Mopokuumetta

Kävin taas ajelemassa pikkuteitä pitkin ja löysin jonkun maanottopaikan tai louhoksen joka taitaa nykyään olla uimapaikka.

Keskinopeudet ei kyllä päätä huimaa noilla ajeluilla, näytti että 30km tuli mittariin ja aikaa meni tunti. :interested:

A38B2817-0C7D-4270-8C4E-B384CAC3B1AB.jpeg
 
Ohhoh, huomasin pihalla ajelun jälkeen, että takakumi ihan sukea ja kankaat paistaa. Näköjään pitää tilata uusi rengas ennen seuraavia ajoja. Mitä rengasta suosittelisitte vai tilaisko vaan samanlaisen mikä tuossa aikaisemmin oli? Edessä vielä saman kuvion rengas mitä tuossa takana ollut. Saa pyörä olla parkissa ennen uutta rengasta.
Continental ContiMotion 160/60 ZR17 69W
rengas.jpeg
Rengas kuin rengas niin itse ainakin yllätyn joka kerta kuin hyvä se pallomainen uusi on ajaa. Sen tietää ja silti yllättyy.
 
Mikä pyörä ja millaista ajoa? Osaa paremmin jotain suositella.

Eipä mutkia ole paljon nähnyt noi renkaat. aikalailla ihan sama vaikka olisi Shinko merkkiset kumit :D


Näyttäisi nykyiset tekevän hommansa, montako kilsaa noilla ajettu?
 
Viimeksi muokattu:
Road 5 on kyllä äärimmäisen upea rengas. Jyrkkäreunainen profiili, 2 seos rakenne ja se, että rengas on reunoilta käytännössä sliksi mahdollistavat erittäin hyvät ajo-ominaisuudet. "Erikoisen" kuvioinnin ansiosta se on yksi parhaista vesikelin renkaista ja ominaisuudet säilyvät lähes loppuun asti. Yksi Road 5 tärkeimmistä ominaisuuksista on tietenkin myös hyvä kulutuskestävyys, tässä esimerkiksi oma tällä hetkellä 12 tkm ajettu eturengas :cigar:

IMG_20200629_200344[1].jpg
 
Road 5 on kyllä äärimmäisen upea rengas. Jyrkkäreunainen profiili, 2 seos rakenne ja se, että rengas on reunoilta käytännössä sliksi mahdollistavat erittäin hyvät ajo-ominaisuudet. "Erikoisen" kuvioinnin ansiosta se on yksi parhaista vesikelin renkaista ja ominaisuudet säilyvät lähes loppuun asti. Yksi Road 5 tärkeimmistä ominaisuuksista on tietenkin myös hyvä kulutuskestävyys, tässä esimerkiksi oma tällä hetkellä 12 tkm ajettu eturengas :cigar:

IMG_20200629_200344[1].jpg

Eikö tuo ole eturengas?
 
Luitko viestiä ollenkaan :confused:
Niin, että kyllä mullakin kestää mikä tahansa eturengas vaikka 20tkm, mutta takarengas ei niinkään.

Takarengas vaihtuu joka toinen kesä ja eturenkaalla ajan maksimissaan neljä vuotta jo ihan oman turvallisuuden takia.
 
Niin, että kyllä mullakin kestää mikä tahansa eturengas vaikka 20tkm, mutta takarengas ei niinkään.

Takarengas vaihtuu joka toinen kesä ja eturenkaalla ajan maksimissaan neljä vuotta jo ihan oman turvallisuuden takia.
No ei todellakaan mikä tahansa eturengas kestä 20tkm. Edellisnen Road 5 takarenkas kesti n. 10 tkm, mutta ajoin välissä vahingossa jonkun aikaa alipaineisena niin se vähän pilas renkaan. Jos olis tarkkaillut paremmin rengaspaineita, niin olis kestänyt varmasti paljon pidempään kun alipaineet saa ton kulumaan melko eksponentiaalisesti normaalin verrattuna.

Ja sellainen huomio, että näillä renkailla ei ole ajettu mitään tourinkia vaan kiihdyttelyä ym rengasta kuluttavaa on tehty maksimit.
 
No ei todellakaan mikä tahansa eturengas kestä 20tkm. Edellisnen Road 5 takarenkas kesti n. 10 tkm, mutta ajoin välissä vahingossa jonkun aikaa alipaineisena niin se vähän pilas renkaan. Jos olis tarkkaillut paremmin rengaspaineita, niin olis kestänyt varmasti paljon pidempään kun alipaineet saa ton kulumaan melko eksponentiaalisesti normaalin verrattuna.

Ja sellainen huomio, että näillä renkailla ei ole ajettu mitään tourinkia vaan kiihdyttelyä ym rengasta kuluttavaa on tehty maksimit.

No hyvin on mulla kestänyt ihan perus bridgestonen rengas ja sikaa saa pyörä päivittäin. Nyt on neljäs kesä menossa ja etunen menee vaihtoon talvella, joka kesä 6-8tkm tullut ajettua...

 
No hyvin on mulla kestänyt ihan perus bridgestonen rengas ja sikaa saa pyörä päivittäin. Nyt on neljäs kesä menossa ja etunen menee vaihtoon talvella, joka kesä 6-8tkm tullut ajettua...


Niin, voihan se kova perusrengas kestää, mutta road 5 ajo-ominaisuudet ovat varmasti 100x paremmat.
 
Road 5 on kyllä äärimmäisen upea rengas. Jyrkkäreunainen profiili, 2 seos rakenne ja se, että rengas on reunoilta käytännössä sliksi mahdollistavat erittäin hyvät ajo-ominaisuudet. "Erikoisen" kuvioinnin ansiosta se on yksi parhaista vesikelin renkaista ja ominaisuudet säilyvät lähes loppuun asti. Yksi Road 5 tärkeimmistä ominaisuuksista on tietenkin myös hyvä kulutuskestävyys, tässä esimerkiksi oma tällä hetkellä 12 tkm ajettu eturengas :cigar:

IMG_20200629_200344[1].jpg

Aikamoinen mainospuhe. 2ct renkaita lähes joka merkillä ja sadekelilläki toimivia on monia esim metukan uusin ja battlax. Etusella tosiaan ajellu itekki melkein 15tkm ku takanen kuluu tuplasti nopeemmin.
 
Aikamoinen mainospuhe. 2ct renkaita lähes joka merkillä ja sadekelilläki toimivia on monia esim metukan uusin ja battlax. Etusella tosiaan ajellu itekki melkein 15tkm ku takanen kuluu tuplasti nopeemmin.
Olkoot kuinka mainospuhe, mutta road 5 on yksinkertaisesti paras :cigar:
 
moottoritie ajelua toi koko 12tkm?


20200701_035223.jpg





Sulla ei selvästikään ole pienintäkään käsitystä, millainen profiili kyseisessä renkaassa on, niin kannattaa lopettaa postaaminen ennen kuin nolaat itseäsi enempää :facepalm:

Profiilista on aina vähän vaikea ottaa kuvaa, mutta aika vitun kova kuski saa olla, että ajaa kadulla tämän renkaan reunalle asti kun profiili jyrkkenee huomattavasti jo paljon ennen reunaa.

IMG_20200630_212242[1].jpg
 
Sulla ei selvästikään ole pienintäkään käsitystä, millainen profiili kyseisessä renkaassa on, niin kannattaa lopettaa postaaminen ennen kuin nolaat itseäsi enempää :facepalm:

Profiilista on aina vähän vaikea ottaa kuvaa, mutta aika vitun kova kuski saa olla, että ajaa kadulla tämän renkaan reunalle asti kun profiili jyrkkenee huomattavasti jo paljon ennen reunaa.

IMG_20200630_212242[1].jpg
Eli 12tkm motarilla körötelty kun kadulla ei voi kanttailla?

:srofl:
 
Eli 12tkm motarilla körötelty kun kadulla ei voi kanttailla?

:srofl:
Tosta 12tkm motaria on ajettu ehkä 200 km ja kanttailtua tulee aina kun mahdollista :confused: Ootko sokea vai etkö muuten vaan tajua, että profiili on huomattavan jyrkkä jo paljon ennen reunaa ja esimerkiksi vastaava takarengas on reunalla ennen eturengasta. Oon aika satavarma, että oon ajanu mutkia paljon kovempaa, mitä tuolla sun maamoottorilla edes pystyy :kahvi:
 
En tiedä miten tuosta olan profiilista jyrkän saa misukassa mut ok uskotaan ja siirrytään eteenpäin Michelin lippis kenossa.

Viime yön myrsky ainaki vei oman motonetin hupun mennessään, tai ei ainakaa omalta tontilta löytyny. Tai sitten joku köyhä vieny teltaksis tiedä sitten.
 
Asiaton käytös
Tosta 12tkm motaria on ajettu ehkä 200 km ja kanttailtua tulee aina kun mahdollista :confused: Ootko sokea vai etkö muuten vaan tajua, että profiili on huomattavan jyrkkä jo paljon ennen reunaa ja esimerkiksi vastaava takarengas on reunalla ennen eturengasta. Oon aika satavarma, että oon ajanu mutkia paljon kovempaa, mitä tuolla sun maamoottorilla edes pystyy :kahvi:
No sen nyt näkee sokeakin että pystyt kanttaamaan enemmän kuin minä, ei se silti sitä tarkoita ettenkö kanttaisi, jalkatapit vain tulee tielle kun raapivat maahan ihan normi katuliikenteessä.

Kyllä sä vielä poikanen ymmärrät kun kasvatat ne munakarvat etten mä ole mitään kilpailua sun kanssa tekemässä kumpi pystyy kanttaamaan enemmän tai kovempaa, mutta tuossa iässä se voi olla vielä tärkeää :tup:
 
Voiko @Z50 kertoa miten tuon sinun 120/70 tjsp profiili eroaa mitenkään muiden saman koon renkaiden profiilista? En sano etteikö toi misukka ole hyvä, mutta ei se mikään erityisen pitävä rengas oikeasti ole, ainakaan kuivalla verrattuna esim. saman valmistajan sporttisempiin renkaisiin.

99% ajasta normaalissa katuajossa kaatumiseen syynä on joku muu asia kuin renkaan pidon loppuminen.

Omaan pyörään on tullut katseltua jos ensi talven aikana laittaisi vähän pitävämpää alle. Pirelli Supercorsa SP vaikuttaisi ihan mukavalta, märkäpidolla ei itselle niin paljoa merkitystä kun ajo on käytännössä pelkällä kuivalla ajoa ja mahd. paljon mutkapätkää. Ilmeisesti tuon kanssa voi lämppäreitäkin käyttää jos joskus sellaiset erehtyy hankkimaan kun luulee osaavansa ajaa.
 
En tiedä miten tuosta olan profiilista jyrkän saa misukassa mut ok uskotaan ja siirrytään eteenpäin Michelin lippis kenossa.

Viime yön myrsky ainaki vei oman motonetin hupun mennessään, tai ei ainakaa omalta tontilta löytyny. Tai sitten joku köyhä vieny teltaksis tiedä sitten.
No reilusti alaspäin pyöristettynäkin renkaan reuna mahdollistaisi mun mittausten mukaan 60-65° kallistuskulman, mut kai se sitten on teidän mielestä vähän :tdown: (miettii).

Ja jos kuvittelit, et fanittaisin jotain rengasvalmistajaa, niin olet väärässä. Esimerkiksi viime viikolla ostin toiseen pyörään dunlopin kummin. Road 5 sattuu vaan olemaan kategoriassaan paras ja mielestäni paras rengas katuajoon - ainakin suomen teillä.

Voiko @Z50 kertoa miten tuon sinun 120/70 tjsp profiili eroaa mitenkään muiden saman koon renkaiden profiilista? En sano etteikö toi misukka ole hyvä, mutta ei se mikään erityisen pitävä rengas oikeasti ole, ainakaan kuivalla verrattuna esim. saman valmistajan sporttisempiin renkaisiin.

99% ajasta normaalissa katuajossa kaatumiseen syynä on joku muu asia kuin renkaan pidon loppuminen.

Omaan pyörään on tullut katseltua jos ensi talven aikana laittaisi vähän pitävämpää alle. Pirelli Supercorsa SP vaikuttaisi ihan mukavalta, märkäpidolla ei itselle niin paljoa merkitystä kun ajo on käytännössä pelkällä kuivalla ajoa ja mahd. paljon mutkapätkää. Ilmeisesti tuon kanssa voi lämppäreitäkin käyttää jos joskus sellaiset erehtyy hankkimaan kun luulee osaavansa ajaa.
Ainakin vastaavan kategorian renkaissa on monia huomattavasti lättänämpiä, tässähän profiili on kutakuinkin yhtä jyrkkä kuin oikeasti sporttisemmissa renkaissa. Ja tottakai oikeissa sporttirenkaissa on paremmin pitoja, mutta road 5:ssa on kadulle aivan tarpeeksi pitoja ja samalla ylivertainen kulutuskestävyys sporttirenkaisiin verrattuna
 
Ainakin vastaavan kategorian renkaissa on monia huomattavasti lättänämpiä, tässähän profiili on kutakuinkin yhtä jyrkkä kuin oikeasti sporttisemmissa renkaissa. Ja tottakai oikeissa sporttirenkaissa on paremmin pitoja, mutta road 5:ssa on kadulle aivan tarpeeksi pitoja ja samalla ylivertainen kulutuskestävyys sporttirenkaisiin verrattuna
Ihan turha niitä eri koon renkaita on katsoa, kun koko ja profiili on suoraan renkaan kyljessä. Tottakai jos vertaat eri kokojen renkaita niin ne on eri kokoisia.

Ja kadulle tarpeeksi pitoa löytyy ihan joka renkaasta mitä markkinoilta saa jos on vaan tarpeeksi tuore kumi.
 
99% ajasta normaalissa katuajossa kaatumiseen syynä on joku muu asia kuin renkaan pidon loppuminen.

Jees, hyvittavinta yleensä on kun joku kehuu renkaan pidosta tai pidon puutteesta mutta lämpösyklistä ei ole tietoakaan.


No reilusti alaspäin pyöristettynäkin renkaan reuna mahdollistaisi mun mittausten mukaan 60-65° kallistuskulman, mut kai se sitten on teidän mielestä vähän :tdown: (miettii).


Jorge Lorenzo is that you?
 
Voiko @Z50 kertoa miten tuon sinun 120/70 tjsp profiili eroaa mitenkään muiden saman koon renkaiden profiilista? En sano etteikö toi misukka ole hyvä, mutta ei se mikään erityisen pitävä rengas oikeasti ole, ainakaan kuivalla verrattuna esim. saman valmistajan sporttisempiin renkaisiin.

99% ajasta normaalissa katuajossa kaatumiseen syynä on joku muu asia kuin renkaan pidon loppuminen.

Omaan pyörään on tullut katseltua jos ensi talven aikana laittaisi vähän pitävämpää alle. Pirelli Supercorsa SP vaikuttaisi ihan mukavalta, märkäpidolla ei itselle niin paljoa merkitystä kun ajo on käytännössä pelkällä kuivalla ajoa ja mahd. paljon mutkapätkää. Ilmeisesti tuon kanssa voi lämppäreitäkin käyttää jos joskus sellaiset erehtyy hankkimaan kun luulee osaavansa ajaa.
Veljen suitsaan oli laitettu tollaset Road 5:set ja ainakin omiin road 2:siin verratuna profiili on huomattavasti sporttisempi vitosessa. Ajan edelleen road 2:silla, koska on edulliset ja pitoa riittää mainiosti. Pirelliä(rosso 3) ja Metzeleriä(Z6) on tullut testattua ja Metzelerissä ei ainakaan pitoa ollut riittävästi minun katuajoon. Oikeastaan aika hengenvaarallinen tuntui olevan, kun 100km lämmittelyllä kuivalla kelillä suttas vieläkin kaasulla ja kallistaa ei juuri pystynyt. Rossossa ei muuta vikaa, kuin liian pitkä lämpenemisaika katuajossa, kulutuskestävyys ja tietty märkäpito. Misukoissa ei ole pito loppunut ainakaan minun käytössä. Keulaa nostaa märälläkin, pitää kylmänäkin kohtuullisesti ja kulutuskestävyys on ihan hyvä. Pääsääntöisesti mutkapätkää tulee ajettavan, eikä renkaat oo ikinä kulunut "olalle", joten en tiedä miten jotkut sporttisemmat renkaat nyt vois katuajossa olla yhtään paremmat.
 
ei niissä varmaan ole suuria eroja pidon suhteen matti meikäläiselle ole.

huvittavaa se on kun väki haukkuu jotain pirellin angel renkaita ja sit seuraavaks joku pro kuski koskettelee kyynerpäätä radalla testi-päivillä :D


vahvistusharha


 
Viimeksi muokattu:
Ihan turha niitä eri koon renkaita on katsoa, kun koko ja profiili on suoraan renkaan kyljessä. Tottakai jos vertaat eri kokojen renkaita niin ne on eri kokoisia.

Ja kadulle tarpeeksi pitoa löytyy ihan joka renkaasta mitä markkinoilta saa jos on vaan tarpeeksi tuore kumi.
Saman koon renkaisiin mä olen verrannut :confused: Profiilimerkintähän kertoo vain renkaan korkeuden suhteen sen leveyteen, ei siitä voi päätellä mitään renkaan muodosta ja miten rengas kaareutuu reunalle.
Jees, hyvittavinta yleensä on kun joku kehuu renkaan pidosta tai pidon puutteesta mutta lämpösyklistä ei ole tietoakaan.





Jorge Lorenzo is that you?
Mitä sää taas selität, oonko jossain sanonut, että saisin ajettua ton renkaan reunalle. Pointtina oli se, että huomattavat kallistuskulmat ovat mahdollisia jo paljon ennen renkaan reunaa.
 
Veljen suitsaan oli laitettu tollaset Road 5:set ja ainakin omiin road 2:siin verratuna profiili on huomattavasti sporttisempi vitosessa. Ajan edelleen road 2:silla, koska on edulliset ja pitoa riittää mainiosti. Pirelliä(rosso 3) ja Metzeleriä(Z6) on tullut testattua ja Metzelerissä ei ainakaan pitoa ollut riittävästi minun katuajoon. Oikeastaan aika hengenvaarallinen tuntui olevan, kun 100km lämmittelyllä kuivalla kelillä suttas vieläkin kaasulla ja kallistaa ei juuri pystynyt. Rossossa ei muuta vikaa, kuin liian pitkä lämpenemisaika katuajossa, kulutuskestävyys ja tietty märkäpito. Misukoissa ei ole pito loppunut ainakaan minun käytössä. Keulaa nostaa märälläkin, pitää kylmänäkin kohtuullisesti ja kulutuskestävyys on ihan hyvä. Pääsääntöisesti mutkapätkää tulee ajettavan, eikä renkaat oo ikinä kulunut "olalle", joten en tiedä miten jotkut sporttisemmat renkaat nyt vois katuajossa olla yhtään paremmat.
Road 2 ja 5 on varmasti aika paljon muutoksia tullut 3 generaation aikana. Oma ajo tälle kesälle on vielä käytännössä 90/10 katu/rata, mutta tarkoitus olisi ensi vuonna yrittää löytää aika vetää se lähemmäs 60/40 ja yrittää oikeasti opetella ratahommia enemmän, siksi vaihtokin mielessä.

Olisi jännä joskus lukea testiä miten renkaissa oikeasti vaikuttaa ikä. Jos vertailussa olisi identtiset renkaat uunituoreina ja esim parin eri vuoden seisseenä 1-5v välillä, kuinka paljon vaikutusta pitoon on. Hyvästäkin renkaasta saa liukkaan kun antaa sille aikaa.
 
Kokemuksella en osaa sanoa mutta netissä on aika paljon kehuttu Dunlop Sportmax Q4. Enemmän tuollainen rata/katu hypersport-rengas.



Tuossa paria sivua taaempana postaamassani CBR650R ensiasennusrenkaina Dunlopin D214 joita on haukuttu esim huonon märkäpidon takia ja että lämpenisivät jotenkin hitaasti.
Hyvä lukea moisia ensiajelun jälkeen kun vettä satoi kuin saavista :D Mutta rauhallisella ajolla ei tietenkään mitään hätää.

Sisarpyörä CBR650F ilmeisesti jotkut monipuolisemmat Metzelerin renkaat ensiasennuksina.
 
Road 5 nyt toista kautta 675 Street Triplen alla ja ei voi valittaa. Alastarolla hitaan ryhmän vauhdeissa ei helteelläkään sulanut alle ja pitoa tuntui riittävän.

Jotenkin tuntuu erikoiselta miten joillain on pidon kanssa ongelmia kadulla ihan merkkirenkailla. Oikeat Vetomiehet turpopusalla asialla?
 
Road 5 nyt toista kautta 675 Street Triplen alla ja ei voi valittaa. Alastarolla hitaan ryhmän vauhdeissa ei helteelläkään sulanut alle ja pitoa tuntui riittävän.

Jotenkin tuntuu erikoiselta miten joillain on pidon kanssa ongelmia kadulla ihan merkkirenkailla. Oikeat Vetomiehet turpopusalla asialla?
Aikaisemminkin tainnut tämän sanoa, mutta jotkut laittaa noita GT renkaita supermotoon yms, niin ei ne vaan lämpene millään kunnon lämpöihin kun ovat suunniteltu raskaimmille pyörille ja kun eivät lämpene niin eivät pidä.
 
Ihan turha niitä eri koon renkaita on katsoa, kun koko ja profiili on suoraan renkaan kyljessä. Tottakai jos vertaat eri kokojen renkaita niin ne on eri kokoisia.

Ja kadulle tarpeeksi pitoa löytyy ihan joka renkaasta mitä markkinoilta saa jos on vaan tarpeeksi tuore kumi.
Lopeta :sgiggle:
 
Tilasin tuon road 5 kumin Yamaha yzf thundercat 600 pyörään koossa 160/60zr17. Ei ollu paha 185€ kuluineen. Ei mistään hyllystä löytynyt lomallakaan mitä kävin lapissa ja kyselin matkalla eri liikkeistä. Noh menee loman jälkeen sitte pyörä ens kerran ajuun kun loma loppuu nyt vkl. Paikallinen pienkone korjaaja nakkaa paikalleen uuden kumin 50€ kuulemma oli hinta. Jos vie vanteen niin 20€ ja painottaa ja uuden kumin. Josko vien koko pyörän niin 50€ ja tekee hommat. Mullei ole rivarissa pukkia pärrälle taikka taljaa millä perä nostaa illmaan terassille niin sama se 30€ extraa maksaa ni se hoitaa asian.

Ja joku oli kyselly paljonko ajettu minun sukealla kumilla niin ite ajanut sillä joku 2-3tkm. Oli se aika sukean oloinen jo kun pärrän ostin mutta kun en tienny mille se normaalisti kuuluu näyttää.. Ajattelin että se on normaalistikki keskeltä hieman sukeampi mitä muuten.. 2,5viikon päästä töistä takasi kotio ni näkee minkalainen on ajaa tuo road 5. Huomenna tai pe jännä kakka housussa ajella tuolla sukealla kumilla 2km matka korjaamolle tuo pärrä ja sinne heittää seisomaan outtamaan kumia...
 
Tilasin tuon road 5 kumin Yamaha yzf thundercat 600 pyörään koossa 160/60zr17. Ei ollu paha 185€ kuluineen. Ei mistään hyllystä löytynyt lomallakaan mitä kävin lapissa ja kyselin matkalla eri liikkeistä. Noh menee loman jälkeen sitte pyörä ens kerran ajuun kun loma loppuu nyt vkl. Paikallinen pienkone korjaaja nakkaa paikalleen uuden kumin 50€ kuulemma oli hinta. Jos vie vanteen niin 20€ ja painottaa ja uuden kumin. Josko vien koko pyörän niin 50€ ja tekee hommat. Mullei ole rivarissa pukkia pärrälle taikka taljaa millä perä nostaa illmaan terassille niin sama se 30€ extraa maksaa ni se hoitaa asian.

Ja joku oli kyselly paljonko ajettu minun sukealla kumilla niin ite ajanut sillä joku 2-3tkm. Oli se aika sukean oloinen jo kun pärrän ostin mutta kun en tienny mille se normaalisti kuuluu näyttää.. Ajattelin että se on normaalistikki keskeltä hieman sukeampi mitä muuten.. 2,5viikon päästä töistä takasi kotio ni näkee minkalainen on ajaa tuo road 5. Huomenna tai pe jännä kakka housussa ajella tuolla sukealla kumilla 2km matka korjaamolle tuo pärrä ja sinne heittää seisomaan outtamaan kumia...
Aika paska tuuri saa olla, että parin kilometrin matkalla tapahtuu mitään. Verrokkina ajoin pari viikkoa sitten 240km tämmösellä kumilla ilman kuolemanpelkoa :cigarbeye:

IMG_20200622_193939.jpg
 
No eihän tuo paha mutta oma kun näyttää aika pahalle jo. 30cm matkalta paistaa kankaat mutta muualla ei mitä juuri pyöritin renkaan ympäri. Ei tällä haluta ajaa va josko pääsisi vielä sen 2km....
IMG_20200701_231746.jpg
edit. uskosin että entinen omistaja on hieman polttanutki tuota... radallakin käyny on mutta kuitenkin sivut vielä aika hyvässä pinnassa. Oliko yks ratapäivä sillä takana just ennenku tuon siltä ostin pärrän. Huomas radanlla käymisestä että molemmat jalkatapit kulunut kun menny niin kallellaan pyörä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse kun vielä kadulla ajoin, niin renkaina olivat pilot roadit, todella hyvä kulutuskestävyys ja radallakin niillä pääsi ongelmitta melko hyvää vauhtia. Eli katurenkaaksi kyllä noita suosittelisin kelle vain.
 
Niin vain kävi, että tuli pyörä myytyä ja nyt kova mietintä mitä tilalle. Edellinen oli siis Yamaha FZ1-N vm. 2008, josta tykkäsin kyllä todella paljon. Nyt voisi siirtyä vähän uudempaan ja ehkä ykkösenä mielessä MT-09. Onko jollakulla heittää kokemuksia ko. pyörästä (tyyppivikoja tms.)? Myös muita ehdotuksia voi heittää, kuuntelen mielelläni eri ideoita. Tuntuukohan MT-09 kovinkin tehottomalta FZ1:n jälkeen? Laajempi vääntöalue moottorissa ja kevyempi paino kyllä varmasti paikkaa osan tehoerosta.

Sen verran on kaikki pyörät kyllä hinnoissa, että saatan suosiolla odotella syksyyn pyörän hankinnan kanssa.

Itsellä ollut mt-09 sp nyt 8000km verran alla ja pyörä on kyllä loistava all-arounderi. Voi kikkailla ja räppäillä kaupungissa ja mutkapätkillä sekä pitkätkin siivut menee mukavasti pystyn ajoasennon ansiosta(vakio penkki toki aika kova herkkäperseisille). Radalle en ole vielä kerennyt mutta voisin kuvitella että tuolla on hauskaa sielläkin.

Koeajoin normaalia versiota jossa alusta melko pehmeä(mukava kyllä) ja säätöjä ei juuri ole, siitä isot plussat sp-versiolle että kaikki on säädettävissä. Alusta on kyllä sp:ssä todella paljon kovempi mutta ei ala etupään levottomuus pelottamaan mutkissa.

17 vuodesta eteenpäin vakiona assist&slipper kytkin, luistonesto, quickshifteri ja etuhaarukkaa parannettu vakiomalliin.

Mitä tehoon tulee niin tällä pyörällä kyllä naurattaa aina kun lähtee vedättämään. Vääntöhuiput löytyy jo melkein sieltä kolmen tonnin tienoilta. 0-100 sellaiset kolme sekuntia. Olen nähnyt laput 2,7 sekunnistakin. Toki lähempänä kahta markkaa meno alkaa hiipua, mutta eipä tuo pyörä sitä varten olekaan suunniteltu.

Lämmin suositus koeajolle kyseisellä vehkeellä, itsellä oli pyörä viikon jälkeen koeajosta hankittuna :tup:
 
Itsellä ollut mt-09 sp nyt 8000km verran alla ja pyörä on kyllä loistava all-arounderi. Voi kikkailla ja räppäillä kaupungissa ja mutkapätkillä sekä pitkätkin siivut menee mukavasti pystyn ajoasennon ansiosta(vakio penkki toki aika kova herkkäperseisille). Radalle en ole vielä kerennyt mutta voisin kuvitella että tuolla on hauskaa sielläkin.

Koeajoin normaalia versiota jossa alusta melko pehmeä(mukava kyllä) ja säätöjä ei juuri ole, siitä isot plussat sp-versiolle että kaikki on säädettävissä. Alusta on kyllä sp:ssä todella paljon kovempi mutta ei ala etupään levottomuus pelottamaan mutkissa.

17 vuodesta eteenpäin vakiona assist&slipper kytkin, luistonesto, quickshifteri ja etuhaarukkaa parannettu vakiomalliin.

Mitä tehoon tulee niin tällä pyörällä kyllä naurattaa aina kun lähtee vedättämään. Vääntöhuiput löytyy jo melkein sieltä kolmen tonnin tienoilta. 0-100 sellaiset kolme sekuntia. Olen nähnyt laput 2,7 sekunnistakin. Toki lähempänä kahta markkaa meno alkaa hiipua, mutta eipä tuo pyörä sitä varten olekaan suunniteltu.

Lämmin suositus koeajolle kyseisellä vehkeellä, itsellä oli pyörä viikon jälkeen koeajosta hankittuna :tup:
Joo en sitten jaksanut asiaa sen enempää järkeillä ja hain alkuviikolla 2014 vuoden MT-09:n tuon FZ1-N:n tilalle. Nyt on parisataa kilometriä mutkateitä takana. Alusta tosiaan oli edellisen omistajan säädöissä tosi huonon tuntuinen mutta sain sen kyllä itselle mieluisammaksi, kun väänsi aikalailla kaikki jäykimmälle mitä saa (itsellä painoa n. 100kg). Moottori vetää kyllä hymyn kasvoille, kun vääntöä tosiaan piisaa ihan alusta asti. Todella mukava ja ketterä ajettava tuommoisen hiukan kömpelön kilopyörän jälkeen. MT tykkää myös nostaa tuota keulaansa todella herkästi, saa olla ihan varovainen ettei liikaa perseile sen kanssa.

Pientä jatkojalostusta ulkonäköpuoleen ja joku putkisto tuohon olisi mukava saada. Jonkun edellisen omistajan jäljiltä pyörään on ilmeisesti tehty vakioputken modaus ja asennettu Power Commander 5. Itsellä olisi nyt mielessä laittaa Black Widow:n putkisto (koska budjetti) ja heivata PCV pois ja teettää flash tuohon vakio ecuun. Ei siis mitenkään suorituskykymielessä, vaan lähinnä äänien ja optimoinnin takia.

Tehojen puolesta tosiaan voi sanoa, että tälläiseen pyörätyyppiin sitä on riittävästi. Olihan tuolla huippujakin tottakai kerran koitettava mutta kantti loppui jo ennen kahta markkaa, kun tälläisellä pyörällä ei vaan kuulu ajaa kovaa. Ja se on vaan hyvä asia. Sallituissa maantienopeuksissa selkeästi kivempi ajella tällä kuin FZ1:llä. Varsinkin kun 80% omista ajoista on tässä lähiseudulla sellaisia 50-200km lenkkejä, eikä pidempää reissua. Mutta nyt kun kesäloma alkaa, niin pakkohan se on lähteä koittamaan joku pidempikin rykäisy.
 
Viimeksi muokattu:
Joo en sitten jaksanut asiaa sen enempää järkeillä ja hain alkuviikolla 2014 vuoden MT-09:n tuon FZ1-N:n tilalle. Nyt on parisataa kilometriä mutkateitä takana. Alusta tosiaan oli edellisen omistajan säädöissä tosi huonon tuntuinen mutta sain sen kyllä itselle mieluisammaksi, kun väänsi aikalailla kaikki jäykimmälle mitä saa (itsellä painoa n. 100kg). Moottori vetää kyllä hymyn kasvoille, kun vääntöä tosiaan pisaa ihan alusta asti. Todella mukava ja ketterä ajettava tuommoisen hiukan kömpelön kilopyörän jälkeen. MT tykkää myös nostaa tuota keulaansa todella herkästi, saa olla ihan varovainen ettei liikaa perseile sen kanssa.

Pientä jatkojalostusta ulkonäköpuoleen ja joku putkisto tuohon olisi mukava saada. Jonkun edellisen omistajan jäljiltä pyörään on ilmeisesti tehty vakioputken modaus ja asennettu Power Commander 5. Itsellä olisi nyt mielessä laittaa Black Widow:n putkisto (koska budjetti) ja heivata PCV pois ja teettää flash tuohon vakio ecuun. Ei siis mitenkään suorituskykymielessä, vaan lähinnä äänien ja optimoinnin takia.

:ssweat:

Myin edellisen pyörän viime syksynä ja tämän kesän olen ollut ilman. MT-09 on ihan speksien ja netistä luetun perusteella koeajamatta/näkemättä kuumottanut jo parin vuoden ajan, nämä kommentit ei yhtään helpottanut.
 
:ssweat:

Myin edellisen pyörän viime syksynä ja tämän kesän olen ollut ilman. MT-09 on ihan speksien ja netistä luetun perusteella koeajamatta/näkemättä kuumottanut jo parin vuoden ajan, nämä kommentit ei yhtään helpottanut.
No myönnettäköön, että kyllä itselläkin oli ostopäätös tehtynä jo ennen koeajoa, ihan vaan nettipuheiden ja arvosteluvideoiden perusteella. Pyörää katsomaan meniessäni, olin sen jo päättänyt ostaa. Vähän harmitti kun myyjän puheiden mukaan piti olla uudenveroisessa kunnossa mutta kyllä niitä käytönjälkiä kuitenkin aika paljon oli + säilytetty kerrostalon pihalla säiden armoilla. En kuitenkaan viitsinyt sen ajomatkan jälkeen jättää ostamatta, kun pyörään oli juuri kuitenkin teetetty 20tkm huolto liikkeessä ja renkaat oli uudet Metzeler Roadtec Z8:t. Ja tekniikaltaan oli ihan kunnossa. Itse vaan ole aika tarkka pitämään pyöriäni (periaattella päivä ajoa ja kaksi pesua ;)). Kyllä siitä kuitenkin kunnon pesun ja vahauksen jälkeen ihan hyvä tuli, ehkä myllytyksen vielä kaipaisi tankkiin ja etulokariin.
 

Liitteet

  • 20200701_154432.jpg
    20200701_154432.jpg
    2,6 MB · Luettu: 122
No eihän tuo paha mutta oma kun näyttää aika pahalle jo. 30cm matkalta paistaa kankaat mutta muualla ei mitä juuri pyöritin renkaan ympäri. Ei tällä haluta ajaa va josko pääsisi vielä sen 2km....
IMG_20200701_231746.jpg
edit. uskosin että entinen omistaja on hieman polttanutki tuota... radallakin käyny on mutta kuitenkin sivut vielä aika hyvässä pinnassa. Oliko yks ratapäivä sillä takana just ennenku tuon siltä ostin pärrän. Huomas radanlla käymisestä että molemmat jalkatapit kulunut kun menny niin kallellaan pyörä.

Suosittelen kyllä ajamaan hiljaa ja rauhallisesti sinne renkaanvaihtoon. Puhjenneen takakumin kanssa pyörää on erittäin V-mäinen työntää, harvemmin se takakumin puhkeamin tekee muutenkaan hyvää pärrälle(jos sattuu kaatumaan)
 
No myönnettäköön, että kyllä itselläkin oli ostopäätös tehtynä jo ennen koeajoa, ihan vaan nettipuheiden ja arvosteluvideoiden perusteella. Pyörää katsomaan meniessäni, olin sen jo päättänyt ostaa. Vähän harmitti kun myyjän puheiden mukaan piti olla uudenveroisessa kunnossa mutta kyllä niitä käytönjälkiä kuitenkin aika paljon oli + säilytetty kerrostalon pihalla säiden armoilla. En kuitenkaan viitsinyt sen ajomatkan jälkeen jättää ostamatta, kun pyörään oli juuri kuitenkin teetetty 20tkm huolto liikkeessä ja renkaat oli uudet Metzeler Roadtec Z8:t. Ja tekniikaltaan oli ihan kunnossa. Itse vaan ole aika tarkka pitämään pyöriäni (periaattella päivä ajoa ja kaksi pesua ;)). Kyllä siitä kuitenkin kunnon pesun ja vahauksen jälkeen ihan hyvä tuli, ehkä myllytyksen vielä kaipaisi tankkiin ja etulokariin.

Näyttää olevan kuvan perusteella kyllä nätissä kunnossa! Onko toi ihan originelli penkki, vai ootko vaihtanut? Itse kans upgradesin messuilla MT-07 -> MT-09 se perusmalli. Yllättävän iso ero noiden välillä on loppupeleissä. Oon kyllä itse niin midget, että melkeen karvan verran enemmän pidin MT-07:sta.
 
Näyttää olevan kuvan perusteella kyllä nätissä kunnossa! Onko toi ihan originelli penkki, vai ootko vaihtanut? Itse kans upgradesin messuilla MT-07 -> MT-09 se perusmalli. Yllättävän iso ero noiden välillä on loppupeleissä. Oon kyllä itse niin midget, että melkeen karvan verran enemmän pidin MT-07:sta.
Joo onhan tuo yleisilmeeltään siisti. Itse vaan olen ehkä turhankin tarkka kaikista pienistä naarmuista maalipinnassa jne. Penkki on Shad Comfort Seat, oli pyörässä ostaessa ja alkuperäistä en saanut mukaan, eli en osaa vertailla mutta ihan hyvältä penkiltä tuo tuntuu.
 
Uusi akku, uudet ajosaappaat ja kauden ekat 45km ajettu. Pysähdyn ja huomaan, että kilpi tippunut pyörästä. :mad: Samaa reittiä kotiin, mutta eipä näkynyt. :cry:
 
Bobber alkaa olemaan ajokunnossa. Pieniä säätöjä sieltä täältä. Ekat savut, täysin suorat putket ei mitään vaimennuksia. Kuka arvaa minkä mekkinen pyörä tai malli.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jengiä tulossa motoparkkiin ajamaan 1.8 moto.org viikonlopulle? Tuolle päivää hommattuna liput Ajotaito II, niin saa lomillekkin hieman erilaista tekemistä :)
 
Bobber alkaa olemaan ajokunnossa. Pieniä säätöjä sieltä täältä. Ekat savut, täysin suorat putket ei mitään vaimennuksia. Kuka arvaa minkä mekkinen pyörä tai malli.
Kawasaki EN 500 :confused:
 
Suosittelen kyllä ajamaan hiljaa ja rauhallisesti sinne renkaanvaihtoon. Puhjenneen takakumin kanssa pyörää on erittäin V-mäinen työntää, harvemmin se takakumin puhkeamin tekee muutenkaan hyvää pärrälle(jos sattuu kaatumaan)
Älkää nyt pelotelko. Tuon kuntoisella renkaalla voi vetää vielä muutaman vedon vauhtiburnista, ennen kuin on edes menossa puhki. Sitten kun teräskudokset hakkaa rekisterikilpeen ja takareisiin voi alkaa huolestumaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 703
Viestejä
4 509 764
Jäsenet
74 482
Uusin jäsen
nup
Back
Ylös Bottom