Mopokuumetta

Tämän kevään spesiaali on mopon myymisen yllättävä vaikeus. Pyörän arvo lähenee nollaa ja suurin osa kulutusosista on viimevuodelta ja vähän ajettuna. Katteissa lohkeamia ja paikkauksia, mutta kaikista vioista merkattu reilusti hintaa alas. Nettimoton halvin yksilö ja lähes kaikki viestit ovat silti renkaanpotkijoilta. On tullut mieleen, että pitäisiköhän oikean hinnan sijasta pistää 20% ylimerkattu hinta, jota ostaja sitten onnistuu kunnolla tinkaamaan ettei tulisi paha mieli.
Mikä on tämä edullinen mopo? T. 600cc ei jaksa läskiä kuljettaa.
 
Onko siinä kattia? Jos se on mennyt tukkoon/rojut lähtenyt liikenteeseen ja ahdistaa.
Ei, pyörässä on joku täysin vapaa tehari kiinni ja eipä taida alkuperäisessäkään putkessa olla kattia kun vuosimalli -92
 
Kaasarien pitäis olla ainakin lähes täysin synkassa ja kalvotkin on varmasti ehjät, koska luistien toiminta tuntuu, kuulostaa ja näyttää juuri siltä miltä pitää. Aloin tässä miettimään, että voisiko bensahana olla ongelmana. Tässä pyörässähän ei ole bensapumppua vaan alipaineella auki pysyvä bensahana. Jos hana ei jostain syystä aukea kunnolla ajaessa, niin eikö se voisi olla ongelman aiheuttaja? Periaatteessa tämän voisi testata pitämällä ajaessa bensahanan nappia pohjassa, millä saa bensan valumaan.
Kalvot asennettu huolimattomasti. Just tuommoiset oireet oli kun ostin mopon mikä ei toiminut, oli 2 kalvoa päin persettä.
 
Joo kalvo on jostain kaasarista/kaasareista jääny huonosti. Mulla kävi ATsä joskus noin. Toisen kaasarin kalvo ei ollu koko reunan alueelta urassaan. Oire oli juuri noin. Kävi ja kukkui ja otti kierrosta vapaalla ja pienellä vaihteella, mutta meno hyyty kokonaan johonki 140km/h nurkille.
 
Mulla oli Hondan VF750F:ssä sama ongelma. Pienillä nopeuksilla ok mutta isommilla kuormilla isolla kaasulla meno toppas. Vika oli väärin säätämäni bensanpinta kaasareissa. Oli liian korkealla ja meni aivan liian rikkaalle kun luistit nousi. Oletko pyytänyt kaveria ajelemaan perässä kun röpötys alkaa? Siitä voisi nuuskutella jos oikein pahasti on rikkaalla.
 
Kalvot asennettu huolimattomasti. Just tuommoiset oireet oli kun ostin mopon mikä ei toiminut, oli 2 kalvoa päin persettä.
Joo kalvo on jostain kaasarista/kaasareista jääny huonosti. Mulla kävi ATsä joskus noin. Toisen kaasarin kalvo ei ollu koko reunan alueelta urassaan. Oire oli juuri noin. Kävi ja kukkui ja otti kierrosta vapaalla ja pienellä vaihteella, mutta meno hyyty kokonaan johonki 140km/h nurkille.
Pitääkin tämä tarkastaa jossain välissä kun jaksaa ja on aikaa.

Mulla oli Hondan VF750F:ssä sama ongelma. Pienillä nopeuksilla ok mutta isommilla kuormilla isolla kaasulla meno toppas. Vika oli väärin säätämäni bensanpinta kaasareissa. Oli liian korkealla ja meni aivan liian rikkaalle kun luistit nousi. Oletko pyytänyt kaveria ajelemaan perässä kun röpötys alkaa? Siitä voisi nuuskutella jos oikein pahasti on rikkaalla.
Bensapinnat olen tarkastanut jo viime vuonna ja olivat sallitun heiton sisällä valmiiksi, mutta säädin ne vielä täysin oikeaan.
 
No jo nyt on kaikki hukassa, meinasin pistää vanhan sigman bc500 polkupyörän nopeusmittarin kelloksi hondaan mutta eipä löydy tuota mounttia mistään.

Eka pidempi pätkä hornetilla tälle kesälle takana ja nannaa on :tup: Meinaa jostain syystä polvet vähän kipeytyä ja kaasukäsi väsyä, liekkö hanskoissa sisävuori lähtenyt liikenteeseen kun tuntuu että pitää puristaa hirveästi että saa tasakaasunkin pidettyä.
 
IF on nostanut bonuksia liikennevakuutuksissa, itsellä nousi 40% -> 80% ja hinta putosi n. 460 ->198€ (liikenne 128€+ osakasko). Ei paha hinta minusta Hornet 900:sta.

Eikä taida päivittyä automaattisesti vaan kannattaa soittaa.
 
Tosiaan on hinnoittelu muuttunut, näyttää Ifin laskuri SV:lle satasen halvempaa vuosihintaa kuin nykyinen POP (johon vaihdoin vuosi sitten Ifistä), pitänee vaihtaa takaisin. Laskin autolle samalla niin oli melko tarkkaan tuplahinta (750 vs 1500 euroa) verrattuna POP:iin, heikommalla kaskolla (ei lasiturvaa...) :think:
 
Iski myöhäinen mopokuume ja tänään vaihtui Triumphin tiikeri tummaan Bonneville T120:een. Saas nähdä pääseekö tämän kesän aikana ensihuoltoon; viime vuosina kun kilometrit on jääneet aika vähille. Saapahan ainakin pötpötellä töihin vähän rennommalla pelillä :tup:
 
Ohhoh, pitääpä päivittää tuo 600cc hornetin vakuutus if:ssä, etukasko törmäysturvalla ~400->308e putoaa.
 
Jaha, itselläkin näköjään tippuu hinta jos siirtää ifiin 100:lla. Onko jollain kokemusta jos siirtää liikenteestä poistetun ajoneuvon? Vai täytyykö ottaa liikenteeseen ja sit vasta siirtää.
 
Mulla on näyttänyt joka vuosi kun vakuutukset kilpailutan niin nettilaskuritkin sen lähtöbonuksen?
 
Jaha, itselläkin näköjään tippuu hinta jos siirtää ifiin 100:lla. Onko jollain kokemusta jos siirtää liikenteestä poistetun ajoneuvon? Vai täytyykö ottaa liikenteeseen ja sit vasta siirtää.
Itse siirsin oman pärrän vakuutukset sen ollessa liikennekäytöstä poistettu. Vakuutusyhtiön vaihdon jälkeen trafin sivuille jäi tieto että olisi liikennekäytöstä poistettu, mutta uuden vakuutusyhtiön nettisivuilla näkyi että liikennekäytössä. Asian korjaamiseksi riitti viesti vakuutusyhtiön nettisivujen kautta sisäänkirjautuneena.
 
Olenko sokea vai enkö vain näe mistä tuon loistokuskiedun näkee/saa, 5 vuotta on nyt hurruuteltu hornetilla if vakuutuksella ja 60% näyttää bonukset olevan liikennevakuutuksessa.

Editointia: Pitänee ottaa uusi vakuutus tuolta if kautta niin saa tuon 80% bonuksen, taitaa hoitua suoraan tuolla uuden vakuutuksen osto jutulla.
 
If 684,08
Popvakuutus 546,24

Eipä tarvi vaihtaa, ei saa edes liikennevakuutusta tuohon popin osakaskon hintaan.
 
Älkää pahottako mieltänne mutta olen tullut siihen tulokseen että "mopot" kannattaa vakuuttaa IF:ssä ja ärräpyörät jossain ihan muualla. On meinaan jopa yli 1000euron eroja :)

Esimerkiksi tähän Z900:ni kun kysyin tarjouksia 5:stä eri paikasta maaliskuussa niin Turvassa oli n. 500euroa halvempi liikenne + täyskasko kuin IF:ssä, vaikka mikään ärrä pyörä olekkaan :) Niin ja liikenne bonuksien määrällä ole tuon taivaallista merkistystä. Joka paikassa on oma käytäntö ja millain ne näkevät vakuutuksen ottajan ajo historian. Tähän vertailua IF vs Turva, IF 35% ja Turva 70% (täydet). Ja IF:llä vielä tuo ns. 15% lisä minkä laittavat aina tai lähes aina kun vakuutusta heiltä ottaa ja siltinkin vaan 35% itelle vaikka pyörän olen jo vuodesta 2008 omistanut, huoh.
 
Mulla meni jotenkin niin, että pohjola -> POP (2 vuotta peräkkäin halvin) -> ja nyt sit IF. Joka vuosi kannattanee tehdä hintavertailu. Itse tuijotan vain ja ainoastaan hintaa mitä oikeasti joutuu maksamaan olipa ponukset mitä ovat, mulle ihan sama kuhan halvimmalla pääsee.
 
Joku jo mainitsikin, mutta IF:ssä busan vakuutukset noin 200€/a. Siis liikenne+osakasko.
Nyt pitäisi päivitellä vielä tuon uudistuksen myötä, niin tippuisi sinne 160€ tms tuntumaan.
 
IF:illä tuli tosiaan maanantaina uudet vakuutukset myyntiin. Jos sitä ennen on sieltä kokeillut, niin kannattaa nyt testata uudelleen. OP:lle tulee 1.6. uudet vakuutukset myyntiin, joten täytynee sekin kokeilla sitten.
 
Älkää pahottako mieltänne mutta olen tullut siihen tulokseen että "mopot" kannattaa vakuuttaa IF:ssä ja ärräpyörät jossain ihan muualla. On meinaan jopa yli 1000euron eroja :)

Esimerkiksi tähän Z900:ni kun kysyin tarjouksia 5:stä eri paikasta maaliskuussa niin Turvassa oli n. 500euroa halvempi liikenne + täyskasko kuin IF:ssä, vaikka mikään ärrä pyörä olekkaan :) Niin ja liikenne bonuksien määrällä ole tuon taivaallista merkistystä. Joka paikassa on oma käytäntö ja millain ne näkevät vakuutuksen ottajan ajo historian. Tähän vertailua IF vs Turva, IF 35% ja Turva 70% (täydet). Ja IF:llä vielä tuo ns. 15% lisä minkä laittavat aina tai lähes aina kun vakuutusta heiltä ottaa ja siltinkin vaan 35% itelle vaikka pyörän olen jo vuodesta 2008 omistanut, huoh.
Kokeilin huvikseni laskea mitä if antaa hinnaksi mun zetorille ja piikkiselle cebarille. CBR vakuutus olisi ollut 140€ kalliimpi kuin zetorin. Melko erikoista mun mielestä :confused:
 
IFfillä taitaa olla kaikille kyykyille aika kovat katteet, samoin kuin melkein joka muussa paikassa. OP selvästi halvin ainakin omassa tapauksessa jos etsii R6:selle kaskoa törmäysturvalla + liikennevakuutus.

Mutta onhan tuo nyt iha naurettavaa että piikkiselle korkeemmat kuin zetorille :D
 
IFfillä taitaa olla kaikille kyykyille aika kovat katteet, samoin kuin melkein joka muussa paikassa. OP selvästi halvin ainakin omassa tapauksessa jos etsii R6:selle kaskoa törmäysturvalla + liikennevakuutus.

Mutta onhan tuo nyt iha naurettavaa että piikkiselle korkeemmat kuin zetorille :D
IFissä on kalliit vakuutukset kaikille ärrä pyörille, mutta esimerkiksi hayabusa, blackbird ja kawasakin isot zzr:ät ovat halpoja vakuuttaa ifissä. Myös muut matkasportit ovat edullisia ifillä.
 
No mulla oli halvin GSXR750 pärrälle IFissä. 06 mallinen. Toki kaskoa ei ole kuin se pikkuinen et jos talli palaa niin korvaa siitä sitten.
 
Pitipä myös tarkistaa ja omalla kohdalla IF näyttää olevan edelleen turhan kallis, Bonnevillelle liikenne+täyskasko täysillä bonareilla LähiTapiola:520€, Pohjola:580€, IF 690-890€.
 
Iski myöhäinen mopokuume ja tänään vaihtui Triumphin tiikeri tummaan Bonneville T120:een. Saas nähdä pääseekö tämän kesän aikana ensihuoltoon; viime vuosina kun kilometrit on jääneet aika vähille. Saapahan ainakin pötpötellä töihin vähän rennommalla pelillä :tup:
Hienoja pyöriä noi uudetkin, omaan makuun vain turhan monimutkaisia.

Kaksi sylinteriä ja kaasaria, ilmajäähdytteinen ja ABS ja luistonesto kuskin kädessä.

Paljos tuollaisessa uudessa 1200cc on vakuutukset? Omassa 800cc osakaskolla 300€ ympärivuoden.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoja pyöriä noi uudetkin, omaan makuun vain turhan monimutkaisia.

Kaksi sylinteriä ja kaasaria, ilmajäähdytteinen ja ABS ja luistonesto kuskin kädessä.

Paljos tuollaisessa uudessa 1200cc on vakuutukset? Omassa 800cc osakaskolla 300€ ympärivuoden.
05f4c74e46de3bae0114b98642bd6911.jpg

Jeps, kivoja pelejä ne on varmasti vanhemmatkin, taitaa ainakin takaiskarit olla vaihdettu tuossa? Itse totuin jo edellisessä ruiskun huolettomuuteen + malli vaihtui sopivasti niin piti vaihtaa taas uudempaan. Pienellä testiajelulla kulutuskin tuntuu hyvin maltilliselta 1200cc koneelle, kylmällä koneella 20km kruisailu sisältäen paljon pysähdyksiä ja tankkauksen, keskikulutus 3.9l/100km. Saattaa vielä laskea tuosta kunhan sisäänajo on suoritettu ja moottorin käytös tulee tutuksi.

Vakuutuksen hinnan kerroin juuri edellisessä viestissä, mutta katsoin nyt että hinnat ovat tippuneet muutamassa päivässä lisää, eli 264e olisi ensimmäisen vuoden osakasko LähiTapiolassa:
Liikennevakuutus, vuodenaikahinnoiteltu 194,22 €
Osakasko 69,98 €
Kokonaishinta 264,20 €

Täyskaskolla hinta ~459e, Pohjolassa hinnat satasen kovemmat ja muut yhtiöt vielä kalliimpia.
 
Jeps, kivoja pelejä ne on varmasti vanhemmatkin, taitaa ainakin takaiskarit olla vaihdettu tuossa? Itse totuin jo edellisessä ruiskun huolettomuuteen + malli vaihtui sopivasti niin piti vaihtaa taas uudempaan. Pienellä testiajelulla kulutuskin tuntuu hyvin maltilliselta 1200cc koneelle, kylmällä koneella 20km kruisailu sisältäen paljon pysähdyksiä ja tankkauksen, keskikulutus 3.9l/100km. Saattaa vielä laskea tuosta kunhan sisäänajo on suoritettu ja moottorin käytös tulee tutuksi.

Vakuutuksen hinnan kerroin juuri edellisessä viestissä, mutta katsoin nyt että hinnat ovat tippuneet muutamassa päivässä lisää, eli 264e olisi ensimmäisen vuoden osakasko LähiTapiolassa:
Liikennevakuutus, vuodenaikahinnoiteltu 194,22 €
Osakasko 69,98 €
Kokonaishinta 264,20 €

Täyskaskolla hinta ~459e, Pohjolassa hinnat satasen kovemmat ja muut yhtiöt vielä kalliimpia.

Ei ole kallista, Trumpat on halpoja ylläpitää.

Tuohon mulle on melko paljon vaihdettu osaa, alusta (iskarit taakse+edessä progressiiviset jouset ja esijännitys säätö), kelluva levy edessä ja sintratut palat (menee yhdellä sormella lukkoon), paljon riisuttu märkäpaino nyt 209kg (kuivapaino tehtaalla 230kg), putket, kierrosrajotin nostettu ja mitattu takapyörältä 75hp, jäykkä kytkin, ja perus jalkatapit ym. pisteosia vaihdeltu.

Kulutus ei hirveän maltillista mulla ole, 6-8l/100km mutta isot suuttimet ja raskas kaasukäsi verottaa heti, maltillisella ajolla pääsee kyllä vähän pienemmällä.

Mä taas tykkään tuosta kaasarikoneen luonteesta ja sen koukeroista, kylmänähän toi on vähän yskivä ja paukkuva mutta lämpimänä käy sitten jo todella nätisti.
 
Viimeksi muokattu:
Mopokuume selätetty! Kävin eilen vaihtamassa Z750:n pois ja tilalle tuli vm. 2000 ZX-12R. Kilometrejä tuli noin 600 (300km suuntaansa), joista vesisateessa noin 450km. Samalla oli hyvä huomata, että seitsämän vuotta vanhat ajokamat ei enää pidä vettä kuin aiempina kesinä, joten ostin myös uuden takin ja hanskat.
Takki päästi onneksi vain osan vedestä läpi, mutta hanskat oli aivan märät alle 100km jälkeen.
 
Gixxeri(2003 tonninen) sai tänään uuden omistajan :(
Joku pari kymppinen flikka sen osti, oli joku kaveri mukana joka sitä koe-ajo joka oli aika ihmeissään että 165 heppanen pyörä vääntää noin hyvin matalilta kierroksilta johkin 200 heppaseen verrattuna.... nykynuoriso :D


bo6ux3c.jpg



fICLsaN.jpg

euFQn4M.jpg
 
Viimeksi muokattu:
En ole vielä jaksanu kattoa miten nuo kaasarien kalvot on paikoillaan, mutta nyt on melkein pakko. Meinasin tänään lähteä ajamaan (pyörä toiminut ok aiemmin lukuunottamatta sitä kiertämisongelmaa), ihmettelin vähän miksi käynnistuksessä sai pitää suhteettoman kauan ryyppyä päällä ennenkuin pyörä reagoi kaasuun. No lähdin ajamaan normaalisti, mutta 1,5km jälkeen pyörä ei meinannut millään kiertää. Ei oikeastaan booannut vaan ryki ja lopulta kävi vain tyhjäkäyntiä ja sammui. Pyörän sai käyntiin ja pystyi ajamaan kun laittoi ryypyn päälle. Hetken ajon jälkeen pyörä toimi normaalisti ilman ryyppyäkin, mutta ongelma toistui ja lopulta oli vaikeuksia saada käyntiin ryyppypäälläkin. Bensansaantiongelmaa tuskin on, koska tankissa oli tarpeeksi bensaa, aikaisemmin ei ongelmia sekä siksi, että pyörä ei booannut vaan ei suostunut kiertämään. Mutta on tänä kevät ollut kyllä mukava kun suunnilleen menty niin, että aja päivä, korjaa kaksi :sangry:
 
En ole vielä jaksanu kattoa miten nuo kaasarien kalvot on paikoillaan, mutta nyt on melkein pakko. Meinasin tänään lähteä ajamaan (pyörä toiminut ok aiemmin lukuunottamatta sitä kiertämisongelmaa), ihmettelin vähän miksi käynnistuksessä sai pitää suhteettoman kauan ryyppyä päällä ennenkuin pyörä reagoi kaasuun. No lähdin ajamaan normaalisti, mutta 1,5km jälkeen pyörä ei meinannut millään kiertää. Ei oikeastaan booannut vaan ryki ja lopulta kävi vain tyhjäkäyntiä ja sammui. Pyörän sai käyntiin ja pystyi ajamaan kun laittoi ryypyn päälle. Hetken ajon jälkeen pyörä toimi normaalisti ilman ryyppyäkin, mutta ongelma toistui ja lopulta oli vaikeuksia saada käyntiin ryyppypäälläkin. Bensansaantiongelmaa tuskin on, koska tankissa oli tarpeeksi bensaa, aikaisemmin ei ongelmia sekä siksi, että pyörä ei booannut vaan ei suostunut kiertämään. Mutta on tänä kevät ollut kyllä mukava kun suunnilleen menty niin, että aja päivä, korjaa kaksi :sangry:

Kun kurkkaat niitä kalvoja niin tutki samalla ne kaasarien kannet, niissä voi olla halkeamia ja tiivisteet voivat olla kivikovat.
 
Itse ajellu tässä keväällä päälle 2000km röpöttävällä 9 ninjalla. Alko oleen röpötys lopulta niin kamalaa että tänään aloin tutkimaan asiaa. Ainoostaan yhden kaasarin luisti nousi kun antoi kierroksia. Kaikkien muiden kaasareiden kalvot oli huonosti paikallaan. Pienen näpräilyn jälkeen sai kaikki pelittämään. Pyörä kasaan ja koeajolle.
Ensimmäisen kiihdytyksen jälkeen oli melkoinen vapina päällä ja hymy korvissa, ei oikein pysy enää eturengas tiessä kiihdyttäessä :D aiemmin sai 50 vauhdista kytkintä antaa jos halusi edes vähän pyörää pystyyn. Melkolailla saa olla nyt varovainen kaasun käytössä. Tässä nyt kun ehtii niin viedä johonkin päin pyörä penkkiin ja säädettäväksi, saa tietää paljoko sitä voimaa löytyy.
Olisko suositella mitään paikkaa mihin tuon veisi säätöön? Tampere / Seinäjoki akselilla?

Ps. Koeajot suoritettu suljetulla alueella :)
 
Tuli haettua mopo (Suzuki Bandit 600) talvisäilytyksestä ja ensimmäisen kymmenen kilometrin jälkeen kuulosti siltä, että jokin resonoisi. Ääninäyte -> KLIK (Ääni tule selvemmin esille kierrosten noustessa)

Ääntä alkaa tulemaan, kun moottori on lämmennyt täysin ja kierroksia alkaa olemaan yli 4000.

Viime ajokauden lopulla vaihdettiin jakoketju ja kiristin. Kilometrejä nyt n. 85000. Ajokauden viimeisenä päivänä mopo kaatui pienessä nopeudessa vasemmalle kyljelleen, mutta koska pidin tulppia korvissa, en ole satavarma alkoiko moottori tuolloin ääntelemään.

Jakoketjun vaihdon jälkeen en muista, että vastaavaa ääntä olisi tullut. Vaihdosta on tosin jo 9 kuukautta, joten tuossa ajassa ehtii jo unohtamaan tuollaiset asiat.

Onkohan tuo ääni ihan normaalia, vai onko syytä huolestua?
 
Tuli haettua mopo (Suzuki Bandit 600) talvisäilytyksestä ja ensimmäisen kymmenen kilometrin jälkeen kuulosti siltä, että jokin resonoisi. Ääninäyte -> KLIK (Ääni tule selvemmin esille kierrosten noustessa)

Ääntä alkaa tulemaan, kun moottori on lämmennyt täysin ja kierroksia alkaa olemaan yli 4000.

Viime ajokauden lopulla vaihdettiin jakoketju ja kiristin. Kilometrejä nyt n. 85000. Ajokauden viimeisenä päivänä mopo kaatui pienessä nopeudessa vasemmalle kyljelleen, mutta koska pidin tulppia korvissa, en ole satavarma alkoiko moottori tuolloin ääntelemään.

Jakoketjun vaihdon jälkeen en muista, että vastaavaa ääntä olisi tullut. Vaihdosta on tosin jo 9 kuukautta, joten tuossa ajassa ehtii jo unohtamaan tuollaiset asiat.

Onkohan tuo ääni ihan normaalia, vai onko syytä huolestua?
Uusi jakoketju etsinyt paikkansa ja automaattikiristin ei ole säätynyt.
 
Tämän kevään spesiaali on mopon myymisen yllättävä vaikeus. Pyörän arvo lähenee nollaa ja suurin osa kulutusosista on viimevuodelta ja vähän ajettuna. Katteissa lohkeamia ja paikkauksia, mutta kaikista vioista merkattu reilusti hintaa alas. Nettimoton halvin yksilö ja lähes kaikki viestit ovat silti renkaanpotkijoilta. On tullut mieleen, että pitäisiköhän oikean hinnan sijasta pistää 20% ylimerkattu hinta, jota ostaja sitten onnistuu kunnolla tinkaamaan ettei tulisi paha mieli.

Oma mopo on ollut myynnissä reilun viikon ja on Nettimoton halvin 700€ erolla seuraavaan samanlaiseen. Kukaan ei ole ollut kiinnostunut ostamaan suoraan, muutama vaihtotarjous on tullut ja niistä yksi on itseäni kiinnostava. Voi tietysti olla, että kelitkin ovat vaikuttaneet ostajien vähyyteen. Itsehän olen peräti kerran käynyt tänä vuonna ajamassa lenkin.
 
Tutkin nyt mikä tuossa mopossa on vikana ja tulin siihen tulokseen, että nyt on kuitenkin käynyt vanhanaikaisesti eli bensa loppumassa :facepalm: Mitään vikaa en löytänyt kun mistään ei vuoda mitään, bensahana toimii ja letkutkin ehjiä. Mitä taas tuohon kiertämisongelmaan, niin kaikki kalvot olivat kyllä paikallaan ja kannet ehjiä, mutta yhdessä kalvossa oli pari nirhaumaa reunassa, mitkä näkyvät kuvassa. Riittävätkö tuollaiset nirhaumat aiheuttamaan ongelman vai pitääkö etsiä jostain muualta?

2JKL5OZl.jpg
 
Tutkin nyt mikä tuossa mopossa on vikana ja tulin siihen tulokseen, että nyt on kuitenkin käynyt vanhanaikaisesti eli bensa loppumassa :facepalm: Mitään vikaa en löytänyt kun mistään ei vuoda mitään, bensahana toimii ja letkutkin ehjiä. Mitä taas tuohon kiertämisongelmaan, niin kaikki kalvot olivat kyllä paikallaan ja kannet ehjiä, mutta yhdessä kalvossa oli pari nirhaumaa reunassa, mitkä näkyvät kuvassa. Riittävätkö tuollaiset nirhaumat aiheuttamaan ongelman vai pitääkö etsiä jostain muualta?

2JKL5OZl.jpg
Eiköhän se vika voi tuossakin olla. Itsellä tosiaan ei olleet nuo reunat kunnolla siellä urassa about puolelta kierrokselta ja se aiheutti sen. Sillähän sen näet että pelaako oikein jos luistit nousee kun kaasua antaa.

E. keihin cvk 40 kaasarin toiminta??
Sieltä vinkkiä kalvojen takaisin asennukseen, olis voinu vkl jo googlailla kun itse niitä asensin paikalleen vaihtelevalla menestyksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Huolestuakko, kun cbr 600rr pitää tikittävää/laahaavaa/vinkuvaa ääntä kun ajaa noin 40++ vauhtia. Ääni tuntuu tulevan eturenkaan paikkeilta, jarrupalat sillointällön jäävät laahaamaan mutta se tuntuu olevan normaalia ja korjaantuu kun jarrua painaa jälleen. Mietin, että voiko olla laakeri mutta kun ei hiljaisissa nopeuksissa pidä mitään ääntä? Muokataanpa sen verta, että ääni aluksi tuntui tulevan vain kun kytkimen veti, mutta kyllä se siellä taitaa jatkuvasti muistuttaa itseään kun ajaa normaalisti, moottori vain peittää äänen. paikoillaan kun huudattaa mopoa niin ei pidä mitään erikoisia ääniä.
 
Kertokaas mitä ketjuöljyjä käytätte. Huomasin että omat litkut o vähä jo huononlaisia ja tarvis uutta ostaa. Mikä olis kirkasta ja ei suttaavaa kun lähtee ajelemaan?
Mimmostas muute toi rvs nano on mitä motonetis myydää, kokemuksia? :)
 
Kertokaas mitä ketjuöljyjä käytätte. Huomasin että omat litkut o vähä jo huononlaisia ja tarvis uutta ostaa. Mikä olis kirkasta ja ei suttaavaa kun lähtee ajelemaan?
Mimmostas muute toi rvs nano on mitä motonetis myydää, kokemuksia? :)

Vaihdelaatikko öljy, kaadan purkista ketjulle kun pyöritän takarengasta ja sitten rätillä ylimääräiset pois, sotkee yllättävän vähän ja pysyy hyvin ketjussa kiinni.
 
Kertokaas mitä ketjuöljyjä käytätte. Huomasin että omat litkut o vähä jo huononlaisia ja tarvis uutta ostaa. Mikä olis kirkasta ja ei suttaavaa kun lähtee ajelemaan?
Mimmostas muute toi rvs nano on mitä motonetis myydää, kokemuksia? :)
Tämäkin sellainen ikuisuus väittely,vähän kuin amd vs intel täällä:rofl:
Öljy tai vaha.Molempia tullut käytettyä ja molemmissa hyvät ja huonot puolet...
Viimeisessä ketjuvetoisessa käytössä oli motorex superbike (?) ketjuöljy.Isopullo pillillä, mukana tuli pikkupullo jonka
pystyi täyttämään isommasta ja ottamaan mukaan ajoon.Kulki nätisti taskussa.
Käy mp-foorumeilla kummastelemassa,keskustelu(väittely)käy varmaankin taas kuumana.
 
Huolestuakko, kun cbr 600rr pitää tikittävää/laahaavaa/vinkuvaa ääntä kun ajaa noin 40++ vauhtia. Ääni tuntuu tulevan eturenkaan paikkeilta, jarrupalat sillointällön jäävät laahaamaan mutta se tuntuu olevan normaalia ja korjaantuu kun jarrua painaa jälleen. Mietin, että voiko olla laakeri mutta kun ei hiljaisissa nopeuksissa pidä mitään ääntä? Muokataanpa sen verta, että ääni aluksi tuntui tulevan vain kun kytkimen veti, mutta kyllä se siellä taitaa jatkuvasti muistuttaa itseään kun ajaa normaalisti, moottori vain peittää äänen. paikoillaan kun huudattaa mopoa niin ei pidä mitään erikoisia ääniä.

Miksi joku ajaa prätkällä missä jumittaa jarrut? Se on 5min niin on satula ja palat irti. sen jälkeen ei montaa minuttia liukutappien putsaus ja rasvaus vie.
 
Kertokaas mitä ketjuöljyjä käytätte. Huomasin että omat litkut o vähä jo huononlaisia ja tarvis uutta ostaa. Mikä olis kirkasta ja ei suttaavaa kun lähtee ajelemaan?
Mimmostas muute toi rvs nano on mitä motonetis myydää, kokemuksia? :)

Motonetissä myytävä sonax ptfe tms. ketjuspray on hyvää, ei lennä minnekään ja on lähes kirkasta. Tuota vaan tuntuu menevän suht paljon.
Motulin factory line ei myöskään lennä mutta se on selkeästi valkoista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 820
Viestejä
4 548 289
Jäsenet
74 850
Uusin jäsen
Max-fix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom