Mopokuumetta

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja JwL, 17.10.2016.

  1. JukkaX

    JukkaX

    Viestejä:
    400
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    No jos on läski. Paljonko sitä vauhtia on sitten tuollaisessa ulostulossa? Jaa, no hyvä jos on hyötyä.
     
  2. Peltsii

    Peltsii

    Viestejä:
    285
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2017
    Esim. Alastaron ”vauhtivasurissa” 150+ kun vielä tarvii kropalla pyörää kääntää kun se on suorassa.

    Kymiringillä sen verran nopeita mutkia, että varmasti joutuu olemaan paljonkin sivussa katteesta.

    Tuli vaan mieleen, että juuri kypärä vaikuttaa melko paljon siihen, pääseekö oikeasti katteen taakse eli leuka kiinni tankkiin.
     
    JukkaX tykkää tästä.
  3. JukkaX

    JukkaX

    Viestejä:
    400
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Juu, hurjastelin äsken Juuasta Juankoskelle, sieltä himmailin Kaaville ja sitten hurjastelua takas Juukaan. 180 mittarissa vedin läpi. Kyllä täällä maalla on mukavaa.
     
    Peltsii tykkää tästä.
  4. Falconi

    Falconi

    Viestejä:
    108
    Rekisteröitynyt:
    11.05.2017
    Itte en kyllä huomannut kypärän vaikutusta muualla ku Kemoran 2. Mutkan jarrussa ku vauhtia se 250 ja sama motoparkin takasuoran päässä jarrussa.

    Toki on mullakin kypärässä sellanen pieni spoileri.

    Enkä kyllä ole pyörääkään kropalla joutunut vänkäämään ku Kemoran 4. mutkan ulostulossa. Tosin eipä vauhtiakaan ole paljoa kun kierrosajat pyörii sen 5 - 6 sekuntia rataennätyksistä. (Motoparkissa vielä enemmän).

    Kypärän hankinnassa olen vain kiinnittänyt huomioo siihen että se on oikeasti tiukka eikä paina otsaa. Tällä hetkellä HJC RPHA 11.

    Harmittavasti tuli pärnussa kipattua siten et tämän vuoden ajelut oli siinä.
     
    JukkaX tykkää tästä.
  5. zapper

    zapper

    Viestejä:
    1 297
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Aika huonossa kunnossa tuokin Juuka-Juankoski väli. Ajoin eilen.
     
    JukkaX tykkää tästä.
  6. Vklnuppi

    Vklnuppi

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    28.07.2017
    Miten ja mitä kävi?
     
  7. Falconi

    Falconi

    Viestejä:
    108
    Rekisteröitynyt:
    11.05.2017
    Etupyörä alta ja solisluu ja lapaluu paskaksi.
     
  8. JukkaX

    JukkaX

    Viestejä:
    400
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Joo heittoja aika paljon..

    Edit: Ootko Juuassa? Pitäskö mennä yhdessä hurjastelemaan?
     
    Viimeksi muokattu: 16.07.2019
  9. JukkaX

    JukkaX

    Viestejä:
    400
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Viimeksi muokattu: 16.07.2019
  10. Vklnuppi

    Vklnuppi

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    28.07.2017
    Auts. Mikä tähän johti ? Oliko paljon vauhtia?
     
  11. Peltsii

    Peltsii

    Viestejä:
    285
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2017
    Itsellä ajat siellä 10sek rataennätyksistä luokassa, mutta olen yrittänyt kiinnittää huomiota kropan käyttöön ja eliminoida sillä kallistuskulmaa ja vähentää kippausriskiä erityisesti avauksissa. Motogp style vähän kankeammin :D

    Ei noissa kypärien aeroissa varmasti älyttömiä vaikutuksia ole, mutta kun vanhan TiTech Evon kun vaihtoi tähän Corsaan niin ero on kyllä huomattava. Kaikkeen tietysti tottuu ja erojen huomaaminen on silloin vaikeampaa.
     
  12. Falconi

    Falconi

    Viestejä:
    108
    Rekisteröitynyt:
    11.05.2017
    Varmasti monta tekijää yksi niistä oli väärä arvio edellä menevän ajivauhdista tai oikeastaan sen puutteesta jarruun mentäessä ja se näkyi olevan muillakin. Mulla oli huonompaa tuuria.

    Juuri tuli mopo ja tavarat tallille Viron reissulta ja en ole kerennyt lataamaan dataa (jos edes toimii enää) pyörästä niin tarkkaa vauhtia vaikea sanoa. Veikkaan 80-150 väliin.

    Täytyy hoitaa ukko eka kuntoon niin talvella on aikaa ihmetellä.
     
  13. Jyrmo

    Jyrmo Köyhä

    Viestejä:
    244
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tänään tuli OZ:ssa käytettyä PP3:n koko alaa :tup:
     
  14. Vklnuppi

    Vklnuppi

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    28.07.2017
    Aivan siis radalla tapahtunut. No mutta onneksi ei käynyt pahemmin kuitenkaan :tup:
     
  15. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Gopro tuli kypärään asennettua pari kertaa aikoinaan silloin kyllä huomasi että painoi päätä vauhdissa.

    Aamu-yöllä joskus kahden maissa kun tuli kokeiltua kuinka toi k3 gixxeri kulki kutosella kunnes alkoi etupää nousemaan, nestereppu toimi tavallaan laskuvarjona :D

    PP3?
     
    JukkaX tykkää tästä.
  16. BurnHard

    BurnHard

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    02.01.2017
    Villi veikkaus Pilot Power 3.
     
    Jyrmo, bimbobob ja JukkaX tykkäävät tästä.
  17. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    König tykkää tästä.
  18. Infinity

    Infinity

    Viestejä:
    646
    Rekisteröitynyt:
    28.03.2017
    Piti olla tämä vuosi ilman kaksipyöräistä, toisin kävi.
    2019 Monkey 125, päivän alussa matkamittari sanoi 0, nyt 187km. Tuli muinoin aloitettua kaksipyöräisten parissa -72 jäykkäperäisellä metallihohto punaisella mankilla, voisi sanoa ympyrän sulkeutuneen.

    2019-07-19 12.13.10.jpg 2019-07-19 20.14.50.jpg
     
    Phenomenal, VeGe-, Topi ja 18 muuta tykkäävät tästä.
  19. MarkusV

    MarkusV

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    17.01.2017
    Millainen uusi monkey on ajella? Oletko käynyt lainkaan pikatiellä? Muistelen että jossain luki että huiput noin 90km/h?
     
  20. Infinity

    Infinity

    Viestejä:
    646
    Rekisteröitynyt:
    28.03.2017
    Mukavin MP tähän saakka mitä ollut tallissa, jopa entinen 600 Hornet jää kakkoseksi. Tuo mankin satula on mestariteos.

    Jonkin verran ajoin VT8 kun Turusta ajoin pyörän Poriin. Mittariin huiput taitaa noissa olla vakiona jotain 105-110km/h, todellista sitten tuolla 90km/h paikkeilla. Ajelen melko rauhallisesti tuota sisään, mutta 85-90km/h mittariin on ihan mukava ajella.

    Takegawan putki tulee kunhan niiden saatavuus paranee, täysin alkuperäisen näköinen katin mutkaa lukuunottamatta, mutta äänet hieman vakiota kovemmat. Näkyy olevan 3kk jono, ilmeisesti suosittu.
     
    MarkusV tykkää tästä.
  21. MarkusV

    MarkusV

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    17.01.2017
    Okei kuulostaa hyvältä. En tie malttaisko tuollaiseen vaihtaa Zx-6r 636c on jotenki niin kiva paukutella pitkin keskustaa :lol: Täytyy varmaa käydä koeajolla jossain sitten tiedän muuttuisiko mieli :eek:
     
  22. KLF

    KLF

    Viestejä:
    605
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kävit sen varmaan Bikeworldista hakemassa?

    Pitäis käydä itsekin koeistumassa tuota ihan mielenkiinnosta, se kun näyttää kuvissa niin pieneltä mutta speksien mukaan on istuimeltaan korkeampi kuin edellinen Ducati :D
     
  23. Infinity

    Infinity

    Viestejä:
    646
    Rekisteröitynyt:
    28.03.2017
    Bikeworldistä joo, näytti vielä olevan ainakin yksi keltainen "hyllyssä".

    Alkuun meinasin keltaiseen itsekin kallistua kun on niin kivan retro väri, mutta niissä etuhaarukat oli niin täysin eri väriset koko muuhun pyörään joten punainen vei voiton.
     
    MarkusV tykkää tästä.
  24. Berzza

    Berzza

    Viestejä:
    371
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Olispa rahaa (paljon).
    Moto Morini olis kyllä aika maukas peli, mutta ei ehkä paras vaihtoehto suomessa.

     
  25. Rockbear

    Rockbear

    Viestejä:
    88
    Rekisteröitynyt:
    16.05.2017
    Minuutit on pitkiä silloin, kun on oikeasti hätä.
     
  26. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Onko toi Monkey suhkot samankokoinen Grommiin verrattuna?
     
  27. Infinity

    Infinity

    Viestejä:
    646
    Rekisteröitynyt:
    28.03.2017
    Viimeksi muokattu: 20.07.2019
    bimbobob ja MarkusV tykkäävät tästä.
  28. Vklnuppi

    Vklnuppi

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    28.07.2017
    Hieno :tup: Tuollainen tulee varmasti vielä hankittua joskus. Olen yrittänyt perustella puolisolle Monkeyn hankkimista sillä, että hänen olisi helppo aloittaa harrastus Monkeyllä :D Ei ole vielä mennyt läpi :(

    Akrapovicin putki näyttää Monkeyssä hyvältä.
     
    Aloe tykkää tästä.
  29. JukkaX

    JukkaX

    Viestejä:
    400
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    No ompa Honda iskeny taas kultasuoneen hienolla 'moottoripyörällä'.. ;-P
     
  30. Berzza

    Berzza

    Viestejä:
    371
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Aloin tässä miettimään, että pitäisi tuohon A1 - luokkaan saada vähän järkevyyttä. (Koko A1, A2 jne. järjestelmä kaipaisi parannuksia, mutta tällä on toistaiseksi mentävä)
    Tuo keinotekoinen 125cc rajoitus perustuu ikivanhaan jakoon, jolloin oli 2-tahtikoneita, joilla saatiin päälle 30 heppaa ulos. Tämä nykyinen 11 kW ja 125cc raja on aivan naurettava ja aikansa elänyt. Juuri ja juuri pääsee siihen sataseen, kun aivan kahva tapissa vetää menemään. Jos kerran pitää kuutiotilavuusrajoitus olla, niin nostettaisiin vaikka 200cc:n se. Maailmassa (aasiassa lähinnä) on todella paljon 150-180cc pyöriä, joita olisi sitten mahdollista (järkevää) tarjota myös Euroopassa, joka lisäisi mahdollisesti valikoimaa sekä (saattaisi) tiputtaa hintojakin. Painoerokin 125cc ja vaikkapa 160cc pyörillä on täysin olematon.

    Joku tehoraja voitaisiin toki myös pitää, vaikkapa 14 tai 15 kW. Tämä pieni tehonlisäys ja suuremman tilavuuden tuoma väännönlisäys tarkoittaisi, ettei välttämättä tarvitsisi aina ihan kahva tapissa vetää, jolloin ajaminenkin olisi turvallisempaa (turvallisuutta lisäisi myös se, että pystyisi oikeasti ajamaan muun liikenteen nopeudella). Mahdollisesti myös polttoaineenkulutus / päästöt olisivat pienempiä, koska voitaisiin ajaa paremman hyötysuhteen alueella, eikä kokoajan kaasu täysillä.

    Muutama esimerkki Intiasta, kun se nyt tuli ekana mieleen ja saa englanniksi sivut. Muualtakin maailmasta löytyy runsaasti eri vaihtoehtoja:

    Yamaha SZ-RR |149cc |12,1 PS / 12,8 Nm
    Yamaha SZ RR Version 2.0 Mileage, Performance, Price, Images, Specification and Colors | Yamaha India

    Yamaha MT15 | 155cc | 19,3 PS / 14,7 Nm
    Yamaha MT-15 Hyper Naked Bike Price, Model, Mileage, Specifications, Images | Yamaha India

    Suzuki Gixxer | 155cc | 14,1 PS / 14 Nm
    Gixxer

    Honda Hornet 160R | 162cc | 15 PS / 14,5 Nm
    CB Hornet 160R

    Sitten verrokiksi 125cc suomesta.

    Yamaha MT-125 | 124cc | 15 PS / 12,4 Nm
    MT-125 | Yamaha Center

    Suzuki GSX-S125 | 124cc | 15 PS / 11,5 Nm
    GSX-S125XA - Moto

    Eli itseasiassa tuossa suomessa myytävässä 125 vekottimessa on enemmän tehoa, mutta vähemmän vääntöä, kuin noissa kolmessa intialaisessa. Tuo intialainen MT15 on ainakin ilmoitettu vielä 2 kiloa kevyemmäksi, kuin suomessa myytävä MT-125.

    Eivät tietysti ole täysin samoja malleja ja muitakin vaikuttavia tekijöitä toki on, mutta tuo 125cc raja on täysin naurettava ja aikansa elänyt.

    Mitähän kautta voisi pistää jollekin järkevälle euroedustajalle viestiä, että tekisi jonkinmoisen aloitteen tuosta...

    Itse olen kyllä jo aikoja sitten ohittanut A1 vaiheen, mutta onhan tuo ihan järjetöntä nykyisille ja tuleville A1-korttilaisille.

    (Pahoittelut PS:n käytöstä. Oli vaan ilmoitettu PS monessa paikassa, eikä jaksanut alkaa muuntamaan kilowateiks)
     
    Viimeksi muokattu: 21.07.2019
  31. Infinity

    Infinity

    Viestejä:
    646
    Rekisteröitynyt:
    28.03.2017
    Noudattaako ihmiset noita A1 ja A2 rajoituksia kovinkaan tunnokkaasti? Nykypäivänä piikkisistä nelareista ei taida hirveitä tehoja saada irti, mutta kevari-iässä en tainnut tietää ketään, joka ei olisi kuristuksia heittänyt mäkeen ja otettu sitä reilua 30 heppaa irti mikä 2t koneista lähti. Sama homma oli muistaakseni pikku-a kortin kanssa.
     
    sellu, JukkaX, Vklnuppi ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  32. JukkaX

    JukkaX

    Viestejä:
    400
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Ehhe, kaverilla oli joskus -87 n. RG 125 Gamma Suzuki josta oli kuristuxia purettu ja niin se luuli että voittais miun -72 R5 350 Yamahan (36 HP) mut toisin edelleen kävi, kyllä sitä harmitti :- )
     
  33. t90125

    t90125

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2016
    Tänä kesänä on ollut enemmän intoa ajella kuin pariin viime vuoteen. Ei malta töissä istuessa odottaa, että pääse taas ajamaan. Haaveissa alkaa olla joku matkapyörä, esim. Tracer 900 tai muu vastaava kevyehkö pyörä. GoldWing ja muut jättipyörät ei vielä houkuttele, mutta ei sitä tiedä jatkossa:hungry: Nykyinen MT-09 on kyllä muuten mahtava pyörä, mutta pidemmillä matkoilla ja varsinkin huonolla säällä kaipaisin enemmän mukavuutta.

    IMG_MT.jpeg
     
    JukkaX, smicke, Rikardo ja 4 muuta tykkäävät tästä.
  34. pneumatic

    pneumatic

    Viestejä:
    70
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2016
    Tällä viikolla asentelen sportscreenin omaan äspeeseen, moottoritievauhdit on pidemmän päälle hieman epämieluisia. Kypärän vaihdoin jo aerodynaamisempaan ja se auttoi huomattavasti :tup:

    Harkinnassa ollut myös comfort seat, mutta internetsi kertoo että niitä ois parempiakin kuin OEM :tdown:
     
    t90125 tykkää tästä.
  35. t90125

    t90125

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2016
    Minulla on OEM comfort seat, ja se oli minulle todella suuri parannus vakioon verrattuna. Vakiolla alkoi puolen tunnin ajon jälkeen takapuolta särkemään. Laitatko Yamahan oman sportscreenin? Olen miettinyt sen hankintaa. Kerrohan kokemuksia kun on paikallaan. En ole uskaltanut vielä screeniä ostaa, kun edellisessä pyörässä kaikki kokeilemani screenit aiheuttivat hirvittävää melua ja buffetingia.
     
    pneumatic tykkää tästä.
  36. JesseR

    JesseR

    Viestejä:
    303
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    No eikös ne motarit ole aina vaikka olis mikä pyörä olis alla =P Tollanen SP olis kyllä siisti. Tai sitten perus MT-09 valkomustana :drool:

    Mutta koska oma GSR (´07) vielä rokkaa niin ajetaan loppuun :D
    IMG_20190714_193559_470.jpg
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2019
    pneumatic tykkää tästä.
  37. sellu

    sellu

    Viestejä:
    318
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Miten pahasti ottaa tuulta +120kmh vauhdeissa?
     
  38. pneumatic

    pneumatic

    Viestejä:
    70
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2016
    Mulla on vissiin teräsperse kun ei oo vielä ainakaan tullut kipeäksi kertaakaan. Ainoa mikä välillä vähän häiritsee on eteenpäin valuminen, siksi tekisi mieli vaihtaa satulaa :lol:

    Joo, sain tuon yamahan oman neuvoteltua edulliseen hintaan. Kun vauhtoi tuulenohjaajalla varustetusta pyörästä tähän niin kyllä tuli äitiä ikävä, toivottavasti tuo on fiksusti suunniteltu ettei vaan muutu tosiaan kypärän vatkaamiseksi :tdown:
     
    t90125 tykkää tästä.
  39. pneumatic

    pneumatic

    Viestejä:
    70
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2016
    No niinhän se kyllä on, mutta on noissa erojakin mukavuuden suhteen :lol:

    Se musta/harmaa fluo keltaisilla vanteilla on kyllä porno :drool:
     
    JesseR tykkää tästä.
  40. JesseR

    JesseR

    Viestejä:
    303
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Tuossa omassa nakussa huomaa selvän eron jo sillä että laittaa tankkilaukun paikalleen, hävittää jostain syystä motari tuulet lähes täysin. Tullut nyt 10vuoden aikana käytettyä ehkä 5 kertaa yhteensä :lol:
     
  41. rehunmasiina

    rehunmasiina

    Viestejä:
    312
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tuohan on 2018 malli ja 2019 malli näyttää tältä! Koskahan mahtaa tämän vuoden mallia olla saatavissa suomesta?
     
  42. Infinity

    Infinity

    Viestejä:
    646
    Rekisteröitynyt:
    28.03.2017
    ?

    Sama pyörähän tuo on, jenkeissä vain rumempi takavalo ja vilkut.
     
  43. t90125

    t90125

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2016
    Kaikki siinä osuu suoraan vartaloon ja päähän, joten kyllähän siinä saa kunnolla ohjaustangossa roikkua kiinni:) Toisaalta se on "puhdasta" tuulta eli ei juurikaan heiluttele kypärää eikä röpellä. En silti haluais motarilla pidempää pätkää ajaa.
     
    sellu tykkää tästä.
  44. smicke

    smicke

    Viestejä:
    373
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Pistiin omaan pappamopoon flyscreenin joka yllättävän paljon poistaa tuulta vartalon alueelta. Jaksoin ajella tunnin motaria eilen. Lähinnä jalat väsyy kun tuuli työntää polvia irti tankista.

    IMG_20190629_191241.jpg
     
    Viimeksi muokattu: 24.07.2019
    Vklnuppi, t90125, Starglazer ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  45. Kumikalma

    Kumikalma

    Viestejä:
    33
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mikäs V7 kyseessä? :geek:
     
  46. smicke

    smicke

    Viestejä:
    373
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Kakkos stone on. Kiva kaupunkimopo ja kaunis. Mummot ottavat kuvia kun pistää parkkiin. :)
     
    t90125 ja Vklnuppi tykkäävät tästä.
  47. Kumikalma

    Kumikalma

    Viestejä:
    33
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Guzzilla kun on liikenteessä niin aika monesti saa juttuseuraa kun pysähtyy. :)
     
  48. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 772
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Omaan trumppaan miettinyt samaa kun toi keula on vähän orvon näköinen kun ei ole kuin mini mittaristo ja nyt vain tuollainen typerä ja väliaikainen muovilätkä edessä, pitäisi vain löytää pieni ja matala täysin musta.

    IMG_20190612_193402.jpg
     
  49. smicke

    smicke

    Viestejä:
    373
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Dart flyscreeniltä löytyy. Tilasin omani sieltä. Tuo mun on Marlin, pienempiäkin on ja niitä myös täysin mustana. Täydentävät kyllä hyvin retropyörän keulaa.

    Triumph Bonneville / T100 Classic Windshield
     
  50. KLF

    KLF

    Viestejä:
    605
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016