Mopokuumetta

Tänään tuli taas jatkettua Aprilian kanssa värkkäämistä.

Rungosta tuli irroitettua etukate ja johtosarja.

IMG_0404.jpg
IMG_0405.jpg


Aiemmin tällä viikolla sain viimeinkin uuden koneen. Pikaisella katsauksella kone pyöri ja magneetto oli ehjä. Seuraavaksi pitää vähän purkaa tuota uutta konetta ja katsoa missä kunnossa se tarkemmin on. Päällisin puolin tuo kone oli erittäin siistissä kunnossa.
IMG_0406.jpg
 
IMG_20190816_185347_845.jpg


Tuli heitettyä pidempi lenkki kun kävin Fiskarsin ruukilla ja huomasin että lähes kaikki humina kypärän ympäriltä häviää kun istuu selkä aivan suorana. Vaistomaisesti sitä koitti hieman kyyristellä tuulenohjaimen takana :lol:
 
Tulipa nyt testattua että mun ajokamppeet eivät enää ole kovin vedenpitäviä.. Onkos foorumilaisilla kokemusta tekstiilin käsittelyaineista? Tekeekö niillä mitään?
 
Tulipa nyt testattua että mun ajokamppeet eivät enää ole kovin vedenpitäviä.. Onkos foorumilaisilla kokemusta tekstiilin käsittelyaineista? Tekeekö niillä mitään?
Tekevät pintajännityksen ja kevyt sade voi liukua pois, mutta taitoksista tulee läpi ja kun kastuvat hiemankin, niin sitten häviää pintajännitys ja vesi tulee suoraan läpi. Veden sietoa saa hieman, mutta ei vedenpitävyyttä. Aika hankkia sadeasu tai uudet varusteet.
 
Ajattelin, ettei kaksipyöräistä polttomoottorikikotinta talliin enää tule(nykyisen museovehkeen lisäksi) , mutta niin vain puraisi krossikärpänen.

Mikähän olisi harrastelijalle järkevin vaihtoehto, kilvetön vai kivellinen 250 4t?

Peräkärriä tai edes koukkua ei ole tällä hetkellä niin ajattelin kilvellistä enskaa jonka alustaa vähän säädättäisi krossiin sopivaksi. Lähiradalle on alle 10km.

Lisäksi kilvettömien vakuutukset vaikuttaa jotenkin utopistisilta jos muutaman kerran kuukaudessa kävisi radalla. Mutta korvaako se kilvellisen vakuutus edes mitään jos vahinko käy radalla?
 
Kilvettömien vakuutukset ovat nykyisin niin kalliita että valkokilpinen mieluummin vaikkei ajaisi tielläkään. Liikennevakuutuksen korvaus on tärkeämpi koska henkilöbahingot, kasko nyt ei muutenkaan radalla korvaa kuitenkaan.
 
Siis esimerkiksi jos valkokilpisellä sattuisi kolaamaan jonkun toisen sairaalakuntoon krossiradalla niin vakuutus korvaa vastapuolen hoidot ilman ongelmia?
Lisäksi nämä valkokilpiset ovat tyypillisesti rekisteröity vajaatehoisina 6-20kW todellisuuden ollessa jotain muuta...
 
IMG_20190816_185347_845.jpg


Tuli heitettyä pidempi lenkki kun kävin Fiskarsin ruukilla ja huomasin että lähes kaikki humina kypärän ympäriltä häviää kun istuu selkä aivan suorana. Vaistomaisesti sitä koitti hieman kyyristellä tuulenohjaimen takana :lol:

On se vaan hieno pyörä. Täytyypä käydä omalla heittämässä lenkki huomenna:D Omaan SP:hen päädyin laittamaan Givin screenin. Sama havainto tuulen huminan suhteen kuitenkin: pystyasennossa se on hiljaisin, samanlainen kuin ilman screeniä. Kyyristellessä volyymi nousee. Toissa launtaina, kun oli hieno sää tuli heitettyä lenkki Mikkeli - Savonlinna - Punkaharju - Savonlinna - Sulkava - Puumala - Mikkeli. Oli hieno päivä, ehkä "kesän" paras:)
 
On se vaan hieno pyörä. Täytyypä käydä omalla heittämässä lenkki huomenna:D Omaan SP:hen päädyin laittamaan Givin screenin. Sama havainto tuulen huminan suhteen kuitenkin: pystyasennossa se on hiljaisin, samanlainen kuin ilman screeniä. Kyyristellessä volyymi nousee. Toissa launtaina, kun oli hieno sää tuli heitettyä lenkki Mikkeli - Savonlinna - Punkaharju - Savonlinna - Sulkava - Puumala - Mikkeli. Oli hieno päivä, ehkä "kesän" paras:)

On tullu monenlaista pyörää ajettua tänä kesänä, mutta ei oo saanu muista samanlaisia kiksejä. Toi CP3 on vaan ihan tajuttoman hyvä moottori :tup:

Pitäis lähteä tänään ajelemaan mökille. Sellanen 130km jonka aikana varmasti tulee testattua onko uusi ajopuku kuinka vedenpitävä :lol:
 
Joo on toi mt09 kyllä hieno peli!!! Itellä oli jo xsr 900 osto housut jalassa mutta tulikin sit talon osto etusijalle kun hyvä löytyikin. Aivan älyttömän hieno moottori toi cp3. Ostin sit omaan kuumeeseen tommosen tonnise renegade kömpijän jolla ajelen lumia ja pääsen vähä vauhdikkaampaa metsä ajelua harrastamaan. Jos sitä koittas ens vuodelle ostaa sitten uusiks ton yammun.
 
Tulipahan sitten vielä tälle vuodelle lievennyttyä vihdoin ja viimein pitkään kestänyttä prätkäkuumetta, noin kuukaus sitten tuli ajettua kortti ja siitä sitten kaupoille kokeilemaan erilaisia vekottimia ja tämmönenhän sieltä aitten tarttui mukaan. :D

Kyllä on vaan hieno vehje ajaa vaikkakaan kokemusta 2 pyöräsistä ei vielä kauheasti ole. Verrokkina testattu autokoulussa cbr 600 ja kawa z 800, ja myös yamaha fz1-n. Kawassa oli kanssa mukavasti vääntöä jo pieniltä kierroksilta asti mutta on tossa 3 sylinterisessä jotenkin oma fiiliksensä:lol:

800km ajojen jälkeen ainoana miinuksena mikä itellä on pistänyt on kaasun vähän nykivä käytös pintakaasulla ja moottorijarrulta kaasulle, mutta ilmeisesti näihin on saatavilla jonkin näkösiä ecu päivityksiä niin pitää niihin perehtyä tässä ajokauden loputtua, varmaan myös acran putken kanssa olis ihan paikallaan karttojen pöivittely
_20190913_213916.JPG
 
Tulipahan sitten vielä tälle vuodelle lievennyttyä vihdoin ja viimein pitkään kestänyttä prätkäkuumetta, noin kuukaus sitten tuli ajettua kortti ja siitä sitten kaupoille kokeilemaan erilaisia vekottimia ja tämmönenhän sieltä aitten tarttui mukaan. :D

Kyllä on vaan hieno vehje ajaa vaikkakaan kokemusta 2 pyöräsistä ei vielä kauheasti ole. Verrokkina testattu autokoulussa cbr 600 ja kawa z 800, ja myös yamaha fz1-n. Kawassa oli kanssa mukavasti vääntöä jo pieniltä kierroksilta asti mutta on tossa 3 sylinterisessä jotenkin oma fiiliksensä:lol:

800km ajojen jälkeen ainoana miinuksena mikä itellä on pistänyt on kaasun vähän nykivä käytös pintakaasulla ja moottorijarrulta kaasulle, mutta ilmeisesti näihin on saatavilla jonkin näkösiä ecu päivityksiä niin pitää niihin perehtyä tässä ajokauden loputtua, varmaan myös acran putken kanssa olis ihan paikallaan karttojen pöivittely
_20190913_213916.JPG

Kannattaa käydä säädättämässä, en tiedä onko katti poistettu, mutta jos putkistoon tehdään muutoksia mutta karttaan ei kosketa niin voi olla mielenkiintoisia ominaisuuksia, putket alkaa sinertämään kun on laihalla, paukkuu putkessa kun laihalla ja sitä nykimistä saa myös pois.
 
Kahdella kaverilla on toi ivansin "mail-order" tune MT-09:ssa ja ei ole mitään valituksia.
 
Ajattelin vähän vertailla vaihteeksi pyörieni vakuutuksia eri yhtiöissä ja myös ympärivuotisia vakuutuksia seisonta-ajallisiin. Sain kuitenkin havaita että -89 ensirekisteröidylleni enää harva yhtiö myöntää kaskoja. Helpottaa tietenkin kovasti vertailua jossa IF on nyt varsin vahvoilla.
 
Kahdella kaverilla on toi ivansin "mail-order" tune MT-09:ssa ja ei ole mitään valituksia.

Osaatko kertoa tästä tarkemmin, pitikö ECU postittaa jenkkeihin asti päivitystä varten? Oma MT09 on menossa päivitykseen loppuviikosta Yamaha centeriin, eli Yamahan oma virallinen päivitys tulee. Mutta ei se vissiin ole yhtä hyvä kuin nämä kolmansien osapuolien softat on.
 
Kesä alkaa olla lopussa ja nettimotoon taas paukkunut ostettavaa. Kovasti tekisi mieli vaihtaa Z750 -> ZX-6R...

Osaako kukaan sanoa mistä tollaseen -08 vuoden kusiaiseen saisi mahollisimman siron kilpitelineen+takavalon ostettua? Vai pitääkö siihen alkaa itse vääntämään jotain, tuntuu että järjestään ihan massiivisen möhköjä takavaloja jotka pilaa muuten kivan perän kokonaan.

Ja jos jotain kiinnostaa ostaa toi -08 zetori pois ennen talvea vielä niin yv:llä saa kiinni.
 
Nyt loppui ajokausi omalla kohdalla. Viimeiset ajelut tänään, ei näkynyt muita motoristeja. Noin 3300 km tuli kilometrejä näin ekalla kokonaisella kaudella. Sinänsä ihan hyvin kun en käynyt 100 km kauempana kotoa. Tulihan tuossa kovasti jo tuntumaa ajamiseen.
Pyörän kanssa pääsi vähällä. Renkaat uusin talvella, öljyt, suodatin ja tulpat. Ensi kesänä jos jaksaisi ja ehtisi voisi kaasarit synkata ja venttiilin välykset tarkistaa. Kaasarit kaipaisivat kanssa varmaan tiivistesarjoja koska valuttavat bensan sylintereihin. Nyt kun seisoi pari viikkoa niin ei lähtenyt kovin hyvin käyntiin.
Öljyt vaihdoin kuitenkin nyt syksyllä ja pestähän tuo pitää vielä. Katteita pitäisi kanssa hieman fiksata paremmin kiinni, mutta kyllä mopo kohta jää kokonaan talviunille :D
 
Työnsin maanantaina omankin jo talvisäilöön. Tuleehan sitä toki välillä käytyä katselemassa, öljyt + suodatin pitäisi lähiviikkoina käydä vaihtamassa ja varmaan vähän pestä niitä kuolleita ötököitäkin pois.
Vetoakselin stefa pitäisi vaihtaa, menee varmaan samalla kun öljytkin.

Pakoputken tiivisteet jossain kohtaa talven mittaan vaihtaa ja harjoitella etupamppujen öljyjen vaihtoa.
Katella jos löytää hyvään hintaan rottweiler \ DNA \ motohooliganin ilmaboksin tuossa talven aikaan.
 
Lauantaina loppui ehkä kausi kun 950 sm varastettiin, saattaa toki joku "uusi" tulla vielä tälle kaudelle jos saan rahat ajoissa vakuutusyhtiöltä ja sattuu hyvä syyshinta. Kovin vähän on vaan mielekkäitä korvaavia laitteita olemassa, kotarin uudempi 990 ja aprilian 1200 dorsoduro lähinnä kiinnostelisi. 950 sm oli kyllä upea peli, jotenkin vaan tuntuisi väärältä ostaa uudestaan sama :beye:
 
Lauantaina loppui ehkä kausi kun 950 sm varastettiin, saattaa toki joku "uusi" tulla vielä tälle kaudelle jos saan rahat ajoissa vakuutusyhtiöltä ja sattuu hyvä syyshinta. Kovin vähän on vaan mielekkäitä korvaavia laitteita olemassa, kotarin uudempi 990 ja aprilian 1200 dorsoduro lähinnä kiinnostelisi. 950 sm oli kyllä upea peli, jotenkin vaan tuntuisi väärältä ostaa uudestaan sama :beye:

Tuntuu siltä, että Kotarit on varkaiden suosiossa. Onko tähän olemassa joku selitys ?
 
Tuntuu siltä, että Kotarit on varkaiden suosiossa. Onko tähän olemassa joku selitys ?

No ainakin se että noi poljettavat mallit lähtee käyntiin todella helpolla kun pahimmillan ei ole edes virtalukkoa:vihellys:

Ja tuollainen ktm painaa sen 130kg niin se on nopeasti pakun kyydissä kun taas joku 200kg kilokyykky.
 
Kyl ne kaikki lähtee pihalta kun jollakin tarvetta. Suurin selitys varmaa kotareille sun muille on et ne on varmaa ainoita mitä manssonit osaa ajaa/käynistää sokerista.
 
Kyl ne kaikki lähtee pihalta kun jollakin tarvetta. Suurin selitys varmaa kotareille sun muille on et ne on varmaa ainoita mitä manssonit osaa ajaa/käynistää sokerista.
Ja niille löytyy aina ostaja. Exc:t ja Sx kelpaa varsin hyvin. Jotkut vie rajan taakse runkonumero viilattuna, toiset myy Suomessa tutuilleen, joille ei ole niin väliksi onko pyörässä runkonumeroa. Tai sitten ottavat itselleen varaosiksi. Ja tosiaan Ktm:n pikku enduroissa ei ole virtalukkoakaan (tai ainakaan ei silloin kuulunut vakiovarustukseen, kun itse olin kevari iässä).
 
Tuntuu siltä, että Kotarit on varkaiden suosiossa. Onko tähän olemassa joku selitys ?
Isoissakaan kotareissa ei vissiin ollut sähköistä ajonestoa ja vakuutusyhtiötkin sen tietää. Nykyään tilanne taitaa olla muuttunut 1290/790-malleissa.
 
188cm kuski. CBR600R. Mahtaako olla liian pienikokoinen pyörä?


Lähtökohtaisesti kaikki kyykyt on jollekkin saakelin 160 senttiselle suunniteltu, mutta kyllä niistä saa ajettavia kun hommaa säädettävät jalkatapit ja kliparit ja tarvittaessa tankkipatin / tankinkuoren.
 
155km ajelua tänään raikkaassa +10c syysilmassa, ahh :joy: Juuri ja juuri tarkenee omilla ajovarusteilla. +5 lämpötiloissa ei enää maantienopeuksissa tarkene, kun sormet ja pää jäätyy. Viime vuonna taisi olla lokakuussa lämpöennätys +20 astetta, joten kyllä niitä ajokelejä saattaa vielä riittää. Pyörä tosin arkena seisontavakuutuksessa ja vakuutus päälle vaan viikonlopuksi jos tulee hyvä ilma.
 
Osaatko kertoa tästä tarkemmin, pitikö ECU postittaa jenkkeihin asti päivitystä varten? Oma MT09 on menossa päivitykseen loppuviikosta Yamaha centeriin, eli Yamahan oma virallinen päivitys tulee. Mutta ei se vissiin ole yhtä hyvä kuin nämä kolmansien osapuolien softat on.
Vie pyörä AJ-Bikeen niin ajaa penkissä suoraan omaan ecuun sopivan ohjelman.
 
Ducati talutettu talliin ja kesän saldoksi taisi jäädä noin 800km.
Hondaan pitäisi alkaa talveksi renkaita metsästämään. Varmaan osteltava välikelin piikit, että kehtaa teillä ajella :D
 
Itsekin ajelin kortin tässä noin kuukausi sitten, pitkäaikaisena unelmana. Täytyy kyllä sanoa, että ensimmäisen ajotunnin jälkeen päällimmäinen fiilis käsittelytehtävistä oli "ei ole mahdollista oppia näin lyhyessä ajassa, ei millään". Hauskana nyanssina vielä, että ennakolta vaikeimmilta tuntuvat tehtävät eli väistöt olivatkin ne kaikista helpoimmat, kun taas ennakolta helpoksi luultu kahdeksikko tuntui aivan tajuttomalta killeriltä. Jopa jarrutustehtävä oli luultua vaikeampi, jos halusi suorittaa sen "siististi". Katseen käyttö oli itselleni se tärkein anti - sen kun oppi, niin kaikki tehtävät tuntuivat loppujenlopuksi melko helpoilta. Kaksipyöräisellä ajelu noin muuten oli kyllä tuttua, onhan sitä tullut mopolla ajeltua ihan vasta tässä noin 10v sitten :)

Anyways, kuumeisesti seurannut pyörämarkkinoita ja varusteita, mutta tuntuu että hehkutettu syysale ei toteudu ainakaan isompien vehkeiden kohdalla. Monet ovat myöskin jo tallissa lepäämässä, eli eipä ole varsinaisesti ostajan markkinat. Kovasti kahden vaiheilla olen, sijoittaisiko 3-4k Z750 vai sittenkin tuplaisi budjetin ja kääntäisi katseen CB1000R/FZ1-N. Varsinaista kokemusta ei ole mistään noista, mutta naku se tulee olemaan - kyykyt ei ole meikäläistä varten. Hieman päälle 190 pitkänä myöskin arvelluttaa pienemmän zetan koko verrattuna tonnisiin.
 
Pieni vikki, katteiden alle tuleva kumikiinnike eli englannksi "well nut" on suomeksi esimerkiksi kumimutteri tai joustava kiinnike.
Kävin paikallisesta moottoripyöräliikkeestä hakemassa pahimpaan tarpeeseen kaksi kappaletta. Melkein jätin kauppaan kun sanoi hinnaksi 7€ kappale :D Sain kuitenkin kaksi kappaletta 8 eurolla.
Esimerkiksi:
Kumimutterisarja M5 5 kpl | Motonet Oy
Joustava kiinnike T-flex 3 10,2x14,5mm M5 4kpl
Mistähän saisi nylon tai kumisia prikkoja katteiden ruuvien alle?

Ebaystä on tullut ostettua niitä nylonprikkoja ite.
 
Vie pyörä AJ-Bikeen niin ajaa penkissä suoraan omaan ecuun sopivan ohjelman.

Sijainti sattuu olemaan toisella puolella suomea, mutta olen kyllä kuullut paikasta. Sain jo pyörääni (2015 malli) tuon Yamahan oman päivityksen, ei maksanut mitään ja paransi selvästi pyörän käytöstä. Ajo ei ole enää yhtä nykivää vedon kytkeytyessä päälle/pois. Tällainen sen olisi pitänyt olla alunperinkin tehtaalta tullessa, mutta joku lienee kämmännyt. Täytyy katsella ensi kesänä vieläkö tuon säädättäisi dynossa ja poistaisi lambdan, niin saisi varmaan aika täydellisen.
 
Sijainti sattuu olemaan toisella puolella suomea, mutta olen kyllä kuullut paikasta. Sain jo pyörääni (2015 malli) tuon Yamahan oman päivityksen, ei maksanut mitään ja paransi selvästi pyörän käytöstä. Ajo ei ole enää yhtä nykivää vedon kytkeytyessä päälle/pois. Tällainen sen olisi pitänyt olla alunperinkin tehtaalta tullessa, mutta joku lienee kämmännyt. Täytyy katsella ensi kesänä vieläkö tuon säädättäisi dynossa ja poistaisi lambdan, niin saisi varmaan aika täydellisen.

En muista tyypin nimeä mutta youtubeen puskee tavaraa. Hän kävi penkityttämässä ja säädätyttämässä 2017+ mt:nsä(joissa jo valmistajan päivitetyt kartat) ja useamman penkityksen ja säätöjen jälkeen totesivat että vaikka oli kokoputkisto vaihdettu niin juurikaan ei tehoja verraten orkkiskarttoihin siitä saaneet irti. Ainoastaan muut ominaisuudet mitä fläshäämällä saa oli ne mistä oli varsinaista hyötyä.
 
Tuli ostettua Ermaxilta seat cowl RR:ään. Näköjään siinä ei tule mukana minkäänlaisia kiinnikkeitä jolla se lukittas fillariin kiinni, vaan tarkotuksena on laittaa se matkustajan penkki sinne alle ja käyttää sen penkin kiinnikkeitä. Suolanen 150€ jostain ABS-muovin kikkareesta johon on hitsattu tjsp muutama muovin pala, joiden ideana lienee pitää penkki kiinni cowlissa :rofl::rofl::rofl:

Satuin myös tilaamaan Ebaystä cowlin ja siinä näyttäs olevan orkkispenkkiä vastaavat sisukset/kiinnikkeet. Hintaa vajaa kaks kymppiä :confused: Valitettavasti fillari on jo talvisäilössä niin ei pääse vertailemaan väriä ennen kevättä.

Tässä tälläne vuodatus, löytyykö muita Ermaxin laatuun pettyneitä? :p
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua Ermaxilta seat cowl RR:ään. Näköjään siinä ei tule mukana minkäänlaisia kiinnikkeitä jolla se lukittas fillariin kiinni, vaan tarkotuksena on laittaa se matkustajan penkki sinne alle ja käyttää sen penkin kiinnikkeitä. Suolanen 150€ jostain ABS-muovin kikkareesta johon on hitsattu tjsp muutama muovin pala, joiden ideana lienee pitää penkki kiinni cowlissa :rofl::rofl::rofl:

Satuin myös tilaamaan Ebaystä cowlin ja siinä näyttäs olevan orkkispenkkiä vastaavat sisukset/kiinnikkeet. Hintaa vajaa kaks kymppiä :confused: Valitettavasti fillari on jo talvisäilössä niin ei pääse vertailemaan kevättä.

Tässä tälläne vuodatus, löytyykö muita Ermaxin laatuun pettyneitä? :p
Kerran ostin Hornettiin Ermaxin alakatteen/kilventelineen ja ohjeessa oli sahankuva että orggis olisi pitänyt sahata poikki tietystä kohdasta niin lähti palautukseen :D
 
Anyways, kuumeisesti seurannut pyörämarkkinoita ja varusteita, mutta tuntuu että hehkutettu syysale ei toteudu ainakaan isompien vehkeiden kohdalla. Monet ovat myöskin jo tallissa lepäämässä, eli eipä ole varsinaisesti ostajan markkinat. Kovasti kahden vaiheilla olen, sijoittaisiko 3-4k Z750 vai sittenkin tuplaisi budjetin ja kääntäisi katseen CB1000R/FZ1-N. Varsinaista kokemusta ei ole mistään noista, mutta naku se tulee olemaan - kyykyt ei ole meikäläistä varten. Hieman päälle 190 pitkänä myöskin arvelluttaa pienemmän zetan koko verrattuna tonnisiin.
Itse hyödynsin pari viikkoa sitten syysalea ja ostin Fz1-ännän mielestäni ihan edullisesti 4,5k€. Kilometrejä kohtuu maltillisesti 34tkm ja kunto lähes uutta vastaava. Bonuksena Kappan kovat laukut (3kpl) telineineen kaupan päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin ajelin kortin tässä noin kuukausi sitten, pitkäaikaisena unelmana. Täytyy kyllä sanoa, että ensimmäisen ajotunnin jälkeen päällimmäinen fiilis käsittelytehtävistä oli "ei ole mahdollista oppia näin lyhyessä ajassa, ei millään". Hauskana nyanssina vielä, että ennakolta vaikeimmilta tuntuvat tehtävät eli väistöt olivatkin ne kaikista helpoimmat, kun taas ennakolta helpoksi luultu kahdeksikko tuntui aivan tajuttomalta killeriltä. Jopa jarrutustehtävä oli luultua vaikeampi, jos halusi suorittaa sen "siististi". Katseen käyttö oli itselleni se tärkein anti - sen kun oppi, niin kaikki tehtävät tuntuivat loppujenlopuksi melko helpoilta. Kaksipyöräisellä ajelu noin muuten oli kyllä tuttua, onhan sitä tullut mopolla ajeltua ihan vasta tässä noin 10v sitten :)

Anyways, kuumeisesti seurannut pyörämarkkinoita ja varusteita, mutta tuntuu että hehkutettu syysale ei toteudu ainakaan isompien vehkeiden kohdalla. Monet ovat myöskin jo tallissa lepäämässä, eli eipä ole varsinaisesti ostajan markkinat. Kovasti kahden vaiheilla olen, sijoittaisiko 3-4k Z750 vai sittenkin tuplaisi budjetin ja kääntäisi katseen CB1000R/FZ1-N. Varsinaista kokemusta ei ole mistään noista, mutta naku se tulee olemaan - kyykyt ei ole meikäläistä varten. Hieman päälle 190 pitkänä myöskin arvelluttaa pienemmän zetan koko verrattuna tonnisiin.

Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee seurattua pyörämarkkinoita ja mun perstuntumalla paras valikoima ja halvimmat hinnat on keskikesällä/loppukesästä. Syksyisin ja talvisin on tuntuu että pyörät ovat kalliimpia ja valikoima on huonompaa.
 
Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee seurattua pyörämarkkinoita ja mun perstuntumalla paras valikoima ja halvimmat hinnat on keskikesällä/loppukesästä. Syksyisin ja talvisin on tuntuu että pyörät ovat kalliimpia ja valikoima on huonompaa.

Varmaan ne keillä ei ole talvisäilytyspaikkaa/totesivat kesän jälkeen ettei olekaan oma juttu, pistävät pyöränsä siihen legendaariseen "pakko myyntiin" mutta emmäkään muita alennuksia ole huomannut. Lähinnä varmaan koskee jotain yleisesti hyvin tarjolla olevia tusinamalleja.
 
Ensilumien tultua voi tehdä todella edulliset kaupat, jos myyjällä ei ole talvisäilytyspaikkaa ja pyörä pitää saada pois esim. kerrostalon parkkiruutua tukkimasta.
Tällöin pitää tietysti tyytyä siihen mitä on tarjolla, mutta joskus voi käydä todellinen tuuri.

Muutoin ne joilla on talvisäilytyshommat kunnossa pitävät pyörän itsellään talven yli ja laittavat sen vasta keväällä takaisin myyntiin, jolloin pyöräkuumetta potevia on enemmän ja siitä voi saada paremman hinnan.
 
Varmaan ne keillä ei ole talvisäilytyspaikkaa/totesivat kesän jälkeen ettei olekaan oma juttu, pistävät pyöränsä siihen legendaariseen "pakko myyntiin" mutta emmäkään muita alennuksia ole huomannut. Lähinnä varmaan koskee jotain yleisesti hyvin tarjolla olevia tusinamalleja.
Harvemmin kukaan tosiaan hintapyyntiään tiputtaa mitenkään huomattavasti. Mutta jos ostaja tekee tarjouksen, niin niihin syksyllä kyllä tartutaan herkemmin, jotta säästytään talvisäilytyksen vaivalta ja tilalta. Itse tarjosin tonnin vähemmän mitä oli pyynti ja pyörä jäi käteen.
 
Todellisuudessa kun pyörän talvisäilytys maksaa 0-200€, niin ei syksyn verukkeella oikeasti taida kovinkaan moni parempi pyörä vaihtaa omistajaa. Hieman mopokuumeisena olen Nettimotoa katsellut ja nyt näyttäisi olevan selkeästi kesää huonommin tarjolla niitä hieman harvinaisempi malleja, joita olen katsellut. Hinnoissa ei havaittavaa eroa.
 
Todellisuudessa kun pyörän talvisäilytys maksaa 0-200€, niin ei syksyn verukkeella oikeasti taida kovinkaan moni parempi pyörä vaihtaa omistajaa. Hieman mopokuumeisena olen Nettimotoa katsellut ja nyt näyttäisi olevan selkeästi kesää huonommin tarjolla niitä hieman harvinaisempi malleja, joita olen katsellut. Hinnoissa ei havaittavaa eroa.

Rahaa se on sekin. Kannattavampaa sitten tinkiä sama summa ja myydä pois + ei tarvitse huolehtia mistään. Tai jos ei aio ensi kesänä enää ajaa niin vie turhaan tilaa tallissa/hallissa/olkkarissa :D

Vaikka mopo löytyy eikä ole tarkoitus vaihtaa, niin silti tulee viikoittain katsottua nettimoton tallennetut haut. Mielestäni koko vuoden ja itseasiassa viime vuodenkin tarjonta oli melko heikkoa. Lienee laman pelko, pienet tulot ja jatkuva pelottelu katsastuksista, veroista jne vaikuttaneet ihmisten mielipiteisiin.
 
Muutoin ne joilla on talvisäilytyshommat kunnossa pitävät pyörän itsellään talven yli ja laittavat sen vasta keväällä takaisin myyntiin, jolloin pyöräkuumetta potevia on enemmän ja siitä voi saada paremman hinnan.

Tämä on minullakin taktiikkana, toinen pyörä on tallissa odottelemassa kevättä ja laitan sen myyntiin kunhan kelit alkavat parantua. En usko hinnan lopullisen kauppahinnan olevan keväällä paljoakaan, jos yhtään, parempi, myymisen luulisin olevan helpompaa ja nopeampaa silloin.
 
Todellisuudessa kun pyörän talvisäilytys maksaa 0-200€, niin ei syksyn verukkeella oikeasti taida kovinkaan moni parempi pyörä vaihtaa omistajaa. Hieman mopokuumeisena olen Nettimotoa katsellut ja nyt näyttäisi olevan selkeästi kesää huonommin tarjolla niitä hieman harvinaisempi malleja, joita olen katsellut. Hinnoissa ei havaittavaa eroa.

Yli 10 k€ pyörät saattavat olla asia erikseen, mutta yllättävän moni tuttu / kaveri on tehnyt syksyllä / alkutalvesta hyvät pyöräkaupat 3000-7000 € hintaisista pyöristä, kun myyjällä on ollut tarve saada pyörä pois kaupungista kadun varresta / kerrostalon pihasta parkkiruudusta / rivarin takapihalta.

Moni näistä pyöristä on pitännyt hakea pois pakun kanssa ja monessa on ollut akku loppu, eli ilmeisesti kaikki eivät viitsi nähdä sitä vaivaa, että järjestäisivät pyöränsä talvisäilöön ja saattaahan joku ajatella säästävänsä tuon 200-300 € säilytyskuluissa ja mahdollisesti 200-300 € keväthuollon osalta, sekä sen "mittavan" vaivan pyörän säilytykseen / huoltoon viemisestä, kun myy pyörän pois syksyllä 500-2000 € halvemmalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 887
Viestejä
4 514 913
Jäsenet
74 506
Uusin jäsen
Padrizio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom