Mopokuumetta

Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
102
Tuossa jonkun aikaan sitten kyselinkin tässä ketjussa pyöristä ja ajokortista. Noh, nyt on molemmat hankittu tuossa kolme viikkoa sitten. Ajokortti pelkällä mopotaustalla oli kyllä yllättävän kevyt kokemus, kun kortin hommaamiseen meni kokonaisuudessaan noin pari viikkoa. Minimeillä siis mentiin, mutta inssi sekä käsittelykoe meni heittämällä läpi.

Kuukauden nettimoton ja foorumeiden selaamisen jälkeen viimeisinä vaihtoehtoina ensipyöräksi olivat Street triple, CB600 Hornetti, GSR600, Z750 ja FZ-6N. Näistä Street triple ja Z750 vähän kalliimpia vaihtoehtoja, mutta budjetissa jos sattuu sopiva löytymään. Työkaverilta sitten löytyikin tallista 2008 Triumph Street Triple ja homma oli selvä heti ensimmäisen koeajon jälkeen :D Ulkonäkö miellyttää itseä ja kolmipyttysen äänet laittaa bokserit vaihtoon joka ajelulla. Onhan se vähän riski pyörä ensimmäiseksi, mutta kun pyörään suhtautuu kunnioituksella niin ei tässä mitään ongelmaa ole.

IMG_1288.jpg



IMG_1289.jpg
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
Tarviiko sitä tuolle kilsalle kiristää. Tuscin.
Kyllä mulla ainakin tonnin välein saanut aina olla säätämässä jos spekseissä haluaa pysyä. Enkä edes ole mikään katujen Rossi. Näkee sitten rauhoittuuko kun eivät ole enää uudet. DID ZVM-X:iä olen käyttänyt aina ja 525.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
127
Kyllä mulla ainakin tonnin välein saanut aina olla säätämässä jos spekseissä haluaa pysyä. Enkä edes ole mikään katujen Rossi. Näkee sitten rauhoittuuko kun eivät ole enää uudet. DID ZVM-X:iä olen käyttänyt aina ja 525.
Tonnin välein ketjun säätöä? Tuo kuullostaa kyllä oudolta. En muista missään pyörässä koskaan tarvinneeni noin tiuhaan säädellä edes kun ketju on ollut uusi, enkä ole kovin tunnollinen öljyämisessä enkä käytä Scottoileria (enää, liian sotkuista saada säätöön). Busassa säädän ehkä n. kerran vuodessa, jos sitäkään. Vaihdan ja niittaan ketjut itse mutta ei sillä ole väliä säätötarpeen suhteen, lähinnä laatu on vaikuttanut joten nykyään käytän myös DID ZVM-X:ää (530). Ei halvin mutta toimiva, vaihtoväli 50-75tkm.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Kyllä mulla ainakin tonnin välein saanut aina olla säätämässä jos spekseissä haluaa pysyä. Enkä edes ole mikään katujen Rossi. Näkee sitten rauhoittuuko kun eivät ole enää uudet. DID ZVM-X:iä olen käyttänyt aina ja 525.
Uutena ketjua saa kiristellä mutta sitten menee helposti koko kesä yksillä säädöillä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
170
Uutena ketjua saa kiristellä mutta sitten menee helposti koko kesä yksillä säädöillä.
Täähän se. Pari kertaa per elinkaari. Eli jotain 20-30 donaa. RK GXW tai DID ZWMX. Nyt kyllä kävi vileenit ja laitoin jonku VX ketjun. Saa nähä meneekö pitkäksi.
 

brm

Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
82
Joko ketjussa tai kiristysmekanismissä jotain vikaa jos 1000 km välein pitää olla kiristämässä. Yleensä tarkistanut/kiristänyt n. 10 tkm välein samalla kun takarengas on vaihtunut uuteen. Mikäli tuon tiheämpää on vaatinut, niin sitten mennyt ketju vaihtoon ( yleensä 25-30tkm välillä ).
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
51
Tuossa jonkun aikaan sitten kyselinkin tässä ketjussa pyöristä ja ajokortista. Noh, nyt on molemmat hankittu tuossa kolme viikkoa sitten. Ajokortti pelkällä mopotaustalla oli kyllä yllättävän kevyt kokemus, kun kortin hommaamiseen meni kokonaisuudessaan noin pari viikkoa. Minimeillä siis mentiin, mutta inssi sekä käsittelykoe meni heittämällä läpi.

Kuukauden nettimoton ja foorumeiden selaamisen jälkeen viimeisinä vaihtoehtoina ensipyöräksi olivat Street triple, CB600 Hornetti, GSR600, Z750 ja FZ-6N. Näistä Street triple ja Z750 vähän kalliimpia vaihtoehtoja, mutta budjetissa jos sattuu sopiva löytymään. Työkaverilta sitten löytyikin tallista 2008 Triumph Street Triple ja homma oli selvä heti ensimmäisen koeajon jälkeen :D Ulkonäkö miellyttää itseä ja kolmipyttysen äänet laittaa bokserit vaihtoon joka ajelulla. Onhan se vähän riski pyörä ensimmäiseksi, mutta kun pyörään suhtautuu kunnioituksella niin ei tässä mitään ongelmaa ole.




Hieno peli! Onnittelut hienon harrastuksen aloittamisesta :) Turvallisia kilometrejä ja älä anna sarvien kasvaa päähän väärässä paikassa! ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Kyllä, kaikki pudonnut jonnekin matkanvarrelle, sitä että koska tämä tapahtui, en tiedä!?

Osa kilventelineestä oli tuolla satulan alla ja pultit ei ollut irronnut, mutta alumiini oli väsynyt ja tärissyt itsensä poikki.

Onko tämä nyt kolmas kerta kun prätkästä häviää kilpi matkalle (eka tämän kanssa).
Itse ajelin tänään 210km "uudella" vm1971 Honda CB 450:lla ja huomasin, että kilpiteline oli mennyt tärinästä kanssa rikki. En tiedä mitä materiaalia se teline mahtaa olla, että onko hitsattavissa. Täytyy varmaan pyörän myyjältä kysyä tuo materiaali. Sen kumminkin näin, että teline on ruuveilla kiinni, eli saa irti ja olisi siis hitsattavissa ja sen jälkeen vähän maalia päälle.

Screenshot_2023-05-18-21-02-07-421_com.miui.gallery.jpg


Honda toimi vielä ihan hyvin. Keli vaan oli melko kylmä, jotain 10 astetta. Ihan kiva oli silti päästä hieman ajelemaan :)

IMG_20230518_211547.jpg


received_998459971079723.jpeg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Itse ajelin tänään 210km "uudella" vm1971 Honda CB 450:lla ja huomasin, että kilpiteline oli mennyt tärinästä kanssa rikki. En tiedä mitä materiaalia se teline mahtaa olla, että onko hitsattavissa. Täytyy varmaan pyörän myyjältä kysyä tuo materiaali. Sen kumminkin näin, että teline on ruuveilla kiinni, eli saa irti ja olisi siis hitsattavissa ja sen jälkeen vähän maalia päälle.

Tuohon telineeseen kannattaa ruuvata esim. alumiinista kilvelle taustalevy, vaikkapa 3mm paksu ja muutaman millin pienempi kuin mitä itse kilpi on. Toimii ja kestää toi telinekin sen jälkeen.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
127
Itse ajelin tänään 210km "uudella" vm1971 Honda CB 450:lla ja huomasin, että kilpiteline oli mennyt tärinästä kanssa rikki. En tiedä mitä materiaalia se teline mahtaa olla, että onko hitsattavissa. Täytyy varmaan pyörän myyjältä kysyä tuo materiaali. Sen kumminkin näin, että teline on ruuveilla kiinni, eli saa irti ja olisi siis hitsattavissa ja sen jälkeen vähän maalia päälle.

Honda toimi vielä ihan hyvin. Keli vaan oli melko kylmä, jotain 10 astetta. Ihan kiva oli silti päästä hieman ajelemaan :)
Tuo on kyllä niin klassisen kaunis pyörä ettei paremmasta väliä. Propsit vielä siitä että ajat sillä normiliikenteessä ja myös vähemmän hyvällä säällä! Itsekin suosittelisin jotain 3mm alumiinia kilven taakse lisätueksi.
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
166
Tuli tuossa irrotettua MT-09:stä takavanne irti, että voi kiikuttaa renkaanvaihtoon. Jostain syystä ensiasennusrengas kului ihan sairaan nopeesti kankaille. Huomasin tuossa samalla, että ketjun kiristystä varten olevat ruuvit on eri kireydellä eri puolilla. En ihan ymmärrä miksi näin olisi, mutta tuo on siis uusi pyörä ja liikkeestä tullut näin konffittuna.

Eikö näissä uusissa moottoripyörissä voi luottaa siihen, että voi kiristää merkkien mukaan kummanki puolen samaan loveen? Vai onko toi oikeesti niin, että pitää alkaa mittailemaan onko rengas linjassa?
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 644
Tuli tuossa irrotettua MT-09:stä takavanne irti, että voi kiikuttaa renkaanvaihtoon. Jostain syystä ensiasennusrengas kului ihan sairaan nopeesti kankaille. Huomasin tuossa samalla, että ketjun kiristystä varten olevat ruuvit on eri kireydellä eri puolilla. En ihan ymmärrä miksi näin olisi, mutta tuo on siis uusi pyörä ja liikkeestä tullut näin konffittuna.

Eikö näissä uusissa moottoripyörissä voi luottaa siihen, että voi kiristää merkkien mukaan kummanki puolen samaan loveen? Vai onko toi oikeesti niin, että pitää alkaa mittailemaan onko rengas linjassa?
Samoihin merkkeihin aina omat oon kiristellyt, eiköhän sen niin kuulu mennä muissakin. Manuaalista löytynee vastaus asiaan kuitenkin.
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
166
Samoihin merkkeihin aina omat oon kiristellyt, eiköhän sen niin kuulu mennä muissakin. Manuaalista löytynee vastaus asiaan kuitenkin.
Manuaalissa kehotetaan säätämään samoihin merkkeihin kummallakin puolella ja näin itsekin olisin asian nähnyt. Jotenkin tässä vaan tuli epäusko, että eihän kukaan voi uutta pyörää antaa liikkeestä rengas vinkurallaan, ja että siihen olisi joku järkevä syy vanne on säädetty vinoon. Kai se täytyy uskoa ettei mihinkään voi luottaa :poop:
 

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
347
Manuaalissa kehotetaan säätämään samoihin merkkeihin kummallakin puolella ja näin itsekin olisin asian nähnyt. Jotenkin tässä vaan tuli epäusko, että eihän kukaan voi uutta pyörää antaa liikkeestä rengas vinkurallaan, ja että siihen olisi joku järkevä syy vanne on säädetty vinoon. Kai se täytyy uskoa ettei mihinkään voi luottaa :poop:
En tiedä millaiset kiristimet yamahassa on, mutta yksi syy kiristää ne eri tasoon on se jos ketjulinja muuten ei kulje ns. keskellä
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
103
Tuli tuossa irrotettua MT-09:stä takavanne irti, että voi kiikuttaa renkaanvaihtoon. Jostain syystä ensiasennusrengas kului ihan sairaan nopeesti kankaille. Huomasin tuossa samalla, että ketjun kiristystä varten olevat ruuvit on eri kireydellä eri puolilla. En ihan ymmärrä miksi näin olisi, mutta tuo on siis uusi pyörä ja liikkeestä tullut näin konffittuna.

Eikö näissä uusissa moottoripyörissä voi luottaa siihen, että voi kiristää merkkien mukaan kummanki puolen samaan loveen? Vai onko toi oikeesti niin, että pitää alkaa mittailemaan onko rengas linjassa?
Ihan mielenkiinnosta, paljonko ensiasennuskumit kesti? Itsellä alkoi kangas paistaa 8-9tkm kohdalla. Nyt alla ollu pilot road 2:t joilla rullattu 14tkm ja varmasti pääsee 20tkm kuluman perusteella.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
687
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
166
Ihan mielenkiinnosta, paljonko ensiasennuskumit kesti? Itsellä alkoi kangas paistaa 8-9tkm kohdalla. Nyt alla ollu pilot road 2:t joilla rullattu 14tkm ja varmasti pääsee 20tkm kuluman perusteella.
Oliko sullakin se Battlax ensiasennuskumina? Mulla se kesti juurikin sen 8 tonnia ja sitten oli kankailla. En edes tajunnut seurata kumia, kun edellisessä pyörässä Michelinin road kesti juurikin sen 20tkm, niin tuli vähän yllätyksenä kuluma. Selkeästi isoja eroja kumeissa.
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan
Itseä vähän kiinnostaisi CBR 650R ja sopisi ehkä tuohon sunkin speksiin. Tosin jos et halua tehoja tiputtaa, niin sitten ei toki. Tuntuu että noita ns. sport touring pyöriä on aika vähän nykyisin, kun adventure mallit ja nakupyöristä muokatut matkapyörät myy niin hyvin.
 

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
347
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan
Omaan mieleen tulee bmw:n k- sarjalaiset.
Millaista budjettia ja kuinka paljon uudenpaa pyörää olet hakemassa?
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
687
Omaan mieleen tulee bmw:n k- sarjalaiset.
Millaista budjettia ja kuinka paljon uudenpaa pyörää olet hakemassa?
Budjetin saisi varmasti venymään jonnekin 10k€ paikkeille. Vuosimalli sitten sen mukaan mihin tuommoinen raha riittää
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
103
Oliko sullakin se Battlax ensiasennuskumina? Mulla se kesti juurikin sen 8 tonnia ja sitten oli kankailla. En edes tajunnut seurata kumia, kun edellisessä pyörässä Michelinin road kesti juurikin sen 20tkm, niin tuli vähän yllätyksenä kuluma. Selkeästi isoja eroja kumeissa.
Battlaxit joo oli. Jostain olen kyllä käsittänyt että pyörien valmistajat saa noita ensiasennuskumeja ohuemmalla kulutuspinnalla rengasvalmistajilta, painavat kuluja alas.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 763
Tässä vertaillaan kahta erilaista rengasta. Pehmeää sporttia ja kovempaa sport touringia. Ensiasennusrenkaaksi valmistajan kannattaa koeajojakin mielessä pitäen hankkia pehmeä ja hyvällä rungolla oleva kumi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
51
Kiitos vinkeistä. Pitää alkaa tutustumaan
FZ1-S on kyllä hieno laitos :) Paukkujakin on mukavat 150hp vakiona, jos tähän päädyt eikä välityksiä ole muutettu niin suosittelen vähän lyhentämään. Taisi ottaa 1. Vaihteella 120km/h.. Aika paljon näihin tehtiin -1 hammas eturattaalta :)
Jotkut haukkuvat janoisaksi pyöräksi mutta empä oikein tiedä..
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
127
Mitäs raati on mieltä mikä vois olla sopiva prätkä meikäläiselle, kun tällä hetkellä käytössä on -05 vuoden Suzuki GSX750F ja mieli tekisi päivittää tuoreempaan? Olen ihan mieltynyt tuon ajoasentoon. Tällä ikää ei ehkä enempää kyykkyä halua, mutta en myöskään ihan puhdasta matkapyörää. Ehdotuksia otetaan vastaan
Suzuki Hayabusa :). Ei ole liian kyykky, ja siihen saa myös helibarsit tai muut stongan korotuspalat. On matkapyörä (olen ajellut omalla mm. yhdessä päivässä italian Portofinosta espanjan Madridiin ja saksan läpi alle 9 tunnissa taukoineen kun oli "kiire"). On sporttipyörä (olen samalla euroopan reissulla vetäny Nurburgringin Nordschleifea ympäri muutamiakin kierroksia kaatumatta ja olematta kaikista hitain). On arkipyörä, tänäänkin tulin sillä duunin toimistolle Otaniemeen.

Teho ei lopu arkikäytössä kesken oikeastaan ikinä (lentokenttäajot yms erikseen), moottori on melkein ikuinen (omassa n. 150.000km eikä ole edes venttiilejä tarvinnu säätää) ja varaosaa yms saa suht halvalla. Huonoina puolina voisi todeta että onhan tuo hieman raskas kaupunkiliikenteessä, se syö renkaita ja jarrupaloja jos ajaa "reippaasti", ja itsehillinnän puute voi olla ajokortille vaaraksi. Eikä se kaikkien mielestä ole maailmanhistorian kaunein vehje ikinä. Mutta paras (ainakin omasta mielestäni). Ja niitä saa yli tai alle 10Ke, kilsoja ei kannata katsoa liikaa.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
Tuli eilen Oulussa vastaan pärrä joka pitkästä aikaa nosti taas mopokuumetta. Osaisko joku sanoa että mikä. Sen mitä ehti nähdä, niin olis voinut olla MV Agusta Rush, mutta mun mielestä siinä oli tuplavalot edessä. Ja toi Agusta taitaa olla melko harvinainen kampe muutenkin.
 

datahiiri

USS Extra Hard
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
298
Tuli eilen Oulussa vastaan pärrä joka pitkästä aikaa nosti taas mopokuumetta. Osaisko joku sanoa että mikä. Sen mitä ehti nähdä, niin olis voinut olla MV Agusta Rush, mutta mun mielestä siinä oli tuplavalot edessä. Ja toi Agusta taitaa olla melko harvinainen kampe muutenkin.
Triumphin Speed Triple ehkä tuplavalojen perusteella?

IMG_8193.jpeg
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
Triumphin Speed Triple ehkä tuplavalojen perusteella?
Vois joo olla. Äänenvaimennin oli tommonen Agustan mallin töko ja vedetty ylemmäs, mutta se tietty saattoi hyvinkin olla aftermarkettia. Tarttee pitää silmät auki jatkossa, eiköhän se tossa vielä samoilla tienoilla pyöri toisenkin kerran.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
966
Suzuki Hayabusa :). Ei ole liian kyykky, ja siihen saa myös helibarsit tai muut stongan korotuspalat. On matkapyörä (olen ajellut omalla mm. yhdessä päivässä italian Portofinosta espanjan Madridiin ja saksan läpi alle 9 tunnissa taukoineen kun oli "kiire"). On sporttipyörä (olen samalla euroopan reissulla vetäny Nurburgringin Nordschleifea ympäri muutamiakin kierroksia kaatumatta ja olematta kaikista hitain). On arkipyörä, tänäänkin tulin sillä duunin toimistolle Otaniemeen.

Teho ei lopu arkikäytössä kesken oikeastaan ikinä (lentokenttäajot yms erikseen), moottori on melkein ikuinen (omassa n. 150.000km eikä ole edes venttiilejä tarvinnu säätää) ja varaosaa yms saa suht halvalla. Huonoina puolina voisi todeta että onhan tuo hieman raskas kaupunkiliikenteessä, se syö renkaita ja jarrupaloja jos ajaa "reippaasti", ja itsehillinnän puute voi olla ajokortille vaaraksi. Eikä se kaikkien mielestä ole maailmanhistorian kaunein vehje ikinä. Mutta paras (ainakin omasta mielestäni). Ja niitä saa yli tai alle 10Ke, kilsoja ei kannata katsoa liikaa.
Tälle ehdottamasti ääni.
Itelllä vasta 800 km takana Busalla, mutta voi sanoa rehellisesti, että tällaista sen moottoripyöräilyn pitääkin olla.
En pidä tuota edes raskaana pyöränä, vaikka painoa on.
Tuohon budjettiin löytyy monta hyvää vaihtoehtoa ja kannattaa katsoa Gen 2 malleja, jotka alkaa 2008 vuodesta.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
16
Voisin liittyä tänne kyselijöiden joukkoon.

Haen jotain kevyttä katupyörää. Tällä hetkellä pähkäilen Z650 ja MT-07 välillä. Z650 tuntuu mukavasti kapeammalta haaruksista MT-07ään verrattuna, mutta MT-07n väännöt ovat kivempia.

Tulisi ajeltua kohtuullisesti työmatkaa (alle 80km/h), arkiajoja (alle 100km/h) ja sitten mutkapätkiä myös välillä. Jokusen lyhyen reissun sisämaassakin voisi tehdä, mutta se ei ole päätarkoitus, vaan nice to have.

Mulla on rajattu kokemus näistä pyöristä, kun molempia pääsin kokeilemaan rajatusti ajokoulussa. (5 ajotuntia yht)
Yli 50kmh nopeuksilla molemmilla pyörillä yhteensä ajanut alle 10min

MT-07:
Vääntöä jo pienillä nopeuksilla ja kierroksilla
Kehällä taisi liikkua kevyemmin
Lihavampi jaloista, jäykempi istuin.
Keltainen malli ihan kivan näköinen

Z650:
Kapeampi jaloista
Kevyempi kytkin
Valkoinen malli näyttää hyvältä
Parempi mittaristo
Taisi olla kohtuullisen kova tuulen vastus 100kmh nopeuksissa


Mitä raati sanoo vai ehdottaako jotain muuta?
 
Liittynyt
23.04.2023
Viestejä
32
Voisin liittyä tänne kyselijöiden joukkoon.

Haen jotain kevyttä katupyörää. Tällä hetkellä pähkäilen Z650 ja MT-07 välillä. Z650 tuntuu mukavasti kapeammalta haaruksista MT-07ään verrattuna, mutta MT-07n väännöt ovat kivempia.

Tulisi ajeltua kohtuullisesti työmatkaa (alle 80km/h), arkiajoja (alle 100km/h) ja sitten mutkapätkiä myös välillä. Jokusen lyhyen reissun sisämaassakin voisi tehdä, mutta se ei ole päätarkoitus, vaan nice to have.

Mulla on rajattu kokemus näistä pyöristä, kun molempia pääsin kokeilemaan rajatusti ajokoulussa. (5 ajotuntia yht)
Yli 50kmh nopeuksilla molemmilla pyörillä yhteensä ajanut alle 10min

MT-07:
Vääntöä jo pienillä nopeuksilla ja kierroksilla
Kehällä taisi liikkua kevyemmin
Lihavampi jaloista, jäykempi istuin.
Keltainen malli ihan kivan näköinen

Z650:
Kapeampi jaloista
Kevyempi kytkin
Valkoinen malli näyttää hyvältä
Parempi mittaristo
Taisi olla kohtuullisen kova tuulen vastus 100kmh nopeuksissa


Mitä raati sanoo vai ehdottaako jotain muuta?
Kyllä se on niin, että haet Street triple 675
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
127
Tälle ehdottamasti ääni.
Itelllä vasta 800 km takana Busalla, mutta voi sanoa rehellisesti, että tällaista sen moottoripyöräilyn pitääkin olla.
En pidä tuota edes raskaana pyöränä, vaikka painoa on.
Tuohon budjettiin löytyy monta hyvää vaihtoehtoa ja kannattaa katsoa Gen 2 malleja, jotka alkaa 2008 vuodesta.
Nojuu, eihän se raskas ole verrattuna esim Triumph Rocket 3:seen (olen koeajanut), tai H-D Heritage Softailiin (ajanut vuokrasellaisella ympäri koko Washintonin osavaltion). Mutta on se 100kg painavampi kun kakkospyöräni Savage LS 650, joka tuntuu melkein polkupyörältä :). Jos nyt ostaisin gen-2 Busaa niin ehkä katsoisin 2013 tai uudempaa, kun silloin siihen tuli ABS, muuten käytännössä sama pyörä kun oma 2008. Mieli tekisi kyllä gen-3:sta, mutta niitten hinnat vasta hirvittääkin.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
127
Mitä raati sanoo vai ehdottaako jotain muuta?
Ehdotan vielä Suzuki SV650:stä. Se on kapea (koska V-twin), siinä on mukavasti väännön tuntua (myöskin koska V-twin) [1]. Se on verrattain halpa, ei kokokatteita jotka menee rikki KUN sen kaataa parkkipaikalla. Se on kuitenkin aivan tarpeeksi nopea kaikkeen arkikäyttöön, eikä ole häpeäksi edes radalla.

Tässä Revzillan daily rider arvostelu k.o. vehkeestä. Kannattaa muutenkin katsoa tuon kanavan daily rider -juttuja. Saa hyvää ja kattavaa näkemystä pyöristä arkikäytössä.

[1] Tässä voi sitten jättää poies keskustelut siitä vääntääkö v-twin, rivi-2, rivi-3, nelari tai joku muu eniten ;).
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
51
Ehdotan vielä Suzuki SV650:stä. Se on kapea (koska V-twin), siinä on mukavasti väännön tuntua (myöskin koska V-twin) [1]. Se on verrattain halpa, ei kokokatteita jotka menee rikki KUN sen kaataa parkkipaikalla. Se on kuitenkin aivan tarpeeksi nopea kaikkeen arkikäyttöön, eikä ole häpeäksi edes radalla.

Tässä Revzillan daily rider arvostelu k.o. vehkeestä. Kannattaa muutenkin katsoa tuon kanavan daily rider -juttuja. Saa hyvää ja kattavaa näkemystä pyöristä arkikäytössä.

[1] Tässä voi sitten jättää poies keskustelut siitä vääntääkö v-twin, rivi-2, rivi-3, nelari tai joku muu eniten ;).
Olin juuri kirjoittelemassa ja ehdottamassa samaa pyörää :)

Ja ne äänet.. :love:
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Street triple, joko 675 tai 765, taitaa olla kaikkien testaajien suosikki jos vain ajoasento (lähinnä pyörän pieni koko) passaa omalle kropalle. Itse katsoisin mahdollisimman tuoreen ja mielellään abseilla varustetun. SV650 on tylsempi, mutta pomminvarma vaihtoehto.
TRIUMPH STREET TRIPLE 765 S (2017 - on) Review | MCN (tai R tai RS)

Minä harkitsisin myös Tenere 700:sta jos se mahtuu budjettiin mitenkään päin. Todella leppoisa ajoasento, menee missä tahansa ja on nähtävästi myös kiva ajaa.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
16
Ehdotan vielä Suzuki SV650:stä. Se on kapea (koska V-twin), siinä on mukavasti väännön tuntua (myöskin koska V-twin) [1]. Se on verrattain halpa, ei kokokatteita jotka menee rikki KUN sen kaataa parkkipaikalla. Se on kuitenkin aivan tarpeeksi nopea kaikkeen arkikäyttöön, eikä ole häpeäksi edes radalla.

Tässä Revzillan daily rider arvostelu k.o. vehkeestä. Kannattaa muutenkin katsoa tuon kanavan daily rider -juttuja. Saa hyvää ja kattavaa näkemystä pyöristä arkikäytössä.

[1] Tässä voi sitten jättää poies keskustelut siitä vääntääkö v-twin, rivi-2, rivi-3, nelari tai joku muu eniten ;).
Hmm, pitää varmaan käydä kokeilemassa. Vähän ikävästi, vaan hinta meinsa ylittää Z650:n ja MT-07. Vilkaisin kuitenkin yhtä kuvaa, minkä perusteella vaikutti mukavan kapeahkolta.
 
Liittynyt
23.04.2023
Viestejä
32
Miksi Street Triple 675? Tiedän siitä tällä hetkellä:
Nimen jonka sain kuulla noin minuutti sitten.
Kokeilemallahan se selviää mikä pyörä on itselleen paras. Triumphissa kuitenkin laadukkaampi jousitus, jarrut jne. R-mallista saa vielä enemmän irti. Hintataso varmaan aika sama, mutta saat enemmän suorituskykyä. 3-pyttynen konekin on mukava. Ainakin Z650 vaikutti hyvin sieluttomalta pyörältä triumphiin verrattuna. 2013 mallista eteenpäi kannattaa valita, aikaisemmissa on ollut sähkövikoja jne.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
687
Suzuki Hayabusa :). Ei ole liian kyykky, ja siihen saa myös helibarsit tai muut stongan korotuspalat. On matkapyörä (olen ajellut omalla mm. yhdessä päivässä italian Portofinosta espanjan Madridiin ja saksan läpi alle 9 tunnissa taukoineen kun oli "kiire"). On sporttipyörä (olen samalla euroopan reissulla vetäny Nurburgringin Nordschleifea ympäri muutamiakin kierroksia kaatumatta ja olematta kaikista hitain). On arkipyörä, tänäänkin tulin sillä duunin toimistolle Otaniemeen.

Teho ei lopu arkikäytössä kesken oikeastaan ikinä (lentokenttäajot yms erikseen), moottori on melkein ikuinen (omassa n. 150.000km eikä ole edes venttiilejä tarvinnu säätää) ja varaosaa yms saa suht halvalla. Huonoina puolina voisi todeta että onhan tuo hieman raskas kaupunkiliikenteessä, se syö renkaita ja jarrupaloja jos ajaa "reippaasti", ja itsehillinnän puute voi olla ajokortille vaaraksi. Eikä se kaikkien mielestä ole maailmanhistorian kaunein vehje ikinä. Mutta paras (ainakin omasta mielestäni). Ja niitä saa yli tai alle 10Ke, kilsoja ei kannata katsoa liikaa.
Busa ei ikävä kyllä miellytä omaa silmää, joten sen joutuu skippaamaan. Näistä vinkeistä mitä sain taitaa tuo Kawan Z houkutella ehkä eniten. Kiitoksia kaikille vinkeistä!
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
423
Mites HD vrod?
Ulkonäkö miellyttää silmää, etenkin hieman yksilöitynä.

Tuleeko Harrikkamiehiltä vittuilua ja normikansa alkaa naljailemaan helvetin enkeliksi? Sekä liekö miten vikaherkkiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Mites HD vrod?
Ulkonäkö miellyttää silmää, etenkin hieman yksilöitynä.

Tuleeko Harrikkamiehiltä vittuilua ja normikansa alkaa naljailemaan helvetin enkeliksi? Sekä liekö miten vikaherkkiä?
Kävin viime kesänä katsomassa ja koeajamassa hd vrod:ia. Omasta mielestä oikein onnistunut pyörä ja kiva ajella. Hinta oli silloin 10 000€ luokkaa.
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
423
Tuommoinen uusi sportster olisi myös varmasti kiva peli, mutta ei noin paljoa viitsi pyörään sijoittaa.
Sen myötä kattelin noita Vrodeja ja vähän noita vanhempia (~ v2010) sportstereita.


Voi olla että tämä kesä menee katsellessa ja markkinoita seuraten, syksyllä voisi löytää hieman huokeammin. Sekä toinen puoli asiassa, että pääsee jotain talliin touhuamaan ensi talveksi. Toki jos mielenkiintoista löytyy, niin nopeasti kaupat lukkoon lyön.

Semmoinen hieman rakenneltu pyörä sopisi hyvin itelle. Leveä takarengas, hieman bobber. yms tyyliä. Merkilläkään ei väliä, kuutioita saisi olla ja mukava äänimaailma.
Plussaa olisi jos hinta ei putoaisi ihan, että olisi semmoinen, jos ei sijoitus, niin hyvin arvonsa pitävä. Valmiiksi rakennettuna säästäisi hieman osien, yms. hinnassa/työssä ja tapauksesta riippuen pyörät maksaa saman kuin orkkiskunnossa olevat tai jopa enemmänkin.
Vmax ois hyvin pitäny hintansa, kun about 5v välein katellu pyöriä ja aina ne maksaa sen 5000€ kahta puolen. Vmax on myös edelleen vaihtoehtona.

Harrikat ja muut "Customit" oli oikein inhokkeja 20 vuotta sitten, kun itellä oli tehokas kyykkypyörä alla. Nyt mieli muuttunut iän(?) myötä.







Edit. Kivenheiton päässä on paikallinen liivikerho, niin sen takia aattelin että tulee kettuilua puolitutuilta, yms., jos Harrikan laittais.

Edit. 2.
Eli vähän tämän tyylinen rakentelu on omaan mieleen. Toki noin överi ei tarvia olla, mutta tuon tyylinen, mikä onkaan termi sille.


(edit.3 linkki vaihdettu ladattuun kuvaan, kun ei näköjään suoraan näkynyt/toiminut)
 
Viimeksi muokattu:

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
347
Tuommoinen uusi sportster olisi myös varmasti kiva peli, mutta ei noin paljoa viitsi pyörään sijoittaa.
Sen myötä kattelin noita Vrodeja ja vähän noita vanhempia (~ v2010) sportstereita.


Voi olla että tämä kesä menee katsellessa ja markkinoita seuraten, syksyllä voisi löytää hieman huokeammin. Sekä toinen puoli asiassa, että pääsee jotain talliin touhuamaan ensi talveksi. Toki jos mielenkiintoista löytyy, niin nopeasti kaupat lukkoon lyön.

Semmoinen hieman rakenneltu pyörä sopisi hyvin itelle. Leveä takarengas, hieman bobber. yms tyyliä. Merkilläkään ei väliä, kuutioita saisi olla ja mukava äänimaailma.
Plussaa olisi jos hinta ei putoaisi ihan, että olisi semmoinen, jos ei sijoitus, niin hyvin arvonsa pitävä. Valmiiksi rakennettuna säästäisi hieman osien, yms. hinnassa/työssä ja tapauksesta riippuen pyörät maksaa saman kuin orkkiskunnossa olevat tai jopa enemmänkin.
Vmax ois hyvin pitäny hintansa, kun about 5v välein katellu pyöriä ja aina ne maksaa sen 5000€ kahta puolen. Vmax on myös edelleen vaihtoehtona.

Harrikat ja muut "Customit" oli oikein inhokkeja 20 vuotta sitten, kun itellä oli tehokas kyykkypyörä alla. Nyt mieli muuttunut iän(?) myötä.







Edit. Kivenheiton päässä on paikallinen liivikerho, niin sen takia aattelin että tulee kettuilua puolitutuilta, yms., jos Harrikan laittais.
Ei se harrikka saa sen kummempaa paheksuntaa nykyään, hintaansa pitävät kyllä.
Omassa tallissa on 2kpl sportstereita, -87 ja -12 uudempi oli 1200 alunperin ja vanhemman porautin ylikokoon. Silti tulee ajoon yleensä valittua 1400 intruder, lähinnä ajoasennon ja mukavuuden takia

Jännästi kyllä nuo hinnat heittelee, sporat ovat pitäneet hintaansa mutta tuo intikka on noussut 4k -> 7.5k mitä katsellut myytyjä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
170
Tuommoinen uusi sportster olisi myös varmasti kiva peli, mutta ei noin paljoa viitsi pyörään sijoittaa.
Sen myötä kattelin noita Vrodeja ja vähän noita vanhempia (~ v2010) sportstereita.


Voi olla että tämä kesä menee katsellessa ja markkinoita seuraten, syksyllä voisi löytää hieman huokeammin. Sekä toinen puoli asiassa, että pääsee jotain talliin touhuamaan ensi talveksi. Toki jos mielenkiintoista löytyy, niin nopeasti kaupat lukkoon lyön.

Semmoinen hieman rakenneltu pyörä sopisi hyvin itelle. Leveä takarengas, hieman bobber. yms tyyliä. Merkilläkään ei väliä, kuutioita saisi olla ja mukava äänimaailma.
Plussaa olisi jos hinta ei putoaisi ihan, että olisi semmoinen, jos ei sijoitus, niin hyvin arvonsa pitävä. Valmiiksi rakennettuna säästäisi hieman osien, yms. hinnassa/työssä ja tapauksesta riippuen pyörät maksaa saman kuin orkkiskunnossa olevat tai jopa enemmänkin.
Vmax ois hyvin pitäny hintansa, kun about 5v välein katellu pyöriä ja aina ne maksaa sen 5000€ kahta puolen. Vmax on myös edelleen vaihtoehtona.

Harrikat ja muut "Customit" oli oikein inhokkeja 20 vuotta sitten, kun itellä oli tehokas kyykkypyörä alla. Nyt mieli muuttunut iän(?) myötä.







Edit. Kivenheiton päässä on paikallinen liivikerho, niin sen takia aattelin että tulee kettuilua puolitutuilta, yms., jos Harrikan laittais.

Edit. 2.
Eli vähän tämän tyylinen rakentelu on omaan mieleen. Toki noin överi ei tarvia olla, mutta tuon tyylinen, mikä onkaan termi sille.
Uuteen Sporaan ei ehkä kannata vielä sekavua. Parempi antaa aikaa kehittää tuotetta vielä joku vuosi.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Suzuki Hayabusa :). Ei ole liian kyykky, ja siihen saa myös helibarsit tai muut stongan korotuspalat. On matkapyörä (olen ajellut omalla mm. yhdessä päivässä italian Portofinosta espanjan Madridiin ja saksan läpi alle 9 tunnissa taukoineen kun oli "kiire"). On sporttipyörä (olen samalla euroopan reissulla vetäny Nurburgringin Nordschleifea ympäri muutamiakin kierroksia kaatumatta ja olematta kaikista hitain). On arkipyörä, tänäänkin tulin sillä duunin toimistolle Otaniemeen.

Teho ei lopu arkikäytössä kesken oikeastaan ikinä (lentokenttäajot yms erikseen), moottori on melkein ikuinen (omassa n. 150.000km eikä ole edes venttiilejä tarvinnu säätää) ja varaosaa yms saa suht halvalla. Huonoina puolina voisi todeta että onhan tuo hieman raskas kaupunkiliikenteessä, se syö renkaita ja jarrupaloja jos ajaa "reippaasti", ja itsehillinnän puute voi olla ajokortille vaaraksi. Eikä se kaikkien mielestä ole maailmanhistorian kaunein vehje ikinä. Mutta paras (ainakin omasta mielestäni). Ja niitä saa yli tai alle 10Ke, kilsoja ei kannata katsoa liikaa.
Kyllä se jo loppukesästä tuntuu, että tehot loppuu tai niitä tarvitsisi lisää.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 531
Tuommoinen uusi sportster olisi myös varmasti kiva peli, mutta ei noin paljoa viitsi pyörään sijoittaa.
Sen myötä kattelin noita Vrodeja ja vähän noita vanhempia (~ v2010) sportstereita.


Voi olla että tämä kesä menee katsellessa ja markkinoita seuraten, syksyllä voisi löytää hieman huokeammin. Sekä toinen puoli asiassa, että pääsee jotain talliin touhuamaan ensi talveksi. Toki jos mielenkiintoista löytyy, niin nopeasti kaupat lukkoon lyön.

Semmoinen hieman rakenneltu pyörä sopisi hyvin itelle. Leveä takarengas, hieman bobber. yms tyyliä. Merkilläkään ei väliä, kuutioita saisi olla ja mukava äänimaailma.
Plussaa olisi jos hinta ei putoaisi ihan, että olisi semmoinen, jos ei sijoitus, niin hyvin arvonsa pitävä. Valmiiksi rakennettuna säästäisi hieman osien, yms. hinnassa/työssä ja tapauksesta riippuen pyörät maksaa saman kuin orkkiskunnossa olevat tai jopa enemmänkin.
Vmax ois hyvin pitäny hintansa, kun about 5v välein katellu pyöriä ja aina ne maksaa sen 5000€ kahta puolen. Vmax on myös edelleen vaihtoehtona.

Harrikat ja muut "Customit" oli oikein inhokkeja 20 vuotta sitten, kun itellä oli tehokas kyykkypyörä alla. Nyt mieli muuttunut iän(?) myötä.







Edit. Kivenheiton päässä on paikallinen liivikerho, niin sen takia aattelin että tulee kettuilua puolitutuilta, yms., jos Harrikan laittais.

Edit. 2.
Eli vähän tämän tyylinen rakentelu on omaan mieleen. Toki noin överi ei tarvia olla, mutta tuon tyylinen, mikä onkaan termi sille.


(edit.3 linkki vaihdettu ladattuun kuvaan, kun ei näköjään suoraan näkynyt/toiminut)
Ootko Victoryyn tutustunut? Parempi kuin harrikka joka suhteessa. Näyttää paremmalle, laatu parempi ja paukkua enemmän. Hinnatkaan eivät kovin pahat.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom