Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikrokuitua suorastaan käski eräs ajovarusteita ikänsä myynyt käyttämään, kun omia kamoja hankin.En tiedä onko oikea threadi kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Eli tää keltanokka hommas "oikean" mopon ja kiinnostaisi tietää millaisia alusvaatteita porukka käyttää ajaessa.. Onko esim. merinovilla / tekniset alusasut ok? Pari kertaa on ollut aika tympeän kivulias eturauhas tulehdus joka on tod. näk. tullut lumilautailusta ja vääristä vaatevalinnoista.
Motonetin merinovilla-alusasu käytössä. Kuumilla keleillä ei tokikaan. Kylmyys kohdistuu viimaisiin paikkoihin, eli yläkroppaan ja varsinkin sormiin. Mukana kulkee myös merinovillaiset aluskäsineet jos kylmyys yllättää.En tiedä onko oikea threadi kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Eli tää keltanokka hommas "oikean" mopon ja kiinnostaisi tietää millaisia alusvaatteita porukka käyttää ajaessa.. Onko esim. merinovilla / tekniset alusasut ok? Pari kertaa on ollut aika tympeän kivulias eturauhas tulehdus joka on tod. näk. tullut lumilautailusta ja vääristä vaatevalinnoista.
Tästät ulikin mieleen kun oliko viime keväänä ajoin tuon Intruderin talvisäilöstä n. 150km siivun pk-seudulle. Voi luoja nperkele että olin jäässä!Motonetin merinovilla-alusasu käytössä. Kuumilla keleillä ei tokikaan. Kylmyys kohdistuu viimaisiin paikkoihin, eli yläkroppaan ja varsinkin sormiin. Mukana kulkee myös merinovillaiset aluskäsineet jos kylmyys yllättää.
Oleellista on pitää tuuli poissa kylmässä eli esim kombo sisältä ulos:En tiedä onko oikea threadi kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Eli tää keltanokka hommas "oikean" mopon ja kiinnostaisi tietää millaisia alusvaatteita porukka käyttää ajaessa.. Onko esim. merinovilla / tekniset alusasut ok? Pari kertaa on ollut aika tympeän kivulias eturauhas tulehdus joka on tod. näk. tullut lumilautailusta ja vääristä vaatevalinnoista.
EBC HH jarrupalat sainkin laitettua tilaukseen, 39€. Siinä siis ensihätään.Sporaan kunnon jarrusatula ja sitten vaikka uusi pääsylinteri eli kahva, niin rupeaa pysähtymään. Tuo alkuperäinen ei ole riittävä muuhun kuin rauhalliseen ajoon.
Esimerkiksi joku tällainen: TWIN Motorcycles - Buell parts
Toki vaikka EBC HH paloilla saa lisää pitoa halvalla, mutta eivät ne poista ulkoperäisen jarrusatulan/pääsylinterin huonoutta.
Varustelekan Särmä - merinovilla-alusasut kovassa käytössä, myös ratahaalarin alla mukavampi olla näissä kuin limaisena ilman.En tiedä onko oikea threadi kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Eli tää keltanokka hommas "oikean" mopon ja kiinnostaisi tietää millaisia alusvaatteita porukka käyttää ajaessa.. Onko esim. merinovilla / tekniset alusasut ok? Pari kertaa on ollut aika tympeän kivulias eturauhas tulehdus joka on tod. näk. tullut lumilautailusta ja vääristä vaatevalinnoista.
Jarrulevyn (1kpl) putsasin aineella. Jarrupalat näytti ehkä vähän lasittuneilta tai ainakin likaisilta, niin hioin niitä vähäsen puhtaammiksi. Kävin ajelullakin, mutta en nyt varmaksi tiedä tuliko yhtään parannusta oikeasti. Nyt siis vanhat palat, joissa kyllä reilusti pintaa, kun uudet palat tulee vasta viikon päästä.EBC HH jarrupalat sainkin laitettua tilaukseen, 39€. Siinä siis ensihätään.
SBS palat siellä näköjään on nyt paikoillaan, kun tarkistin ja vähän putsasin samalla jarruja. Täytyy vielä jarrulevyt muistaa puhdistaa myös.
Jarrulevyn (1kpl) putsasin aineella. Jarrupalat näytti ehkä vähän lasittuneilta tai ainakin likaisilta, niin hioin niitä vähäsen puhtaammiksi. Kävin ajelullakin, mutta en nyt varmaksi tiedä tuliko yhtään parannusta oikeasti. Nyt siis vanhat palat, joissa kyllä reilusti pintaa, kun uudet palat tulee vasta viikon päästä.
Hd sportster keulassa vaan nyt huomasin sen, että jarrutettaessa keula painuu. Eli siis ensin täytyykin jarruttaa hieman kevyemmin ja sitten vasta kunnolla, kun keula on ala-asennossa. Niin ainakin pähkäilin, kun harjoittelin vähän.
Radalla on muutaman kerran tullut harjoiteltua jarrutuksiakin, mutta paremmilla pyörillä kuin hd (vm1998), niin tuo keulan painuminenkin täytyy ottaa huomioon. Kai se kaikissa pyörissä painuu, mutta tuossa hd:ssä melko huomattavasti.
Nyt taas IF vakuutusyhtiön sivut huoli hd:n tiedot. Taisi olla 22€/kk seinonta-ajallinen vakuutus.
Ihme juttu kun kilpiteline on kadonnu kans.Aina yhtä hämmentävä tunne kun tulet ajamasta ja sun rekisterikilpi on pudonnut jonnekin!
![]()
Kyllä, kaikki pudonnut jonnekin matkanvarrelle, sitä että koska tämä tapahtui, en tiedä!?Ihme juttu kun kilpiteline on kadonnu kans.
Motonet, partco, bebek..Mistä porukka on hommanut diodeja pyöriinsä. R6 1999 tarvetta parille, eikä meinaa löytyä mistään.
Minullekin tuli ensimmäisenä mieleen Partco ja Bebek, kun sieltä olen ostellut komponentteja "projekteihin" (jotka yleensä päättyvät siihen että poltan sormenpään juottokolviin ja unohdan sen jälkeen koko asian). Luulen kuitenkin että tässä kysellään vaikkapa osaa nro 16 tässä kuvassa joten yleiskomponentin sopivuudesta en ilman ankaraa näpertelyä ole ihan varma. Käytettyjä osia hayabusaan olen itse tilaillut Motorparts onlinesta ja joskus uusia Ron Ayersilta, mutta siitä on aikaa joten diodeista en valitettavasti osaa sanoa sen enempiä.Mistä porukka on hommanut diodeja pyöriinsä. R6 1999 tarvetta parille, eikä meinaa löytyä mistään.
Sit kannattaa ruveta miettimään, miten ja millä materiaaleilla se kilpi kiinnitetään..Onko tämä nyt kolmas kerta kun prätkästä häviää kilpi matkalle (eka tämän kanssa).
Minullekin tuli ensimmäisenä mieleen Partco ja Bebek, kun sieltä olen ostellut komponentteja "projekteihin" (jotka yleensä päättyvät siihen että poltan sormenpään juottokolviin ja unohdan sen jälkeen koko asian). Luulen kuitenkin että tässä kysellään vaikkapa osaa nro 16 tässä kuvassa joten yleiskomponentin sopivuudesta en ilman ankaraa näpertelyä ole ihan varma. Käytettyjä osia hayabusaan olen itse tilaillut Motorparts onlinesta ja joskus uusia Ron Ayersilta, mutta siitä on aikaa joten diodeista en valitettavasti osaa sanoa sen enempiä.
Mitäpä sitä miettimään, on hajonnut muovi, alumiini ja teräs...Sit kannattaa ruveta miettimään, miten ja millä materiaaleilla se kilpi kiinnitetään..
Production | 1965–1974 |
---|
Varaosien saatavuus huonohkoa, sytytys on kärjillä jne. Jarrastepyöränä nätti ja hyvä mutta en ehkä kuitenkaan ihan täydeksi käyttöpyöräksi ottaisi.Onkohan kellään kokemusta vähän iäkkäämmästä (52 vuotta vanhasta) Honda CB 450 (k3-super sport/444) moottoripyörästä? Tuo siis on tehty joskus vuonna 1971.
Ihan käyttöön tulisi. Ilmeisesti tuollaisessa vanhassa saa tai täytyy lämmitellä moottoria 2 minuuttia ja lähteä sitten vasta ajamaan? Että välttyisi ehkäpä moottoririkolta.
Itsellä on ollut vanhin pyörä jostain 1980 luvulta (Suzuki GSX 400E), niin varmaankin tuollainen 1970 luvun pyörä vaatii jotain muutakin tietoa käyttäjältä? Nyt ei juuri ole pyörästä kuvia, mutta saatan laittaa joskus myöhemmin.
![]()
Honda CB450 - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Production1965–1974
Kiitos tiedoista! Nättejä tosiaan alkuperäisenä, mutta tuota on hieman "modattu/räpelletty". Tuntui kumminkin olevan osaamista tuon Honhan korjaajalla.Varaosien saatavuus huonohkoa, sytytys on kärjillä jne. Harrastepyöränä nätti ja hyvä mutta en ehkä kuitenkaan ihan täydeksi käyttöpyöräksi ottaisi.
Vmpk foorumilta tai japsistaroilta löytyy paremmin tietoa.
Muistatko vielä mikä mahtoi olla öljynvaihtoväli? Myyjä taisi kertoa, että 1500 km, mutta epäilyttää onko noin tiheään?Tuolta tuli itselle hankittua osia kun -71 350 cb:n omistin. Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts
Tuo noin 1000 km menikin summissa melkein oikein. Eli varmistus löytyi tuolle 1500 km vaihtovälille (alkuperäisillä mineraaliöljyillä).En muista enää tarkemmin mikä olisi ollut oikea väli. Vaihdoin joka syksy kun alle tuhanteen jäi vuodessa kilometrit. Aina parempi mitä tiheämmin vaihtaa. Kannattaa tosiaan kysellä tuolta vmpk:lta/japsistaroilta tarkemmin. Siellä on sellaisia kavereita ketkä noiden kanssa ovat tapelleet vuosikymmeniä.
Riippuen mallista noissa on joko pelkkä sihti tai heittäjäsuodatin mitkä pitää myös puhdistaa jokatoisella vaihtokerralla. Videoita löytyy youtubesta.
Onkohan kellään kokemusta vähän iäkkäämmästä (52 vuotta vanhasta) Honda CB 450 (k3-super sport/444) moottoripyörästä? Tuo siis on tehty joskus vuonna 1971.
Ihan käyttöön tulisi. Ilmeisesti tuollaisessa vanhassa saa tai täytyy lämmitellä moottoria 2 minuuttia ja lähteä sitten vasta ajamaan? Että välttyisi ehkäpä moottoririkolta.
Itsellä on ollut vanhin pyörä jostain 1980 luvulta (Suzuki GSX 400E), niin varmaankin tuollainen 1970 luvun pyörä vaatii jotain muutakin tietoa käyttäjältä? Nyt ei juuri ole pyörästä kuvia, mutta saatan laittaa joskus myöhemmin.
![]()
Honda CB450 - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Production
1965–1974
Tuo oli kyllä hyvä tarkennus, kun en itsekään oikein aikonut käyttää paikallaan "naapureiden riesaksi". Eli vaikka kevyttä ajoa 50km/h kaupungissa aluksi ja sitten vasta myöhemmin pystyy kurittaa moottoria tarvittaessa. Jos siis tästä heti lähtisin isolle tielle ajamaan 100-110km/h, niin moottori tykkäisi toki huonoa. Joku laakerointi pettäisi?Ei sitä mitään täydy käyttää 2min ennen kuin saa ajaa, vanhoissa pyörissä vaan yleensä kylmänä käynti huonoa joten ajettavuus voi olla huono kun räkii ja paukkuu.
Mitään moottoria ei kannata kylmillä öljyillä tai heti startin jälkeen kuormittaa liikaa, mutta kyllä sillä ajaa voi. Nykyiset öljyt kyllä virtaa heti joka paikkaan suomen kesä lämpötiloissa joten siitä ei ole pelkoa.
Öljyn puhtaus vaikuttaa enemmän moottorin kestoon, itellä oli joskus vuosituhannen alussa husqvarna 510 smr ja siinä taisi olla öljynvaihto 10h välein, se oli normaalisti 2-3krt/vko öljynvaihto, en kyllä enää jaksais pelleillä tuollaisella vaihtovälillä käyttöpyörän kanssa.
Tuo oli kyllä hyvä tarkennus, kun en itsekään oikein aikonut käyttää paikallaan "naapureiden riesaksi". Eli vaikka kevyttä ajoa 50km/h kaupungissa aluksi ja sitten vasta myöhemmin pystyy kurittaa moottoria tarvittaessa. Jos siis tästä heti lähtisin isolle tielle ajamaan 100-110km/h, niin moottori tykkäisi toki huonoa. Joku laakerointi pettäisi?
Myyjän mukaan 1971 Honda CB450 moottoripyörässä ei olisi öljynpainetta ollenkaan. Ja siksi tuo 2 minuutin ns kevyempi käyttö olisi todellakin suositeltavaa. Kun yleensähän öljynpaine on ja näin ajateltuna ainakin öljynkierto olisi parempi ja öljyä olisi nopeammin joka paikassa. Eli siis moni CB450 on rikottu juuri sillä, että kiireessä lähdetty ajelemaan kaasu pohjassa?
Tosiaan tuo 1500km vaihtoväli tulee sekin aika tiuhaan, vaikka maltillisesti tulee ajettua ja kolme pyörää kumminkin, joita hieman vuorottelen.
Myös vähän työläämpi, kun ei ole vaihdettavaa öljynsuodatinta.
Tuo olisi yksi vaihtoehto, 5800€.Suosittelen kyllä mielummin jotain 2000-luvun alun bonnevillea mielummin kuin 70-luvun pyörää, ihan näin niinku omasta kokemuksesta. Vanhan pyörän näköinen, mutta moderni johon saa osia, eikä huolto ja ajaminen ole sen hankalempaa kuin millään muullakaan...
Eikö se olekkaan vitamiini?1200 Bandiitti oli minulla aikoinaan ja siitä tuo nimimerkkikin juontaa juurensa.
Miten niin ei kummoinen? Tuohan on Suzukin parhaimmistoa, perusluotettavaa tekniikkaa ilman ylimääräisiä himmeleitä. Muistaakseni vielä (ainakin ensimmäiset mallit) oli öljyjäähdytettyjä, ei tarvi edes glykolin ja veden kanssa lotrata. Tuollainen kotimaisen Proboostin turbokitillä olisi aivan mahtava vekotin. Mutta kelpaisi nakupyöräksi myös ihan sellaisenaan.Täydellinen ilma ajella tänä iltana. Sopivan lämmin, mutta ei kuuma. Laitellaan näitä kuvia tänne vaikka pyörä ei kummoinen ole![]()
Eipä maksa vaivaa ja rahaa kuussataseen. 1200 eri juttu sitten.Tuollainen kotimaisen Proboostin turbokitillä olisi aivan mahtava vekotin. Mutta kelpaisi nakupyöräksi myös ihan sellaisenaan.
Heinäkuun Norjan reissu siintää jo horisontissa ja meikäläinen miettimähän että mistäs Hyperiin kovat laukut... noh, lähti ehkä vähän laukalle.
Jenkeistä Hyperstradan kauhukahvat/takalaukun kiinnike 96780141A
Italiasta vastaavan kamppeen sivulaukkujen kiinnikeet 96780131A
Tietäjät tietää että nämä on harvinaista herkkua tätä nykyä.
Lisäksi Givin mallikohtaiset osat PL7403 (raudat Monokey -sivulaukuille) sekä SRA7403 (vastaava kokonaisuus takalaukulle). Nyt mietinnässä vielä laittaako Dolomitit vai Alaskat kun muita laukkuja ei tunnu tähän pyörään saavan paitsi tietysti ämpärimuoviset (ja puolentoista viikon reissuun vähän pienehköt) E22:t.
Joku olisi jo varmasti samalla vaivalla vaihtanut pyörää, mutta jotenkin tuo italodisco miellyttää. Ai niin, toinen slipari pitää vielä hommata ellei halua että kuulo jää tuntureille...
"Uusi" "fiilistely" pyörä tuli kotiin. Tänään vielä oli huollossa, jossa toinen kaasutin ultrapestiin uudelleen. Pieni maalaus juttu yhteen osaan myös.
Honda CB 450 vm1971. Ainakin omasta mielestä erittäin hyvin uudelleen rakennettu Honda. 75 km ehdin nyt tänään sillä ajella ja toivottavasti vähän lisää.
Tais olla Alfa Red, joka vielä hiottu ja lakattu ja Audin hopea, jos muistan ne värikoodit oikein. Pyörä on saatu valmiiksi ja rekisteröity syksyllä 2022. Tähän mennessä tykkään ostoksesta![]()
Noh, vähänhän se venähti. Ensimmäinen italo oli soittanut GLS:lle kesken toimituksen että voisiko toimituksen kuitenkin osoittaa nahkahousujen maahan eräälle herra Udolle. No, kun ei ollut onnistunut niin oli pyytänyt lähetyksen palautusta takaisin saapasmaahan. Toisella yrittämällä tärppäsi, nyt enää odotellaan laukkuja ja sen jälkeen muodonmuutos Hypermotardista Hyperstradaksi on melkolailla valmis. Ducati vs. 4500 km on jo lähes valmis alkamaan.
![]()
Tykkään tuosta katteesta![]()
Tarviiko sitä tuolle kilsalle kiristää. Tuscin.Ei kai tuo ole Ducatille matka eikä mikäänAinut mikä estää Hypereitä olemasta täydellisiä matkapyöriä on ketjuveto. Ketuttaa raahata kiristysvälineitä mukana.
No ei se mikään taikasana ole, mutta jokainen uskossaan onnellinen.Eipä niitä tarvitse koko aikaa kiristellä. Itse en laita ~40v kokemuksella enää mitään muuta ketjua kuin DID.
Tarviiko sitä tuolle kilsalle kiristää. Tuscin.