Mopokuumetta

Mitä jäähdytinnestettä -99 hornettiin? Silikaattivapaata ilmeisesti mutta mikä tohon nyt oli oikea väri, punainen? Nyt on edellisen omistajan vihreät sisällä jotka on ainakin 6 vuotta vanhat. Ajattelin vaihtaa joku viikonloppu.

Varmaankin vihreät
 
Mitä jäähdytinnestettä -99 hornettiin? Silikaattivapaata ilmeisesti mutta mikä tohon nyt oli oikea väri, punainen? Nyt on edellisen omistajan vihreät sisällä jotka on ainakin 6 vuotta vanhat. Ajattelin vaihtaa joku viikonloppu.

Mä hain cebariini hondan omat nesteet bikeworldin tiskiltä. Oli eri väristä kuin edellisen laittama, mutta kuranttia kamaa mun malliin. Motonetin akkuvedellä huuhtelin vanhat pois ja sillä selvä.

Eli helpoimmalla pääset kun käyt lähimmällä honda - tiskillä hakemassa oikeat nesteet pärrääs ja huljutat vanhat pois kunnolla ennen uusia.
 
Jäähdytinnesteen väristä ei voi päätellä, mitä on ollut ennen ja mitä tarvitaan. Jäähdytinneste valitaan vaatimuksien mukaan väristä riippumatta ja eihän ne perhana ole yleensä selkokielellä merkattu itse pyörään.
 
Etyleeniglykoli vai propyleeniglykoli? Silikaattivapaa vai silikaateilla?

Etyleeniglykoli. Mutta tommoiseen lähes 20v vanhaan pyörään voi varmaan huuhtemalla laittaa jo ihan mitkä tahansa jäähdytinnesteet (niinkuin joku jo aiemmin totesikin)
 
lwyBOW8.jpg


Ebaysta tuli shoppailtua uudet peilit, pari kymppiä posteineen. Epäilytti alkuun että näkeekö noista mitään mutta toimii hyvin vrt. niihin alkuperäisiin norsunkorviin jotka pitkän varren päässä. Niistä näki lähinnä pelkkää tärinää.
 
lwyBOW8.jpg


Ebaysta tuli shoppailtua uudet peilit, pari kymppiä posteineen. Epäilytti alkuun että näkeekö noista mitään mutta toimii hyvin vrt. niihin alkuperäisiin norsunkorviin jotka pitkän varren päässä. Niistä näki lähinnä pelkkää tärinää.
Eikös ne olis komeemmat jos laittais alakautta?
 
Eikös ne olis komeemmat jos laittais alakautta?

Joo, sekin kävi mielessä että alaspäin keikkuessaan voisivat olla parempi.
Pitää vaan kerätä motivaatiota että jaksaa äheltää taas noiden kiinnitysten kanssa ja kokeilla.

Puristuu tankoon sisäpuolelta semmosella kumitötsällä joka levenee kun kiristää sen läpi menevää pulttimutteria. Kumi vaan hitusen liian pieni tankoon joten sai kiristää aika raivolla että pysyy peilit pyörimättä. Plus kierrelukitteet sun muut setit mitä sinne laitoin ettei tärinä heti irroita.
 
Mä kans koitin sen kymmenen erilaista peiliä ja yhdistelmää kunnes löysin yksinkertaisen yhden peilin vasemmalle puolelle. Vilkuthan on mulla tangon päissä joten rajaa vähän peilejä ja yläpuolella tuntui että hartiat/käsi tulee eteen.

HDJOOKOl.jpg
 
Viimeksi muokattu:
tYr2vmS.jpg


BXLOuIJ.jpg


Jaksoin askarrellapaskarrella. Parkkipaikkatestin perusteella näkee hyvin, täytyy nyt antaa pari tuntia lukitteiden olla ennen kuin käy tien päällä testailemassa.

Vähän samantapaisia pyöreitäkin katselin mitä @Luukkonen pyörässä mutta nämä kuikelonmalliset oli sen verran edulliset että aloitin niillä. Saahan noita vaihdeltua mielen mukaan myöhemminkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ebaysta tuli shoppailtua uudet peilit, pari kymppiä posteineen. Epäilytti alkuun että näkeekö noista mitään mutta toimii hyvin vrt. niihin alkuperäisiin norsunkorviin jotka pitkän varren päässä. Niistä näki lähinnä pelkkää tärinää.

Mulla oli monsterissa samanlaiset jonkin aikaa. 2 paria niitä ostin, nähtävästi sain jotain ihan surkeita koska jo satasen vauhdissa toinen kääntyi sisään itsestään. Lisäksi kun ostin toisen parin, niin loppujen lopuksi mulla oli yksi toimiva pari joista toinen peili normaali ja toinen suurentava/zoomaava. Miksi sitä nyt sanoisikaan. Hermoille kävi joka tapauksessa :D

Lopulta ostin ebaysta tuollaset:
s-l300.jpg


Ne palveli oikein hyvin niin kauan kuin pyörän omistin. Kerran piti ostaa uudet kun kaveri kaatoi pyörän valoissa kyljelleen...

Ylöspäin asennetuista peileistä itselle tuli myös sellanen olo että ne on tiellä jos pitäisi liikuttaa kättä sivusuunnassa jostain syystä. Äkkiseltään en keksi miksi pitäisi mutta kunhan tuli :P Oli ne ainakin edessä jos moikkaili vastaantulijoille.
 
Mulla oli monsterissa samanlaiset jonkin aikaa. 2 paria niitä ostin, nähtävästi sain jotain ihan surkeita koska jo satasen vauhdissa toinen kääntyi sisään itsestään. Lisäksi kun ostin toisen parin, niin loppujen lopuksi mulla oli yksi toimiva pari joista toinen peili normaali ja toinen suurentava/zoomaava. Miksi sitä nyt sanoisikaan. Hermoille kävi joka tapauksessa :D

Lopulta ostin ebaysta tuollaset:
s-l300.jpg


Ne palveli oikein hyvin niin kauan kuin pyörän omistin. Kerran piti ostaa uudet kun kaveri kaatoi pyörän valoissa kyljelleen...

Ylöspäin asennetuista peileistä itselle tuli myös sellanen olo että ne on tiellä jos pitäisi liikuttaa kättä sivusuunnassa jostain syystä. Äkkiseltään en keksi miksi pitäisi mutta kunhan tuli :p Oli ne ainakin edessä jos moikkaili vastaantulijoille.

Jeppistä, huomasin juuri että oikean puoleinen peili pyörii omiaan ja näyttää mitä sattuu nyt kun ne on alaspäin laitettu :p
Vasen toistaiseksi pysynyt paikallaan.
 
Joo, sekin kävi mielessä että alaspäin keikkuessaan voisivat olla parempi.
Pitää vaan kerätä motivaatiota että jaksaa äheltää taas noiden kiinnitysten kanssa ja kokeilla.

Puristuu tankoon sisäpuolelta semmosella kumitötsällä joka levenee kun kiristää sen läpi menevää pulttimutteria. Kumi vaan hitusen liian pieni tankoon joten sai kiristää aika raivolla että pysyy peilit pyörimättä. Plus kierrelukitteet sun muut setit mitä sinne laitoin ettei tärinä heti irroita.
Mulla taitaa olla samanlaiset peilit (ainakin ulkonäöltään), mutta kiristykseen tarkoitetut kumit oli liian suuret. Tuotekuvauksesa kyllä sanottiin, että sopii normaaliin 7/8'' tankoon, mutta eipä sopinut, vissiin toleranssit vähän laveita :vihellys:
 
Mulla taitaa olla samanlaiset peilit (ainakin ulkonäöltään), mutta kiristykseen tarkoitetut kumit oli liian suuret. Tuotekuvauksesa kyllä sanottiin, että sopii normaaliin 7/8'' tankoon, mutta eipä sopinut, vissiin toleranssit vähän laveita :vihellys:

Ryde-nimelläkö nuo nyt siellä ebayssa kulki.

Tuohon vaihdettu joku timelessin krossitanko missä pienempi sisähalkaisija, voi olla ettei sekään ole ihan jetsulleen mitä pitäis. 13mm sisähalkaisija ja 13mm sopivat peilit piti olla.
No sopiihan ne kun jaksaa ruuvata sitä ruuvia aikansa, ei siinä.
 
Mulla oli monsterissa samanlaiset jonkin aikaa. 2 paria niitä ostin, nähtävästi sain jotain ihan surkeita koska jo satasen vauhdissa toinen kääntyi sisään itsestään. Lisäksi kun ostin toisen parin, niin loppujen lopuksi mulla oli yksi toimiva pari joista toinen peili normaali ja toinen suurentava/zoomaava. Miksi sitä nyt sanoisikaan. Hermoille kävi joka tapauksessa :D

Lopulta ostin ebaysta tuollaset:
s-l300.jpg


Ne palveli oikein hyvin niin kauan kuin pyörän omistin. Kerran piti ostaa uudet kun kaveri kaatoi pyörän valoissa kyljelleen...

Ylöspäin asennetuista peileistä itselle tuli myös sellanen olo että ne on tiellä jos pitäisi liikuttaa kättä sivusuunnassa jostain syystä. Äkkiseltään en keksi miksi pitäisi mutta kunhan tuli :p Oli ne ainakin edessä jos moikkaili vastaantulijoille.

Näitäkin mulla oli, paras oli 100m kehällä kun peili tippui:rofl:
 
Itse nostin trumpassa (T120) vakiomallin mikkihiiripeilitkin ylemmäs ja sivulle ebay-palikoilla, kun ei niistä peileistä nähnyt mitään muuta kuin omat hartiansa Tärisee toki nyt vähän enemmän, mitä vakiona. Voiskin koittaa joskus noita alhaalla roikkuvia, vaikka ei nekään omiin silmiin kovin hyvältä näytä.

Muita pieniä muokkauksia on vuoden aikana ollut tangon korotus <2cm, tankoon leveämmät päät + säädettävät kahvat, ja taakse isompi ratas (37->42), kivempi pyöritellä kaupungissa ja kutosvaihteelle löytyy käyttöä muuallakin kuin motarilla.

IMG_20180724_095947.jpg
 
Onneks mulla peilit sentään pysyi kyydissä niin kauan mitä pyörän omistin :D
Tuon tangon päässä olevan peilin hyväksi puoleksi vois sanoa myös sen ettei ne tärisseet eikä hartiat ollu tiellä.

En enää muista mitkä olis ollu monsterin (-99, 750) vakiorattaat mutta kun ostin sen oli siinä väärin päin koot, eli tavallista isompi edessä ja pienempi takana koska sitä settiä oli Stormilla hyllyssä ja edellinen omistaja mokoman asensi. Maantiellä menetteli mutta kaupungissa ja pätkäajossa muutenkin aika mielenkiintoinen. Lyhyen omistusajan jälkeen vaihdoin siihen muistaakseni -1 eteen ja +5 taakse vakioon verrattuna. Sen jälkeen huiput motarilla tais olla 145 mittariin mutta muuten ajomukavuus parani, kuin uusi pyörä. Eipä tuollasella nakulla mitään huippuja tehnyt edes mieli ajella, ne harvat 20km moottoritie-rykäisyt porukoille ja takaisin oli jo ihan tarpeeksi.

Nyt kun tässä on ollut muutaman vuoden ilman pyörää niin kaikenlaisia häröjä ajatuksia on ollut. Mikäli tunnen olevani varoissani, niin hankintalistalla todennäköisesti tulee olemaan joku vanhempi ilmajäähyinen monsteri ihan omistamisen iloksi. BMW C650GT on herättänyt myös mielenkiintoa, koska alkuperäinen syy pyörästä luopumiseen oli niin paha molemminpuolinen tenniskyynärpää etten pystynyt käyttämään kytkintä, jarrukin siinä ja siinä. Nyt se kyllä parantunut hyvin pitkälti.
 
Ei auttanut voimakas voivottelu ja maanittelu, peili edelleen haki dynaamisesti uutta asentoa ajossa.
Mopo sportista hain vastaavat pyöreät kuin @KLF kuvissa ylempänä. Olkoot nyt noilla kunnes tulee vastaan jotain mikä miellyttää silmää enemmän.
Alumiinilevitinholkkimikäliekiinnitys ainakin huomattavasti mukavampi kuin vanhojen kumitötsät.


Oli itelläkin tuossa rattaiden ja ketjun vaihto pari viikkoa sitten ja lyhyemmät välitykset kävi mielessä mutta aika pitkälti ei oota myi nää lähialueen puljut. Pidempää olisi kyllä ollut tarjolla.
Ei tuollakaan huvikseen motaria ajele niin hyvin voisi olla vähän ärtsympi kiihtymään.
Ei jaksanut alkaa ulkomailta tilailemaan niin alkuperäisillä mennään.
 
Ei auttanut voimakas voivottelu ja maanittelu, peili edelleen haki dynaamisesti uutta asentoa ajossa.
Mopo sportista hain vastaavat pyöreät kuin @KLF kuvissa ylempänä. Olkoot nyt noilla kunnes tulee vastaan jotain mikä miellyttää silmää enemmän.
Alumiinilevitinholkkimikäliekiinnitys ainakin huomattavasti mukavampi kuin vanhojen kumitötsät.


Oli itelläkin tuossa rattaiden ja ketjun vaihto pari viikkoa sitten ja lyhyemmät välitykset kävi mielessä mutta aika pitkälti ei oota myi nää lähialueen puljut. Pidempää olisi kyllä ollut tarjolla.
Ei tuollakaan huvikseen motaria ajele niin hyvin voisi olla vähän ärtsympi kiihtymään.
Ei jaksanut alkaa ulkomailta tilailemaan niin alkuperäisillä mennään.

Suomesta ei kannata ostaa mitään, itse hommaan ulkomailta lähes kaikki kilkkeet mitä prätkään tarvitsen. Toki omaani ei meinaa aftermarket osaa mistään suomesta saada ja kohta tuossa on enää moottori (toki siinäkin tehoa huomattavasti enemmän kuin vakiona) ja runko alkuperäistä niin vähän pakko on ollut ostaa ulkomailta.:rofl:

1piikki edessä pienempi ja 3isompi takana niin vakio ketju käy paikoilleen, näin tein itse ja ajettavuus sekä kiihtyvyys parani huomattavasti.

Pyörä maksoi 5500€ ja ensi talvena vanteiden ja kaasarien jälkeen tuohon on upotettu sitten 7-8k€.:beye:
 
Aika paljon tullut omaakin pyörää (R9T) muokattua Öhlsinin koko alusta, cliparit, peilit, valot etc. Jossain vaiheessa pitäisi vaihtaa vielä kokoputkisto titaaniseen akraan, uusi slipari ja kineon vanteet. Ei vain ole heittää löysää juuri tällä hetkellä 5-6k€. Modaaminen tuntuu olevan loputon suo..
 
Suomesta ei kannata ostaa mitään, itse hommaan ulkomailta lähes kaikki kilkkeet mitä prätkään tarvitsen. Toki omaani ei meinaa aftermarket osaa mistään suomesta saada ja kohta tuossa on enää moottori (toki siinäkin tehoa huomattavasti enemmän kuin vakiona) ja runko alkuperäistä niin vähän pakko on ollut ostaa ulkomailta.:rofl:

1piikki edessä pienempi ja 3isompi takana niin vakio ketju käy paikoilleen, näin tein itse ja ajettavuus sekä kiihtyvyys parani huomattavasti.

Pyörä maksoi 5500€ ja ensi talvena vanteiden ja kaasarien jälkeen tuohon on upotettu sitten 7-8k€.:beye:


Noita peilejäkin kattelin ensin stormilta, taas, yms. ja aika hulvattomat hinnat kun yksi peili maksaa sen 40€+
Mopo sportin pari 24,90. Tiedä sitten mihin derbiin ne on alunperin tarkoitettu mutta näkee niistä taakse tuossakin.
Ebay auki tässä joku ilta ja rattaita kattelemaan. Jos löytäisi kiplitelineenkin vielä niin alkaa olla pyörässä kaikki mitä pikkurahalla saa tehtyä.
Teräspunosletkutkin ebayn kautta tuli tuossa joku aika sitten ja teki kummia jarrutuntumalle.

Alusta on lötkö ja moottori vähän tuhnu mutta nämä maksaa jo sen verran että kannattaa katella uutta pyörää siinä vaiheessa kun tuntuu ettei riitä.

E: pörinäpöntön voisi vaihtaa. Tuo leovincen SBK pitää vähän turhan kovaa mölinää. Alkuperäinenkin olisi tuolla kellarissa mutta ei nyt sentään.
Jos joku er6n kuski haluaa vaihtaa oman sliparinsa leoon niin pistää viestiä.
 
Tästä se lähtee, ilmoitin itseni A-korttikurssille. Mitään pyöräkuumetta ei ole mutta ajattelin ajaa kortin nyt kun se halpeni aika reilusti :) Eihän sitä tiedä jos talvella joku sopiva pyörä tulisi kohdalle. Tosin ei ole pyörälle paikkaa ja tuskin budjettikaan antaa myöten :D
Noh, harrastuksissahan ei tarvitse olla järkeä.
 
Huomenna keräämään Rovaniemeltä lisää itärautaa. Ja tietenkin ajamalla Ouluun (jos pääsee).
 
Paljonko maksaa nykyään?

Edit: Näköjään enää 550€ ja autokortti vain 890€.
Paikasta varmaan aika pitkälti riippuu mutta itsellä tulee maksamaan kaikkine kuluineen hieman päälle 600€.
E: Hinnassa mukana kaksi vapaaehtoista teoriatuntia.
 
Onko kenelläkään kokemusta Ducateista? Kohta pitäisi ensimmäinen pyörä hankkia ja ulkonäön perusteella houkuttaisi tuommoinen Monster 696.
 
Onko kenelläkään kokemusta Ducateista? Kohta pitäisi ensimmäinen pyörä hankkia ja ulkonäön perusteella houkuttaisi tuommoinen Monster 696.
Hyperi ollut vuosia itsellä. Mukavasti luonnetta Ducateissa ja nykyään huoltokustannukset muiden merkkien tasolla. Omalla pyörällä ajettu 21tkm ja ei ole ollut vielä vikoja.

Tuo Monsteri taitaa olla suhteellisen huolleton :)
 
Addiktoivia ovat mokomat. Noin uutta en ole kokeillut mutta tuskin se huonompi mitä 90-luvun lopun monsterit :)
 
Onko kenelläkään kokemusta Ducateista? Kohta pitäisi ensimmäinen pyörä hankkia ja ulkonäön perusteella houkuttaisi tuommoinen Monster 696.
Ostin 2011 vm-03 750 Sportin, mittarissa oli jotain +30tkm. Ajelin siihen neljässä kesässä pari kymppiä lisää ja itse tein huollot(öljyjen/nesteiden vaihdot ja jakohihnojen vaihdot. Lisäksi kytkimen ja jarrupalat uusin ). Venttiilivälykset helppo tarkastaa tuon ikäisestä.
Öljyn laadussa ei kannata säästellä, se kun on ilma/öljyjäähdytteinen kone(ei kaikissa).

Mitä lienee olisi kaikki huollot sitten maksaneet silloisella Hailacilla. Kerran kävin Hailacilla vaihdattamassa pyörien laakerit ja samalla uuden ketjurataspaketin ja kokonaishintaa en muista, mutta yllätyin kun se ei maksanut kuin jotain alta 300e.
PS. oli muuten erikoisen outo ajella kun takarenkaaseen tuli klappia, hivenen vaarallinen;)

Edit: Ducatin osia saa tilattua netistä todella halvalla kun niissä ei ole suomilisää. Esim alkuperäiset jarrupalat: 2 sarjaa eteen ja yksi taakse kuntansi stein dinsestä suunnilleen saman verran kuin yhden etulevyn palat suomesta :eek:
 
Kesän kilsat jotain 250km luokkaa. Kerran siis ajanut :rofl: Enemmän huollettu (lue: turhaan huollettu) kuin ajettu.

Tekis mieli vaihtaa, mutta pitäis varmaan eka luopua tästä..

mopo.jpg


CBR 1000RR
 
Ostin 2011 vm-03 750 Sportin, mittarissa oli jotain +30tkm. Ajelin siihen neljässä kesässä pari kymppiä lisää ja itse tein huollot(öljyjen/nesteiden vaihdot ja jakohihnojen vaihdot. Lisäksi kytkimen ja jarrupalat uusin ). Venttiilivälykset helppo tarkastaa tuon ikäisestä.
Öljyn laadussa ei kannata säästellä, se kun on ilma/öljyjäähdytteinen kone(ei kaikissa).

Mitä lienee olisi kaikki huollot sitten maksaneet silloisella Hailacilla. Kerran kävin Hailacilla vaihdattamassa pyörien laakerit ja samalla uuden ketjurataspaketin ja kokonaishintaa en muista, mutta yllätyin kun se ei maksanut kuin jotain alta 300e.
PS. oli muuten erikoisen outo ajella kun takarenkaaseen tuli klappia, hivenen vaarallinen;)

Edit: Ducatin osia saa tilattua netistä todella halvalla kun niissä ei ole suomilisää. Esim alkuperäiset jarrupalat: 2 sarjaa eteen ja yksi taakse kuntansi stein dinsestä suunnilleen saman verran kuin yhden etulevyn palat suomesta :eek:
Ite katoin Ducatia pitkään, mutta vaikka kuinka tilaa osat ulkomailta niin silti osat maksaa ja vakuutus hinnat oli trumpasta se lopullinen syy miksi kallistuin sen puoleen.

Omassa esimerkiksi saa 2-1 koko putkiston alle 300€, tai takaiskarit kaikilla säädöillä 150€.
 
Ite katoin Ducatia pitkään, mutta vaikka kuinka tilaa osat ulkomailta niin silti osat maksaa ja vakuutus hinnat oli trumpasta se lopullinen syy miksi kallistuin sen puoleen.

Omassa esimerkiksi saa 2-1 koko putkiston alle 300€, tai takaiskarit kaikilla säädöillä 150€.
Jep Ducatiin jos lähtee Termignomin putkia tai Öhlinsin iskareita ostamaan, niin saa olla aika paksu lompakko ;)
 
Jep Ducatiin jos lähtee Termignomin putkia tai Öhlinsin iskareita ostamaan, niin saa olla aika paksu lompakko ;)

No jos öhläriä lähtee hakemaan niin maksaa se mullakin taakse 1500€ ja eteen koko keula 3k€:dead:

Ei tota olla radalle viemässä niin en näe mitään syytä miksi pitäisi laittaa noin paljon rahaa kiinni alustaan.
 
Ite katoin Ducatia pitkään, mutta vaikka kuinka tilaa osat ulkomailta niin silti osat maksaa ja vakuutus hinnat oli trumpasta se lopullinen syy miksi kallistuin sen puoleen.

Omassa esimerkiksi saa 2-1 koko putkiston alle 300€, tai takaiskarit kaikilla säädöillä 150€.
Jos alkuperäsiä ostelee niin maksaa merkkiin kuin merkkiin. Eipä nuo Ducatin tarvikeosat ole sen kalliimpia kuin muidenkaan merkkien.

Vakuutukset kun menee teho/painosuhteen mukaan niin eipä niissäkään ole kuin kymppien eroja. Esim omassa Ducatissa osakaskon kanssa 320€/V, täyskaskon kanssa 520€/v.

Tietenkin pyörää on aina verrattava vastaavaan toiselta valmistajalta.
 
Hornetista leipoi taas jännitteensäädin, kestihän se huimat 1000 km. Toissa vuonna vaihdatettu... Mitähän tolle keksisi, vinkkejä mikä noita rikkoo? Lataa +17v kierroksilla nyt.
 
Hornetista leipoi taas jännitteensäädin, kestihän se huimat 1000 km. Toissa vuonna vaihdatettu... Mitähän tolle keksisi, vinkkejä mikä noita rikkoo? Lataa +17v kierroksilla nyt.

Lämpö. Ainakin jos ne on yhtä laadukkaita kuin VFR750 aikanaan.
Kävi kuumana kuin piru ja sijoitettu muovien alle penkin viereen missä ei juuri ilma vaihdu.

Stormilta haetussa tarvikesäätimessä olikin sitten pienet jäähdytysrivat ja pohjassa lämpötahnaa rungon ja säätimen väliin.
 
Kuumeneeko säädin liikaa. Jossain suzuki gsxr malleissa kun modasi voltageregulaattorin ilmaboxiin, missä ilma virtaa kokoajan niin monilla ei ole sen jälkeen rikkoutunut.
 
Pitääpä tsekata onko tuo jäähdytysrivaton säädin vai ei, satasenhan tommonen maksaa uusia, jos sen pistäisi vielä ja katsoisi mitä käy. Kirjotinkin jo myös .org:iin tästä.

Tommonen siellä luuraa nyt, aika helpolla paikalla tuo on, tankki irti ja siitä kai sitten vaihto.

JjFV7Tj.png
 
Paljonkohan lisälaitteita uskaltaa gsxr pyörään kytkeä, ennenkuin käämit sulaa magneetolta vai mikö lienekkään?
Nyt on etu ja takakamerat ja älypuhelimen pikalaturi. Vai uskaltaako pikalaturia käyttää näillä lämpimillä keleillä yhtään?
Edit:Kahvan lämmittimiä ei nyt ole aurinkoisilla kelillä tullut käytettyä.

Auttaisiko jos valot vaihtaisis led polttimoiksi?
 
Homma riippuu täysin jännitteensäätimen rakenteesta. Jos säädin on "vanhanaikainen" shunttivastukseilla varustettu, joka oikosulkee itsensä staattoriin, niin kaikki käyttämätön energia muuttuu lämmöksi staattorissa. Mitä enemmän on kulutusta, niin sitä viilemämpänä staattori pysyy. Uudempaa mosfetteja kuorman irroitukseen tai regulointiin käytävää säädintä käytettäessä menee toisinpäin. Kamerat, laturit jne. vievät niin vähän virtaa, että nitä ei tarvitse ottaa huomioon.
 
Auttaisiko jos valot vaihtaisis led polttimoiksi?

Joo ja ei. Veikkaan ettei siinä ole pyöreä heijastinpinta (?). Kokemuksiin perustuen ledit toimii ainoastaan pyöreissä heijastinpinnoissa ja osalla linsseillä varustetuissa umpioissa. Muissa se kuvio on täysin epämääräinen ja 99% todennäköisyydellä ei toimi. Pahinta ei ole se muiden silmiin heijastuminen vaan se ettet itse näe mitään :D Ja jos lasissa on rihloitus tms. niin ei tule mitään. 2000 vuoden Yamaha TT:ssä h4 led valaisi käytännössä myös pärrän sivuille, en tiedä miten se oli edes mahdollista.

Jos et aja hämärällä niin sitten tuolla ei ole väliä. Onko H4 ?
 
Joo ja ei. Veikkaan ettei siinä ole pyöreä heijastinpinta (?). Kokemuksiin perustuen ledit toimii ainoastaan pyöreissä heijastinpinnoissa ja osalla linsseillä varustetuissa umpioissa. Muissa se kuvio on täysin epämääräinen ja 99% todennäköisyydellä ei toimi. Pahinta ei ole se muiden silmiin heijastuminen vaan se ettet itse näe mitään :D Ja jos lasissa on rihloitus tms. niin ei tule mitään. 2000 vuoden Yamaha TT:ssä h4 led valaisi käytännössä myös pärrän sivuille, en tiedä miten se oli edes mahdollista.

Jos et aja hämärällä niin sitten tuolla ei ole väliä. Onko H4 ?
kyllä tulee pimeälläkin ajettua, polttimot on h1 55w ja h7 55w
 
Hornetista leipoi taas jännitteensäädin, kestihän se huimat 1000 km. Toissa vuonna vaihdatettu... Mitähän tolle keksisi, vinkkejä mikä noita rikkoo? Lataa +17v kierroksilla nyt.

Staattorikin voi olla syyllinen. Tonnisatkussa bläkkärissä noita on ainakin mennyt,kun hondan orkkisosassa on suojaamattomat johdot
 
769b9eb3e932a17d04b003cdf6bcac18.jpg


Tuli kawasaakeliin asennettua säädettävät cliparit niin piti tilata uudet jarru- ja kytkinpuristimetkin koska alkuperäisten säiliö vei lähes kaiken tilan. Ostaessa tässä oli Timelessin crossitanko ja nyt on huomattavasti parempi ajaa. Kytkin hemmetin kevyt käyttää kun on 16x18 radiaalipuristin nyt :tup: jarrulla sama ja ekassa risteyksessä meinasin heittää lipat kun normaaliin tapaan puristin jarrua niin heti oli rengas lukossa :dead:

Adelin merkkiset puristimet ja cliparit forstunt.pl
 
Noniin A-kortti suoritettu. Eipä tuo käsittelykoe ollu kummoinen suoritus. Terve mies oppii tuon helposti 5 tunnissa. Tehtäviä ja haastetta voisi olla enemmänkin jos B-kortilliselle täysin turha ajokoe liikenteessä poistettaisiin vastaavasti.

Sitten pyörän hankintaan..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 957
Viestejä
4 517 735
Jäsenet
74 517
Uusin jäsen
adzhigae

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom