Mopokuumetta

Voi olla myös aiemmin kuristettu ennen noita rajoja. Esimerkiksi tällainenkin löytyy 25kw kuristettuna. Kawasaki ZX-12R 1 200 cm³ 2000 - Jyväskylä - Moottoripyörä
Ei se siitä ymmärtääkseni sallittu A2 kortille. Voinhan nytkin ostaa minkä vaan 1000cc sporttipyörän, kuristaa ja muutoskatsastaa sen 25-35kw, mutta ei se siitä sallitua A2 luokkaan tee?
"A2 Luokkaan kuuluvat moottoripyörät, joiden enimmäisteho on 35 kW, teho/painosuhde enintään 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu ajoneuvosta, jonka teho on yli kaksi kertaa suurempi. (MAX kW = 70!!)"
 
Ei se siitä ymmärtääkseni sallittu A2 kortille. Voinhan nytkin ostaa minkä vaan 1000cc sporttipyörän, kuristaa ja muutoskatsastaa sen 25-35kw, mutta ei se siitä sallitua A2 luokkaan tee?
"A2 Luokkaan kuuluvat moottoripyörät, joiden enimmäisteho on 35 kW, teho/painosuhde enintään 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu ajoneuvosta, jonka teho on yli kaksi kertaa suurempi. (MAX kW = 70!!)"
Enpä tiennyt tuollaisesta rajoituksesta. Silloin kauan sitten kun noita kuristuksia tuli mietittyä oli vielä pikku-a kortti jossa oli tuo 25kw raja.
 
@Z50 meinasi tuolla sivulla 3. ettei tuo 2013 tullut laakimuutos ei vaikuta takautuvasti jo aikaisemmin kuristettuihin pyöriin. Pitää soitella Traficomiin ja selvitellä asiaa. Toisaalta taas aikaisemmin kuristetun papereissa ei välttämättä edes lue alkuperäistehoa, joten pykälän voi kiertää mahdollisesti sitäkin kautta :think:.

EDIT: Tosiaan ei ole heti tarve saada sitä tehokkainta tykkiä alle, valinnanvara on vain aika heikkoa puhuttaessa alle 70kw kyykkypyöristä.
 
Viimeksi muokattu:
Oma '04 Ryx lähti tänään tulille, lokakuussa viimex oli käynnissä ollu. Ihme että akussa oli vielä virtaa tarpeex..! Pihalla seissy ilman peittoo tai mitään siitä asti.. En jaxa selittää mixi näin kävi. Takajarru oli kuollu, nestesäiliö näytti tyhjältä.
 
Hinta lienee oikein, kun Torissakin on ilmoitus ja siinä sama hinta. Jotain erikoista tuossa kyllä on.

E: Tai oli Torissa, nyt en löydä enää ilmoitusta.
E2: Nyt se hävisi Nettimotostakin totaalisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Ajokausi alkoi tänään, kun Ducatin keväthuolto valmistui. Pienessä keväthuollossa meni uusiksi mm. kampiakseli, veivit jne pientä :D

Ratapäiviä odotellessa.

2FEC026F-4DE2-468D-920D-DD7DE421BA98.jpeg
 
Hinta lienee oikein, kun Torissakin on ilmoitus ja siinä sama hinta. Jotain erikoista tuossa kyllä on.

E: Tai oli Torissa, nyt en löydä enää ilmoitusta.
E2: Nyt se hävisi Nettimotostakin totaalisesti.
Samantapainen ilmoitus oli alkukesästä jostain HD:sta. Silloin netissä oli epäilystä että yritettiin vaikuttaa verotuspäätöksen. Tulli ilmeisesti katselee nettimotosta ja muilta kauppapaikoilta käytettyjen hintoja johon sitten perustavat verotuspäätöstä.
 
tuli kaverin 899 kokeiltua, tuntui ettei se edes käänny ellei ala työntää sitä päätä/kroppaa/persettä sinne mutkan suuntaa kuin joku gp kuski.
Paremmin toi 1098 käyttäyty julkisilla teillä, 848 ei koskaan tullut kokeiltua.

65314225_2452848378279029_1754773351944945664_n.jpg



WP_20190630_14_54_36_Rich (2).jpg


10374094_10152905887498858_5388931118597740575_n.jpg
 
Viimeksi muokattu:
tuli kaverin 899 kokeiltua, tuntui ettei se edes käänny ellei ala työntää sitä päätä/kroppaa/persettä sinne mutkan suuntaa kuin joku gp kuski.

65314225_2452848378279029_1754773351944945664_n.jpg



WP_20190630_14_54_36_Rich (2).jpg

Eipä se mikään pyörä OIKEASTI käänny ellei tankoa työnnä ja ukko makaa polvi asfaltissa, mutta katupyörä ja adventure on niin eri planeetalta ettei ihme jos tuntui kankealta ajaa.
 
tuntui vain että tangon työntäminen ei paljoa auttanut, enemmän kropan roikuttamista tai lantiota tartti ihan perus mutkiin.
675 löyty myös ja sehän oli aivan sairaan helppo pyörä ajaa.
Saa tossa v-strom:ssa roikkua aika paljon sillä muuten jalkatapit koskee tiehen.

Edellinen pyörä oli gixxeri ja toinen on buellin 1125cr ettei tässä nyt mitään pelkkää "adventure" pyöräilyä harrastella.

kaveria kävi kyllä sääliksi kun kysyi minulta uudestaan että vaihdetaanko pyöriä paluumatkalla :D

400km tuli sunnuntaina ajettua
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä jokainen pärrä katumutkissa kääntyy kun vaan ohjaa. Roikkuminen ei kyllä vaikuta noissa vauhdeissa.

Ellei sitten ole ihan päin persettä esijännitykset ja/tai jouset kuskin painolle säädetty. Voihan tietty olla geometriaa yritetty muuttaa tietämättä mitä tekee nostamalla keulaa tai tiputtamalla perää.

Ei sitä radallakaan kääntymistä aloiteta polvi maassa mutta siellä nyt onkin kovaa ajaessa "vähän" tarkempaa mistä kääntää että pysyy ajolinjalla.
 
Nyt on hiukan puurot ja vellit sekaisin.

Pyörä kääntyy kyllä roikkumattakin kun kallistaa. ”Roikkumisella” haetaan kääntyvyyttä pienemmällä kallistuskulmalla, koska kallistuskulma on vihollinen, ei tavoite. Mitä pienempi kallistuskulma, sitä enemmän pitoa. Ja mitä pienempi kallistuskulma, sitä vähemmän pyörä kääntyy. Tätä taas kompensoidaan siirtämällä painoa mahdollisimman paljon sisämutkaan. Tietysti kun kallistus on maksimissa, haetaan kropalla myös lisäkääntyvyyttä.

Katuajossa ei kovin merkityksellinen asia ja onkin hauska katsoa monesti, kun porukka roikottelee persettä kadulla ja yläkroppa hanaa vastaan. Paljon tärkeämpi on saada kroppa balanssissa tai sitten mieluummin yläkroppaa sivulle.

Lisäksi Ducatin Superbike vaatii hiukan määrätietoisemman kuljettajan kuin matkalehmä, että siitä saa ulosmitattua mitään.
 
Ajokausi alkoi tänään, kun Ducatin keväthuolto valmistui. Pienessä keväthuollossa meni uusiksi mm. kampiakseli, veivit jne pientä :D

Ratapäiviä odotellessa.

2FEC026F-4DE2-468D-920D-DD7DE421BA98.jpeg

Ajokausi alkoi myös vasta pari viikkoa sitten, mutta täällä pieni keväthuolto tarkoitti vain uusia öljyjä ja jarrunesteitä :D

Alastaron ja Motoparkin kalenterit täälläkin olleet tarkassa syynissä. Mielenkiinnolla seurannut Kymiringin edistymistä myös. Saas nähdä joko tuonne vielä tänä kesänä Moto GP testien jälkeen pääsisi ajelemaan. Rataprofiili näyttää kyllä maukkaalta kun on eri vauhtista mutkaa ja mukavasti korkeuserojakin.

10R.png
 
Ellei sitten ole ihan päin persettä esijännitykset ja/tai jouset kuskin painolle säädetty. Voihan tietty olla geometriaa yritetty muuttaa tietämättä mitä tekee nostamalla keulaa tai tiputtamalla perää.


hyvin mahdollista, kyseinen kaveri on aika kikkamestari :D
 
Ajokausi alkoi myös vasta pari viikkoa sitten, mutta täällä pieni keväthuolto tarkoitti vain uusia öljyjä ja jarrunesteitä :D

Alastaron ja Motoparkin kalenterit täälläkin olleet tarkassa syynissä. Mielenkiinnolla seurannut Kymiringin edistymistä myös. Saas nähdä joko tuonne vielä tänä kesänä Moto GP testien jälkeen pääsisi ajelemaan. Rataprofiili näyttää kyllä maukkaalta kun on eri vauhtista mutkaa ja mukavasti korkeuserojakin.

KymiRing on kyllä kovassa odotuksessa. Olisi hienoa päästä ajamaan jotain oikeaakin moottorirataa. Alkaa olla Alastaroa tahkottu kyllästymiseen asti ja onhan se ihan eri asia ajaa GP radalla, jossa on oikeasti nopeita mutkia ja pitkiä suoria.

Kerran olen käynyt ajamassa Nürburgring Nordschleifella silloisella R1:llä ja onhan se vähän toisenlaista hommaa :D
 
Samantapainen ilmoitus oli alkukesästä jostain HD:sta. Silloin netissä oli epäilystä että yritettiin vaikuttaa verotuspäätöksen. Tulli ilmeisesti katselee nettimotosta ja muilta kauppapaikoilta käytettyjen hintoja johon sitten perustavat verotuspäätöstä.

Tullihan ei noita katsele vaan verohallinto mutta noistahan ne kyllä niitä hintoja tutkailevat.
 
Saipa vihdoin kokonaan valmiiksi Ducatin tälle kesää. Pari fotoa pesun jälkeen ulkoa ja pilotin paikalta.

Termignoni täysränni, MWR ilmansuodatin, race ecu, säädettävä pikakaasu, progrip ducati factory kisatupit, ducati performance tankopainot, öhlins ohjausiskari, brembo täyskelluvat kisalevyt ja ferodo sintterit, hdesa usa kytkin, O.Z Racing Piega R vanteet ja Racetec RR Hard renkaat, orkkis hiilikuitu kitti, single seater. Pikku mukavaa löytyy moposta kiinni ja tyytyväinen omistaja kaikin puolin, nyt vaan ajoa :)

D335FE92-E877-4A2A-85AC-935ADB503AAF.jpeg 9A505777-E69F-4EED-AF2A-36D4EB94BF34.jpeg
 
säädettävä pikakaasu, Racetec RR Hard renkaat

Pikku mukavaa löytyy moposta kiinni ja tyytyväinen omistaja kaikin puolin, nyt vaan ajoa :)

Onpa makian näköinen peli!

Onko säädettävä pikakaasu jotenkin muuten säädettävissä vai rullaa vaihtamalla? Mietin vain että onko joku uusi innovaatio kehitetty tuolle?

Onko noi racetec rr hard vaan uudelleen nimetty k3 rengas vai joku uutuus?
 
Ducati on kyllä kaunis.

Vaikka on itselleni aivan väärän mallinen pyörä, niin silti näitä kuvia katsellessa herää aina himo, josko tuollaisen kuitenkin ostaisi kotarin tilalle talliin hiplattavaksi talvi-iltojen iloksi. :D
 
Nyt löytyisi jollekin mopokuumetta potevalle hieno vuoden 1989 Suzuki Savage 650cc customi, saa ajaa A2-luokan kortilla eli sopii siis aloittelijalle hyvin ja miksei kokeneemmallekin. Yksityisviestillä saa ja pitää kysellä lisätietoja :)
 
Onpa makian näköinen peli!

Onko säädettävä pikakaasu jotenkin muuten säädettävissä vai rullaa vaihtamalla? Mietin vain että onko joku uusi innovaatio kehitetty tuolle?

Onko noi racetec rr hard vaan uudelleen nimetty k3 rengas vai joku uutuus?

Kiitoksia!

Rullaa vaihtamalla onnistuu, mutta sehän on noin 5min operaatio vaihtaa rulla.

Se on K3 siis tuo rengas, keltainen seos eli Hard. Noita renkaitahan on K0, K1, K2 ja K3.

Äärimmäisen hyvä rengas, itsellä menee ajot ehkä 70% rata 30% katu. Pitoa on riittävästi ja kulutuskestävyyskin on hyvä, kunhan laittaa kunnolla ilmaa. Kaverin pilot roadit menetti Alppien reissulla enemmän pintaa kun meikäläisen racetecit :D

Toisilla vanteilla olisi slicksit, mutta en oikein ikinä jaksa vaihtaa vanteita.
 
Toisilla vanteilla olisi slicksit, mutta en oikein ikinä jaksa vaihtaa vanteita.

Heh, mulla melkeen vaihtuu päivittäin ja epävakaalla säällä useamminkin. Toki ajo on pelkkää rataa.

Tuleepa sitä vaihdettua raudoilla renkaatki kesken päivän kun suurinosa noista ratapäiviltä on odottelua. Tosin toiset lämppärit tarttis korjata niin saisi lämmitettyä irto renkaan I valmiiksi.
 
Heh, mulla melkeen vaihtuu päivittäin ja epävakaalla säällä useamminkin. Toki ajo on pelkkää rataa.

Tuleepa sitä vaihdettua raudoilla renkaatki kesken päivän kun suurinosa noista ratapäiviltä on odottelua. Tosin toiset lämppärit tarttis korjata niin saisi lämmitettyä irto renkaan I valmiiksi.

Suurin jaksaminen näissä on se, että itsellä ei ole kärryä ja työmaalta ei aina jaksa kärryä hakea. Sitten tulee vaan mentyä ajamalla rata hommiin usein..

Pari kautta ollut pohdinnassa jo tuo kilvettömän pelin hankinta. Alastaro menee sinne reiluun 1.30 raceteceillä ja muutaman kerran meinannut Ducatin kipata, eikä se nyt olisi ehkä tarkoituksenmukaista.
 
Suurin jaksaminen näissä on se, että itsellä ei ole kärryä ja työmaalta ei aina jaksa kärryä hakea. Sitten tulee vaan mentyä ajamalla rata hommiin usein..

Pari kautta ollut pohdinnassa jo tuo kilvettömän pelin hankinta. Alastaro menee sinne reiluun 1.30 raceteceillä ja muutaman kerran meinannut Ducatin kipata, eikä se nyt olisi ehkä tarkoituksenmukaista.

Joo, tietty slicksit toisi lisää turvamarginaalia kun vauhtikin alkaa olemaan kohtuu kyytiä.

Kisakauden jälkeen saattas taas muutama r6 liikkua ratapalikoilla kohtuu edullisesti.

Itte vaihdoin joskus tyystin seosrenkaisiin kun ajat oli alle 1.30 alastarossa ja täytyy sanoa että olisi pitänyt tehdä aiemmin. Pidon raja on kyllä huomattavasti pehmeämpi (ajelin ennen sitä pirellin sp:llä joka on k3 kanssa käytännössä sama rengas). SP:llä taisin lipata kerran, nykyään ei pysy kyllä yhtä kautta pystyssä millään [emoji23]
 
^ Tankki, takahaarukka ja runkokin ovat erilaisia. Mistä lie osista koottu kun ei näyttänyt seuraavatkaan vuosimallit oikein täsmäävän. Ei näytä tuo tankkikaan oikein alareunastaan sopivan tuohon runkoon :bored:

E: tankki taitaa ainakin olla 2005 mallista. Runko ja takahaarukka taas jostain muusta.

E2: Onko tuo edes tonninen :D näyttää 2004 GSXR 750:ltä:
suz_gsxr750_k4_1lge.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Oisko ratapeli? Toisaalta se yleensä ilmoitetaan erikseen. Onko toi vaimennin vaan omaan silmään kauhea monsteri? :D
Eiköhän kun ei ole kilpeä, eikä katteissa ole paikkojakaan valoille. Mutta vm 2002, tai GSXR 1000 se ei ole. Mittariston punarajakin 14 000 rpm. 750cc on tuo :) En sitten tiedä mitä järkeä on myydä pyörää vanhempana kun se oikeasti on? :confused:
 
UPS toi tänään uuden kypärän eläkkeelle joutavan AGV:n tilalle. AGV Corsa R, pienen ajon jälkeen tuntuu todella hyvältä ja vertikaali näkökenttä on huimaava.

9D4CA816-CC7C-4885-92DF-D75FBC9D926E.jpeg
 
Kuinka paljon eroa huomaat tommosen spoilerillisen kypärän ja spoilerittoman kypärän välillä? Itsellä on tällä hetkellä käytössä X-lite X803, huomattavasti vähemmän pyörteitä kuin vanhan pyöreämmän mallisen kanssa tuntui. Olisi mukava päästä kokeilemaan sporttisemman pyörän kanssa miten tuo vaikuttaa enemmän etukenossa asennossa katteen kanssa.
 
Kuinka paljon eroa huomaat tommosen spoilerillisen kypärän ja spoilerittoman kypärän välillä? Itsellä on tällä hetkellä käytössä X-lite X803, huomattavasti vähemmän pyörteitä kuin vanhan pyöreämmän mallisen kanssa tuntui. Olisi mukava päästä kokeilemaan sporttisemman pyörän kanssa miten tuo vaikuttaa enemmän etukenossa asennossa katteen kanssa.

Kyllä tämä vakaammalta tuntuu selvästi, vaikka en nyt kovin kovaa ole kerennyt sen kanssa vielä ajamaan. Vajaan 200kmh nopeuksissa ainakaan ei yritä pää heilua kovastikaan. Spoilerihan on tässä suunniteltu ohjaamaan ilmaa puvun selkäkyttyrän ohi. Myin juuri viime viikolla 1 osaisen kyttyrällisen pukuni pois, joten en ole vielä testannut kuin 2 osaisen nahkapuvun kanssa jossa ei ole kyttyrää. Täytyy kokeilla miten toimii jahka saa hankittua uuden 1os puvun.
 
No ei oo kyl heilunu pää kovemmissakaan vauhdeissa ihan perus umpikypärälläkään kun on vaan katteen takana kunnolla piilossa. Eri asia tietty jos ei sinne pääse.. Mitään kyttyröitä ei oo iällään ollu.
 
Suomessa ei oikeen voi ajaa muualla kuin radalla kunnolla kantaten. Tuntuu ainakin etelässä päin olevan niin, että mitä mutkaisempi tie, sitä enemmän siinä on reikiä, kuoppia, kumpuja ja hiekkaa. Kun tuli oma pyörä haettua 10v tauon jälkeen, piti mennä piikkiaikojen muistoksi kurkkaamaan bodominjärven lenkki. Pahaa teki ajaa kun puolet on revitty auki ja loput niin täynnä reikää, että keskittyminen meni lähinnä niiden tuijottamiseen. Toivottavasti saavat tuon nyt edes jotenkin ajokelpoiseen kuntoon lähivuosina.
 
Toivottavasti saavat tuon nyt edes jotenkin ajokelpoiseen kuntoon lähivuosina.

En pidättäisi hengitystäni. Se viereinen röylän pätkä on ainakin vaan rapistunut rapistumistaan tässä vuosien varrella.
Samaten porkkalanniemen pätkä ja inkoon museotie molemmat aika reikäisiä elämyksiä. Kyllähän ne nyt ajaa mutta reikiä saa väistellä aika paljon.
 
Suomessa ei oikeen voi ajaa muualla kuin radalla kunnolla kantaten.

Isompien teiden eritasoliittymät on ihan kivoja kanttauspaikkoja. Tuppaavat vaan olemaan aina oikeen käden kurveja.. Kannattaa ainakin pääkaupunkiseudulla sisäkurvissa vetää, on liukasta siinä keskikaistalla kun autot loiskii öljyä siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Isompien teiden eritasoliittymät on ihan kivoja kanttauspaikkoja. Tuppaavat vaan olemaan aina oikeen käden kurveja.. Kannattaa ainakin pääkaupunkiseudulla sisäkurvissa vetää, on liukasta siinä keskikaistalla kun autot loiskii öljyä siihen.

Tuusulantie pohjoiseen ja siitä kehä 3 länteen ramppi = jalkatappi maassa aina.

Toi on vielä hyvä kun siinä on kaksi kaistaa.
 

65314225_2452848378279029_1754773351944945664_n.jpg


vauhtia oli ja kypärä ei yrittänyt päätä nostaa ylös

Ei ole ollut mitään ongelmia ton bell kypärän kaa ellen nyt yritä lentsikoita bongata kun ajelen.

Suomessa ei oikeen voi ajaa muualla kuin radalla kunnolla kantaten. Tuntuu ainakin etelässä päin olevan niin, että mitä mutkaisempi tie, sitä enemmän siinä on reikiä, kuoppia, kumpuja ja hiekkaa. Kun tuli oma pyörä haettua 10v tauon jälkeen, piti mennä piikkiaikojen muistoksi kurkkaamaan bodominjärven lenkki. Pahaa teki ajaa kun puolet on revitty auki ja loput niin täynnä reikää, että keskittyminen meni lähinnä niiden tuijottamiseen. Toivottavasti saavat tuon nyt edes jotenkin ajokelpoiseen kuntoon lähivuosina.

useamman kerran ajaa samaa reittiä niin äkkiä sitä muistaa missä ne kuopat ovat.

Tätä kohtaa tuli pari kertaa edestakaisin ajettua pari viikkoa sitten :)

https://goo.gl/maps/cEoKBeZKmmV3XzdC7

löyty video pätkä youtuubesta


tässä on ehkä parempi kuvan laatu



Tässä toinen paikka

62444831_1773996542704091_7395711621017894912_n.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Isompien teiden eritasoliittymät on ihan kivoja kanttauspaikkoja. Tuppaavat vaan olemaan aina oikeen käden kurveja.. Kannattaa ainakin pääkaupunkiseudulla sisäkurvissa vetää, on liukasta siinä keskikaistalla kun autot loiskii öljyä siihen.

Valitettavasti autoilijat kuvittelevat olevansa myös radalla, ja oikovat näissä niin että ne ovat täynnä hiekkaa ja irtokiviä.
 
Täällä ongelma landella on noi 70-sarjan landcruiserit isoilla karjapuskureilla jotka oikovat mutkissa
 
No ei oo kyl heilunu pää kovemmissakaan vauhdeissa ihan perus umpikypärälläkään kun on vaan katteen takana kunnolla piilossa. Eri asia tietty jos ei sinne pääse.. Mitään kyttyröitä ei oo iällään ollu.

Miksi ei pääsisi katteen taakse? Mutta aina siellä ei voi olla.

Esim. Nopeiden mutkien ulostuloissa kun pää/yläkroppa on pyörän sivulla eikä katteen takana. Jarrutukset kun noustaan pystyyn jne. Kyllä tuosta kypärän spoilerista oikeasti on hyötyä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 943
Viestejä
4 517 291
Jäsenet
74 517
Uusin jäsen
Hanhinho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom