Moottorin ohjelmointi

Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 471
Ei ehjä katti taida vakio koneessa vaikuttaa käytännössä mitään tehoon ja kulutukseen...?

-e-

Overdrivellä tiedettiin kertoa: " jos otteessa lukee kat pitää olla "kat", jos vähäpäästöinen niin kat ja täyttää vähäpäästöisen rajat vuosimallista riippumatta koska se on alkuperäisen hyväksynnän peruste."

Ja

" vähäpäästöisen auton pakokaasuthan mitataan kahdella eri kierrosalueella, tyhjäkäynnillä ja noin 2500rpm."

Sekä

" Katalysaattorin toiminta/toimimattomuus näkyy Lambda-arvona 1.00, +/-.03 jos arvot jotain muuta niin katti ei toimi ja hylky tulee. Muiden pästöarvojen osalta auto silti saattaa mennä vähäpäästöisen arvoihin mutta ei silti kelpaa leimalle toimimattoman katin vuoksi, siis vähäpäästöisessä autossa näin."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 355
Ei ehjä katti taida vakio koneessa vaikuttaa käytännössä mitään tehoon ja kulutukseen...?

-e-

Overdrivellä tiedettiin kertoa: " jos otteessa lukee kat pitää olla "kat", jos vähäpäästöinen niin kat ja täyttää vähäpäästöisen rajat vuosimallista riippumatta koska se on alkuperäisen hyväksynnän peruste."

Ja

" vähäpäästöisen auton pakokaasuthan mitataan kahdella eri kierrosalueella, tyhjäkäynnillä ja noin 2500rpm."

Sekä

" Katalysaattorin toiminta/toimimattomuus näkyy Lambda-arvona 1.00, +/-.03 jos arvot jotain muuta niin katti ei toimi ja hylky tulee. Muiden pästöarvojen osalta auto silti saattaa mennä vähäpäästöisen arvoihin mutta ei silti kelpaa leimalle toimimattoman katin vuoksi, siis vähäpäästöisessä autossa näin."
Lambda arvoon vaikuttaa ihan putkistonkin pitävyys, sitä en tiedä lisääkö toimimaton katti sitten jäännöshapen määrää vai eikö, mutta sinällään lambda arvo ei kerro katin kunnosta paljoakaan.
 
Liittynyt
23.08.2017
Viestejä
367
Lambda arvoon vaikuttaa ihan putkistonkin pitävyys, sitä en tiedä lisääkö toimimaton katti sitten jäännöshapen määrää vai eikö, mutta sinällään lambda arvo ei kerro katin kunnosta paljoakaan.
On myös muita poikkeuksia.

Screenshot_20240717-120103~2.png
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 471
Kesäkuun alusta saakka auton tai muun ajoneuvon moottoriin tehtyä ohjelmointia ei ole enää hyväksytty ilman asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen tekemää selvitystä tai tyyppihyväksyntätodistusta.

Tämän ajoneuvolain muutoksen tarkoituksena oli muun muassa puuttua entistä tehokkaammin ajoneuvojen päästöjärjestelmien manipulointiin. Uhkana on liikennevirhemaksu,
joka voi olla kooltaan 300–1 000 euroa yksityishenkilöille ja yrittäjille jopa 30 000 euroa.

Helsingin Sanomat kertoo, että ensimmäisiä tällaisia sakkoja on nyt jaettu. Kesäkuussa pelkästään Itä-Uudellamaalla jaettiin 30 000 euron jättisakot peräti neljästi.
Jossain ratsiassa jäänyt rekkoja kiinni?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 206
Viestejä
4 330 424
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom