Mopokuumetta

Mikäs on pv:ssä vikana kun booaa? Urkuauki kun ajelee niin hetken päästä boooo ja sammuu siihen. Ryyppy päälle ja pari polkasua niin käy taas.

Arvausta on tullut jo, että liian iso kaasari (20mm), vakio pytylle. Oisko raati täällä samaa mieltä? Jos on niin saako mistään tarvike 14mm kaasaria, vakio Mikuni (170€) rokottaisi pojan kukkaroa vähän liikaa? Tuo 20mm on muutenkin vähän liian paljon kun kulkee meikä päällä 60kmh. Tajunnut taas ostaessa tollastakaan kattoa kun piti olla kaikki vakiota ja digi mittarista näytettiin, että 53 huiput...

En kyllä ymmärrä tota nuorisoa kun pakko saada tollanen 30v vanha ropellettava naapureiden ilo. Uusi halvempi 4t sky team manki olisi ollut meidän valinta, mutta ei tullu kysymykseenkään. No siinäpähän maksaa oppirahoja ja ruuvailee mopoa...
Jos hetken kuitenkin toimii oikein niin kuulostaa siltä että loppuisi bensa. Putsaisin kaasarin, kohon neula saattaa jumitella. Roskaa bensatankissa, hanan sihdissä tms. Tai sitten vaan leikkaa kiinni. On vähän holtiton kaasarikin vakiopytylle.

Edit. olin joitain sekunteja hitaampi :hammer:
 
Tarpeeksi iso suutin? Jos on lämpimillä keleillä toiminut (milloin lie ostettu?) ja kylmemmillä ei. Kun veli myi kevarinsa, niin siinä oli isohko tyhjäkäyntisuutin ja tästä ostajallekin mainittiin, kun oli Jyväskylän seudulta, että kannattaa se vaihtaa pienempään kun kelit alkaa lämpenemään. No eihän se sitä uskonut, vaan tuskaili ensimmäisen vuoden käynnissäpysymis ongelmien kanssa. Toki ne ongelmat tuli tyhjäkäynnin paikkeilla toisin kuin kysyjällä, eikä kisapyörä kovin kauaa saakaan tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä.
 
Mikäs on pv:ssä vikana kun booaa? Urkuauki kun ajelee niin hetken päästä boooo ja sammuu siihen. Ryyppy päälle ja pari polkasua niin käy taas.

Arvausta on tullut jo, että liian iso kaasari (20mm), vakio pytylle. Oisko raati täällä samaa mieltä? Jos on niin saako mistään tarvike 14mm kaasaria, vakio Mikuni (170€) rokottaisi pojan kukkaroa vähän liikaa? Tuo 20mm on muutenkin vähän liian paljon kun kulkee meikä päällä 60kmh. Tajunnut taas ostaessa tollastakaan kattoa kun piti olla kaikki vakiota ja digi mittarista näytettiin, että 53 huiput...

En kyllä ymmärrä tota nuorisoa kun pakko saada tollanen 30v vanha ropellettava naapureiden ilo. Uusi halvempi 4t sky team manki olisi ollut meidän valinta, mutta ei tullu kysymykseenkään. No siinäpähän maksaa oppirahoja ja ruuvailee mopoa...

Siitä nyt on se 25 vuotta kun viimeksi PV:tä räplännyt mutta pikkupoikain muistisääntö joskus silloin oli että kun booaa niin liikaa ilmaa (ei saa tarpeeksi bensaa) ja käy 'röpöttäen' niin liikaa bensaa.
20mm kuulostaa myös vähän holtittomalta vakiopytylle, 80cc plus me joskus noita 20mm mikuneja ja 18mm dellorttoja muistaakseni ajeltiin.
Jos osakaasulla vetää nätisti kierrokset ylös asti mutta täydellä kaasulla sanoo böö niin lähtisin katselemaan pienempää kaasaria.
Eikä se nyt lue pois tietenkään liian pientä suutinta tai bensalinjassa paskaa.
Kaasarin ja sylinterin väliset tiivisteet voivat olla eltaantuneet ja vetää sieltä ilmaa.
Jos kaasarin ja sylinterin välissä on se bakeliittikikkare mikä siellä orkkiksena on niin se reikä on varmaan edelleen 14mm vaikka kaasari olisikin isompi
Jos tuorevoitelulla varustettu PV niin unohdettu tulpata sylinteriin menevä öljyreikä kun muut öljysysteemit otettu pois käytöstä ja vetää ilmaa sieltä.
Kai se on mahdollista että saa ilmaa sylinterin alapuoleltakin jos sieltä on unohtunut tiiviste. En kyllä muista että noita olisi juuri säilytelty sen pidempään kuin ensimmäisen kerran sai pytyn irti.

Mutta kuten sanottu, aikaa on kulunut ja tässä välissä on moponassikat varmaan keksineet paljon uusia juttuja mitkä pitää paikkansa tänään paremmin kuin mun harhaiset muistikuvat.
 
Viimeksi muokattu:
Okei eli bensan saannissa ongelmia. Pienempi kaasari siihen nyt taitaa muutenkin olla pakko pistää. Exälle kun luvattiin, että vakio peli ja se nyt tietenkin on googlannut millanen tappovehes se on 20mm kaasarilla. 50€:llä sais 16mm kaasarin, mutta kuulemma sekin on viriä.

Marraskuussa ostettu ja tietenkin myyjän pihalla toimi varsin mallikkaasti. Samoten rekisteröity marraskuussa ja lapussa lukee mikuni vm12sh... Tiedä sitten missä tuo kaasari on, mutta ei ainakaan tuossa mopossa. Kaikki piti olla läpi käyty ja hirveä läjä kuitteja mukaan. Tiedä sitten taas millanen kilokasapaskaa varastossa odottaa loppupeleissä kun sillä paljoa vielä ole ajettu kun vuoden päästä vasta 15v mittariinkin kilahtaa. Ostettiin vaan jo kun crossista pääsi eroon ja joku pikku vekotin piti saada odottamaan ja päristeltäväksi. Tästä kyllä varoteltiin poikaa harvinaisen monta kuukautta, että näistä käytetyistä ei koskaan tiedä. Eikä mulla käytettyjä ja ruuvaamista vastaan ole, mutta pari tonnia 30v vanhasta pv:stä on aika jumalaton hinta :O
 
PV:t ovat kyllä arvossaan, mutta parilla tonnilla olisi pitänyt saada orkkisosilla oleva. Myytiinkö se teille vakiona?
 
PV:t ovat kyllä arvossaan, mutta parilla tonnilla olisi pitänyt saada orkkisosilla oleva. Myytiinkö se teille vakiona?

Nyt ei voi ihan tarkkaan muistaa mikä sananmuoto oli myynti tekstissä. Siinä käsityksessä kyllä oltiin, että vakio vehje (exä tosiaan ei sulata mitään viritysosia). Ihan fiksu myyjä (about 18v) ja asiallinen ilmoitus mitä poika noita kymmeniä spämmi + suht läheltä niin pyynti 1800€ siitä maksettiin. Mun mielestä noi orkkikset oli lähempänä 3k€ tai yli.

Huvittavaa siinä on kun saman verran poika sai sen -16 Honda crf110:sta. Ja se lähti aina napista päälle oli keli mikä vaan. Tarvinnut muuta kun välillä vähän bensaa ja sitäkin aika maltillisesti. No tiedä millanen bensalenkkari siirä kuoriutuu ja jos ei niin toivottavasti oppii jotain muuta rahankäytöstä :D.
 
Oi niitä aikoja, kun yläasteella Pv:n 80cc pytty vaihtoi omistajaa kahdella röökiaskilla ja koko mopo kunnosta riippuen 50-500€ hinnalla. :rofl: Eikä tästäkään ole kun noin 12v.
 
perhana sähläsin aamulla koko postaukssen persiilleen ja videonki ehtiin poistaa.

Tuossa on semmonen toiminto jolla voi valuttaa kaasarit täyteen polttoainetta.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä olisi hyvää aikaa viritellä ensivuodelle pyöräkuumetta. Edellinen pyörä oli vuonna 2016 oli 2005 vuoden Suzuki bandin 600cm nakuversio jolla ajelin yhden kesän verran. Nyt olisi ensi kesälle ideana hankkia hieman "aikuisempi" pärrä johon saisi laukkuihin pakattua telttavehkeet sekä tarvittavat majoitus tarvikkeet (lue. kaljat) vaikka norjan reissulle ja pahitteeksi ei olisi jos emäntä mahtuisi satunnaisesti kyytiin. Onko pyöräs suosituksia tälläiselle semi city kyykkyynyybälle joka tykkää ajella myös Jyväshyvillä . Budjetti olisi siinä ~3000€
 
Tässä taas miettinyt Mp:n ostoa, mutta kyllä vakuutusmaksut tappaa innon aika äkkiä. Uusi pyörä, eli kaskoa kaipaisi.

Ktm Smc-R 690 1500€/vuosi
Ktm Duke 790 1750€/vuosi
Yamaha Mt-09 2300€/vuosi

Onko sitten alle 30v ikä, asuinpaikka vai mikä, en tiedä.

E: LähiTapiolasta saisi 970€/v hintaan 690 Smc-R:lle, on sekin kyllä vielä tyyris. Tapiola oli kevari-iässä kallein yhtiö, niin en sitä aiemmin edes tsekannut.

Vuonna 2018 tuli moottoripyörävakuutusuudistus missä vakuutus on 'henkilökohtaisempi'. Sama mikä tuli autovakuutuksiin vuonna 2016. Eli iällä, paikkakunnalla ja pyörällä on iso vaikutus vakuutuksiin. Itse hommasin nykyisen pyörän vuonna 2016 ja täyskasko koko vuodeksi on noin 700€. Nyt jos ottaisin uuden vakuutuksen niin hinta tuplaantuisi vaikka bonuksia on enemmän.

Jos taas ostaisin GS:än, olisi vakuutus jopa nykyistä halvempi.
 
Toki jos joku vasta liittymässä prätkäkuvioihin, niin nää asiat ei ole itsestäänselvyyksiä.
Niin.. mutta haluan tähdentää myös ettei tuossa minun vastauxessani ollut minkäänlaista negatiivista latausta. ..jos joku niin ajattelee :- /
 
Olikos 2001 ensimmäinen ruiskuvehje R1:ssä?

Itsellä myös mopokuumetta, vaikka vanhassa ZZR:ssä ei ole mitään vikaa. Kiihtyy ja kulkee riittävästi, ja on vielä tarpeeksi ketterä kaupungissa pyörittelyyn. Silti tekee mieli R1:stä. Ajoasento, -korkeus, ja penkki miellyttävät. Kannattaako tuohon miettiä geelipenkkiä?
Ja sitten on tietysti se, että kannattaako hypätä vielä askel uudempaan, ja hakea mopoa, jossa on ABS sekä sutimisenesto / eri ajo-ohjelmat. Jotain ~2005:sta R1:stä tässä katsellut, mutta kokeilut on jäissä nyt vielä muutaman kuukauden.
 
Olikos 2001 ensimmäinen ruiskuvehje R1:ssä?

Itsellä myös mopokuumetta, vaikka vanhassa ZZR:ssä ei ole mitään vikaa. Kiihtyy ja kulkee riittävästi, ja on vielä tarpeeksi ketterä kaupungissa pyörittelyyn. Silti tekee mieli R1:stä. Ajoasento, -korkeus, ja penkki miellyttävät. Kannattaako tuohon miettiä geelipenkkiä?
Ja sitten on tietysti se, että kannattaako hypätä vielä askel uudempaan, ja hakea mopoa, jossa on ABS sekä sutimisenesto / eri ajo-ohjelmat. Jotain ~2005:sta R1:stä tässä katsellut, mutta kokeilut on jäissä nyt vielä muutaman kuukauden.
-01 viimeinen kaasuttimilla. 2002 - 2003 (kaunein Ryx) jotakuinkin sama moottori, mutta ruisku (+2 hp.) 2004 (- 2005) täysin uusi malli, mutta ei oo (onnex) ABS, sutimisenesto eikä eri karttoja. 2006 jotain pientä muutosta, tiiä oikeen mitä. Edit: opiskelin ja; pidempi takahaarukka, luistokytkin, uudet etutelarit.
 
Viimeksi muokattu:
-01 viimeinen kaasuttimilla. 2002 - 2003 jotakuinkin sama moottori, mutta ruisku (+2 hp.) 2004 (- 2005) täysin uusi malli, mutta ei oo (onnex) ABS, sutimisenesto eikä eri karttoja. 2006 jotain pientä muutosta, tiiä oikeen mitä.
Kiitos näistä. Kerro ihmeessä lisää moposta, signaturessa sinulla näyttää olevan R1 2004, joten menisi tuo 2005 samaan muottiin. Onko vehkeessä jotain erityistä, mihin kiinnittää huomiota? Ja onko sinulla mielipidettä tuosta geelipenkistä? Omassa ZZR:ssä se on kyllä melko pakollinen, sillä jo tunnin ajolla perse on aivan puutunut. Alkuperäinen penkki on kapea, kova, ja yksinkertaisesti huono.
 
Kiitos näistä. Kerro ihmeessä lisää moposta, signaturessa sinulla näyttää olevan R1 2004, joten menisi tuo 2005 samaan muottiin. Onko vehkeessä jotain erityistä, mihin kiinnittää huomiota? Ja onko sinulla mielipidettä tuosta geelipenkistä? Omassa ZZR:ssä se on kyllä melko pakollinen, sillä jo tunnin ajolla perse on aivan puutunut. Alkuperäinen penkki on kapea, kova, ja yksinkertaisesti huono.
Ennoo huomannu perseessä mitään. En tosin tällä nykyisellä ole muutamia satoja kilometrejä pitempiä pätkiä kerralla ajanut. Kun kaverin kaa 2016 käytiin mopoillamme Italian Mugellossa MopoGT-kisoja kattomassa, niin loppumatkasta Ruotsissa huomasin ekaa kertaa jotain p:n puutumisen merkkejä.. n. 6000 km ja reilun viikon jälkeen siis. Tämä -01 Ryxillä. Varmaan siis hyvin persekohtaista tämä ilmiö. Geelipenkistä ei mitään hajua..

Edit: Mietteitä? Noh, kyllä lähtee ja hyvin taipuu kurviin. Taipus vieläkin paremmin kun vaan uskaltaisi. Kaiken kaikkiaan: <3
 
Viimeksi muokattu:
Monkey sai kilvet. Järkytys oli liikennevakuutuksen hinta. 163e lähitapiolalla johon vakuutukset laitoin. Tein laskelmat myös pohjolalla, reipas 200€ :oops: Vaikuttaako tähän mopon ikä? Rumpujarrut?
Korjataan vähän. Lähitapiolalta tuli nyt ensimmäinen lasku, ja vuosimaksu 69€. Laskivat onneksi sopivat alennuksetet uskolliselle asiakkaalle. :cool:
 
Alkup. Monkey on ihan söpö, mutta se uusi iso versio on kyllä karsee ilmestys.
 
Alkup. Monkey on ihan söpö, mutta se uusi iso versio on kyllä karsee ilmestys.

Kauneus on katsojan silmissä ;) Mun mielestä erittäinkin onnistunut ja hieno laitos, ainakin pienellä laitolla. 200km.ajelin ja tehoa saisi olla vaikka 5heppaa enemmän.
Tuntui aiheuttavan ihastusta ja vihastusta missä ikinä liikkuukin. Jostain syystä "kokopuku-kyttyrä-racingteam-kyykky" miehille tuntui ottavan koville, että jonkun itsetunto kestää ajella monkeylla :D
 
Eikös tuo uusi Monkey ole 125-kuutioinen, eli vaatii kevarikortin? Omassa mopoiässä Monkey oli normaali 50-kuutioinen mopo, jolla sai ajaa kun vain mopo löytyi. Ja niitähän oli jokaisella; toiset paremmassa kunnossa ja toiset aivan kuolemanloukkuja. Yhdellä kaverilla oli puoliautomaattinen malli, ja yhdellä oli sähköstartillinen. Monkeyn kovin kilpailija tuohon aikaan oli Suzuki PV, ja nimenomaan se oli kaksitahtivehje, Monkey nelitahti. Rattaiden, kaasarin, ja putken vaihto olivat yleisimmät viritys-roadmapit.

Haluaisin kyllä testata tuota uutta Monkeya, ihan vaan sillä millainen se on ajaa. Vaikka itsellä löytyykin kyykkymopo, niin ei ota kyllä yhtään koville vaikka joku ohittaisikin uudella Monkeyllä, päinvastoin.
 
Eikös tuo uusi Monkey ole 125-kuutioinen, eli vaatii kevarikortin? Omassa mopoiässä Monkey oli normaali 50-kuutioinen mopo, jolla sai ajaa kun vain mopo löytyi. Ja niitähän oli jokaisella; toiset paremmassa kunnossa ja toiset aivan kuolemanloukkuja. Yhdellä kaverilla oli puoliautomaattinen malli, ja yhdellä oli sähköstartillinen. Monkeyn kovin kilpailija tuohon aikaan oli Suzuki PV, ja nimenomaan se oli kaksitahtivehje, Monkey nelitahti. Rattaiden, kaasarin, ja putken vaihto olivat yleisimmät viritys-roadmapit.

Haluaisin kyllä testata tuota uutta Monkeya, ihan vaan sillä millainen se on ajaa. Vaikka itsellä löytyykin kyykkymopo, niin ei ota kyllä yhtään koville vaikka joku ohittaisikin uudella Monkeyllä, päinvastoin.
Ainakin meikäläisen naapurustossa ne monkeyt oli jo silloinkin isketty 125 kuutoisiks, pv:t puolestaa järjestäen 80 kuutioisia. Harvempi noilla kyllä vakiona ajeli, ja aina oli kisa kumpi menee kovempaa :D
 
Nyt on päästy teräsvanteista eroon ja samalla etuvanne muuttui 19" - > 17" (sama kuin takana). Jousittamatonta massaa taas yksi 10kg vähemmän ja leveämmälle vanteelle leveämpää rengasta.

Vakiona 130 leveä takana, nyt tulossa 160
 

Liitteet

  • IMG_20210108_162546.jpg
    IMG_20210108_162546.jpg
    4,1 MB · Luettu: 35
Tuli alkuviikosta haettua -21 mallinen KTM 690 enduro R kun sopivasti jälleenmyyjälle sellanen oli tulossa. Hyvät kelit tuli sopivasti myös.

Lisukkeina ei muuta kuin ERGO penkki ja alumiininen pohjapanssari.
KTM 690.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ajokelejä odotellessa vaihdoin nyt vihdoin noi vanteet... Olihan taas operaatio pyörään mihin noita osia ei aina meinaa löytyä, ainakaan halvalla, mutta nyt on teräsvanteet pois ja alumiinia tilalla, saa leveämpää kumia myös.
 

Liitteet

  • inCollage_20210204_164850686.jpg
    inCollage_20210204_164850686.jpg
    4,3 MB · Luettu: 176
Viimeksi muokattu:
Tulipahan mieleen jotta on mulla tämmönen -68 Dnepr ikuisuus projektikin tuon ylempänä olevan Wingin lisäksi. Otin siitä vaunun irti ja uusin kaasarit ja kaikki sähkö osat nyt se toimii jotenkuten, loput on vähän auki mitä sille keksii. FB_IMG_1612938841366.jpgFB_IMG_1582096532229.jpgOnko muilla kokemuksia itäpyöristä? Nää on vinkeitä laitteita
 
Hitto kun on panigalet tiukassa. Vähän tekisi mieli päivitellä 1098 -> 1299 panigale, mutta ei yhtään myynnissä nettimotossa:shifty:Ainoastaan 1kpl 1199 joka on kyllä todella ylihintainen..
 
Hitto kun on panigalet tiukassa. Vähän tekisi mieli päivitellä 1098 -> 1299 panigale, mutta ei yhtään myynnissä nettimotossa:shifty:Ainoastaan 1kpl 1199 joka on kyllä todella ylihintainen..

Sitä en väitä että Panigaleja tulisi lisää, mutta kyllä moottoripyörissä yleisesti tarjonta paranee kun kesä lähenee. Nyt on monella talvisäilönnässä eikä myynti siltä osin ajankohtaista, mutta mieli muuttuu kun tiet sulaa.
 
Ratavelhot kertokaa kelpaako kaxiosainen puku suomalaisille radoille? Sellainen joita ei voi liittää toisiinsa, ainakaan ei vetoketjulla.. eBayn halvimmat aattelin ostaa.
 
Ratavelhot kertokaa kelpaako kaxiosainen puku suomalaisille radoille? Sellainen joita ei voi liittää toisiinsa, ainakaan ei vetoketjulla.. eBayn halvimmat aattelin ostaa.

Tuollainen ebayn halvin ajopuku varmistaa lähinnä sen, että kaatumisen jälkeen olet pitkällä sairauslomalla.
 
Joopajoo. Kyllä niissä ihan vetoketjuliitos on. I'm sold.
 
Viimeksi muokattu:

Toki kannattaa ostaa se ebayn halvin puku, jos oma terveys ja elämä ei kiinnosta lainkaan. Jos taas haluat pysyä edes jotenkuten ehjänä ja kasassa mahdollisen kaatumisen jälkeen, niin sijoittaisit siihen pukuun oikeasti vähän enemmän ja mielellään jotain laatumerkkiä. Youtubesta löytyy aika paljon videoita, kun jotain paskalaatuista pukua verrataan laadukkaaseen pukuun. Asfalttia vasten kun liukuu niin paskapuku kestää pari sekuntia, laatupuku kestää noin 20 sekuntia. Siinä ei kauaa mene kun asfaltti polttaa puvun, ihon ja lihan. Kannatti säästää muutama satku. :tup:
 
Ratavelhot kertokaa kelpaako kaxiosainen puku suomalaisille radoille? Sellainen joita ei voi liittää toisiinsa, ainakaan ei vetoketjulla.. eBayn halvimmat aattelin ostaa.
Kelpaa toki ratapäiville ja monet niillä ajaakin.

Tosin ebayn halvinta en ostaisi vaan vaikka laadukkaan käyttärin.

Itse tilasin uuden 1 osaisen puvun viime keväänä Espanjasta, Spidin race warrior perforated pron. Maksoin siitä n. 750€ posteineen kun suomessa sama puku yli tonnin eli kannattaa googlettaa ahkerasti.
 
Itse säästäisin hetken, että saa kunnollisen nahkapuvun. Halvalla ei tee mitään. Kyllähän se toki voi näyttää hyvältä, mutta toivottavasti perimmäinen tarkoitus nahka-asun hankintaan on itsensä suojaus.
Ja sinne nahkapuvun alle kannattaa myös hommata suoja selkärangalle/munuaisille.

Pari kaatumista radalla nähneenä, en enää käytä missään texmex-varusteita... Paksua nahkaa, niin minimoi mahdolliset palovammat.

Harmittavan vähän suomessa tuntuu noita pukuja enää missään olevan kaupan, itse kun tykkäisin myös sovittaa sitä ensin. Netistä kyllä löytyy vaikka saksalaisia nettikauppoja, joista saa saman puvun parisataa halvemmalla.
 
Ratavelhot kertokaa kelpaako kaxiosainen puku suomalaisille radoille? Sellainen joita ei voi liittää toisiinsa, ainakaan ei vetoketjulla.. eBayn halvimmat aattelin ostaa.

Kelpaa.

Suurimmalla osalla järjestäjistä taitaa olla vaatimuksena moottoripyöräilyyn tarkoitetut varusteet sen suurempia erittelemättä ja kyllä siellä on joka kerta niin nahkajamppoja kuin goretex-veijareitakin. Varsinkin hitaimmissa ryhmissä missä ensikertalaiset sun muut rauhallisemmalla tahdilla päristelevät pärjää kyllä vähemmälläkin kuin sillä alpinestarsin airbag-asulla.

Ja tuurilla vetoketjujakin saa laiteltua jälkeenpäin. Omissa pöksyissä ja takissa oli kyllä ketjut mutta eri valmistajan kamat niin eivät sopineet yhteen. Eurobikerilla vaihtoivat ketjut sopiviin.
 
Juu ensikertalainen ja rauhallinen tahti ja nahkaa ja ihan YKK-ketjulla liitettävät on.
 
Itellä on radalla 2-osainen puku ja kaadoissakin ihan hyvin pysynyt kasassa, joskaan ei ole ihan halvin malli.
 
Juu ratapäivillä oon itekkin ihan luottavaisin mielin ajellu 2-osaisella Dainesen nahalla. Kilpa-ajoon tarttee yksiosaisen, jos moista tuumaa harrastavansa.
 
Ajoin pitkään gorekamoilla, sitten löysin käytetyn dainesen 2-osaisen nahka-ajoasun, sen jälkeen ei ole tehnyt mieli kankaisiin palata. Onhan se tossa kylällä vähän kömpelön näköinen ja näyttää överiltä mutta ajossa mukavan vakaa ja istuva.
 
Ratapäivillä oon ajanut aina ihan normi ajovaatteilla, ajofarkut ja ajotakki.
 
Berikiltä saa myös aika hyvään hintaan kohtalaisen laadukasta nahkaa. Nahassa on myös se etu, ettei lepata tai täyty ilmasta yhtä paljon kuin tekstiili vaikka kelaisi suorilla vähän enemmänkin kyytiä..
 
Ratapäivillä oon ajanut aina ihan normi ajovaatteilla, ajofarkut ja ajotakki.
No hemmetti tuota aattelinkin että läppähaalarilla (nahkaa) ja ns. prätkärotsilla (nahkaa) ois pärjänny (päässy radalle.) No ompahan puku nyt tilattuna sitte saatana.. Oiskohan Western Bootsitkin kelvannu radalle..?
Nyt on hanskat: Course, saappaat: Course ja puku mallia eBay: www.ebay.de/itm/Leder-Bikeranzug-Rennen-Biker-Lederkombi-Motorrad-Lederjacke-Hose-48-52-56-60/324250440771 hankittuna/tulossa. Yritän olla kaatumatta.
 
No hemmetti tuota aattelinkin että läppähaalarilla (nahkaa) ja ns. prätkärotsilla (nahkaa) ois pärjänny (päässy radalle.) No ompahan puku nyt tilattuna sitte saatana.. Oiskohan Western Bootsitkin kelvannu radalle..?

Vaatimus tosiaan taitaa olla että kaikki varusteet pitää olla moottoripyörä käyttöön tarkoitettuja, jos nyt kisaa lähtisi ajamaan niin varmasti koko nahkainen puku, mutta ratapäivät nyt on vähän sellaista höntsäilyä että en koe tarpeelliseksi ostaa uusia varusteita 1-2krt kesässä tapahtuvaa ajoa varten.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 819
Viestejä
4 517 672
Jäsenet
74 480
Uusin jäsen
Merts1
Back
Ylös Bottom