Mopokuumetta

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja JwL, 17.10.2016.

  1. König

    König

    Viestejä:
    66
    Rekisteröitynyt:
    10.09.2017
    Eikös öljyn voitelu ole "jatkuvaa"? Eli jos koneeseen sattuu jäämään tippa likaista vanhaa öljyä, niin käynnistyksessä kun rupeaa öljyt kiertään niin sehän korvaa tuon vanhan?
     
  2. Makemich

    Makemich

    Viestejä:
    110
    Rekisteröitynyt:
    31.01.2017
    Tosimies vaihtaa tietysti syksyllä talvisäilytysöljyt niin koneeseen, perään, laatikkoon kuin kaikkiin muihinkin mahdollisiin paikkoihin, ja keväällä sitten vastaavat ajoöljyt. Muuten on helvetti irti ja kaikki hajoaa.

    Niillä ajomäärillä mitä moni pyöriinsä ja perämoottoreihin kesän mittaan saa kelattua se on käytännössä ihan sama koska ne öljyt vaihtaa, kunhan vaihtaa. Mitään varsinaista syytä odottaa kevääseen ei tietenkään ole jos vaan syksyllä inspiraatio rittää huoltotoimenpiteisiin...
     
    Jonezgi ja pruuttus tykkäävät tästä.
  3. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 854
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onhan se jatkuvaa mutta mukavampi sen on lyödä 6kk tauon jälkeen käyntiin puhtailla öljyillä kuin niillä 10tkm ajetuilla jämillä mitä sinne laakeripinnoille ja männän öljyrenkaille on jäännyt jotka voitelee ne ensimmäiset sekunnit ennen kuin se uusi öljy sinne pääsee.

    Toki tässäkin on se missä pyörää säilyttää, lämpimässä tallissa niin ei se bensakaan miksikään mene, mutta taivasalla vaatimukset on toista...
     
  4. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 065
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itsellä on yhdessä pyörässä 3 vuotta vanhaa E10 bensaa. Kummasti lähti vielä käyntiin. Säilytystila on kyllä tiivis talli, mutta lämmitystä ei ole ollenkaan.
     
  5. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 854
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllähän se käyntiin lähtee, mutta saattaa olla tehot hukassa, toinen on se että saattaa tukkia paikkoja. Ite käyttelen aina kaasarit tyhjäksi ja lopuksi vielä avaan ne tarkistan että kaikki noin silmämääräisesti kunnossa.

    Trumpan vakio kaasarit on niin hirveää kuraa ja nyt jo mennään ihan maksimi suuttimilla niin ei tarvitse lähteä kuin toisen kaasarin ilmansuodatin irti niin ei ota enää kierroksia ja paukuttaa vain putkessa kun synkronointi katoaa.
     
  6. yyri

    yyri

    Viestejä:
    902
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Eihän tota rumbaa nyt kukaan jaksa jos joka kevät pitäisi kaasarit ottaa irti ja putsata, avaa sitten kun tarvii. Toki jos jaksaa laitella niin mikäs siinä. Hornetti on pelannut ainakin talven jäljiltä aivan hyvin mitä nyt 7v ollut omistuksessa.
     
  7. Niksi

    Niksi

    Viestejä:
    151
    Rekisteröitynyt:
    18.08.2017
    Noh, köh. Öljyasiasta..
    Parastahan olisi talveksi vaihtaa ns. varastointiöljyt koneeseen ihan ylärajaan ja vaihtaa tuoreet öljyt keväällä. Se tuorekin öljy voi mennä pilalle koneessa varastoinnin aikana, jos koneeseen pääsee kosteutta lämpötilanvaihtelujen tms. vuoksi.
     
  8. Leetboi

    Leetboi

    Viestejä:
    8
    Rekisteröitynyt:
    18.06.2018
    Tuli omaankin pyörään tehtyä kyseinen remppa ja aika kivuttomasti hoitu, ainut vaiva oli saada alempi laakeri irti sieltä T-palan juuresta. Lähtihän se sit hetken kylmäsprayn suihkimisen jälkee ku sisäkooli halkes itsekseen.
     
  9. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 854
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eipä se nyt ole kuin tunti kun yksi kaasari irroitettu, purettu, putsattu, kasattu ja pyörä käynnissä?

    Mulla se pyörä levähtää aina atomeiksi syksyllä, saa samalla putsattua kunnolla joka paikan.

    IMG_20171013_073724.jpg
     
    Pete ja BurnHard tykkäävät tästä.
  10. BurnHard

    BurnHard

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    02.01.2017
    Aikoinaan kun ostin ensimmäisen ison pyörän ei tarvinnut kuin ajaa se alkutalvesta säilöön vanhempien vajaan ja räjäyttää se käyntiin keväällä (vuoden 1994 ZX-9R). Tallina toimi vanha puuvaja missä säilytettiin kaikkea muutakin tavaraa mitä ei talvisin tarvittu. Kaasareita ei ollut tarvetta ottaa ikinä irti.

    Akun taisin joutua lataamaan joka kevät mutta sekin toimi kaikki ne 4 vuotta jotka pyörä mulla oli, kertaakaan en tehnyt mitään "talvihuoltoa". Kesällä vaihdoin öljyt kun jaksoin ja oli siihen rahaa, en ennen/jälkeen ajokauden. Silti se pyörä toimi kuin kalliskin kello ja myytyäni sen eteenpäin näin ajossa vielä 6 vuoden jälkeen vaikka oli kilometrejä jo todella reilusti.

    Öljyinä tietysti käytin semisynteettistä kun ei ollut varaa ostaa täyssynteettistä ja mineraaliöljyt eivät toimineet pyörässä kunnolla. Nykyään vaihdan öljyt/suodattimen joka talvi lähinnä ajankuluksi vaikkei se pyörä sitä todellakaan vaatisikaan. Samat bensat on tankissa syksystä kevääseen joskin tankkaan pelkkää E10 löpöä ja on ruiskupeli.

    Edit. Sen verran oon vainoharhainen että mihinkään bensavehkeeseen en nykyajan bensoja jätä talveksi ellei halua kaasarijumppaan kun pitäisi lyödä vehkeet tulille keväällä.
     
    Viimeksi muokattu: 25.04.2019
  11. raddel

    raddel

    Viestejä:
    138
    Rekisteröitynyt:
    24.05.2018
    Juuri omaan pyörään vaihdoin uudet öljyt ja suodattimen, ei ollu mitenkään huononnäköset ollenkaan talven jäljiltä. toki tuoretta bensaa piti laitella ku tankki tyhjänä talvisäilös mutta lähti se sieltä vaa käyntiin ilman apuvirtaa yms, ryyppyä ja starttia vaa. cbr1100xx -97
     
  12. Jims

    Jims

    Viestejä:
    331
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Itselläni pyörä on talven lämpimässä hallissa muiden kesälelujen kanssa ja pyrin sitä aina välillä hallilla käydessäni käyttämään, joskin tämä on viime vuosina jäänyt valitettavan vähälle, kun on olevinaan aina muuta touhuttavaa hallilla ollessa.

    Yllättävän hyvin ovat vehkeet silti säilyneet ja en ole suurempia ongelmia huomannut polttoainelaitteissa tai öljyissä.
     
  13. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 285
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Minä rymäytin oman pyörän talven jäljiltä käymään vanhoilla öljyillä ja vanhoilla bensoilla. Lisäksi taisi olla jossain sylinter(e)issä bensaa kun ei ensin pyörinyt kone ollenkaan. Ihan hyvin lähti kuitenkin toimimaan loppujen lopuksi :)
     
  14. Pete

    Pete

    Viestejä:
    12
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ostin Bemarin. Jammu joutais pois.

    [​IMG]
     
    blastermaster ja PeltoHa tykkäävät tästä.
  15. Deadtheus

    Deadtheus

    Viestejä:
    56
    Rekisteröitynyt:
    25.04.2017
    Kuinkas porukalle on tullut pyörään kilometrejä kuluvana keväänä? Itse ostin viime viikon keskiviikkona Hondan CB1000R ja kilsoja tullut ~800km. On tämä mukavaa puuhaa pitkästä aikaa!
     
  16. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 285
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Noin 100 km. Saisi olla vähän enemmän kuin 10 astetta lämmintä. Tänään oli tarkoitus mennä töihin pyörällä mutta lämpömittari näytti yhtä astetta lämmintä :dead:
     
  17. juu-zo

    juu-zo

    Viestejä:
    957
    Rekisteröitynyt:
    13.02.2017
    Eipä ole tosiaan vielä kuin vasta noin 300km tullut kilsoja. Aktiivista työmatkapyöräilyäkään ei oikein ole viitsinyt aloittaa kun aamusin on se 0-2 astetta lämmintä. Kesäajan vitsauksia kylmät aamut...
     
  18. Myssi

    Myssi

    Viestejä:
    79
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Varmaan joku sata. Eilen tuli reilu 60 kun kävin hakemassa käkättimen tallilta ja äsken kävin pienen lenkin tuossa nurkissa pyörimässä
     
  19. zapper

    zapper

    Viestejä:
    1 332
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Olen käynyt ajamassa 3 kertaa ja yhteensä 200 km.
     
  20. smicke

    smicke

    Viestejä:
    379
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Pari kertaa tankattu, eli ehkä 500km.
     
  21. Tixi

    Tixi

    Viestejä:
    79
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Akku piti vaihtaa hornettiin, entinen kesti 5 vuotta talvet paikallaan lataamatta. Uudeksi akuksi tuli vajaan 40€ Bilteman geeliakku, saa nähdä minkälaiseksi osoittautuu.
     
  22. krossi

    krossi

    Viestejä:
    119
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    300-400km eli jo puolet siitä mitä koko viime kesänä :D Nyt vaan polttelee pikku-adventuren ostaminen nykyisen rinnalle. Tuommoista Honda 250 rallya katsellut, et jos olisi seikkailupelinä.
     
  23. jpo

    jpo

    Viestejä:
    64
    Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Parisataa kilsaa. Koivun siitepöly pistää niin veteläksi, että ei nappaa lähtee työntämään enempää ennen kuin siitepölykausi on ohi :/
     
  24. Falconi

    Falconi

    Viestejä:
    111
    Rekisteröitynyt:
    11.05.2017
    Miksihän sitä pitää jättää kaikki tekemiset aina just viime tippaan vaikka olis ollut koko talvi aikaa.. No tuli tällä viikolla vietyä iskarit huoltoon, vaihdettua pyörien laakerit sekä vaihdettua toiseen myytäväksi menevään pärrään renkaat.
     
    Jonezgi tykkää tästä.
  25. raddel

    raddel

    Viestejä:
    138
    Rekisteröitynyt:
    24.05.2018
    200-300km on tullu ajeltua jo. viime kesänä ei kerinny tulla ku reilu 4500km vaa, tänä kesänä enemmän pakko saada :D
     
  26. Myntti

    Myntti

    Viestejä:
    2
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä nyt harmittaa kun pyörä lähti kiertoon syksyllä. BMW K1300R oli päivittäisessä käytössä kolme kesää. Aloin haaveilemaan gessusta mutta nyt taas kesän kynnyksellä tekis mieli jotain saman tyylistä pyörää, lähinnä Yamahan MT-10 ja BMW S1000R herättää tunteita.
     
  27. Jote

    Jote

    Viestejä:
    366
    Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Aprilia Tuono ja KTM Super Duke samasta kategoriasta herättävät tunteita minussa. Uusi Tuono olisi pihalla jos oli 20000€ löysää rahaa.
     
  28. Myntti

    Myntti

    Viestejä:
    2
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pitääpä laittaa Tuonokin listalle, oli päässyt unohtumaan koko Aprilian tarjonta.
     
  29. Jusbe93

    Jusbe93

    Viestejä:
    55
    Rekisteröitynyt:
    23.11.2016
    Tuli hommattua torstaina Hondan CBR 1000RR Fireblade vm.2010. Pitää kyllä sanoa 300km jälkeen, että jos hakee hyvää kyykkyä, niin siinä on sellainen. Useampia kokeilleena ajettavuus aivan mahtava. Helppo ajaa ja vääntö uskomattoman tasainen. Nyt pitäisi ninja laittaa myyntiin. Jos jonkulla täällä kuumetta niin laittelen tulevalla viikolla myyntiin.
     
  30. amiskaRva

    amiskaRva

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    1000km mittarissa tälle keväälle. Ketjut kiritty kertaalleen ja kohta puoliin pitäisi käydä rengaskaupoilla hakemassa uutta etusta alle.
     
  31. Jims

    Jims

    Viestejä:
    331
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Eilen tuli kaivettua kotari hallin perältä ja heitettyä pieni 100 km lenkki, josko tällä kaudella ehtisi ajamaan enemmän kuin edellisillä.

    Vielä pitäisi jarrulevyt ja palat vaihtaa, sekä mahdollisesti laittaa uudet kumit samalla kertaa, kun ottaa vanteet irti.
     
    blastermaster tykkää tästä.
  32. Seppo77

    Seppo77

    Viestejä:
    1 153
    Rekisteröitynyt:
    20.06.2017
    Tuli päivitettyä vanha 15 vuotta vanha KTM uuteen KTM 300 EXC TPI Six Days (2019) malliin. Fantastiselta vaikuttaa näin viiden tunnin ensiajojen jälkeen.
     
  33. König

    König

    Viestejä:
    66
    Rekisteröitynyt:
    10.09.2017
    Oliko sulla 600 ninja? Itellä on kans zx6r ja oon sillä useamman vuoden jo ajellut. Nyt on alkanut himottaa tonninen ja juurikin noita Firebladeja oon katellut vm. 2010 ylöspäin. Ootko kuinka pitkä ja onko ajoasennossa eroa Fireblade vs Ninja? Entä kuinka suuri "hyppäys" oli tuossa tehoerossa?
     
  34. juusoaijala

    juusoaijala

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    11.07.2017
    Toista kesää ajelen Kawasaki ER vitosella ja nyt keväällä kertynyt kilometrejä sen 1200km. Saattaa olla, että vaihdan pian johonkin pieneen adventure pyörään kun on vielä rajotettu kortti ja kaippaa metsäajoa. Mahdollisesti KLE500
     
    blastermaster tykkää tästä.
  35. AAtte

    AAtte

    Viestejä:
    237
    Rekisteröitynyt:
    09.12.2016
    Uudella 2019 690 SMC R:llä nyt 250km takana. Hyvin papattaa!
     
    blastermaster ja Turisti tykkäävät tästä.
  36. Jusbe93

    Jusbe93

    Viestejä:
    55
    Rekisteröitynyt:
    23.11.2016
    Joo oli tuo -06 vuotinen 636. Tai tallin perällä on vieläkin, kun ei ole aikaseksi saanut laittaa myyntiin. Olen n. 178cm pitkä ja ajoasennossa en kyllä oikeastaan eroa huomaa. Ehkä omaan makuun jopa hieman parempi. Toisaalta ninja on seisonnassa ja viimeiset muistikuvat ovat viime kesältä. Cebarissa on kyllä paljon parempi tuo ilmaohjaus keulalla. Kupla tulee sen verran korkeammalle, että ajo tuntuu paljon sulavammalta eikä tuulenvastus häiritse pystyasennossa vaikka vauhtia olisi vähän enemmänkin.

    Tehon puolesta voi sanoa, että vääntö on paljon tasaisempi ja tehoeron huomaa kyllä. Eihän noissa 0-100 juurikaan taida merkittävää eroa olla, mutta siitä ylöspäin alkaakin sitten olemaan. Se ero näissä on, että pyörä kulkee aika näppärsti jo alle 10tkm kierroksilla. Eli aika paljon hätäisemmin ottaa vauhtia. Ninja ottaa enemmänkin sen piikin siellä yläkierroksilla, niin cebari taas kulkee alusta loppuun samantuntuisesti kuin ninjassa tehopiikki melkeimpä.

    Suosittelen käymään kojiksella. Ihan älyttömän helppo pyörä ajaa. Ja näyttää hemmetin hyvältä ja sirolta. Ei oo semmonen perus "läski". Ei oikeastaan kokoeroa huomaa 600cc rinnalla.

    Snapchat-1003408128.jpg
     
  37. jusp3

    jusp3

    Viestejä:
    3
    Rekisteröitynyt:
    15.07.2017
    Yamaha MT-07 alla ja näyttäisi 1750km tulleen öljynvaihdon jälkeen, jonka tein Helmikuun lopulla. Eli olisikohan joku 2500-3000km tullut tälle vuodelle. Noin viikon verran oli tänä “talvena” ajopaussia yöpakkasten takia. Tämä näitä Keski-Euroopassa asumisen plussia Ja kohta vuosi/9tkm takana tällä pyörällä. Ei mitään vikaa ja saa edelleen suupielet ylöspäin!
     
    blastermaster ja Starglazer tykkäävät tästä.
  38. Kopsa

    Kopsa

    Viestejä:
    42
    Rekisteröitynyt:
    18.05.2017
    46ml on tullu Viragon trippimittariin tänä keväänä. Ei oo kerinny paljoa ajeleen...
     
  39. König

    König

    Viestejä:
    66
    Rekisteröitynyt:
    10.09.2017
    Pistitkin ihan kunnon vastauksen, kiitos paljon :D tuo on kyllä pirus suuri plussa jos tuo etukupla on parempi. Ninjassa se jää vähän turhan alas vaikka onkin tuplakupla. Täytyy vähän zoomailla yksilöitä ja käydä testailemassa
     
    Jusbe93 tykkää tästä.
  40. krossi

    krossi

    Viestejä:
    119
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Tuli tuossa viime kesän lopulla myytyä yz-250 ja hyperillä ei oikein metsässä ajella, niin helpotin enskakuumetta ostamalla pikkuadventuren. :)
    [​IMG]
     
    Jonezgi, -jeppez, VanhaVihtahousu ja 4 muuta tykkäävät tästä.
  41. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    194
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016

    Suomen hinnoista en tiedä mutta vika öljynäyte minkä lähetin analysoitavaksi maksoi ¬$30 Catepillarin kautta :D


    Eikös sitä pitäisi käsin pyörittää ennen starttia jos seissyt useamman kuukauden?
     
    Viimeksi muokattu: 05.05.2019
  42. Apex

    Apex

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2018
    Miten olette pesseet moottoripyöräkypäränne?

    Oma (Shoei XR-1000) kaipaisi pesua. Tuossa ei vain kaikki pehmusteet ole irroitettavia. Netissä olen nähnyt ohjetta, jossa koko kypärän dippaisi veteen ja pesisi kauttaaltaan upottaen.
    Tekeekö tuo pahaa kypärälle? Ei kai siellä mitään vesiherkkiä tekijöitä voi sisällä olla. On tuosta videokin:

     
  43. AAtte

    AAtte

    Viestejä:
    237
    Rekisteröitynyt:
    09.12.2016
    No en kyllä kokeilisi sisusten kauttaaltaan kastelua. Osta kypärä jossa ne voi pestä.
     
    smicke tykkää tästä.
  44. Niksi

    Niksi

    Viestejä:
    151
    Rekisteröitynyt:
    18.08.2017
    Märkä liina lepäämään kypärän päälle ja lopuksi kevyesti pyyhkii isoimmat liat pois. Sisältä kannattaa ihan käsin, pienellä vesimäärällä hangata siten, ettei pehmusteet ihan läpimäräksi pääse. Vaikka saahan nuo aina kuivailtua. Kypärään en mitään kemikaaleja itse käytä, pehmusteet saa onneksi omassa mallissa irti, niin ne saa helpommin pestyä.
     
  45. tolind

    tolind

    Viestejä:
    17
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Tuo on ihan hyvä kypäränpesukonsti. Hiukan pyykinpesuainetta ja potta likoamaan, sisustalle kevyt hankaus ja huolellinen huuhtelu sekä kuivaus. Mahdollinen elektroniikka on toki purettava ensin pois.
     
  46. Myssi

    Myssi

    Viestejä:
    79
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Niinhän siinä sitten kävi että er6n lähti myyntiin.
    Jos se tuosta joskus kaupaksi menee niin Z kawa \ 990 SuperDuke \ MT-09 suuntaan tässä vähän katseltu josko sieltä löytyisi jotain miellyttävää.
     
  47. Apex

    Apex

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2018
    Tuli pestyä kypärä kauttaaltaan. Sisustan pesin hellävaraisella shampoolla. Nyt kypärä on kuivunut ja sisältä täysin raikas.

    Ei siis ainakaan ulkoisia / havaittavia vaurioita tehnyt kypärälle.
     
  48. König

    König

    Viestejä:
    66
    Rekisteröitynyt:
    10.09.2017
    En tiedä kuinka hyvä tuo pyykinpesuaine tuohon touhuun on :rolleyes: itse oon pessyt ihan head&shouldersilla, varmasti ainakin hellävarainen eikä ärsytä ihoa. Meikän Nolanin kypärästä tosin lähtee näppärästi kaikki sisusosatkin pihalle
     
  49. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    194
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Onko kellään kokemuksia joko triumph tiger(1050) tai Suzukin DL1000 v-storm malleista, vuosimallia 07-10?
     
  50. Vaamir

    Vaamir

    Viestejä:
    83
    Rekisteröitynyt:
    06.01.2017
    Tuli myytyä edellinen F4i cepari ja tilalle suzuki sv650 (2 gen). Vaikka tehoa on vähempi, niin on kyllä ehdottomasti hauskin pyörä mitä olen omistanut (tämä ~kymmenes pyörä). Tonninen olisi tietysti vielä hauskempi..
    IMG_20190508_181634.jpg
     
    blastermaster ja MikaHakK tykkäävät tästä.