Mopokuumetta

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja JwL, 17.10.2016.

  1. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    219
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    joka päiväiseen käyttöön lsl superbike tankosarja

    kaverilla olisi litran k5 gixxerissä LSL tankosarja toki hän asensi muistsaakseni renthalin tangon jotta sai korkeamman tangon "flatbar" tangon sijasta.


    itse olin suomessa kesällä lomalla melkein kuukauden ja kyllä ihmetytti kuinka vähän väki ajoi pyörillä kesän aikana.
     
  2. JukkaX

    JukkaX

    Viestejä:
    516
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Ajelut jatkuneet -04 Ryxillä näihin päiviin saakka. Tänään ei kun lunta.

    Kaikki kyykyt..? Ite oon pitkäkätinen 185 senttinen sälli ja ex -01 ja tää nykynen Ryx istui ja istuu kroppaan kuin nakutettu. Ei minkäänlaista kipuilua missään ole ollut viimeisten 60+ tkm aikana. Paitsi pari kertaa kaatuessa vähän. Kaverilla 177 cm oli YZF 750 yhen kesän joku vuos sitten ja hän vähän valitti niskaansa, kun jouti päätään pitämään vähän takakenossa. Oli niskanikamiaan kyllä jo kuluttanut vuosia, painavan hitsausmaskin kanssa duunissa.. Että vois kuvitella että 160 senttiselle tuottaa vielä enemmän haastetta tällanen kilonen kyykky? :p
     
    Viimeksi muokattu: 13.11.2019
  3. JukkaX

    JukkaX

    Viestejä:
    516
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
  4. qweeqwqwe

    qweeqwqwe

    Viestejä:
    36
    Rekisteröitynyt:
    09.03.2018
    Minkäslaisia tunnetiloja uus Blade herättää muilla? Ainakin allekirjottaneen "haavefillari" -listan kärkisijalle meni heittämällä :happy:
     
  5. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    219
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    V4 olisi saannut olla :D


    saapi nähdä nouseeko bladen hinta paljon
     
    Viimeksi muokattu: 08.11.2019
  6. Berzza

    Berzza

    Viestejä:
    399
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Samoja, mitä muutkin uudet Hondat. On pilattu järjettömällä äänimerkkinapilla, joka on väärässä kohdassakin.
     
  7. Iridium

    Iridium

    Viestejä:
    84
    Rekisteröitynyt:
    14.01.2017
  8. JukkaX

    JukkaX

    Viestejä:
    516
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Ihan Oxfordin Yliopistossa suunnitellut.. Ajeletko kenties ympäri vuoden? :-o Voishan tuonne taas lähtee lämpötilan puolesta oikein mielellään, mutta tuo kosteus ei houkuta.
     
    Viimeksi muokattu: 13.11.2019
  9. Iridium

    Iridium

    Viestejä:
    84
    Rekisteröitynyt:
    14.01.2017
    Ympäri vuoden oon ajanu ja nyt tulee kolmas talvi minkä ajan. Edessä 4mm irtonastat, en mä muuten pystyssä pysyis.
    IMG_20181228_143551.jpg
     
    DellMonDo, emelianenko, MikaHakK ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  10. Iridium

    Iridium

    Viestejä:
    84
    Rekisteröitynyt:
    14.01.2017
    Tässä vielä kuva winter beaterista. Honda Grom 125cc (9,5hp). "Mopo" painaa 100kg ja on söpöt 12" renkaat:happy:
    IMG_20191108_145944_108.jpg
     
    emelianenko, Turisti, Kuspho ja 11 muuta tykkäävät tästä.
  11. Welmari

    Welmari

    Viestejä:
    456
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei helevetti. Oon hamstrannu tuohon omaan pyörääni osia jo aika paljon, mutta nyt taitaakin tulla pieni ylläri eteen. Traficomin mukaan pyörä olisi siis 1980-vuosimallia. Mutta helekutin kalliit diaphragmit (kaasarin kalvot tms) eivät kuitenkaan passanneet kaasareihin.

    Tämä johti nyt sitten jatkoselvittelyihin. Traficomin sivuilla lukee, että pyörä olisi otettu käyttöön 3.3.1980 ja tuotu Suomeen joskus vuonna 2000. Tästä lähdin miettimään, että olisikohan pyörä sitten kuitenkin vanhempaa vuosimallia.
    Yritin etsiä kuvia Xs1100-mallin kaasareista eri vuosimalleista, mutta eipä niitä liiemmin löytynyt. Se on ainakin varmaa, että kaasareita on joskus avattu, mutta ei sinne osaa ole vaihdettu. Koska esim. nuo kalvot ovat alkuperäiset.

    Mutta nyt en sitten tiedä, että onko minulla vanhemman mallin kaasarit ja muutoin pyörä olisikin vuosimallia -78. Siihen ainakin viittaa pyörän valmistenumero: 2H9-007013

    Jos nyt tajusin oikein, niin vuonna 1978 on lähtenyt tuo 2H9 rullaamaan seuraavasta numerosta eteenpäin: 2H9-000101. Vuonna 1979 ollaan oltu jo "lukemassa" 2H9-020101. Eli tuo kuusinumeroinen rullaava luku viittaa valmistusmäärään. Ja jokaisen värin kohdalla se lähtee rullaamaan vähän erilailla. Mutta mikään muu kuusinumeroinen valmistusmäärä ei mätsää tuohon mun pyörään kuin tuon ensimmäisen -78 vuosimallin valmistusmäärät.

    Lisäksi vuonna -80 on edessä reijitetyt etulevyt, mutta tuossa semmoisia ei ole. Eli sen perusteella tuo olisi vanhempi. MUTTA taasen vuonna -80 lopetettiin jalkastartin laittaminen tuohon keksintöön ja jalkastarttia tuossa ei ole. Eli en tiedä, mikä sekasikiö tuo oikein on.

    Muutenhan tässä ei olisi ongelmaa, mutta kaasarit muuttuvat vuonna -80 ja täten ovat erilaiset kuin -78 ja -79. Ja koska nyt pitäisi alkaa kaasarin korjaussarjaa ostamaan, on osien hankinta vähän hakuammuntaa.
    Pyörän ostin kyllä japskipyöriä harrastavalta jannulta, mutta tiedä sitten jos silläkin oli väärät tiedot.
     
    Viimeksi muokattu: 19.11.2019 klo 04:44
  12. Luukkonen

    Luukkonen BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    3 033
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olisiko vanha runko, uusi moottori ja vanhan moottorin kaasarit?

    Vanhoissahan pyörissä voi olla melkein mitä vain.
     
  13. fossiili

    fossiili

    Viestejä:
    1 183
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ootko kattonut:Yamaha XS1100 parts: order genuine spare parts online at CMSNL
     
  14. Gunvaldi

    Gunvaldi

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    12.08.2019
    Nyt on iskenyt kunnon kuume alottaa monkey projekti, johon tulisi 140cc yx moottori. Vielä kun nyt on tämmöset synkät kelit niin olisi aikaa projektoida jotain pyörää. Ainoo vaan että pitäis vielä kevarikin hankkia:btooth:
     
    MarkusV tykkää tästä.
  15. Diitteri

    Diitteri

    Viestejä:
    2
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2017
    Kelihän oli vielä pari viikkoa sitten loistava ajeluun, nyt taas tämä vesipaska pilaa kaiken...

    IMG_20191109_160852.jpg
     
    Jims, -jeppez, bimbobob ja 5 muuta tykkäävät tästä.