Mopokuumetta

Milläs kikka kakkosilla jengi on saanut rahoitettua fillarinsa? Kiikarissa ollut jatkuvasti hyvänoloisia 8-10k pyöriä, mutta yksityiseltä, enkä kyllä missään nimessä haluaisi käyttää noin isoa summaa suoraan käteisellä, puhumattakaan osakkeiden realisoinnista. Vai onko täällä vain rahakeisareita, joilla touhukympin lisäksi tilillä myös pyöräkymppi :D?

Erinäköisiä rahoituslaitoksia sun muita katsellut, mutta kaikissa ollut poskettomat 10-15% todelliset vuosikorot, joten eipä paljoa napostele.

Mikset voi ostaa käteisellä?
Eikös näissä yleensä ole kolme vaihtoehtoa.

1. Ostat suorana käteisellä jos rahaa löytyy
2. Jos ei löydy, säästät ja ostat käteisellä
3. Jos ei löydy etkä halua säästää, ostat rahoituksella ja maksat siitä aiheutuneet kulut ja korot.

Mikä mahtaa olla tämä kikka kakkonen jota haet?
 
Luottokortti on myös ihan kätevä, niissä pienempi korko. Toki luottorajaa täytyy anoa ylöspäin.
 
Kai ny mistä vaan pankista saa takaajan kans edullista rahaa ulos. No pl. Nordea. Alle 5 prossaa ei pitäs olla mikään homma.
 
Kamala polte tullut mopomonkeystä, mitä voisi talven rassailla. Toisaalta sitäkin enemmän kiinnostaisi Honda Grom (msx). Mutta sitten pitäisi melkein myydä intruder pois, enkä tiedä onko tollaisesta pikkupärpättimestä pidemmän päälle ainoana pyöränä suurta iloa. Jokin noissa silti kiehtoo. :dead: Hienosti tosin pärjäsin alkukesän Gn250:llä, jossa oli potkua samanverran kuin tuossa hondassa..
Tuli tehtyä kompromissi ja kävin hakemassa hieman rakkautta vaativan kilvellisen thumpstar. Ompahan ropattavaa syksyksi. Hyvä puoli näissä on, että uusi moottori maksaa pennejä, jos tosta ei saa enää kalua.
IMG_20200914_194842.jpg


Päivitystä: Pienellä kaasutin jumpalla ja uudella akulla lähti pelittää. Yllätyksenä tosin ilmeni että vaihteisto on finito. Eli eka vaihde ei toimi ollenkaan. Noh ei voi mitään. Näillä näkymin daytonan konetta tilalle.

Päivitys #2: löytyi edullinen käytetty daytonan 115cc kone sähköineen.
Hetken miettimisen jälkeen heivasin kaikki orkkissähköt (mittaristo, napit, akku, johtosarjat jne. mukaanluettuna) mäkeen ja kevyt simppeli johtosarja tilalle.
Valoille pitää vielä vetää uudet johdot ja uusia kytkinvaijeri, niin pääsee päristelemään. Hauskaa pientä näpräämistä. :giggle:
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Aprilian konseptipyörä päässyt tuotantoon asti. Vaikuttaa aika lupaavalta tosin hinnasta Suomessa ei mitään hajua, mahtasko MP-messuilla kuulla lisää.

Tuo oli aika mielenkiintoisen oloinen konsepti. Aprilialla on ilmeisesti työn alla samaan koneeseen pohjautuva adventuremallikin Tuareg 660.

Aprilia Tuareg 660 Spotted Testing In The Flesh - ZigWheels
 


Tuossa tyypit lukevat materiaalista että tulevassa M1000RR mallissa olisi adaptiivinen vakkari, onko jollain varmistaa asiaa? Koitin etsiä tietoa mutta löysin vain että BMW:llä sellaista tekniikkaa on, mutta ei vankkaa tietoa että milloin on tulossa
 
Pian se taas on tien päällä, mun vanha -96 monkey nimittäin. Vielä vähän sähköjä kuntoon, jännitteensäädin tilauksessa, kiinanmonkeyn valoratkaisun soveltaminen vanhaan, ja sit leimalle. Kone käytiin läpi tässä kesän aikana. Tarkoitus oli aluksi tehdä kunnon entisöinti alkuperäisosilla, mutta mopo taitaa nyt päätyä pojan ajoon joka on pian mopoiässä. Eli päädyttiin enemmän tarvikeosiin säästösyistä, kun ei se kumminkaan teinipojan ajotavoilla ehjänä säily.. Ja siltikin rahaa on mennyt osiin yhden käytetyn mopon verran :cigarbeye:
20201001_151035.jpg


Itelle jää vielä nämä satunnaiseen kruisailuun :)
20201001_151308.jpg
 
:tup: Mistä hommasit istuimen? Perhana kun itteäkin mietityttänyt comfort seatin osto kun ei tuo alkuperänen jotenki istu niin hyvin omaan kankkuun:lol: laitahan kokemuksia sitten kun saat kilometrejä alle

Nyt on tosiaan mökkireissu heitetty ja muutenkin kertynyt erilaista ajoa alle uuden penkin kanssa yksin, sekä emäntä kyydissä.

Yksin räppäillessä ei valu tankkia päin jarruttaessa ja tuo penkin takaosa nappaa kiinni kiihdytellessä reippaammin. Vanhan penkin kanssa sai roikkua tangossa. Vähän on tosiaan leveämpi ja korkeampi kuin orkkis mutta itseä ei haittaa.

Mökkireissu (200km suuntaansa) meni oikein mukavasti, yksi pysähdys per suunta tankkauksen ja kaupassa käynnin takia, perse ei alkanut vaatimaan taukoa.

Kaiken kaikkiaan hyvä ostos :tup:
 
Mitenkähän comfort seat toimii Tracerissa? Pyörä on muutenkin jo aika korkea. Oma hanuri on kestänyt vakiopenkin hyvin, mutta vähän liukas ja eteenpäin keikkaava se tosiaan on.
 
Tuli tehtyä kompromissi ja kävin hakemassa hieman rakkautta vaativan kilvellisen thumpstar. Ompahan ropattavaa syksyksi. Hyvä puoli näissä on, että uusi moottori maksaa pennejä, jos tosta ei saa enää kalua.
IMG_20200914_194842.jpg


Päivitystä: Pienellä kaasutin jumpalla ja uudella akulla lähti pelittää. Yllätyksenä tosin ilmeni että vaihteisto on finito. Eli eka vaihde ei toimi ollenkaan. Noh ei voi mitään. Näillä näkymin daytonan konetta tilalle.

Päivitys #2: löytyi edullinen käytetty daytonan 115cc kone sähköineen.
Hetken miettimisen jälkeen heivasin kaikki orkkissähköt (mittaristo, napit, akku, johtosarjat jne. mukaanluettuna) mäkeen ja kevyt simppeli johtosarja tilalle.
Valoille pitää vielä vetää uudet johdot ja uusia kytkinvaijeri, niin pääsee päristelemään. Hauskaa pientä näpräämistä. :giggle:
Taas hieman päivitystä. Uudet katteet tuli lätkittyä, kytkimen levyt vaihdettua ja pientä sipistelyä sieltä täältä. Muuten rokkaa hienosti, mutta valot lakkasi pelaamasta..
IMG_20201011_180221.jpg

Tuli aika raikkaan näkönen valkoisilla muoveilla. Vielä pitäisi tuo akkuteline leikata pois.
 
Monkey sai kilvet. Järkytys oli liikennevakuutuksen hinta. 163e lähitapiolalla johon vakuutukset laitoin. Tein laskelmat myös pohjolalla, reipas 200€ :oops: Vaikuttaako tähän mopon ikä? Rumpujarrut?
 
Monkey sai kilvet. Järkytys oli liikennevakuutuksen hinta. 163e lähitapiolalla johon vakuutukset laitoin. Tein laskelmat myös pohjolalla, reipas 200€ :oops: Vaikuttaako tähän mopon ikä? Rumpujarrut?
No mulla enduromopo, olikohan -11 vuosimalli ja levyjarrut toki. Liikennevakuutus melkein 200€.
 
Monkey sai kilvet. Järkytys oli liikennevakuutuksen hinta. 163e lähitapiolalla johon vakuutukset laitoin. Tein laskelmat myös pohjolalla, reipas 200€ :oops: Vaikuttaako tähän mopon ikä? Rumpujarrut?
Ilmeisesti noiden mopojen vakuutushinnat ovat nousseet sitten nuoruuden. Mopoiässä mulla oli vakuutus sen 100€/v mutta jossain vaiheessa alkoi tulla juttuja netissä vastaan että hinnat ovat nousseet.
 
Minulla on -76 pappiksen vakuutus ~94€/vuosi IF:ssä. Tosin ei se ole liikenteessä kuin jonkun hassun kuukauden vuodessa, niin ei montaa kymppiä tule maksettavaa.
 
Kun katsoo tilastoja paljonko mopoilla sattuu ja tapahtuu, niin ei oikein ihmekään että näkyy myös vakuutusmaksuissa. Mopoautoissahan vakuutukset (kasko) ovat jo ihan omalla tasollaan.
 
Toisaalta riski kuolla on nin suuri, ja se on halpaa. Paljon kalliimpaa on hoitaa 40 vuotta halvaantunutta kuin kipata arkkuun. ;-)
 
Monkey sai kilvet. Järkytys oli liikennevakuutuksen hinta. 163e lähitapiolalla johon vakuutukset laitoin. Tein laskelmat myös pohjolalla, reipas 200€ :oops: Vaikuttaako tähän mopon ikä? Rumpujarrut?

On kyllä härski hinta, mulla prätkässä kaskolla 265€/v :kahvi:
 
Mullakin on Vmaxin vakuutus pikkukaskolla tuota mopoa halvempi. Siinä on toki täydet bonukset, kun mopon vakuutukseen ei taas bonuksia saa ollenkaan.
 
Tulipahan rätkä vietyä seisomaan. Lunta satoi matkalla säilytykseen viedessä niin viime hetkillä kerkesin ennen lumia.

Vakuutuksista muksun yamaha dt mopot -07 ja -08 vuotiset reilu 200€/vuosi perus, osakaskolla n.300€/vuosi ja täys kaskolla 400€/vuosi.
 
Tässä taas miettinyt Mp:n ostoa, mutta kyllä vakuutusmaksut tappaa innon aika äkkiä. Uusi pyörä, eli kaskoa kaipaisi.

Ktm Smc-R 690 1500€/vuosi
Ktm Duke 790 1750€/vuosi
Yamaha Mt-09 2300€/vuosi

Onko sitten alle 30v ikä, asuinpaikka vai mikä, en tiedä.

E: LähiTapiolasta saisi 970€/v hintaan 690 Smc-R:lle, on sekin kyllä vielä tyyris. Tapiola oli kevari-iässä kallein yhtiö, niin en sitä aiemmin edes tsekannut.
 
Viimeksi muokattu:
Pop-vakuutus on tupannut olemaan halvin vakuutusyhtiö itselle ellei joku muu pulju oo tarjonnut jotain sisäänheitto bonuksia, mutta eihän tää halpaa touhua ole.
 
Pop-vakuutus on tupannut olemaan halvin vakuutusyhtiö itselle ellei joku muu pulju oo tarjonnut jotain sisäänheitto bonuksia, mutta eihän tää halpaa touhua ole.
Tapiola ja Fennia on melkolailla saman hintaisia. Ei taida olla mitään semmoista sivua, jossa saisi kaikki yhtiöt kilpailutettua kerralla? Varmaan Op pudottaa hintaa jos soittaa, mutta pudottaako tarpeeksi.
 
Tässä taas miettinyt Mp:n ostoa, mutta kyllä vakuutusmaksut tappaa innon aika äkkiä. Uusi pyörä, eli kaskoa kaipaisi.

Ktm Smc-R 690 1500€/vuosi

E: LähiTapiolasta saisi 970€/v hintaan 690 Smc-R:lle, on sekin kyllä vielä tyyris. Tapiola oli kevari-iässä kallein yhtiö, niin en sitä aiemmin edes tsekannut.
Mulla oli 2019vm smcr lähitapiolassa 450€/kausi osakaskolla. Ikää 22 ja sijainti Joensuu.
 
Tässä taas miettinyt Mp:n ostoa, mutta kyllä vakuutusmaksut tappaa innon aika äkkiä. Uusi pyörä, eli kaskoa kaipaisi.

Ktm Smc-R 690 1500€/vuosi
Ktm Duke 790 1750€/vuosi
Yamaha Mt-09 2300€/vuosi

Onko sitten alle 30v ikä, asuinpaikka vai mikä, en tiedä.

E: LähiTapiolasta saisi 970€/v hintaan 690 Smc-R:lle, on sekin kyllä vielä tyyris. Tapiola oli kevari-iässä kallein yhtiö, niin en sitä aiemmin edes tsekannut.
Omassa 800cc 250€ täyskasko if:ssä ikää toki +40, se nyt vain on fakta että tietty tyyppi/merkki on kallis...

Ex hussessa oli kans joku 1000€/v täyskaskolla
 
Tässä taas miettinyt Mp:n ostoa, mutta kyllä vakuutusmaksut tappaa innon aika äkkiä. Uusi pyörä, eli kaskoa kaipaisi.

Ktm Smc-R 690 1500€/vuosi
Ktm Duke 790 1750€/vuosi
Yamaha Mt-09 2300€/vuosi

Onko sitten alle 30v ikä, asuinpaikka vai mikä, en tiedä.

E: LähiTapiolasta saisi 970€/v hintaan 690 Smc-R:lle, on sekin kyllä vielä tyyris. Tapiola oli kevari-iässä kallein yhtiö, niin en sitä aiemmin edes tsekannut.
Mulla on ollut OP:lla vakuutukset pyörissä. Nykyisissä pyörissä Guzzissa on vähän vajaa 200€/vuosi osakaskolla, kawalla muistaakseni 250€/vuosi osakaskolla.

Aiemmissa pyörissä 640 KTM:ssä oli vajaa 200€/vuosi osakaskolla ja 650 Bemarilla oli alle 100€/vuosi pelkällä liikennevakuutuksella (toi oli sen verran vanha ettei saanut kaskoa).

Ikää on siis n. 30v
 
Vakuutukset kannattaa kilpailuttaa useamman yhtiön kesken, säästöt voivat olla satasia. Ja sekin on mietittävä, että montako kuukautta ajaa, itselle riittää pari kuukautta kesässä. Eri pyörämallien välillä on isoja eroja vakuutusten hinnoissa ja joku voi olla halpa vakuuttaa vaikka olisi hauska (=kevyt ja kohtuullisen tehokas).
 
Hetkinen, milläs tavalla tällaisia 200e/vuosi vakuutuksia saa? Omissa pyörissä ollut toistaiseksi 800-1000e/vuosi liikenne+osakasko tarjouksia.
Pyöriä Z750, ZX6R ja nyt keväällä tulossa CB1000R. PK seutu ja vajaa 30v.
 
Kyykyt tuppaa olemaan yleensä kalliimpia vakuutettavia koska niissä lipat on lähes aina kallis keissi. Tehot taitaa olla toinen mikä vaikuttaa kovasti iän/arvon lisäksi.

Oman 600RR:n osakasko on ollut 5XX-7XX€ haarukassa 7kk:n ajokaudella ja lähes joka vuosi hinta laskussa kun kilpailuttaa.

Esson pöydässä olen kuullut isojen poikien vieneen fillareita viron kilpiin ja vakuutuksiin.
 
Kyykyt tuppaa olemaan yleensä kalliimpia vakuutettavia koska niissä lipat on lähes aina kallis keissi. Tehot taitaa olla toinen mikä vaikuttaa kovasti iän/arvon lisäksi.

Oman 600RR:n osakasko on ollut 5XX-7XX€ haarukassa 7kk:n ajokaudella ja lähes joka vuosi hinta laskussa kun kilpailuttaa.

Esson pöydässä olen kuullut isojen poikien vieneen fillareita viron kilpiin ja vakuutuksiin.
Periaatteessa täyskaskon kanssa tuon ymmärrän, mutta pelkkä liikennevakuutuskin on kaikkialla yli 600€ ja osakasko itsessään luokkaa 100-200. Täyskasko toki on kallis.

Varmaan se on tämä nuoruuden hurjuus mikä noita nostaa.
 
Itsellä MT-09 SP, 34v ja Helsinki. If tarjoaa seisonta-ajallista 7kk ajolla n. 1200€/a. Täyskasko. Pop ei vissiin halua vakuuttaa moottoripyöriä kun tarjous oli luokkaa 2-3k€ :beye:

Edit: liikennevakuutus 50% bonuksilla ja kasko 80%
 
Omassa -05 750gsxr, liikennevakuutus 200€/v ja osakasko 75€/v. Nuo menee op:n bonuksista joten käytännössä ei maksa mitään.
 
Omassa -05 750gsxr, liikennevakuutus 200€/v ja osakasko 75€/v. Nuo menee op:n bonuksista joten käytännössä ei maksa mitään.
Kaverilla saman ikäisessä Busassa samaa luokkaa.

Pitäähän se toki Ktm/Husqvarna/Husaberg akselilla hyväksyä, että noita varastetaan aivan järjetön määrä vuodessa. Ja varmasti enskapuolella puuhataan myös vakuutuspetoksia, kun otetaan jo mällätylle pyörälle kasko ja maltetaan muutama viikko ennen kun siitä mällistä ilmoitetaan. Tuo alle 1000€/v on jo ihan siedettävä hinta.
 
Hetkinen, milläs tavalla tällaisia 200e/vuosi vakuutuksia saa? Omissa pyörissä ollut toistaiseksi 800-1000e/vuosi liikenne+osakasko tarjouksia.
Pyöriä Z750, ZX6R ja nyt keväällä tulossa CB1000R. PK seutu ja vajaa 30v.

Triumph Bonneville -04 790cc täyskasko if:ssä 250€, Ikää +40v PK-seutu

Pyörän merkki ja malli vaikuttaa paljon, sitten tulee ikä ja paikkakunta...
 
Mulla kanssa cbr1000rr ~200e pintaan liikenne ja osakasko. Itsellä selittyy sillä, että vakuutus on otettu vanhoina hyvinä aikoina kun tehopainosuhdetta ei huomioitu.

Täydet bonukset toki, keskittämis- yms. aleja myös. Katumopossa cb500x kaikki mahdolliset vakuutukset 400e/v.
 

Hassuttelin aikani kuluksi ja otin sattumanvaraisen 2010 vuosimallin CB1000R nettimotosta ja vähän tuo on kalliin puoleinen kyllä, 305€ liikennevatuutusta tarjoaisi OP missä oman kotarinkin vakuutukset.
Osakasko 455 ja isokasko sen 800€

-09 R6 jos tekisi mieli niin liikennevakuutus 264, osakasko 470 ja täyskasko 890€

PK-seutu, reilusti lähempänä 40 kuin 30.
 
Tämä 27v ikä varmaan on aika iso tekijä vakuutuksen hinnassa. Mutta kyllähän tässä Oulun seudulla lähtee kaikki kaksipyöräiset aika herkästi pitkäkyntisten matkaan. Pitänee kysellä yhtiöistä, vaikuttaako esimerkiksi lukitussa ja kameravalvotussa autotallissa säilyttäminen hintaan mitenkään. Työpaikallakin on kameravalvonta parkkipaikoille, eli aika vähän olisi pyörä helposti "saatavilla".
 
Tämä 27v ikä varmaan on aika iso tekijä vakuutuksen hinnassa. Mutta kyllähän tässä Oulun seudulla lähtee kaikki kaksipyöräiset aika herkästi pitkäkyntisten matkaan. Pitänee kysellä yhtiöistä, vaikuttaako esimerkiksi lukitussa ja kameravalvotussa autotallissa säilyttäminen hintaan mitenkään. Työpaikallakin on kameravalvonta parkkipaikoille, eli aika vähän olisi pyörä helposti "saatavilla".
Sen kyllä tiedän että polkupyöriä Oulussa varastellaan paljon, mutta moottoripyöriä... Onko tähän jotain tilastoja tai onko sattunut tutuille?
 
Ei ne vakuutukset ihan hirveitä ole alle 30-vuotiaillekaan, jos on prätkä vakuutus ollut ilman vahinkoja 16-vuotiaasta asti.
 
Sen kyllä tiedän että polkupyöriä Oulussa varastellaan paljon, mutta moottoripyöriä... Onko tähän jotain tilastoja tai onko sattunut tutuille?
Useammalta kaverilta on lähtenyt Yamahaa ja Ktm:ää. Vuosia sitten näin, kun joku pirivieteri vei minicrossin asuntoauton takatelineestä kun seisottiin sen perässä liikennevaloissa. :rolleyes: No sen sai poliisit takaisin, kun siitä tietenkin heille soitettiin.

Varsinkin 125cc Ktm, GasGas, Husqvarna ja Tm tuntuivat kelpaavan kun teini-ikäisiä oltiin. Monessahan ei ollut virtalukkoja, eli vain polkaisemalla käyntiin ja menoksi. Eikä se Monkeyn virtalukkokaan paljoa hidastanut. Tänä syksynäkin on useampia Ktm:n katoamisilmoituksia julkaistu puskaradiossa. Ne menee kaupaksi runkonumero viilattunakin.
 
Itse olen näissä MP-vakuutuksissa laskeskellut, että tulee halvemmaksi kaataa pyörä toiselle kyljelleen 'perus-siististi' joka vuosi, kuin maksaa osakaskon sijaan täyskaskoa. Lisäksi isoin riski omassa käytössä on radalla, eli vakuutusyhtiön kanssa saisi kuitenkin taistella antaumuksella täyskaskonkin kanssa vaikka virallisesti 'ajoharjoittelusta' kyse onkin.. Pyöräni (CBR600RR) olen suojannut perusteellisesti R&G:n akselitapeilla, moottorin suojaposkilla ja runkotapeilla.
 
Näytti olevan kesän 4kk IF vakuutukset 138€, osakaskolla, 80 bonuksilla.

Koko vuosi ois 415€, muttei tarvetta semmoselle.

FjR1300 ja ikää 47v
 
Noh, tuleehan noita tarjouksia tulevaisuudessakin, katsotaan vuoden kahden päästä uudelleen. Eihän se toki ole harrastus, jos se ei kaikkia rahoja vie. Sitä virkaa on kyllä nyt hoitamassa moottorikelkka.
 
Mikäs on pv:ssä vikana kun booaa? Urkuauki kun ajelee niin hetken päästä boooo ja sammuu siihen. Ryyppy päälle ja pari polkasua niin käy taas.

Arvausta on tullut jo, että liian iso kaasari (20mm), vakio pytylle. Oisko raati täällä samaa mieltä? Jos on niin saako mistään tarvike 14mm kaasaria, vakio Mikuni (170€) rokottaisi pojan kukkaroa vähän liikaa? Tuo 20mm on muutenkin vähän liian paljon kun kulkee meikä päällä 60kmh. Tajunnut taas ostaessa tollastakaan kattoa kun piti olla kaikki vakiota ja digi mittarista näytettiin, että 53 huiput...

En kyllä ymmärrä tota nuorisoa kun pakko saada tollanen 30v vanha ropellettava naapureiden ilo. Uusi halvempi 4t sky team manki olisi ollut meidän valinta, mutta ei tullu kysymykseenkään. No siinäpähän maksaa oppirahoja ja ruuvailee mopoa...
 
Mikäs on pv:ssä vikana kun booaa? Urkuauki kun ajelee niin hetken päästä boooo ja sammuu siihen. Ryyppy päälle ja pari polkasua niin käy taas.

Arvausta on tullut jo, että liian iso kaasari (20mm), vakio pytylle. Oisko raati täällä samaa mieltä? Jos on niin saako mistään tarvike 14mm kaasaria, vakio Mikuni (170€) rokottaisi pojan kukkaroa vähän liikaa? Tuo 20mm on muutenkin vähän liian paljon kun kulkee meikä päällä 60kmh. Tajunnut taas ostaessa tollastakaan kattoa kun piti olla kaikki vakiota ja digi mittarista näytettiin, että 53 huiput...

En kyllä ymmärrä tota nuorisoa kun pakko saada tollanen 30v vanha ropellettava naapureiden ilo. Uusi halvempi 4t sky team manki olisi ollut meidän valinta, mutta ei tullu kysymykseenkään. No siinäpähän maksaa oppirahoja ja ruuvailee mopoa...
Säädöt viturallaan ainakin.

Tarkemmin kuulostaisi oireiden perusteella siltä että bensan saannissa on häikkää ainakin. Eli jos pitempään kaasupohjassa ajaessa alkaa booaamaan niin kuulostaa siltä että kaasariin ei tule tarpeeksi bensaa. Lähtisin itse tutkimaan tuota siitä että katsoo bensalinjat kaasarille asti ja putsaa koko kaasuttimen ja tarkistaa että kaikki on kunnossa.

Täältä näyttäisi löytyvän tarkemmin tietoa kaasuttimen säädöistä. Omista mopon kaasarin ropausajoista on jo sen verran aikaa että olen unohtanut jo paljon oleellisia asioita joten parempi etten enempää kirjoita ettei mene ihan paskan puhumiseksi: 2t kaasuttimen säätäminen – Motowiki
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 820
Viestejä
4 517 691
Jäsenet
74 480
Uusin jäsen
Merts1
Back
Ylös Bottom