Mä niittasin DID VX-530 ketjut.
![]()
Kiitti

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä niittasin DID VX-530 ketjut.
![]()
Lopeta nyt paskan jauhanta! Mä olen 20v ajanut josilukoilla ja kovin mitä mittari näyttänyt on 299km/h eikä 20v aikana ole yhtään jousilukkoa auennut.'
Aika rohkeeta vetää jousilukolla? Kuinka kovaa olet ajanut sen kanssa? Muistelisin, että 160kmh on suositusraja noille jousilukoille karkeasti.
Juu, siihen on varmasti joku syy miksi noita ei normaalisti käytetä kuin mopoissa ja kevareissa? Onnea valitsemallasi tielläLopeta nyt paskan jauhanta! Mä olen 20v ajanut josilukoilla ja kovin mitä mittari näyttänyt on 299km/h eikä 20v aikana ole yhtään jousilukkoa auennut.
Juu, siihen on varmasti joku syy miksi noita ei normaalisti käytetä kuin mopoissa ja kevareissa? Onnea valitsemallasi tiellä![]()
En keksi mitää syytä miks jousilukollinen ei kestäisi sen paremmin oikein asennettuna kuin niitattu. Voimahan tulee pitkittäissuunnassa ei sivuttaissuunnassa ketjuun.
Sivulla 15 tossa läystäkkeessäVoitko laittaa lainauksen ku en ainakaa ite tuosta esitteestä löydä
Voitko laittaa lainauksen ku en ainakaa ite tuosta esitteestä löydä
Jokainen saa käyttää mitä haluaa toki. Itse en jousilukollista laita, koska näen siinä aiheettoman riskin ilman hyötyä. Mikä on sen antama hyöty? Sitä en oikein keksimälläkään keksi. Kunnon ketjutyökalulla niitattava lukko menee tasan yhtä nopeasti paikalleen ja pois kuin jousellinen
E:siitä on nyt pari vuotta kun laitoin uudet ketjut Ducatiin, mutta ainakin D.I.D ketjujen asennusohjeessa on jousilukoille pyörän max. Teho suositus. Lisäksi DID esitteestä voi katsoa lukon vahvuutta: Jousilukko yli 35% heikompi kuin niitattava.
Mistä sait lukeman yli 35% heikomman?
kts postaus ylempänä.
Tuo "FJ-type" mikä esimerkiksi mulla on käytössä on 20% eikä mikään "yli 35%".kts postaus ylempänä.
Kun ei osata edes omia lähteitä lukea tai ymmärtää luettua tekstiäEiks tos oo -20% toi O-rengaslukko?
Viitisen vuotta olin mp-liikkeessä hommissa ja kyllähän noita monia tuli vastaan, jolla oli jousilukko pettänyt ketjuista tai muuten lähtenyt irti. Oliko sitten asennusvikaa tai muuta niin siitä en osaa sanoa, voihan niitinkin väärin laittaa
Parhaimmillaan oli iskenyt moottorin posken auki. Vaikka se todennäköisyys olisi lähes mitätön, niin en ymmärrä riskiä. Meillä ei edes myyty jousilukkoja noihin suurempiin ketjuihin.
Milläs selväkijän kyvyillä noista sinun kirjoituksistasi pitäisi selvitä kumman tyyppisiä jousilukollisia sinulla on ollut "20 v" käytöss?Tuo "FJ-type" mikä esimerkiksi mulla on käytössä on 20% eikä mikään "yli 35%".![]()
Milläs selväkijän kyvyillä noista sinun kirjoituksistasi pitäisi selvitä kumman tyyppisiä jousilukollisia sinulla on ollut "20 v" käytöss?![]()
Millä selvännäkijän kyvyillä mun pitäisi tietää kummasta tässä puhutaan. Kuka muutenkaan käyttää prätkässä muita kuin O-rengas ketjuja?
Mulle on ihan sama kumpaa käyttää enkä ole missään vaiheessa siitä vastaan sanonut etteikö niitattu ole vahvempi, ainoa mitä olen sanonut niin katukäytössä sillä ei ole mitään väliä onko siellä niitattu vai jousilukko.
Mikä sen jousilukon etu on? Perustele tämä kiitos. Vittu mitä vänkäämistä päivän selvästä asiasta. Voithan sä ajaa 20v vanhoilla renkaillakin ja korjailla katteet liimalla. Ei se silti tee niistä hyviä vaihtoehtoja.
Samallalailla kääntäen mikä on niittilukon etu? Minusta jousilukko oli ainakin helppo. Oikeenmittanen ketju ja jousilukolla kiinni niin ei niittityökalun kanssa tarvinnu kikkailla. Tuntuu täällä ja muillaki palstoilla lähtevän aika herkästi lapasesta nämä keskustelut.
Johan se tuossa on kerrottu, että niittilukko on vahvempi ja se on se jota oikeaoppisesti käytetään. Ei sen niittaamiseen mene esim. Kellermannin työkalulla kuin muutama minuutti.
Lisäksi kuinka usein te noita ketjuja katkaisette?![]()
Joka syksy katkon ketjut, puhdistan valopetroolilla ja sen jälkeen upotan öljyyn, sitten kun on siellä ollut muutaman päivän nostan roikkumaan ja kuivatan ylimääräiset öljyt pois ja asennan takaisin.
Kadulla tuolla 20% erolla ei ole mitään merkitystä, tiedät sen itsekkin.
Miksi näin? Kunnon x-rengas ketjussa pysyy kyllä rasva sisällä kun ei pese millään valopetrooleilla ketjuja. Vai onko nyt kyse kuramoposta jossa tiivistämättömät ketjut?
Johan se tuossa on kerrottu, että niittilukko on vahvempi ja se on se jota oikeaoppisesti käytetään. Ei sen niittaamiseen mene esim. Kellermannin työkalulla kuin muutama minuutti.
Lisäksi kuinka usein te noita ketjuja katkaisette?![]()
Laita jousilukollinen ja varmista halutessasi vaikka kempillä. Ei ole kuulemma katukäytössä mitään merkitystä. En nyt lainausta pistä mutta tieto on peräisin varmasta lähteestä.
@Vklnuppi Lidlin peltisiä.
Olipa melkoista lottoa, mutta loytyihan se oikean varinen Tenere. Tampereen Yamaha Center teki hienoa tyota ja etsi vapaana olevan pyoran muualta Suomesta. Mopon pitaisi olla valmis joskus ensi viikolla, jospa lumisateetkin olisivat ohi siihen mennessa.
Se uusi 700.Millainen Tenere tulee ? Tuolla ei pitäisi ainakaan tiet muodostua ongelmaksi![]()
Hyvä että jotkut ostavat uusia pyöriäSe uusi 700.
En taida ilman nastoja lumelle uskaltaa, muutaman kerran on tullut kokeiltua vuorilla normaalia adventurerengasta lumella ja pitaa kylla aika heikosti.
Mopokuume helpotti lauantaina kun ostin 750gsx-ärrän. Ajokelejä odotellessa.
Todella vaikeaksi menee jos on muovitankki. Shad E22 on soveltunut omaan käyttöön.
Todella vaikeaksi menee jos on muovitankki. Shad E22 on soveltunut omaan käyttöön.
Tuohon hankalaan starttiin ainakin mulla auttaa se että ennen ekaa starttia laskee kaasarin tyhjäksi vanhasta bensasta. Tämän jälkeen sitten hieman kaasun pumppausta ja startin pyöritystä niin lähtee aika helposti käyntiin.Ensi viikolle luvataan jo kaksinumeroisia lämpötiloja tännekinAjokausi lähestyy!
Yamaha ei onneksi pajon laittoa kaipaa. Vilkkureleen vaihdan parempaan, halvin mahdollinen kiinalainen elektroninen rele ei vilku tasaisesti vaan muuttuu kierrosten mukana. Etuvalon vaihdan myös, vanhasta valosta on polttimon ympärillä oleva metallirengas tipahtanut ja helisee ikävästi. Se löytyi eBay.de:stä.
Kaasuttimen korjaussarjat tilasin kanssa eBaystä, oli viitisen kymppiä yhteensä. Jos noilla pääsisi eroon bensan hajusta ja keväällä hankalasta käynnistyksestä.
Muuten mopo on valmiina ajoon, tuli öljytkin vaihdettua syksyllä.
No tässä oli viime keväänä varmaan sylintereissä bensaa kun ei kone ensin pöyrinyt ollenkaan, joten luulen että kaasarit laskevat läpi. Muutenkin bensa haisee aika paljon pyörän ympärillä.Tuohon hankalaan starttiin ainakin mulla auttaa se että ennen ekaa starttia laskee kaasarit tyhjäksi vanhasta bensasta. Tämän jälkeen sitten hieman kaasun pumppausta ja startin pyöritystä niin lähtee aika helposti käyntiin.