Mopokuumetta

Jos varastoinnin aikana renkaan pinnalle päätynyt joku liukas aine arveluttaa, niin yksi hyvä konsti on kostuttaa rätti bräkiksella ja pyyhkiä renkaan pinta sillä.

Mistään muusta syystä uusi rengas ei ole liukas, eikä niihin tehtaallakaan mitään "varastointirasvoja" laiteta. Kovaa ajoa vaan.
Mitä on bräkis?
 
Mitä on bräkis?
Bräkleen. Eli puhdistusainetta.

606045.jpg
 
Jos varastoinnin aikana renkaan pinnalle päätynyt joku liukas aine arveluttaa, niin yksi hyvä konsti on kostuttaa rätti bräkiksella ja pyyhkiä renkaan pinta sillä.

Mistään muusta syystä uusi rengas ei ole liukas, eikä niihin tehtaallakaan mitään "varastointirasvoja" laiteta. Kovaa ajoa vaan.
Höpöhöpö. On sen verran kokemusta että tiedän mistä puhun. Uudella takarenkaalla ajat 20 m päässä olevaan risteyxeen, käännyt ja kanttaat 20 astetta ja väännät kaasua samalla vähän reilummin niin kyllä lähtee. Varmaan ihan kuussatasellakin.
 
Viimeksi muokattu:
Höpöhöpö. On sen verran kokemusta että tiedän mistä puhun. Uudella takarenkaalla ajat 20 m päässä olevaan risteyxeen, kännyt ja kanttaat 20 astetta ja väännät kaasua samalla vähän reilummin niin kyllä lähtee. Varmaan ihan kuussatasellakin.

Tjaa-a. Mä saatan ajaa yhdessä viikonlopussa useamman takarenkaan ja kyllä se on suoraan täys syöttö aina päälle :rolleyes: Bräkis-pyyhkäisyn kyllä teen jos vaan suinkin muistan.
 
No rata-ajo varmaan ei oo ihan yx yhteen katuajon kanssa. Oon nähny Youtubessa videon miten kaveri 1000 cc kyykyllään vetää highsiderit rengasliikkeen pihalla.. ei löydy nyt tähän hätään sitä. Ite en ihan kaatunu silloin 10 v. sitten FZ 750:lla sen muhkealla 130/80-18 takixella.
 
No rata-ajo varmaan ei oo ihan yx yhteen katuajon kanssa. Oon nähny Youtubessa videon miten kaveri 1000 cc kyykyllään vetää highsiderit rengasliikkeen pihalla.. ei löydy nyt tähän hätään sitä. Ite en ihan kaatunu silloin 10 v. sitten FZ 750:lla sen muhkealla 130/80-18 takixella.

Joo, siis eihän sitä ikinä tiiä mitä paskaa renkaisiin on toimitusketjun varrella tarttunut. Tehtaalta ei nykyisin varmasti mitään mömmöjä niihin laiteta ja kumi on kumia, eli ei se pinta lähtökohtaisesti ole liukasta. Varmin on pyyhkäistä se pinta bräkiksellä tai vastaavalla. Tai jos ei muuta keksi, niin sudittaa vannetta myöten hiekkaan sen ennen kuin lähtee kovasti avaamaan :D Eturenkaan kanssa tuo sudittelu on tietty haastavampaa.

Edittiä: suurin / varmin syyllinen johonkin liukkaaseen renkaan pinnassa heti asennuksen jälkeen lienee rengasliikkeen käyttämä vannerasva mitä vanteen kehälle levitetään jotta uusi rengas saadaan luiskahtamaan helpommin vanteelle. Siinä jos asentajareiska on huolimaton ja sotkee sen kumin sillä rasvalla, niin on varmasti liukas.
 
Kyllä se rengas takuulla on liukkaampi silloin uutena ja KIILTÄVÄNÄ. Päätän keissini tähän.
 
Siis kyllä se aivan uusi rengas ON liukkaampi. Ainakin gsxr:llä sen huomasi kyllä. Kun siitä hivenen pinta kulahtaa asfaltin myötävaikutuksesta niin uskaltaa ajaa jo ihan normaalisti. Huomasi hyvin esim tiukemmassa kaarteessa avatessa kaasua että kyllä se pakasta vedetty rengas luistelee selvästi aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Siis kyllä se aivan uusi rengas ON liukkaampi. Ainakin gsxr:llä sen huomasi kyllä. Kun siitä hivenen pinta kulahtaa asfaltin myötävaikutuksesta niin uskaltaa ajaa jo ihan normaalisti. Huomasi hyvin esim tiukemmassa kaarteessa avatessa kaasua että kyllä se pakasta vedetty rengas luistelee selvästi aiemmin.

Ok. Ehkä katukumeissa sitten on jostain syystä tehty tuommoinen turvallisuusriski niihin. Seosrenkailla ei ole mitään tuollaista, vaan rullan voi avata huoletta heti varikon portilta selälleen.

Eikä kyllä koskaan ittellä katumopossakaan ollut mitään liukkausongelmia, mutta sen kanssa tuli harvemmin mitään sankariavauksia tehtyä.
 
20220508_160701.jpg


Viime sunnuntaina kävin hakee pärrän talvisäilöstä 200km päästä.
Oli tähän asti viilein ajo ja eikä asiaan auttanut yhtään noi pari satunnaista sadekuuroa.
 
Vein pärrän pajalle ennen kunnolla kauden alotusta. Tässä miettii onko tässä nyt mitään järkeä. Huollon hinta tulee olemaan korkeampi mitä itse pyörän arvo. Tosin jos sitten taas huolettomia kilsoja edessä. Yamaha 600cc thundercat vm.2000 niin huollon arvio olikin sen +1500€. Ensin vein sen venojen tarkistukseen/säätöön ja kaasarien synkkaukseen. Huollossa huomattu et kaasuvaijerit alkaa olla säröillä ja kaasarin laipat loppu. Ja etu renkaalla olis vielä jonkun aikaa mennyt mutta vaihetaan sekin nyt samalla niin jos menis koko kesä ilman muuta huoltoa kuin öljynvaihtoja..

Pitäs jostain katsella takalaukulle kiinnike ja laukku jos sitä tuon vanhuksen kesällä valjastas kohti lapin reissua.

edit. tuntuu olevan ruuhkaa opetusluvissa. 3viikkoa oli arvio eikä ole näkynyt. Tytölle olis tarkotus itellä opettaa kemmu kortti.

Aika mukavasti kyllä madaltui tuo 125 yzfr kun laittoi siihen -30mm madallussarjan. Aikaisemmin tytöllä varpaan kärjet maahan (160cm) ja nyt molemmat jalkapohjat yltää maahan.
125 madallettuna.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mivv-putkisto vaihdettu. Kylläpä oli painava alkuperäinen 2x äänenvaimennin putkisto. 14kg vs 4kg samalla vaihdoin uudet karkeemmat renkaat alle että pystyy myös sorateitä ajelee. Pirelli mt60 rs
 

Liitteet

  • IMG-20220513-WA0024.jpeg
    IMG-20220513-WA0024.jpeg
    2 MB · Luettu: 129
Vein pärrän pajalle ennen kunnolla kauden alotusta. Tässä miettii onko tässä nyt mitään järkeä. Huollon hinta tulee olemaan korkeampi mitä itse pyörän arvo. Tosin jos sitten taas huolettomia kilsoja edessä. Yamaha 600cc thundercat vm.2000 niin huollon arvio olikin sen +1500€. Ensin vein sen venojen tarkistukseen/säätöön ja kaasarien synkkaukseen. Huollossa huomattu et kaasuvaijerit alkaa olla säröillä ja kaasarin laipat loppu. Ja etu renkaalla olis vielä jonkun aikaa mennyt mutta vaihetaan sekin nyt samalla niin jos menis koko kesä ilman muuta huoltoa kuin öljynvaihtoja..

Pitäs jostain katsella takalaukulle kiinnike ja laukku jos sitä tuon vanhuksen kesällä valjastas kohti lapin reissua.

edit. tuntuu olevan ruuhkaa opetusluvissa. 3viikkoa oli arvio eikä ole näkynyt. Tytölle olis tarkotus itellä opettaa kemmu kortti.

Aika mukavasti kyllä madaltui tuo 125 yzfr kun laittoi siihen -30mm madallussarjan. Aikaisemmin tytöllä varpaan kärjet maahan (160cm) ja nyt molemmat jalkapohjat yltää maahan.
125 madallettuna.jpg
Synkkaukset, venojen tarkistus on pikkuhommia ja onnistuu kotipihassa, kaasarin laippojen vaihtokin kuulostaa vähän oudolta? Vai oliko siinä laippojen akselissa välystä ja sieltä tuli imuvuotoa?
 
Synkkaukset, venojen tarkistus on pikkuhommia ja onnistuu kotipihassa, kaasarin laippojen vaihtokin kuulostaa vähän oudolta? Vai oliko siinä laippojen akselissa välystä ja sieltä tuli imuvuotoa?
Sanoi että laipat on melkeen poikki tms. Ja huomasin kyllä välillä sitä viime syksynä et kiekkoja vähä piti yllä välillä. Silloin voi oikeasti ollakki imuvuotoa. Ja kyllä varmasti onnistus remppa itelläki jos vaan laitetaan muutama päivä aikaa. Siksi voi maksaa palvelusta kun voi ite muuta tehä sillä aikaa.. Tosin kallista se siltikin.

Kevari asiantuntijaa paikalla?
Nakuttaa/napsuu


Ja sitte vielä vähä lämpösempänä.
 
Koeajoin uuden Yamaha mt-07 huvikseen. Ihan hyvä perus peli, mutta ehkä kaipaisi vähän lisää tehoa. Ei kyllä itse malttaisi varmaan ajaa pyörän sisäänajoa (maks 5000rpm), ei ainakaan koska pyörä ei mitään tykki ole muutenkaan. Esim kaasun tohti kääntää surutta pohjaan, kun taas esim omassa (173hv) en ole tohtinut kääntää täysille, tai kaasun liikerata laajempi.

Joo kyllä huomaa eron ajaessa ja äkkiä nää kuluu.

PXL_20220510_160623279.MP.jpg

Tän helteisen kevään ajelut so far.
Ihan hyvältä tuntuu tuo uusi Bridgestone S21 takarengas. Seuraavaksi eturengaskin luultavasti vaihtoon. Eilen ja tänään ennen sateita ehti taas ajella. Nyt en ole mitään raakoja kiihdytyksiä tehnyt, että pysyisi rengas vähän parempana pitempään.


Liikkeessä suosittelivat Yamahaa paremmaksi pyöräksi esim Kawasaki Z900. Sitä ei ole tullut (kai) ajettua. Kuvassa etualalla juuri jonkun Z900, joka myös ihan tyylikäs pyörä minusta. Takana oma pyörä, ktm sdr. Ihan tyytyväinen kyllä tuohon omaan, kun nyt alkaa olla kaikki viat korjattu :) Viimeksi hitsattiin pakoputki, että ei ainakaan tipu jonnekin välille. Tuli ihan siistiä jälkeä eikä huomaa, että ei ole enää alkuperäinen sauma.

Screenshot_2022-05-14-13-43-36-84_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
 
Cagivan talvihuollot viimeinkin saatu päätökseen. Eli jakoremmien ja ketjuratassetin vaihto. Näin jälkikäteen asiaa miettien niin tuollaisen Desmoduen remmien vaihto on oikeastaan aika helppo ja nopeahko operaatio. Ketjuratassetin kanssa tuli enemmän kiroiltua ja tuhlattua aikaa.

Kawa ja Guzzi taitaa mennä kesän puolessa välissä seisontaan ja tuo Cagiva pysyy ajopyöränä siihen asti että saa hankittua kunnon tilat kaikkien pyörien säilytykseen.
 
Tuli hondaan uusittua startti ja startin kytkinhelyt,sekä neodyymi magneetein varustettu roottori. Ja italian maalta paperisuodatin konversiosetti orkkis keskipakosuodattimen paikalle.
 

Liitteet

  • 20220513_095142.jpg
    20220513_095142.jpg
    3,3 MB · Luettu: 51
  • 20220421_171606.jpg
    20220421_171606.jpg
    3,5 MB · Luettu: 77
  • 20220122_105425.jpg
    20220122_105425.jpg
    3,2 MB · Luettu: 75
Aika paljon oli kaksirattaisia liikenteessä tänään täällä Oulun korkeudella kun lähdin itsekin ajelulle. Lämpötila oli noin 15 astetta.
Yamaha toimii niin kuin pitääkin. Aika paljon tuli kaasukahvaan välystä kun vaihdoin paikalleen lämppärikahvat. Niitä piti jonkin verran modata niin saattoi siinä yhteydessä ominaisuus pahentua. Tuntuu vähän omituiselta kun kaasussa on tyhjää aluetta aika laajasti ennen kuin vajerit alkavat liikkua, muutama aste. No tuohan se tarvikeosissa on että sopivuus on vähän sinne päin. Muuten tuntuvat toimivan kivasti kun eilen kokeilin.
 
Sisäänajot ovat aivan turhia enkä ole niitä noudattanut kummankaan uuden pyörän kohdalla. Antaa moottorin lämmetä ja sitten kovaa ajoa. Siellä ne tehtaalla huudatetaan dynolla muutenkin ennen lähettämistä maailmalle.
 
IMG_20220514_115718.jpg

Bandiitin imukaulat näyttää tältä. Johtuisko pintakaasun _pieni_ pätkiminen, ja tyhjäkäynnin aaltoilu tästä? Vai alanko säätelemään seosta. Tyhjäkäyntisuuttimet oli kunnossa.
Koitin suihkutella halkeamiin bräkleeniä ja ei kyllä tuntunut imaisevan sisään. Mistä saisi uuden imusarjan? -98 600cc pikkubandit kyseessä.


Paljonko maksoi synkkaus? :bored:

Maailman helpoin asia tehdä itse, mistä tulikin mieleen että pitäisi varmaan omastakin katsoa kun uusilla kaasareilla en ole sitä tarkistanut, toki toimii hyvin...

Samalla oli säädetty venttiilit yms. Hintana oli 300 ja en tiedä tota kaasarien synkkausten erillistä hintaa.
 
IMG_20220514_115718.jpg

Bandiitin imukaulat näyttää tältä. Johtuisko pintakaasun _pieni_ pätkiminen, ja tyhjäkäynnin aaltoilu tästä? Vai alanko säätelemään seosta. Tyhjäkäyntisuuttimet oli kunnossa.
Koitin suihkutella halkeamiin bräkleeniä ja ei kyllä tuntunut imaisevan sisään. Mistä saisi uuden imusarjan? -98 600cc pikkubandit kyseessä.




Samalla oli säädetty venttiilit yms. Hintana oli 300 ja en tiedä tota kaasarien synkkausten erillistä hintaa.
Noi kumiset kurkut on moottoripyörissä kulutustavaraa ja todellakin vaikuttaa juuri tyhjäkäyntiin. Uutta vaan tilalle.
 
IMG_20220514_115718.jpg

Bandiitin imukaulat näyttää tältä. Johtuisko pintakaasun _pieni_ pätkiminen, ja tyhjäkäynnin aaltoilu tästä? Vai alanko säätelemään seosta. Tyhjäkäyntisuuttimet oli kunnossa.
Koitin suihkutella halkeamiin bräkleeniä ja ei kyllä tuntunut imaisevan sisään. Mistä saisi uuden imusarjan? -98 600cc pikkubandit kyseessä.




Samalla oli säädetty venttiilit yms. Hintana oli 300 ja en tiedä tota kaasarien synkkausten erillistä hintaa.
Heti vaihtoon, ei tuon seoksia saa enää kohdalleen.
 
Onko porukalla hyviä suosituksia laukkusarjasta ja kiinnikkeistä yamaha yzfr 600cc thundercat mopoon? Tarkoitus kesällä käyä lapin reissu heittämässä pärrällä niin tarvisi laukut jotta vähän mahtuis tavaraa mukaan. Uskosin, että riittäis vaikka pelkkä yksi takalaukku.
 
Onko porukalla hyviä suosituksia laukkusarjasta ja kiinnikkeistä yamaha yzfr 600cc thundercat mopoon? Tarkoitus kesällä käyä lapin reissu heittämässä pärrällä niin tarvisi laukut jotta vähän mahtuis tavaraa mukaan. Uskosin, että riittäis vaikka pelkkä yksi takalaukku.
Näköjään saatavilla Givin Monokey/Monolock kiinnikkeitä. Voittaa pehmeät laukut 10-0.
 
Koeajoin uuden Yamaha mt-07 huvikseen. Ihan hyvä perus peli, mutta ehkä kaipaisi vähän lisää tehoa. Ei kyllä itse malttaisi varmaan ajaa pyörän sisäänajoa (maks 5000rpm), ei ainakaan koska pyörä ei mitään tykki ole muutenkaan. Esim kaasun tohti kääntää surutta pohjaan, kun taas esim omassa (173hv) en ole tohtinut kääntää täysille, tai kaasun liikerata laajempi.

Ajoin itse kortin vuosi sitten ja koulussa ajot mt-07:lla ja z650:sellä. Päädyin ostamaan jälkimmäisen. Sopiva peli näin alottelijalle, toivottavasti malttaisi vielä pari kesää tuolla ajella.
Moni sanoi tuon yamahan kaasun olevan vähän on/off tyylinen. En itse moista huomannut. Tykästyin vaan kawasakiin enemmän niin hommasin sen.
Talvella vaihdoin orkkisputken yoshimuraan ja kilventeline sirompaan. On kuin uusi pyörä nyt taas hetken :)
 
Oho, kiitos tästä. Todella edullinenkin vielä. Oisko suositella jotain kovaa laukkua tuohon sopivaa?
Se tarvitsee vielä tuon Monolock/Monorack levyn

Ja sen jälkeen laukku omien mieltymysten mukaan, pitääkö olla pieni, suuri, josko vaikka sopia 2 kypärää niin pitää olla tietyn kokoinen sitten jne.

Tori.fi esim liikkuu käytettynä GIVI laukkuja aika paljon.
 
Se tarvitsee vielä tuon Monolock/Monorack levyn

Ja sen jälkeen laukku omien mieltymysten mukaan, pitääkö olla pieni, suuri, josko vaikka sopia 2 kypärää niin pitää olla tietyn kokoinen sitten jne.

Tori.fi esim liikkuu käytettynä GIVI laukkuja aika paljon.
Itse asiassa voisi kyllä katsella vaikka kaksi erikokoista laukkua. Toinen pienempi nurkka ajoille ja toinen isompi reissuun. Tuolla kiinnike setille käykö se givi laukku kun laukku?

Asiasta toiseen, en ymmärrä miksi tuo minun "villikissa" 600cc on 1 paikkainen. Kaksi kertaa tuo on muutoskatsastettu muttei niistä muutoksista lue missää mitää. Kaks päällä tuolla emännän ja tytön kans ajanut kyllä mutta jos jotain sattuu niin laiton olla kaks päällä.
 
Asiasta toiseen, en ymmärrä miksi tuo minun "villikissa" 600cc on 1 paikkainen. Kaksi kertaa tuo on muutoskatsastettu muttei niistä muutoksista lue missää mitää. Kaks päällä tuolla emännän ja tytön kans ajanut kyllä mutta jos jotain sattuu niin laiton olla kaks päällä.
Tuolla moottoripyora.org viittaukset esim rekisteri otteen paikkaluvusta, ei ole laitonta siihen on tullut muutos aikanaan Istuinten/istumapaikkojen määrä rekisteriotteessa.
 
Vein pärrän pajalle ennen kunnolla kauden alotusta. Tässä miettii onko tässä nyt mitään järkeä. Huollon hinta tulee olemaan korkeampi mitä itse pyörän arvo. Tosin jos sitten taas huolettomia kilsoja edessä. Yamaha 600cc thundercat vm.2000 niin huollon arvio olikin sen +1500€. Ensin vein sen venojen tarkistukseen/säätöön ja kaasarien synkkaukseen. Huollossa huomattu et kaasuvaijerit alkaa olla säröillä ja kaasarin laipat loppu. Ja etu renkaalla olis vielä jonkun aikaa mennyt mutta vaihetaan sekin nyt samalla niin jos menis koko kesä ilman muuta huoltoa kuin öljynvaihtoja..
Työn teettäminen ja mp-varaosat (varsinkin alkuperäiset) maksaa. 20+ vuotta vanha pyörä kannattaisi opetella huoltamaan itse, hyödyntää purkuosia, ja jos pakko teettää niin aina muualla kuin merkkiliikkeessä jos mielii pitää kulut hallinnassa. Näinhän se vanhemmissa ajoneuvoissa menee, että remonttien hinnat lähentelee melko hleposti ajoneuvon jäännösarvoa. Museopelit sitten erikseen.
 
Minä olen todennut, että on järkevämpi opetella tekemään ihan kaikki remontit itse. Tietää ketä syyttää jos joku menee pieleen ja toisaalta ei tarvitse maksaa turhasta. Purkuosien käyttö on rikkoutuneiden osien osalta järkevää (jos mopo on vaikka kipattu), muuten kannattaa mennä laadukkailla tarvikkeilla. Esim. jarrut bremboa ja ebc:tä, suodattimet orkkiksia tai vaikka k&n.
 
Nyt sain eturenkaankin paikalleen. Koeajo ja ihan kivalta tuntui ajettavuus Bridgestone S21 renkailla. Ilmeisesti radalle sopivat kylmäpaineet olisi 2.1 bar eteen ja 1.9 bar taakse.

Paineet:
Screenshot_2022-05-17-15-12-03-37_0311c9f6806a66343c45622522faa000.jpg

Edellinen rengas oli matka-ajoon tarkoitettu ja niinkuin tuo uusi S21 rengas olisi paremmalla renkaan profiililla. Kallistettuna olisi siis suurempi osa renkaasta tiessä.

SHA_20220517_132803767.jpg

Ihan mukavia lämpötiloja jo lupailee seurasville päiville.
 
Taas yksi perus mopo lisää. Triumph Speed Triple 955cc (viimeisin vuosimalli). Tärkeintä varmaan, että toimii pääosin ilman ongelmia. Varusteina vaihdenäyttö ja lämmitettävät kahvat. Etujarrun tuntumaa saisi vähän parantaa, kun jarrukahva ei ole riittävän jämäkkä.

Screenshot_2022-05-22-02-44-40-04_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
 
Vissiin liikkeet ostelevat nyt pyöriä ihan ok hinnoilla. Eli käytettyjä pyöriä kaipailevat myytäväksi. Tulipa itsekin tartuttua tähän ja myytyä 2013 hankittu pyörä pois vähäisen käytön takia.

Kattellaan joskus sitten uudestaan.
 
Taas yksi perus mopo lisää. Triumph Speed Triple 955cc (viimeisin vuosimalli). Tärkeintä varmaan, että toimii pääosin ilman ongelmia. Varusteina vaihdenäyttö ja lämmitettävät kahvat. Etujarrun tuntumaa saisi vähän parantaa, kun jarrukahva ei ole riittävän jämäkkä.

Screenshot_2022-05-22-02-44-40-04_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
Sehän on kuin minun mopo, samanlaiset led-umpiotkin. Tosin mulla on se pieni alkuperäinen flyscreen.
 
20220527_062709.jpg
Uudet renkaat molempiin mopoihin. Tuli huollosta tuo 600cc ja huonommin pelaa mitä ennen huoltoa. Välillä röpötti ja vähä kierrokset leiju. Pitää vähän vielä ajella ja jos ei kummene ni viiä takasi pajalle. Venojen säätöön/kaasareiden synkkaus vein mutta kaasareiden kumikurkut olivat ihan pykinyt ja kaasuvaijeri parilla säikeellä enää. Ne vaihtu samalla.

Onse tuo kevari kans kylä ajoon ihan sopiva laite muttei kyllä sillä jaksa pidempää matkaa lähteä. Ja miten se tuntuu tuon vanhan 600cc pyörän jälkeen kevyelle ja nyt kun sen tytölle madalsin niin onse matala.
 
Ei ole varmaan kukaan kuullutkaan Cordial Corsun merkkisestä/mallisesta renkaasta? Pyörässä on sellainen eturenkaana ja keskellä näyttää olevan pintaa, mutta heti keskilinjasta vähän sivulle, niin on kulunut jollain lailla rapulle. Tarkoitus laittaa eteen uusi Bridgestone S21, kun se tuntui toisessakin pyörässä hyvältä renkaalta. Takana on ihan hyvä Michelin Pilot Power, niin se saa siinä vielä ollakin.

Sitäkin mietin, että ehkä tuolla Cordial renkaalla olisi ajettu vajaalla paineellakin, kun renkaaseen sai lisätä vähän ilmaa.

Etujarrun ilmauskin olisi aiheellista, jos vaan osaisi. Jarrutehoa on riittävästi, mutta kahva painuu aika syvään. Pelkkä jarrujen ilmausnippojen ruuvaaminen ei oikein ole auttanut, niin itse en kyllä oikein tiedä missä se vika voisi olla.

Sehän on kuin minun mopo, samanlaiset led-umpiotkin. Tosin mulla on se pieni alkuperäinen flyscreen.
Ihan kiva pyörä tuo Triump Speed Triple 955i :) Ainakin perus kurvailuun on menee ihan hyvin. Ja varmaan paranee vielä vähän, kun saan vaihdettua tuin Cordial renkaan johonkin uuteen ja samalla laadukkaampaan. Mulla takarenkaana on koko 180/55R17. Luultavasti mahtuisi myös 190/55R17. Alkuperäiskoko on ilmeisesti 180/50R17.


Kolme uutta Benelli moottoripyörääkin tuli koeajettua.

SHA_20220527_140822871.jpg
SHA_20220527_143111526.jpg
 
Olen tuossa muutaman kesän jo katsellut sopivaa menopeliä, mihinkään konkreettisesti tarttumatta, mutta hintoja on tullut seurattua ja mikä menekki pyörillä tässä on ollut. Tähtäimessä olleet noin 15 vuotta vanhat (+- 3 vuotta) GSX-Rt ja jotain vastaavia Hondiakin on tullut seurattua. Viime vuonna osasin aika tarkkaan sanoa, että kun pyörä tuli kaupan, että onko se viiikon vai kuukauden myynnissä ko. hinnalla ja kaikki tuntui keskimäärin vaihtavan omistajaa aika rivaksti. Tänä vuonna tilanne onkin muuttunut merkittävästi varsinkin sen osalta, että hinnat ovat nousseet huomattavasti.

Viime vuonna tarjolla 1000 cm3 GSX-R 2005, mittarilukemaa ei ilmoitettu, kulutusosat ja huollot ok, ei isompia jälkiä ja pyynti 5200 €. Tänä vuonna 1000 cm3 GSX-R 2005 57 tkm, ed. huolto vuosi sitten ja pyynti 8500 €. Käytännössä viime vuonna sanoisin, että 2005 pyörät pyöri 5-5,5 k€ kulmilla ja tonni lisää niin sai vielä pari vuotta uudemman. Nyt samanlaisesta, mutta tavallaan jo taas vuoden vahemmasta pyörästä pyydetään järjestäen tonni pari enemmän. Se pitää kyllä sanoa, että ainakin viime vuonna kaikki mitä myyntiin tuli, tuntui menevän nopeasti eli ehkä viime kesänä olisi voinut pyytää hitusen enemmänkin.

Onko kukaan muu havainnut mitään vastaavaa markkinoilla hintojen suhteen? Ei tässä kiire ole, on tuossa pyörä tallissa, sen kun ajaisi, mutta kiinnostaisi vähän eri tyylinen pyörä.
 
Hinnat ovat nousseet jo ainakin kolme vuotta putkeen. Joskus 2018-2019 tuon pyörän hinta olisi ollut nuorempana ja vähemmän ajettuna 5500€
 
Hinnat ovat nousseet jo ainakin kolme vuotta putkeen. Joskus 2018-2019 tuon pyörän hinta olisi ollut nuorempana ja vähemmän ajettuna 5500€
Juuri myin oman Hondan (2004) pois, 2014 ostin 3800€ ja mukana tuli ajotakki ja housut nyt kun hävitin sen niin sain liki omani pois vaikka hinnoittelin vielä 500€ halvemmaksi kuin muut vastaavat.
Aika jäätäviä hintoja kyllä käytetyistä pyytävät, etenkin nuo halvemman pään japsit esim z900 ja mt09 niin ei mitään järkeä, pyydetään paria tonnia vaille uuden hintoja takuuttomasta vehkeestä.
 
Jep. Viime kesänä ostin omani 5000€. Nyt samaa pyörää myydään 1000-1500€ kalliimmalla. Oli ajatus päivittää pyörä tänä kesänä, mutta taidan vaan ajella tällä.
 
Tuli käytyä viikko sitten kokeilemassa kisaamista Baltian sarjassa Pärnussa. Harmillisesti meni vehkeet päreiksi kisapäivän warmupissa (oma ajovirhe). Nyt alkas kulkine jo olla taas nipussa, joten josko keskiviikkona Alastarolle pääsisi kikkailemaan lisää :)

Edit. Vaikka olikin hitaassa mutkassa verrattain pieni lippaus, meni hajalle:
Etuhäkki
Takahäkki
Tankki
Ilmanputsarikotelo
Jarrunestesäiliö
Klipari
Äänenvaimennin
Kaikki katteet
Pleksi
Öljyvuoto moottoriin

Vauhtia kaadossa oli luokkaa 60kmh, mutta mopedi hyppäsi voltin liukuessaan ulos radalta ja laskeutui "katolleen".

IMG_20220522_104109.jpg

IMG_20220522_112841.jpg

received_1178605836287629.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 639
Viestejä
4 511 429
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom