Mopokuumetta

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
194
Tuli myytyä edellinen F4i cepari ja tilalle suzuki sv650 (2 gen). Vaikka tehoa on vähempi, niin on kyllä ehdottomasti hauskin pyörä mitä olen omistanut (tämä ~kymmenes pyörä). Tonninen olisi tietysti vielä hauskempi..
Mulla oli tuollainen joskus kymmenen vuotta sitten. Tykkäsin moottorista, mutta ajoasento oli S-versiossa sietämätön ainakin allekirjottaneelle. Kaupungissa ajelu ja käytännössä kaikki alle 100km/h vauhdit yhtä tuskaa selälle, korville ja päälle. Vaihdoin sen Suzuki GSR:ään 2011 ja se mulla on vieläkin.
 

Vami

Master of WT
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
246
Mulla oli tuollainen joskus kymmenen vuotta sitten. Tykkäsin moottorista, mutta ajoasento oli S-versiossa sietämätön ainakin allekirjottaneelle. Kaupungissa ajelu ja käytännössä kaikki alle 100km/h vauhdit yhtä tuskaa selälle, korville ja päälle. Vaihdoin sen Suzuki GSR:ään 2011 ja se mulla on vieläkin.
Joo sama täällä ajoasennon kanssa. Joten heitin cliparit yläkolmion yläpuolelle. Heti parani asento huomattavasti. Tarkoitus olisi fattis tanko asennella, jos näyttää siltä että pyörä jää pidemmäksi aikaa.

Nämä v2 äänet devilin pöntöllä on kyllä lievästi ilmaistuna eroottista kuunneltavaa. Kuitenkin matka-ajossa kierrosten ollessa ~5krpm, on äänet hyvinkin hiljaiset tasakaasulla.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
390
Nämä v2 äänet devilin pöntöllä on kyllä lievästi ilmaistuna eroottista kuunneltavaa.
Tähän täytyy kyllä yhtyä. Edellinen pyörä ennen rosvoa oli 996 Super Hawk (=jenkkiveturi) Kiinan pätkävaimentimilla. Vielä joskus uudelleen veekakkonen :kippis:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
455
59840706_10158488973678858_598364363958517760_o.jpg
Tuli -08 DL1000 ostettua, kaveri v*****li että oletko 50 etkä 36-v :D

Tuli tolla 1125cr ajettua viime viikolla ekaa kertaa, seissyt tallissa 3.5v. Korvat alkoivat soimaan vartin ajon jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2018
Viestejä
35
Tuli ostettua ensimmäiseksi "isoksi" pyöräksi (no pienihän tuo on kuutioiltaan) Yamahan R6, vm. 2008. Viimeksi kaksipyöräinen ollut alla vuosikymmen sitten kevarin muodossa.
Kevyesti tuo tuntuu liikkuvan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
125
Sinne lähti kawa uuden omistajan matkaan. Ei muuta kuin nettimotoa selailemaan siis. Yksi super duke tuossa ainakin mitä voisi käydä lähemmin katselemassa ensi viikolla.
Muutama Z750 kawa myös mitkä pisti silmään mutta täytyy varmaan kokeilla muitakin merkkejä välillä.
 
Liittynyt
01.11.2018
Viestejä
35
Onko kokemuksia FC-moton palautuskäytännöstä? Paketin toimittaa Posti, mutta DHL on heidän yhteistyökumppani. FC-Motolta voi erikseen ostaa edullisemman palautuslähetyksen (12.90e kulut Saksaan). Voiko tuon palautuksen jättää Postin toimipisteeseen, vaikka kumppanina on DHL?
Paikkakunnallani ei ole DHL:n toimipistettä.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
167
Onko kokemuksia FC-moton palautuskäytännöstä? Paketin toimittaa Posti, mutta DHL on heidän yhteistyökumppani. FC-Motolta voi erikseen ostaa edullisemman palautuslähetyksen (12.90e kulut Saksaan). Voiko tuon palautuksen jättää Postin toimipisteeseen, vaikka kumppanina on DHL?
Paikkakunnallani ei ole DHL:n toimipistettä.
Matkahuolto?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
223
Hondasta taitaa alkaa etupään stefa vuotamaan, noita tiivisteitä löytyypi monen merkkistä ainakin All Balls, Pyramid Part, SKF, OEM Honda.
Onko kokemusta hyvistä ja huonoista merkeistä vai ajaako nuo kaikki asiansa.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 763
All Balls on Allrightin oma merkki. SKF varmaan maailman maailman suurin stefojen valmistaja. OEM on suurella todennäköisyydellä SKF.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
170
Hondasta taitaa alkaa etupään stefa vuotamaan, noita tiivisteitä löytyypi monen merkkistä ainakin All Balls, Pyramid Part, SKF, OEM Honda.
Onko kokemusta hyvistä ja huonoista merkeistä vai ajaako nuo kaikki asiansa.
Hommana nniin tympeä että jättäsin nuo kiinalaiset ulos. Eli OEM sisään tai SKF.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Hommana nniin tympeä että jättäsin nuo kiinalaiset ulos. Eli OEM sisään tai SKF.
Riippuu millainen keula, jos ei ole mikään USD-keula vaan normi ilman sen kummempia säätöjä niin vartin homma per putki purkaa ja vaihtaa tiivisteet.

Itsekkin jännitin kun ekaa kertaa joskus aikanaan tein ja nyt toissa talvena 10v jälkeen heti uudestaan ja maailman helpoin homma silloin ekallakin kerralla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
121
Hondasta taitaa alkaa etupään stefa vuotamaan, noita tiivisteitä löytyypi monen merkkistä ainakin All Balls, Pyramid Part, SKF, OEM Honda.
Onko kokemusta hyvistä ja huonoista merkeistä vai ajaako nuo kaikki asiansa.
Japseissa taitaa pääsääntösesti olla NOK merkkiset stefat alkuperäiset. ProX ja Athene paketeista on ainakin osunut NOK:in stefat. Motonetistä ostin Athena stefat, tiskillä tarkistin, että paketin sisällä oli NOK:it.

SKF stefat vähentää hiukan kitkaa keulalta. Mutta hintakin on 60-80€/pari(SKF:ät myydään useimmiten per putki, mutta sisältää myös pölysuojan) vs. ProX joku 10-15€/pari.
1:25 -> näkee vähän tuota kitka eroa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
125
Nonni. Sieltä tuli Duke kotipihaan. Seuraava projekti koittaa olla tappamatta itteään sen kanssa vaan malttaa rauhaksiin totutella.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
56
Onkos kukaan korjaillut hiilikuitua? Uudella pyörällä vanha omistaja kaatunut. Kaatumarauta pelastanut muuten, mutta hiilikuituslipari on ottanut kolhua. Olisiko vinkkejä miten paras korjata?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
170
Riippuu millainen keula, jos ei ole mikään USD-keula vaan normi ilman sen kummempia säätöjä niin vartin homma per putki purkaa ja vaihtaa tiivisteet.

Itsekkin jännitin kun ekaa kertaa joskus aikanaan tein ja nyt toissa talvena 10v jälkeen heti uudestaan ja maailman helpoin homma silloin ekallakin kerralla.
No pariin kertaan oon itekki ajan saatosa stefoja vaihtanu pyörään. Ekasta kerrasta on n. 20v ja toisesta vähä vähemmän. En kyllä nyttemmin vihti ite alkaa vaan irrotan putket ja vien pajalle.

Jos puoleen tuntiin 2 tekee niin etevää on. Mulla menee tuo aika renkaan/putkien irrottamiseen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
No pariin kertaan oon itekki ajan saatosa stefoja vaihtanu pyörään. Ekasta kerrasta on n. 20v ja toisesta vähä vähemmän. En kyllä nyttemmin vihti ite alkaa vaan irrotan putket ja vien pajalle.

Jos puoleen tuntiin 2 tekee niin etevää on. Mulla menee tuo aika renkaan/putkien irrottamiseen.
Niin siis meinasin että kun putki on pöydällä niin se on vartti kun vaihdettu.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
125
Mikä Duke? Itsellä vaihtuu isoveljeen kun jaksais myydä ton 990 poies :geek:

-05 990 sieltä tulla tupsahti. Maailmaa nähnyt ja ikää kertynyt mutta ihan siisti peli silti. Vesipumpusta kuitti löytyi joku vuosi sitten että on tehty ja kytkimen työsylinterikin vaihdettu niin mikäs tässä kurvaillessa. Ääni on paha ja naapurit arvostaa.
Täytyy pari kuvaa siitä räppäistä tänne muidenkin ihmeteltäväksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
26
-05 990 sieltä tulla tupsahti. Maailmaa nähnyt ja ikää kertynyt mutta ihan siisti peli silti. Vesipumpusta kuitti löytyi joku vuosi sitten että on tehty ja kytkimen työsylinterikin vaihdettu niin mikäs tässä kurvaillessa. Ääni on paha ja naapurit arvostaa.
Täytyy pari kuvaa siitä räppäistä tänne muidenkin ihmeteltäväksi.
Erittäin hauskoja laitteita, muoviluoteihin tuli täysi kyllästyminen ja nyt on 4 vuotta menty tolla hymy huulilla joka helvetin kahvan käännöllä :geek:

Ja naapurit tosiaan arvostaa :)
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
321
Onkos kukaan korjaillut hiilikuitua? Uudella pyörällä vanha omistaja kaatunut. Kaatumarauta pelastanut muuten, mutta hiilikuituslipari on ottanut kolhua. Olisiko vinkkejä miten paras korjata?
Paras korjata varmaan ostamalla uusi kuori kokonaan. Akraan löytynee ainakin ihan varaosana ja eBaystä ns. yleismallia.

Jos ulkonäöllä ei niin väliä niin lasikuidullakin voi korjata ja saa sitä hiilikuitumattoa, mutta sen kanssa täytynee käyttää epoksia niin äkkiä pikku korjauksesta tulee yllättävän kallis.
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
238
Nyt puolitoistakesää ajellut Z800-pyörällä. Nyt hirveä kyykkykuume. Mitä suosittelisitte? Itse tykkään Gixerin ulkonäöstä, mutta ne aika loppuunajettuja tai tunattu piloille. GSX-R750 olisi näin paperilla itselleni hyvä, mutta sitä on tosi vähän saatavilla. Onko tonnisessa liikaa tehoja tai onko kuussatasella ikävää ajaa ihan normiajoa? Haluaisin jatkossa kokeilla rata-ajoa
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
217
Nyt puolitoistakesää ajellut Z800-pyörällä. Nyt hirveä kyykkykuume. Mitä suosittelisitte? Itse tykkään Gixerin ulkonäöstä, mutta ne aika loppuunajettuja tai tunattu piloille. GSX-R750 olisi näin paperilla itselleni hyvä, mutta sitä on tosi vähän saatavilla. Onko tonnisessa liikaa tehoja tai onko kuussatasella ikävää ajaa ihan normiajoa? Haluaisin jatkossa kokeilla rata-ajoa
Radalla varmaan olet nopein 600cclla, mutta kadulla vääntöä tulee ikävä ja siihen ratkaisu on 1000cc pyörä, joten kaiken kaikkiaan paras ratkaisu on 750cc :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
125

Kyllä tuohon tykästynyt vaikkei kilometrejä vielä ihan hirveästi ole kerennyt rullata. Paino ja koko hirveästi eroa edellisestä pyörästä ja tässäkin on alustan nippelit ohjekirjan antamassa ns. perussäädössä niin huomaa kyllä selkeän eron kawan hinnat alkaen alustan osiin.
Jossain vaiheessa ottaa asioikseen perehtyä noihin säätöihin enemmän ja katsoa mitä saa aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
315
Mistäs porukoilla on vakuutukset pyöriin ja millä hinnoilla. Iffiä kattelin mut tuntuu jotenki turhaan kalliilta.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 763
Mistäs porukoilla on vakuutukset pyöriin ja millä hinnoilla. Iffiä kattelin mut tuntuu jotenki turhaan kalliilta.
Vakuutuksen hinta riippuu niin monesta muuttujasta, että jokaiselle vakuutusyhtiölle riittää asiakkaita. Jokaisen vakuutusyhtiön voi alkaa luettelemaan, mutta siitä ei hyödy mitään ja se ei vähennä manuaalisen vertailun tarvetta. Jos löytyisi henkilö joka omistaa samanlaisen moottoripyörän samassa kaupungissa, on samanikäinen, on samalla bonustasolla ja on samalla vakuutushistorialla, niin vastaus olisi valmiina.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
315
Vakuutuksen hinta riippuu niin monesta muuttujasta, että jokaiselle vakuutusyhtiölle riittää asiakkaita. Jokaisen vakuutusyhtiön voi alkaa luettelemaan, mutta siitä ei hyödy mitään ja se ei vähennä manuaalisen vertailun tarvetta. Jos löytyisi henkilö joka omistaa samanlaisen moottoripyörän samassa kaupungissa, on samanikäinen, on samalla bonustasolla ja on samalla vakuutushistorialla, niin vastaus olisi valmiina.
No joo meneehä se noin juu mutta esim jos miettii jotai tonnista gigseriiki ni moni vakuutus yhtiö lyö niin ison hinnan että ei siinä oo mitää järkeä, ihan vaan sen takia ettei halua niitä edes vakuuttaa. Katellu nyt vaan huvikseni pk seudulle 750 gikserii ni hinta vaihdellut 2 tonnista 800 euroon. Semi jäätäväks meille tää pyörän omistus tehty näin kauden pituutta ajatellen...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
36
Tänään tuli otettua pyörä viimein talviteloilta <3 Bensaletkun T-haarojen o-renkaat päätti kaikki antautua kerralla ja tuli laskettua testitankilinen bensaa autotallin lattialle :kippis:

Pyöränähän siis Honda Hornet CB600F
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Mistäs porukoilla on vakuutukset pyöriin ja millä hinnoilla. Iffiä kattelin mut tuntuu jotenki turhaan kalliilta.
Osakaskolla 300€ vuosi 800cc, mies 38v, helsinki, if ja ajaa saa vaikka ympäri vuoden.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Vakuutuksen hinta riippuu niin monesta muuttujasta, että jokaiselle vakuutusyhtiölle riittää asiakkaita. Jokaisen vakuutusyhtiön voi alkaa luettelemaan, mutta siitä ei hyödy mitään ja se ei vähennä manuaalisen vertailun tarvetta. Jos löytyisi henkilö joka omistaa samanlaisen moottoripyörän samassa kaupungissa, on samanikäinen, on samalla bonustasolla ja on samalla vakuutushistorialla, niin vastaus olisi valmiina.
Myin vanhan pyöräni kaverilleni, hän asuu samassa kaupungissa, on vuoden mua vanhempi ja bonukset lähes samat (75% vs 80%). Mulla oli vakuutus Fenniassa 166e ja ehdotin kaverilleni samaa vakuutusta. Kaverille Fennia tarjosi 450e, molemmat tarjoukset on siis hintoja bonuksen kanssa. Kyseessä siis tismalleen sama pyörä ja numeroiden valossa omistajatkin on aika samalla viivalla. Nyt uuden pyörän vakuutus Fenniasta 140e. Joten vakuutuksen hintaa ei saa oikein muuten kuin itse vertailemalla ja kilpailuttamalla.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
321
Nyt puolitoistakesää ajellut Z800-pyörällä. Nyt hirveä kyykkykuume. Mitä suosittelisitte? Itse tykkään Gixerin ulkonäöstä, mutta ne aika loppuunajettuja tai tunattu piloille. GSX-R750 olisi näin paperilla itselleni hyvä, mutta sitä on tosi vähän saatavilla. Onko tonnisessa liikaa tehoja tai onko kuussatasella ikävää ajaa ihan normiajoa? Haluaisin jatkossa kokeilla rata-ajoa
Itse ajoin 5 kautta 750 ja nyt myyn pois. Mun mielestä siinä on yhdistetty myös 1000 ja 600 huonot puolet. Pyörä on vähän kömpelömpi ku 600 mut ei ole tehojakaan kuten 1000:ssa.

Jos oikein ratakärpänen purasee niin sit sillä on kadulla kuitenkin huono ajaa johtuen lyhyistä välityksistä. 600 ja 1000 on enemmän käytettyä palikkaa tarjolla vaikka toki 600/750 rungon ja alustan osalta onkin aika pitkälti samat.

Kadulla en juuri ole ajellut kuin yhden kesän silloin kun ostin sen. Nyt kun kävin kolmeen vuoteen ylipäätään kadulla ajamassa niin en kyllä ostaisi kyykkyä ollenkaan kadulle.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Jonkin verran tullut ajeltua tälle kesälle. Lämpimiä päiviä ei montaa ole ollut, aamulla töihin lähtiessä on ollut alle 10 astetta lämmintä.
Vähän turhan korkea tuo Yamaha on tällaiselle tapille niin kuin minö. Pitää tutkia jos tuota saisi vähän laskettua. Ei yllä jalat kunnolla maahan kun pysähtyy niin on aika hutera olo. Kerran jo kaatui pyörä kun pysähdyin risteykseen ja ajatuksissani pääsi pyörä kallistumaan. Onneksi ei tullut kuin pikku jälki katteeseen.
Takaiskarissa on ilmeisesti jäykkyyden säätö mutta en ole löytänyt ohjeita siihen. Korjauskäsikirjassakaan ei ollut tarkkoja ohjeita :bored:
E: Bridgestone Battlax BT-45 renkaat ovat toimineet loistavasti!
Keulassa näyttäisi olevan laskuvaraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Jonkin verran tullut ajeltua tälle kesälle. Lämpimiä päiviä ei montaa ole ollut, aamulla töihin lähtiessä on ollut alle 10 astetta lämmintä.
Vähän turhan korkea tuo Yamaha on tällaiselle tapille niin kuin minö. Pitää tutkia jos tuota saisi vähän laskettua. Ei yllä jalat kunnolla maahan kun pysähtyy niin on aika hutera olo. Kerran jo kaatui pyörä kun pysähdyin risteykseen ja ajatuksissani pääsi pyörä kallistumaan. Onneksi ei tullut kuin pikku jälki katteeseen.
Takaiskarissa on ilmeisesti jäykkyyden säätö mutta en ole löytänyt ohjeita siihen. Korjauskäsikirjassakaan ei ollut tarkkoja ohjeita :bored:
E: Bridgestone Battlax BT-45 renkaat ovat toimineet loistavasti!
Keulassa näyttäisi olevan laskuvaraa.
Jos pyörän takajousituksessa on koiranluut niin vaihtamalla eripituiset saat säädettyä perän korkeutta.

Tuo pyörän korkeus ei loppuen lopuksi ole suurikaan ongelma kunhan siihen tottuu ja oppii hallitsemaan pyörän. Itse olen just ja just 170cm ja persjalkainen mutta mulla ei oo ongelmia edes tuon KTämmän kanssa vaikka siinä olisi endurorenkaat alla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Jonkin verran tullut ajeltua tälle kesälle. Lämpimiä päiviä ei montaa ole ollut, aamulla töihin lähtiessä on ollut alle 10 astetta lämmintä.
Vähän turhan korkea tuo Yamaha on tällaiselle tapille niin kuin minö. Pitää tutkia jos tuota saisi vähän laskettua. Ei yllä jalat kunnolla maahan kun pysähtyy niin on aika hutera olo. Kerran jo kaatui pyörä kun pysähdyin risteykseen ja ajatuksissani pääsi pyörä kallistumaan. Onneksi ei tullut kuin pikku jälki katteeseen.
Takaiskarissa on ilmeisesti jäykkyyden säätö mutta en ole löytänyt ohjeita siihen. Korjauskäsikirjassakaan ei ollut tarkkoja ohjeita :bored:
E: Bridgestone Battlax BT-45 renkaat ovat toimineet loistavasti!
Keulassa näyttäisi olevan laskuvaraa.
Löysäät noita kuusiokolo pultteja 4kpl ja lasket keulaa, 20-30mm varmaan aika maksimi mitä kannattaa laskea, ohjaus muuttuu aika radikaalisti nopeammaksi kun ohjauskulma muuttuu jos alkaa paljon laskemaan, itse huomasin jo 20mm madalluksen ja hommasinki ohjausiskarin rauhoittamaan tietyissä tilanteissa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Löysäät noita kuusiokolo pultteja 4kpl ja lasket keulaa, 20-30mm varmaan aika maksimi mitä kannattaa laskea, ohjaus muuttuu aika radikaalisti nopeammaksi kun ohjauskulma muuttuu jos alkaa paljon laskemaan, itse huomasin jo 20mm madalluksen ja hommasinki ohjausiskarin rauhoittamaan tietyissä tilanteissa.
Etupään madallus tekee todellä äkkkiä pyörästä hermostuneen. Riippuen toki lähtötilanteesta, mutta voi olla että 20-30mm tekee pyörästä ajokelvottoman tai ainakin vaarallisen. Muutenkaan etupään madallus ei tuo juuri helpotusta istumakorkeuteen. 20mm madallus laskee penkkiä riippuen geometriasta muutamia millejä. Itse en koskisi etupään korkeuteen, jollei ota samaa määrää takaa pois. Oikea ratkaisu madallukseen on joko ylempänä mainittu takapään linkkujen vaihto tai ohuempi penkin verhous. Takapään jousen esijännityksen säätöö pitää olla kuskin painon mukaan oikea, tässäkin väärä säätö tekee pyörästä vaan huonon ajaa.

Paras ja helpoin tapa on harjoitella ajamista ja pysähtymistä. Katsoo vaikka jonkun sopivan hiljaisen parkkiksen ja käy tekemässä tiukkoja ympöröitä, kahdeksikkoja ja slalomia molempiin suuntiin. Kehittyessä voi koittaa ajaa liikkeitä ohjaustanko koko ajan ääriasennossa tai vaikka yhdellä kädellä. Ilman kytkintä ja tai kaasua voi kanssa harjoitella hidasajoa. Hyvä harjoitus on myös hiljaa suoraanajo esim lautaa pitkin tai parkkipaikan valkoisia viivoja. Näissä harjoituksissa ei tule taidot käytännössä koskaan vastaan, moni kilpakuljettajakin pyörittelee lämmittelyssä kaseja tai ympyröitä.

Tuo pyörän korkeus ei loppuen lopuksi ole suurikaan ongelma kunhan siihen tottuu ja oppii hallitsemaan pyörän. Itse olen just ja just 170cm ja persjalkainen mutta mulla ei oo ongelmia edes tuon KTämmän kanssa vaikka siinä olisi endurorenkaat alla.
Mulla on kaverina alle 170cm nainen, joka ajaa täyskorkealla kilpaendurolla maastossa ja pahoissa paikoissa. Pysähtyessään tavallaan istuu pyörän sivussa, toinen jalka maassa ja toinen jalkatapilla. Pyörän hallinta on kyllä kunnossa ja luultavasti ajaa paremmin kuin moni pidempi. Itse olen sen 177cm ja tuntuu että useammin sitä itse tiputtaa pyörän kuin hän. Tärkeintä onkin juuri se harjoittelu ja hallinta.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Kiitos kaikille vinkeistä! Tiedän hyvin että kokemuksen puutetta on omalla kohdalla. Ajoin kortin viime kesänä ja pyörän ostin elokuussa. Kilometrejä yhteensä on kertynyt varmaan alle 2000 km.
Korttia ajaessa kävi hyvin ilmi että hitaasti ajaminen se vaikeaa on. Koulun pyörällä vaan oli paljon helpompi ajaa kun kumpikin jalka ylsi hyvin maahan eli esimerkiksi pikku peruuttaminen onnistui helposti. Nyt pitää hypätä pyörän päältä ja työntää pyörää takakahvasta.
Pyörä on siis tosiaan Yamaha XJ 600 S Diversion -95, joten takapään korkeutta ei voi säätää, ainoastaan esijännitystä. Sen verran asiaa itsekin selvittelin että etupään geometria on todella herkkä muutoksille, eli siihen ei ensimmäisenä kannata ryhtyä. Sillä haluaisin kokeilla tuota takapään säätöä, voi olla ettei tuo ole lähellekään sitä mitä saisi itsellä olla. Säätö näyttää olevan aika ruosteessa eikä minulla ole säätötyökaluakaan joten hieman hankala on.
Penkkiä tuskin lähden ohentamaan, ei siinä paljon varaa ole. Uudemman mallin penkki kiinnostaisi, olisi ainakin huomattavasti paremman näköinen. Harmi ettei näitä paljon purussa ole, eihän näitä ajamalla rikki saa..
Muuten pyörä toimii loistavasti, ja tehoakin on ensimmäiseksi pyöräksi ihan riittävästi. Venttiilien välykset ja kaasuttimien synkkauksen voisi tarkistaa mutta muuten voi vaan ajella menemään. Nuokaan toimenpiteet eivät pakolliselta tunnu, kone käy ihan sievästi. Ainoa isompi "vika" on tärinä ~4200 kierroksessa mutta se on näiden ominaisuus. Sattuu vaan ikävästi juuri 80 nopeuteen tuo, ja tärinä on sen verran kovaa että tahtoo kädet turtua kun pidempään ajaa.
 

uce

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
228
Tuli hommattua motokuumeeseen Honda CB 500 F (ABS) vm. 2013. Kortti riittäisi tehokkaampaankin, mutta ajokokemus on melkein vuosikymmenen takaa kevarin parista, joten nyt päädyin laitteeseen, jolla voi avata kaasun auki ilman välitöntä kuolemanpelkoa. Katsoo kauden parin päästä (totuus: tänä juhannuksena? :D) sitten isompaa.

Takakumi tuossa on jo sakkorajalla, joten se pitäsi uusia. Ostanko saman merkkisen ja mallisen kuin eteen vai onko tuolla suurta merkitystä? Etukumi näyttää olevan vaihdettu melko hiljattain.

Vinkkejä hyvistä ajovarusteista myös otetaan vastaan. Kypärä ja hanskat löytyivät kaapista, mutta takki, housut ja monot pitää ostaa.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Ainoa isompi "vika" on tärinä ~4200 kierroksessa mutta se on näiden ominaisuus. Sattuu vaan ikävästi juuri 80 nopeuteen tuo, ja tärinä on sen verran kovaa että tahtoo kädet turtua kun pidempään ajaa.
Mulla oli Ducatissa tuollainen käytössä:
Kaasukäden lepuuttaja moottoripyöriin

Auttoi aika paljon juurikin tuohon puutumiseen useamman ajokauden ajan. Myös "vakionopeudensäätimiä" löytyy, sellaisia joilla saa lukittua kaasukahvan paikalleen jolloin voi vuorotella kättä tangossa.

Kun töissä yhtenä talvena onnistuin saamaan molemminpuolisen tenniskyynärpään, ei ajamisesta tullut enää mitään. Tärinä puudutti silloin kädet ja sormet melkein heti niin pahasti ettei kytkimen ja jarrun käytöstä tullut mitään ja sattuikin vielä ihan riittävästi. Kesäloman alkuun mennessä olin saanut kulutettua puoli tankkia, pistin pyörän myyntiin ja kesäloman puolivälissä kävin niillä rahoilla hakemassa avoauton kesäleluksi.

Edelleen surffailen nettimotoa sillointällöin, ei sille vaan voi mitään... :D

Vinkkejä hyvistä ajovarusteista myös otetaan vastaan. Kypärä ja hanskat löytyivät kaapista, mutta takki, housut ja monot pitää ostaa.
Motonettejä on vähän joka kulmassa nykyään, siellä on mm. Richan ajokamppeita myynnissä.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
64
Takakumi tuossa on jo sakkorajalla, joten se pitäsi uusia. Ostanko saman merkkisen ja mallisen kuin eteen vai onko tuolla suurta merkitystä? Etukumi näyttää olevan vaihdettu melko hiljattain.
Älä turhaan lähde metsästämään samaa merkkiä ja mallia jos maksaa paljon, vaan katso jotain iha perus renkaita, kuhan koko on sama tai lähes sama. Itse vaihdoin edeltävään pyörään jotkut Pirelli Angel cityt kun olivat edulliset eikä mitään valittamista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Vinkkejä hyvistä ajovarusteista myös otetaan vastaan. Kypärä ja hanskat löytyivät kaapista, mutta takki, housut ja monot pitää ostaa.
Motonetissä on laaja valikoima erilaista ajokamaa, mutta välttämättä asiakaspalvelu ei ole kovin hääviä. Paikallisissa moottoripyöräliikkeissa palvelu taas saattaa olla parempaa. Se on ihan siitä kiinni millaisia tyyppejä liikkeeseen on sattunut tulemaan töihin. Ulkomailta jos haluaa tilata niin FC-moto on todettu ihan toimivaksi. Usein ajokamat pitää kuitenkin sovittaa niin nettiostot voi olla vaikeita.

Takakumi tuossa on jo sakkorajalla, joten se pitäsi uusia. Ostanko saman merkkisen ja mallisen kuin eteen vai onko tuolla suurta merkitystä? Etukumi näyttää olevan vaihdettu melko hiljattain.
Peruspyörään sopii myös perusrengas, turha lähteä hifistelemään sen kanssa. Renkaan voi ostaa netistä tai vaikka sieltä motonetistä, mutta silloin se pitää käytännössä asentaa itse. Jos asennus ei sinulta luonaa niin on helpoin ostaa se suoraan rengaskaupasta tai moottoripyöräliikkeestä. Liikkeet asentavat muualta ostettuja renkaita yleensä aika nuivasti.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Ajokamoja kannattaa tosiaan kokeilla ennen ostoa, varsinkin kengät. Hyvin suojatut kengät eivät välttämättä ihan hirveästi veny tai muotoudu, joten kannattaa heti alkuun etsiä omaan jalkaan sopiva.

Onko kukaan tällä käynyt noita motorg ry koulutuksia, Ajotaito 2 kiinnostaisi. Olisi mukava päästä kokeilemaan mihin pyörä (Z750 -08) taipuu vähän kovemmassa vauhdissa ilman pelkoa liikenteestä, poliisista tai routavauriosta (Bodomjärven lenkki ihan pilalla)
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Peruspyörään sopii myös perusrengas, turha lähteä hifistelemään sen kanssa. Renkaan voi ostaa netistä tai vaikka sieltä motonetistä, mutta silloin se pitää käytännössä asentaa itse. Jos asennus ei sinulta luonaa niin on helpoin ostaa se suoraan rengaskaupasta tai moottoripyöräliikkeestä. Liikkeet asentavat muualta ostettuja renkaita yleensä aika nuivasti.
Jos kumi on vanha, se saattaa istua yllättävän tiukassa vanteella. Itse yritin irrottaa omasta pöyrästä 10 vuotta vanhoja kumeja niin ei siitä mitään tullut. Etukumin sain irti mutta takakumi jäi irrottamatta. Ei painunut kumi vanteelta keskelle. Annoin suosiolla irtorenkaat liikeeseen. Renkaat tuli sitten liikeestä.
 

uce

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
228
Motonetissä on laaja valikoima erilaista ajokamaa, mutta välttämättä asiakaspalvelu ei ole kovin hääviä. Paikallisissa moottoripyöräliikkeissa palvelu taas saattaa olla parempaa. Se on ihan siitä kiinni millaisia tyyppejä liikkeeseen on sattunut tulemaan töihin. Ulkomailta jos haluaa tilata niin FC-moto on todettu ihan toimivaksi. Usein ajokamat pitää kuitenkin sovittaa niin nettiostot voi olla vaikeita.



Peruspyörään sopii myös perusrengas, turha lähteä hifistelemään sen kanssa. Renkaan voi ostaa netistä tai vaikka sieltä motonetistä, mutta silloin se pitää käytännössä asentaa itse. Jos asennus ei sinulta luonaa niin on helpoin ostaa se suoraan rengaskaupasta tai moottoripyöräliikkeestä. Liikkeet asentavat muualta ostettuja renkaita yleensä aika nuivasti.
Kiitoksia kommenteista. Motonetistä tilasin kumin (ei ollut myymälän hyllyssä) ja läheinen verstas lupasi asentaa alle 35 eurolla. Näköjään asentelevat muutoinkin lähinnä netistä tilattuja kumeja, koska ei ollut varastossa mitään.

Täytyy illemmalla mennä ihmettelemään motonettiin rytkyjä myös.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Liikkeet asentavat muualta ostettuja renkaita yleensä aika nuivasti.
Jos menee irtovanteen kanssa liikkeeseen, niin kyllä niille raha kelpaa ja gummit vaihtuu vikkelään. Mutta jos menee mopedilla sinne, voi suhtautuminen olla hieman nuivempaa. Perus rengaspajasta ei välttämättä löydy vehkeitä mopedin renkaan irrottamiseen. Ja mopediliikkeissäkin tuntuu olevan melko nuivaa alta-alle vaihto.

Viimeksi kun yritin paikallisessa tätä alta-alle vaihtoa noin kymmen vuotta sitten, oli suhtautuminen niin mukavaa ettei ole kyseisessä paikassa enää tarvinnut asioida sen erän perään. Alkaa saamaan muuten perus rengaspajoistakin ihan kilpailukykyiseen hintaan mopedin renkaita, kunhan kysyy. Voi päästä halvemmalla kuin netistä tilaamalla ja viemällä liikkeeseen vaihdettavaksi.
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
68
Lamput vaihtuikin pois suunniteltua aiemmin kun sattui löytymään käytettynä hyvään hintaan osat. Vielä pitäisi vaijereita asetella kulkemaan paremmin ja ym. pientä siistimistä sekä vilkkujen siirto tohon etuvalon vierelle. Peilit myös pitäisi askkarella kiinni kun eivät sopineetkaan kiinni uusiin klipareihin.

Visiiri tosi jees ja tyylillisesti sopii omaan silmään tohon tosi hyvin ja auttaa melko paljon tuulen kanssa kun ei puske läheskään niin pahasti suoraan rintaan kuten ennen. Tuuman korottavat kliparit tuli myös laitettua vanhojen suorien tilalle ja alustava fiilis tästä tosi jees. Huomattavasti matalampi kuin alkuperäinen asento, mutta kuitenkin vähän enenmmän kuin ennen vanhoilla klipareilla. Katsotaan nyt kun saan noilla enemmän kisoja vielä alle, niin että miltä nuo tuntuu lopulta. Niin ja tarrat tuli myös lätkäistyä tankkiin. Ilme parani huomattavasti mielestäni tämänkin avulla vrt. ilman tarroja.

20190521_215851.jpg
20190521_215836.jpg

20190521_215902.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
Onko kokemuksia FC-moton palautuskäytännöstä? Paketin toimittaa Posti, mutta DHL on heidän yhteistyökumppani. FC-Motolta voi erikseen ostaa edullisemman palautuslähetyksen (12.90e kulut Saksaan). Voiko tuon palautuksen jättää Postin toimipisteeseen, vaikka kumppanina on DHL?
Paikkakunnallani ei ole DHL:n toimipistettä.
Selviskö tai miten meni ? Oma paketti vasta tulossa, mutta on hyvin todennäköistä että jotain lähtee palautukseen kun varusteita tilaa.

Vinkkejä hyvistä ajovarusteista myös otetaan vastaan. Kypärä ja hanskat löytyivät kaapista, mutta takki, housut ja monot pitää ostaa.
Liikkeissä varustevalikoima on olematon. Ainakin Pirkanmaalla. Yamaha Centerillä oli ennen hyvin ajokamoja, mutta muuton jälkeen sekin oli pienentynyt marginaaliin. Oikeastaan ainut vaihtoehto on tilailla ja palauttaa. Tympeää touhua ja mieluusti maksaisi kotimaalisää, mutta se ei ole vaihtoehto. Ainoastaan ajohousut olen ostanut liikkeestä, mutta kaikki muu tullut tilattua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 285
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom