Mopokuumetta

Aamulla ajokokeeseen kuumotukset :nb:
Onnea matkaan, rennosti vaan niin hyvin menee :tup:
Itse siis jokunen viikko sitte olin samassa tilanteessa. Kyllä ne kaikki läpi meni. Lämmintä taisi olla 6 astetta ja märkä asvaltti. Kerran sai etupyörän lukkoon kokeen aikana :D
 
Onnea matkaan, rennosti vaan niin hyvin menee :tup:
Itse siis jokunen viikko sitte olin samassa tilanteessa. Kyllä ne kaikki läpi meni. Lämmintä taisi olla 6 astetta ja märkä asvaltti. Kerran sai etupyörän lukkoon kokeen aikana :D
Juu mulla tuli ekalla ajotunnilla lumikuuro :dead:, jokos pärrän oot kerenny hommailee :) ?
 
Juu mulla tuli ekalla ajotunnilla lumikuuro :dead:, jokos pärrän oot kerenny hommailee :) ?
Juu kyllä tollanen vanha ZX-9R löytyy, suoritin kortin opetusluvalla niin siinä jo tarviki omaa pyörää :) Ja onhan sitä ensimmäinen sakkokin otettuna :vihellys:
 
Juu kyllä tollanen vanha ZX-9R löytyy, suoritin kortin opetusluvalla niin siinä jo tarviki omaa pyörää :) Ja onhan sitä ensimmäinen sakkokin otettuna :vihellys:
Noni :) , ei parane liikaa sakkoi keräillä

Edit: Heittämällähä se kortti tuli, oli kyl rento inssi. Ei äijää paljoo henkkarit, renkaan paineet, vilkut, valot ja jarrut kiinnostanu :D. Tiedä sitten, että luottiko että pyörä on kunnossa kun samallla pyörällä oli pari tuntia aikaisemmin ajettu inssi myös. Huomenna sitten pyörää hakemaan :)
 
Viimeksi muokattu:
SV1000 vuoti bensaa ihan huolella kun starttasin ensimmäistä kertaa keväällä. Syyksi paljastui tuollainen outo viritys läppärungossa(?), miksi tuota ei ole voinut toteuttaa jotenkin fiksummin? Onko letkunpätkälle mitään tarvetta tuollaisessa kiinteässä kohdassa?

Kiristimet olivat siis hapertuneet löysiksi ja letkun raosta tihkui bensaa. Korjaus oli helppo ja sekä polttoaineletkua että kiristimiä löytyi tallista, ei vaatinut edes visiittiä varaosaliikkeeseen :tup:

Kuva on ennen korjausta, valmiin unohdin kuvata. :D

2017-05-18 12_01_40-Valokuva - Google Kuvat.png
 
Mistä ootte tilannut teräspunosletkuja motskariin? Hornettiin ajattelin pistää orkkisten tilalle uudet, onhan nuo vanhat 18v ja samalla ehkä iskän yamaha xj600 diversion s:ään. HEL:illä briteissä hornettiin 100e/kaikki letkut ja diversioniin 68e. Posteja 12e.
Yamahassa kävi niin kivat että veti vauhdista etujarrun jumiin, onneksi ehti vauhdit saada nollaan ja sitten soralla lipsahti rengas ja meni nurin. Tosta innostuneena nyt noihin vanhoihin vehkeisiin vaihtaa letkut ja tohon yamahaan, mitähän siellä on vituillaan...
 
Eilen tuli koeajettua Superduke, Z900, SMC R 690 ja ZX10R KRT. Tuossa järjestyksessä ja 2017 malleja siis kaikki.
Z900 oli vähän "pettymys", ehkä syynä, että ajoin sitä duken jälkeen. Oli jotenkin todella ahdas ajoasento vaikka olen vain 175cm pitkä. Z1000 olisi kiinnostanut, mutta ei ollut rivissä tällä kertaa. Muut olivatkin taas todella hyviä omassa luokassaan. Dukessa oli keulimesenestot yms. päällä niin ei ihan kaikkea saanut irti. Quickshifteri löytyi ja sai vaihteita pistää ylös ja alas ilman kytkintä, ihan hauskaa sekin. Ainut omia mielipiteitä jakava asia on tuo v-kone, en oikein tiedä tykätä vai vihata. SMC ihan mukava supermoto, ei mitään suurempia tunteita herättänyt, hauska olisi sellainenkin omistaa. 10R eka ajamani "iso kyykky". Vahvisti vain fiiliksiä siitä, että kyllä ne kyykkypyörät vielä sopii parhaiten omaan käteen.
Eipä juuri pyöräkuumetta tullut. Enemminkin vain ajohaluja lisäävä kokemus, joten ajelemaan. -->
 
Tämän kevään spesiaali on mopon myymisen yllättävä vaikeus. Pyörän arvo lähenee nollaa ja suurin osa kulutusosista on viimevuodelta ja vähän ajettuna. Katteissa lohkeamia ja paikkauksia, mutta kaikista vioista merkattu reilusti hintaa alas. Nettimoton halvin yksilö ja lähes kaikki viestit ovat silti renkaanpotkijoilta. On tullut mieleen, että pitäisiköhän oikean hinnan sijasta pistää 20% ylimerkattu hinta, jota ostaja sitten onnistuu kunnolla tinkaamaan ettei tulisi paha mieli.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli koeajettua Superduke, Z900, SMC R 690 ja ZX10R KRT. Tuossa järjestyksessä ja 2017 malleja siis kaikki.
Z900 oli vähän "pettymys", ehkä syynä, että ajoin sitä duken jälkeen. Oli jotenkin todella ahdas ajoasento vaikka olen vain 175cm pitkä. Z1000 olisi kiinnostanut, mutta ei ollut rivissä tällä kertaa. Muut olivatkin taas todella hyviä omassa luokassaan. Dukessa oli keulimesenestot yms. päällä niin ei ihan kaikkea saanut irti. Quickshifteri löytyi ja sai vaihteita pistää ylös ja alas ilman kytkintä, ihan hauskaa sekin. Ainut omia mielipiteitä jakava asia on tuo v-kone, en oikein tiedä tykätä vai vihata. SMC ihan mukava supermoto, ei mitään suurempia tunteita herättänyt, hauska olisi sellainenkin omistaa. 10R eka ajamani "iso kyykky". Vahvisti vain fiiliksiä siitä, että kyllä ne kyykkypyörät vielä sopii parhaiten omaan käteen.
Eipä juuri pyöräkuumetta tullut. Enemminkin vain ajohaluja lisäävä kokemus, joten ajelemaan. -->

Mitäs Superdukea tarkalleen ottaen ajoit?? Jos tarkoitat jotain 1290cc vehjettä niin eipä taida olla ihme että Z900 ei oikein tuntunut kaksiselta. Ei vaan kyllä oikein sytytä SuperDukenkaan ulkonäkö. Hintaakin 2x Z900 verran :/

Ite olen 170cm pitkä ja ei ole lainkaan ahdas cockpitti Z900:ssa. Taidan vaan olla optimaalisen kokoinen jannu ko. pyörään =) Aika huikea peli varmaan tuo Ninja, kyllä ne muoviluoditkin asiallisia pelejä on, ei siitä mihinkään pääse, kunhan pystyy sikiö asennossa olemaan ;)

Tämän kevään spesiaali on mopon myymisen yllättävä vaikeus. Pyörän arvo lähenee nollaa ja suurin osa kulutusosista on viimevuodelta ja vähän ajettuna. Katteissa lohkeamia ja paikkauksia, mutta kaikista vioista merkattu reilusti hintaa alas. Nettimoton halvin yksilö ja lähes kaikki viestit ovat silti renkaanpotkijoilta. On tullut mieleen, että pitäisiköhän oikean hinnan sijasta pistää 20% ylimerkattu hinta, jota ostaja sitten onnistuu kunnolla tinkaamaan ettei tulisi paha mieli.

Tästä tuli mieleen että ei kellään olisi tarvetta Suzuki GSX-750F -04 46tkm ajetulle pärrälle? :)
 
Tämän kevään spesiaali on mopon myymisen yllättävä vaikeus. Pyörän arvo lähenee nollaa ja suurin osa kulutusosista on viimevuodelta ja vähän ajettuna. Katteissa lohkeamia ja paikkauksia, mutta kaikista vioista merkattu reilusti hintaa alas. Nettimoton halvin yksilö ja lähes kaikki viestit ovat silti renkaanpotkijoilta. On tullut mieleen, että pitäisiköhän oikean hinnan sijasta pistää 20% ylimerkattu hinta, jota ostaja sitten onnistuu kunnolla tinkaamaan ettei tulisi paha mieli.

Itse olin ensinksi husqvarna nudan perässä, 2 ilmotussa oli nettimotossa ja molemmat meni sieltä heti kaupaksi. Toinen niistä oli semmoinen, että pistin perjantai iltana myöhään viestiä että tuun huomenna tekeen kaupat ja noudan kun saan kortin. Noh tämä myyjä ilmoitti toiselle ostajalle joka oli lupautunut menemään tiistaina tekemään kaupat, että hän tuleekin heti ja korottaa tarjoustaan. Viestiä tuli parin tunnin päästä, että pyörä myyty (ainaki pilasin jonku perjantai illan vieton :D). Sitten lauantaina tuli bongattuu ylivuotine Ktm 690 Duke R, jonka eilen käväsin hakemassa Joensuusta. Tää myyjä sano, että 2 kaveria vielä soitteli perään että teil oli tämmöne ilmotus miksi se katosi heti ;).

Tyytyväinen ollu kyllä pyörään tähän mennessä, kulutukseksi sain 500km matkalta ~3,5 litraa ja nyt sitten heivaamaan db killeriä akran putkesta huits helvettii. Tiedä millä saakelin torxilla vai kuusiokolalla se on sinne ängetty. Osa porukasta joutunu poraamaan sen poies, tiedä sitten mikä näissä suomen malleissa on totuus. Ei oo meinannu tietoa löytyy mistään.
 
Tästä tuli mieleen että ei kellään olisi tarvetta Suzuki GSX-750F -04 46tkm ajetulle pärrälle? :)

99' GSX-600F oli ainakin kova peli, 63tkm ajettuna ostin ja vähän yli 70tkm mittarissa lähti eteenpäin. Viime vuoden kesäkuussa tuli ja lokakuussa vaihdoin nykyiseen, aika hyvin tuli kilometrejä kerrytettyä.
Kaasareiden korjaussarjat laitoin kun yksi kaasari rupesi tulvimaan ja samalla synkkasin kaasarit, muuten kyllä varsinkin koneen puolesta pelasi kuin uutena.
Hyvä luotettava peruspyörä ja vakuutus oli sairaan halpa, popilla 366€/vuosi osakaskolla ilman mitään edellisiä bonuksia. "25kW" oli eli se saattoi hiukan vaikuttaa vakuutukseen.
muoviluoti.jpg
 
Tyytyväinen ollu kyllä pyörään tähän mennessä, kulutukseksi sain 500km matkalta ~3,5 litraa ja nyt sitten heivaamaan db killeriä akran putkesta huits helvettii. Tiedä millä saakelin torxilla vai kuusiokolalla se on sinne ängetty. Osa porukasta joutunu poraamaan sen poies, tiedä sitten mikä näissä suomen malleissa on totuus. Ei oo meinannu tietoa löytyy mistään.
Luultavasti mustalla kumilla suojattu kolonen alapuolella ja sen alla kuusiokolo. Sitten se killeri on niin pirun tiukas että suosittelen liukuvasaraa irrottamiseen.
 
Luultavasti mustalla kumilla suojattu kolonen alapuolella ja sen alla kuusiokolo. Sitten se killeri on niin pirun tiukas että suosittelen liukuvasaraa irrottamiseen.
Joo, tänää sitä kumii irrottelin taukopaikal ja koitin katella. Pitää varmaa koko änkkä irrotel. Ei oo liukuvasaraa, pitää kysellä mitä vaihtoehtoja kavereilta löytyisi. Ihan rätillä ja pihdeillä ne on noilla videoilla kiskonu irti.
 
Joo, tänää sitä kumii irrottelin taukopaikal ja koitin katella. Pitää varmaa koko änkkä irrotel. Ei oo liukuvasaraa, pitää kysellä mitä vaihtoehtoja kavereilta löytyisi. Ihan rätillä ja pihdeillä ne on noilla videoilla kiskonu irti.
Jos ottaa pihdeillä niin helposti runnoo vähän killerin uuteen muotoon ja kokemuksesta ei niin helposti aina niillä irtoa.
Liukuvasara - Biltema
Tuo on ehdoton hankinta killerin irrotteluun. Usko säästää hermoja :D
 
Mistä ootte tilannut teräspunosletkuja motskariin? Hornettiin ajattelin pistää orkkisten tilalle uudet, onhan nuo vanhat 18v ja samalla ehkä iskän yamaha xj600 diversion s:ään. HEL:illä briteissä hornettiin 100e/kaikki letkut ja diversioniin 68e. Posteja 12e.
Yamahassa kävi niin kivat että veti vauhdista etujarrun jumiin, onneksi ehti vauhdit saada nollaan ja sitten soralla lipsahti rengas ja meni nurin. Tosta innostuneena nyt noihin vanhoihin vehkeisiin vaihtaa letkut ja tohon yamahaan, mitähän siellä on vituillaan...

Täältä: Motorcycle Brake Kit
tai jotku hurjat on käynyt ihan letkuliikkeessä teettämässä vanhojen mittojen mukaan.
 
Täältä: Motorcycle Brake Kit
tai jotku hurjat on käynyt ihan letkuliikkeessä teettämässä vanhojen mittojen mukaan.

Kiitoksia, pitää arpoa tilaako goodridgeä vai helliä. Molemmissa taitaa noi letkun banjot olla rosteria niin kestää. Hornettiin tarjoaa jotain "race" tai standardia missä standardi on kalliimpi, standardi taitaa olla se normaali ja sillä lähtee pois sitten tuo lokarin yli menevä teräsputki, parempi näin.

Tärkein sitten, eli minkä väriset letkut siniseen pyörään :btooth: taitaa mennä mustilla tai rosterin värisillä, siniset varmaan turhan jonnet.

Edit: Race on se jossa kaksi erillistä letkua menee suoraan satuloille, jää tuo kolmas letku pois ja siksi halvempi.
 
Viimeksi muokattu:
Pitää tilat samalla, kun ostaa suojapeitteen olin semmosenki just biltemast katellu. Ei oo biltemaa Poris :(.

Aika lähellä näköjään asut jos Porista olet, ite olen Eurajoelta. Niin asiaan, eiköhän noita Motonetistäkin löydä :)
 
Aika lähellä näköjään asut jos Porista olet, ite olen Eurajoelta. Niin asiaan, eiköhän noita Motonetistäkin löydä :)
Juu, tuo on tommonen naapurimatka etäisyys kun on maalta kotoisin ;) . Joo kattelin Motonetistä, mutta hinta huomattavasti korkeempi. Ja tosiaan ei tuu olee liukuvasaran tarvetta muuhun. Liukuvasarasarja /ulosvedin | Motonet Oy

Edit: Oli kyllä vitulliseksi tehty toi db killerin poistaminen. Piti porata se poies sieltä, toisesta puolelta oli hitsattu se ja toisella puolella oli mutteri jota ei päässyt millään kääntämään. Ihme touhuu, kun akra pistetään valmiiksi R malliin ja sit tommosia tungetaan putkeen. Noh saipaha sen riesan sieltä poies :).
 
Viimeksi muokattu:
Olisko täällä kellään heittää ideoita, mikä voisi aiheuttaa käyntivian, joka on ollut pyörän ostosta lähtien eli pyörä alkaa rykimään isommilla vaihteilla isommilla kierroksilla. 1 vaihteella tietääkseni kiertää täydet tai ainakin lähes täydet; 2 vaihteella ei oikein voi kokeilla kun se pysyy niin tuhruisesti päällä isommilla kierroksilla; 3 vaihteesta ylöspäin ei kierrä läheskään täysiä ja mitä suurempi vaihde sitä vähemmän kierroksia. Esimerkiksi jos 6 vaihteella ajaa 100 km/h ja vääntää kaasun täysille, pyörä kiihtyy noin 110 km/h ja alkaa rykiä ja vauhti lakkaa kiihtymästä. Pyörän käynti kuulostaa silloin vähän siltä, että ainakin puolet pytyistä ottaisi vastaan eikä sytytä. Jos kaasua hellittää ja alkaa lisäämään varovasti pystyy 6 vaihteella pääsemään vähän päälle 130 km/h ennen kuin alkaa taas rykiä. Vaihteilla 3-5 pyörä toimii vastaavanlaisesti, mutta mitä pienempi vaihde sen enemmän kierroksia ja "huiput" on mahdollista saavuttaa 4 vaihteella. Staattorin vaiheiden väliset vastukset ja jännitteet on kunnossa, pyörässä on uusi jännitesäädin, akku on uusi, tulpanhatut ja johdot on juuri vaihdettu, tulpilla on ajettu ehkä vähän yli 1000km ja värin perusteella seoksetkin on aikalailla kohdallaan, puolien vastukset on kunnossa (mutta niitä ei ole muuten testattu) ja pulssianturin vastus on kunnossa. Alkaa pikkuhiljaa loppua ideat kesken, että mikä tässä nyt oikein mättää. Niin ja pyörähän on siis ZZR 600.
 
Viimeksi muokattu:
Oisko joku mennyt mäsäksi jos on ajettu yli 1000km/h? Sori oli pakko tarttua :btooth:

Onko kaasarit putsattu, jos soppa loppuu isoille kierroksille?
 
Oisko joku mennyt mäsäksi jos on ajettu yli 1000km/h? Sori oli pakko tarttua :btooth:

Onko kaasarit putsattu, jos soppa loppuu isoille kierroksille?
Korjattu ;)

Kaasarit on putsattu ennen ajokautta sekä samalla laitoin kaasarinkorjaussarjat jokaiseen, kaikki luistitkin toimii normaalisti. Ilmanputsarinkin olen juuri puhdistanut. Kokeilin myös kerran laittaa ryyppyä päälle ajaessa ja sillä ei ollut mitään vaikutusta.
 
Onko kaasarit synkattu remontin jälkeen?

Eipä synkkaus vaikuta kuin tyhjäkäynnillä ja pikkukaasulla. Alipaineella nousee luistit auki asti vaikka olisi aivan miten sattuu synkkaus.
Kalvot voivat vuotaa ja sitten ei kurkut aukea kun alipaine karkaa.
 
Onko kaasarit synkattu remontin jälkeen?
Eipä synkkaus vaikuta kuin tyhjäkäynnillä ja pikkukaasulla. Alipaineella nousee luistit auki asti vaikka olisi aivan miten sattuu synkkaus.
Kalvot voivat vuotaa ja sitten ei kurkut aukea kun alipaine karkaa.
Kaasarien pitäis olla ainakin lähes täysin synkassa ja kalvotkin on varmasti ehjät, koska luistien toiminta tuntuu, kuulostaa ja näyttää juuri siltä miltä pitää. Aloin tässä miettimään, että voisiko bensahana olla ongelmana. Tässä pyörässähän ei ole bensapumppua vaan alipaineella auki pysyvä bensahana. Jos hana ei jostain syystä aukea kunnolla ajaessa, niin eikö se voisi olla ongelman aiheuttaja? Periaatteessa tämän voisi testata pitämällä ajaessa bensahanan nappia pohjassa, millä saa bensan valumaan.
 
Kaasarien pitäis olla ainakin lähes täysin synkassa ja kalvotkin on varmasti ehjät, koska luistien toiminta tuntuu, kuulostaa ja näyttää juuri siltä miltä pitää. Aloin tässä miettimään, että voisiko bensahana olla ongelmana. Tässä pyörässähän ei ole bensapumppua vaan alipaineella auki pysyvä bensahana. Jos hana ei jostain syystä aukea kunnolla ajaessa, niin eikö se voisi olla ongelman aiheuttaja? Periaatteessa tämän voisi testata pitämällä ajaessa bensahanan nappia pohjassa, millä saa bensan valumaan.
Ainakin nuo pienemmät nelarit rupeaa ns. booaamaan jos kohokammiosta loppuu bensa ja suutin hörppää pelkkää ilmaa. Mahdollisuus toki sekin on, millä tavalla se pyörä tarkalleen käyttäytyy?
Saakohan se tankki korvausilmaa? Tuon voi testata löysäämällä korkin, vaikuttaako?
 
IF:iltä tuli uudet vakuutukset myyntiin. Kannattaa käydä kokeilees, itsellä tippui hinta melkein 300€.
 
IF:iltä tuli uudet vakuutukset myyntiin. Kannattaa käydä kokeilees, itsellä tippui hinta melkein 300€.

~200€ oli tippunut, vieläkin jää 300€ kalliimmaksi kuin pohjolalla. Autokin on if:illä ja silti tuo pärrän vakuutus on julman hintainen.
 
1400€ ympärivuotine osakasko+liikennevakuutus IF:llä omaan pyörääni :rofl:, puolet halvempi Tapiolassa.
 
Nyt tuli pari kyykkypyörän omistajaa? :D Itellä CBR 600F halvin IF:illä, kaverin 1000 V-Strom oli halvin tuolla ja toisen kaverin Hayabusa liikenne + osakasko 210€/vuosi.:tup: Mutta joo edelleen, monet asiat vaikuttaa tuohon.
 
Erikoinen hinnotelu IF:llä. Liikennevakuutus vain 125€, mutta osakasko 860€ ja halvin täyskasko 1100€ :D
 
Saakos tuolta ifiltä uuden vakuutuksen kätevästi voimaan vaan tilaamalla netistä, vai pitäisikö se vanha jotenkin lopettaa ensin?

EDIT: Olikin asiakaspalvelu näköjään 20:00 asti auki joten soittamallahan tuo selvisi: tekee uudet vakuutukset netissä niin vanhat irtisanoutuu automaattisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Kirpparilta tarttui mukaan 5 eurolla sopiva kypärä. Vähän piukka mutta menee tuo hätätilanteessa.
Mitään moottoripyöräähän ei minulla ole, mutta vaikutti niin halvalta että 5€ oli pakko sijoittaa :)

kypara.jpg
 
Korjattu ;)

Kaasarit on putsattu ennen ajokautta sekä samalla laitoin kaasarinkorjaussarjat jokaiseen, kaikki luistitkin toimii normaalisti. Ilmanputsarinkin olen juuri puhdistanut. Kokeilin myös kerran laittaa ryyppyä päälle ajaessa ja sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Olikohan jo mainittu kaasarien läppien asennon tunnistin. Entä oliko testattu puristukset, ettei öljy tai männän rengas fuskaisi, kun tarvittaisiin isoilla vaihteilla sitä vääntöä. Lämpenihän jokainen pakoputki, vai oliko joku kylmempi kuin muut?

Eikös moottori tukehtuisi jo heti paikallaan jos antaisi kaasua pitempään ja hana olisi tukossa o_O

...Ja kurkkaus korjaus oppaaseen ,mahdollisia vian aiheuttajia on paaljon...
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokaupasta vaan ostin uuden ja oli jo ennestään IF:illä.
IF:in sivuilta.
"Jos haluat päivittää turvasi uuteen liikenne- ja kaskovakuutukseen, voit tutustua uusiin vakuutuksiin Ifin verkkokaupassa.


  • Laske verkkokaupassa hinta uudelle liikenne- ja kaskovakuutuksellesi.
  • Ota huomioon, että jos vaihdat uuteen vakuutukseen, vakuutuskokonaisuuden sisältö, ehdot ja hinta muuttuvat.
  • Jos ostat uudet vakuutukset, nykyiset vakuutuksesi päättyvät automaattisesti."

    EDIT: saitkin jo vastausta ylempänä^
 
Kiitoksia, pitää arpoa tilaako goodridgeä vai helliä. Molemmissa taitaa noi letkun banjot olla rosteria niin kestää. Hornettiin tarjoaa jotain "race" tai standardia missä standardi on kalliimpi, standardi taitaa olla se normaali ja sillä lähtee pois sitten tuo lokarin yli menevä teräsputki, parempi näin.

Tärkein sitten, eli minkä väriset letkut siniseen pyörään :btooth: taitaa mennä mustilla tai rosterin värisillä, siniset varmaan turhan jonnet.

Edit: Race on se jossa kaksi erillistä letkua menee suoraan satuloille, jää tuo kolmas letku pois ja siksi halvempi.

Kun tilaa ton "racen" niin täytyy se kahvaan tuleva pultti uusia kun tulee kaksi banjoa päällekkäin. Mulla on HEL letkut ja ne banjot on maalattu mustaksi niin se maali lähtee aika hyvin irti niistä ja vaarana että hiutaleet uivat jarrunesteet sekaan / satulan sisään kun niitä vaihtaa ja kiristelee. Eli suosittelen, että vaikka letkut on minkä väriset tahansa, kannattaa ne banjot ottaa kirkkaina.
 
Ainakin nuo pienemmät nelarit rupeaa ns. booaamaan jos kohokammiosta loppuu bensa ja suutin hörppää pelkkää ilmaa. Mahdollisuus toki sekin on, millä tavalla se pyörä tarkalleen käyttäytyy?
Saakohan se tankki korvausilmaa? Tuon voi testata löysäämällä korkin, vaikuttaako?
Pitää kattoa, josko sais kuvattua videon, mistä kuuluu pyörän käynti ja tämän teen, mikäli tankin korkin avaamisella ja bensahanan napin painamisella ei ole vaikutusta.

Olikohan jo mainittu kaasarien läppien asennon tunnistin. Entä oliko testattu puristukset, ettei öljy tai männän rengas fuskaisi, kun tarvittaisiin isoilla vaihteilla sitä vääntöä. Lämpenihän jokainen pakoputki, vai oliko joku kylmempi kuin muut?

Eikös moottori tukehtuisi jo heti paikallaan jos antaisi kaasua pitempään ja hana olisi tukossa o_O
Kaasareissa ei ole kyllä mitään asentotunnistimia saati mitään muitakaan sähköisiä osia, nuo ovat ruiskuvehkeiden kotkotuksia :hammer: Jos männänrenkaissa olisi jotain vikaa , niin pyörähän savuttaisi, mitä se ei tee ja muutenkin ei ongelma ole väännön puute vaan se, että pyörä alkaa nykiä. En tarkoita, että bensahana olisi tukossa vaan sitä, että jos jostain syystä moottorin alipaine ei pidä sitä tarpeeksi auki ajossa.
 
Pitää kattoa, josko sais kuvattua videon, mistä kuuluu pyörän käynti ja tämän teen, mikäli tankin korkin avaamisella ja bensahanan napin painamisella ei ole vaikutusta.


Kaasareissa ei ole kyllä mitään asentotunnistimia saati mitään muitakaan sähköisiä osia, nuo ovat ruiskuvehkeiden kotkotuksia :hammer: .
Juu jos öljyrengas fuskaisi tulisi valkeaa tai mustaa savua putkesta. Kyllä omassa kaasari suzukissa on kaasun asennon tunnistin joka on sähköinen osa viimeisen kaasarin kyljessä eli ei ole pelkästään ruiskuvehkeiden kotkotuksia.

Väittelyt siitä onko se tarpeellinen osa vai ei on jo asia erikseen.
 
Juu jos öljyrengas fuskaisi tulisi valkeaa tai mustaa savua putkesta. Kyllä omassa kaasari suzukissa on kaasun asennon tunnistin joka on sähköinen osa viimeisen kaasarin kyljessä eli ei ole pelkästään ruiskuvehkeiden kotkotuksia.
Liittyisköhän sitten polttoainepumpun toimintaan, koska ei kaasarissa kyllä varsinaisesti mihinkään tarvita asentotunnistinta.
 
Onhan noita sähkösiä kaasareita ollu autoissa (ikävä kyllä), miten lie mopoissa harrastettu? En tiiä, mutta ajatusta heitän ilmaan.
 
Kaasareissa ei ole kyllä mitään asentotunnistimia saati mitään muitakaan sähköisiä osia, nuo ovat ruiskuvehkeiden kotkotuksia :hammer: Jos männänrenkaissa olisi jotain vikaa , niin pyörähän savuttaisi, mitä se ei tee ja muutenkin ei ongelma ole väännön puute vaan se, että pyörä alkaa nykiä. En tarkoita, että bensahana olisi tukossa vaan sitä, että jos jostain syystä moottorin alipaine ei pidä sitä tarpeeksi auki ajossa.

Hemmetti oon koko päivän miettinyt mutta en vain muista missä pyörässä ja missä tilanteessa mulla oli sama vika, ja miten se korjaantu :(

Yhdessä veneessä oli mulla huohotusilmaongelma tankissa, ja se kyllä puutu osakaasullakin kun ei saanu ilmaa. Korkki auki ja taas mentiin.

"Rötääkö" se vaan täyskaasulla vai boooaako? Jos koitan selventää niin rötää = räkii, ei kiihdy, vauhti pysyy, kun taas booaa = ei jaksa, hiipuu, vauhti laskee (vähän kuin tappokatkasijan heittäs vauhdista ja kaasua = booo)?
 
Kun tilaa ton "racen" niin täytyy se kahvaan tuleva pultti uusia kun tulee kaksi banjoa päällekkäin. Mulla on HEL letkut ja ne banjot on maalattu mustaksi niin se maali lähtee aika hyvin irti niistä ja vaarana että hiutaleet uivat jarrunesteet sekaan / satulan sisään kun niitä vaihtaa ja kiristelee. Eli suosittelen, että vaikka letkut on minkä väriset tahansa, kannattaa ne banjot ottaa kirkkaina.

Selvä homma, kiitos. Onko tuo pultti ihan normaali M kierteellä? Töistä voisi ottaa ruostumattoman ruuvin tuohon.
 
Hemmetti oon koko päivän miettinyt mutta en vain muista missä pyörässä ja missä tilanteessa mulla oli sama vika, ja miten se korjaantu :(

Yhdessä veneessä oli mulla huohotusilmaongelma tankissa, ja se kyllä puutu osakaasullakin kun ei saanu ilmaa. Korkki auki ja taas mentiin.

"Rötääkö" se vaan täyskaasulla vai boooaako? Jos koitan selventää niin rötää = räkii, ei kiihdy, vauhti pysyy, kun taas booaa = ei jaksa, hiipuu, vauhti laskee (vähän kuin tappokatkasijan heittäs vauhdista ja kaasua = booo)?
Tämä
 
Mitä ehtoja Ifin "uudessa" vakuutuksessa on muuttunut? Ei sillä, että olisi kannattava vaihdos. Liikennevakuutus 200€ ja 40% enemmän kuin Popissa.
 
Viimeksi muokattu:
Selvä homma, kiitos. Onko tuo pultti ihan normaali M kierteellä? Töistä voisi ottaa ruostumattoman ruuvin tuohon.

Riippuu siitä pääsylinterin valmistajasta, muistaakseni niitä on 1 mm ja 1,25 nousulla. Noita banjopultteja on stormillakin myynnissä. Itse kun hommasin vielä sellaiset missä oli siihen banjopulttiin integroitu painekytkin jarruvalolle kun accossaton kahvassa ei ollut jarruvalokytkintä.

Tässä esim. Speed Brakes Tuplabanjopultti alu M10X1.25 Kiristysmomentti 17-20Nm - Mp-tarvikkeet ja yleisosat - Storm Motor
 
Riippuu siitä pääsylinterin valmistajasta, muistaakseni niitä on 1 mm ja 1,25 nousulla. Noita banjopultteja on stormillakin myynnissä. Itse kun hommasin vielä sellaiset missä oli siihen banjopulttiin integroitu painekytkin jarruvalolle kun accossaton kahvassa ei ollut jarruvalokytkintä.

Tässä esim. Speed Brakes Tuplabanjopultti alu M10X1.25 Kiristysmomentti 17-20Nm - Mp-tarvikkeet ja yleisosat - Storm Motor

Noniin kiitos, pitää stormilta hakea sitten sopiva kun asia ajankohtainen.
 

Hmm...jos se räkii niin periaatteessahan se ei siis polta kaikkea mutta saa kyllä soppaa... liian hyväkuntoisia vehkeitä ollut itellä viime vuodet kun vain noiden löpövehkeiden kanssa saanut taistella enää :D

Mitäs kaikkea oli jo katottu?
 
Hmm...jos se räkii niin periaatteessahan se ei siis polta kaikkea mutta saa kyllä soppaa... liian hyväkuntoisia vehkeitä ollut itellä viime vuodet kun vain noiden löpövehkeiden kanssa saanut taistella enää :D

Mitäs kaikkea oli jo katottu?
Staattorin vaiheiden väliset vastukset ja jännitteet, jännitesäädin, akku, tulpanhatut ja johdot, tulpilla on ajettu ehkä vähän yli 1000km ja värin perusteella seoksetkin on aikalailla kohdallaan, puolien vastukset (mutta niitä ei ole muuten testattu), pulssianturin vastus, ilmanputsari puhdistettu ja kaasarien toiminta.
 
Staattorin vaiheiden väliset vastukset ja jännitteet, jännitesäädin, akku, tulpanhatut ja johdot, tulpilla on ajettu ehkä vähän yli 1000km ja värin perusteella seoksetkin on aikalailla kohdallaan, puolien vastukset (mutta niitä ei ole muuten testattu), pulssianturin vastus, ilmanputsari puhdistettu ja kaasarien toiminta.

Onko siinä kattia? Jos se on mennyt tukkoon/rojut lähtenyt liikenteeseen ja ahdistaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 815
Viestejä
4 548 193
Jäsenet
74 849
Uusin jäsen
Pizzapäivä123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom