Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täällä noin 600km tänä vuonna -22 Mankilla takana. Eipä ole vielä toista yhtä hauskaa pyörämallia vastaan tullut. Reilun satasen (noin 104kmh) tuo ottaa nyt tuon pienen lipan kanssa tasasella mittariin (reilut 95 todellista), niin onpahan tuolla pärjännyt useimmilla satasen alueillakin liikennevirran mukana, vaikka hauskimmillaan tämä on kyllä mutkapätkillä ja taajamassa. Tuo Dax on myös pirun nätti ja sillä sais rouvankin vietyä jätskille. Iso sporttipyörä siis tuohon tuli vaihdettua tälle kaudelle..
![]()
Ehkä se varuilta laitettu varatankille? Paljonko bensaa on ollut viedessä talvisäilytykseen/huoltoon? Varatankki imee pohjalta asti.Mulla on varmaan helvetin typerä kysymys, mutta helvetin typerä on mieskin:
miksi hakiessa prätkää talvisäilytyksestä tai huollosta se on joka kerta varatankilla? Mopo on 600-kuutioinen ZZR kaasareilla, ja tämä on nyt toistunut joka kerta. Nyt hain mopon öljynvaihdosta sekä kaasareiden säädöistä, niin taas oli varatankilla.
Ei muuten väliä ole, mutta hämää. Itse ajan koko ajan "normaalilla" modella. Käsittääkseni varatankki imee vain alemmalta.
Bensaa (Shell V-power 98) oli ainakin viime kerralla melkein täydet, talvisäilössä varmasti yli 1/4.Ehkä se varuilta laitettu varatankille? Paljonko bensaa on ollut viedessä talvisäilytykseen/huoltoon? Varatankki imee pohjalta asti.
Varmasti varuilta laitettu varatankille. Eihän niillä huvikseen ajella. Laitat vain takaisin normitankille.Bensaa (Shell V-power 98) oli ainakin viime kerralla melkein täydet, talvisäilössä varmasti yli 1/4.
Juu, pistin, eikä mitään ongelmaa, mutta jäi vaan hämäämään kun ei ollut ensimmäinen eikä edes toinen kerta. Ehkä sillä, että onko sillä väliä, kun tässä kädessä ei kiintoavain pysy.Varmasti varuilta laitettu varatankille. Eihän niillä huvikseen ajella. Laitat vain takaisin normitankille.
Hanx Rain Activo, pakkautuu pieneen, helppo pukea kaksiosaisena ja sopivat muuhunkin arkikäyttöön kuin mopoiluunMillaista sade varustusta jengi suosii? Pitäis viikonloppuna lähteä 200km päähän ja vettä lupailee. Käyttöä kerran vuodessa jos sitäkään
Kawasaki Z700 - Z900? Esim. https://www.nettimoto.com/kawasaki/z/2665944#yritys=503459Hitto kun nälkä kasvaa.
Tuli toukokuussa Cbr 600RR hankittua ja nyt houkuttelis vaihtaa isompaan.
Kattellut 900-1000 linjastoa läpi, mutta ei oikein sopivaa meinaa olla.
Vähän alkanut nakuttamaankin, mutta ei niistä kokemuksia mikä olisi kova juttu?![]()
Jos Honda jo tuntuu tutulta, niin miten olisi CBR 1000RR? Omalla oon kerran ehtinyt käymään Botniaringin radalla ja pyörä toimi oikein hyvin. 2005 vuosimallia tuo oma.Hitto kun nälkä kasvaa.
Tuli toukokuussa Cbr 600RR hankittua ja nyt houkuttelis vaihtaa isompaan.
Kattellut 900-1000 linjastoa läpi, mutta ei oikein sopivaa meinaa olla.
Vähän alkanut nakuttamaankin, mutta ei niistä kokemuksia mikä olisi kova juttu?![]()
No tuota 1000RR oon kyllä vakavasti katsellut, kun ei tossa nykysessäkään ole mitään mistä en pitäisi.Jos Honda jo tuntuu tutulta, niin miten olisi CBR 1000RR? Omalla oon kerran ehtinyt käymään Botniaringin radalla ja pyörä toimi oikein hyvin. 2005 vuosimallia tuo oma.
![]()
Aprilia RSV 1000 R Factory oli myös hyvä, mutta ei varmaan ole niin luotettava kuin Honda.
Minusta nakuista esim ktm 990 super duke olisi ihan hyvä. Ja ihan kiva oli myös Triumph Speed Triple 955cc. Ja tykkäsin myös Honda VTR 1000cc pyörästä kanssa. Eli siinä kanssa muutama vaihtoehto lisää. Mun eka pyörä oli kanssa 112hv 600cc, joka oli käytössä 2008-2021, kawasaki zx6r, vm2000. Tuostahan löytyy kanssa ihan sama pyörä, mutta isommalla 900cc koneella, zx9r.
No tuota 1000RR oon kyllä vakavasti katsellut, kun ei tossa nykysessäkään ole mitään mistä en pitäisi.
No vääntöä saisi olla enemmän ja sitä ei saa kuin mopoa vaihtamalla.
Omat kokemukset tosiaan vain 1000RR:stä, jotka on erittäin hyvät. Kyykkypyörä tietysti, eli ajoasento on raskas. Tuossa on eturattaassa 1 piikki vähemmän, eli jaksaa kiihtyä 6 vaihteellakin "jotenkin". Eikä ole V2 moottori, mutta luotettava ja kiva moottori kyllä silti.No tuota 1000RR oon kyllä vakavasti katsellut, kun ei tossa nykysessäkään ole mitään mistä en pitäisi.
No vääntöä saisi olla enemmän ja sitä ei saa kuin mopoa vaihtamalla.
Nykyinen vaihdossa 4-4.5k€ ja löysät päälle niin siinä maks. 7k€ paikkeilla, jos löytyis.Budjetti ja käyttötarkoitus ?
Nykyinen vaihdossa 4-4.5k€ ja löysät päälle niin siinä maks. 7k€ paikkeilla, jos löytyis.
Käyttötarkoitus on ihan omaksi iloksi mopoilu.
Ei älyttömiä matka-ajoja, ei ratakäyttöä.
Kilpaendurolla toisaalta toiset kiertää maailman muutaman vuoden aikana. Olikohan niin, että oli parin tonnin välein vaihtanut öljyt reissulla ja sadantonnin kohdalla teettänyt varuilta koneremontin kun osui sopivaan kohtaan. Voisi olla fiksua valmistajilta antaa noille huoltovälisuosituksia myös rauhalliseen tieliikennekäyttöön kilpakäytön lisäksi. Ja näyttää tuollaisen kilpapyörän luonne venyvän myös rentoon maailmanympärikiertämiseen.Kyykkypyörää en enää suostu ostamaan, ne on nyt nähty lopullisesti. Monkey pyörii edelleen mielessä, samoin Hornet ja Street triple, mahdollisesti myös joku kevyt allroad. Supermotojakin katselin sillä silmällä, mutta 10h huoltoväli on vähän turhan ankea ja kisakireä ei ehkä ole omimmillaan minun käytössäni. Pitää pureskella mitä tässä tekee vai tekeekö mitään.
Jos supermototkin kiinnostaa ja toisaalta mankikin kävisi niin yksi vallan hyvä vaihtoehto olisi 125 - about 300cc mankia isopyöräisemmät kevyet kulkineet. Esim. Yamaha YBR125 (pienikokoinen, käytännössä yhtä kevyt ja näppärä kuin manki mutta isopyöräisempi, tosi halpoja, moottori äärimmäisen kestävä, kulutus pari litraa sadalla, kulkee satasta tasasella eli vähän tehottomia kyllä, vakuutus halvimpia mitä on...) tai Honda CLR, CRF-katumallit, XL... Yamahalta myös WR125-250... jne.Pari tuntia sitten lähti Hayabusa uuden omistajan mukaan, sain siitä käytännössä sen mitä halusinkin. Tälle kesälle tuli kilometrejä luokkaa 250. Meinasin, että olisin ajanut yhden pidemmän reissun, mutta käännyin tunnin kohdalla takaisin kotiin ja laitoin pyörän myyntiin. En saanut matka-ajosta minkäänlaisia fiiliksiä ja ilman niitä hommassa ei ole mitään järkeä.
Nyt mietin, että hommaanko jonkun muutaman tonnin pyörän seisomaan pihaan/varastoon vai olenko ilman pyörää. Kyykkypyörää en enää suostu ostamaan, ne on nyt nähty lopullisesti. Monkey pyörii edelleen mielessä, samoin Hornet ja Street triple, mahdollisesti myös joku kevyt allroad. Supermotojakin katselin sillä silmällä, mutta 10h huoltoväli on vähän turhan ankea ja kisakireä ei ehkä ole omimmillaan minun käytössäni. Pitää pureskella mitä tässä tekee vai tekeekö mitään.
"Paljon ajettu" Monkey olisi 2600€. Ehkä se juuri ei ole järkevä, mutta muutaman tonnin ajettujakin löytyy. Oletko ajanut? Itse en ole, mutta veikeältä peliltä näyttää.Nyt mietin, että hommaanko jonkun muutaman tonnin pyörän seisomaan pihaan/varastoon vai olenko ilman pyörää. Kyykkypyörää en enää suostu ostamaan, ne on nyt nähty lopullisesti. Monkey pyörii edelleen mielessä, samoin Hornet ja Street triple, mahdollisesti myös joku kevyt allroad. Supermotojakin katselin sillä silmällä, mutta 10h huoltoväli on vähän turhan ankea ja kisakireä ei ehkä ole omimmillaan minun käytössäni. Pitää pureskella mitä tässä tekee vai tekeekö mitään.
Pikainen välikysymys. Mikä yhde tämä mopon kaasarin ( Dellorto PHVA ) pohjassa on ? Siitä lähtee letku ( toinen pää vapaana ).
Letku lähtee kasarin nipan takia hieman väärään suuntaa ja näin ollen letku taittuu pahasti . Voi olla että osiottain tukossa sen takia. Pitääkö olla huolissaan ?
![]()
Alipainehanaa varten, jos on manuaalinen hana tankin yhteydessä niin kuuluukin olla tulpattuna.mikäs tuo kaasarin vakuum connection on ?mitä varten se on, nyt se on tulpattu.
![]()
jos useampi kaasari rivissä niin tuosta näkee kaasareiden synkronoinnin toisiinsa nähden, en tosin tiedä toimiiko juuri tuossa kaasarissa siihen tarkoitukseen...mikäs tuo kaasarin vakuum connection on ?mitä varten se on, nyt se on tulpattu.
![]()
Harrikoissa joutaisi enemmänkin olla jalkatuet ja tanko neutraalissa paikassa niin niitä kykenisi ohjaamaankin. Kummallinen merkki kun mutka-ajo tarkoituksella tehty hankalaksi.
Ei vitsiä. Epäergonomiset ajoa haittaavat kontrollit ovat vain tyhmät. Tottuu sitä syöpäänkin. Useamman harrikan tänä kesänä ajaneena ei noissa vaan ole järkeä. Maantienopeuksissakin se etutanko on epämukava roikkua.
Hieno sininen Manki!Täällä noin 600km tänä vuonna -22 Mankilla takana. Eipä ole vielä toista yhtä hauskaa pyörämallia vastaan tullut. Reilun satasen (noin 104kmh) tuo ottaa nyt tuon pienen lipan kanssa tasasella mittariin (reilut 95 todellista), niin onpahan tuolla pärjännyt useimmilla satasen alueillakin liikennevirran mukana, vaikka hauskimmillaan tämä on kyllä mutkapätkillä ja taajamassa. Tuo Dax on myös pirun nätti ja sillä sais rouvankin vietyä jätskille. Iso sporttipyörä siis tuohon tuli vaihdettua tälle kaudelle..
![]()
Mukava pikkumopo kyllä. Ekat viritykset kun tilasin (14 piikkisen?) eturattaan. Ratas tulee joskus ensi viikolla (noin 5€). Saa nähdä riittääkö vara ketjujen kiristyksessä. Omasta mielestä Mankin sai ihan sopivaan hintaan juuri huollettuna (2600€). En ole oikein missään edes noita Mankeja nähnykään liikenteessä, eli suht harvinaisia?Mankia itsekkin haaveillut kesäiltaisten kalareissujen ajopeliksi, tulee kesät junnuna mieleen
Vähän vanha mutta tämmöiset faktat on kyllä pakko korjataTällä kertaa pysyin pystyssä koko viikonlopun ja jotain palkintojakin tuli kisan jälkeen neito lyhyessä hameessa jakamaan
![]()
Aika lailla olet zoomaillut kuvaa jotta tuon huomasit. Ja tietysti ihan sattumalta tuota kohtaa.Vähän vanha mutta tämmöiset faktat on kyllä pakko korjata. Nuo on shortsit!
En tiedä onko se mikään meriitti, mutta kyllä tosta zoomaamattakin heräsi heti epäilys että kyseessä todennäköisesti ei ole hame (sen verran kaareutuu ylöspäin, joka noin lyhyellä hameella ei tuulestakaan oikein voi johtua). Toki ennen postausta asia piti myös zoomilla varmistaaAika lailla olet zoomaillut kuvaa jotta tuon huomasit. Ja tietysti ihan sattumalta tuota kohtaa.![]()
Hankalaksi ainakin menee, kun jalkatapeille ei ole mitään paikkaa. Muistaakseni Monkeyn kantavuuskin on vain (noin?) 105kg, eli jousitus ei välttämättä kestä kovin raskasta kuormaa.Saako tuollaisella uudella 125 Monkeylla ajaa kakspäällä jos siihen laittaa jotenkin pelkääjän jalkatapit?![]()
Ookoo! Näin vähän pelkäsinkin.Hankalaksi ainakin menee, kun jalkatapeille ei ole mitään paikkaa. Muistaakseni Monkeyn kantavuuskin on vain (noin?) 105kg, eli jousitus ei välttämättä kestä kovin raskasta kuormaa.
Sen huomasin, että Honda Dax 125 on jopa kaksipaikkainenEli toiset jalkatapit löytyy vakiona ilmeisesti.