Fakta on, tuossa jää ne satunnaiset liian ilmeiset kiinni (decat, jotain selkeitä näkyvä tulppauksia, mustaa savua perässä jo kevyessä kaasutuksessa jne jne.). Ne jotka rakentelevat edes semi järkevän auton... saavat ne kyllä yhä leimattua. Jos ei muuten niin ajamalla vakiosoftan sisään vähän ennen leimaa.
Fakta on että tämän hetken poliisiresursseilla ei paljoa päästöjen perään katsella, vaikka edellä menevä haisisi kuinka varmalta päästöhuijatulta. Töiden puolesta kun ajelee, tuntuu että puolet yhtään mistään sporttisemmasta on decat, softa, dpf delete jne... joitain päivinä töihin/kotiin ajaessa tuo haju on enemmän kuin selkeä. Ja ei, en tuomitse periaatteessa, fakta on että Suomen henkilöautojen päästöt ovat kärpäsenpaska vs muu maailma, mutta tuntuuhan tuo välillä tuolla landella ajellessa naurettavalta kun joku 1.2tsi paukuttaa putkeen niin perkeleesti ja tehoa on alle 150hp jossain perus Golfissa. Ja koen että itsellä on jotain varaa sanoa kun olen omistanut tehomalleja niin vakiona kuin viriteltynä, sekä rakennellut omia ties mitä viritelmiä (tosin pääosa autoista ennen päästömittauksia/niiden ollessa niin löysiä että jos moottori kävi, se läpäisi testin).