Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samiii
  • Aloitettu Aloitettu
Mites pitkään noilla Freyn vakkariosilla pärjäilee? @Samiii olet ilmeisesti tuunannut omaasi aika paljon. Mitkä on niitä heikoimpia lenkkejä jotka pitää vaihtaa ensimmäiseksi?
 
Kannattaa muistaa, että yli 1kw moottorilla olevia laitteita ei saa käyttäätieliikenteessä ilman rekisteröintiä (mopoksi). 1kw teho taas ei mielestäni riitä rentoon endurocruisailuun, vaan tehoa pitäisi olla enemmän. Itse en yli 1kw laitteelle edes ottaisi vakuutusta, kun se ei kuitenkaan mahdollista vahinkoa korvaisi (poislukien ehkä varkaustapaus).

@Jamboa Eikös nää Freyt nimenomaan tule 1000w moottoreilla? Ainakin nettisivun mukaan.
 
Tuolla on seikkaperäiset ohjeet miten voit rakentaa oman tuohon hintaan:

Tässä tulee juuri ongelmaksi se, että olen itse valmistaja ja saattaa tulla virkavallan/vakutusten kanssa ongelmia 4kw pyörällä, vaikka siinä olisi 1kw jälkiasennustarra. Tuollaisa projektia juurikin olin aiemmin tekemässä, kunnes päädyin myymään kaikki osat ja teinkin 1kw muunnossarjalla maastopyörästä toistaiseksi palvelevan menopelin
 
@Jamboa Eikös nää Freyt nimenomaan tule 1000w moottoreilla? Ainakin nettisivun mukaan.
Onjoo. Eli jos budjetti venyy, niin tuo vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta. Itsestäni tuntuu kyllä hieman liian kalliilta, kun tosiaan alle 4k olisi tarkoitus saada, mutta voi olla että budjettia joutui venyttämään tai sitten odottamaan kilpailevia edullisempia tuotteita
 
Mites pitkään noilla Freyn vakkariosilla pärjäilee? @Samiii olet ilmeisesti tuunannut omaasi aika paljon. Mitkä on niitä heikoimpia lenkkejä jotka pitää vaihtaa ensimmäiseksi?

Itse olen vaihtanut käytännössä kaiken, koska halusin 2000W läskipyörän parhailla mahdollisilla osilla. Riippuu ihan pyörästä. Joku EX on aika valmis paketti.

Mikään pakko vaihtaa mitään ei tietenkään ole. FATissa keula oli kuraa. Vaihdoin tilalle Manitou Mastodonin 150 millisenä. Alkuperäinen oli 120mm RST Renegade. Vähemmän yllättäen tämä aiheutti sen että takapää ei 125mm joustolla tuntunut enää olevan ”messissä”. Ratkaisin ongelman Cane Creekin kierrejousella. Joustomatka ei tietenkään pidentynyt, mutta kierrejousi toi takapään takaisin. Nyt setti on balanssissa, eikä eroa joustomatkassa käytännössä huomaa. Ajan kesällä melko kapealla 3,6” kiekkosetillä, joten joustoa saa myös olla. Talvella pyörä on 26x4.8” läski ja kesällä 27.5”x3.6” semiläski.

Kontrollerin vaihdoin saksalaiseen Innotraceen. 98% hyötysuhde ja pehmeämpi poljinavustus houkuttelivat. Samalla maksimiteho nousi jonnekkin 2100W tietämille. Aivan älytön lukema, jota ei ole ollut mielekästä edes testata. Välitykset loppuu jo ennen kuin pääsee noille tehoille. Samoin ketjut venyy pilalle. Vääntöä löytyy nykyään joku 200Nm. Lukema on aivan älytön, koska tuon määrän hyödyntäminen vaatisi jotain hiekkasäkkiä ohjaustangolle.

Ohjaustanko on jotain mallia Nukeproof hiilikuituisena. Oli jäänyt yli ja halusin hieman nousua. Dropperi on johdoton Magura Vyron eLect. Takavaihtajana olen kokeillut eri sähköisiä vaihteistoja. Sram AXS GX on vahva suositus. Näillä väännöillä jos ketju hyppää edes pari kertaa rattailta toiselle, se katkeaa heti.

Ajovalo on jotain mallia AliExpress. Ottaa virran suoraan akulta. 5 eri tehoa, joita ohjataan moottoripyörän valokatkaisijasta.

Lisäksi muita talvipäivityksiä, olivat mm CrankBrothersin XL-polkimet. Mahtuu isompikin talvisaapas. 4.8” nastarenkaat. Akun lämmitysjärjestelmä 2A usb-liittimestä. Akun neopreenikääre.
 
Tuli käytyä testaamassa pyörään integroitua hälytintä tänään. Kaipaa vielä pientä hienosäätöä herkkyyksiin (liike mitataan kiihtyvyysanturilla ja 3 akselisella gyrolla). Hälärin aktivoituessa tulee ilmoitus puhelimeeni ensiksi push notificationina ja tähän jos en reagoi niin pyörän häläri soittaa puhelimeeni kunnes vastaan.

Samalla voin seurata puhelimessa olevalla softalla pyörän sijaintia reaaliajassa (pyörässä myös gps paikannin rungon sisässä piilossa)

 
Onko kellään kokemusta Dengfu E06:sta? On alkanut kiinnostamaan Freyn ohella. Ilmeisesti ruotsalainen Wafabike käyttää sitä I am carbonin pohjana.
 
Onko kellään kokemusta Dengfu E06:sta? On alkanut kiinnostamaan Freyn ohella. Ilmeisesti ruotsalainen Wafabike käyttää sitä I am carbonin pohjana.

Hyvä runko, mutta vain 14 Ah akku. Katso puolalainen Tosa bikes. Sieltä saa suoraan Dengfu E10 17,5 Ah akulla.
 
Tässä tulee vilkuiltua käytettyjäkin. Mitäs mieltä tällaisesta, riskejä/heikkoja lenkkejä? Cannondale sähkötäpäri 1500W, Kalajoki
Jotain kertonee, että sähkötekniikasta ei ole mainittu mitään. Näyttäisi bbshd:lta jonkun geneerisen akun kanssa. Sinällään voi olla ihan ok. Akun sijoituskin herättää kysymyksiä: likaantuuko, kastuuko tai rikkoutuuko ensimmäisessä kaatumisessa.

Lisäksi pyörän käyttäminen jyrsimen alla voi tarkoittaa, että varaosia saattaa joutua tekemään itse tai teettämään yksittäiskappaleina. Ilman sähköjä pyörä on luultavasti ollut aikakaudensa huippuja.
 
Joku aikaisemmin mainitsikin että runko vääntyy kun kiihdyttelee. Huomasin sen nyt tuossa bbshd pyörässä että kun keväällä laitoin lekkie rattaan eteen niin jäi joku 1.5mm takahaarukan ja eturattaan väliin. Nyt havahduin että rakoa ei ole enää yhtään mutta pyörii kuitenkin hyvin, varmaan parasta pistää pyörä jäähylle ja tilaa lekkieltä spacerin, vai toimisko siinä paksut prikat? Tuskin maltan ajotapoja muuttaa eli pitää alkaa tarkkailemaan vaurioiden varalta ettei runko mee sitten kovassa vauhdissa poikki.

Tämä myös vastauksena ylläolevaan postaukseen että kunnon tehdaspyörät on varmasti lujempaa tekoa kriittisissä paikoissa ja minä ainakin kääntäisin katseeni uusiin tai käytettyihin tehdaspyöriin jos ei olis jo rahat kiinni bbshd:ssa ;)
 
Ok, taidan suosiolla unohtaa ton. No mitäs mieltä tästä? Jos ton sais nelosella alkavaan hintaan. Wafabikesta ei taas oikein kokemuksia löydy. Wafabiken mukaan erona Dengfuun ainakin itsekehitetty akku, muutenkin ovat mainospuheiden mukaan huomioineet pohjoiset olosuhteet.

 
Ok, taidan suosiolla unohtaa ton. No mitäs mieltä tästä? Jos ton sais nelosella alkavaan hintaan. Wafabikesta ei taas oikein kokemuksia löydy. Wafabiken mukaan erona Dengfuun ainakin itsekehitetty akku, muutenkin ovat mainospuheiden mukaan huomioineet pohjoiset olosuhteet.

Pieni akku, noilla renkailla ja tehoilla tuollainen akku on syöty maastossa hetkessä...
 
Varokaa, monennäköisiä huijareita liikkeellä. Mikään firma ei myy uusia Freyn fillareita alle 4500€ Euroopasta. Toiseksi tuollaista firmaa kuin SSImport ei ole edes olemassa…

Kiitos @Tahvaja vinkistä!

 
Jos Frey Fat1000 2.0 vaihtaa kesäksi kapeammat kumit, niin onko se ajo-ominaisuuksiltaan lähelläkään esim. AM1000? Meinaan että onko yhtä ketterä esim. pienemmillä poluilla. Vai voiko edes verrata, onko geometriat ja käyttötarkoitus ihan eri.
 
Viimeksi muokattu:
Jos Frey Fat1000 2.0 vaihtaa kesäksi kapeammat kumit, niin onko se ajo-ominaisuuksiltaan lähelläkään esim. AM1000? Meinaan että onko yhtä ketterä esim. pienemmillä poluilla. Vai voiko edes verrata, onko geometriat ja käyttötarkoitus ihan eri.

Hyvin lähellä AM1000:sta. Runko on sama. Leveämmät haarukat ei käytännössä muuta pyörän ajo-ominaisuuksia mitenkään.
 
Tarkoitus muuttaa nykyinen fitness/hybridi Cannondale Quick 2 sähköavusteiseks, jolla vetelis pitkälti kevlistä ja vain loivista mäistä koostuvaa ~30 km työmatkaa (yhteen suuntaan). En haluaisi mitenkään törkeän paljon lisää painoa, ajatuksena siis less is more paukkujen suhteen. Riittäisiköhän Bafangin BBS01B 350W 36V tämmöseen tarkotukseen? Akun puolesta olen katsellut em3ev:n 36V 17Ah Super Sharkkia. Onko reilun 600 Wh kapasiteetti pahasti alakanttiin?
 
Tarkoitus muuttaa nykyinen fitness/hybridi Cannondale Quick 2 sähköavusteiseks, jolla vetelis pitkälti kevlistä ja vain loivista mäistä koostuvaa ~30 km työmatkaa (yhteen suuntaan). En haluaisi mitenkään törkeän paljon lisää painoa, ajatuksena siis less is more paukkujen suhteen. Riittäisiköhän Bafangin BBS01B 350W 36V tämmöseen tarkotukseen? Akun puolesta olen katsellut em3ev:n 36V 17Ah Super Sharkkia. Onko reilun 600 Wh kapasiteetti pahasti alakanttiin?

Jos maasto on suunnilleen tasaista ja vetelet pienemmillä avustuksilla, niin pitäisi onnistua lataamatta välissä. Latausmahdollisuus työpäivän aikana jeesaisi jo huomattavasti.

Itsellä Bafang Ultra 21Ah akulla ja se imee jopa 40% enemmän mitä BBS01B. Silti pääsen 70 km helposti. Pienimmillä avustuksilla jopa 90-100 km.
 
Jos maasto on suunnilleen tasaista ja vetelet pienemmillä avustuksilla, niin pitäisi onnistua lataamatta välissä. Latausmahdollisuus työpäivän aikana jeesaisi jo huomattavasti.

Itsellä Bafang Ultra 21Ah akulla ja se imee jopa 40% enemmän mitä BBS01B. Silti pääsen 70 km helposti. Pienimmillä avustuksilla jopa 90-100 km.
Juu varmaan tulis hommattua kaks laturia, toinen himaan ja toinen duuniin.
 
Ei liity ihan sähköpolkupyörään, mutta tehokkaaseen kolmipyöräiseen 48v 1200w sähköhärveliini ajattelin vaihtoehdoksi neljää 12v 28Ah AGM-akkua sarjaan. Mutta mitenkäs lataus? Perus 12v laturi jollain erikoiskytkennällä vai vartavasten 48v lead acid laturi? Ja onko ylipäätään mitään järkeä, kun painolla ei suuremmin väliä tässä projektissa.
 
Semmosta vielä pohdiskelen näin analogisen pyöräilyn suurena ystävänä, että muistuttaako esim tällaisella Bafang-keskimoottorilla ajelu missä määrin normipyöräilyä ajotuntumaltaan? Luin että Tongshengin TSDZ2 keskimoottorilla voisi olla luonnollisempi ajofiilis vääntösensorin ansiosta. Itse en haluaisi niinkään sähköskootteria vaan säilyttää fiiliksen pyöräilystä, polkemisesta ja (kevyestä) liikunnasta. Toisaalla suositeltiin myös takavetoista napamoottoria työmatkaliikenteeseen ilmeisesti yksinkertaisuuden ja luotettavuuden vuoksi. Tässä vaihtoehtojen maailmassa alkaa nuppi olla suht pyörällään!
 
Semmosta vielä pohdiskelen näin analogisen pyöräilyn suurena ystävänä, että muistuttaako esim tällaisella Bafang-keskimoottorilla ajelu missä määrin normipyöräilyä ajotuntumaltaan? Luin että Tongshengin TSDZ2 keskimoottorilla voisi olla luonnollisempi ajofiilis vääntösensorin ansiosta. Itse en haluaisi niinkään sähköskootteria vaan säilyttää fiiliksen pyöräilystä, polkemisesta ja (kevyestä) liikunnasta. Toisaalla suositeltiin myös takavetoista napamoottoria työmatkaliikenteeseen ilmeisesti yksinkertaisuuden ja luotettavuuden vuoksi. Tässä vaihtoehtojen maailmassa alkaa nuppi olla suht pyörällään!
Tässä ketjussa käsiteltävillä yli 250W tehoisilla ajelu muistuttaa varmaan enemmän skootterilla ajamista kuin pyöräilyä. Riippuu tietenkin toteutuksesta, mutta vähän mutuilen että jos hommaa pyörään tuollaisen moottorin, niin kiinnostus perinteiseen pyöräilyyn on aika heikko.

Sen sijaan lain sallimilla alle 250W tehoisilla vain poljettaessa avustavilla nykyaikaisilla sähköfillareilla ajaminen on muuten ihan sama asia kuin tavallisella polkupyörällä ajaminen, mutta painoa on muutama kilo enemmän ja vastus on mahdollista pitää tasaisempana myös ylämäissä. Nykyaikaisilla tarkoitin tässä juuri sellaisia, jotka osaavat suhteuttaa avustuksen manuaaliseen poljinvoimaan ja joissa lisäavustusta voi säätää itse halutulla tavalla.

Tieliikennekelpoisista sähköfillareista löytyy enemmän keskustelua täältä:

 
Tässä ketjussa käsiteltävillä yli 250W tehoisilla ajelu muistuttaa varmaan enemmän skootterilla ajamista kuin pyöräilyä. Riippuu tietenkin toteutuksesta, mutta vähän mutuilen että jos hommaa pyörään tuollaisen moottorin, niin kiinnostus perinteiseen pyöräilyyn on aika heikko.

Sen sijaan lain sallimilla alle 250W tehoisilla vain poljettaessa avustavilla nykyaikaisilla sähköfillareilla ajaminen on muuten ihan sama asia kuin tavallisella polkupyörällä ajaminen, mutta painoa on muutama kilo enemmän ja vastus on mahdollista pitää tasaisempana myös ylämäissä. Nykyaikaisilla tarkoitin tässä juuri sellaisia, jotka osaavat suhteuttaa avustuksen manuaaliseen poljinvoimaan ja joissa lisäavustusta voi säätää itse halutulla tavalla.

Tieliikennekelpoisista sähköfillareista löytyy enemmän keskustelua täältä:

Lakihan sallii 1000w asti moottoritehon.
 
Lakihan sallii 1000w asti moottoritehon.
Joo, mutta ei niillä sitten enää välttämättä ajellakaan pyöräteillä, riippuen maksiminopeudesta jne. En tiedä mitä tässä tarkoitettiin, mutta jos tarkoitus ei ollut saada aikaiseksi skootteria, niin epäilen että se ei ollut se mitä haettiin.

Sähköavusteisen polkupyörän suurin teho saa olla enintään 250W, avustuksen on kytkeydyttävä pois päältä kun nopeus saavuttaa 25km/h, ja avustus saa toimia vain poljettaessa.

Moottorilla varustetun polkupyörän (L1e-a) suurin teho saa olla enintään 1000 w, moottorin voi toimia ilman polkemista, mutta sen on kytkeydyttävä pois päältä kun nopeus saavuttaa 25km/h.

Sähköavusteisiin polkupyöriin sovelletaan polkupyörän teknisiä vaatimuksia eikä niille tarvitse ottaa liikennevakuutusta. Sen sijaan liikennevakuutus on otettava moottorilla varustetuille polkupyörille, jotka eivät täytä sähköavusteisen polkupyörän ehtoja.

Yli 25 km/h moottorin avustuksella kulkevat sähköavusteiset tai moottorilla varustetun polkupyörät eivät ole tieliikennekelpoisia polkupyöriä. Ne on rekisteröitävä mopoiksi, jos se on laitteen ominaisuuksien osalta mahdollista. Käytännössä tämä edellyttää sitä, että laite on tyyppihyväksytty mopoksi.
 
Eipäs nyt höpötetä. Jos pistää useemman tonnin fillariin, niin onhan se kiva esim. alamäkipyöräilyssä, että ylös mennessä sitä tehoa on reilusti enemmän kuin se 250W.

Sitten tieliikenteessä rajoitin lain sallimiin lukuihin.

Ei ne kaikki yli 250W avustuksella olevien sähköpyörien omistajat olet lakia rikkovia sähkömopolla ajelevia rakkareita. ;)
 
Eipäs nyt höpötetä. Jos pistää useemman tonnin fillariin, niin onhan se kiva esim. alamäkipyöräilyssä, että ylös mennessä sitä tehoa on reilusti enemmän kuin se 250W.

Sitten tieliikenteessä rajoitin lain sallimiin lukuihin.

Ei ne kaikki yli 250W avustuksella olevien sähköpyörien omistajat olet lakia rikkovia sähkömopolla ajelevia rakkareita. ;)

Niin ja noista Shimanon / Bosch yms vehkeistäkin lähtee hetkellistä enemmän kuin 250W kun käyttää maksimitehostusta. Lähemmäs 1000W helposti ainakin paikaltaan kiihdyttäessä ylämäkeen.

Tuli joskus kokeiltua miten Cyclonen moottorilla lähtee todella jyrkkään ylämäkeen 250W:llä kun vieressä Tunturin poljettava samalla "nimellisteholla".

Eli 250W Cyclone VS Tunturi Elite, niin tunturi lähti kuin hauki rannasta verrattuna Cycloneen. Rajotuksen kun nosti 1000W niin kilpailu meni tasaväkiseksi.


Ts. turha puhua mistään "skoottereista" kun suurin osa näistä ihan markettivehkeistäkin on oikeasti varmaan sen ~750-1000W (max)... :D nimellisteho vaan 250W
 
Tässä ketjussa käsiteltävillä yli 250W tehoisilla ajelu muistuttaa varmaan enemmän skootterilla ajamista kuin pyöräilyä. Riippuu tietenkin toteutuksesta, mutta vähän mutuilen että jos hommaa pyörään tuollaisen moottorin, niin kiinnostus perinteiseen pyöräilyyn on aika heikko.

Sen sijaan lain sallimilla alle 250W tehoisilla vain poljettaessa avustavilla nykyaikaisilla sähköfillareilla ajaminen on muuten ihan sama asia kuin tavallisella polkupyörällä ajaminen, mutta painoa on muutama kilo enemmän ja vastus on mahdollista pitää tasaisempana myös ylämäissä. Nykyaikaisilla tarkoitin tässä juuri sellaisia, jotka osaavat suhteuttaa avustuksen manuaaliseen poljinvoimaan ja joissa lisäavustusta voi säätää itse halutulla tavalla.

Tieliikennekelpoisista sähköfillareista löytyy enemmän keskustelua täältä:

Jes kiitti vastauksesta! Mulla oli sellanen tuntuma, että tässä ketjussa keskusteltais enemmän näist DIY-viritelmistä ja sähköistyskiteistä kun taas tossa toisessa pikemminkin valmiista sähköpyöristä. Mutta voisin anyway silmäillä totakin ketjua.
 
Skootterilla ajosta tuli mieleen, että voiko pyörällä ajaa laillisesti nappikaasulla 25km/h, jos korvaa polkimet jalkatapeilla :hmm:
 
Skootterilla ajosta tuli mieleen, että voiko pyörällä ajaa laillisesti nappikaasulla 25km/h, jos korvaa polkimet jalkatapeilla :hmm:
Voi jos on liikennevakuutus. Ilman vakuutusta pyörä saa avustaa vain poljettaessa.

edit.
Eli max 1000w nimellisteho, max 25km/h ja jos pyörä liikkuu pelkällä kaasukahvalla, niin liikennevakuutus vaaditaan.
 
Viimeksi muokattu:
Skootterilla ajosta tuli mieleen, että voiko pyörällä ajaa laillisesti nappikaasulla 25km/h, jos korvaa polkimet jalkatapeilla :hmm:
Tuossa pari viestiä ylempänä on linkki Trafin info-sivuille, jossa on kaikki rajaehdot listattuna. Lisäksi viestissä on quotena olennaisimmat.
 
Skootterilla ajosta tuli mieleen, että voiko pyörällä ajaa laillisesti nappikaasulla 25km/h, jos korvaa polkimet jalkatapeilla :hmm:
Kyllä. Eikä tarvitse vakuutustakaan, koska on kevyt sähkökäyttöinen maastoajoneuvo tms. Sama siis kuin kaupan sähköskootterit. Muut tapaukset:
Jos on polkimet, niin tuo vaatii liikennevakuutuksen. Jos kulkee yli 25, niin pitää olla rekisteröity mopoksi
 
Mikäs sarja olisi nyt paras tilata tuli hommattua edukkaasti luomu läskipyörä. Se olisi nyt hifistelty kuntoon ja tekisi mieli sähköistää.
 
Itelläkin "projekti" edennyt jo sen verran että fatbike myös ostettuna. Moottoriksi varmaan tuommoinen Bafang BBSHD 1000w (En tiedä onko tuo linkin paikka paras paikka tilata.)


Mutta mietin että mistä ja millainen ketju kannattaa tilata ja tuo mukana tuleva etuhammasratas ei ole vissiin kovin laadukas? Ja kuinka iso sen eturattaan kannattaa olla, huippunopeus ei tarvitsisi olla kovin iso kunhan kiihtyy ja vääntää metässä, joku 40km/h vois olla ihan max. Takarattaat varmaan myös suosiolla vaihtoon? Nyt on 10 vaihteinen paikallaan ja saishan niitä olla tulevaisuudessakin kun tykkään myös ihan pyöräillä.

Mitäs muuta kannattaa ostoslistalle laittaa vaihteen tunnistimen lisäksi? Joku pyöräteline ois varmaan kätevä kasaus ja huolto vaiheissa, entäs tarviiko erikoistyökaluja? :D
 
Lekkien 40 piikkinen taitaa olla pienin joka säilyttää vielä ketjulinjan siedettävänä. Itse tilasin muistaakseni fasterbikes.eu :sta, voi olla halvempiakin kauppoja. Vaihda takarattaat sitten jahka ovat kuluneet.

Turha rasittaa kontrolleria liian isolla rattaalla vaikkei se nyt tuon bbshd:n kohdalla niin iso ongelma olekkaan kuin bbs02.
 
Onkos näihin tullut jo jotain kestävämpiä ketjuja ja rattaita?

Määrittele kestävä?

Tollanen wide mallina kesti itellä venymärajoissa 1000km+ @ 4kW tehoilla.

Verrokkina, joku hinnat-alkaen KMC ketju oli ihan paskana jo 100km jälkeen...
 
Määrittele kestävä?

Tollanen wide mallina kesti itellä venymärajoissa 1000km+ @ 4kW tehoilla.

Verrokkina, joku hinnat-alkaen KMC ketju oli ihan paskana jo 100km jälkeen...
Meinasin juurikin sellaista, että ei tarvitsisi tuhannen kilometrin välein olla vaihtelemassa, vaan voisi vedellä jopa lähemmäs 10 000km
 
Meinasin juurikin sellaista, että ei tarvitsisi tuhannen kilometrin välein olla vaihtelemassa, vaan voisi vedellä jopa lähemmäs 10 000km

Tolla ketjulla voit, mikäli sulla on <1000W pyörä.

Vähintään 3500km, tuolla E1 EPT narrow mallilla. Ei tarvii ratasleveyttä muuttaa.
 

Onko kukaan muuten testannut vielä näitä Shimanon Linkglide settejä? Olisi ihan mielenkiintoista tietää pitääkö puheet 3x kestosta paikkaansa. Nämä eivät ole yhtään hassuman hintaisiakaan:

Shimano CS-LG600 Linkglide 10-speed Cassette 11-43T 69,99 €
Shimano CN-LG500 Linkglide 10/11-speed Chain with Quick-Link alk. 22,99 €
Shimano DEORE Linkglide RD-M5130 10-speed Rear Derailleur 49,99 €
Shimano DEORE Linkglide SL-M5130 10-speed Shift Lever right with Optical Gear Display 29,99 €
 
IMG_20220212_120936.jpg

Siinä se ois nyt vihdoin ja tuntuu kyllä loistavalta ja kaikki toimii! Pitää vielä piuhat asennella nätimmin ja suojailla liitokset. 52V 18Ah akku sopii tuohon väliin just ja just, ei milliäkään ole liikaa tilaa. Lekkien 40T eturatas pitäis vielä tilata.
 
Bafang bbs02 750w päästi toiminta savut ulos staattorin käämeistä.
En meinannut ostaa sinne enää uusia savuja vaan olenajatellut vaihtaa napamottiin.
Mutta pähkäilen että minkä sitä laittais onko kokemuksia Mxus alennusvaihteellisesta 1000w koneesta?
 
Oisko kellään myydä/vuokrata/lainata BBSHD:n ohjelmointikaapelia? Oulussa ois tarvetta...oma tulossa kiinasta vaan näyttää kestävän tuskallisen kauan.
 
Tulihan se ohjelmointikaapeli, vaan kylläpä tuntuu olevan yhteyden saanti vaikeaa, ihan randomilla kerran päivässä saa yhteyden kun jaksaa ränkätä piuhoja ees takas.

Onko mulla maanantai kappale vai onko muilla ollut samoja ongelmia?
 
Joo ei kait se auta ku reklamaatiota pistää ja ootella taas kuukausi uutta piuhaa. :darra: Ei toimi nyt kaasukahva juuri ollenkaan kun pari asetusta väärin...
 
Missä järjestyksessä teette yhdistämisen, mietin et teenkö jotain väärin...mutta olen kyllä koittanut varmaan kaikki maholliset eri järjestykset ja usb portit :lol:

Akku irti --> ohjelmointikaapeli paikoilleen --> akku takas ja päälle --> usb kiinni tietokoneeseen --> ohjelma päälle administraattorina -> oikea com portti ja connect...
 
En muista itse irtoitelleeni akkua. Tämän sivun ohjeilla menin, tuolta löytyy monta muutakin hyvää juttua bafangiin liittyen. Erilaisia ohjelmia jne.

 
En muista itse irtoitelleeni akkua. Tämän sivun ohjeilla menin, tuolta löytyy monta muutakin hyvää juttua bafangiin liittyen. Erilaisia ohjelmia jne.

Joo tuo onkin tuttu sivusto, google ollut ahkerassa käytössä.

Hoksasin että mun kaapelista uupuu tuo jumpperi mikä tässä kuvassa on, onkohan lie tärkeä? :geek:


EDIT: Eipä ollu jumpperilla vaikutusta. :(
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
260 141
Viestejä
4 523 350
Jäsenet
74 535
Uusin jäsen
Veeti Saarela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom