Mopokuumetta

Motonetissä myytävä sonax ptfe tms. ketjuspray on hyvää, ei lennä minnekään ja on lähes kirkasta. Tuota vaan tuntuu menevän suht paljon.
Motulin factory line ei myöskään lennä mutta se on selkeästi valkoista.
Tarviipas miettiä joskos tommosta sonaxia vaikka kokeiluun.
Juurikin Motulia tullut joskus ostettua vahingossa kun luulin sen olevan kirkasta. Semmosta on siis vieläkin mutta en ole laittamassa :/ Säilyykös se muuten vuosia eli meneekö ns vanhaksi?
 
Tarviipas miettiä joskos tommosta sonaxia vaikka kokeiluun.
Juurikin Motulia tullut joskus ostettua vahingossa kun luulin sen olevan kirkasta. Semmosta on siis vieläkin mutta en ole laittamassa :/ Säilyykös se muuten vuosia eli meneekö ns vanhaksi?

Säilyvyydestä ei ole mitään hajua, kuluu parissa kuukaudessa purkki, aika tiheään putsaan ja voitelen ketjut.
 
Ja itse luovuin noista myytävistä ketjurasvoista kun kyllästyin takavanteen putsaukseen. Käytän nykyään perus moottori ja vaihteistoöljyjä. Vaatii ehkä useammin rasvausta kuin nuo spray kamat, mutta ketju pysyy mielestäni paremmin puhtaana.
 
Itse olen pari viime kautta luottanut pääosin DID:in valkoiseen DID DID CHAIN LUBE 420ML

Myös Motulin kama on ollut toimivaa MP Motul Factory Line road ketjuspray 400 ml | Motonet Oy , tätä olen ostanut pari kertaa Motonetistä, kun en ole muistanut / jaksanut ostaa DID:iä.

Kumpikin pysyy aika hyvin ketjuissa kiinni, mutta takavanne on silti melkoisen klähmäinen parin ajopäivän jälkeen.
Itselläni on kyllä tapana putsata / rasvata ketjut lähes joka pesun yhteydessä ( eli aktiivisella ajokaudella jopa 2-3 kertaa viikossa ).
 
Ja itse luovuin noista myytävistä ketjurasvoista kun kyllästyin takavanteen putsaukseen. Käytän nykyään perus moottori ja vaihteistoöljyjä. Vaatii ehkä useammin rasvausta kuin nuo spray kamat, mutta ketju pysyy mielestäni paremmin puhtaana.

Tämän takia minäki tuota vaihteistoöljyä käytän, sehän pysyy hyvin kiinni kun on tarkoitettu pysymään kiinni hammasrattaissa. Toinen on se että työpaikalta saan halvalla ostettua litran purkeissa, tuo litra riittää varmaan moneksi kesäksi.
 
Siinä viikon verran ajettu viime pesusta ja rasvauksesta ja tänään aamun rankkasateessa. Pyörä ollut sisällä kuivassa 6h ja kun sormella pyyhkäsee niin selvä rasvakerros pinnassa. Aivan loistavaa kamaa eikä sotke vannetta.
 
Viimeksi muokattu:
Noi vaihteisto/moottori/perä öljyt on kyllä parhaita varsinkin jos jaksaa vaikka pensselillä sutia ja rätillä pyyhkästä ylimääräset.

Ite olen niin laiska että näissä asfalttipyörissä melkein mikä vaan spräy käy. Hiekalle sitten hiukan yritän kattoa ettei olis kovin tahmeeta.
 
Miksi joku ajaa prätkällä missä jumittaa jarrut? Se on 5min niin on satula ja palat irti. sen jälkeen ei montaa minuttia liukutappien putsaus ja rasvaus vie.
Ammattilainen katsoi jarrut, ja toinen ammattilainen sanoi sillontällön pienen rohinan jarruista olevan normaalia. Ei siis sinänsä "tarraa kiinni", kunhan hiukan kohisee. Uskoisin, että kaksi ammattilaista yrittäisi kyniä rahat irti kyllä jos syytä olisi. Tämä siis Bikeworldin sekä toisen yksityisen huoltajan suusta kuultua.
 
Nyt taitaa olla motulin jotain oikeeta ketjuöljyä käytössä, spray pullossa ja vahamaista (ja valkoista). Sitä ennen käyttänyt mitä nyt on lähellä sattunut olemaan, moottoriöljyistä yleisöljyihin. Kohan jotain rasvaa on sinne tunkenut ajojen jälkeen. Musta vanne ja mustat saappaat niin ei sitä paskaa oikein näe. Sit ku tulee aika pestä vanteita niin aina siellä on jotain paskaa ollut merkistä riippumatta.

Mustat lämppäritkin niin niistäkään ei huomaa.
 
Olen pyrkinyt hankkimaan ensisijaisesti sellaisia kulkineita joiden ketjuja ei tarvitse olla kokoajan voitelemassa ja/tai putsailemassa, mutta noihin missä siltä ei ole voinut välttyä, olen käyttänyt jotain xlmoton spray vahaa, joka oli jokunen vuosi sitten kaupan 10 sentin purkkihintaan, tuli aika monta purkkia tilattua. Ei pahaa sanottavaa, hyvin on toiminut. Pysyy hyvin ja siistinä.
 
Huh huh.. vai että on rohina normaalia :rage: . Rohinan ääni ketjuissa,jarrupaloissa, laakerereissa, tekohampaissa on osan huutaminen siitä että osa tarvitsee pikku huolenpitoa isännältä/emännältä. Heippa kaikille naismotoristeille.

Edit:Ja laahaava ääni on sitä että jokin sylinteri jarrupalassa jumii kun muut taas palautuvat jarrupumpun imun voimasta. Tai sitten jotain vakavampaa että olisi vettä jarrunesteen seassa joka saa aikaan ongelmia. Tai palassa on jotain ongelmaa, roska tai kulunu tms. Harvoin jarrulevy vääntyy niin että ottaa kokoajan kiinni, mutta on sellaisiakin tullut nähtyä.

Kesällä putsasin ketjut ja voitelin öljyllä. Teboilin 500ml maksoi jotain 5,6€ riittää kesäksi mainiosti.Teboil Outboard Gear Oil SAE 90 - Prisma verkkokauppa
Edit: Empä ole ikinä muuten lukenut purkin mainostekstiä heh.
"Erikoisvaihteistoöljy veneiden ja vetolaitteiden kulmavaihteisiin. Näissä käyttökohteissa öljyltä vaaditaan erityisen hyviä vedenerotus- sekä korroosionesto-ominaisuuksia."
 
Viimeksi muokattu:
Huh huh.. vai että on rohina normaalia :rage: . Rohinan ääni ketjuissa,jarrupaloissa, laakerereissa, tekohampaissa on osan huutaminen siitä että osa tarvitsee pikku huolenpitoa isännältä/emännältä. Heippa kaikille naismotoristeille.

Edit:Ja laahaava ääni on sitä että jokin sylinteri jarrupalassa jumii kun muut taas palautuvat jarrupumpun imun voimasta. Tai sitten jotain vakavampaa että olisi vettä jarrunesteen seassa joka saa aikaan ongelmia. Tai palassa on jotain ongelmaa, roska tai kulunu tms. Harvoin jarrulevy vääntyy niin että ottaa kokoajan kiinni, mutta on sellaisiakin tullut nähtyä.

Kesällä putsasin ketjut ja voitelin öljyllä. Teboilin 500ml maksoi jotain 5,6€ riittää kesäksi mainiosti.Teboil Outboard Gear Oil SAE 90 - Prisma verkkokauppa
Edit: Empä ole ikinä muuten lukenut purkin mainostekstiä heh.
"Erikoisvaihteistoöljy veneiden ja vetolaitteiden kulmavaihteisiin. Näissä käyttökohteissa öljyltä vaaditaan erityisen hyviä vedenerotus- sekä korroosionesto-ominaisuuksia."
Juu, täytyy jokatapauksessa tutkia etupäätä. Jarrunesteet vaihdettu alta 200km sitten, joten sekin on sen suhteen poissuljettu. Täytyy tutkia ja hutkia. Laakeria voisin veikata, mutta toisaalta kun kuuluu vain kovemmissa nopeuksissa niin onko tuo luonnollista vialliselle laakerille? Eikö silloin pitäisi myös hitaammissa nopeuksissa kuulua jotakin?
 
No eipä sitä oikein, kun ei ole paikan päällä ole oikein järkevää alkaa arvailemaan. Aloita halvimmista ja helpoimmista osista huolto ja käyt välillä testaamassa.
Itse varmaan aloittaisin jarrupaloista, ja jarrusylintereiden putsaamisesta liikuttelusta, ja eipä ne etupään laakeritkaan nyt kai niin kovin kalliita ole, eikä myöskään huoltosetti jarrusatulallekkaan.
Jos sitten on se jarrulevy niin se sitten onkin jo kalliimpi ja viimeinen osa.

Monet sanovat että jos on kelluvat jarrulevyt niin ne liikkuvat osat pitäisi putsata kun niissä on sitä hiekkaa, itsellä omassa pyörässä ovat täysin jumissa eikä jarruttaminen ravista yhtään,, saa nähdä sitten kun joskus vaihdan uudet palat niin miten käypi.
HUOM.PULTI OVAT METALLIA JA KIINNIKKEET OVAT ALUMIINIA ÄLÄ SIIS TIUKKAA KUIN NORMAALISTI METALLI/METALLI PULTTEJA TIUKKAISISIT ALUMIINI ANTAA PERIKSI JO IHAN YHDENKÄDEN VOIMASTA. Jos mahdollista käytä momentti avainta tai tiukkaa pelkästään pienellä ranneliikkeellä.


Jos ei ole ennen tehnyt käy juutuupista kattomassa


 
Viimeksi muokattu:
Aika moni ton vaihteistoöljyn nimeen vaan täällä vannoo. Hyvä että kyselin, ennen en ollut kuullutkaan tommosien litkujen käytöstä ketjuihin O_o. Niinkin rasvasta ja öljystä olin. Tuota valkoista en kyllä enää koskaan laita, tosin tähän pyörään sitä ole laittamassakaan.

Eiköhän tämä Motorexi ole nyt semmoista kuin kuuluukin tai ainakin itelle sopivaa vaikka posteineen maksoikin semmoiset jotain 25e mutta sama se mitä maksaa, ei tämä muutenkaan mikään ilmainen harrastus ole ;)
 
Ammattilainen katsoi jarrut, ja toinen ammattilainen sanoi sillontällön pienen rohinan jarruista olevan normaalia. Ei siis sinänsä "tarraa kiinni", kunhan hiukan kohisee. Uskoisin, että kaksi ammattilaista yrittäisi kyniä rahat irti kyllä jos syytä olisi. Tämä siis Bikeworldin sekä toisen yksityisen huoltajan suusta kuultua.

Jarrusatula on kahdella pultilla kiinni, tuon korjaa Lidlin työkaluilla parkkipaikalla puolessa tunnissa. Jos moottoripyörälle ei osaa muuta tehdä kuin tankata niin kannattaa opetella, se on yllättävän hauskaa kun saa vähän ropailla.
 
@Fribo-71
Olikin nopeeta toimintaa postilta kun valitsi Posti Express 14, äsken tuotiin 23h30min =) No, se olikin kans valkoista eli palautukseen. Ei kyl missää mainittu sen olevan valkoista :/ Oliko se sun tai se toinen pullo myös valkoista?
 
Kyllä se taisi olla.Ei se häirinnyt kun ei ketjun kylkeen ruutannut.
 
Kyllä yleensä jumissa olevat niitit ravistaa. Ja kaikki niitit ei välttämättä ole pyöreitä vaikka se reikä siinä keskellä onkin. Muistaakseni jotku ebc levyjen niitit on neliöitä joten niiden putsaaminen niittien pyöritelyllä ei onnistu.
 
Ostin jotain CRC:n ketjuöljyä testiksi tänään, juuri pyörä pestynä niin huomenna näkee miten sotkee. Suihkuttelin kunnon kerroksen ja annoin olla jokusen tunnin, sitten rätillä ylimääräiset pois. Laitellaan sitten kokemuksia.
 

Ostin jotain CRC:n ketjuöljyä testiksi tänään, juuri pyörä pestynä niin huomenna näkee miten sotkee. Suihkuttelin kunnon kerroksen ja annoin olla jokusen tunnin, sitten rätillä ylimääräiset pois. Laitellaan sitten kokemuksia.

Kiitos viesteistänne, juurikin motonettiin tarkoitus mennä sunnuntaina eli tuosta crc:stäkin kiinnostaisi tietää miten roiskuu ja olihan nämä MOLEMMAT nyt kirkasta eikä valkaisevia. Ei vaan sovi valkoiset ketjut kuin korkeintaan valkoiseen pyörään :)
 
Kiitos viesteistänne, juurikin motonettiin tarkoitus mennä sunnuntaina eli tuosta crc:stäkin kiinnostaisi tietää miten roiskuu ja olihan nämä MOLEMMAT nyt kirkasta eikä valkaisevia. Ei vaan sovi valkoiset ketjut kuin korkeintaan valkoiseen pyörään :)
Kirkasta tuo CRC
 
Vaihteistoöljyä täälläkin menee ketjulle, helppo levittää hammasharjalla pienestä purkista ja jos haluaa niin rätillä pyyhkii ylimääräiset pois. Ei sotke ja pysyy hyvin.

Täällä suhisee sintteripalat hornetin etusessa, joten tuskimpa tuo mitenkään kummaa on jos vähän kahisee ajaessa.
E: Kyseessä siis kuitenkin kyseisen kapineen orkkispalat jotka uudemman mallin versiot on kai sintterit.
 
Ostin jotain CRC:n ketjuöljyä testiksi tänään, juuri pyörä pestynä niin huomenna näkee miten sotkee. Suihkuttelin kunnon kerroksen ja annoin olla jokusen tunnin, sitten rätillä ylimääräiset pois. Laitellaan sitten kokemuksia.

Hyvin sotkee, samoin Valvolinen ketjuspray.
 
Tuo DuPont Teflon Multi-Use vaikuttaa aika pitkälti vastaavalta kamalta kuin sonax ptfe. Juurikin samannäköiseksi ohueksi vahaksi kuivahtaa alle minuutissa, ei lennä vaikka lähtee melkein heti ajamaan.
Tämä siis sonaxin tuote: MP-Sonax-PTFE kuivavoitelu ketjuspray 400 ml | Motonet Oy

Jos toi on kirkasta ja ei sotke paljoa niin ostoon/kokeiluun menee. Voitko kertoa miten on? :)

Jotenkin en nyt oikein lämpene noille vaihteistoöljyille vaikka vissiin hyviä ovatkin.. :D
 
Jos toi on kirkasta ja ei sotke paljoa niin ostoon/kokeiluun menee. Voitko kertoa miten on? :)

Jotenkin en nyt oikein lämpene noille vaihteistoöljyille vaikka vissiin hyviä ovatkin.. :D

Tässä vasemmalla sonax ptfe ja oikealla motul factory line, sonaxista jää ohut lähes kuiva vaalea kalvo ja motul sotkee valkoiseksi tahmaksi.
Sonax vs. motul.png
 
Tässä vasemmalla sonax ptfe ja oikealla motul factory line, sonaxista jää ohut lähes kuiva vaalea kalvo ja motul sotkee valkoiseksi tahmaksi.
Sonax vs. motul.png

Kiitos vaivannäöstäsi eli juurikin tommosta jälkeä Motulista jää et ei hyvä. Tuo Sonaxi näyttäisi omaan makuun paremmalta, eipä sen ton kirkkaampaa tarvi olla :)
 
Kiitos vaivannäöstäsi eli juurikin tommosta jälkeä Motulista jää et ei hyvä. Tuo Sonaxi näyttäisi omaan makuun paremmalta, eipä sen ton kirkkaampaa tarvi olla :)

Eipä tuo paha vaiva ollut, ruikkasin terän pätkään aineet kuivumaan samalla kun rassasin kotaria. Tykkään itse tuosta sonaxista, pitää ostaa seuraavaksi jotain toisen merkin vastaavaa tuotetta testiin.
Varsinkin kun kotarissa ketju kulkee käytännössä renkaassa kiinni niin vähäinenkin lentävä liukaste menee äkkiä renkaalle, pari kertaa on meinannut tulla tuosta syystä jotain liukastetta myös housuihin :dead:
 
image.jpg

N.250km jälkeen CRC:n ketjurasva levisi tuon verran. Ei yhtään niin paha kuin motonetin joku oma purkki.
 
@Fenotype
@Luukkonen
@yyri

Noniin, tuli sitten itsekkin hommattua vaihteistoöljyä kuitenkin ketjuöljyiksi kun ei ollut Motonetissä sitä Sonaxia.
Sanokaas tuliko hyvää litkua ostettua tähän hommaan:
EdDTJkO.jpg


Levitetäänkö tota nyt niin että ensin putsataan ketjut jollain Cleanerilla, tässä tapauksessa Motulin Chain Cleaner koska sitä löyty Motonetistä. Harjaa ei kylläkään mutta ilmankin varmaan puhdistuu tarpeeksi? Sitten vaan kaadetaan ketjuille, takarengasta pyörittäen tai jollain pensselillä levittäen ja lopuksi ylimääräiset putsataan pois ko kö? :)
 
Itse olen tehnyt niin että laittanut matalan maaliastian alle, sekä pahvin ketjun ja pyöränväliin minne ei halua roiskua putsiainetta ja irroittanut ketjun suojaimen. Sitten pessyt löpöllä ketjun varovaisesti hammas harjalla niin ettei löpö roisku.
(entiijä noista tefloneista että pitääkö ensin putsata ketjun pinnalta pois)
Tai harjaa niinpäin että löpö roiskuu harjaksista siihen paksuun pahvinpalaseen..
Löpökin tosin taisi olla jotain 1,30€/litra joten ei tarvitse törsätä.
200ml riittää mainiosti ketjun putsaamiseen.
Harvoin tosin tarvitsee ketjua putsata, kun on pysynyt hyvin puhtaana.

Rätillä ketju ja osat kuivaksi ja sitten tuossa teboilin purkissa on ollut oikein mainio mini kaatonokka jolla on ollut helppo laitella 0 renkaaseen ja samalla pyöritellä ketjua.
Öljyn kanssa ei sitten tarvitse ruveta läträämään. Sitten kun ketju ja 0 renkaat ovat imeny öljyn. pyyhit paperilla ylimääräiset pois. Mitään trasselia tai nukkaavaa älä käytä sillä tarttuu ketjuihin kuiteskin.

Joku ilmeisesti laitteli pensselillä mutta eikös se roiski jokapaikkaan..
Käy teboililla kahvella ja osta samalla reissulla joko 500ml tai 250ml purkki jossa on valmis mini nokka. Pikku purkki mahtuu mainiosti pyörän avainpakkiin jos sellainen on niin on helppo joka tankkauksen yhteydessä hieman öljytä ketjua.

Tuli töihin mentyä tuon operaation jälkeen ja työkaveri luuli että olen ostanut uudet ketjut ja rattaat.
 
Viimeksi muokattu:
Itse nostan takarenkaan ilmaan niin helppo pyörittää renkaasta ja kaadan suoraan purkista ketjuille. Pyöritän hetken että leviää joka paikkaa ja sitten rätillä ylimääräiset pois. Tuo vaatii vähän treeniä ettei öljyä tule liikaa mutta itse todennut parhaaksi. Ennen uutta öljyämistä toki putsaan ketjut kevyesti, mutta vain rätillä. Kaupunki pyörittelyssä ei nyt niin paljon likaa tule että niitä pitäis koko ajan olla pesemässä puhtaaksi.
 
Öljyä rättiin ja takarenkaan pyörittelyä. Putsaantuu ketjut siinä samalla.
Moottorisahan teräketjuöljy sotkee ja roiskuu melkoisesti, perus moottoriöljy putsaa hyvin eikä sotke niin paljon.
 
Itse nostan takarenkaan ilmaan niin helppo pyörittää renkaasta ja kaadan suoraan purkista ketjuille. Pyöritän hetken että leviää joka paikkaa ja sitten rätillä ylimääräiset pois. Tuo vaatii vähän treeniä ettei öljyä tule liikaa mutta itse todennut parhaaksi. Ennen uutta öljyämistä toki putsaan ketjut kevyesti, mutta vain rätillä. Kaupunki pyörittelyssä ei nyt niin paljon likaa tule että niitä pitäis koko ajan olla pesemässä puhtaaksi.

Joo koitan jotain tämän tyylistä tai pensselillä. Putsaukset hoidan asiaan kuuluvalla aineella :)

Öljyä rättiin ja takarenkaan pyörittelyä. Putsaantuu ketjut siinä samalla.
Moottorisahan teräketjuöljy sotkee ja roiskuu melkoisesti, perus moottoriöljy putsaa hyvin eikä sotke niin paljon.

Rätiksi käy mikä tahansa nukkaamaton?? Tollakin tyylillä voisi tietysti koittaa.
 
Vanhat resuiset lastenvaatteet parhaita ;).
Samapa se mitä käyttää, vaikka hammasharjaa, kunhan ei jää mitään ylimääräistä ketjuihin/o-renkaisiin.
 
Jostain jonku ohjeen luin et rasvaukset het ajon jälkeen ku ketjut on vielä lämpimät. Itse en ole ketjuja puhdistanut kuin talvella jossei muuta remonttia ole ollut tiedossa. Yritin etsiä artikkelia tähän liitteeksi kun oli tutkittu ketjujen kulumista niin puhdistuksella ei ollut juurikaan merkitystä. Suurin merkitys oli sillä, että ketjut ovat rasvatut.
 
@Fenotype
@Luukkonen
@yyri

Noniin, tuli sitten itsekkin hommattua vaihteistoöljyä kuitenkin ketjuöljyiksi kun ei ollut Motonetissä sitä Sonaxia.
Sanokaas tuliko hyvää litkua ostettua tähän hommaan:
Levitetäänkö tota nyt niin että ensin putsataan ketjut jollain Cleanerilla, tässä tapauksessa Motulin Chain Cleaner koska sitä löyty Motonetistä. Harjaa ei kylläkään mutta ilmankin varmaan puhdistuu tarpeeksi? Sitten vaan kaadetaan ketjuille, takarengasta pyörittäen tai jollain pensselillä levittäen ja lopuksi ylimääräiset putsataan pois ko kö? :)

Mulla on täysin samaa kamaa ja imo se on hyvää. Putsaa tuota ketjua vaikka jollain cleanerilla jos haluaa, sitten hammasharjalla levittelee ketjulle tuota öljyä, pyörittelee rengasta/ketjua joko pukilla tai ajelee vähän matkaa ja sitten pyyhkii rätillä ylimääräiset pois :tup:

Pitikö tuolle vakuutukselle tehdä joku "hyväksyntä" kun käänsi pohjolasta vakuutuksen if:lle? Ostovaiheessa oli tekstinpätkä että pitäisi seuraavana arkipäivänä joku hyväksyntä omilta sivuilta tehdä, mutta ihan suoraanhan tuo oli sinne ilmestynyt?
 
Jostain jonku ohjeen luin et rasvaukset het ajon jälkeen ku ketjut on vielä lämpimät. Itse en ole ketjuja puhdistanut kuin talvella jossei muuta remonttia ole ollut tiedossa. Yritin etsiä artikkelia tähän liitteeksi kun oli tutkittu ketjujen kulumista niin puhdistuksella ei ollut juurikaan merkitystä. Suurin merkitys oli sillä, että ketjut ovat rasvatut.

Näin olin jostain itsekkin lukevinani tai muistavinani että ajon jälkeen kun ketjut on vielä lämpimät niin sillon pitäs ko. homma tehä mutta voi olla että menee hifistelyn puolelle :)

Mulla on täysin samaa kamaa ja imo se on hyvää. Putsaa tuota ketjua vaikka jollain cleanerilla jos haluaa, sitten hammasharjalla levittelee ketjulle tuota öljyä, pyörittelee rengasta/ketjua joko pukilla tai ajelee vähän matkaa ja sitten pyyhkii rätillä ylimääräiset pois :tup:

Pitikö tuolle vakuutukselle tehdä joku "hyväksyntä" kun käänsi pohjolasta vakuutuksen if:lle? Ostovaiheessa oli tekstinpätkä että pitäisi seuraavana arkipäivänä joku hyväksyntä omilta sivuilta tehdä, mutta ihan suoraanhan tuo oli sinne ilmestynyt?

Näillä mennään ja uhrataan vanha hammasharja niin saa syyn ostaa uuden :D
 
Motorcycle Cycling Bicycle Chain Wheel Cleaner Tool Cleaning Brushes Scrubber | eBay
Tällainen on hyvä ketjujen jynssäykseen. On hieman kivempi vetää paskat pois myös ketjulinjan sisäpuolelta. Käytännössä samaa tavaraa myy Motonet hintaan 8.9€
Tiskiharja kelpaa tähänkin hommaan tarvittaessa. On muutenkin hyvä työkalu ahfaiden rakosten jynssäykseen.

Samoja harjoja olen tilaillut, kolmas menossa.
Kaasarin puhdistusspray tappoi laakista yhden tuollaisen, muovi meni muutamassa minuutissa aivan murusiksi.
 
Motorcycle Cycling Bicycle Chain Wheel Cleaner Tool Cleaning Brushes Scrubber | eBay
Tällainen on hyvä ketjujen jynssäykseen. On hieman kivempi vetää paskat pois myös ketjulinjan sisäpuolelta. Käytännössä samaa tavaraa myy Motonet hintaan 8.9€
Tiskiharja kelpaa tähänkin hommaan tarvittaessa. On muutenkin hyvä työkalu ahfaiden rakosten jynssäykseen.

Kiitti tästä, pitikin sunnuntaina ostaa tommoinen mutta olikin loppu, onneks :D Joskus olen tommosen kyllä Motonetistä ostanut ja on ajanut asiansa kyllä. Jos noita harjapäitä meinaa putsata niin millä, ihanko uittaa tärpätissä???

E1: Ostin molempia värejä, pun ja sin ja hintaa oli yhteensä 3,70euroa. Kyllä ne idän pojat ja tytöt vaan halvalla näitä tekee kun kannattaa vielä postittaakin 0,89eurolla :D
 
Kiitti tästä, pitikin sunnuntaina ostaa tommoinen mutta olikin loppu, onneks :D Joskus olen tommosen kyllä Motonetistä ostanut ja on ajanut asiansa kyllä. Jos noita harjapäitä meinaa putsata niin millä, ihanko uittaa tärpätissä???

E1: Ostin molempia värejä, pun ja sin ja hintaa oli yhteensä 3,70euroa. Kyllä ne idän pojat ja tytöt vaan halvalla näitä tekee kun kannattaa vielä postittaakin 0,89eurolla :D

Miksi ostaa suomesta yhtään mitään mitään? Juuri tämän takia.
 
Loppui customilla ajelu, kun vaihdoin kylän rumimpaan pyörään.
Onhan se mukava näissä enduro/adventure tyyppisissä pyörissä että voi ajella renkaista riippuen melkeen missävain. Itselläni on tällainen vm08 Transalp. IMG-20170612-WA0005.jpeg IMG-20170504-WA0003.jpeg
 

Liitteet

  • IMG-20170612-WA0005.jpeg
    IMG-20170612-WA0005.jpeg
    1 022 KB · Luettu: 47
Hei taas immeiset ja muutkin elämän koululaiset! :)

Tyhmiä ja turhia kysymyksiä olisi taas esittää, elikäs pitäisi viedä pyörä huoltoon ja uudet kumitkin vaihtaa alle. Pyörä on kuitenkin nyt alkukesän ajelujen jäljiltä päässyt niin kuraiseksi, että tekisi mieli pestä ja vahata se uudestaan. Tästä päästiin kysymykseen, pesenkö ja vahaan pyörän ennen vai jälkeen huollon?? Tuskin tällä kauheasti vaikutusta mihinkään on, mutta koitan nyt pitää tuota "silmäterääni" arvoisessaan kuosissa. :D

EDIT: Pesulla tarkoitin siis koko pyörän läpikäymistä. Ei pelkästään etu plexin ja sivukatteiden rassaamista :D

EDIT2: Tietääkö kukaan mistä saa ostettua sellaisen "puhelimenpidikkeen" pyörään? Voisi esim GPS pitää esillä puhelimessa, kun on v-mäistä pysähtyä katsomaan missä menee.
 
Viimeksi muokattu:
Pyörä tulee huollosta yhtä paskaisena tai puhtaana kun den sinne vie. Ei tosin ole huoltomihellekkään kivaa räplätä paskaista pyörää.

eBaysta löytyy kaikenlaisia telineitä. Kannattaa miettiä, millaisen omaan pyörään saa kiinni ja mihin. Tankokiinnitteinen ei sovellu clipareille kun tankoa ei yleensä ole esillä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 837
Viestejä
4 548 727
Jäsenet
74 851
Uusin jäsen
hieunguyen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom