- Liittynyt
- 31.10.2016
- Viestejä
- 2 235
Juu noita on pyörässä kaksi kappaletta. Ihan mielenkiinnosta, onko tietoa osan suomenkielisestä nimestä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu noita on pyörässä kaksi kappaletta. Ihan mielenkiinnosta, onko tietoa osan suomenkielisestä nimestä?
Tekevät pintajännityksen ja kevyt sade voi liukua pois, mutta taitoksista tulee läpi ja kun kastuvat hiemankin, niin sitten häviää pintajännitys ja vesi tulee suoraan läpi. Veden sietoa saa hieman, mutta ei vedenpitävyyttä. Aika hankkia sadeasu tai uudet varusteet.Tulipa nyt testattua että mun ajokamppeet eivät enää ole kovin vedenpitäviä.. Onkos foorumilaisilla kokemusta tekstiilin käsittelyaineista? Tekeekö niillä mitään?
Tuli heitettyä pidempi lenkki kun kävin Fiskarsin ruukilla ja huomasin että lähes kaikki humina kypärän ympäriltä häviää kun istuu selkä aivan suorana. Vaistomaisesti sitä koitti hieman kyyristellä tuulenohjaimen takana
On se vaan hieno pyörä. Täytyypä käydä omalla heittämässä lenkki huomenna Omaan SP:hen päädyin laittamaan Givin screenin. Sama havainto tuulen huminan suhteen kuitenkin: pystyasennossa se on hiljaisin, samanlainen kuin ilman screeniä. Kyyristellessä volyymi nousee. Toissa launtaina, kun oli hieno sää tuli heitettyä lenkki Mikkeli - Savonlinna - Punkaharju - Savonlinna - Sulkava - Puumala - Mikkeli. Oli hieno päivä, ehkä "kesän" paras
Tulipahan sitten vielä tälle vuodelle lievennyttyä vihdoin ja viimein pitkään kestänyttä prätkäkuumetta, noin kuukaus sitten tuli ajettua kortti ja siitä sitten kaupoille kokeilemaan erilaisia vekottimia ja tämmönenhän sieltä aitten tarttui mukaan.
Kyllä on vaan hieno vehje ajaa vaikkakaan kokemusta 2 pyöräsistä ei vielä kauheasti ole. Verrokkina testattu autokoulussa cbr 600 ja kawa z 800, ja myös yamaha fz1-n. Kawassa oli kanssa mukavasti vääntöä jo pieniltä kierroksilta asti mutta on tossa 3 sylinterisessä jotenkin oma fiiliksensä
800km ajojen jälkeen ainoana miinuksena mikä itellä on pistänyt on kaasun vähän nykivä käytös pintakaasulla ja moottorijarrulta kaasulle, mutta ilmeisesti näihin on saatavilla jonkin näkösiä ecu päivityksiä niin pitää niihin perehtyä tässä ajokauden loputtua, varmaan myös acran putken kanssa olis ihan paikallaan karttojen pöivittely
Kahdella kaverilla on toi ivansin "mail-order" tune MT-09:ssa ja ei ole mitään valituksia.
Lauantaina loppui ehkä kausi kun 950 sm varastettiin, saattaa toki joku "uusi" tulla vielä tälle kaudelle jos saan rahat ajoissa vakuutusyhtiöltä ja sattuu hyvä syyshinta. Kovin vähän on vaan mielekkäitä korvaavia laitteita olemassa, kotarin uudempi 990 ja aprilian 1200 dorsoduro lähinnä kiinnostelisi. 950 sm oli kyllä upea peli, jotenkin vaan tuntuisi väärältä ostaa uudestaan sama
Tuntuu siltä, että Kotarit on varkaiden suosiossa. Onko tähän olemassa joku selitys ?
Ja niille löytyy aina ostaja. Exc:t ja Sx kelpaa varsin hyvin. Jotkut vie rajan taakse runkonumero viilattuna, toiset myy Suomessa tutuilleen, joille ei ole niin väliksi onko pyörässä runkonumeroa. Tai sitten ottavat itselleen varaosiksi. Ja tosiaan Ktm:n pikku enduroissa ei ole virtalukkoakaan (tai ainakaan ei silloin kuulunut vakiovarustukseen, kun itse olin kevari iässä).Kyl ne kaikki lähtee pihalta kun jollakin tarvetta. Suurin selitys varmaa kotareille sun muille on et ne on varmaa ainoita mitä manssonit osaa ajaa/käynistää sokerista.
Isoissakaan kotareissa ei vissiin ollut sähköistä ajonestoa ja vakuutusyhtiötkin sen tietää. Nykyään tilanne taitaa olla muuttunut 1290/790-malleissa.Tuntuu siltä, että Kotarit on varkaiden suosiossa. Onko tähän olemassa joku selitys ?
188cm kuski. CBR600R. Mahtaako olla liian pienikokoinen pyörä?
Vie pyörä AJ-Bikeen niin ajaa penkissä suoraan omaan ecuun sopivan ohjelman.Osaatko kertoa tästä tarkemmin, pitikö ECU postittaa jenkkeihin asti päivitystä varten? Oma MT09 on menossa päivitykseen loppuviikosta Yamaha centeriin, eli Yamahan oma virallinen päivitys tulee. Mutta ei se vissiin ole yhtä hyvä kuin nämä kolmansien osapuolien softat on.
Pieni vikki, katteiden alle tuleva kumikiinnike eli englannksi "well nut" on suomeksi esimerkiksi kumimutteri tai joustava kiinnike.
Kävin paikallisesta moottoripyöräliikkeestä hakemassa pahimpaan tarpeeseen kaksi kappaletta. Melkein jätin kauppaan kun sanoi hinnaksi 7€ kappale Sain kuitenkin kaksi kappaletta 8 eurolla.
Esimerkiksi:
Kumimutterisarja M5 5 kpl | Motonet Oy
Joustava kiinnike T-flex 3 10,2x14,5mm M5 4kpl
Mistähän saisi nylon tai kumisia prikkoja katteiden ruuvien alle?
Vie pyörä AJ-Bikeen niin ajaa penkissä suoraan omaan ecuun sopivan ohjelman.
Sijainti sattuu olemaan toisella puolella suomea, mutta olen kyllä kuullut paikasta. Sain jo pyörääni (2015 malli) tuon Yamahan oman päivityksen, ei maksanut mitään ja paransi selvästi pyörän käytöstä. Ajo ei ole enää yhtä nykivää vedon kytkeytyessä päälle/pois. Tällainen sen olisi pitänyt olla alunperinkin tehtaalta tullessa, mutta joku lienee kämmännyt. Täytyy katsella ensi kesänä vieläkö tuon säädättäisi dynossa ja poistaisi lambdan, niin saisi varmaan aika täydellisen.
Maali on varmaan se joka maksaa eniten tossa.
Kerran ostin Hornettiin Ermaxin alakatteen/kilventelineen ja ohjeessa oli sahankuva että orggis olisi pitänyt sahata poikki tietystä kohdasta niin lähti palautukseenTuli ostettua Ermaxilta seat cowl RR:ään. Näköjään siinä ei tule mukana minkäänlaisia kiinnikkeitä jolla se lukittas fillariin kiinni, vaan tarkotuksena on laittaa se matkustajan penkki sinne alle ja käyttää sen penkin kiinnikkeitä. Suolanen 150€ jostain ABS-muovin kikkareesta johon on hitsattu tjsp muutama muovin pala, joiden ideana lienee pitää penkki kiinni cowlissa
Satuin myös tilaamaan Ebaystä cowlin ja siinä näyttäs olevan orkkispenkkiä vastaavat sisukset/kiinnikkeet. Hintaa vajaa kaks kymppiä Valitettavasti fillari on jo talvisäilössä niin ei pääse vertailemaan kevättä.
Tässä tälläne vuodatus, löytyykö muita Ermaxin laatuun pettyneitä?
Itse hyödynsin pari viikkoa sitten syysalea ja ostin Fz1-ännän mielestäni ihan edullisesti 4,5k€. Kilometrejä kohtuu maltillisesti 34tkm ja kunto lähes uutta vastaava. Bonuksena Kappan kovat laukut (3kpl) telineineen kaupan päälle.Anyways, kuumeisesti seurannut pyörämarkkinoita ja varusteita, mutta tuntuu että hehkutettu syysale ei toteudu ainakaan isompien vehkeiden kohdalla. Monet ovat myöskin jo tallissa lepäämässä, eli eipä ole varsinaisesti ostajan markkinat. Kovasti kahden vaiheilla olen, sijoittaisiko 3-4k Z750 vai sittenkin tuplaisi budjetin ja kääntäisi katseen CB1000R/FZ1-N. Varsinaista kokemusta ei ole mistään noista, mutta naku se tulee olemaan - kyykyt ei ole meikäläistä varten. Hieman päälle 190 pitkänä myöskin arvelluttaa pienemmän zetan koko verrattuna tonnisiin.
Itsekin ajelin kortin tässä noin kuukausi sitten, pitkäaikaisena unelmana. Täytyy kyllä sanoa, että ensimmäisen ajotunnin jälkeen päällimmäinen fiilis käsittelytehtävistä oli "ei ole mahdollista oppia näin lyhyessä ajassa, ei millään". Hauskana nyanssina vielä, että ennakolta vaikeimmilta tuntuvat tehtävät eli väistöt olivatkin ne kaikista helpoimmat, kun taas ennakolta helpoksi luultu kahdeksikko tuntui aivan tajuttomalta killeriltä. Jopa jarrutustehtävä oli luultua vaikeampi, jos halusi suorittaa sen "siististi". Katseen käyttö oli itselleni se tärkein anti - sen kun oppi, niin kaikki tehtävät tuntuivat loppujenlopuksi melko helpoilta. Kaksipyöräisellä ajelu noin muuten oli kyllä tuttua, onhan sitä tullut mopolla ajeltua ihan vasta tässä noin 10v sitten
Anyways, kuumeisesti seurannut pyörämarkkinoita ja varusteita, mutta tuntuu että hehkutettu syysale ei toteudu ainakaan isompien vehkeiden kohdalla. Monet ovat myöskin jo tallissa lepäämässä, eli eipä ole varsinaisesti ostajan markkinat. Kovasti kahden vaiheilla olen, sijoittaisiko 3-4k Z750 vai sittenkin tuplaisi budjetin ja kääntäisi katseen CB1000R/FZ1-N. Varsinaista kokemusta ei ole mistään noista, mutta naku se tulee olemaan - kyykyt ei ole meikäläistä varten. Hieman päälle 190 pitkänä myöskin arvelluttaa pienemmän zetan koko verrattuna tonnisiin.
Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee seurattua pyörämarkkinoita ja mun perstuntumalla paras valikoima ja halvimmat hinnat on keskikesällä/loppukesästä. Syksyisin ja talvisin on tuntuu että pyörät ovat kalliimpia ja valikoima on huonompaa.
Harvemmin kukaan tosiaan hintapyyntiään tiputtaa mitenkään huomattavasti. Mutta jos ostaja tekee tarjouksen, niin niihin syksyllä kyllä tartutaan herkemmin, jotta säästytään talvisäilytyksen vaivalta ja tilalta. Itse tarjosin tonnin vähemmän mitä oli pyynti ja pyörä jäi käteen.Varmaan ne keillä ei ole talvisäilytyspaikkaa/totesivat kesän jälkeen ettei olekaan oma juttu, pistävät pyöränsä siihen legendaariseen "pakko myyntiin" mutta emmäkään muita alennuksia ole huomannut. Lähinnä varmaan koskee jotain yleisesti hyvin tarjolla olevia tusinamalleja.
Todellisuudessa kun pyörän talvisäilytys maksaa 0-200€, niin ei syksyn verukkeella oikeasti taida kovinkaan moni parempi pyörä vaihtaa omistajaa. Hieman mopokuumeisena olen Nettimotoa katsellut ja nyt näyttäisi olevan selkeästi kesää huonommin tarjolla niitä hieman harvinaisempi malleja, joita olen katsellut. Hinnoissa ei havaittavaa eroa.
Muutoin ne joilla on talvisäilytyshommat kunnossa pitävät pyörän itsellään talven yli ja laittavat sen vasta keväällä takaisin myyntiin, jolloin pyöräkuumetta potevia on enemmän ja siitä voi saada paremman hinnan.
Todellisuudessa kun pyörän talvisäilytys maksaa 0-200€, niin ei syksyn verukkeella oikeasti taida kovinkaan moni parempi pyörä vaihtaa omistajaa. Hieman mopokuumeisena olen Nettimotoa katsellut ja nyt näyttäisi olevan selkeästi kesää huonommin tarjolla niitä hieman harvinaisempi malleja, joita olen katsellut. Hinnoissa ei havaittavaa eroa.