- Liittynyt
- 14.03.2022
- Viestejä
- 253
Fiatilla 2.8l jtd diiselit oli 128hv (tosin ainakin saksassa myös 126hv) ja power malli 146hv. Samat koneet eri softalla. Muuten en tietäisi noin tarkkaan mutta kun piti noitten kanssa pulata aikoinaan. Ja on mulla vielä (kevään katsastuksen jälkeen menee myyntiin sekin, jonka jälkeen olen aidosti autoton) pihalla saksasta uitettu matkailuauto kyseisellä moottorilla jossa on papereiden mukaan 126hv. Eron voi helposti selittää eri mittaustavalla, samat varaosat niihin kuitenkin kelpaa. Väännössäkään ei ole eroa kuin 10Nm (300 vs 310, norm vs power).
Muutamia eroja lukuunottamatta sama kuin idtd, ns. maailmanlopun vehkeitä kun niitä huoltaa ajallaan.
Vinkkinä, ainakin jtd koneisiin kannattaa jakopää laittaa/laitattaa citikan alkuperäisosilla. Jokusen kympin kalliimmaksi tulee mutta ainakin remmi on myös huomattavasti laadukkaampi kuin Fiatin marmoritiskiltä. Puolituttu korjaaja kertoi että alakerta useimmiten kestää hihnan katkeamisen mutta kannessa menee muutakin kuin venttilit.
Näihin JTD koneisiin on olemassa valmiitakin softaboxeja mutta mieluummin itse maksaisin hieman enemmän ja säädättäisin omassa autossa olevan koneen omiin tarpeisiin. En vain ole kokenut sitä tarpeelliseksi, tuo 2.8l jtd vie täysin kuormattua matkista (punnittu ~3,4tn) moottoritielläkin päiväsakoille tarvittaessa. Ei nyt ehkä heti mutta alle puolen minuutin kuitenkin.
Muutamia eroja lukuunottamatta sama kuin idtd, ns. maailmanlopun vehkeitä kun niitä huoltaa ajallaan.
Vinkkinä, ainakin jtd koneisiin kannattaa jakopää laittaa/laitattaa citikan alkuperäisosilla. Jokusen kympin kalliimmaksi tulee mutta ainakin remmi on myös huomattavasti laadukkaampi kuin Fiatin marmoritiskiltä. Puolituttu korjaaja kertoi että alakerta useimmiten kestää hihnan katkeamisen mutta kannessa menee muutakin kuin venttilit.
Näihin JTD koneisiin on olemassa valmiitakin softaboxeja mutta mieluummin itse maksaisin hieman enemmän ja säädättäisin omassa autossa olevan koneen omiin tarpeisiin. En vain ole kokenut sitä tarpeelliseksi, tuo 2.8l jtd vie täysin kuormattua matkista (punnittu ~3,4tn) moottoritielläkin päiväsakoille tarvittaessa. Ei nyt ehkä heti mutta alle puolen minuutin kuitenkin.