Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hitto miten erilainen vimpain ajaa kuin ZX6R-Kawa. Mutta sai siitä päivässä säädettyä ihan ajettavan, joten sponsoritarraa kylkeen ja ens viikolla kisaan tälläTossa oli hinta niin kohdallaan ettei tosikaan. Extemporeostos oli. Purin tänään jarrut, vaihtelin nesteet, ja vaikuttais ihan soivalta vehkeeltä. Huomenna ajoon
Aika vähäksi on ajelut jäänyt tälle kesälle. Kesälomakin meni käytännössä ajamatta, ehkä pari kolmesataa kilometriä tuli ajettua.
Takarengas oli vajailla paineilla jonkin aikaa, meni aika ikävään kuntoon Tällä ei ole ajettu kovin montaa tuhatta kilometriä.
Hitto miten erilainen vimpain ajaa kuin ZX6R-Kawa. Mutta sai siitä päivässä säädettyä ihan ajettavan, joten sponsoritarraa kylkeen ja ens viikolla kisaan tällä
Alkoi jostain syystä tekemään mieli enduromopoa ja lähelle tuli myyntiin edullinen Keeway TX 50, jonka kävin hakemassa.
Uskaltaako tommosta lähes 30V vanhaa nelaria sitten käyttää siellä 20K kierroksilla?Eipä niissä mitään mustaa magiaa ole. Kaikki on vaan sirompaa ja kevyempää kuin automaailmassa. Venttiilivälyksien tarkastus on tiheämpää kyllä, ja tehtaan antamilla väleillä tärkeää tehdä. Vanhemmista löytyy ruuvisäätöä ja uudempi kalusto käyttää yleensä paininkuppia missä shimmi on joko päällä tai ns. alla jolloin koko kuppi vaihdetaan tai hiotaan kuppia tai venttiiliä.
Jos tuon ikäinen pyörä on kunnossa niin miksipä ei ku valmistaja niin ajatellut. Tuohon ko. pyörään voi olla hankala kyllä saada varaosia. Harvinaisia täälläpäin ja varmaan alkaa olla keräilijöillä ehjät muuallakin maailmassa. Joku tämän vuosituhannen alun 600cc sportti vois olla järkevin jos haluaa korkealle kiertävää, aika paljon kulkevampikin. Pelkän äänen viehätys häviää äkkiä.Uskaltaako tommosta lähes 30V vanhaa nelaria sitten käyttää siellä 20K kierroksilla?
Luin asioista lisää ja siis 90 -luvulla tuli päästörajoituksia joiden takia noita korkeasti kiertäviä ei sitten enää valmistettu. Ja oma ainoa hinku noihin on tietysti tuo ääni. Nuo kun kuulostaa hieman F1 -autoilta.
En ole suomesta koskaan tilannut mitään osia trumppaan, enkä tilaaPiti vaihtaa muuttokatsastusta varten vaihtaa Trumppaan etuvalo.
Kävin ensin hakemassa Stormilta yleismallin 5.75" umpion 39 eurolla, mutta se ei ihan istunut kohdilleen.
Marmoritiskille sitten kysymään paljonko maksaa alkuperäinen umpio. Biketeamilta rapea 235 Euron hinta, pelkkä umpio.
Kummasti motivoi askartelemaan tuon halpisumpion kanssa, muutama tunti pikkutuunaamista ja nyt istuu nätisti paikallaan.
Hinnoittelupolitiikka muuten kohdillaan myös bemarin osissa, kytkinkahva, ei säädettävä, 150 EUR.
En tiedä missä kohtaa alkaa kierrosrajotin siinä rajottamaan, mutta kyllä nyt rajottimelle uskaltaa ajoittan kierrätellä, koska sitä varten se on tehty.Uskaltaako tommosta lähes 30V vanhaa nelaria sitten käyttää siellä 20K kierroksilla?
Luin asioista lisää ja siis 90 -luvulla tuli päästörajoituksia joiden takia noita korkeasti kiertäviä ei sitten enää valmistettu. Ja oma ainoa hinku noihin on tietysti tuo ääni. Nuo kun kuulostaa hieman F1 -autoilta.
Ja oma ainoa hinku noihin on tietysti tuo ääni. Nuo kun kuulostaa hieman F1 -autoilta.
Turhaan maalaat, kuluu uudestaan pois...Jalkatappien kohdilta on maalit kuluneet pois rungon metalliosista, millä maalilla noita vähän paikkailisi? Värinä on perusmusta.
Näinpä, eikä näytä varmasti hyvältä paikattuna. Nopeaa nuo kohdat hioutuu johon housun lahje ottaa. Ehkä jotain suojateippiä ennemmin, jos on jotain pakko laittaa.Turhaan maalaat, kuluu uudestaan pois...
Tai sit maali + läpinäkyväsuojateippi päälle? Kestää kulutusta ja näyttää hyvältä.
Mitä tuohon n. 15 hp nousuun on tehty vrt. vakioon? Ite en viitti dynossa käyttää, jonninjoutavaa rahan ja ajanhukkaa IMO. Oma -04 on tietty 5-venttiili ja sun 4. Huipputeho 172 vs. 180, mutta alhaaltahan tän pitäisi olla vakiona reilusti vahvempi. Omassa on avoimempi ilmanputsari, Cat removed, avoim. pöntöt (Yoshimura TRS) ja PC III:ssa jotakuinkin tollaselle kokoonpanolle tehty enemmän bensaa antava kartta. Ei tuossa heikkoja hetkiä tunnu.Kävin R1:n kanssa Oulussa dynossa ajattamassa Bikefox Oy:n toimesta seokset kohdalleen. Olihan siinä aika paljon laihoja kohtia, ja lopputulos aika paljon jouheampi ajaa ihan taajamassakin eikä enää niin herkästi sammua tupsahda kun saa bensaa ihan pintakaasullakin. Voimatkin tallella ja takapyörästä 165hp, kun vakioista tulee yleensä ~150. Vähän tekis kyllä mieli radallekin, Motoparkkia ja Kemoraa autolla tullut kierrettyä.
Akrapovic täysi putkisto, luonnollisesti katiton, Powercommander V ja perus KN ilmanputsari. Tuossakin oli myös PCV:ssa jonkinlainen kartta tehtynä jo edellisien omistajien toimesta ja huipputeho silläkin oli kyllä kohdallaan, mutta varsinkin pintakaasuun vastaaminen huonoa ja laihat kohdat rata-ajoa ajatellen jopa koneen keston kannalta turhankin laihalla. Toki jos uskaltaa pitää laihalla niin voimaakin on.. Ilman dynoa tosi hankala säätää nuo osakaasualueet ja siksi rullille mopon veinkin. Autoon saa seosmittarin ja läppärin logittamaan tienpäälle näppärästi, mutta MP:ään pitäs rakennella systeemit niin siihen nähden säätötyön hinta oli minusta ihan kohtuullinen.Mitä tuohon n. 15 hp nousuun on tehty vrt. vakioon? Ite en viitti dynossa käyttää, jonninjoutavaa rahan ja ajanhukkaa IMO. Oma -04 on tietty 5-venttiili ja sun 4. Huipputeho 172 vs. 180, mutta alhaaltahan tän pitäisi olla vakiona reilusti vahvempi. Omassa on avoimempi ilmanputsari, Cat removed, avoim. pöntöt (Yoshimura TRS) ja PC III:ssa jotakuinkin tollaselle kokoonpanolle tehty enemmän bensaa antava kartta. Ei tuossa heikkoja hetkiä tunnu.
On vissiin 2-vaihteinen kapistus? Yhden kesän ajelin tommosella. Kun oli riittävän pitkästi tasasta, niin sehän keräsi aika hyvin vauhtia.Kait tämäkin lasketaan mopoksi
Kamala polte tullut mopomonkeystä, mitä voisi talven rassailla. Toisaalta sitäkin enemmän kiinnostaisi Honda Grom (msx). Mutta sitten pitäisi melkein myydä intruder pois, enkä tiedä onko tollaisesta pikkupärpättimestä pidemmän päälle ainoana pyöränä suurta iloa. Jokin noissa silti kiehtoo. Hienosti tosin pärjäsin alkukesän Gn250:llä, jossa oli potkua samanverran kuin tuossa hondassa..
@d-iivil in mopo bongattu varikolla (näköjään samanalaisia aikoja ollaan ajettu tänään)
Mulla meni 1.26,7, tonnisella toki Videoin kännykällä muuten sun varsin erinomaisen startinSielläpä oltiin Jokkista ajelemassa Pitkään oon ollu Alastarolla jumissa noissa 1.29.xx -ajoissa. Meni sentään kisassa viimein 1.27.xx. Ärsyttävää kun tietää mitä pitäs tehä toisin, mutta kierroksesta toiseen ei saa vietyä sitä tekemisen tasolle saakka
Tonnarin jos hankkisi, niin sillä tietty sais paikattua paskaa ajamista
Comfort seat saapui viimeinkin. Teki pyörästä kyllä aivan erilaisen, eikä mitenkään huonolla tavalla. Korkeus nousi hieman, samoin penkin leveys kapeimmasta kohdasta. Ennen kaikkea tankkia päin valuminen loppui. Supermotomainen fiilis ajella tuolla nyt
Mistä hommasit istuimen? Perhana kun itteäkin mietityttänyt comfort seatin osto kun ei tuo alkuperänen jotenki istu niin hyvin omaan kankkuun laitahan kokemuksia sitten kun saat kilometrejä alle
Mä joskus aikoinaan ekaa mopoa ostaessa otin ihan pankkilainan, ei ollut hullumpi korko silloin ainakaan.Milläs kikka kakkosilla jengi on saanut rahoitettua fillarinsa? Kiikarissa ollut jatkuvasti hyvänoloisia 8-10k pyöriä, mutta yksityiseltä, enkä kyllä missään nimessä haluaisi käyttää noin isoa summaa suoraan käteisellä, puhumattakaan osakkeiden realisoinnista. Vai onko täällä vain rahakeisareita, joilla touhukympin lisäksi tilillä myös pyöräkymppi ?
Erinäköisiä rahoituslaitoksia sun muita katsellut, mutta kaikissa ollut poskettomat 10-15% todelliset vuosikorot, joten eipä paljoa napostele.
Pankista saisin itse ainakin alle 8% todellisen, mielestäni sekin vähän turhan korkea. Alkaakohan rahoituskumppani rahoittamaan pyöriä, niillä ainakin maltillisen oloiset korot, mutta en kyllä sen kummemmin ole syventynyt heidän tarjontaan.Milläs kikka kakkosilla jengi on saanut rahoitettua fillarinsa? Kiikarissa ollut jatkuvasti hyvänoloisia 8-10k pyöriä, mutta yksityiseltä, enkä kyllä missään nimessä haluaisi käyttää noin isoa summaa suoraan käteisellä, puhumattakaan osakkeiden realisoinnista. Vai onko täällä vain rahakeisareita, joilla touhukympin lisäksi tilillä myös pyöräkymppi ?
Erinäköisiä rahoituslaitoksia sun muita katsellut, mutta kaikissa ollut poskettomat 10-15% todelliset vuosikorot, joten eipä paljoa napostele.
Taitaa olla aika kallista yksityiseltä saada pyörää rahoituksella. Kannattaa melkein liikkeestä ostaa kun usein tarjolla "0 korkoja". Voittaa rahoituskuluissa yksityisen myyjän halvemman hinnan. Itsellä on kyllä molemmat mopedit ostettu käteiselläMilläs kikka kakkosilla jengi on saanut rahoitettua fillarinsa? Kiikarissa ollut jatkuvasti hyvänoloisia 8-10k pyöriä, mutta yksityiseltä, enkä kyllä missään nimessä haluaisi käyttää noin isoa summaa suoraan käteisellä, puhumattakaan osakkeiden realisoinnista. Vai onko täällä vain rahakeisareita, joilla touhukympin lisäksi tilillä myös pyöräkymppi ?
Erinäköisiä rahoituslaitoksia sun muita katsellut, mutta kaikissa ollut poskettomat 10-15% todelliset vuosikorot, joten eipä paljoa napostele.