Mopokuumetta

Voidaan tulkita liian epävarmaksi ajamiseksi jos liittyy 60 mittarinopeudella, kun pitäisi olla 80 km/h.

Itselläkin taisi sanoa että liian hitaasti valutin risteyksiin, mutta läpi. Liikaa varmaan ennakointia :D

Kaikki muu liikenne täytyy huomioida, mutta jos ajaa muuta liikennettä hiljempaa, niin se ei näytä olevan sallittua.

Ja ripeästi saisi myös kiihdyttää, mutta yhtään ei saa mennä ylinopeuden puolelle, eli tarkkana saa olla.

Kerran myös piti ajaa kortti uudestaan autolla ja silloin ei enää mitään moitetta sanonut. Se oli siis ennen moottoripyörällä ajoa.

Edit:
Jos siis ajaa noin 60km/h mittarinopeutta, niin todellinen nopeus saattaa olla lähempänä 50km/h. Riippuu ihan siitä paljonko nopeusmittari valehtelee.
Tässä näin se että ajettiin mittarin mukaan 70-75km/h, liittyminen oli 60kmh
 
Höh. Ei se sitten paljosta ollut kiinni. Noin tasan 80km/h liittyminen niin kortti olisi taskussa. Vaihteitakin voi käyttää kai aivan miten huvittaa, koska inssin pitäjä ei kuule moottorin kierroksia kunnolla. Niin se inssin nainen ainakin kertoi.

Aralla kuskillahan nuo liittymiset voi mennä liian hiljaa, koska ei uskalleta käyttää kaasua. Ymmärrettävää siis että voi tulla hylsy.

No tietenkin, mutta halusin vetää täysin varman päälle ja tässä tilanteessa tottakai olisi pitänyt ajaa kovempaa, mutta hylky tulee jos menee kilometrinkin yli. Mielestäni Tapiola nykymallillaan varsin sekava onko 30km/h vai 40km/h. Vituttaa paljon.
Ei tuo varmaan ole se syy. Vaan se että liityit ja ajoit maantiellä liian hiljaa. Täytyisi pysyä mielellään muun liikenteen vauhdissa, eli 80 km/h liittyminen ja tasainen vauhti. Toki voi ajaa hiljempaa, jos ei kovempaakaan pääse (auto edessä).

Keskustassa sitten tarkasti risteävä liikenne ja suojatiet sekä nopeusrajoitukset.
 
Kaikki olisi ok jos pääsisin uusimaan sanotaanko viikon sisään, mutta tosiaan seuraava aika 27.7. joka on mielestäni jälleen kerran uskomatonta.

Eli edelliset viestit kerrattuna:
Huhtikuussa prätkäkurssille
Teoriat suoritettu toukokuun alussa
Teoria-aika ajovarmalta kesäkuun alkuun, eli 1kk odotus.
Teoria läpi
Ensimmäisen ajotunnin jälkeen(kesäkuun alussa) varaus käsittely- ajokokeeseen 5.7. Eli noin 1kk odotus, ajo-opetus suoritettiin ensimmäisellä kerralla sekä päivää ennen koetta.
27.7. Mahdollisuus uusintaan.

Eli kitisen varmasti monen mielestä ihan turhaan, mutta alkukeväästä iski tosi kova kuume ja tuntuu että en oikein voi tehdä asioille mitään (paitsi tälle nopeuskeissille)
 
Itsekin ajelen korttia. Ensimmäinen inssi 2vk sitten jäi käsittelykokeeseen ja huomenna olisi uusi yritys. Sain yhden ajotunnin lisää ja se menee käytännössä siihen, että ajetaan pelipaikalle. Kaduttaa lähinnä se, että en tehnyt korttia opetusluvalla vaikka periaatteessa mahdollisuus siihen olisikin ollut. Voisi harjoitella käsittelyä kaikessa rauhassa omalla tutulla pyörällä. Aikaisempaa kokemusta kaksipyöräisistä kun ei ole, niin voisi paljon levollisemmin mielin lehteä käsittelykokeeseen.
 
Itsekin ajelen korttia. Ensimmäinen inssi 2vk sitten jäi käsittelykokeeseen ja huomenna olisi uusi yritys. Sain yhden ajotunnin lisää ja se menee käytännössä siihen, että ajetaan pelipaikalle. Kaduttaa lähinnä se, että en tehnyt korttia opetusluvalla vaikka periaatteessa mahdollisuus siihen olisikin ollut. Voisi harjoitella käsittelyä kaikessa rauhassa omalla tutulla pyörällä. Aikaisempaa kokemusta kaksipyöräisistä kun ei ole, niin voisi paljon levollisemmin mielin lehteä käsittelykokeeseen.
Korjaa jos olen väärässä mutta harjoittelulupa vain ja ainoastaan A1-korttiin
 
Korjaa jos olen väärässä mutta harjoittelulupa vain ja ainoastaan A1-korttiin
Kyllä sen voi suorittaa myös muihin A-luokkiin:

Moottoripyöräkortti opetusluvalla - Aika-ajo.com

Opetuslupaopettajalle on asetettu vähimmäisiäksi 25 vuotta ja opettajalla pitää olla ollut opetusta vastaavan luokan mukainen ajokortti vähintään 3 vuotta.
Opetuslupa voidaan myöntää aikaisintaan 6 kuukautta ennen kuin oppilas täyttää säädetyn iän: A1-kortti 16 vuotta, A2-kortti 18 vuotta ja A-kortti 24 vuotta (tai 20 vuotta, jos oppilaalla ollut A2-kortti 2 vuotta).

Ellei sitten tämä vasta voimaan tullut ajokorttiuudistus ole vaikuttanut asiaan jotenkin
 
Minulla meni ajokokeessa välillä nopeus rajoituksen ylikin eikä kyllä mainittu asiasta mitään. Ei nyt mitään suuria ylityksiä mutta vähän kuitenkin. Ainut huomautus tuli ajolinjoista kun välillä kuulemma menin liikaa oikealla reunalla.
 
Oma ajo-opettaja totesi tuosta nopeudesta sen verran, että eihän se kokeen pitäjä näe hetkellisiä nopeuden ylityksiä, koska hän kuitenkin ajaa autolla perässä ja voi verrata vain omaan mittarinopeuteensa.
 
Tuli hylsy, ajoin kuulemma liian hiljaa. Ajokokeen tuloksissa mainitaan että liityin moottoritielle(80km/h) 60km/h nopeutta ja ajoin alle 60km/h. Totta on, että liityin 60km/h, mutta valetta on että ajoin mukamas hiljaisemmin. Vauhtini oli moottoritiellä 70km/h. Lisäksi ajoimme taajama-ajoa Tapiolassa missä todella paljon rakennustyömaita, eli pidin vauhtini alle 30km/h vaikka välillä olisi ollut mahdollista ajaa 40km/h.

Ei paljoa naurata, alotin kurssin siis huhtikuussa ja nyt hylsy tuli liian hitaasti ajamisen takia mikä tässä kontekstissa kuulostaa vähän jopa uskomattomalta.

Mitä teidän mielestänne kannattaisi tehdä? Jotenkin tilanne niin absurdia. Eräs vaihtoehto olisi kirjoittaa asiallinen oikaisuvaatimus trafille.

Oliko moottoritiellä muita liikkujia? Jos oli niin kyllähän sitä pitäis moottoritielle liittyä sitä nopeutta mitä muut jo moottoritiellä ajavat.
Jos liityt hitaammalla nopeudella kuin muut niin takaa nopeammin tulevat joutuuvat joko jarruttamaan tai ohittamaan sinut, syntyy tästä vaarallinen haitariliike joka haittaa pahimmillaan kymmeniä tai jopa satoja autoilijoita tuollainen äkillinen ohittelu lisäsi ennenaikaan oppikirja esimerkissä kolareiden riskiä. (ellei jopa löydy kuvat teksteineen oppikirjassa tuosta...)
Jokamiehen autokoulu osa 5 – Moottoritielle liittyminen | Jokamies.fi
Ja muista että jos olet motarilla oikealla kaistalla ja väistät/annat tilaa kolmiontakaa motarille liittyjälle, vaihtamalla vasemmalle kaistalle ja jos poliisit näkevät sen, niin saatat saada poliiseilta lapun kouraan. Jos edessä oleva on jo oikealla kaistalla ja ohitat, niin silloin ei tule sakkolappua.
 
Viimeksi muokattu:
Roima alinopeus kertoo epävarmasta kuskista.

Omaa korttia ajaessani väliin korvaan kuului "tässä on viidenkympin rajoitus" tai stoppiristeyksen jälkeen "sinun pitää odottaa minua" kun päästelin koulun Viragolla menemään :rofl:
 
Roima alinopeus kertoo epävarmasta kuskista.

Omaa korttia ajaessani väliin korvaan kuului "tässä on viidenkympin rajoitus" tai stoppiristeyksen jälkeen "sinun pitää odottaa minua" kun päästelin koulun Viragolla menemään :rofl:

Tämä, samaa huuteli mulle ja kun kiihdytin rampista niin paljon kun lähti niin kuului vain huuto että odota, tämä paska ei pysy sun perässä:rofl:
 
Jooh omaan piikkiin, mutta viimeistään nyt päätin laittaa pillit pussiin, en jaksa odotella enää yhtään. Prätkän laitoin myyntiin ja toivottavasti saan omat takaisin. Kattellaan joku toinen harrastus missä ei olisi yhtä helvetinmoista tämä aloittaminen. Kiitos vinkeistä ja hauskaa ajoa niille kenellä kortti löytyy!
 
Paha tapa, kun mopolla, autolla ja moottoripyörällä tuli vahingossa ajettua alaikäisenä.

Kun vaan ajaa riittävän kovaa ja ilman virheitä ja ei aja ylinopeutta, niin ei ole poliisit puuttuneet. Kannattaa toki odottaa, niin ei ainakaan jännitä niin paljon :)
 
Jooh omaan piikkiin, mutta viimeistään nyt päätin laittaa pillit pussiin, en jaksa odotella enää yhtään. Prätkän laitoin myyntiin ja toivottavasti saan omat takaisin. Kattellaan joku toinen harrastus missä ei olisi yhtä helvetinmoista tämä aloittaminen. Kiitos vinkeistä ja hauskaa ajoa niille kenellä kortti löytyy!

Tämähän se ihan idioottimaista on, maksettu autokoulut, prätkät, varusteet ja kun vähän vastustaa niin pää pensaaseen ja pillit pussiin.

Ymmärrän että vituttaa, mutta kerta sulla nyt on noin pienestä kiinni niin ei muuta kuin loppuun asti.
 
Kuulostaa kaverin tarinalta, tosin kaveri meni vielä vähän pidemmälle.
Ajoi syksyn vesisateilla lokakuussa kortin kun hirveä kuume oli. Marraskuussa piti vielä käydä tonninen prätkä hakemassa ensipyöräksi ja testata sitä tietysti lähes pakkaskeleissä. Sitten talvella puunattiin ja laitettiin kahvalämppäreitä ynnä muuta. Pääsiäisenä oli jo hinku ajella vaikka lunta maassa ja kävi meilläkin pyörähtämässä vaikka kotitie lumessa ja jäässä vielä. Huhtikuu olikin pirun kylmä tänä vuonna toukokuussa oli pyörä myyty jo. Ei kuulemma ollut kaverin juttu kun ajaessa tulee niin kylmä ja koko ajan pieni jännitys päällä, että miten ajo sujuu kun ei koskaan mankia isompaa ole ajettu. Motarilla ajaminenkaan ei kuulemma ole mukavaa. Ai niin ja ajovarusteethan piti tietysti hommata viimeisen päälle.
Niin tuohon mennessä olin itse käynyt kerran pyörällä ajamassa rauhallisesti mukavia mutkateitä kun oli oikeasti hyvä yli +20 aurinkoinen keli. No nyt on sentään 500€ kypärä ja 400€ takki kaapissa odottamassa jos mankilla tulisi joskus vielä ajettua ja korttikin tarkussa isompaa varten.

Jos se Arkangelilla on siis tuosta muutamasta viikosta kiinni niin ehkä tämä ei tosiaan ollutkaan sinun harrastus alunperinkään.
 
Kuulostaa kaverin tarinalta, tosin kaveri meni vielä vähän pidemmälle.
Ajoi syksyn vesisateilla lokakuussa kortin kun hirveä kuume oli. Marraskuussa piti vielä käydä tonninen prätkä hakemassa ensipyöräksi ja testata sitä tietysti lähes pakkaskeleissä. Sitten talvella puunattiin ja laitettiin kahvalämppäreitä ynnä muuta. Pääsiäisenä oli jo hinku ajella vaikka lunta maassa ja kävi meilläkin pyörähtämässä vaikka kotitie lumessa ja jäässä vielä. Huhtikuu olikin pirun kylmä tänä vuonna toukokuussa oli pyörä myyty jo. Ei kuulemma ollut kaverin juttu kun ajaessa tulee niin kylmä ja koko ajan pieni jännitys päällä, että miten ajo sujuu kun ei koskaan mankia isompaa ole ajettu. Motarilla ajaminenkaan ei kuulemma ole mukavaa. Ai niin ja ajovarusteethan piti tietysti hommata viimeisen päälle.
Niin tuohon mennessä olin itse käynyt kerran pyörällä ajamassa rauhallisesti mukavia mutkateitä kun oli oikeasti hyvä yli +20 aurinkoinen keli. No nyt on sentään 500€ kypärä ja 400€ takki kaapissa odottamassa jos mankilla tulisi joskus vielä ajettua ja korttikin tarkussa isompaa varten.

Jos se Arkangelilla on siis tuosta muutamasta viikosta kiinni niin ehkä tämä ei tosiaan ollutkaan sinun harrastus alunperinkään.
Parista viikosta? Ymmärrätkö että tässä jo 3kk odotettu ja farssi jatkuu jatkumistaan, ei ole tämän sen arvoista olla perse pystyssä ajovarman suuntaan josko sieltä saisi kuukauden päästä seuraavan slotin esimerkiks 15min teoriakokeeseen. Voisitko lukea aikaisempia viestejäni niin ymmärrät että tässä ei ihan parista viikosta puhuta.

Itseasiassa tuo viimeinen lause on tyhmintä mitä olen hetkeen kuullut :D
Sanotaanko että olet aloittamassa sulkapalloa. 3kk päästä et ole päässyt pelikentälle sulkapalloliiton takia ja päätät vaihtaa lajia, "ehkä tämä ei tosiaan ollutkaan sinun harrastus alunperinkään"
 
Parista viikosta? Ymmärrätkö että tässä jo 3kk odotettu ja farssi jatkuu jatkumistaan, ei ole tämän sen arvoista olla perse pystyssä ajovarman suuntaan josko sieltä saisi kuukauden päästä seuraavan slotin esimerkiks 15min teoriakokeeseen. Voisitko lukea aikaisempia viestejäni niin ymmärrät että tässä ei ihan parista viikosta puhuta.

En ymmärrä. Hirveä kuume, aloitat kortin suorittamisen vuodenaikaan jolloin ehkä 80% muistakin haluaa sen ajaa, jaksat odotella kokeita yms 3kk, mutta sitten parin viikon viivettä kokeen uusimisessa oman kämmin takia et jaksa...
 
En ymmärrä. Hirveä kuume, aloitat kortin suorittamisen vuodenaikaan jolloin ehkä 80% muistakin haluaa sen ajaa, jaksat odotella kokeita yms 3kk, mutta sitten parin viikon viivettä kokeen uusimisessa oman kämmin takia et jaksa...
Parin viikon, lähes kuukauden odotus tuohon uusintaan olisi? Selityksesi kuulostaa hieman Neuvostoliitolta, "aja se keskitalvella niin ei muita", ei. Halusin ajaa sen keväällä mutta en voinut kuvitella että loppukesästä vielä asia on kesken.
 
5.7 olet ilmoittanut meille että nyt loppui tämä ja pyörä myyntiin ja 27.7 olisi uusinta. Minä lasken tuosta 3vk. Mutta se onko se nyt viikko, kaksi vai kolme ei ole tässä se validi pointti.
 
Perus esimerkki uhriutumisesta ja siitä kun vastustaa niin vedetään itkupotkut ja syytellään muita kun voisi keskittyä siihen miten asian ratkaisee. Ehkä se moottoripyöräily ei siten ole @Arkangel juttu, sehän harrastus kestää vain yhden kesän ja tämä on se viimeinen kesä(kö)?:confused2:
 
5.7 olet ilmoittanut meille että nyt loppui tämä ja pyörä myyntiin ja 27.7 olisi uusinta. Minä lasken tuosta 3vk. Mutta se onko se nyt viikko, kaksi vai kolme ei ole tässä se validi pointti.
Pointti on siinä, että jokainen asia tapahtuu niin verkkaisesti, suosittelen katsomaan hieman enemmän kuin viimesimmän viestini. Mm. toukokuulta ja kesäkuulta, silloin ehkä ymmärrät harmitukseni
 
Perus esimerkki uhriutumisesta ja siitä kun vastustaa niin vedetään itkupotkut ja syytellään muita kun voisi keskittyä siihen miten asian ratkaisee.
Miten tämä asia ratkaistaan, odotetaan jälleen kuun loppuun seuraavaa aikaa?

EDIT: Selvästi olen tässä uhriutuja, lopetan asian täällä tähän kuten jo ylempänä sanoin. Jos mielestänne nykyiset trafin/ajovarman käsittelyajat on mielestänne ok niin ei siinä mitään. Hyvät kesänjatkot!
 
Miten tämä asia ratkaistaan, odotetaan jälleen kuun loppuun seuraavaa aikaa?

EDIT: Selvästi olen tässä uhriutuja, lopetan asian täällä tähän kuten jo ylempänä sanoin. Jos mielestänne nykyiset trafin/ajovarman käsittelyajat on mielestänne ok niin ei siinä mitään. Hyvät kesänjatkot!

Ei varmasti ole käsittelyajat ok, mutta ymmärrä, siellä on muitakin ihmisiä kuin sinä:facepalm:
 
On varmasti muitakin mutta jos joutuu yli viikon odottamaan, jono on liian pitkä, eli tutkinnonvastaanottajia liian vähän.
 
Miten muilla paikkakunnilla inssi aikoja? Eihän se ole homma eikä mikään puoli suomea mennä jos saa nopeammin ajan inssiin.
Miten tämä asia ratkaistaan, odotetaan jälleen kuun loppuun seuraavaa aikaa?

EDIT: Selvästi olen tässä uhriutuja, lopetan asian täällä tähän kuten jo ylempänä sanoin. Jos mielestänne nykyiset trafin/ajovarman käsittelyajat on mielestänne ok niin ei siinä mitään. Hyvät kesänjatkot!
 
Kaverilla oli vastaavahko tilanne. Kävi ajoharjoittelut jne. paikallisella toimijalla, mutta ajokokeisiin oli pitkät jonot. Soittokierros lähikuntiin ja kas jostain löytyikin aika tyyliin samalle viikolle. Kannattaa tosiaan kysellä jos toisella asemalla olisi paremmin aikoja! Yleensä vielä syyskuussa on hyviä ajokelejä, eli kauttakin on jäljellä. Kortti vaan taskuun ja loppukesäksi baanalle.
 
Voi vittu.

Tänään oli käsittely- sekä ajokoe. Tätä olin siis odottanut yli kuukauden ja tiesin tämän olevan ainoa mahdollisuuteni. Noh, käsittelykoe meni laakista, eli kaikki ensimmäisellä yrittämällä läpi. Sitten ajamaan.

Tiesin, että tässä pitää vetää varman päälle, eli nopeus alhaiseksi. Tuli hylsy, ajoin kuulemma liian hiljaa. Seuraava vapaa-aika pelkälle ajokokeelle 27.7.

Ajokokeen tuloksissa mainitaan että liityin moottoritielle(80km/h) 60km/h nopeutta ja ajoin alle 60km/h. Totta on, että liityin 60km/h, mutta valetta on että ajoin mukamas hiljaisemmin. Vauhtini oli moottoritiellä 70km/h. Lisäksi ajoimme taajama-ajoa Tapiolassa missä todella paljon rakennustyömaita, eli pidin vauhtini alle 30km/h vaikka välillä olisi ollut mahdollista ajaa 40km/h.

Ei paljoa naurata, alotin kurssin siis huhtikuussa ja nyt hylsy tuli liian hitaasti ajamisen takia mikä tässä kontekstissa kuulostaa vähän jopa uskomattomalta.

Mitä teidän mielestänne kannattaisi tehdä? Jotenkin tilanne niin absurdia. Eräs vaihtoehto olisi kirjoittaa asiallinen oikaisuvaatimus trafille.
Kai tiedät, että ne mittarit näyttää aina vähän enemmän? Eli jos olet mittarin mukaan liittynyt kuuttakymppiä on nopeus ollut aika reippaasti alle. Fiksuinta inssissä vaan mennä kunnolla rajoitusten mukaan.
 
Kai tiedät, että ne mittarit näyttää aina vähän enemmän? Eli jos olet mittarin mukaan liittynyt kuuttakymppiä on nopeus ollut aika reippaasti alle. Fiksuinta inssissä vaan mennä kunnolla rajoitusten mukaan.
pitäisi varmaan lukea näitä muita viestejä ennen kun kommentoi kun tästäkin jo näköjään puhuttu
 
Noita ajokoepaikkakuntiahan vissiin vähennettiin 103 paikasta 72 :teen, kiitos Eurostoliiton :rage:
"taustalta löytyy myös Euroopan unionin ajokorttidirektiivi, joka asettaa vähimmäisvaatimuksia ajokokeen liikenneympäristön monipuolisuudelle, jonka takia ajokoepaikkakuntia vähennetään"
"- Siihen päälle vielä mopokortin ajajat. Jos myös mopoilla joutuu lähtemään esimerkiksi Tornioon 60 kilometrin päähän, niin hankalaksi menee. Sama meininki kuin 60-luvulla, Nousiainen täsmentää."
Inssiä ajetaan kohta enää vain isommilla paikkakunnilla

Huvittavinta oli kun täälläpäin trafin inssikoe ajattaja oli palkannut päiväksi eläke ukon torille 25m leveän suojatien viereen laittamaan vasemman jalan suojatielle kun ajokoetta ajatti. Näin ku se vain laittoi jalan suojatielle juuri sillä hetkellä kun auton nokka oli suojatiellä mutta ei koko päivänä liikkunut paikalta.:lol: Ja pari muuta lisä koijausta, yhdestä pikku virheestähän ei vissiin saanut hylsyä jaella, niin oli keksinyt useampia.
 
Viimeksi muokattu:
Meni tänään toisella yrityksellä inssit läpi. :kippis:

Käsittelykokeessa kaikki paitsi väistö ensimmäisellä läpi ja ajo-osuus meni mukavia jutellessa inssinpitäjän kanssa samalla kun ajeltiin keskustassa sinne-tänne.


E: @Arkangel Eikö se ole sama vain odotella siihen seuraavaan aikaan? Seuraava menee ihan varmasti läpi, koska tiedät mitä teit väärin eikä käsittelyäkään tarvitse enää jännittää.
Ymmärrän kyllä vitutuksen, mutta kyllä se siinä vaiheessa unohtuu kun kortti on taskussa.
Itse ainakin pyrin ajamaan mittarista katsottuna tasan nopeusrajoitusta. Välillä karkasi +- 4km/h, mutta nopeudesta ei tullut mitään sanomista.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyllä käy järkeen miksi luovuttaa tässä kohtaa kun mopo, ajovarusteet ja kortti on maksettu.

Tässä on kesää ja ajokautta kuitenkin helvetin monta kuukautta vielä edessä ja ensi keväänä taas hirveät poltteet mopon selkään. Sitten taas uusiksi ostamaan mopot, varusteet ja ajamaan inssiä. Mut kukin taplaa tyylillään.

On muuten melkoista tetristä saada kaksi mopoa ja auto yhdelle autolle tarkoitettuun talliin, mutta mahtuihan ne kun riittävästi sovitteli.

GOPR0003.jpg
 
Kannattanee soittaa lähikunnat läpi jos olis aikoja. Ja ihan ymmärrettäväähän tuo odotusaika on, kuitenkin samaan aikaa ajaa nykyään mopot, A1, A1 ja A. Sen kun suhteuttaa kesälle kun jengi on lomilla niin siinäpä se.
 
Onhan se perseestä kun heti ei pääsekään pyörän selkään mutta jonkinlaista pitkäjänteisyyttä täytyy olla, eihän siellä pyörän selässäkään keskellä liikennettä parane enemmälti hermoilla. Kuten aiemmat herrat ovat jo todenneet, ei tämä ole se viimeinen kesä ennenkuin moottoripyörät - nuo melu- ja muuta saastetta tuottavat hyödyttömät värkit - bannitaan Suomen teiltä.

Anyways, heitän tähän keskusteluun combobreakeriksi oman tänään hankitun rosvon. Viikon päästä loma ja jokakesäinen pyöräkuume alkoi kummasti nostaa päätään... no, jokainenhan sen tietää miten siinä käy.

20180706_201025-02.jpeg


Ihan mukiinmenevä ranteenvenytin kun aiempina kausina ollut lähinnä kusiaisia ja yksi Hondan V-twini. Ainoa huono puoli tuossa on muoviluoteihin verrattuna ettei kärsi juuri satasta kovempia vauhteja ottaa missään tilanteessa tai alkaa mies pyörän selässä muistuttaa kiihdytysautojen jarruvarjoa ja kypärä pyöriä päässä. No, enpä noista moottoritiepätkistä muutenkaan juuri erityisemmin nauti.
 
Muutama viikko takaperin tuli haettua Nuda ja ai että on hieno pyörä ajaa vaikkei nyt ole pahemmin kelejä ajella. Taittuu joka mutkaa mutisematta ja vääntöä löytyy joka lähtöön.
Tämähän on perus malli eikä R-malli kun vanha omistaja vaihtoi kulahtaneiden katteiden tilalle R-mallin punaset katteet ja samalla 15-piikkinen eturatas.
Pyörästä löytyy Remuksen vaimennin, titaani putkisto ja RapidBike.

IMG_20180704_161701 (1).jpg
 
Viimeksi muokattu:
Muutama viikko takaperin tuli haettua Nuda ja ai että on hieno pyörä ajaa vaikkei nyt ole pahemmin kelejä ajella. Taittuu joka mutkaa mutisematta ja vääntöä löytyy joka lähtöön.
Tämähän on perus malli eikä R-malli kun vanha omistaja vaihtoi kulahtaneiden katteiden tilalle R-mallin punaset katteet ja samalla 15-piikkinen eturatas.
Pyörästä löytyy Remuksen vaimennin, titaani putkisto ja RapidBike.

IMG_20180704_161701 (1).jpg

Paljonko tommosesta saa maksaa nykyään?
 
Muutama viikko takaperin tuli haettua Nuda ja ai että on hieno pyörä ajaa vaikkei nyt ole pahemmin kelejä ajella. Taittuu joka mutkaa mutisematta ja vääntöä löytyy joka lähtöön.
Tämähän on perus malli eikä R-malli kun vanha omistaja vaihtoi kulahtaneiden katteiden tilalle R-mallin punaset katteet ja samalla 15-piikkinen eturatas.
Pyörästä löytyy Remuksen vaimennin, titaani putkisto ja RapidBike.

IMG_20180704_161701 (1).jpg
Tossahan tais olla georgin tekemät hiilaripalikatkin ja quick action throttle, kun Ramin exälle näyttää.
 
Tossahan tais olla georgin tekemät hiilaripalikatkin ja quick action throttle, kun Ramin exälle näyttää.

Juurikin häneltä kävin hakemassa tän ja hiilikuitupalat ei ollu vielä tullu sillo, mut postista hain pari päivää sitten ne.

Paljonko tommosesta saa maksaa nykyään?

Eiköhän nää liiku 7 ja 8 tonnin välillä. Alkukesästähän oli pari ~6500€.
 
Yamaha FZ1-S tuli haettua ensipyöräksi. Alkuperäinen suunnitelma oli ostaa jokin 600cc, mutta niin se nälkä kasvaa syödessä ja litraseen päädyttiin.

4KZRUrj.jpg


qAUN4Fb.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Yamaha FZ1-S tuli haettua ensipyöräksi. Alkuperäinen suunnitelma oli ostaa jokin 600cc, mutta niin se nälkä kasvaa syödessä ja litraseen päädyttiin.

4KZRUrj.jpg


qAUN4Fb.jpg

Kyllä se ensi pyöräksi kilonen juuri kuuluukin hommata, harmittaa sitten hetken päästä jos olisikin se kusiainen tullut hommattua :)
 
Yamaha FZ1-S tuli haettua ensipyöräksi. Alkuperäinen suunnitelma oli ostaa jokin 600cc, mutta niin se nälkä kasvaa syödessä ja litraseen päädyttiin.

4KZRUrj.jpg


qAUN4Fb.jpg

Mikä toi tanko on?o_O En kyllä lämpeä yhtään enään noille muoviluodeille...
 
Kyllä se ensi pyöräksi kilonen juuri kuuluukin hommata, harmittaa sitten hetken päästä jos olisikin se kusiainen tullut hommattua :)
Kävin koeajamassa pikkuveljeä FZ6:sta ja se tuntui ihan lelulta tähän verrattuna. Yleistuntuma pyörään on paljon jämäkämpi ja onhan tuota tehoakin riittävästi. :cigar2:

Mikä toi tanko on?o_O En kyllä lämpeä yhtään enään noille muoviluodeille...
Vakiotanko taitaa olla. Edellinen omistaja on tosin laittanut parin sentin korotuspalat.
Eihän tuokaan täysverinen kyykkypyörä ole, vaan ajoasento on oikeastaan aika pysty. Fazereitahan on myös varttikatteellisina ja nakuversioina. Moottori on lainattu Yamaha R1:sestä ja modattu hieman ystävällisemmäksi.

2013-yamaha-fz1-the-upright-r1-version-50714_1.jpg


2013 Yamaha FZ1, the Upright R1 Version
 
Kävin koeajamassa pikkuveljeä FZ6:sta ja se tuntui ihan lelulta tähän verrattuna. Yleistuntuma pyörään on paljon jämäkämpi ja onhan tuota tehoakin riittävästi. :cigar2:


Vakiotanko taitaa olla. Edellinen omistaja on tosin laittanut parin sentin korotuspalat.
Eihän tuokaan täysverinen kyykkypyörä ole, vaan ajoasento on oikeastaan aika pysty. Fazereitahan on myös varttikatteellisina ja nakuversioina. Moottori on lainattu Yamaha R1:sestä ja modattu hieman ystävällisemmäksi.

2013-yamaha-fz1-the-upright-r1-version-50714_1.jpg


2013 Yamaha FZ1, the Upright R1 Version

No just se tangon korkeus oli outo...

Nakuna paaaljon paremman näköinen! Toki sulla vielä toi perän laukkuteline rikkoo ja edelleen toi vakio kilpiteline...

Koneen koko nyt on vähän kaksi piippuinen juttu, hetken päästä se 1000cc alkaa olemaan jo nähty...
 
Kyllä se isompi kone aina vaan mukavampi on väännön takia. Esimerkiksi juuri tuossa FZ-sarjassa :D
Erikseen sitten motot yms.

Joo toki vääntö tuo mukavuutta ajoon, mutta tarkoitin sitä että siihen isompaakin tottuu. Isompi toki parempi, mutta mitä isompi, sitä kalliimpaa kaikki on.
 
No just se tangon korkeus oli outo...
Joo voihan se näyttää äkkiseltään hassulta, mutta itse koen ajoasennon tärkeämpänä. Kokeilen toki jossain vaiheessa ilman palikoita, että miltä se tuntuu.

Nakuna paaaljon paremman näköinen!
Uskoisin, että kuvaajakin on panostanut hieman enemmän ruutuun vs. parkkipaikalla ohimennen räpsityt kännykuvat. Ja tuo minun linkkaama kuvahan ei ole se nakuversio. Mutta makuasioitahan nämä. :kippis:
 
Wow, puhelin näköjään taskussa postannut ton kuvan ja näköjään toisenkin. Mutta onneksi oli sentään aiheeseen liittyvä [emoji23]
 
Mitä jäähdytinnestettä -99 hornettiin? Silikaattivapaata ilmeisesti mutta mikä tohon nyt oli oikea väri, punainen? Nyt on edellisen omistajan vihreät sisällä jotka on ainakin 6 vuotta vanhat. Ajattelin vaihtaa joku viikonloppu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
276 228
Viestejä
4 757 933
Jäsenet
77 439
Uusin jäsen
Kagezu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom