Mopokuumetta

Eilen kävin ihan mielenkiinnosta isompaa pyörää katsomassa ja testaamassa, kaupat tein heti :lol:
KTM950SM.png

Tänään hain pois ja tuli jo ~100km lenkki heitettyä, ihan laittoman hauska peli tällainen 950 sm. Tuo edessä oleva katunappularengas on kyllä aika perseestä ja se pitää varmaan vielä ennen talvea vaihtaa katurenkaaseen.
Entinen pyörä pitää nyt tai keväällä myydä pois :sori:

Hieno! Pakko kysyä mikä renkaassa mättää? Puhelimen näytöllä näytti kuluneelta muttei tästä voi varmaksi sanoa.

Itse siis vaihdoin Diabloista Pirelli MT60RS renkaisiin eli juuri toisinpäin ja toimi kuten toivoinkin. Kadulla ei huomaa mitään eroa pidossa, mutta hiekka/sora/murske tiet muuttuivat 1000x mukavemmiksi. Ainut mikä harmittaa, ettei ottanut vielä karkea pia. Ensi kesänä TKC80:t tms. alle :D

En tosin käy radalla.
 
Hieno! Pakko kysyä mikä renkaassa mättää? Puhelimen näytöllä näytti kuluneelta muttei tästä voi varmaksi sanoa.

Itse siis vaihdoin Diabloista Pirelli MT60RS renkaisiin eli juuri toisinpäin ja toimi kuten toivoinkin. Kadulla ei huomaa mitään eroa pidossa, mutta hiekka/sora/murske tiet muuttuivat 1000x mukavemmiksi. Ainut mikä harmittaa, ettei ottanut vielä karkea pia. Ensi kesänä TKC80:t tms. alle :D

En tosin käy radalla.

Ei tuo rengas mikään hirveän huono ole, vähän hassulta vaan tuntuu +100km/h vauhdeissa ja kovempaa kanttaillessa renkaan pintakuvio vähän elää. Asfaltilla kuitenkin tulee ajettua varmaan yli 95% ajoista tuollakin niin jotkut sporttiset katunakit sopivat parhaiten.
Pienemmässä kotarin smotossa on nyt suht tuoreet dunlopin sportsmart2 max renkaat, loppuu itseltä taidot ennen kuin niistä pito kuivalla. Samanlaiset pitää ehkä tuohon isompaan laittaa :think:
 
Ei tuo rengas mikään hirveän huono ole, vähän hassulta vaan tuntuu +100km/h vauhdeissa ja kovempaa kanttaillessa renkaan pintakuvio vähän elää. Asfaltilla kuitenkin tulee ajettua varmaan yli 95% ajoista tuollakin niin jotkut sporttiset katunakit sopivat parhaiten.
Pienemmässä kotarin smotossa on nyt suht tuoreet dunlopin sportsmart2 max renkaat, loppuu itseltä taidot ennen kuin niistä pito kuivalla. Samanlaiset pitää ehkä tuohon isompaan laittaa :think:

Nyt kun koneelta katsoin niin eipä tuo niin kuluneelta näytäkään. Onko tuo muuten just Pirelli MT60 ?? :D Myönnän että harrastan väärin ja aika harvoin tulee ajettua +100km/h niin varmaan keskityn eri asioihin nakeissa. Sen jälkeen kun eksyi koluamaan pienempiä teitä niin koin valaistuksen ja oli pakko tilata nuo uudet renkaat.
 
Nyt kun koneelta katsoin niin eipä tuo niin kuluneelta näytäkään. Onko tuo muuten just Pirelli MT60 ?? :D Myönnän että harrastan väärin ja aika harvoin tulee ajettua +100km/h niin varmaan keskityn eri asioihin nakeissa. Sen jälkeen kun eksyi koluamaan pienempiä teitä niin koin valaistuksen ja oli pakko tilata nuo uudet renkaat.

Kyllä tuo näköjään justiinsa pirelli mt60 corsa on :lol:
 
Tänään vielä viimeiset ajot tälle kesälle (ellei ihmettä tapahdu), eilen oli ihan kesäinen fiilis, toki märkää ja lehtiä saa varoa.

IMG_20181014_153000.jpg

Tänä vuonna näyttää siltä että vehkeet pysyy läjässä (mitä nyt toinen sivukate putosi jonnekki:shifty:), viime vuonna oli vähän iskari murheita.
 
Vitsi kun on alkanut itseäkin himottaa tuollainen "Cafe Racer" tyylinen pyörä, tulisi nykyisen zx6r:n kaveriksi 2-pyöräksi. Nyt olisi talvi aikaa laitella pyörää valmiiksi tallissa ensi kesää ajatellen, mutta on vaan se oikea pyörä nyt hakusessa. Ilmeisesti muutama jannu on pyörän täällä tehnytkin. Eli mitä te täällä suosittelette hyväksi projektipyöräksi?

Aiemmalla sivulla joku oli tehnyt Yamahan xt600e:stä, sitten löytyy myös tälläinen sivu: The 8 Best bikes for a Café Racer project - BikeBrewers.com

Vaatimuksena lähinnä, että olisi jonkun verran tehoa eikä ihan tajuttoman kallis projektiksi. Käsissä taita nyt riittää kun on aika paljon kaikkea ropannut.
 
Vitsi kun on alkanut itseäkin himottaa tuollainen "Cafe Racer" tyylinen pyörä, tulisi nykyisen zx6r:n kaveriksi 2-pyöräksi. Nyt olisi talvi aikaa laitella pyörää valmiiksi tallissa ensi kesää ajatellen, mutta on vaan se oikea pyörä nyt hakusessa. Ilmeisesti muutama jannu on pyörän täällä tehnytkin. Eli mitä te täällä suosittelette hyväksi projektipyöräksi?

Aiemmalla sivulla joku oli tehnyt Yamahan xt600e:stä, sitten löytyy myös tälläinen sivu: The 8 Best bikes for a Café Racer project - BikeBrewers.com

Vaatimuksena lähinnä, että olisi jonkun verran tehoa eikä ihan tajuttoman kallis projektiksi. Käsissä taita nyt riittää kun on aika paljon kaikkea ropannut.

Mitä vanhempi sitä halvempi, kaasarivehkeet on helppo virittää ja niistä saa tehoa "helpommin" ja enemmän, omassa 790cc vakiona koneessa 60hv ja nyt pyöritään siinä 90hv korvilla ja oikeastaan jäljellä on isommat kaasarin kun näissä vakiokaasareissa on nyt niin isot suuttimet kun vain mahdollista, kierrosrajoitin on nostettu 1000rpm ja muut pikkuiset perusvirit tehtynä enempää ei tehoa irtoa. Isommilla kaasareilla pitäisi saada se 20hv vielä lisää. Siitä jos sitten haluaa lisää tehoa niin pitäisi koko kone avata ja lisätä iskutilavuutta ja tehdä kansi uusiksi mutta siihen en lähde niin kauan kuin tuo kone on iskussa.

Rahaa saa menemään paljon tai vähän, riippuu mitä tehdä, mulla pyörä maksoi 5500€, mutta rahaa on sen jälkeen planut noin 2500€ mikä pitää sisällään, takaiskarit, etujouset (progresiiviset jouset), valot, stonga, kahvat, jalkatapit, putkisto, viritykset, kytkin, lyhyemmät välitykset, paremmat jarrut ym ym...

Nyt lähtee teräsvanteet vaihtoon ja tilalle tulee billetnavoilla olevat leveämmät alumiinivanteet niin se on jo 2k€ paukku, toki ei pakollinen asia, mutta haluan noista sirkkelinteristä eroon niin minkäs teet ja koska harrastus.

Japanilaiseen löytyy aina osia, mutta brittipyöriin saa myös aftermarket palikkaa loputtomasti. Perus huolto ei mihinkään ole kallis, aftermarket tavara sitten saattaa alkaa maksamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jees kiitos vastauksesta, rahaahan saisi palaan varmasti vaikka kuinka :D Oletko tilaillut palikoita ihan netistä? Aika paljon googlella löytää sivustoja "cafe racer pats" haulla.

Trumppaan löytyy ihan merkkikohtaisia aftermarket tavaroita, paras ehkä Tec Bike Parts - Triumph Exhausts, Shock Absorber & Alloy Replacements - Custom Motorcycle Parts, Motorcycle Shock Absorbers, Triumph Motorcycle Parts josta löytyy myös muihinkin merkkeihin universal osia jonkin verran ja esimerkiksi noiden takaiskarit käy moneen merkkiin ja mulla ne on alla, maksaa 140 puntaa + postit ja kaikki mahdolliset säädöt löytyy enkä ole löytänyt mitään valitettavaa niistä, paremmat kuin alkuperäiset.

jouset.PNG

Haulla löytyy paljon osaa eri merkkeihin, ymmärrettävästi en ole juuri muita merkkejä seuraillut, mutta Hondaan nyt ainaki löytyy ihan mitä vain, tosi suosittu maailmalla. Tätä seurailen youtubessa ja mielenkiintoisia projekteja Classic Octane
 
Hieno! Pakko kysyä mikä renkaassa mättää? Puhelimen näytöllä näytti kuluneelta muttei tästä voi varmaksi sanoa.

Itse siis vaihdoin Diabloista Pirelli MT60RS renkaisiin eli juuri toisinpäin ja toimi kuten toivoinkin. Kadulla ei huomaa mitään eroa pidossa, mutta hiekka/sora/murske tiet muuttuivat 1000x mukavemmiksi. Ainut mikä harmittaa, ettei ottanut vielä karkea pia. Ensi kesänä TKC80:t tms. alle :D

En tosin käy radalla.

Itselläni oli pari kesää sitten KTM 640 LC4 Supermotossa alla nuo Pirellin MT60RS:ät ja mielestäni ne eivät olleet oikein hyvät missään.

Kadulla ja motarilla olivat liian löysät ja pomppottivat hieman, eikä hiekalla / murskeella ollut silti pitoa paljoa sen enempää kuin sileällä katukumilla.

Vaihdoin sitten puhtaasti pehmeään katukumiin, eli Continental ContiAttack SM:ään.

Josko sitä jossain vaiheessa ( ehkä ensi keväänä ? ) saisi tuon vähällä ajolla olevan vanhan supermoton vaihdettua isompaan Kotariin ( 990 ), GS Bemmiin tai johonkin Aprilia Dorsoduroon / Ducati Hypermotardiin.
Sitten voisi laittaa alle tuollaiset kunnon adventure nappulat ja lähteä vähän pidemmälle turneelle ja poiketa myös soralla.
 
Contin TrailAttackeja voin myös suositella jos tarkoitus pysyä kovalla alustalla. Joku yhdistelmä esim. Karoo 3 / t63 on aika hyvä 50/50 rengas, hiukan joutuu molemmissa päissä antamaan periksi. Sitten taas vaikka C-02/Unicross yhdistelmä on asfaltilla jo aivan perseestä mutta auttaa etenemään jo pehmeässäkin sannassa.
 
Noin 40 000km takana Shinkon E804/805 combolla ja noilla mennään jatkossakin.
Erinomainen hinta/laatu suhde ja toimivat hyvin sekä soralla että asfaltilla.

Mudassa sivuttaispitoa saisi olla enemmän, mutta menettelee kunhan pitää tuon mielessä,
 
Itselläni oli pari kesää sitten KTM 640 LC4 Supermotossa alla nuo Pirellin MT60RS:ät ja mielestäni ne eivät olleet oikein hyvät missään.

Kadulla ja motarilla olivat liian löysät ja pomppottivat hieman, eikä hiekalla / murskeella ollut silti pitoa paljoa sen enempää kuin sileällä katukumilla.

Vaihdoin sitten puhtaasti pehmeään katukumiin, eli Continental ContiAttack SM:ään.

Josko sitä jossain vaiheessa ( ehkä ensi keväänä ? ) saisi tuon vähällä ajolla olevan vanhan supermoton vaihdettua isompaan Kotariin ( 990 ), GS Bemmiin tai johonkin Aprilia Dorsoduroon / Ducati Hypermotardiin.
Sitten voisi laittaa alle tuollaiset kunnon adventure nappulat ja lähteä vähän pidemmälle turneelle ja poiketa myös soralla.

Mulla ei kyllä noin 2000km jälkeen noista ole pahaa sanottavaa. Mielestäni ihan hyvät kaikkeen, tuskin huiput mihinkään. Ainakin näin touring käytössä mielestäni hyvät. Noiden ja TKC80:sten välillä arvoin, mutta tuo karkeus vähän jännitti ja lopulta toimitusaika ratkaisi. Ensi kesänä sitten karkeampaa.

Ainakin nuo Diablot ne pesee kaikessa (paitsi varmaan rata-ajossa :D )
 
Nyt kun näistä renkaista alettiin keskustelemaan, niin mitä suosittelette kevyeen matkapyörään eli Yamaha XT 600? Mukavuus edellä. Vanhat (eli 10 vuotta vanhat :D) nakit ovat Pirellin Sport Demonit.
 
Nyt kun näistä renkaista alettiin keskustelemaan, niin mitä suosittelette kevyeen matkapyörään eli Yamaha XT 600? Mukavuus edellä. Vanhat (eli 10 vuotta vanhat :D) nakit ovat Pirellin Sport Demonit.
Michelin Road on omassa pyörässä, jos vaan sopivia kokoja löytyy. Siinä yksi hyvä vaihtoehto.
UUSI MICHELIN ROAD 5

Pirelli Diablo Corsat kului nopeasti ja ei kovin erikoiset olleet.
 
Mulla on Bridgestone battlax bt45 ja maanantaina polttelin loput pinnat pois kun kesti hurjat 10tkm ja muutenkin kun vaihtuu vanteet niin menee kaikki renkaat uusiksi, mutta jotain vähän kestävempää pitäis saada. Ainakaan noita en suosittele, kului nopeasti ja pito todella huono kun tuntui sutivan koko ajan ja varsinkin kantatessa kun antoi kaasua (ramppi tms.).

 
Mulla on Bridgestone battlax bt45 ja maanantaina polttelin loput pinnat pois kun kesti hurjat 10tkm ja muutenkin kun vaihtuu vanteet niin menee kaikki renkaat uusiksi, mutta jotain vähän kestävempää pitäis saada. Ainakaan noita en suosittele, kului nopeasti ja pito todella huono kun tuntui sutivan koko ajan ja varsinkin kantatessa kun antoi kaasua (ramppi tms.).



Mun mielestä kymppi on kyllä ihan hyvä kesto. Miten vanhat noi glemmit oli ?

Sen 8-10tkm ku kestävät niin saa joka kaudeksi uudet gummit alle eikä pääse kovettumaankaan.
 
Mun mielestä kymppi on kyllä ihan hyvä kesto. Miten vanhat noi glemmit oli ?

Sen 8-10tkm ku kestävät niin saa joka kaudeksi uudet gummit alle eikä pääse kovettumaankaan.

Kaksi kesää ne kesti eli ei vanhat (paisto oli 52/2016), tuntuu että edellisissä pyörissä kestänyt ainakin kolme kesää ja enemmän kilometrejä... Toki jos löytäis pitävemmät renkaat niin eipä se kuluminen haittais, mutta kun noi on tosi liukkaan oloisetkin vielä, kantatessa reilusti "polvimaahan" tuntuu että eturengas meinaa lähteä alta tai jos annat kaasua niin mennään nätissä sladissa.

Kattoo nyt kun saa leveämmät vanteet ja renkaat että miten muuttuu ja suurin muutos tulee etuvanteessa kun 19" muuttuu 17" vanteeksi.
 
Viime kesä oli kyllä melko poikkeuksellinen pyöräilykesä monella tavalla, mikä saattaa näkyä myös renkaiden kulumisessa...?
 
Viime kesä oli kyllä melko poikkeuksellinen pyöräilykesä monella tavalla, mikä saattaa näkyä myös renkaiden kulumisessa...?

Joo, kausi oli pitkä, mutta kilometrejä ei tullut silti niin paljon että se selittäisi kulumisen, en missään nimessä ole kestoon tyytymätön, mutta kestoon nähden pito on huono. Pehmeä rengas kuluisi nopeasti, mutta tarjoaa pitoa, mitä tämä rengas ei tarjonnut, mutta silti kesto ei ollut kovan renkaan luokkaa.

Tai sitten mun ajotapa on vain niin agressiivinen ettei tykkää, kaverilla HD:ssa kestää rengas helposti kesän vaikka se saa sikaa kokoajan ja kumi palaa.
 
Trumppaan löytyy ihan merkkikohtaisia aftermarket tavaroita, paras ehkä Tec Bike Parts - Triumph Exhausts, Shock Absorber & Alloy Replacements - Custom Motorcycle Parts, Motorcycle Shock Absorbers, Triumph Motorcycle Parts josta löytyy myös muihinkin merkkeihin universal osia jonkin verran ja esimerkiksi noiden takaiskarit käy moneen merkkiin ja mulla ne on alla, maksaa 140 puntaa + postit ja kaikki mahdolliset säädöt löytyy enkä ole löytänyt mitään valitettavaa niistä, paremmat kuin alkuperäiset.

jouset.PNG

Haulla löytyy paljon osaa eri merkkeihin, ymmärrettävästi en ole juuri muita merkkejä seuraillut, mutta Hondaan nyt ainaki löytyy ihan mitä vain, tosi suosittu maailmalla. Tätä seurailen youtubessa ja mielenkiintoisia projekteja Classic Octane

Olen harkinnut Trumpan American tai Speedmasterin ostamista. Niissä vaan on minun makuuni jalkatapit liian lähellä kuskia. Oletko Trumpan osia selatessasi törmännyt näiden siirtosarjoihin? Itse olen löytänyt ainoastaan sellaiset joiden hinta lähentele 900 euroa. Tuo summa on kuitenkin halpaan pyörään aika paljon.
 
Olen harkinnut Trumpan American tai Speedmasterin ostamista. Niissä vaan on minun makuuni jalkatapit liian lähellä kuskia. Oletko Trumpan osia selatessasi törmännyt näiden siirtosarjoihin? Itse olen löytänyt ainoastaan sellaiset joiden hinta lähentele 900 euroa. Tuo summa on kuitenkin halpaan pyörään aika paljon.

Tuli vaan mieleen että jos löytyy joku näppärä kaveri niin eikös siirtosarjan pystyisi tekemään ihan "mittatilaustyönä"?
 
Nyt kun näistä renkaista alettiin keskustelemaan, niin mitä suosittelette kevyeen matkapyörään eli Yamaha XT 600? Mukavuus edellä. Vanhat (eli 10 vuotta vanhat :D) nakit ovat Pirellin Sport Demonit.

Jotkut 2-seos renkaat. Kestää matka-ajoa paremmin, eikä kulu niin nopeasti kantikkaaksi.
Oma valinta on Michelin pilot road 4, kun tykkään radallakin välillä käydä. Siitä löytyy myös kulutusta kestävämpi (=kovempi) GT versio.
 
Tuli vaan mieleen että jos löytyy joku näppärä kaveri niin eikös siirtosarjan pystyisi tekemään ihan "mittatilaustyönä"?

Täysin totta. Olen tuotakin miettinyt. Kaveripiiriin ei valitettavasti kuulu sellaisia jotka helposti osaisivat tuollaisen toimivaksi suunnitella ja vielä toteuttaakin. Itsekin voisin tämän toteuttaa, työkalut ja tilat olisivat käytettävissä mutta oma osaaminen ja käytettävissä oleva aika kaikkine harjoituskappaleineen eivät oikein kohtaa. Mielummin asentaisin jonkun muun tekemän vaan paikoilleen.
 
Olen harkinnut Trumpan American tai Speedmasterin ostamista. Niissä vaan on minun makuuni jalkatapit liian lähellä kuskia. Oletko Trumpan osia selatessasi törmännyt näiden siirtosarjoihin? Itse olen löytänyt ainoastaan sellaiset joiden hinta lähentele 900 euroa. Tuo summa on kuitenkin halpaan pyörään aika paljon.

En ole oikein muiden mallien osia katsellut... Sen tiedän että niitä saa ja osa maksaa paljon, ihan bonnevilleen.
 
tuli syksyllä vaihdettua pyörä Yamaha XSR 700:ksi ja nyt pitäisi vaihtaa putkea yms. samalla pitäisi tehdä ohjelmointi uusiksi mutta kun en löydä putiikkeja jotka tekisivät ohjelmoinnin suoraan ECU:un, kellään tietoa sellaisista putiikeista varsinkin itä-suomen alueella?
 
Tammikuussa tuli tehtyä varaus Z750:lle, messuilta varusteet hankittu ja nyt kun lumet vielä sais pois niin pääsisi jo kokeilemaan. Voisi jonkun lämpöaallon nyt laittaa, huhtikuun puolessa välissä talvilomat + pääsiäinen, jos silloin pääsisi jo ajoille.
 
Kun mopoista, niin Honda Dax Chopper olis hakusessa. Suomessa ei vissiin ainuttakaan, joten se kelpaa syyksi hankintaan ja onhan se komia. Englanti-Saksa-Hollanti -akselista kateltava. Tua enkku vaan jännää tuan brexitin takia!
 
Mittaristosta paloi tuossa syksyllä kaikki valot ja nyt pitäisi siirtää pyörä autotallista noin viiden kilsan päässä olevalle verstaalle, että ne voisi vaihtaa. Pakko tehdä ennen kuin kunnon kelit tulevat, kun silloin niitä ei tule ainakaan vaihdettua :D
 
Iski viime viikolla jäätävä pyöräkuume. Keskiviikkona katsomaan Hondan Cb1000r:ää! Toivotaan, että pyörä on hyvä ja saadaan kaupat aikaiseksi. Viimeisestä pyörän omistuksesta on 5 vuotta ja tuolloin pyöränä oli Hondan Hornetti.
 
Mjaha, jo on mootttoripyörällä kolaroitu. :facepalm:
"– Moottoripyörä oli jytkässyt vasemmalla kaistalla henkilöauton perään. Siinä aloitettiin elvytys paikan päällä. "
"-Kuoli ennen sairaalaan toimittamista."
(itse ihmettelen miksi sairaalaan viedään, kun eihän sairaaloissa nykyisin osata enää edes avohaavojakaan hoitaa. Saatikka liikenne onnettomuuden aiheuttajia/loukkaantuneita.)

Tiet, kadut ja bussipysäkit ja asfaltin reunukset ovat vielä täynnä pöllyävää hiekkaa, sekä ajo skilssit voi olla talven jälkeen monella ruosteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Mjaha, jo on mootttoripyörällä kolaroitu. :facepalm:
"– Moottoripyörä oli jytkässyt vasemmalla kaistalla henkilöauton perään. Siinä aloitettiin elvytys paikan päällä. "
"-Kuoli ennen sairaalaan toimittamista."
(itse ihmettelen miksi sairaalaan viedään, kun eihän sairaaloissa nykyisin osata enää edes avohaavojakaan hoitaa. Saatikka liikenne onnettomuuden aiheuttajia/loukkaantuneita.)

Tiet, kadut ja bussipysäkit ja asfaltin reunukset ovat vielä täynnä pöllyävää hiekkaa, sekä ajo skilssit voi olla talven jälkeen monella ruosteessa.

Siinä ei paljoa järki paina, kun testosteroni ja bensa jyllää.
 
Tuollaisella on nyt tullut ajeltua muutama kesä, eli Trumpan Street Triple. Täksi kaudeksi tuli mm. kuvassa näkyvä uusi väri. Hieman tummahan tuo on kys. valossa, mutta auringossa sävy on omaan silmään todella hyvä.

Olishan tuossa vielä tekemistä. Lamppujen tilalle pitäisi ainakin vaihtaa yksi ja mittariston paikkaa muuttaa sekä perääkin kiinnostaisi hieman muokata, mutta onhan noita aikaa ihmetellä sitten taas talvella jos nyt keskittyisi ajamiseen.
20190403_232256.jpg
 
Nyt kun näistä renkaista alettiin keskustelemaan, niin mitä suosittelette kevyeen matkapyörään eli Yamaha XT 600? Mukavuus edellä. Vanhat (eli 10 vuotta vanhat :D) nakit ovat Pirellin Sport Demonit.

Itsellä zx-6r:ssä Pirellin Angel GT. Todella hyvä ja pitävä kumi. Kyseessä juurikin tuollainen yhdistelmäkumi (sport-touring), eli keskellä kovempaa seosta, jolla vältetään kantikkaaksi kuluminen ja reunoilla sitten taas silicaa, eli pitoa riittää myös radalla. Halvimmasta päästä kumi ei ole, mutta omasta mielestä 200e hyvästä takanakista ja n.150e etunakista on pieni sijoitus omaan ajoturvallisuuteen. Märällä asfaltillakin toiminut erinomaisesti. Tässä varmaankin itsellä tulee pyörän vaihto kuluvalla viikolla ja seuraavat kumit tulevat olemaan Angel GT:t.

Tuossa hyvä arvio: Tyre Test: Pirelli Angel GTs - High mileage sports-tourer
 
IMG_20190423_213242.jpg

Tänään kävin suzukin herättelemässä talviunilta. Öljyt tuli vaihdettua ja ketjut rasvailtua. Toisen puolen peili on vielä vaihtamatta, meni viimekesänä rikki. Uusi on jo tilattuna.
 
Viimeksi muokattu:
IMG_20190423_213242.jpg

Tänään kävin suzukin herättelemässä talviunilta. Öljyt tuli vaihdettua ja ketjut rasvailtua. Toisen puolen peili on vielä vaihtamatta, meni viimekesänä rikki. Uusi on jo tilattuna.

Muusta en tiedä mutta öljyt kannattaa vaihtaa ennen kuin jättää pyörän seisomaan.
 
Itsellä zx-6r:ssä Pirellin Angel GT. Todella hyvä ja pitävä kumi. Kyseessä juurikin tuollainen yhdistelmäkumi (sport-touring), eli keskellä kovempaa seosta, jolla vältetään kantikkaaksi kuluminen ja reunoilla sitten taas silicaa, eli pitoa riittää myös radalla. Halvimmasta päästä kumi ei ole, mutta omasta mielestä 200e hyvästä takanakista ja n.150e etunakista on pieni sijoitus omaan ajoturvallisuuteen. Märällä asfaltillakin toiminut erinomaisesti. Tässä varmaankin itsellä tulee pyörän vaihto kuluvalla viikolla ja seuraavat kumit tulevat olemaan Angel GT:t.

Tuossa hyvä arvio: Tyre Test: Pirelli Angel GTs - High mileage sports-tourer
Kiitos vinkistä! Pyörässä on jo alla Bridgestone Battlax BT-45 renkaat. Noin 100 km ajojen perusteella toimivat todella hyvin. Hintaa oli kahdella renkaalla 279€ asennettuna irtovanteille.
Yritin ensin itse vaihtaa, mutta vanhat renkaat olivat niin lujasti kiinni etten saanut takarengasta irti vanteelta. Ehkä se 10 vuoden ikä oli vähän kovettanut rengasta. Päätin sitten etten hajota vannetta vaan turvaudun ammattilaiseen. Toisen reunan sain irti kun laitoin renkaan trukkilavalle ja lankun kumin päälle. Ajoin autolla lankun päälle, eikä silloinkaan meinannut irrota vaan piti vielä nuijia kumia :bored:
 
Päätin tehdä itse ja säästää; työn alla ohjauslaakerien vaihto sekä Trumppaan että XThen.
Kyllähän tuossa sen $600 säästää töissä, mutta on siinä kyllä oma työmaansa. :darra:

Pistetään nyt kuva viime viikonlopun 1270km reissulta, josta noin 250km rantaa pitkin.

IMG_20190419_174042205.jpg
 
Takarengas on täysin sileä eikä etunenkaan pinnalla ole pilattu, otin pyörän eilen ajoon ja tänään pitää ajella turun seudulla etsimässä liikettä joka ehtisi myymään uudet kumit ja vaihtamaan samalla alle. Menee se lomapäivä tässäkin mukavasti ku kelit on melko mainiot.
 
Koska öljy on likaista ja likaista öljyä ei kannata seisottaa koneessa talven yli.

Tämä on ihan selvä asia tuolla vene puolella että huolto tehdään aina syksyllä.
Tästä on kaikenlaista mielipidettä mutta kenelläkään ei tietoa. Totuus lienee ettei ole mitään merkitystä moottorin käyttöiän aikana, kunhan vaihtaa öljyt valmistajan ohjeen mukaan.
 
Tästä on kaikenlaista mielipidettä mutta kenelläkään ei tietoa. Totuus lienee ettei ole mitään merkitystä moottorin käyttöiän aikana, kunhan vaihtaa öljyt valmistajan ohjeen mukaan.

Likainen öljy voitelee ja suojaa huonommin kuin uusi, jätät pyörän 6kk seisomaan ja vaihdat öljyt vasta sen jälkeen niin tykkää likupinnat hyvää kun siellä on se jämähtänyt paskainen öljy "voitelemassa" sitten ensi startissa, kun että olisi uusi tuore öljy mikä myös pysyy kaikilla pinnoilla paremmin kuin se vanha.

Jos jotain jätetään seisomaan se jätetään aina huollon jälkeen.
 
Likainen öljy voitelee ja suojaa huonommin kuin uusi, jätät pyörän 6kk seisomaan ja vaihdat öljyt vasta sen jälkeen niin tykkää likupinnat hyvää kun siellä on se jämähtänyt paskainen öljy "voitelemassa" sitten ensi startissa, kun että olisi uusi tuore öljy mikä myös pysyy kaikilla pinnoilla paremmin kuin se vanha.

Jos jotain jätetään seisomaan se jätetään aina huollon jälkeen.
Niin tosiaan mielipiteitä ja uskomuksia löytyy. Kannattaa opetella erottamaan mielipiteesi faktatiedosta (mitattu moottorin kuluma tai poikkeavuudet toiminnassa). Kukaanhan ei ole tutkinut 10-20 talvisäilytyksen vaikutusta moottoriin. Faktatiedon puuttuessa ei kannata turhaan stressata onko mopoa hoidettu silkkihansikkain parhaiden foorumioppien mukaan.
 
Niin tosiaan mielipiteitä ja uskomuksia löytyy. Kannattaa opetella erottamaan mielipiteesi faktatiedosta (mitattu moottorin kuluma tai poikkeavuudet toiminnassa). Kukaanhan ei ole tutkinut 10-20 talvisäilytyksen vaikutusta moottoriin. Faktatiedon puuttuessa ei kannata turhaan stressata onko mopoa hoidettu silkkihansikkain parhaiden foorumioppien mukaan.
Itse oon vaihtanut öljyt keväällä. Sitten on tuoreet öljyt kesäksi. Autollakin jos pitää samat öljyt 2 vuotta, niin saa valuttaa ne likaiset talviöljyt pois ja tuoretta tilalle. Mutta ei kai siinä suurta merkitystä ole, että mihin vuodenaikaan öljyt vaihtaa. Käyttää moottorin eka lämpimäksi ja sitten öljyt ulos.

Veneistä ei ole itsellä tietoa, voi olla tosiaan eri juttu niissä.

Yksi syy vaihtaa pyörään tai autoon keväällä on lämpöisempi keli. :)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 950
Viestejä
4 517 446
Jäsenet
74 518
Uusin jäsen
adzhigae

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom