Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samiii
  • Aloitettu Aloitettu
Oliko täällä porukalla muuten bbs02 käytössä? Kuinka kauan teillä yleensä kestää ketjut ja takapakat? Lisäksi onko teillä käytössä vaihdetunnistinta vai onnistuuko vaihteiden vaihtaminen ilman hyvin?

Ultrassa kestää ketjut 800 km. BBS02:lle sanoisin 1000-1200 km.

Itsellä käytössä Ultrassa vaihdetunnistin. Jäätymisongelma yli 5 asteen pakkasilla. Vaihteet vaihtuu, mutta sensori jää päälle ja katkoo vedon pysyvästi. Pitää ruiskauttaa lukkoöljyä sensorin sisään joka kerta ennen ajoa (sitä varten piti rikkoa yksi sensorin päätypalikka).

Asennan tällaisen Archerin D1x sähkövaihtajan ensi viikolla. Voi sanoa tunnistimille ja vaijerille kiitos näkemiin.

064A1145-e1569427014524_300x.jpg
 
Mulla shimanon xt sarjan kamoilla kesti pakka 4000km kolmen ketjun taktiikalla.
Vaihdoin aina 300-400 km välein puhdistetun ketjun allle.
Moottorina bbs02 750w ilman vaihdetunnistinta.
 
Itsellä on Bafang bbshd (52V 1kW) ja ei ole näkynyt pakassa merkittävää kulumista näin ekan 500 km jälkeen. Ketjukin on vielä ihan ok kunnossa tulkin mukaan. Sunracen pakka ja KMC:n e-bike ketju. Käytän lähinnä kolmea suurinta vaihdetta ja kaapista löytyy jo pakkaan ne 3 lehteä, niin ei tarvitse koko pakkaa vaihtaa.

edit. Niin ja on vaihtajan tunnistin käytössä, eikä ole ollut ongelmia edes -30 asteen pakkasessa.
 
Itsellä on Bafang bbshd (52V 1kW) ja ei ole näkynyt pakassa merkittävää kulumista näin ekan 500 km jälkeen. Ketjukin on vielä ihan ok kunnossa tulkin mukaan. Sunracen pakka ja KMC:n e-bike ketju. Käytän lähinnä kolmea suurinta vaihdetta ja kaapista löytyy jo pakkaan ne 3 lehteä, niin ei tarvitse koko pakkaa vaihtaa.

Ei se teho, vaan se vääntö. Itsellä on tällä hetkellä 200Nm Ultrassa. Venyttää ketjua melko nopeasti.
 
Juu niinhän se on. BBSHD:ssä taitaa olla 160Nm vääntöä. Olikohan BBS02:ssa 120Nm :hmm:

Ei ole. Lähempänä 100 Newtonmetriä. Vakio-Ultrassa on 160Nm. Omani on varustettu jälkiasenteisella kontrollerilla, jolla voi valita mitä vaan 100-230Nm väliltä.
 
Ei vääntö, eikä teho, vaan ketjun jännitys eli toisin sanoen vääntö ja eturattaan koko yhdessä.
 
Ei ole. Lähempänä 100 Newtonmetriä. Vakio-Ultrassa on 160Nm. Omani on varustettu jälkiasenteisella kontrollerilla, jolla voi valita mitä vaan 100-230Nm väliltä.
Tosiaan BBSHD:n maksimi vääntö on 160Nm. Sitä en tiedä mitä siinä tällä hetkellä on.
 
Ei vääntö, eikä teho, vaan ketjun jännitys eli toisin sanoen vääntö ja eturattaan koko yhdessä.

Kyllä olet oikeassa, mutta eturattaan koko ei ole niin merkittävä seikka jos puhutaan jostain normaaleista 40-50 hampaisista.

Suurempia muuttujia liittyy vaihteiden käyttöön. Jos revitään maksimaalisia tehoja, niin tällöin tarvitaan myös suuria vaihteita. Tämä johtaa nopeaan kulumiseen.
 
Tosiaan BBSHD:n maksimi vääntö on 160Nm. Sitä en tiedä mitä siinä tällä hetkellä on.

Paperilla. Ultrassa on perstuntumalta sanottuna tuplamäärä todellista vääntöä vs. BBSHD, vaikka silläkin pitäisi olla sama 160Nm. Nämä siis vakioina.

Näin ei mitenkään siis voi olla käytännössä. Ultrassa on tuplasti isommat ja painavammat magneetit, 18:1 muunnossuhde, 30A virtaa yms.

Tiedän että polkupyörissä vääntömomenttien määrittely on haastavaa puuhaa. Sanon nyt vain että vaikka joku kynäniilo tulisikin ja todistaisi että BBSHD:ssa ja Ultrassa on sama vääntö, niin käytännössä näin ei ole. Todellinen renkaalle välittyvä vääntö on Ultrassa noin kaksinkertainen. Sen sijaan huippunopeudessa BBSHD jää vain noin 10 km/h.
 
Kiitoksia, tuo 3 ketjun kierrättäminen varmaan paras ratkaisu, jolla saa lisättyä käyttöikää takapakalle. Meinasin myös käyttää tuota bbs02b ihan vakiona, kun ei ole tarvetta niin erityisen suurelle väännölle. Tuo vaihdetunnistin taitaa olla ihan hyödyllinen lisävaruste, niin ei ainakaan vahingossakaan tule vahingoitettua ketjua/rattaita.

Mitä näyttöä teidän tulee käytettyä näiden Bafangien kanssa? Ajattelin jos menisi tällä kertaa vähän pienemmällä eli 500C näytöllä. SW102 taisi olla sellainen, että sen kanssa nopeus rajoittuu 25 km/h:

näytöt.jpg
 
Kiitoksia, tuo 3 ketjun kierrättäminen varmaan paras ratkaisu, jolla saa lisättyä käyttöikää takapakalle. Meinasin myös käyttää tuota bbs02b ihan vakiona, kun ei ole tarvetta niin erityisen suurelle väännölle. Tuo vaihdetunnistin taitaa olla ihan hyödyllinen lisävaruste, niin ei ainakaan vahingossakaan tule vahingoitettua ketjua/rattaita.

Mitä näyttöä teidän tulee käytettyä näiden Bafangien kanssa? Ajattelin jos menisi tällä kertaa vähän pienemmällä eli 500C näytöllä. SW102 taisi olla sellainen, että sen kanssa nopeus rajoittuu 25 km/h:

näytöt.jpg

DPC-18 on aika varma valinta. Itsellä käytössä. Saanut runtua, vettä kuraa ja jäätä. Hyvin pelittää.
 
Itse muistelen lukeneeni jostain että c965 olisi suositelluin...sitä en tiedä että miksi.

saako noilla mitään konkreettista eroa tehtyä moottorin käytökseen vai ovatko vain kosmeettisia juttuja?
 
Itse muistelen lukeneeni jostain että c965 olisi suositelluin...sitä en tiedä että miksi.

saako noilla mitään konkreettista eroa tehtyä moottorin käytökseen vai ovatko vain kosmeettisia juttuja?

On eroja. Joissain näytöissä on vain 5 eri tehoasetusta.
 
Mulla shimanon xt sarjan kamoilla kesti pakka 4000km kolmen ketjun taktiikalla.
Vaihdoin aina 300-400 km välein puhdistetun ketjun allle.
Moottorina bbs02 750w ilman vaihdetunnistinta.
Täytyypä harkita itsekin tuollaista usean ketjun taktiikkaa. Kiitos vinkistä. :tup:
 
Ei ollut oikein tämä enää keli näille Schwalben marathon wintereille 50-622 koossa, isoimmat jotka pyörään menee. Meni 9km työmatkassa sellainen 20 minuuttia pidempään. Pyörä vatkasi kaiken aikaa ja moottorikin pyöri välillä tyhjää.

Mietin jos hankkisi tuohon maastopyörään Schwalben ice spikerit, niin miten niillä pääsee etenemään tällaisilla auraamattomilla teillä?

IMG_20210122_015809 (2).jpg

Itse muistelen lukeneeni jostain että c965 olisi suositelluin...sitä en tiedä että miksi.

saako noilla mitään konkreettista eroa tehtyä moottorin käytökseen vai ovatko vain kosmeettisia juttuja?
On noissa jonkinlaisia eroja esimerkiksi sen suhteen kuinka isoja jännitteitä sallii, huippunopeudet, avustustasot, moottorin lämpötila, joissain pystyy valitsemaan moottorille sport/eco moodin jne.
5o1fd1njjrc61.jpg
 
Ei ollut oikein tämä enää keli näille Schwalben marathon wintereille 50-622 koossa, isoimmat jotka pyörään menee. Meni 9km työmatkassa sellainen 20 minuuttia pidempään. Pyörä vatkasi kaiken aikaa ja moottorikin pyöri välillä tyhjää.

Mietin jos hankkisi tuohon maastopyörään Schwalben ice spikerit, niin miten niillä pääsee etenemään tällaisilla auraamattomilla teillä?

IMG_20210122_015809 (2).jpg


On noissa jonkinlaisia eroja esimerkiksi sen suhteen kuinka isoja jännitteitä sallii, huippunopeudet, avustustasot, moottorin lämpötila, joissain pystyy valitsemaan moottorille sport/eco moodin jne.
5o1fd1njjrc61.jpg

Itseltä löytyy nastoitetut fättirenkaat 4.8” tuumaisina ja edes niillä ei välttämättä voi olla kaatumatta.

Pahimpia paikkoja on polanteiset autotiet, joissa on pohjalla ”valkoista jäätä” ja päällä sopiva 1-2 cm kerros tiheää lunta. Lumi täyttää renkaan kuvion ja nostaa nastat irti pohjasta.

Pari kertaa meinannut heittää lipat. Eli siis vastauksena; täysin pitävää rengasta ei ole. Sopivissa olosuhteissa jos haluaa olla kaatumatta ja ajaa rennosti, pitää olla nelipyöräinen menopeli joka raapii joka nurkasta.
 
Itseltä löytyy nastoitetut fättirenkaat 4.8” tuumaisina ja edes niillä ei välttämättä voi olla kaatumatta.

Pahimpia paikkoja on polanteiset autotiet, joissa on pohjalla ”valkoista jäätä” ja päällä sopiva 1-2 cm kerros tiheää lunta. Lumi täyttää renkaan kuvion ja nostaa nastat irti pohjasta.

Pari kertaa meinannut heittää lipat. Eli siis vastauksena; täysin pitävää rengasta ei ole. Sopivissa olosuhteissa jos haluaa olla kaatumatta ja ajaa rennosti, pitää olla nelipyöräinen menopeli joka raapii joka nurkasta.
Ei tullut kaaduttua, vaikka tanko vatkasi vasemmalle ja oikealle jatkuvasti, tuli varmaan matkaan vähintään 1/3 lisää, kun oli sen verran mutkittelevaa menoa :cigarbeye: Näillä Marathoneilla ei saanut sitten vähäisintäkään kosketusta tienpintaan paikoitellen. Ajattelin jos leveämmät ja paremmin kuvioidut ice spikerit auttaisi edes tässä vähän tällaisessa tilanteessa, kun lunta tullut ja teitä ei olla vielä aurattu.
 
Ei tullut kaaduttua, vaikka tanko vatkasi vasemmalle ja oikealle jatkuvasti, tuli varmaan matkaan vähintään 1/3 lisää, kun oli sen verran mutkittelevaa menoa :cigarbeye: Näillä Marathoneilla ei saanut sitten vähäisintäkään kosketusta tienpintaan paikoitellen. Ajattelin jos leveämmät ja paremmin kuvioidut ice spikerit auttaisi edes tässä vähän tällaisessa tilanteessa, kun lunta tullut ja teitä ei olla vielä aurattu.

Riippuu niin tilanteesta mikä rengas on paras. Ainoa mistä voi varmasti sanoa että on huono, on kilpapyörän sliksi.

Toisissa olosuhteissa vaaditaan kelluttavuutta pitoa varten ja toisissa taas pito saadaan rikkomalla lumen pinta ja pääsemällä kiinni kovaan pohjaan.

Vatkaamisen torjuntaan voi auttaa leveämmät renkaat ja matalammat rengaspaineet.
 
Riippuu niin tilanteesta mikä rengas on paras. Ainoa mistä voi varmasti sanoa että on huono, on kilpapyörän sliksi.

Toisissa olosuhteissa vaaditaan kelluttavuutta pitoa varten ja toisissa taas pito saadaan rikkomalla lumen pinta ja pääsemällä kiinni kovaan pohjaan.

Vatkaamisen torjuntaan voi auttaa leveämmät renkaat ja matalammat rengaspaineet.
Siksi ajattelinkin juuri, että ice spikerit olisivat paremmat tällaiselle kelille. Tähän hybridiin jossa sähkövehkeet tällä hetkellä kiinni menee maksimissaan tuo 50-622, mutta tuohon maastopyörään menisi 57-622 icespikerit.
 
Freyltä tulossa uutta mallia. Beast 60V 24,5Ah akulla, jolla huippunopeudet 70 km/h tai long range -malli 52V 28Ah akulla. 25 km/h toimintamatka nousee johonkin 120 km kieppeille. Tehot jo vakiona 2kW kieppeillä. Hintaa ei vielä julkaistu, mutta oma arvaukseni on 5000€.

6AEFE743-00B3-4DC4-9BF5-09614F789DB9.jpeg


 
Freyltä tulossa uutta mallia. Beast 60V 24,5Ah akulla, jolla huippunopeudet 70 km/h tai long range -malli 52V 28Ah akulla. Tehot jo vakiona 2kW kieppeillä. Hintaa ei vielä julkaistu, mutta oma arvaukseni on 5000€.

6AEFE743-00B3-4DC4-9BF5-09614F789DB9.jpeg


Näihin keskimoottoreihin pitäisi alkaa kehitellä jo jotain vähän kestävämpää voimansiirtoa. Outoa että ei ole tullut vielä esimerkiksi jotain 4-6 vaihteista kasettipakkaa todella paksuilla rattailla ja ketjulla. Tosin onhan se Shimanon etu myydä vain enemmän noita voimansiirron osia.
 
Viimeksi muokattu:
Näihin keskimoottoreihin pitäisi alkaa kehitellä jo jotain vähän kestävämpää voimansiirtoa. Outoa että ei ole tullut vielä esimerkiksi jotain 4-6 vaihteista kasettipakkaa todella paksuilla rattailla ja ketjulla. Tosin onhan se Shimanon etu myydä vain enemmän noita voimansiirron osia.

Itse olen miettinyt samaa. Veikkaan että tällainen tullaan näkemään joltain kolmannelta valmistajalta, kun kaksi perinteistä jättiä ei tähän taivu.
 
Keksitty jo ihan suomessa. Keskimoottorin yhteydessä vaihteet ja ketjun tilalle remmi.
Harva runko on yhteensopiva hihnojen kanssa, pitäisi valmistaa vartavasten pyörä tuota varten ja veikkaan olevan kallis niche tuote todella pitkään. Helppo ratkaisu olisi valmistaa paksumpia ketjuja ja rattaita sähköpyöriin. On erittäin outoa, että tällaisia ei vielä tehdä varsinkin, kun miettii kuinka suosittuja keskiömoottorit ovat ja 250W versioistakin vääntöä riittää.

Sramilla on sähköpyörille tarkoitettu versio Eaglesta, mutta pelkkä rataspakka maksaa 300€ ja se ei ole ilmeiesti edes kestävämpi kuin Shimanon halpa 20€ teräksinen rataspakka. Tuntuu vähän, että pyörän voimansiirron osien kehitys ei pysy näiden moottoreiden mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Keksitty jo ihan suomessa. Keskimoottorin yhteydessä vaihteet ja ketjun tilalle remmi.

Joo ja ei. Remmi ei sovi kovin hyvin täysjoustoon. Taka-akselin ja keskiön etäisyys muuttuu koko ajan. Edes kiristimellä ei meinaa homma toimia. Siksi edelleenkään v. 2021 ei kalleimpiinkaan täysjoustoihin tarjota kuin ketjuvetoa.

Itsellä on täysjoustoläski, johon asensin nyt sähköisen vaihtajan. Erittäin tyytyväinen olen ollut.

503F3C33-32D0-4633-A445-3F757F4AB5FE.jpeg0D072232-A874-49FD-B45B-99B1BFE43A81.jpeg
 
Miten olisi mopojen voimansiirto osat, jos (sähkö)polkupyörien osat ei kestä?

Ultimaattinen systeemi olisikin moottorivaihdelaatikko-kombo 500% välityksillä ja mopon ketju. Eiköhän näitä tulla vielä näkemään.
 
Nyt tuli sitten BBS02, pitäisi vain pestä tuo maastopyörä jossain, että viitsisi alkaa asentelemaan. Kiinanpoika oli näköjään laittanut BBS01B 250W 36V tarroja mukaan :cigar2:

Olisiko tässä vaiheessa antaa jotain vinkkiä parhaalle tavalle vesitiivistää tuo xt60 liitin, kun se on ainoa, joka ei ole noilla julet/higo liittimillä.
 

Liitteet

  • IMG_20210203_221125.jpg
    IMG_20210203_221125.jpg
    1,8 MB · Luettu: 133
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli sitten BBS02, pitäisi vain pestä tuo maastopyörä jossain, että viitsisi alkaa asentelemaan. Kiinanpoika oli näköjään laittanut BBS01B 250W 36V tarroja mukaan :cigar2:

Olisiko tässä vaiheessa antaa jotain vinkkiä parhaalle tavalle vesitiivistää tuo xt60 moottorin liitin akkuun, kun se on ainoa, joka ei ole noilla julet/higo liittimillä.

Itsevulkanoituvaa teippiä ja hiustenkuivain. Teippiä pitää venyttää käärittäessä, jotta saavutetaan vesitiivis sauma.

Avaaminen partahöylän terällä.
 
Nyt tuli sitten BBS02, pitäisi vain pestä tuo maastopyörä jossain, että viitsisi alkaa asentelemaan. Kiinanpoika oli näköjään laittanut BBS01B 250W 36V tarroja mukaan :cigar2:

Olisiko tässä vaiheessa antaa jotain vinkkiä parhaalle tavalle vesitiivistää tuo xt60 liitin, kun se on ainoa, joka ei ole noilla julet/higo liittimillä.
Paljon vesivaseliiniä väliin.
 
Miten olisi mopojen voimansiirto osat, jos (sähkö)polkupyörien osat ei kestä?

ongelma on lähinnä se, että halutaan että pyörässä on myös vaihteet. Siihä kohtaa ongelmaksi tulee ketjun leveys yms.

mopoketjua muutenkin parempi vaihtoehto on 219H ketju eli tuttu karting-autoista.

esim Cyc X1 5kW moottori käyttää tuota ketjumallia.
 
Ultimaattinen systeemi olisikin moottorivaihdelaatikko-kombo 500% välityksillä ja mopon ketju. Eiköhän näitä tulla vielä näkemään.

Jos minulta kysytään niin moottori sopivalla käämityksellä+rattailla, ja mahdollisesti vielä field weakening käyttöön.

= EI TARVITSE VAIHTEISTOA OLLENKAAN.

painoa säästyy.. Itellä on toi 3kW cyclone ilman vaihteistoa. Ei niin minkäänlaista tarvetta vaihteistolle...

Kyllä tämä on ultimaattisempi systeemi.

Tossa joku nopee kiihdyttelytesti.



Minun mielestä suorituskyky on ihan asiallinen, noin niikun vaihteettomaksi (1v sinkula) polkupyöräksi :D
 
Jos minulta kysytään niin moottori sopivalla käämityksellä, ja mahdollisesti vielä field weakening käyttöön.

= EI TARVITSE VAIHTEISTOA OLLENKAAN.

painoa säästyy.. Itellä on toi 3kW cyclone ilman vaihteistoa. Ei niin minkäänlaista tarvetta vaihteistolle...
Tossa joku nopee kiihdyttelytesti.



Minun mielestä suorituskyky on ihan asiallinen, ilman vaihteita.

Niin jos mopoilla haluaa maantiellä. Maastoajossa vaihteet on ehdoton ominaisuus. Nappikaasusta huolimatta polkeminen on se tehokkain tapa voiman annosteluun, ainakin jos liikuntaa haluaa.
 
Niin jos mopoilla haluaa maantiellä. Maastoajossa vaihteet on ehdoton ominaisuus. Nappikaasusta huolimatta polkeminen on se tehokkain tapa voiman annosteluun, ainakin jos liikuntaa haluaa.

Makuasioita toki. Ei se enduro prätkälläkään metsässä rypeminen mitään leppoisaa huviajelua ole, vaikka polkimet puuttuukin.
 
bbs02 750 (500) miedompi watit käytössä ja 3000km ajettu moottorilla. Kerran ketjut vaihettu ei ole vaihetunnistinta enkä ole kaivannut.
 
Oliko täällä porukalla muuten bbs02 käytössä? Kuinka kauan teillä yleensä kestää ketjut ja takapakat? Lisäksi onko teillä käytössä vaihdetunnistinta vai onnistuuko vaihteiden vaihtaminen ilman hyvin?
bbs02 750 (500) miedompi watit käytössä ja 3000km ajettu moottorilla. Kerran ketjut vaihettu ei ole vaihetunnistinta enkä ole kaivannut.
 
Makuasioita toki. Ei se enduro prätkälläkään metsässä rypeminen mitään leppoisaa huviajelua ole, vaikka polkimet puuttuukin.

Jos polkematta liikuntaa haluaa, niin silloin Watteja saa olla jo päälle 5000. Mieluiten lähellä 10 kilowattia. Omalla hieman alle 2kW vehkeellä ei polkematta kyllä hikeä kehitä.
 
Asiasta kukkaruukku, miten freyn jousitus toimisi norm painosta 125kg :p

Itsellä on painoa talvikamat päällä 110 ja olen hyppinyt kolme metriä pitkiä ja yli metrin korkeita loikkia. Eli eiköhän se kestä. Ilmajousitus vakiona.

Iskaripumpulla lisäät painetta sen mukaan että on 30%:sesti jousitus sisässä paikallaan. Pumpun mittarista painelukemat talteen. Lämpötilan vaihdellessa rajusti myös iskarien paineet muuttuu. Jos pyörä on kylmässä varastossa säilössä (ilman akkua) niin sitten vaan paineen lisäys/poisto, jos lämpötila on edellisestä lenkistä muuttunut yli 5 astetta. Jos pyörä on lämpimässä varastossa, niin iskaripumppu lenkille mukaan ja vasta puolen tunnin ajon jälkeen säätö.

Ainoa vaan että tuota RockShoxin takajousta ei ollut hyväksytty alle 10 asteen pakkasille. Ajoin Lapissa ja nyt täällä -20 asteessa, niin lopulta takajousesta meni tiivisteet. Tilalle pistin kierrejousen, jolla voi ajaa vaikka helvetinjäässä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota normi paremmat vaihtajat se oiken pamauttaa vaihteen päälle miten tuo sähkö!
 
Yksärillä opastettiin postaamaan tänne vaikka tieliikennekelpoisesta pelistä onkin kyse.
E/FAT 1000W Sähkömaastopyörä Kaasukahvalla ja Fatbike Renkailla Minkä verran rahoille vastinetta olisi tästä Vartiokylän Pyörä sähköfatista?

E/FAT 1000W sähköfatbike on Suomessa suunniteltu sähkömaastopyörä. Olemme tarkkaan suunnitelleet ja ajamalla testanneet kaikki pyörämme osat. Perustamme suunnittelumme pitkään ja vankkaan kokemukseemme niin polkupyöräalalta kuin enduro- ja motocross moottoripyöräilystä.

Itse piirtämämme E/FAT:n runko eroaa pystymmällä ajoasennolla yleisesti maastopyörissä käytetystä runkogeometriasta mahdollistaen erinomaisen ajomukavuuden. Lisäksi valmistamamme erittäin voimaks 1000W/95Nm takanapamoottori ja yksi markkinoiden tehokkaimmista 832Wh akuista sekä vauhdikkaaseen ajoon suunnittelemamme 140mm joustava etuiskunvaimennin takaavat sinulle nautinnollisia pyöräilykokemuksia ympäri vuoden. Itse suunnittelemiemme osien lisäksi olemme valinneet E/FAT sähkömaastopyörään sopivimmat osat laadukkailta tuotemerkeiltä.

SRAM 9-nopeuksinen vaihteisto kestää kovempaakin käyttöä ja vaihtaminen on tarkkaa ja miellyttävää. Tehokkaat mopojarruiksi tyyppihyväksytyt hydrauliset Tektro Dorado HD-E715 levyjarrut markkinoiden suurimmilla 203mm jarrulevyillä takaavat voimakkaan pysähtymistehokkuuden suurillakin nopeuksilla. Leveät maastoon suunnitellut Kenda Juggernaut 26″ x 4,5″ renkaat markkinoiden leveimmillä 105mm vanteilla mahdollistavat sähköfätille lukemattomia käyttötarkoituksia ympäri vuoden.

Ajajalla on massaa puolitoista markkaa ja kestävä värkki pitäisi saada alle :D
 
Yksärillä opastettiin postaamaan tänne vaikka tieliikennekelpoisesta pelistä onkin kyse.
E/FAT 1000W Sähkömaastopyörä Kaasukahvalla ja Fatbike Renkailla Minkä verran rahoille vastinetta olisi tästä Vartiokylän Pyörä sähköfatista?

E/FAT 1000W sähköfatbike on Suomessa suunniteltu sähkömaastopyörä. Olemme tarkkaan suunnitelleet ja ajamalla testanneet kaikki pyörämme osat. Perustamme suunnittelumme pitkään ja vankkaan kokemukseemme niin polkupyöräalalta kuin enduro- ja motocross moottoripyöräilystä.

Itse piirtämämme E/FAT:n runko eroaa pystymmällä ajoasennolla yleisesti maastopyörissä käytetystä runkogeometriasta mahdollistaen erinomaisen ajomukavuuden. Lisäksi valmistamamme erittäin voimaks 1000W/95Nm takanapamoottori ja yksi markkinoiden tehokkaimmista 832Wh akuista sekä vauhdikkaaseen ajoon suunnittelemamme 140mm joustava etuiskunvaimennin takaavat sinulle nautinnollisia pyöräilykokemuksia ympäri vuoden. Itse suunnittelemiemme osien lisäksi olemme valinneet E/FAT sähkömaastopyörään sopivimmat osat laadukkailta tuotemerkeiltä.

SRAM 9-nopeuksinen vaihteisto kestää kovempaakin käyttöä ja vaihtaminen on tarkkaa ja miellyttävää. Tehokkaat mopojarruiksi tyyppihyväksytyt hydrauliset Tektro Dorado HD-E715 levyjarrut markkinoiden suurimmilla 203mm jarrulevyillä takaavat voimakkaan pysähtymistehokkuuden suurillakin nopeuksilla. Leveät maastoon suunnitellut Kenda Juggernaut 26″ x 4,5″ renkaat markkinoiden leveimmillä 105mm vanteilla mahdollistavat sähköfätille lukemattomia käyttötarkoituksia ympäri vuoden.

Ajajalla on massaa puolitoista markkaa ja kestävä värkki pitäisi saada alle :D

Runko ei miltään supervahvalta näytä. Kaikki rungot kuitenkin hajoaa, jos niillä ajaa loputtomasti. Kysymys on vain milloin ja miten? Alumiinirunko on luustolle siitä armollinen että harvoin hajoaa katastrofaalisesti, niin kuin hiilikuitu. Ennemminkin väsyy ja ilmestyy halkeemia.

Tuossa on kuitenkin suomalainen myyjäliike ja huolto + takuu tarjolla. Jos ruuvailu ja tuunaaminen kiinnostaa vähemmän kuin ajaminen, niin tuossa on ihan järkevä valinta. Välttäisin silti hyppyreitä, vaikka kuinka tekisi mieli testata kestävyyttä.
 
Nyt onkin sitten taas uuden pyörän akun kiinnityksen miettiminen, kun akkuni on tämä vanhan mallinen hailong, niin vähän hanka.
IMG_20210217_232826_1.jpgIMG_20210217_232836.jpg

Miettinyt tällä kertaa, jos tekisi jonkin tämän sortin ratkaisun ihan vain alumiinin pätkästä. Voisi olla helpoin ja yksinkertaisin ratkaisu, kun tekisi pienet kierteetkin tuonne päätyyn.
hailong battery mounting 2.jpghailong battery mounting 3.jpghailong battery mounting.jpg
 
Mikset vain poraa runkoon kaksi reikää ja laitat sinne niittimutterit. Helppoa ja nopeaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 260
Viestejä
4 533 482
Jäsenet
74 776
Uusin jäsen
JoksuG

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom