Mopokuumetta

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Ebayn linkki
pikaisesti löyty nuo. Varmaan löytyy laajempiakin settejä. eBaysta löytyy aika hyvin noita ruuvisettejä, viime vuonna tilasin sieltä kaikki Moto Guzzi V65 Larion koneen ja vaihteiston kiinniketarvikkeet.
Ohoh, kiitos! Laitoit oikein linkin kanssa! :) Pitääkin katsoa mitä tuo setti sisältää, tämähän oli loistavaa. Thanks!
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
Hei mistäs tilasin katteiden kiinnitystipehöörit? Mahtaisiko sieltä löytyä uusi kierro kiinnitysnikaleita myös Suzuki 1993 750cc Gixeriin järkihinnalla? Voisi uusia ne kaikki piruuttaan itsekin. :)
eBaystä, tuossa @Kumikalma laittoikin linkin. Itse tuotteet olivat Speedy Fasteners kaupasta mutta olivat eBayssä huomattavasti edullisemmat.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Onko kellään täällä kokemusta aftermarket kateseteistä? Auctmarts ja monster fairings ainakin katellut, auctmarts ilmeisesti tulisi saksasta niin välttyisi tullimaksuilta. Saisi orkkiskatteet laitettua jemmaan.

Lähinnä noissa mietityttää kuinka hyvin reiät yms osuu paikalleen, vähän ristiriitaista tietoa eri paikoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Onko kellään täällä kokemusta aftermarket kateseteistä? Auctmarts ja monster fairings ainakin katellut, auctmarts ilmeisesti tulisi saksasta niin välttyisi tullimaksuilta. Saisi orkkiskatteet laitettua jemmaan.

Lähinnä noissa mietityttää kuinka hyvin reiät yms osuu paikalleen, vähän ristiriitaista tietoa eri paikoissa.
Liekkö samoja katteita kuin Kiinasta tilattuna? Niissä ainakin on vähä kuulemma arpapeliä - joskus istuu, joskus joutuu käyttämään luovuutta ja modaamaan kiinnityspisteitä jne.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Onko kokemuksia ajovalopolttimon muutoksista LED tai Xenon-valoiksi?

Tuollaisia vaihtoehtoja harkinnut:
tai
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Onko kokemuksia ajovalopolttimon muutoksista LED tai Xenon-valoiksi?

Tuollaisia vaihtoehtoja harkinnut:
tai
Ei muuta kokemusta kuin se että vaihdoin koko umpion ledi malliin, valoteho parani 1000 kertaisesti H4 verrattuna ja ulkonäkö parani.

Varmasti häikii, mutta ainakin näen ja mut nähdään.
 

Liitteet

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Itse vaihdoin ledipolttimon normaaliin umpioon. Valotehoa ehkä hieman lisää (ehkä henkinen hyöty) ja valon väri "kivempi". Valokuvio on terävämpi niin pyörän tärinä näkyy tienpinnan valokuviossa inhottavana värinänä. Polttimo myös kuumenee rajusti niin kannattaa varmistaa, ettei johdot tai muovit ole tulilinjalla. Itselle siis tärkein juttu oli ulkonäöllinen. Tuollaiset yllä olevan kaltaiset ledivalot voivat olla sitten taas ihan eri eläimiä, riippuen hyväksynnöistä ja kaikesta valoakin saadaan varmasti riittävästi.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Itse vaihdoin ledipolttimon normaaliin umpioon. Valotehoa ehkä hieman lisää (ehkä henkinen hyöty) ja valon väri "kivempi". Valokuvio on terävämpi niin pyörän tärinä näkyy tienpinnan valokuviossa inhottavana värinänä. Polttimo myös kuumenee rajusti niin kannattaa varmistaa, ettei johdot tai muovit ole tulilinjalla. Itselle siis tärkein juttu oli ulkonäöllinen. Tuollaiset yllä olevan kaltaiset ledivalot voivat olla sitten taas ihan eri eläimiä, riippuen hyväksynnöistä ja kaikesta valoakin saadaan varmasti riittävästi.
Tuo jäähdytyspuoli mietityttää kovasti. Xenon-polttimolla saisi vastaavan, kivan ulkonäön kuin ledillä. Kuumenevatko nuo vain yhtälaisesti Led vs xenon? Onko sulla Led-polttimossa jäähdytysrivasto?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 149
Ei muuta kokemusta kuin se että vaihdoin koko umpion ledi malliin, valoteho parani 1000 kertaisesti H4 verrattuna ja ulkonäkö parani.

Varmasti häikii, mutta ainakin näen ja mut nähdään.
Itse olen tuota pohtinut, kun välillä tulee muita mopoilijoita pitkät päällä vastaan. Omalla kohdalla ainakin käännän katseen (ja huomion) pois tällöin siitä häikäisevästä kulkupelistä. Tämä ei varmaankaan paranna sitä huomatuksi tulemista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
218
Itsekin tässä ensimmäistä pyörää katselemassa. Tosin korttikin pitäisi vielä hommata, mutta saahan sitä valmistautua. Niin sanotusti "chilliä cruisailu" pyörää katsomassa, josta netistä löysin mallivinkkejä aloittelijalle.
Honda Shadow/Rebel ja Kawasaki Vulcania tarkemmin katsellut nyt. Oli vielä Yamaha Bolt, mutta taitaa olla meren takaisen valtion malli, josta en heti löytänyt euroopan vastinettä. Olisiko näistä ensikertalaiselle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Itsekin tässä ensimmäistä pyörää katselemassa. Tosin korttikin pitäisi vielä hommata, mutta saahan sitä valmistautua. Niin sanotusti "chilliä cruisailu" pyörää katsomassa, josta netistä löysin mallivinkkejä aloittelijalle.
Honda Shadow/Rebel ja Kawasaki Vulcania tarkemmin katsellut nyt. Oli vielä Yamaha Bolt, mutta taitaa olla meren takaisen valtion malli, josta en heti löytänyt euroopan vastinettä. Olisiko näistä ensikertalaiselle?
Tämä on ihan oma mielipide mutta mun mielestä noi customit ei välttämättä oo ihan parhaita aloittelijoille. Onhan ne sinäänsä turvallisen tuntuisia vaihtoehtoja kun tehoa yms. ei ole liikaa. Mutta monesti noissa on ajo-ominaisuudet vähän mitä sattuu sekä jousitus ja jarrut voivat olla yllättävän huonoja.

Tosin jos itse hankkisin customin tapaista pyörää itse niin varmaan päätyisin Moto Guzzi Grisoon tai Bellagioon :drool:
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Näissä on varmaan sama asia kuin sporttisemmissakin, eli jos jonkun Japanin big4 pelin ostaa niin ei niistä aloittelija löydä hirveästi pahaa sanottavaa. Luotettavia vehkeitä ja varmasti tarkoitukseensa sopivia.

Katot mikä miellyttää silmää eniten, käyt koeajamassa ja jos tuntuu kivalta niin eikun kovaa ajoa.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 811
Työkaveri osti kawasakin matkapyörän kauan sitten. Jaksoi ajella sillä keväästä kesään asti ja kesälomalla vaihtoi bemarin enduroon, jolla onkin mennyt varmaan 6 vuotta sen jälkeen. Hyvä esimerkki siitä, että kannattaa etukäteen testata kaikenlaisia pyörätyyppejä, siellä voi tulla ahaa-elämyksiä suuntaan ja toiseen.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Tuo jäähdytyspuoli mietityttää kovasti. Xenon-polttimolla saisi vastaavan, kivan ulkonäön kuin ledillä. Kuumenevatko nuo vain yhtälaisesti Led vs xenon? Onko sulla Led-polttimossa jäähdytysrivasto?
Kyllähän ne halogeenitkin aika prkeleesti kuumenee, mutta ehkä se ero on enemmän psykologista. LED-polttimosta pystyy vielä nappaamaan kiinni ja toteamaan että on helevetin kuuma, halogeenista tulee heti palovamma :D

Yhtään "toimivaa" led-polttimoa en ole löytänyt. Varmasti huomiovaloksi parempi (=kirkkaampi piste) kuin perinteinen, mutta jos meinaa myös ajaa pimeällä niin jättäisin vaihtamatta. Nuo led-umpiot kuten @Dr. Who lattoin, on asia erikseen. Jenkit noita on kehuneet ainakin merkkituotteita (muistaakseni maksoi jotain 170-200$). Tietysti ulkonäöllisesti ei joka mopoon sitten sovikaan :D
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
En oo koskaan ymmärtänyt noita piikkejä rungossa tai tangossa. Kiva kaatumisen jälkeen nostaa pyörää pois jalan päältä kun tommoset 5cm syvät reiät reidessä. Pahimmillaan vielä noi nimenomaan pitää sen jalan siinä pyörän alla liu'un aikana eikä pääse jalka vapautumaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
En oo koskaan ymmärtänyt noita piikkejä rungossa tai tangossa. Kiva kaatumisen jälkeen nostaa pyörää pois jalan päältä kun tommoset 5cm syvät reiät reidessä. Pahimmillaan vielä noi nimenomaan pitää sen jalan siinä pyörän alla liu'un aikana eikä pääse jalka vapautumaan.
Ei piikkejä saa edes olla normaalisti, showkäytössä vain, toki jenkki sääntöjä en tunne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Työkaveri osti kawasakin matkapyörän kauan sitten. Jaksoi ajella sillä keväästä kesään asti ja kesälomalla vaihtoi bemarin enduroon, jolla onkin mennyt varmaan 6 vuotta sen jälkeen. Hyvä esimerkki siitä, että kannattaa etukäteen testata kaikenlaisia pyörätyyppejä, siellä voi tulla ahaa-elämyksiä suuntaan ja toiseen.
Tämä, ja jos elämäntilanne sen sallii niin useampi erityyppinen pyörä niin voi vaikka joka päivä ajaa erilaisella :cigar:
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Pikku hiljaa alkais poltella ajelemaan. Etelässä jo osittain olisi ihan hyvät ajokelit mitä työreissuilla autosta katellu maisemia.. Pohjosemmassa saanee odotella vielä tovin kun metri lunta...

En tiiä pitikö tuo tulevalle kaudelle uudet rattaat ja ketjut pyörään. Nyt siinä ketjuilla jousilukko ja tilasin niitatattavan lukon muttei paikallisessa liikkeessä reginan ketjuille niittilukkoon vehkeitä. Ketjut ja rattaat huippu kunnossa vielä mutta arveluttaa tuo jousilukon kestävyys ja miten ite saisi niitattua ilman työkalua tuon niittilukon paikalleen luotettavasti. (Viime syksynä putosi ketjut tielle ja jousilukolla ketjut takasi kasaan jotta sai ajettua vähän ja talvisäilöön.) Arveluttaa tuo jousilukon kesto jos kerran jo se hajosi.

Regina 530 ketjut nyt paikallaan ja paikallinen liike manasi reginan ketjut ihan surkeiksi ja suositteli suorilta D.I.D ketjuja ja tietenkin samalla uudet rattaat.

Jos nyt tulisi tarpeeseen laittaakkin kokonaan uudet ketjut ja rattaa jos tuo niittaminen menee käsille niin mitä suosittelette? Pyöränä Yamaha yzf 600 thundercat. Paikallinen liike sanoi D.I.D setille hinnaksi 220€ ketjut ja rattaat, en vain tarkempaa ketjujen tai rattaiden mallia kysynyt vielä kun tiluutin kokeiluun tuon niittilukon nuille reginan ketjuille..
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
8 vuotta ja 3 settiä DID:in 520 ketjuja olen ajanut 640 LC4 Kotarissa, eikä noiden kanssa ole ollut mitään ongelmia, ei ole jousilukot lähteneet mihinkään ja aina kun olen ketjut vaihtanut on jousilukko ollut yhtä napakasti paikoillaan, kuin asennettaessa.

Itse olen käyttänyt ketjutöissä tällaista settiä, mutta kyllähän tuo DID:in setti näyttää laadukkaammalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
8 vuotta ja 3 settiä DID:in 520 ketjuja olen ajanut 640 LC4 Kotarissa, eikä noiden kanssa ole ollut mitään ongelmia, ei ole jousilukot lähteneet mihinkään ja aina kun olen ketjut vaihtanut on jousilukko ollut yhtä napakasti paikoillaan, kuin asennettaessa.

Itse olen käyttänyt ketjutöissä tällaista settiä, mutta kyllähän tuo DID:in setti näyttää laadukkaammalta.

Kaikki työkalut saman tyylisissä laatikoissa on suoraan kiinasta. Itsellä oli sama setti, kerran sain ketjut auki ja kiinni sit anto periks tappi.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
958
Jos D.I.D ketjutyökaluissa haluaa pikkuisen säästää, niin tämä KM500R kopio ja siihen yhdistettynä aito D.I.D kärki toimii ihan mainiosti.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Kaikki työkalut saman tyylisissä laatikoissa on suoraan kiinasta. Itsellä oli sama setti, kerran sain ketjut auki ja kiinni sit anto periks tappi.
Tottahan tuo on, että nuo kauppojen omat brändit tai no name työkalut tulevat muutamalta valmistajalta/tukkurilta kiinasta/taiwanista/intiasta.

Toisaalta tuollainen laadukas DID:in ketjutyökalu on harrastuksen kokonaiskuluihin nähden niin pieni investointi, ettei kunnollisen työkalun ostamiselle pitäisi olla esteitä.
Olisin varmaan itsekkin ostanut aikoinaan tuollaisen DID:in työkalun, jos olisin tiennyt siitä, mutta tuo IKH:n työkalu oli aikoinaan ainut, minkä kohtuullisella etsimisellä löysi ilman suurempia odotteluja.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
17
Mä oon käyttäny tota Kellermann:n sarjaa. Tosi helppo katkasta ja niittailla.
 
Liittynyt
03.05.2017
Viestejä
136
Onko kellään täällä kokemusta aftermarket kateseteistä? Auctmarts ja monster fairings ainakin katellut, auctmarts ilmeisesti tulisi saksasta niin välttyisi tullimaksuilta. Saisi orkkiskatteet laitettua jemmaan.

Lähinnä noissa mietityttää kuinka hyvin reiät yms osuu paikalleen, vähän ristiriitaista tietoa eri paikoissa.
On kokemusta ja nuo Auctmartsin katteet näyttävät täsmälleen samoilta kun kiinakatteet. Myös hinta viittaisi siihen, että jälleenmyyvät samaa kamaa.
Hintaansa nähden kai menettelee. Väri täsmää alkuperäisiin oikein hyvin, eikä eroa huomaa, vaikka omassa pyörässä on kiinakatetta käytössä alkuperäisten kanssa sekaisin. Maalia on valitettavasti hyvin ohut kerros. Itsellä varsinkin parissa mattapintaisessa pohjakatteessa oli maalia hyvin säästeliäästi. Pieni naarmu ja alta paistaa kiva vaalea pohjaväri. Iso kylkikate taas on edelleen monen vuoden jälkeen oikein hyvän näköinen, joten kovasti tuntuu laatu vaihtelevan.
Kiinnikkeet on tosiaan myös ihan tuuripeliä. Itsellä pari meni aikalailla heittämällä paikoilleen kun taas yhdessä palassa ei ollut edes lähellä osua kohdilleen.

E: Jos tarkoitus oli korvata orkkiskatteet näillä kokonaan niin pelkillä kiinakatteilla varmaan osuu kiinnikkeetkin paremmin toisiinsa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
8 vuotta ja 3 settiä DID:in 520 ketjuja olen ajanut 640 LC4 Kotarissa, eikä noiden kanssa ole ollut mitään ongelmia, ei ole jousilukot lähteneet mihinkään ja aina kun olen ketjut vaihtanut on jousilukko ollut yhtä napakasti paikoillaan, kuin asennettaessa.

Itse olen käyttänyt ketjutöissä tällaista settiä, mutta kyllähän tuo DID:in setti näyttää laadukkaammalta.
Juu yli 20v näiden kanssa pelannut eikä yksikään jousilukko ole auennut, toki joku siinäkin onnistuu kuten yksi sankari viime kesänä sai ihan niitatutkin ketjut poikki maantiellä. Toki syynä ei ollut revittely tms. vaan ketjut oli niin kuluneet että meni poikki :facepalm:
 

waotus

Raudanhamstraaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
Moneen vuoteen prätkän kaivaminen tallista sytytti. Ai että mikä fiilis oli laittaa pyörä tulille ja ajaa ekat kilometrit. :love:

kuva ennen talvisäilöön laittoa
Screenshot_20200326-212843~2.jpg

Viime kesänä tuli hankittua ktm super duke 1290 r. Miltein yhdeksän vuotta Hondan cbr:llä vaihtui V2 padan jylinään ja vähän raaempaan voimaan.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Moneen vuoteen prätkän kaivaminen tallista sytytti. Ai että mikä fiilis oli laittaa pyörä tulille ja ajaa ekat kilometrit. :love:

kuva ennen talvisäilöön laittoa

Viime kesänä tuli hankittua ktm super duke 1290 r. Miltein yhdeksän vuotta Hondan cbr:llä vaihtui V2 padan jylinään ja vähän raaempaan voimaan.
Komea pärrä! :cool: Tuttavalla oli aikoinaan juuri samanlainen kaikilla blingi powerpartseilla ja hienot äänet kyllä irtosi tuosta akran kokopitkästä titaanirännistä.
 

waotus

Raudanhamstraaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
Komea pärrä! :cool: Tuttavalla oli aikoinaan juuri samanlainen kaikilla blingi powerpartseilla ja hienot äänet kyllä irtosi tuosta akran kokopitkästä titaanirännistä.
Äänimaailma ja repivä voima on se hauskuus tässä. Ajoin kuitenkin viime kesänä tämänkin jälkeen identtisellä 1000rr bladella, se oli jotenkin niin hajuton ja mauton. :p
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Äänimaailma ja repivä voima on se hauskuus tässä. Ajoin kuitenkin viime kesänä tämänkin jälkeen identtisellä 1000rr bladella, se oli jotenkin niin hajuton ja mauton. :p
Kotarin 1290 super dukessa tuntuisi kyllä olevan kaikki kohdallaan. :tongue: Ainut kyykkyihin suuntautuva pyörä, jota voisin edes jotenkin kuvitella itse ajavani, vaikkakin ajotyyliä pitäisi erittäin suurella todennäköisyydellä muuttaa omalla kohdallani tai saa vielä lopun elämäänsä mennä kävellen tai fillarilla. :drool:
 

waotus

Raudanhamstraaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
Kotarin 1290 super dukessa tuntuisi kyllä olevan kaikki kohdallaan. :tongue: Ainut kyykkyihin suuntautuva pyörä, jota voisin edes jotenkin kuvitella itse ajavani, vaikkakin ajotyyliä pitäisi erittäin suurella todennäköisyydellä muuttaa omalla kohdallani tai saa vielä lopun elämäänsä mennä kävellen tai fillarilla. :drool:
Mielestäni trendi on menossa oikeeseen suuntaan. Katteettomissa tehtaalta tulleissa "street"-pyörissä ei vaan ole ollut tarpeeksi jerkkua. Esim tonniset honda cb ja kawan z, eivät olleet kovin kummoisia.

Nyt valmistajat pistää markkinoille lähes samoilla tai samoilla teholukemilla olevia pyöriä kateversiolla ja ilman. Mä tykkään, kun on jokaiselle jotakin.:cool:
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Mielestäni trendi on menossa oikeeseen suuntaan. Katteettomissa tehtaalta tulleissa "street"-pyörissä ei vaan ole ollut tarpeeksi jerkkua. Esim tonniset honda cb ja kawan z, eivät olleet kovin kummoisia.

Nyt valmistajat pistää markkinoille lähes samoilla tai samoilla teholukemilla olevia pyöriä kateversiolla ja ilman. Mä tykkään, kun on jokaiselle jotakin.:cool:
Samaa mieltä! :thumbsup: Ei se ikinä pahaksikaan ole jos markkinoilla on useamman mieltymyksille sopivia pärriä kaupan, itse preferoisin huomattavasti myös näitä vähemmillä katteilla olevia malleja + näihin pystyy asentamaan erilaisia kaatumatappeja ja rautoja suojaamaan entistä paremmin jos ja kun heittää maihin. :kahvi:
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Kotarin 1290 super dukessa tuntuisi kyllä olevan kaikki kohdallaan. :tongue: Ainut kyykkyihin suuntautuva pyörä, jota voisin edes jotenkin kuvitella itse ajavani, vaikkakin ajotyyliä pitäisi erittäin suurella todennäköisyydellä muuttaa omalla kohdallani tai saa vielä lopun elämäänsä mennä kävellen tai fillarilla. :drool:
Tai todennäköisesti pyörätuolilla :D

Nyt valmistajat pistää markkinoille lähes samoilla tai samoilla teholukemilla olevia pyöriä kateversiolla ja ilman. Mä tykkään, kun on jokaiselle jotakin.:cool:
Samaa mieltä, että hyvä kun löytyy jokaiselle jotakin vaikka itse ei tykkääkään tai ymmärrä. Esim. omalle nuo streetfighter tyyliset pyörät on ehdoton nou :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Eilen oli ensimmäinen ajelu, joka tosin kesti sen vartin, mutta ensimmäinen. Nyt pitäis lähtee koittaa miten trumppa hörähtää käyntiin kun mittari näyttää +1,veikkaan että viidennellä jää käyntiin.

EDIT:
Kuudennella jäi käyntiin, toki eka startti otti 30s ennen kuin edes lupasi mitään:whistling:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Jousilukkojen kanssa turha riskeerata, DID ketjut niittilukolla ja KM500R niin hyvä niittailla ja pätkiä itse kotona D.I.D KM500R ketjunkatkaisu ja niittaustyökalu | Motonet Oy
Mä oon käyttäny tota Kellermann:n sarjaa. Tosi helppo katkasta ja niittailla.
Kumman noista ottaisitte ? Ilmeisesti Kellermannilla onnistuu kaikki ketjut, mutta D.I.D:illä varmasti vain niiden ? Lähinnä D.I.Din ZVMX ketjujen niittauksille tarvetta. Hinnallisesti aika sama, Motonetistä silloin tällöin saa 10€ pois tuosta DID:istä mutta kellermannille tuo taitaa olla SE hinta.

Jos D.I.D ketjutyökaluissa haluaa pikkuisen säästää, niin tämä KM500R kopio ja siihen yhdistettynä aito D.I.D kärki toimii ihan mainiosti.
Ootko varma tuosta ? Ei ole paljoa aikaa kun asiaan tiedustelin ja sanottiin ettei onnistu yhdistellä noin?
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
Kellermann ja ihan jousilukko toimii kikserissä. Tai ainaki 3 vuotta toiminu.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Eilen tuli aika paljon pyöriä vastaan kun kävi pitkästä aikaa kotipihaa pidemmällä. Meinasin tällä viikolla jo hakea mopon, mutta forecan mukaan alkuviikosta -6 yöllä ja räntää niin ei ihan vielä viittinyt.

Käyttääkö porukka muuten kypäräpuhelimia tai vastaavia ajon aikana? Katellut hieman tuota Cardo Freecom 4+ yleiseen musiikinkuunteluun ja jos vaikka vaimoke soittaa ajon aikana. Ja olisi sitten laite valmiina kun noi pari kaveria ketkä nyt pohtii kehtaako sitä mopoa ostaa vai ei saavat tehtyä sen fiksun valinnan ja lähtevät ostoksille.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Kellermann ja ihan jousilukko toimii kikserissä. Tai ainaki 3 vuotta toiminu.
Emmäkään jousilukko epäile, vetomiehillä voi ollakin toinen tilanne. Oishan se helpompi esim. huoltojen kannalta. Noiden ketjujen mukana vaan aina tulee niittilukko.

Mistä kyselit? Itse juuri viime kesänä ostin kyseisen kombon ja katkoin ja niittasin yhdet 530ZVM-X ketjut ilman ongelmia.
Joltain foorumilta vissiin syksyllä. En muista enää :D Tietty voishan tuon combon hakea kun kai ne sen takaisin ottaa jos ei käykään. Vai mitenhän motonetissä palautukset sujuu avatuilla paketilla?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Itse olen niitannut ketjut ihan vasaralla ja vasteella (shame), ei ole koskaan ollut ongelmia sen kanssa. Ja tätä ei kannata ottaa ehkä suosituksena :lol: Maastopyörissä olen aina käyttänyt jousilukkoja ja tyypillisesti matkassa on yksi ylimääräinen. Jousilukollisen ketjun saa vaihdettua tyyliin auton avaimella tarpeen mukaan, niin todennäköisemmin matka ei jää kesken. Toki ketjun katkeaminen yleensä tekee matkalla muutakin tuhoa, niin ylimääräinen lukko ei autuaaksi tee. Yhden kerran olen tarvinnut varalukkoa, kun vanha lukko oli kulunut ketjuohjurista. Lukko oli todella löysä ja olisi varmasti tipahtanut kohta.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Eilen tuli aika paljon pyöriä vastaan kun kävi pitkästä aikaa kotipihaa pidemmällä. Meinasin tällä viikolla jo hakea mopon, mutta forecan mukaan alkuviikosta -6 yöllä ja räntää niin ei ihan vielä viittinyt.

Käyttääkö porukka muuten kypäräpuhelimia tai vastaavia ajon aikana? Katellut hieman tuota Cardo Freecom 4+ yleiseen musiikinkuunteluun ja jos vaikka vaimoke soittaa ajon aikana. Ja olisi sitten laite valmiina kun noi pari kaveria ketkä nyt pohtii kehtaako sitä mopoa ostaa vai ei saavat tehtyä sen fiksun valinnan ja lähtevät ostoksille.
Mulla on tämä Snell, mutta heitin siitä noi kajarit pois kokeilematta koska kypärään (Shoei) oli saatavilla ihan mallikohtaisetkin. Vaati vähän kolvausta eli purin tuon, kolvasin vakiolittimen johtoineen pois ja tilalle 3.5mm naarasplugilla varustettu. Helppo homma jos kolvaus on tuttua. Samoin mikki päätyi roskiin koska itse en halua tulla häirityksi millään tapaan ajellessa (=rentoutuessa), mutta makuasioita nämä on. Akku tuossa saisi olla parempi. Taisi 6-8h kestää niin pari kertaa on loppunut akku kesken matkan. Snellissä on myös se latausliitin jotenkin "kolossa". Muutkin kuin mukana tullut microusb-piuhat kyllä mahtuu sinne, mutta on hentoisesti kiinni. Ei sovi liikutella ladattaessa.

Jos pelkkä musa riittää niin joku Ugreenin akulla varustettu bluetooth vastaanotin olisi hyvä. Niissä saattaisi (?) akkukin kestää vähän kauemmin. Miinuksena sitten, että biisiä ei pysty vaihtamaan. Tuolla Snellillä se käy todella kätevästi ja vastaanottimen sijoittelukin osui suoraan optimaaliseen kohtaan.

Itse olen niitannut ketjut ihan vasaralla ja vasteella (shame), ei ole koskaan ollut ongelmia sen kanssa. Ja tätä ei kannata ottaa ehkä suosituksena :lol: Maastopyörissä olen aina käyttänyt jousilukkoja ja tyypillisesti matkassa on yksi ylimääräinen. Jousilukollisen ketjun saa vaihdettua tyyliin auton avaimella tarpeen mukaan, niin todennäköisemmin matka ei jää kesken. Toki ketjun katkeaminen yleensä tekee matkalla muutakin tuhoa, niin ylimääräinen lukko ei autuaaksi tee. Yhden kerran olen tarvinnut varalukkoa, kun vanha lukko oli kulunut ketjuohjurista. Lukko oli todella löysä ja olisi varmasti tipahtanut kohta.
Ei ehkä näillä taidoilla kannata koittaa :D Kyllä mäkin näkisin tuon jousilukon helpompana. Esim. ketjujen pesun kannalta jne. mutta kun niitä ei tosiaan mukana tule.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
'
Aika rohkeeta vetää jousilukolla? Kuinka kovaa olet ajanut sen kanssa? Muistelisin, että 160kmh on suositusraja noille jousilukoille karkeasti.
En nyt sano kuinka kovaa mut on kestäny. Tuleeha tuota kyllä useammin katottua onko pysyny kiinni tai osattanu liikkumisen merkkekä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 207
Viestejä
4 194 567
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom