Mopokuumetta

Miksi ei pääsisi katteen taakse? Mutta aina siellä ei voi olla.

Esim. Nopeiden mutkien ulostuloissa kun pää/yläkroppa on pyörän sivulla eikä katteen takana. Jarrutukset kun noustaan pystyyn jne. Kyllä tuosta kypärän spoilerista oikeasti on hyötyä.
No jos on läski. Paljonko sitä vauhtia on sitten tuollaisessa ulostulossa? Jaa, no hyvä jos on hyötyä.
 
No jos on läski. Paljonko sitä vauhtia on sitten tuollaisessa ulostulossa? Jaa, no hyvä jos on hyötyä.

Esim. Alastaron ”vauhtivasurissa” 150+ kun vielä tarvii kropalla pyörää kääntää kun se on suorassa.

Kymiringillä sen verran nopeita mutkia, että varmasti joutuu olemaan paljonkin sivussa katteesta.

Tuli vaan mieleen, että juuri kypärä vaikuttaa melko paljon siihen, pääseekö oikeasti katteen taakse eli leuka kiinni tankkiin.
 
Juu, hurjastelin äsken Juuasta Juankoskelle, sieltä himmailin Kaaville ja sitten hurjastelua takas Juukaan. 180 mittarissa vedin läpi. Kyllä täällä maalla on mukavaa.
 
Itte en kyllä huomannut kypärän vaikutusta muualla ku Kemoran 2. Mutkan jarrussa ku vauhtia se 250 ja sama motoparkin takasuoran päässä jarrussa.

Toki on mullakin kypärässä sellanen pieni spoileri.

Enkä kyllä ole pyörääkään kropalla joutunut vänkäämään ku Kemoran 4. mutkan ulostulossa. Tosin eipä vauhtiakaan ole paljoa kun kierrosajat pyörii sen 5 - 6 sekuntia rataennätyksistä. (Motoparkissa vielä enemmän).

Kypärän hankinnassa olen vain kiinnittänyt huomioo siihen että se on oikeasti tiukka eikä paina otsaa. Tällä hetkellä HJC RPHA 11.

Harmittavasti tuli pärnussa kipattua siten et tämän vuoden ajelut oli siinä.
 
https://m.imgur.com/a/vQdJNAD
vQdJNAD


Onko tuo spoileri..? Tuon varassa pysyy kypärä hyvin pystyssä lattialla/asfaltilla.
 
Viimeksi muokattu:
Itte en kyllä huomannut kypärän vaikutusta muualla ku Kemoran 2. Mutkan jarrussa ku vauhtia se 250 ja sama motoparkin takasuoran päässä jarrussa.

Toki on mullakin kypärässä sellanen pieni spoileri.

Enkä kyllä ole pyörääkään kropalla joutunut vänkäämään ku Kemoran 4. mutkan ulostulossa. Tosin eipä vauhtiakaan ole paljoa kun kierrosajat pyörii sen 5 - 6 sekuntia rataennätyksistä. (Motoparkissa vielä enemmän).

Kypärän hankinnassa olen vain kiinnittänyt huomioo siihen että se on oikeasti tiukka eikä paina otsaa. Tällä hetkellä HJC RPHA 11.

Harmittavasti tuli pärnussa kipattua siten et tämän vuoden ajelut oli siinä.

Itsellä ajat siellä 10sek rataennätyksistä luokassa, mutta olen yrittänyt kiinnittää huomiota kropan käyttöön ja eliminoida sillä kallistuskulmaa ja vähentää kippausriskiä erityisesti avauksissa. Motogp style vähän kankeammin :D

Ei noissa kypärien aeroissa varmasti älyttömiä vaikutuksia ole, mutta kun vanhan TiTech Evon kun vaihtoi tähän Corsaan niin ero on kyllä huomattava. Kaikkeen tietysti tottuu ja erojen huomaaminen on silloin vaikeampaa.
 
Auts. Mikä tähän johti ? Oliko paljon vauhtia?

Varmasti monta tekijää yksi niistä oli väärä arvio edellä menevän ajivauhdista tai oikeastaan sen puutteesta jarruun mentäessä ja se näkyi olevan muillakin. Mulla oli huonompaa tuuria.

Juuri tuli mopo ja tavarat tallille Viron reissulta ja en ole kerennyt lataamaan dataa (jos edes toimii enää) pyörästä niin tarkkaa vauhtia vaikea sanoa. Veikkaan 80-150 väliin.

Täytyy hoitaa ukko eka kuntoon niin talvella on aikaa ihmetellä.
 
Varmasti monta tekijää yksi niistä oli väärä arvio edellä menevän ajivauhdista tai oikeastaan sen puutteesta jarruun mentäessä ja se näkyi olevan muillakin. Mulla oli huonompaa tuuria.

Juuri tuli mopo ja tavarat tallille Viron reissulta ja en ole kerennyt lataamaan dataa (jos edes toimii enää) pyörästä niin tarkkaa vauhtia vaikea sanoa. Veikkaan 80-150 väliin.

Täytyy hoitaa ukko eka kuntoon niin talvella on aikaa ihmetellä.

Aivan siis radalla tapahtunut. No mutta onneksi ei käynyt pahemmin kuitenkaan :tup:
 
Gopro tuli kypärään asennettua pari kertaa aikoinaan silloin kyllä huomasi että painoi päätä vauhdissa.

Aamu-yöllä joskus kahden maissa kun tuli kokeiltua kuinka toi k3 gixxeri kulki kutosella kunnes alkoi etupää nousemaan, nestereppu toimi tavallaan laskuvarjona :D

Tänään tuli OZ:ssa käytettyä PP3:n koko alaa :tup:

PP3?
 
Piti olla tämä vuosi ilman kaksipyöräistä, toisin kävi.
2019 Monkey 125, päivän alussa matkamittari sanoi 0, nyt 187km. Tuli muinoin aloitettua kaksipyöräisten parissa -72 jäykkäperäisellä metallihohto punaisella mankilla, voisi sanoa ympyrän sulkeutuneen.

2019-07-19 12.13.10.jpg
2019-07-19 20.14.50.jpg

Millainen uusi monkey on ajella? Oletko käynyt lainkaan pikatiellä? Muistelen että jossain luki että huiput noin 90km/h?
 
Millainen uusi monkey on ajella? Oletko käynyt lainkaan pikatiellä? Muistelen että jossain luki että huiput noin 90km/h?
Mukavin MP tähän saakka mitä ollut tallissa, jopa entinen 600 Hornet jää kakkoseksi. Tuo mankin satula on mestariteos.

Jonkin verran ajoin VT8 kun Turusta ajoin pyörän Poriin. Mittariin huiput taitaa noissa olla vakiona jotain 105-110km/h, todellista sitten tuolla 90km/h paikkeilla. Ajelen melko rauhallisesti tuota sisään, mutta 85-90km/h mittariin on ihan mukava ajella.

Takegawan putki tulee kunhan niiden saatavuus paranee, täysin alkuperäisen näköinen katin mutkaa lukuunottamatta, mutta äänet hieman vakiota kovemmat. Näkyy olevan 3kk jono, ilmeisesti suosittu.
 
Okei kuulostaa hyvältä. En tie malttaisko tuollaiseen vaihtaa Zx-6r 636c on jotenki niin kiva paukutella pitkin keskustaa :lol: Täytyy varmaa käydä koeajolla jossain sitten tiedän muuttuisiko mieli :eek:
 
Kävit sen varmaan Bikeworldista hakemassa?

Pitäis käydä itsekin koeistumassa tuota ihan mielenkiinnosta, se kun näyttää kuvissa niin pieneltä mutta speksien mukaan on istuimeltaan korkeampi kuin edellinen Ducati :D
 
Bikeworldistä joo, näytti vielä olevan ainakin yksi keltainen "hyllyssä".

Alkuun meinasin keltaiseen itsekin kallistua kun on niin kivan retro väri, mutta niissä etuhaarukat oli niin täysin eri väriset koko muuhun pyörään joten punainen vei voiton.
 
Olispa rahaa (paljon).
Moto Morini olis kyllä aika maukas peli, mutta ei ehkä paras vaihtoehto suomessa.

 
Mjaha, jo on moottoripyörällä kolaroitu. :facepalm:
"– Moottoripyörä oli jytkässyt vasemmalla kaistalla henkilöauton perään. Siinä aloitettiin elvytys paikan päällä. "
"-Kuoli ennen sairaalaan toimittamista."
(itse ihmettelen miksi sairaalaan viedään, kun eihän sairaaloissa nykyisin osata enää edes avohaavojakaan hoitaa. Saatikka liikenne onnettomuuden aiheuttajia/loukkaantuneita.)

Tiet, kadut ja bussipysäkit ja asfaltin reunukset ovat vielä täynnä pöllyävää hiekkaa, sekä ajo skilssit voi olla talven jälkeen monella ruosteessa.

Minuutit on pitkiä silloin, kun on oikeasti hätä.
 
Piti olla tämä vuosi ilman kaksipyöräistä, toisin kävi.
2019 Monkey 125, päivän alussa matkamittari sanoi 0, nyt 187km. Tuli muinoin aloitettua kaksipyöräisten parissa -72 jäykkäperäisellä metallihohto punaisella mankilla, voisi sanoa ympyrän sulkeutuneen.

2019-07-19 12.13.10.jpg
2019-07-19 20.14.50.jpg

Hieno :tup: Tuollainen tulee varmasti vielä hankittua joskus. Olen yrittänyt perustella puolisolle Monkeyn hankkimista sillä, että hänen olisi helppo aloittaa harrastus Monkeyllä :D Ei ole vielä mennyt läpi :(

Akrapovicin putki näyttää Monkeyssä hyvältä.
 
Aloin tässä miettimään, että pitäisi tuohon A1 - luokkaan saada vähän järkevyyttä. (Koko A1, A2 jne. järjestelmä kaipaisi parannuksia, mutta tällä on toistaiseksi mentävä)
Tuo keinotekoinen 125cc rajoitus perustuu ikivanhaan jakoon, jolloin oli 2-tahtikoneita, joilla saatiin päälle 30 heppaa ulos. Tämä nykyinen 11 kW ja 125cc raja on aivan naurettava ja aikansa elänyt. Juuri ja juuri pääsee siihen sataseen, kun aivan kahva tapissa vetää menemään. Jos kerran pitää kuutiotilavuusrajoitus olla, niin nostettaisiin vaikka 200cc:n se. Maailmassa (aasiassa lähinnä) on todella paljon 150-180cc pyöriä, joita olisi sitten mahdollista (järkevää) tarjota myös Euroopassa, joka lisäisi mahdollisesti valikoimaa sekä (saattaisi) tiputtaa hintojakin. Painoerokin 125cc ja vaikkapa 160cc pyörillä on täysin olematon.

Joku tehoraja voitaisiin toki myös pitää, vaikkapa 14 tai 15 kW. Tämä pieni tehonlisäys ja suuremman tilavuuden tuoma väännönlisäys tarkoittaisi, ettei välttämättä tarvitsisi aina ihan kahva tapissa vetää, jolloin ajaminenkin olisi turvallisempaa (turvallisuutta lisäisi myös se, että pystyisi oikeasti ajamaan muun liikenteen nopeudella). Mahdollisesti myös polttoaineenkulutus / päästöt olisivat pienempiä, koska voitaisiin ajaa paremman hyötysuhteen alueella, eikä kokoajan kaasu täysillä.

Muutama esimerkki Intiasta, kun se nyt tuli ekana mieleen ja saa englanniksi sivut. Muualtakin maailmasta löytyy runsaasti eri vaihtoehtoja:

Yamaha SZ-RR |149cc |12,1 PS / 12,8 Nm
Yamaha SZ RR Version 2.0 Mileage, Performance, Price, Images, Specification and Colors | Yamaha India

Yamaha MT15 | 155cc | 19,3 PS / 14,7 Nm
Yamaha MT-15 Hyper Naked Bike Price, Model, Mileage, Specifications, Images | Yamaha India

Suzuki Gixxer | 155cc | 14,1 PS / 14 Nm
Gixxer

Honda Hornet 160R | 162cc | 15 PS / 14,5 Nm
CB Hornet 160R

Sitten verrokiksi 125cc suomesta.

Yamaha MT-125 | 124cc | 15 PS / 12,4 Nm
MT-125 | Yamaha Center

Suzuki GSX-S125 | 124cc | 15 PS / 11,5 Nm
GSX-S125XA - Moto

Eli itseasiassa tuossa suomessa myytävässä 125 vekottimessa on enemmän tehoa, mutta vähemmän vääntöä, kuin noissa kolmessa intialaisessa. Tuo intialainen MT15 on ainakin ilmoitettu vielä 2 kiloa kevyemmäksi, kuin suomessa myytävä MT-125.

Eivät tietysti ole täysin samoja malleja ja muitakin vaikuttavia tekijöitä toki on, mutta tuo 125cc raja on täysin naurettava ja aikansa elänyt.

Mitähän kautta voisi pistää jollekin järkevälle euroedustajalle viestiä, että tekisi jonkinmoisen aloitteen tuosta...

Itse olen kyllä jo aikoja sitten ohittanut A1 vaiheen, mutta onhan tuo ihan järjetöntä nykyisille ja tuleville A1-korttilaisille.

(Pahoittelut PS:n käytöstä. Oli vaan ilmoitettu PS monessa paikassa, eikä jaksanut alkaa muuntamaan kilowateiks)
 
Viimeksi muokattu:
Noudattaako ihmiset noita A1 ja A2 rajoituksia kovinkaan tunnokkaasti? Nykypäivänä piikkisistä nelareista ei taida hirveitä tehoja saada irti, mutta kevari-iässä en tainnut tietää ketään, joka ei olisi kuristuksia heittänyt mäkeen ja otettu sitä reilua 30 heppaa irti mikä 2t koneista lähti. Sama homma oli muistaakseni pikku-a kortin kanssa.
 
Ehhe, kaverilla oli joskus -87 n. RG 125 Gamma Suzuki josta oli kuristuxia purettu ja niin se luuli että voittais miun -72 R5 350 Yamahan (36 HP) mut toisin edelleen kävi, kyllä sitä harmitti :- )
 
Tänä kesänä on ollut enemmän intoa ajella kuin pariin viime vuoteen. Ei malta töissä istuessa odottaa, että pääse taas ajamaan. Haaveissa alkaa olla joku matkapyörä, esim. Tracer 900 tai muu vastaava kevyehkö pyörä. GoldWing ja muut jättipyörät ei vielä houkuttele, mutta ei sitä tiedä jatkossa:hungry: Nykyinen MT-09 on kyllä muuten mahtava pyörä, mutta pidemmillä matkoilla ja varsinkin huonolla säällä kaipaisin enemmän mukavuutta.

IMG_MT.jpeg
 
Tänä kesänä on ollut enemmän intoa ajella kuin pariin viime vuoteen. Ei malta töissä istuessa odottaa, että pääse taas ajamaan. Haaveissa alkaa olla joku matkapyörä, esim. Tracer 900 tai muu vastaava kevyehkö pyörä. GoldWing ja muut jättipyörät ei vielä houkuttele, mutta ei sitä tiedä jatkossa:hungry: Nykyinen MT-09 on kyllä muuten mahtava pyörä, mutta pidemmillä matkoilla ja varsinkin huonolla säällä kaipaisin enemmän mukavuutta.

IMG_MT.jpeg

Tällä viikolla asentelen sportscreenin omaan äspeeseen, moottoritievauhdit on pidemmän päälle hieman epämieluisia. Kypärän vaihdoin jo aerodynaamisempaan ja se auttoi huomattavasti :tup:

Harkinnassa ollut myös comfort seat, mutta internetsi kertoo että niitä ois parempiakin kuin OEM :tdown:
 
Tällä viikolla asentelen sportscreenin omaan äspeeseen, moottoritievauhdit on pidemmän päälle hieman epämieluisia. Kypärän vaihdoin jo aerodynaamisempaan ja se auttoi huomattavasti :tup:

Harkinnassa ollut myös comfort seat, mutta internetsi kertoo että niitä ois parempiakin kuin OEM :tdown:

Minulla on OEM comfort seat, ja se oli minulle todella suuri parannus vakioon verrattuna. Vakiolla alkoi puolen tunnin ajon jälkeen takapuolta särkemään. Laitatko Yamahan oman sportscreenin? Olen miettinyt sen hankintaa. Kerrohan kokemuksia kun on paikallaan. En ole uskaltanut vielä screeniä ostaa, kun edellisessä pyörässä kaikki kokeilemani screenit aiheuttivat hirvittävää melua ja buffetingia.
 
...moottoritievauhdit on pidemmän päälle hieman epämieluisia.
No eikös ne motarit ole aina vaikka olis mikä pyörä olis alla =P Tollanen SP olis kyllä siisti. Tai sitten perus MT-09 valkomustana :drool:

Mutta koska oma GSR (´07) vielä rokkaa niin ajetaan loppuun :D
IMG_20190714_193559_470.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tänä kesänä on ollut enemmän intoa ajella kuin pariin viime vuoteen. Ei malta töissä istuessa odottaa, että pääse taas ajamaan. Haaveissa alkaa olla joku matkapyörä, esim. Tracer 900 tai muu vastaava kevyehkö pyörä. GoldWing ja muut jättipyörät ei vielä houkuttele, mutta ei sitä tiedä jatkossa:hungry: Nykyinen MT-09 on kyllä muuten mahtava pyörä, mutta pidemmillä matkoilla ja varsinkin huonolla säällä kaipaisin enemmän mukavuutta.

IMG_MT.jpeg
Miten pahasti ottaa tuulta +120kmh vauhdeissa?
 
Minulla on OEM comfort seat, ja se oli minulle todella suuri parannus vakioon verrattuna. Vakiolla alkoi puolen tunnin ajon jälkeen takapuolta särkemään. Laitatko Yamahan oman sportscreenin? Olen miettinyt sen hankintaa. Kerrohan kokemuksia kun on paikallaan. En ole uskaltanut vielä screeniä ostaa, kun edellisessä pyörässä kaikki kokeilemani screenit aiheuttivat hirvittävää melua ja buffetingia.

Mulla on vissiin teräsperse kun ei oo vielä ainakaan tullut kipeäksi kertaakaan. Ainoa mikä välillä vähän häiritsee on eteenpäin valuminen, siksi tekisi mieli vaihtaa satulaa :lol:

Joo, sain tuon yamahan oman neuvoteltua edulliseen hintaan. Kun vauhtoi tuulenohjaajalla varustetusta pyörästä tähän niin kyllä tuli äitiä ikävä, toivottavasti tuo on fiksusti suunniteltu ettei vaan muutu tosiaan kypärän vatkaamiseksi :tdown:
 
No eikös ne motarit ole aina vaikka olis mikä pyörä olis alla =P Tollanen SP olis kyllä siisti. Tai sitten perus MT-09 valkomustana :drool:

Mutta koska oma GSR (´07) vielä rokkaa niin ajetaan loppuun :D
IMG_20190714_193559_470.jpg

No niinhän se kyllä on, mutta on noissa erojakin mukavuuden suhteen :lol:

Se musta/harmaa fluo keltaisilla vanteilla on kyllä porno :drool:
 
No niinhän se kyllä on, mutta on noissa erojakin mukavuuden suhteen :lol:

Se musta/harmaa fluo keltaisilla vanteilla on kyllä porno :drool:
Tuossa omassa nakussa huomaa selvän eron jo sillä että laittaa tankkilaukun paikalleen, hävittää jostain syystä motari tuulet lähes täysin. Tullut nyt 10vuoden aikana käytettyä ehkä 5 kertaa yhteensä :lol:
 
Miten pahasti ottaa tuulta +120kmh vauhdeissa?

Kaikki siinä osuu suoraan vartaloon ja päähän, joten kyllähän siinä saa kunnolla ohjaustangossa roikkua kiinni:) Toisaalta se on "puhdasta" tuulta eli ei juurikaan heiluttele kypärää eikä röpellä. En silti haluais motarilla pidempää pätkää ajaa.
 
Kaikki siinä osuu suoraan vartaloon ja päähän, joten kyllähän siinä saa kunnolla ohjaustangossa roikkua kiinni:) Toisaalta se on "puhdasta" tuulta eli ei juurikaan heiluttele kypärää eikä röpellä. En silti haluais motarilla pidempää pätkää ajaa.
Pistiin omaan pappamopoon flyscreenin joka yllättävän paljon poistaa tuulta vartalon alueelta. Jaksoin ajella tunnin motaria eilen. Lähinnä jalat väsyy kun tuuli työntää polvia irti tankista.

IMG_20190629_191241.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pistiin omaan pappamopoon flyscreenin joka yllättävän paljon poistaa tuulta vartalon alueelta. Jaksoin ajella tunnin motaria eilen. Lähinnä jalat väsyy kun tuuli työntää polvia irti tankista.

IMG_20190629_191241.jpg

Omaan trumppaan miettinyt samaa kun toi keula on vähän orvon näköinen kun ei ole kuin mini mittaristo ja nyt vain tuollainen typerä ja väliaikainen muovilätkä edessä, pitäisi vain löytää pieni ja matala täysin musta.

IMG_20190612_193402.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 935
Viestejä
4 516 865
Jäsenet
74 513
Uusin jäsen
mutu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom