kyseiseen valmistajaan ja ei ole lähipiirissäkään kenelläkään ollut tuon merkkistä. Sen verran googlettelin pari päivää sitten kyseistä merkkiä ja nyt enemmän aiheesta lukenu, kun huutokaupassa oli/on tarjolla tuon merkkinen pyörä.

Huutokaupasta tulikin mieleen, että Vrodiakin huutelin eilen ja jätin 14kiloon leikin kesken, kun oli toinen kiinnostunut loppumetreillä ja semmoinen fiilis oli, että toinen tarjoaja ois vielä ollut valmis korottamaan jonkun verran. En sitten tuotetta näkemättä ruvennut enempää tarjoamaan ja ei tuo malli niin paljoa polttele/kiinnostele kuitenkaan. Myymättähän tuokin jäi kun hintavaraus jäi toteutumatta.
OT:tä lisää: Tuo hintavaraus-optio pitäis poistaa kokonaan huutokaupoista. Laittaisi myyjä suoraan semmoisen lähtöhinnan millä on valmis myymään, jos tulee yksikin tarjous, sekä yhden ilmoituskerran jälkeen tulisi jotain lisäkuluja, jos myyjät roikottaa samoja kamppeita myynnissä ja kauppaa ei tule.
Hyvä esimerkki viikon takaa kuinka se oikea hinta löytyy lopulta, vaikka lähtöhinnan laittaa korkeaksi ja kauppa tulee suuremmalla hinnalla kuin ilman hintavarausta. Ekassa erässä oli Alpina B10s myynnissä hintavarauksella, sitäkin huutelin 10t asti ja voittajahuuto oli 10300€, jolla jäi myymättä. Tuli uudelleen myyntiin 13999€ lähdöllä ja yksi huuto jolla kauppa toteutuikin. (Oisin voinut heittämällä maksaa 14000€ ja vähän enemmänkin jos olisi ollut sedani kyseessä, e39 touring ei harrasteauton määreitä itsellä täytä, etenkin yli 300tkm ajettuna. Toki joskus 15v sitten, pienemmillä kilometreillä tuo olisi ollut käyttöautona mitä mainioin. Saattaahan tuolla toteutuneella hinnallakin vielä saada pienen tilin tehdä, jos ulkomaille myisi)
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan
Mites ihan eri genrestä joku isompi katuenduro?
 
Ootko Victoryyn tutustunut? Parempi kuin harrikka joka suhteessa. Näyttää paremmalle, laatu parempi ja paukkua enemmän. Hinnatkaan eivät kovin pahat.
Joo se on. Esim. osien saatavuus, jälleenmyyntiarvo, myynti/huolto verkosto.

Laite itsessään on varmasti ihan toimiva.
 
Indiania kannattaa katsella myös jos jenkkicruiserit kinostaa, samaa Polaris konsernia kuin Victory mutta toisin kuin Victoryä niin niitä tehdään edelleen ja osien, huoltojen ja sen semmosten loppumisesta ei välttämättä vielä tarvitse murehtia.
 
Victorya kun sulkivat, niin lupasivat, että varaosia saa 10 vuotta. 4 vuotta enää luvattuja varaosia saatavilla. Sen jälkeen varaosat löytyvät purkupyöristä ellei Polaris ole todella reilu ja jatka tuotantoa.
 
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan

Aprilia Dorsoduro tai Ducati Hypermotard ? Jälkimmäisistä aika reilusti kokemusta ja ehdottomasti monipuolisin pyörä mitä olen omistanut. Alkuperäinen 1100 on ikuisuuskoneella&helppo ja halpa huoltaa. 821/939 sarjasta pysyisin erossa. Uudempi 950 taas on hyvä, mutta myös hinnakas.
 
Victorya kun sulkivat, niin lupasivat, että varaosia saa 10 vuotta. 4 vuotta enää luvattuja varaosia saatavilla. Sen jälkeen varaosat löytyvät purkupyöristä ellei Polaris ole todella reilu ja jatka tuotantoa.
Täytyy myöntää että victory ei itselle ollut aikaisemmin tuttu, mutta ilmeisesti ainakin osittain samaa tekniikkaa kuin indian?
On sellainen kutina että noita saa tuon 4v jälkeen hyvällä alennuksella..
 
Pitkästä aikaa tuli kokeiltua katollaan mopoilua ja nyt vähän taukoa kaikesta:

1000002703_1685908591682.jpg


 
No voi hitsi. Oliko kylmä rengas, vai liikaa intoa tuohon jarruun? Jotenkin näytti tosi aikaisessa vaiheessa etunen luovuttavan.

Tuliko paljon remonttia?
Rengas oli kyllä lämmin lähtiessä, ja aika rauhassa meninkin tuossa vielä, eli tiedä sitten. Aamun eka setti tosin ja kylmä asfaltti, ni oisko sitten kuitenkin jäähtynyt siinä ajellessa. Moposta ei mennyt mitään tosiaan rikki kaadossa, uusi pleksi pitää vain hommata, mutta kuski parantelee luita vielä muutaman vk. :D
 
Rengas oli kyllä lämmin lähtiessä, ja aika rauhassa meninkin tuossa vielä, eli tiedä sitten. Aamun eka setti tosin ja kylmä asfaltti, ni oisko sitten kuitenkin jäähtynyt siinä ajellessa. Moposta ei mennyt mitään tosiaan rikki kaadossa, uusi pleksi pitää vain hommata, mutta kuski parantelee luita vielä muutaman vk. :D

Kylmä rata tekee kyllä tehtävänsä. Lisäksi jos inasenkin sattuu räveltämään kaasua sen jarrun aikana, niin siitähän se sitte lähtee..

Toivottavasti paranee luut nopeasti ja kausi jatkuu pian!
 
Voisin liittyä tänne kyselijöiden joukkoon.

Haen jotain kevyttä katupyörää. Tällä hetkellä pähkäilen Z650 ja MT-07 välillä. Z650 tuntuu mukavasti kapeammalta haaruksista MT-07ään verrattuna, mutta MT-07n väännöt ovat kivempia.

Tulisi ajeltua kohtuullisesti työmatkaa (alle 80km/h), arkiajoja (alle 100km/h) ja sitten mutkapätkiä myös välillä. Jokusen lyhyen reissun sisämaassakin voisi tehdä, mutta se ei ole päätarkoitus, vaan nice to have.

Mulla on rajattu kokemus näistä pyöristä, kun molempia pääsin kokeilemaan rajatusti ajokoulussa. (5 ajotuntia yht)
Yli 50kmh nopeuksilla molemmilla pyörillä yhteensä ajanut alle 10min

MT-07:
Vääntöä jo pienillä nopeuksilla ja kierroksilla
Kehällä taisi liikkua kevyemmin
Lihavampi jaloista, jäykempi istuin.
Keltainen malli ihan kivan näköinen

Z650:
Kapeampi jaloista
Kevyempi kytkin
Valkoinen malli näyttää hyvältä
Parempi mittaristo
Taisi olla kohtuullisen kova tuulen vastus 100kmh nopeuksissa


Mitä raati sanoo vai ehdottaako jotain muuta?
Täsmälleen samat vaihtoehdot oli itsellä 2v sitte ku kortin ajoin. Korttia ajaessa molempia pääsin koeajamaan ja Z miellytti enemmän.

Kolmas kesä nyt menossa eikä vieläkään mitään mahdotonta kuumetta ostaa isompaa. Putken vaihdoin Yoshimuraan ekan kesän jälkeen.

Ajo pääasiassa kaupungissa työmatkaa. Olen tehnyt ehkä 200-300km päiväreissuja tolla ja ahvenanmaalla tullut myös käytyä. Hyvin menee tuollasiin matkoihin vielä.
 
Täsmälleen samat vaihtoehdot oli itsellä 2v sitte ku kortin ajoin. Korttia ajaessa molempia pääsin koeajamaan ja Z miellytti enemmän.

Kolmas kesä nyt menossa eikä vieläkään mitään mahdotonta kuumetta ostaa isompaa. Putken vaihdoin Yoshimuraan ekan kesän jälkeen.

Ajo pääasiassa kaupungissa työmatkaa. Olen tehnyt ehkä 200-300km päiväreissuja tolla ja ahvenanmaalla tullut myös käytyä. Hyvin menee tuollasiin matkoihin vielä.

Just sama käyttötarkotus olis itellä. Pk-seudun sisällä, vähän mutkateitä ja käydä siellä Ahvenanmaalla.

Millä vauhdilla ite oot liikkunut motarilla? Ite kävin koeajamassa Suzuki SV650, ja tykkäsin siitä kyllä, mutta kun kävin kokeilemassa 120kmh vauhteja motarilla niin kyllä se vähän semmosta hallitsematonta roikkumista tuntu olevan. 100kmh ja 110kmh meni vielä kohtuullisesti. Ja tosiaan, tuollaiset nopeudet ei oikeen tuu olemaan se käyttötarkoitus itsellä, mutta onhan se kiva jos pyörä sattuisi menettelemään sellaisessakin.

Nyt tosiaan mietinkin jo Suzuki SV650, Kawasaki Z650 ja Yamaha MT-07 välillä. Kaadetun SV650 saisi edullisesti, mutta en tiedä onko tämä uhka. Jälkien perusteella jossain parkkipaikalla kaadettu. Tai ehkä sitten vain odottelee ja katselee diilejen perään.
 
Just sama käyttötarkotus olis itellä. Pk-seudun sisällä, vähän mutkateitä ja käydä siellä Ahvenanmaalla.

Millä vauhdilla ite oot liikkunut motarilla? Ite kävin koeajamassa Suzuki SV650, ja tykkäsin siitä kyllä, mutta kun kävin kokeilemassa 120kmh vauhteja motarilla niin kyllä se vähän semmosta hallitsematonta roikkumista tuntu olevan. 100kmh ja 110kmh meni vielä kohtuullisesti. Ja tosiaan, tuollaiset nopeudet ei oikeen tuu olemaan se käyttötarkoitus itsellä, mutta onhan se kiva jos pyörä sattuisi menettelemään sellaisessakin.

Nyt tosiaan mietinkin jo Suzuki SV650, Kawasaki Z650 ja Yamaha MT-07 välillä. Kaadetun SV650 saisi edullisesti, mutta en tiedä onko tämä uhka. Jälkien perusteella jossain parkkipaikalla kaadettu. Tai ehkä sitten vain odottelee ja katselee diilejen perään.
Ei oo motaria tullu hirveesti ajeltua tolla mutta se mitä on tullut niin en oo kokenut mitenkään raskaaksi 120-130 vauhdeissa. Mutta mulla ei tosiaan oo kokemusta esim motarilla ajosta isomman pyörän kanssa niin en osaa yhtään verrata millasta se vois olla toisenlaisella pyörällä.

Pieni pyörä tuo on että aikalailla saa vaihdetta tiputtaa kun ohi lähtee ja en usko että hirveen mukava kaks päällä ajella (en oo koittanu.) Mutta jos yksin ajelee ja pääasiassa just kaupungissa ja mutkateillä eikä mitään mahottoman pitkiä reissuja suunnittele ni varsin mukava siihen käyttöön.
 
Ei ole ongelmia motarilla ollut millään moottoripyörällä, jos kuutioita on ollut sen 500. Vanhempi SV on itsellä ollut ja kyllä se ainakin kulki ja kiihtyi riittävästi ihan kutosellakin motarivauhdeissa. Nakulla se on vähän makuasia jaksaako motaria ajaa vai ei. Itselle ainakin nakupyörä on ollut mieluisampi.
Nyt on GSR ja silläkin on tullut 500 km päivälenkkejä tehtyä ilman ongelmia. Jos pitkään ajaa motaria, niin sitten saattaa vähän otsalohkoa painaa, mutta ne on niitä valintoja mihin pystyy helposti vaikuttamaan reittivalinnalla. Kannattaa pitää mieli avoimena ja kokeilla eri vaihtoehtoja ja valita niistä mieluisin itselle.
 
Just sama käyttötarkotus olis itellä. Pk-seudun sisällä, vähän mutkateitä ja käydä siellä Ahvenanmaalla.

Millä vauhdilla ite oot liikkunut motarilla? Ite kävin koeajamassa Suzuki SV650, ja tykkäsin siitä kyllä, mutta kun kävin kokeilemassa 120kmh vauhteja motarilla niin kyllä se vähän semmosta hallitsematonta roikkumista tuntu olevan. 100kmh ja 110kmh meni vielä kohtuullisesti. Ja tosiaan, tuollaiset nopeudet ei oikeen tuu olemaan se käyttötarkoitus itsellä, mutta onhan se kiva jos pyörä sattuisi menettelemään sellaisessakin.

Nyt tosiaan mietinkin jo Suzuki SV650, Kawasaki Z650 ja Yamaha MT-07 välillä. Kaadetun SV650 saisi edullisesti, mutta en tiedä onko tämä uhka. Jälkien perusteella jossain parkkipaikalla kaadettu. Tai ehkä sitten vain odottelee ja katselee diilejen perään.

Se on melkeenpä ihan sama millä nakulla ajaa nii 120 tuntuu ikävältä
 
Alkukesästä tuli moposkootteria ropattua ja ajeltua, siitä sit jostain eksyin kattelemaan moottoripyörävideoita youtubesta. Kuume iski. Kawasakin z900 iski silmään; hieman liikaa tehoja tällaiselle mopoilijalle, jolla ei minkään maan kokemusta mopoa isommasta pyörästä, ja vaihdemopolla tullut ajettua joskus 25vuotta sitten.

Sen verta kovaksi kuume nousi, että piti A-korttia lähteä suorittamaan. Maanantaina oli 1,5 ajotuntia, tiistaina 2 ja eilen 1,5 ja heti perään käsittelykoe ja inssi. Sieltä lipetti kouraan ja kortti tulee postissa .

Ja sit kun oli siihen Z900 silmänsä iskenyt, niin sellainen piti käydä eilen hakemassa, kaverin avustamana, kun ei itsellä vielä ajokamoja ollut, eikä oikein tietämystäkään. Tänään sit kypärää, kenkää, hanskaa ja ajoasua ostamaan, pahimman sateen loputtua kamat niskaan ja pyörä tulille.

Rain-mode tietenkin päälle, joka tiputtaa tehot 55%:iin ja kaikki avustimet täysille, ja tällä aion jatkaa vaikkei sataisikaan. Neljänkympin kriisi kun on päällä, niin osaa jo ajella harkiten, eikä enää ole tarvetta ylettömälle hurjastelullekaan, nyt on aikaa ja kärsivällisyyttä opetella.

Z900 tuntui heti kättelyssä helpommalta käsiteltävältä kuin MT-07, ja miellyttävämpi ajettavakin paremman väännön vuoksi. Ensipuraisulta pyörä on hyvin pitkälti sitä mitä odotinkin, ja tarvittaessa paljon enemmänkin. Ihan sopivasti tuntui kiskovan vajaatehoisenakin .

Ei muuta kuin rohkeasti korttia taskuun ja pyörää alle, kesä aikaa oppia ajelemaan paremmin .

IMG-20230607-WA0025.jpg

Edit. Ei näköjään hymiöitä näytä tänne tunnistavan...
 
Alkukesästä tuli moposkootteria ropattua ja ajeltua, siitä sit jostain eksyin kattelemaan moottoripyörävideoita youtubesta. Kuume iski. Kawasakin z900 iski silmään; hieman liikaa tehoja tällaiselle mopoilijalle, jolla ei minkään maan kokemusta mopoa isommasta pyörästä, ja vaihdemopolla tullut ajettua joskus 25vuotta sitten.

Sen verta kovaksi kuume nousi, että piti A-korttia lähteä suorittamaan. Maanantaina oli 1,5 ajotuntia, tiistaina 2 ja eilen 1,5 ja heti perään käsittelykoe ja inssi. Sieltä lipetti kouraan ja kortti tulee postissa .

Ja sit kun oli siihen Z900 silmänsä iskenyt, niin sellainen piti käydä eilen hakemassa, kaverin avustamana, kun ei itsellä vielä ajokamoja ollut, eikä oikein tietämystäkään. Tänään sit kypärää, kenkää, hanskaa ja ajoasua ostamaan, pahimman sateen loputtua kamat niskaan ja pyörä tulille.

Rain-mode tietenkin päälle, joka tiputtaa tehot 55%:iin ja kaikki avustimet täysille, ja tällä aion jatkaa vaikkei sataisikaan. Neljänkympin kriisi kun on päällä, niin osaa jo ajella harkiten, eikä enää ole tarvetta ylettömälle hurjastelullekaan, nyt on aikaa ja kärsivällisyyttä opetella.

Z900 tuntui heti kättelyssä helpommalta käsiteltävältä kuin MT-07, ja miellyttävämpi ajettavakin paremman väännön vuoksi. Ensipuraisulta pyörä on hyvin pitkälti sitä mitä odotinkin, ja tarvittaessa paljon enemmänkin. Ihan sopivasti tuntui kiskovan vajaatehoisenakin .

Ei muuta kuin rohkeasti korttia taskuun ja pyörää alle, kesä aikaa oppia ajelemaan paremmin .

IMG-20230607-WA0025.jpg

Edit. Ei näköjään hymiöitä näytä tänne tunnistavan...

Kesän lopussa on jo rain-modet unohdettu ja painellaa täystehosella onnesta soikeena :D hymiöistä sen verran, että ne löytyy tosta tekstikentän yläreunasta.
 
Just sama käyttötarkotus olis itellä. Pk-seudun sisällä, vähän mutkateitä ja käydä siellä Ahvenanmaalla.

Millä vauhdilla ite oot liikkunut motarilla? Ite kävin koeajamassa Suzuki SV650, ja tykkäsin siitä kyllä, mutta kun kävin kokeilemassa 120kmh vauhteja motarilla niin kyllä se vähän semmosta hallitsematonta roikkumista tuntu olevan. 100kmh ja 110kmh meni vielä kohtuullisesti. Ja tosiaan, tuollaiset nopeudet ei oikeen tuu olemaan se käyttötarkoitus itsellä, mutta onhan se kiva jos pyörä sattuisi menettelemään sellaisessakin.

Nyt tosiaan mietinkin jo Suzuki SV650, Kawasaki Z650 ja Yamaha MT-07 välillä. Kaadetun SV650 saisi edullisesti, mutta en tiedä onko tämä uhka. Jälkien perusteella jossain parkkipaikalla kaadettu. Tai ehkä sitten vain odottelee ja katselee diilejen perään.

Tahtoo olla nakulla kuin nakulla se +100km/h jälkeen vähän jarruvarjona olemista :D Ainakin niillä mitä olen ajanut. Yksilöllistä, pyöräkohtaista ja näissä usein on myös pohjanmaan-lisää ("ei vaan omassa haittaa"). Jos haluaa tai on pakotettu ajamaan paljon motaria niin kyllä katetut on silloin parempia, mutta jos ei ole pakko niin valitsee vaan leppoisammat reitit. Motarit on muutenkin tylsiä ja paljon enemmän nähtävää löytyy niiltä pienemmiltä teiltä. En tosin tiedä miten ne "tuuliohjaimet" auttaa kun yhdessäkään ei ole sellaista ollut, mutta en odottaisi ihmeitä.

Pitää muistaa, että kaikki muut harrastaa aina väärin, mutta jos pyörä muuten miellyttää niin en jättäisi väliin vain motari-ajettavuuden takia. Itse olen tykästynyt nakuihin ja tuskin enää koskaan tulee katettua ostettua. Vältän motareita jo pelkästään sen takia ettei siellä ole mitään nähtävää. Jos päiväreissu venähtää niin silloin voi käyttää motaria paluuseen tai jos muuten iskee kiire takaisin. Kyllä sen silloin jaksaa kun ei päivittäin tarvitse ajaa.
 
Saihan siitä italodiscosta pappamallin kun oikein yritti...

20230606_185317-01.jpeg


Tilasin nyt tuon mölytoosan tilalle matka-ajoa ajatellen Arrowin sliparin kun en muutakaan keksinyt. Pitäisi melkein desibelimittarilla kokeilla ennen/jälkeen :lol:
 
Alkukesästä tuli moposkootteria ropattua ja ajeltua, siitä sit jostain eksyin kattelemaan moottoripyörävideoita youtubesta. Kuume iski. Kawasakin z900 iski silmään; hieman liikaa tehoja tällaiselle mopoilijalle, jolla ei minkään maan kokemusta mopoa isommasta pyörästä, ja vaihdemopolla tullut ajettua joskus 25vuotta sitten.

Sen verta kovaksi kuume nousi, että piti A-korttia lähteä suorittamaan. Maanantaina oli 1,5 ajotuntia, tiistaina 2 ja eilen 1,5 ja heti perään käsittelykoe ja inssi. Sieltä lipetti kouraan ja kortti tulee postissa .

Ja sit kun oli siihen Z900 silmänsä iskenyt, niin sellainen piti käydä eilen hakemassa, kaverin avustamana, kun ei itsellä vielä ajokamoja ollut, eikä oikein tietämystäkään. Tänään sit kypärää, kenkää, hanskaa ja ajoasua ostamaan, pahimman sateen loputtua kamat niskaan ja pyörä tulille.

Rain-mode tietenkin päälle, joka tiputtaa tehot 55%:iin ja kaikki avustimet täysille, ja tällä aion jatkaa vaikkei sataisikaan. Neljänkympin kriisi kun on päällä, niin osaa jo ajella harkiten, eikä enää ole tarvetta ylettömälle hurjastelullekaan, nyt on aikaa ja kärsivällisyyttä opetella.

Z900 tuntui heti kättelyssä helpommalta käsiteltävältä kuin MT-07, ja miellyttävämpi ajettavakin paremman väännön vuoksi. Ensipuraisulta pyörä on hyvin pitkälti sitä mitä odotinkin, ja tarvittaessa paljon enemmänkin. Ihan sopivasti tuntui kiskovan vajaatehoisenakin .

Ei muuta kuin rohkeasti korttia taskuun ja pyörää alle, kesä aikaa oppia ajelemaan paremmin .

IMG-20230607-WA0025.jpg

Edit. Ei näköjään hymiöitä näytä tänne tunnistavan...

Harvinaisen oikea asenne Kaikkeen turtuu, oli kyse sitten hepoista tai milligrammoista.
 
Niin minäkin luulin aluksi, kun street triple rs:n ostin. Aluksi vähän jännitti. Sitten lähti rainmodet hiiteen ja lopulta alla oli bemarin s1000rr niin alkoi olla riittävästi voimaa käytössä. Tässä vielä ollaan :lol: Turvallisia kilsoja sinne!
Viime kesänä 600RR, jossa 117hp. Tuntui ohjukselta, mutta tottui ja tälle kesälle onkin Busa alla. Nyt jo tuntuu ettei sekään kulje, vaikka mittari muuta väittää. :rofl:
 
Suosittelen menemään radalle ajamaan niin voi tulla yllätyksenä että vaikka suoralla vauhtia riittää niin mutkissa puolet pienemmät pyörät tulee heittämällä ohi vasemmalta ja oikealta.
 
Ja tieliikenteessä ei paljon ole mahdollisuuksia sitä tehoa edes käyttää. Kusiaisellakin viimeistään 2. vaihteella tulee lailliset nopeusrajoitukset vastaan. Valitettavan lyhyiksi jää kiihdytykset esimerkiksi motarin rampeilta. Paljon hauskempaa on kurvailla mutkapätkää siinä päiväsakkorajalla.
 
Mites HD vrod?
Ulkonäkö miellyttää silmää, etenkin hieman yksilöitynä.

Tuleeko Harrikkamiehiltä vittuilua ja normikansa alkaa naljailemaan helvetin enkeliksi? Sekä liekö miten vikaherkkiä?
Varmaan kiviäkin kiinnostaa mutta tälläinen tuli omaan pihaan ostettua toukokuun alussa. Toinen "oikea" pyörä. Eipä ole tullut vittuiluja, lähinnä kehuja kun on jotain massasta poikkeavaa (vaikkei varmasti kaikkia ulkonäöllisesti miellytäkään).
 
Suosittelen menemään radalle ajamaan niin voi tulla yllätyksenä että vaikka suoralla vauhtia riittää niin mutkissa puolet pienemmät pyörät tulee heittämällä ohi vasemmalta ja oikealta.
Mikäli oli mulle osoitettu niin ei ole mitään tarvetta mennä. Riittää kun ohittaessa ei tarvitse hakea pienempää vaihdetta.
 
Tuli vaihdettua tuossa kytkinsetti, mutta yksi pulteista katkesi kytkinkeskiöön. Laitoin 4/5 pultilla kiinni, toimi hetken ok, mutta jokin leikkasi kiinni muutaman kilometrin päästä. Nyt kun on uudet öljyt sisällä niin voiko tuota kytkinkoppaa avata ilman, että valuttaa öljyjä pois ensin? Esim. hieman kallistaen? Tekisi mieli vain kurkistaa mikä siellä on vikana ennen kuin alkaa säätämään.
 
Tuli vaihdettua tuossa kytkinsetti, mutta yksi pulteista katkesi kytkinkeskiöön. Laitoin 4/5 pultilla kiinni, toimi hetken ok, mutta jokin leikkasi kiinni muutaman kilometrin päästä. Nyt kun on uudet öljyt sisällä niin voiko tuota kytkinkoppaa avata ilman, että valuttaa öljyjä pois ensin? Esim. hieman kallistaen? Tekisi mieli vain kurkistaa mikä siellä on vikana ennen kuin alkaa säätämään.
Omissa Hondissa ainakin pystyy kytkinkopan ottaa pois ihan sivujalalla eikä valuta öljyä pois. Kytkinpaketissa varmaan kyllä kaikki pultit ovat tarpeen.
 
Niinhän siinä sitten kävi, että torstaina kävin hakemassa Kawan pihaan. Ja eilen tuli heitettyä vajaan tunnin pienet kruisailut. Hieno peli! Ajoasento on miellyttävämpi kuin GSX750F:ssä. Tällä kelpaa kyl heittää vähän pidempääkin siivua. Kiitos vielä kerran vinkeistä!
 

Liitteet

  • IMG_0378.jpeg
    IMG_0378.jpeg
    649,2 KB · Luettu: 192
Just sama käyttötarkotus olis itellä. Pk-seudun sisällä, vähän mutkateitä ja käydä siellä Ahvenanmaalla.

Millä vauhdilla ite oot liikkunut motarilla? Ite kävin koeajamassa Suzuki SV650, ja tykkäsin siitä kyllä, mutta kun kävin kokeilemassa 120kmh vauhteja motarilla niin kyllä se vähän semmosta hallitsematonta roikkumista tuntu olevan. 100kmh ja 110kmh meni vielä kohtuullisesti. Ja tosiaan, tuollaiset nopeudet ei oikeen tuu olemaan se käyttötarkoitus itsellä, mutta onhan se kiva jos pyörä sattuisi menettelemään sellaisessakin.

Nyt tosiaan mietinkin jo Suzuki SV650, Kawasaki Z650 ja Yamaha MT-07 välillä. Kaadetun SV650 saisi edullisesti, mutta en tiedä onko tämä uhka. Jälkien perusteella jossain parkkipaikalla kaadettu. Tai ehkä sitten vain odottelee ja katselee diilejen perään.

Tuo SV:n kone on ainakin mukavan väännökäs. Parkkipaikkakaadoista en olisi huolissaan, eikä pikkunaarmuilla ole muuta kuin hintaa alentava vaikutus.
 
Niinhän siinä sitten kävi, että torstaina kävin hakemassa Kawan pihaan. Ja eilen tuli heitettyä vajaan tunnin pienet kruisailut. Hieno peli! Ajoasento on miellyttävämpi kuin GSX750F:ssä. Tällä kelpaa kyl heittää vähän pidempääkin siivua. Kiitos vielä kerran vinkeistä!
Hieno peli. Jostain syystä Kawan r4 on japseisa parraan kuulonen. Vähä karkeMpi käynti niin ei kuulosta vakionakaan ompelukoneelta.
 
Eka käydään läpi nämä kuussataset, s1000r yms. Lopulta päädytään enduroon missä sitä taitoa tarvitaan oikeasti
 
Se on melkeenpä ihan sama millä nakulla ajaa nii 120 tuntuu ikävältä
Minulla oli Ducati Streetfighter 1098, nin se alkoi oikeastaan vasta toimia 120 vauhdista. Hieno peli, mutta omasta mielestä ehkä vähän liian race normiajoon.
 
Eka käydään läpi nämä kuussataset, s1000r yms. Lopulta päädytään enduroon missä sitä taitoa tarvitaan oikeasti
Viestisi on lyhyt mutta monellakin tapaa invaliidi.
Haluatko pitkätkin perustelut jotta ymmärrät mikä kaikki viestissäsi osoittaa suurta kokemattomuutta aiheesta? Onnistuu tarvittaessa.
Sano nyt vielä että tarkoitat enduropyörällä jotain GS bemaria, africa twiniä tai tenereä...
 
Viestisi on lyhyt mutta monellakin tapaa invaliidi.
Haluatko pitkätkin perustelut jotta ymmärrät mikä kaikki viestissäsi osoittaa suurta kokemattomuutta aiheesta? Onnistuu tarvittaessa.
Sano nyt vielä että tarkoitat enduropyörällä jotain GS bemaria, africa twiniä tai tenereä...
No ei se toki ihan pielessä ole. Ei tietenkään päde kaikkiin ihmisiin, mutta myyntilastoa viimesen kymmenen vuoden ajalta kun katsoo niin kyllähän trendiä tuon adventuurin suuntaan on aika kovasti.

Toivottavasti jotain muuta tulee pian muotiin taas. Tympiä kun tulee porukkaa vastaan tuola misä sai ennen liikkua yksin.
 
Jotenkin tälle kesällä alkoi taas kuumottamaan moottoripyöräily, niin piti hakea tuollainen Bemari ajokiksi kun läheltä löytyi:

bemari.jpg


Ensimmäisten satojen kilometrien kokemuksella just sitä mitä hainkin. Oikein leppoisa vehje katsella maisemia, eikä pidemmätkään maantiepätkät irvistyttäneet. Näin keski-ikäistyvänä tykkää pystystä ajoasennosta, halvoista ylläpitokuluista, eikä niille varsinaisille huipputehoillekaan ole enää niin tarvetta. Kyseessä siis BMW R1150R -01. Omat sivulaukut ja tarviketakaboksi tuli mukana, takaboksikaan ei kuvasta poiketen arkiajossa toki perässä ole. Etulokasuoja näissä on jokseenkin karsean näköinen, pitää katsella onko näihin jotain sirompaa olemassa tuon verikauhan tilalle.
 
Onnea uudelle pyörälle. Näyttää löytyvän sirompaa lokaria: Front fender BMW R 1150R
Tuolla keulasta tulee inhimillisen näköinen.

Joo, tuohon jo törmännytkin, pitää vain katsella vielä vähän laajemmin kun tuo on takaosastaan niin lyhyt. Vaihtoehtona myös Rockster-mallin suoja, joka ei toisaalta kovin kaunis ole sekään. Enkä ole ottanut selvää, meneekö se heittämällä paikalleen.
 
En löytänyt muutakaan ketjua niin kysyn täällä. Onko kokemuksia Alpinestarsin nahkatakeista? Kengät olisi siltä merkiltä ja ovat 5/5.
 
En löytänyt muutakaan ketjua niin kysyn täällä. Onko kokemuksia Alpinestarsin nahkatakeista? Kengät olisi siltä merkiltä ja ovat 5/5.
Osta pois, jos hyvin istuvan mallin löydät! Hyviä nahkatakkeja ovat ja itse ainakin rankkaan sinne kärkikastiin valmistajista. Itsellä kuudetta vuotta Alpinestars GP Plus R -nahkatakki eikä ole mennyt miksikään, kun satulasaippualla olen välillä pessyt ja valjasrasvalla tarvittaessa käsitellyt. Toinen takki taisi olla Faster-malli, mutta se niin vähällä käytöllä ollut, etten osaa itse mallia kehua tai haukkua.
 
En löytänyt muutakaan ketjua niin kysyn täällä. Onko kokemuksia Alpinestarsin nahkatakeista? Kengät olisi siltä merkiltä ja ovat 5/5.

Hyvä takki on. Keväällä rasvaan aina nahkiksella, niin pysyy vetreänä vuodesta toiseen. Omani täytti tänä vuonna 12.v eikä ole edes vetoketjua hajonnut vuosien saatossa :thumbsup:
 
Tuohon telineeseen kannattaa ruuvata esim. alumiinista kilvelle taustalevy, vaikkapa 3mm paksu ja muutaman millin pienempi kuin mitä itse kilpi on. Toimii ja kestää toi telinekin sen jälkeen.

Toimiskohan tuossa tarkoituksessa myös joku "vaimennusmatto" kilven taakse liimattuna ?
 
Kai se on uskottava että melkein järjestään tuolla huutokaupat.com myynnissä olevissa on jotain vilunkia, tai sitten myyjä haluaa vaan kokeilla kepillä jäätä ja menisikö mihin hintaan.
Eniten näissä harmittaa kun omaa aikaa käyttää ja ensin kaivaa vin-numeron ja sillä sitten koittaa etsiä. Tästä sentään löyty ilman, että tartte maksaa mitään. Kirjoittais reilusti ilmoon minkälainen peli kyseessä ja vaikka yhden kuvan, kyllä niille ostaja löytyy, kunhan hinta vastaa mitä ollaan myymässä eikä taustalla ole mielikuva ehjästä, esim. harrastuksen ilosta rakennetusta pelistä. Tokihan US-tuonti ja Baltian tuonti lisää varuilla oloa 200%, mutta tuodaan molemmista ihan kuranttia tavaraakin.


1687668070377.jpeg
MGE5NWZjZWZiYTk.jpeg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 580
Viestejä
4 509 438
Jäsenet
74 438
Uusin jäsen
andresantos7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom