Mopokuumetta

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja JwL, 17.10.2016.

  1. Apex

    Apex

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2018

    Palautus on maksullinen, mutta sivustolta voi tosiaan ostaa edullisemman palautustiketin (13.90e) mitä Postin kautta suoraan lähettäessä maksaisi. Tuon ostettaessa meni hetki, kun sähköpostiin tuli Postin lähetyslappu, jolla paketin pystyi lähettämään takaisin. Paketti on nyt seurannan mukaan vastaanotettu perille Saksassa, mutta vielä ei ole rahoja palautunut.

    Kivijalkaliikkeistä Motonetissä on jonkin verran ajokamoja - yllätyin itseasiassa positiivisesti, kuinka hyvä valikoima olikin. Ainakin Alpinestarsin käsineet ja kengät tuli tuolla sovitettua.

    Liikkeitä, joista olen ajokamoja ostanut:
    FC-Moto
    Motonet
    XL-moto: Varusteita, osia ja tarvikkeita sinun MP:lle - XLmoto.fi
    Ranuan tarvikekeskus: Tarvikekeskus Oy
     
  2. Farendlöse

    Farendlöse

    Viestejä:
    41
    Rekisteröitynyt:
    23.12.2018
    Ihme änkyröitä kyllä töissä sitten. Paikallisesta mp/mönkijä/moottorikelkka/pienkone liikkeestä saa renkaat hyvään hintaan ja alle laitto sisältyy hintaan myös.

    Heikosti näkyy olevan minulle mieluisia pyöriä (Husqvarna Nuda, Ktm Smc 690, Mv Agusta Brutale) myynnissä. No, on tässä aikaa katsella vaikka ulkomaita myöten, kun en tänä kesänä ehdi kuitenkaan harrastelemaan.
     
  3. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    kaverilla meni 800 brutale useamman kerran korjattavaksi takuun alla, jotain startti ongelmia oli ja samat osat pistettiin aina uusiksi.

    Oli muistaakseni aika yleistä mutta hauska pyörä oli ajaa :)

    Nudassa on aika lyhyet noi huoltovälit mutta suomen ajelukaudelle riittävä :D
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2019
  4. Oksa

    Oksa

    Viestejä:
    58
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Voi tätä innostuksen laantumista... Pyörä edelleen talvisäilössä ja kohta on kesäkuu.
     
  5. Leetboi

    Leetboi

    Viestejä:
    8
    Rekisteröitynyt:
    18.06.2018
    En tiedä mikä on aika lyhyt, mutta 10tkm huoltovälit Nudassa.
     
  6. smicke

    smicke

    Viestejä:
    373
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Kyykkypyörä? Naapuri kehuskeli meikäläisen 35kW mopon nähdessään miten on Fireblade tallissa. En ole kertaakaan nähnyt ajettavan. Peenis on toki ihan vitun iso jos tallissa pitää litran kyykkyä niinkuin tosi mies mutta eihän semmoisella ole kiva ajaa alle 200km/h, tai oikeastaan julkisilla teillä lainkaan.. Itse ajelen tyytyväisenä kaikki työmatkat yms. sään salliessa.
     
    mörköläinen tykkää tästä.
  7. Oksa

    Oksa

    Viestejä:
    58
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Puoliksi ehkä, SV 1000 S.
     
  8. Farendlöse

    Farendlöse

    Viestejä:
    41
    Rekisteröitynyt:
    23.12.2018
    Ei tuo ainakaan lyhyt ole, kun on tottunut että öljyt vaihtuu 8h välein, mäntä vaihdetaan 60h välein ja kone avataan 240h kohdalla. :D
     
    MarkusV tykkää tästä.
  9. corpse

    corpse

    Viestejä:
    130
    Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Toi on jo iha saatanasta. :D
     
  10. Farendlöse

    Farendlöse

    Viestejä:
    41
    Rekisteröitynyt:
    23.12.2018
    Omalla tavallaan rauhoittavaa ja varsinkin öljynvaihtoon rutinoituu. Toki noistakin hommista ollut jo parin vuoden tauko, toisaalta olisi mahtava laittaa taas joku 300cc 2-tahti öljysinko Smoto. :D Mutta nyt kun 30v on lähempänä kuin 20v, niin pitänee siirtyä "aikuisten" pyöriin. :cigar2:
     
  11. corpse

    corpse

    Viestejä:
    130
    Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Ikä oo millekkään este! ''Aikuisempi'' versio tosta joku mt-09 ois iha kiva setti!
     
  12. RieskaMies

    RieskaMies Ketä tappaa prossut Platinum-jäsen Team H2O

    Viestejä:
    201
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joku tällainen ehkä sopivampi:
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
    Melko hauska peli tämä :rolleyes:
     
  13. Farendlöse

    Farendlöse

    Viestejä:
    41
    Rekisteröitynyt:
    23.12.2018
    690 Smc ja Husqvarna Nuda tosiaan harkinnassa. Kotarille vastine olisi Husqvarna 701, mutta niitä ei Suomessa kovin montaa ole ja käytetyt on melkein saman hintaisia kuin uudet. :rage:

    Smoto/naku sen takia, kun ei tule hirveästi matkaa ajettua, vaan enemmän kaupungissa. Tästä on 10km keskustaan ja suurin sallittu nopeus tuolla pätkällä on 80km/h. Olen kyllä 250cc Tm supermotolla ajanut 200km/suunta reissun, mutta se ei 2-tahtisen vaatiman ajotavan takia ollut järin nautinnollista. :D
     
  14. zapper

    zapper

    Viestejä:
    1 299
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Alkoi Kawasaki EN 500 tuntua pieneltä, niin vaihdoin tuollaiseen pääsiäistipuun.

    IMG_20190530_193811.jpg
     
    JukkaX, Taikaorava, Vklnuppi ja 8 muuta tykkäävät tästä.
  15. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    WP_20190513_12_22_12_Rich.jpg

    sivulaukkupari saa seuraavalla kerralla jäädä kotio :D
     
    Vklnuppi ja Bronson tykkäävät tästä.
  16. JesseR

    JesseR

    Viestejä:
    305
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    0_578_872_0_70_http___cdni.autocarindia.com_ExtraImages_20190221010749_Yamaha-MT09-2019.jpg Ai piru että kuumottaisi vaihtaa mopoa tollaiseen Yamahan MT-09 :btooth:
     
    Vklnuppi ja corpse tykkäävät tästä.
  17. Jote

    Jote

    Viestejä:
    354
    Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    MT-09 on lantrattu MT-10
    [​IMG]
     
  18. JesseR

    JesseR

    Viestejä:
    305
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    On, ja hitosti halvempi :tup: Toki jos olis pätäkkää niin tuo MT-10 olis kova, oon sellasella ajanut niin on se vaan siistii. Mutta täysin riittävä olisi varmasti myös tuo MT-09. Ja kuulemma ketterä kun mikä.

    Omasta mielestäni myös tuo MT-09 valon/mittariston toteutus on parempi kun kääntyvät stongan mukana, tämä siis oma makua asia toki.

    MT-10 transformer lookki on kyllä makee :tup:
     
  19. Sir

    Sir

    Viestejä:
    265
    Rekisteröitynyt:
    08.01.2017
    Kevään seurannut mitä on tarjolla nettimotossa ja tulos on että pyörien määrä on nyt kivasti lisääntynyt, mutta hinnat nousseet ihan käsittämättömiksi noissa vuoden 2000-. vekottimissa. Tällä hetkellä zx10r alla ja haluaisin vaihtaa pystympään, mutta ei näillä hinnoilla.
     
    JesseR tykkää tästä.
  20. juusoaijala

    juusoaijala

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    11.07.2017
    Itse ottaisin MT-09 jo pelkästään kolmepyttysen äänen takia
     
    corpse, bimbobob ja JesseR tykkäävät tästä.
  21. JesseR

    JesseR

    Viestejä:
    305
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    MT-09 Akran putkella :drool:
     
    corpse ja bimbobob tykkäävät tästä.
  22. Jymä

    Jymä

    Viestejä:
    225
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Katoin OP:n vakuutuslaskuria niin Husabergin liikennevakuutus on noussut minun tiedoillani parissa vuodessa 575€:sta (0% bonus) 2479 euroon (0% bonus). Jooh, onko maksimibonus noussut 70%->80%, mutta onhan tuo ihan hävytön hinnankorotus :rage:

    Onneksi vanha sopimus pysynee voimassa, mutta ei lupaa hyvää myymisen kannalta. En katsonut muita yhtiöitä
     
  23. jm82

    jm82

    Viestejä:
    5 965
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itsellä on vakuutuksen hinta noussut Kawasakissa ja toisaalta bonukset on nousseet myös, johonkin 55%. Ja olen vaihtanut vakuutusyhtiötäkin, kun aika monta vuotta on ollut jo IF yhtiössä, jossa saa laitettua seisontavakuutukseen. Toisaalta ei ole bonuksetkaan enää nousseet, kun ajoa on tullut liian vähän.

    Niin siis IF yhtiössä on saattanut olla sama vakuutuksen hinta, mutta siinä jossain edellisessä yhtiössä vakuutusmaksu nousi ja samalla bonukset kasvoi, eli oikeasti vakuutus pysyi siinä 300€ kokoajan. ZX6R 600CC, 2000, 112hv.
     
  24. zapper

    zapper

    Viestejä:
    1 299
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Kävin tänään ajamassa tuollaisella, kun oli Yamahan koeajopäivät. On kyllä tosi ketterä ja pienen tuntuinen. Muut koeajamani pyörät olivat Niken, FJR 1300 ja R1.
     
    JesseR tykkää tästä.
  25. Sir

    Sir

    Viestejä:
    265
    Rekisteröitynyt:
    08.01.2017

    Jymä puhuu Husabergistä mikä on enduro. Niiden vakuutukset on aivan eri homma kun näiden normaalien. Tuntuu ettei vakuutusyhtiöt halua enää vakuuttaa niitä eli ei köyhille.

    Mitä tulee Ninjaan niin itsellä tippui vakuutusmaksut osakaskolla varmaan 300€ kun OP hinnoitteli vakuutuksensa uusiksi eli lähtöbonus täydet ja aina on voimassa oleva vakuutus joka käy itselle vallan mainiosta. Suosittelen kilpailuttamaan.
     
    Farendlöse tykkää tästä.
  26. JesseR

    JesseR

    Viestejä:
    305
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Tuo Niken näyttää kyllä vinkeältä vehkeeltä, oliko millanen ajella?

    Juu kyllä tuollainen MT-09 on haaveissa :vihellys:
     
  27. zapper

    zapper

    Viestejä:
    1 299
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Ei sillä ajaessa kyllä huomannut, että on kaksi eturengasta. Moottorihan on sama, kuin MT-09:ssä. Kolmepyttyinen kuulostaa ihan kivalta, mutta aika kesy oli Akrankin putkella se MT-09. Pitäisi joku räyhäkämpi vielä pistää :cigar2:
     
  28. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016

    danmoto niin varmasti alkaa korvat soimaan :D
     
  29. Myssi

    Myssi

    Viestejä:
    79
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Saas nähdä mitä tästäkin tulee. Ens kuulle tuli alastarolle ostettua lippu, kurvailemaan sinne dukella sitten. Jos päästävät, ei ollut tapahtuman sivulla sen tarkempaa tietoa desibelirajoista.
     
  30. Falconi

    Falconi

    Viestejä:
    108
    Rekisteröitynyt:
    11.05.2017
    Käytännössä alastarossa ei ole desibeli rajaa.

    Motopark ja Ahvenisto on ainoat joissa on erikseen melupäivät.
     
    Myssi tykkää tästä.
  31. Javaq

    Javaq

    Viestejä:
    324
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Vaihdatteko vaihteita kytkimen kanssa vai "raakana"? Tuostakin tuntuu olevan useampaa koulukuntaa ja toki riippuu pyörästä, kuinka tykkäävät.
     
  32. Falconi

    Falconi

    Viestejä:
    108
    Rekisteröitynyt:
    11.05.2017
    Radalla ennen shifteriä vaihdoin isommalle "raakana". Pienemmälle kytkimen kanssa kun ei jaksanut ihan loppuun asti opetella käyttämään kaasua pienemmälle vaihtaessa.

    Kadulla kun joskus muinoin ajoin niin vaihdoin melkein aina kytkimellä paitsi jossain reippaammassa kiihdytyksessä.
     
  33. aaronzone

    aaronzone

    Viestejä:
    200
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
  34. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 777
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei siellä laatikossa ole mitään estettä vaihtaa raakana kun ei ole synkroja. Toki jossain pyörissä ei välttämättä vaihda niin hyvin raakana.

    Omassa trumpassa varsinki ruuhkassa vaihdan raakana kun toi kytkin on niin saatanan jäykkä käyttää. Itse asiassa yllättävän paljon vaihdan raakana ja pienemmälle kun vaihtaa niin pikkusen kaasua samalla.
     
  35. Vklnuppi

    Vklnuppi

    Viestejä:
    278
    Rekisteröitynyt:
    28.07.2017
    En ole keksinyt mitään syytä vaihtaa ilman kytkintä niin sillä mennään. Isot pojat joskus sanoi, että kuuluu vaihtaa ilman, mutta sitten vielä isommat sanoi että se kytkin on siinä ihan syystä.
     
    VeGe-, Farendlöse, The_Laama ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  36. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 777
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Se kytkin on siinä sitä varten että vaihdosta tulee pehmeämpi ja osakaasulla se vaihde menee helpommin sisään.

    Omassa pyörässä kytkimen vaihdon jälkeen olen enemmän alkanut vaihtamaan raakana kun on niin hiton jäykkä kytkin käyttää että käsi vain väsyy turhaan. Ensi talvena pitää asentaa nestekytkin kun ei toi laakeroitu kahva tarpeeksi auttanut. Sen siitä saa kun tehot nousee -> vakio kytkin luistaa -> paksummat jouset ja levyt kytkimeen -> jäykkä kytkin -> nestekytkin ja siinä sitä rahaa palaa, mutta ei ainakaan kytkin luista enää!:lol:
     
    Vklnuppi tykkää tästä.
  37. Vklnuppi

    Vklnuppi

    Viestejä:
    278
    Rekisteröitynyt:
    28.07.2017
    "Jos kaikki rahat ei mene harrastukseen, on väärä harrastus" :) Jäykkä on toi omakin kuivakytkin jäykemmillä jousilla, mutta työntötangon vai mikä onkaan rassaus auttaa aina jonkun verran. Vielä kun saa lyhkäset kahvat mäkeen niin :tup: Edellisen omistajan virityksiä. Todennäköisesti nuo jäykät jousetkin voisi huoletta vaihtaa vakioihin ja varmaan jossain kohdin vaihdankin kun ehtii. Tuskin 15-20hp nousu on sitä luistamaan saanut vaan kyse ulkonäöllisistä seikoista...
     
  38. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 777
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mulla tällä hetkellä virit 60hv->90hv ja kun uudet kaasarit vielä asentaa on siellä 10-20hv lisää niin tuollainen tehon kaksinkertaistuminen alkaa jo tuntumaan paikoissa.

    Nestekytkimellä tarkoitan sitä että vaijeritoiminen kytkin vaihdetaan nestetoimiseen jolloin tarvittava kahvan puristusvoima puolittuu.
     
    Vklnuppi tykkää tästä.
  39. Myssi

    Myssi

    Viestejä:
    79
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    SD:ssä itsellä ensimmäinen nestekäyttöinen kytkin ja on tuo aika lupsakkaan kevyt käyttää ainakin.
    Vertauskohtaa nyt ei tietenkään ole millainen super duke olisi vaijerikäyttöisellä kytkimellä, vain aiemmat pyörät.
     
  40. Vklnuppi

    Vklnuppi

    Viestejä:
    278
    Rekisteröitynyt:
    28.07.2017
    Juu hiffasin kyllä, mutta selitin omani vähän epäselvästi. Itellä siis hydraulitoiminen kuivakytkin. Ei uskalla edes kuvitella mitä se olisi vaijerilla :D
     
  41. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 777
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuolla vaijerilla saan kyllä kahdella sormella käytettyä ihan normaalisti, mutta onhan se raskas ja siksi sitä tulee paljon käytettyä ilman kytkintä tai sitten kolmella sormella jos tulee paljon pysähdyksiä että pakko käyttää kytkintä.

    Olen myös säätänyt kytkimen niin että tyhjää on se pari milliä, sitten alkaa irroittamaan mutta kahvaa ei tarvii painaa edes puoleen väliin kun on jo irroittanut kokonaan. En koskaan paina kytkintä ihan pohjaan kaikilla sormilla vaan siellä on aina pari sormea "välissä" koska ei tarvitse.
     
  42. Mrrp

    Mrrp

    Viestejä:
    64
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Vaijeri- ja hydraulitoimisen kytkimen jäykkyysero, jos kytkinkahvan liikematka pysyy samana on marginaalinen. Ero tulee tulee siis vaijerin kitkan ja hydraulijärjestelmän kitkan erosta. Tietysti jos hydraulikytkimellä on kahvan päässä pidempi liikematka niin silloin sormivoima kevenee. Hydraulikytkimen etuja on mm. "huolettomuus", parempi tuntuma ja säädön tarpeettomuus.

    Moottoripyörän viritys tuplatehoihin alkuperäiseen nähden vaparina vaatii joko tosi muinaisen ja luuskan lähtökohdan tai sitten jotenkin alunperin kuristetun mallin. Tyypillisesti pakoputkella, nokka-akselilla, säädöllä jne saavuttaa yksittäisiä hevosvoimia lisää, monesti ei edes niitä. Ahtimellakaan tehojen tuplaus ei ole mitenkään triviaalia. Tämä vain siksi, että todennäköisesti vapariviritetty laite menee täysin kelvosti vakiolla voimansiirrolla. Virityksessä teho siirtyy ylemmille kierroksille ja voimansiirron päälle käyvä vääntö voi jopa pienentyä alkuperäiseen nähden.
     
  43. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 777
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyseessä 2004 800cc Triumph bonneville missä vakiona 60hv ja maksimi kierrokset rajoitettu 7200rpm eli rajusti kuristettu.

    Jyrkkä nokka, pakokaasun takaisinkierrätys pois, kierrosrajoittimen nosto 8500rpm ja samalla sytkäkartan muutos, alkuperäinen ilmansuodatin ja sen kuristava kotelo pois ja tilalle erilliset suodattimet, kaasareissa niin isot suuttimet kuin mahdollista ja kunnon putkisto, näillä mitattu se 88hv ja tehokäyrä nousee koko ajan rajoittimelle asti, eli lisää kierroksia = lisää tehoa vielä, mutta vaatii sitten koneen avaamisen jo. Alakierroksilla melko hengetön kun imupuoli on mahdottoman lyhyt, mutta kierroksilla +5000rpm lähtee sitten todella kiukkusesti.

    Isoimilla suoraimu kaasareilla saa noi maagiset 10-20hv lisää millä päästään sen 100hv paremmalle puolelle mikä sekin on vielä vähän tuon kokoiselle moottoripyörän moottorille kun 600cc otetaan 110hv vakiona.
     
  44. jpo

    jpo

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Suosituksia suojapeitteeksi Yammun MT-07:lle? Mulla on ollut Oxfordin Rainex, joka on ollut kyllä pirun hyvä. Siitä on vaan nyt alkanut tippua se punainen pehmeä karva, mitä on peitteen sisäpinnalla. Ja sellainen pieni ongelma, että juhannuksen myrsky repi sen ihan silpuksi...

    Ei tarvii kestää talvea eikä mitään muutakaan erikoista, ihan nää kesät vaan, ettei tarvii joka päivä pestä pölyjä pyörän päältä. En ole ihan varman viitsiikö tilata uuttaa Oxfordia, kun ei tuo kuitenkaan kestänyt kuin sen ~4 vuotta ja maksoi aika mukavasti.
     
  45. JesseR

    JesseR

    Viestejä:
    305
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Mullakin on kaapissa joku peitto pyörälle, mutta en oo nyt 12 vuoden aikana laittanut sitä pyörän päälle kertaakaan :lol: Yleensä heitän vaan sangolla vettä pyörän päälle ennen ajeluun lähtöä niin lähtee osa irtopölystä :rofl:
     
    Starglazer tykkää tästä.
  46. jpo

    jpo

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Jep tän voi unohtaa joku kädetön apina yritti pölliä pyörän viime yönä ja pisti sen tuhannen paskaks.
     
  47. Robbs

    Robbs

    Viestejä:
    293
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    No voi nyt saatana :rage:
     
    JukkaX ja Farendlöse tykkäävät tästä.
  48. kuusto

    kuusto

    Viestejä:
    45
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Eikai 636 Ninjaa saa A2:seksi rekisteröityä vai onko tehoraja (max 70kw mistä saa kuristaa) muuttunut?
     
  49. Kumikalma

    Kumikalma

    Viestejä:
    39
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Voi olla myös aiemmin kuristettu ennen noita rajoja. Esimerkiksi tällainenkin löytyy 25kw kuristettuna. Kawasaki ZX-12R 1 200 cm³ 2000 - Jyväskylä - Moottoripyörä
     
  50. König

    König

    Viestejä:
    62
    Rekisteröitynyt:
    10.09.2017
    Mutta tuota ei saa ajaa A2 kortilla.

    https://arkisto.trafi.fi/filebank/a...33b4b9362/24372-MP_tehonrajoitusohje_2017.pdf

    "A2-ajokorttiluokkaan (moottoriteho enintään 35 kW) rajoitetun moottoripyörän alkuperäinen moottoriteho saa olla enintään 70 kW. Tehonrajoituksen jälkeen moottoriteho saa olla enintään 35 kW ja tehopainosuhde enintään 0,2 kW/kg"