Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samiii
  • Aloitettu Aloitettu
Yksi tietenkin olisi, jos kysyisi pyörähuolloista tekevätkö näitä, mutta en ole itse kauhean innoissani poraamassa uusia reikiä runkoon.

Kyllä siihen runkoon uskaltaa pienet reiät porata. Niin kauan kun reikä on pyöreä, ei se vähennä rungon lujuutta yhtään.
 
Kyllä siihen runkoon uskaltaa pienet reiät porata. Niin kauan kun reikä on pyöreä, ei se vähennä rungon lujuutta yhtään.
Kai tuota voisi harkita, jos joku pyörähuoltoliike tekee tuon kohtuulliseen hintaan. Ainoa ongelma on, että tuo putken osa kapenee ja terävöityy ylöspäin mennessä:

IMG_20210117_025338.jpg
 
Tommonen hailong kiinnitys akku alkaa heilumaan puolelta toiselle alle aika yksikön pyöröprofiili runkoputkessa, joten en ainakaan mitään pelkkiä niittejä suosittelisi. Juu, varmaan pysyy mukana, mutta itseäni ainakin vituttaisi jos kymmenen kilon akku heiluu jalkojen välissä kuin hullun mulkku puolelta toiselle. Pyöreänrunkoputken päälle leikkaa palan neliöprofiiliputkea ja hitsaa/niittaa kiinni niin pysyy paikallaan maastossakin.
 
Tommonen hailong kiinnitys akku alkaa heilumaan puolelta toiselle alle aika yksikön pyöröprofiili runkoputkessa, joten en ainakaan mitään pelkkiä niittejä suosittelisi. Juu, varmaan pysyy mukana, mutta itseäni ainakin vituttaisi jos kymmenen kilon akku heiluu jalkojen välissä kuin hullun mulkku puolelta toiselle. Pyöreänrunkoputken päälle leikkaa palan neliöprofiiliputkea ja hitsaa/niittaa kiinni niin pysyy paikallaan maastossakin.
Jep, yksi mitä pohdin, jos laittaisi din kiskon reunat alaspäin, niin tukeutuisi putkeen ja alle kumitassuja Pisla kumitassu 100x150mm. Tuohon kiinnittäisi sitten akun. Kiristäisi vielä runkoon putkiklemmareilla.

1613656637868.png
 
Täältä löytyy nuo Schwalben renkaat. Kahtena talvena olen niillä ajellut ja oikein hyvät renkaat ovat. Pitoa löytyy myös käännöksissä, toisin kuin joissakin muissa renkaissa, joiden nastat ovat lähinnä keskellä rengasta.

En tiedä johtuuko tämä vain omista vanteistani, mutta kirkuvana miinuksena renkaat on lähes mahdoton laittaa vanteille. Renkaassa on sisällä täysin periksiantamaton teräsvaijeri. Milli kerrallaan pitää nitkuttaa. Ekalla yrityksellä katkoin kolme kappaletta muovisia rengasrautoja. Nyt työkaluina on Amazon.com: Kool Stop Tire Bead Jack: Sports & Outdoors, Amazon.com : Dunarri Speedier Lever : Cycling Tire Repair Kits : Sports & Outdoors ja metallisydämiset muovipäällysteiset rengasraudat. Ensimmäisellä saa renkaan valtavalla vääntämisellä paikoilleen, jälkimmäisillä pois vanteelta.
Ruuvimeisseli toimii hyvin, jos muuten ei mene tai lähde pois. Yli 20 vuotta on ainakin toiminut ilman ongelmia.
 
Tommonen hailong kiinnitys akku alkaa heilumaan puolelta toiselle alle aika yksikön pyöröprofiili runkoputkessa, joten en ainakaan mitään pelkkiä niittejä suosittelisi. Juu, varmaan pysyy mukana, mutta itseäni ainakin vituttaisi jos kymmenen kilon akku heiluu jalkojen välissä kuin hullun mulkku puolelta toiselle. Pyöreänrunkoputken päälle leikkaa palan neliöprofiiliputkea ja hitsaa/niittaa kiinni niin pysyy paikallaan maastossakin.
Yksi mikä on, minkälaisen ratkaisun olen nähnyt, niin tuon istuinputken pullotelinreikien hyödyntäminen. Niihin voisi asentaa teräskalikan, joka tukee sivuttaissuunnassa akkua, kun se on kiinnitettynä.
1613657276287.png

Kai noi voisi toimia, mutta oman pyörän alaputki ei ole tasaisen pyöreä. Alle tosin voisi laittaa tätä samaa kumitassua: Pisla kumitassu 100x150mm niin varmaan pysyisi paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
p.jpg

Pysyy kiinni maastoajossakin huojumatta, lisärauta niitattu hailong telineen pohjaan.
 
Onko tuo joku sinun itse tekemä kappale? Ilmeisesti akku pysynyt ihan hyvin ylösalasin?
Juu, eli tehty neliö tai u-profiilista, reijät varalla sivussa niittausta varten. Pysyy hyvin väärinpäinkin, hailong-telineen ongelma sivuttaissuuntainen rasitus rungossa, itse akun lukkolukitus telineeseen idioottivarma (lukuunottamatta avaimia jotka katoavat, jonka jälkeen vittumaista ruveta kiristämään rungossa heiluvaa telinettä).
 
Juu, eli tehty neliö tai u-profiilista, reijät varalla sivussa niittausta varten. Pysyy hyvin väärinpäinkin, hailong-telineen ongelma sivuttaissuuntainen rasitus rungossa, itse akun lukkolukitus telineeseen idioottivarma (lukuunottamatta avaimia jotka katoavat, jonka jälkeen vittumaista ruveta kiristämään rungossa heiluvaa telinettä).
Yhden hyvän ratkaisun minkä näin netistä olisi, että pistäisi tuollaisen u-profiilin tyylisen kiinni noihin istuin putken pullotelineenreikiin, jossa se antaisi sitten sivuttais tukea akulle.

IMG_20210218_171543.jpg1613661426499.png

Tämä Grintechin ratkaisu olisi kanssa aika hyvä, mutta hinta 44€ postien kanssa ei oikein houkuttele noin pienestä metallin palasta:


Jos hinta olisi sama kuin Yhdysvalloissa n. 20€ niin ei kauaa tarvitsisi miettiä.

e: Tulipas huvikseen kokeiltua, niin metallinen nippuside mahtuu hyvin tuon akkutelineen ja akun väliin, tuosta pystyy ainakin tuon yläpään suht helposti pitämään paikallaan:
IMG_20210218_195633.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tämän ketjun innoittamana kiinnostuin Freyn fillareista ja lähetin sähköpostia Freylle, kyselin HT1000 ja AM1000 mallien perään. Totesivat, että "railway transportation has now stopped" eli vain "by sea and by air" onnistuu toimitus Suomeen. Onko tässä jotain vaaranpaikkoja tullien, alvien, toimitusaikojen jne. suhteen? Epäilisin, että by sea on halpa ja jumalattoman hidas, air taasen epäilemättä kallis. Valmistusaika olisi tällä hetkellä kolmen kuukauden luokkaa. Kannattaako junakuljetuksen poistumisten myötä Frey jättää tilaamatta vai mitä? Mistä muualta kannattaisi etsiä vastaavia pyöriä?
 
Tämän ketjun innoittamana kiinnostuin Freyn fillareista ja lähetin sähköpostia Freylle, kyselin HT1000 ja AM1000 mallien perään. Totesivat, että "railway transportation has now stopped" eli vain "by sea and by air" onnistuu toimitus Suomeen. Onko tässä jotain vaaranpaikkoja tullien, alvien, toimitusaikojen jne. suhteen? Epäilisin, että by sea on halpa ja jumalattoman hidas, air taasen epäilemättä kallis. Valmistusaika olisi tällä hetkellä kolmen kuukauden luokkaa. Kannattaako junakuljetuksen poistumisten myötä Frey jättää tilaamatta vai mitä? Mistä muualta kannattaisi etsiä vastaavia pyöriä?
Itsellä tuli oma n. 450€ arvoinen muunnoskitti akulla merirahtina Suomeen. Mitään ekstratulleja ei tullu. Aikaa meni muistaakseni 44 päivää.
 
Tämän ketjun innoittamana kiinnostuin Freyn fillareista ja lähetin sähköpostia Freylle, kyselin HT1000 ja AM1000 mallien perään. Totesivat, että "railway transportation has now stopped" eli vain "by sea and by air" onnistuu toimitus Suomeen. Onko tässä jotain vaaranpaikkoja tullien, alvien, toimitusaikojen jne. suhteen? Epäilisin, että by sea on halpa ja jumalattoman hidas, air taasen epäilemättä kallis. Valmistusaika olisi tällä hetkellä kolmen kuukauden luokkaa. Kannattaako junakuljetuksen poistumisten myötä Frey jättää tilaamatta vai mitä? Mistä muualta kannattaisi etsiä vastaavia pyöriä?

Saattaa olla että fillarin arvoksi merkataan tullia varten $500...

Air Freight taisi olla $800, kun juna oli $580.
 
Lentorahtien hinnat lähes tuplaantuneet nyt koronan myötä. Lupasivat selvitellä tuon air freightin hintoja tarkemmin, kunhan palaavat spring festivaaliltaan... Mutta alustava arvio oli jo 1300usd luokkaa. Taitaa olla myös tehtaalla ruuhkaa ja pelkästään pyörän valmistamiseen menee se 3kk. Tavallaan toivoivat junarahdin lähtevän uudelleen liikkeelle 1-2kk sisällä, mutta eivät ota tilausta vastaan ennen kuin on tieto tuosta junarahdin sallimisesta.

Ja mitä nyt käsitin, niin vastauksia ei oikein taida saada suuntaan tai toiseen ennen maaliskuun alkua.
 
Lentorahtien hinnat lähes tuplaantuneet nyt koronan myötä. Lupasivat selvitellä tuon air freightin hintoja tarkemmin, kunhan palaavat spring festivaaliltaan... Mutta alustava arvio oli jo 1300usd luokkaa. Taitaa olla myös tehtaalla ruuhkaa ja pelkästään pyörän valmistamiseen menee se 3kk. Tavallaan toivoivat junarahdin lähtevän uudelleen liikkeelle 1-2kk sisällä, mutta eivät ota tilausta vastaan ennen kuin on tieto tuosta junarahdin sallimisesta.

Ja mitä nyt käsitin, niin vastauksia ei oikein taida saada suuntaan tai toiseen ennen maaliskuun alkua.

Hyvin on hinnat nousseet. Fillarin kuljettaminen lentokoneessa on jo kalliimpaa kuin ihmisen...
 
Lentorahtien hinnat lähes tuplaantuneet nyt koronan myötä. Lupasivat selvitellä tuon air freightin hintoja tarkemmin, kunhan palaavat spring festivaaliltaan... Mutta alustava arvio oli jo 1300usd luokkaa. Taitaa olla myös tehtaalla ruuhkaa ja pelkästään pyörän valmistamiseen menee se 3kk. Tavallaan toivoivat junarahdin lähtevän uudelleen liikkeelle 1-2kk sisällä, mutta eivät ota tilausta vastaan ennen kuin on tieto tuosta junarahdin sallimisesta.

Ja mitä nyt käsitin, niin vastauksia ei oikein taida saada suuntaan tai toiseen ennen maaliskuun alkua.
Eikö laivarahti ole vaihtoehtona? Siinä tosin kestäisi sen +40 päivää, mutta olisi varmaan halvin ratkaisu?
 
Eikö laivarahti ole vaihtoehtona? Siinä tosin kestäisi sen +40 päivää, mutta olisi varmaan halvin ratkaisu?
Laivarahti on vaihtoehto, mutta ainakin meikäläiselle ilmoittivat, että palaavat asiaan myös sen hintojen ja toimitusaikataulujen osalta vasta maaliskuussa. Taitaa olla rahtiporukka myös lomilla... Ja joo on halvin (ja aikaa vievin) vaihtoehto. Ajatus oli itsellä saada uusi leikkikalu ennen kesälomia ja nyt alkaa näyttämään siltä, että olin tammikuussa jo myöhään liikkeellä - ellei junaliikenne aukea ja/tai lentorahtien hinnat tipahda takaisin tuonne ~800usd paikkeille.
 
Juu, eli tehty neliö tai u-profiilista, reijät varalla sivussa niittausta varten. Pysyy hyvin väärinpäinkin, hailong-telineen ongelma sivuttaissuuntainen rasitus rungossa, itse akun lukkolukitus telineeseen idioottivarma (lukuunottamatta avaimia jotka katoavat, jonka jälkeen vittumaista ruveta kiristämään rungossa heiluvaa telinettä).
Tuli vihdoinkin vastaan kuva tuosta akun sivutuesta, joka laitettu satulaputken pullotelineen reikiin:
akkusivu1.jpgakkusivu2.jpg
 
Junaliikenne on nyt 4-5kk ollut poikki ja jatkosta ei ole mitään tietoa. Eivät ota tilauksia vastaan junatoimituksilla ollenkaan. Laivaliikenne hki satamaan 450usd, mutta ei jatkotoimitusta siitä eteenpäin. Tullaus, alvit, muut kulut ja paketin noutaminen satamasta jää asiakkaan vastuulle. Voi olla myös aika työlästä, kun itsehän tuolta rahtisatamasta ei paketteja noudeta. Vaatisi tilauksen joltain huolintaliikkeeltä (ups/dhl jne), jos olen oikein ymmärtänyt? Onko kellään kokemusta rahtipaketin noutamisesta satamasta tavalla tai toisella?
 
Tai jos jollain sattuu olemaan muita suosituksia noista kiinalaisista ebike tehtaista, niin otetaan vastaan. Nykyinen 3-4kk jono valmistuksessa ja reilun kuukauden toimitus alkaa olemaan aika rajoilla... Ihan sokkona tuolta alista ei oikein uskalla tilailla, vaan jotain kokemuksia haluaisin pohjalle.
 
Tai jos jollain sattuu olemaan muita suosituksia noista kiinalaisista ebike tehtaista, niin otetaan vastaan. Nykyinen 3-4kk jono valmistuksessa ja reilun kuukauden toimitus alkaa olemaan aika rajoilla... Ihan sokkona tuolta alista ei oikein uskalla tilailla, vaan jotain kokemuksia haluaisin pohjalle.
Jos oikein hätäinen on ja löytyy jo pyörä(tai ostaa halvalla käytetyn), niin voi harkita bbs02 muunnossarjaa. BBS02 moottori +lisähärpäkkeet maksaa 300-350e riippuen näytöstä ja toimitus n. 1 viikko Euroopasta Suomeen. Akku maksaa sen 300-500e riippuen minkä kokoisen haluaa.
 
Jos oikein hätäinen on ja löytyy jo pyörä(tai ostaa halvalla käytetyn), niin voi harkita bbs02 muunnossarjaa. BBS02 moottori +lisähärpäkkeet maksaa 300-350e riippuen näytöstä ja toimitus n. 1 viikko Euroopasta Suomeen. Akku maksaa sen 300-500e riippuen minkä kokoisen haluaa.
Ajatus kävi mielessä ja varmasti onnistuisi pienellä vaivalla, mutta ehkä kuitenkin ostaisi valmiin paketin. Puolensa toki molemmissa vaihtoehdoissa.
 
Kuinkahan yleistä tuo polkumyyntitullin käyttö on? Tulee meinaan ikävä lisäkulu, jos jää Kiinan konkeli tulliin...

Ensinnäkin näissä fillareissa tulee aina kauppalaskuilmoitus (ainakin Freyn osalta).

Toiseksi kuka on sanonut että olet tuontitullaamassa polkupyörää? Nämä ovat kevytmoottoripyöriä, koska tehoa on maksimissaan 1500W. Tullinimike valitaan itse sliderilla tullin listasta.
 
Toiseksi kuka on sanonut että olet tuontitullaamassa polkupyörää? Nämä ovat kevytmoottoripyöriä, koska tehoa on maksimissaan 1500W. Tullinimike valitaan itse sliderilla tullin listasta.
Niin, ehkä sitä voisi kokeilla yhden kevytmoottoripyörän tilausta Freyltä, niin tuleepahan tämäkin asia selvitettyä ;)
 
Viime syksyn sähköpyöräkuume meni lumien sataessa ohi, nyt kuitenkin kevätauringon avustamana tullut takaisin.

Selvitystyötä tehty ja päädytty BBS02 500w settiin. Kysymys kuitenkin että mistä akut ja moottorit kannattaa tilata?
 
Viime syksyn sähköpyöräkuume meni lumien sataessa ohi, nyt kuitenkin kevätauringon avustamana tullut takaisin.

Selvitystyötä tehty ja päädytty BBS02 500w settiin. Kysymys kuitenkin että mistä akut ja moottorit kannattaa tilata?


Täältä tilasin kuukausi takaperin bbs02b ja tuli viikossa perille. Akku on chamriderin kaupasta AliExpressistä.
 
Ensinnäkin näissä fillareissa tulee aina kauppalaskuilmoitus (ainakin Freyn osalta).

Toiseksi kuka on sanonut että olet tuontitullaamassa polkupyörää? Nämä ovat kevytmoottoripyöriä, koska tehoa on maksimissaan 1500W. Tullinimike valitaan itse sliderilla tullin listasta.

Mopoja ennemminkin, koska sähkökäyttöisessä L1e-B (45km/h) saa olla tehoa 4kW. Tai moottoroitu polkupyörä tuon oikea nimi on, koska mopolle on enemmän vaatimuksia varusteiden suhteen (jarruvalot, vilkut jne)
 
Noniin vihdoinkin kasattu toinen sähköpyöräni, joka on nyt bbs02 moottorilla. Pitää vielä miettiä miten noi johdot saisi laitettua taas siististi, varmaan tuolla itsevulkanoituvalla teipillä. Muutama johto taas melkoisen vähän turhan pitkiä. Pitäisi vielä laittaa ketju kiinni ja säätää vaihteet
IMG_20210301_212020.jpg
IMG_20210301_212042.jpg

Akku tuli laitettua tällä tyylillä kiinni ekstratukena laitan vielä pari paksua velkronauhaa ympäri. Rungon ja akkutelineen välissä myös kumipalasia. Noiden nippusiteiden alle pitäisi varmaa laittaa vielä joku ohut pala metallia.
IMG_20210301_175624.jpgIMG_20210301_175640.jpg

48 hampainen eturatas mahtui juuri ja juuri jäi 1-2 milliä tilaa vielä :kahvi::
IMG_20210301_213315.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Meinasitko tehdä kiiturin vai vaihtuuko eturatas pienempään? Herkkään saa tuollaisella kaiketi poltettua kontrollerin.
 
Meinasitko tehdä kiiturin vai vaihtuuko eturatas pienempään? Herkkään saa tuollaisella kaiketi poltettua kontrollerin.
Hommasin ihan tämän 48 hampaisen sillä, että voi käyttää enemmän noita keskimmäisempiä rattaita, koska ne kestävät paremmin kulutusta. BBS02b:n controllerilla ei vissiin pitäisi olla mitään ongelmia 48 hampaisen eturattaan kanssa. Mitä foorumeita lueskelin, niin vasta jossain +50 alkaa ilmenemään ongelmia.
 
Viime syksyn sähköpyöräkuume meni lumien sataessa ohi, nyt kuitenkin kevätauringon avustamana tullut takaisin.

Selvitystyötä tehty ja päädytty BBS02 500w settiin. Kysymys kuitenkin että mistä akut ja moottorit kannattaa tilata?

Suoraan Kiinasta esim. GreenBikeKit tai AliExpress. On Suomeen tuotunakin puolet halvempia mitä täällä myytävät. Riski hajoamiselle kahden vuoden sisään on kuitenkin reilusti alle 50%.
 
Onko tuo BossManaatin (Youtube) pyörä? Sillä ainakin ennen oli tommonen. Alkaa jo tehoja olemaan "polkupyörässä" :D
Taitaa muuten olla sama kaveri :D

Olin ottanut sen verran ölppää, että jäi tärkeimmät kysymättä.

Asuu tässä minun lähellä Tikkurilassa ja tuubista taitaa löytyä myös videota kun jotkut ottavat kisaa Teslan kanssa tuossa ihan lähellä olevalla Kontinon teollisuusalueella.

EDIT: vaihdettiin puhelinnumeroita ja pääsen kokeilemaan, mutta en taida uskaltaa. Hän itse kertoi vammoista mitä tullut esim. silmänpohja murtunut yms.
 
Löysin sen videon ja tää ajaa just videon alussa tota ylämäkeä minkä näen tästä ikkunasta parhaillaan :D

 
Ei tuota enää voi oikein hyvällä miellelläkään kutsua sähköpolkupyöräksi, vaikka polkimet ollaankin laitettu näön vuoksi. Ennemmin joku sähkökevari.
Toi on sähkömoottoripyörä.
Täysin pelleilyä sanoa noita sähköpolkupyöriksi.
Ihme että manaatti ei narahtanut tosta vehkeestä liikenteessä, sen verran kovasti mainosti tuota youtubessa.
Pilaa vaan sähköfillareiden mainetta tuollaiset kaverit.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan totta ja varmaan kaikki virittäjät lopulta ajelee ihan kohtuu vehkeillä kun "leikkimiset" ja rakentelut on nähty.

Mutta onhan se totta, että 25km/h tukevalla pyörällä on aika vähän, kun sopivampi huippunopeus voisi olla about 35km/h.

Mun sähköpotkulauta kulkee 38km/h ja ei sillä tarvitse koko ajan mennä kahva pohjassa.
 
Ihan totta ja varmaan kaikki virittäjät lopulta ajelee ihan kohtuu vehkeillä kun "leikkimiset" ja rakentelut on nähty.

Mutta onhan se totta, että 25km/h tukevalla pyörällä on aika vähän, kun sopivampi huippunopeus voisi olla about 35km/h.

Mun sähköpotkulauta kulkee 38km/h ja ei sillä tarvitse koko ajan mennä kahva pohjassa.
Ei niinkään se nopeus vaan muuten tuo ei muistuta polkupyörää enää lähes lainkaan paitsi näön vuoksi laitettujen polkimien osalta painoakin tuollaisella on jo joku +60kg. Kyllähän noita nopeampia sähköpolkupyöriäkin löytyy, mutta ne ovat toiminnaltaan muuten ihan polkupyöriä ja polkeminenkin onnistuu hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ahdistaa nämä +250w niin tuolla on olemassa toinen ketju teille. :tup:

Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten noilla liikenteessä ajaa ja virkavallan tehtävä on sitten hoitaa loput?
 
Jos ahdistaa nämä +250w niin tuolla on olemassa toinen ketju teille. :tup:

Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten noilla liikenteessä ajaa ja virkavallan tehtävä on sitten hoitaa loput?
Itselläni on 1000w fatbike mikä on ihan tieliikennekelpoinen sähköfillari. Että ei nytten sovi toi ajatus tähän ketjuun ;)

Tämä vehjes käytössä ja todella tyytyväinen olen.

 
Viimeksi muokattu:
Jos ahdistaa nämä +250w niin tuolla on olemassa toinen ketju teille. :tup:

Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten noilla liikenteessä ajaa ja virkavallan tehtävä on sitten hoitaa loput?
Itseltä löytyy MXUS XF15 500W napamoottorilla oleva sähköpyörä ja 750W BBS02B keskiömoottorilla oleva sähköpyörä. Kyseenalaistin vain, että voiko tuota härpäkettä enää varsinaisesti kutsua fillariksi.
 
Itselläni on 1000w fatbike mikä on ihan tieliikennekelpoinen sähköfillari. Että ei nytten sovi toi ajatus tähän ketjuun ;)

Tämä vehjes käytössä ja todella tyytyväinen olen.

Niin siis meinasin että jos jotain ahdistaa +250w pyörät niin tuolla on ketju niille max250w "tieliikenne kelpoisille" niin ei tarvitse pahoittaa täällä mieltään, kun siellä alun alkaen alkoi itku että nämä tehokkaat pyörät ei kuulu tänne :facepalm:
 
Itseltä löytyy MXUS XF15 500W napamoottorilla oleva sähköpyörä ja 750W BBS02B keskiömoottorilla oleva sähköpyörä. Kyseenalaistin vain, että voiko tuota härpäkettä enää varsinaisesti kutsua fillariksi.
Se on vähän sama kuin auto, radalla 1000hv ja kadulla 300hv:psmoke:
 
Niin siis meinasin että jos jotain ahdistaa +250w pyörät niin tuolla on ketju niille max250w "tieliikenne kelpoisille" niin ei tarvitse pahoittaa täällä mieltään, kun siellä alun alkaen alkoi itku että nämä tehokkaat pyörät ei kuulu tänne :facepalm:
Kerroinpahan vaan mielipiteeni, tämä asia tällä selvä.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 994
Viestejä
4 415 687
Jäsenet
73 280
Uusin jäsen
viio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom