Mikä auto minulle?

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Kannattaa panostaa B alkuiseen moottorikoodiin joka tuli 2015/2016 vaihteessa N alkuisen helpommin jakopäästään vikaantuvan moottorin sijaan. Lisää hieman todennäköisyyttä saada toimivampi kone.
Tuli 2014. Noita ännäläisiä nyt on aika paljon maailmalla ja ehkä nyt turhaa vouhotusta sen suhteen.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Katselin lähinnä mobile.de ja Renun kans hyppäsin nettiautoon kun pyynnit meni germaaniassa paljon korkeammalla kuin täällä, XE en sitten enää huomannut peilata täältä. :sori:
Suuntaisin katseet suoraan XF:ään. Hintaero on pieni ja kokoluokka taas aivan toista.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
9L
Pikkuisen menee hinta yli mutta on takaveto ja varmasti erottuu pakkipaikalta,esim täällä pohjois-savossa tulee Tesla usemmin vastaan kuin Alfa Alfa Romeo Giulia 2,2 Diesel 180hp AT8 Super *** 6kk kulutonta ja korotonta maksuaikaa, 1500€ minimihyvitys vaihtoauto Porrasperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ite kattelin tätä Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Super 180hv Aut Porrasperä 2017 - Vaihtoauto mutta myöhässä liikkeellä ja oli sitten mennyt. Olis ollu upea peli noilla värityksillä
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Saksasta noita saa, ei Alfoja täältä löydy kuin hajanumeroita. Sääli sinänsä. :(
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Ei saa juu kuin QV:stä. Ihmetellä tarvii. .
Tämä on itselle suuri no-go. Onhan tuolla jotain purkkeja, jotka maksaa sen 400e ja menetät ilmeisesti abs:t samalla.

No mitä tuollaisella autolla sitten tekee? Matka-ajoon löytyy varmasti parempiakin jos urheilullinen ajo on poissuljettu.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
Tuo Giulia olisi kyllä aika siisti mutta kaipaan kyllä vähän enemmän konttitilaa. Nykyinen on jo porrasperä ja isompien kappaleiden kuljetus on hankalaa.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Jaguar XF farkku tai se Renault Talisman. Jälkimmäinen on todella leppoisa ajaa ja tilava.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
223
Perheen lisäystä tulossa ja mietin tuossa että joku liukuovella varustettu tila-auto olisi käytännöllinen ahtailla parkkipaikoilla lapsen kanssa kulkiessa.
Pelaako liukuovet talvikelissä vai temppuileeko lukot? Mitä käytännön kokemuksia tilakopperoista teiltä löytyy?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Kokemusta löytyy ensimmäisen sukupolven Pösö 5008:sta surullisella THP156 koneella, Ford Grand C-Max:sta ja nyt Rellun Espacesta.

Fordin liukuovet toimivat kaksi talvea moitteettomasti ja auto oli muutenkin hyvä ajettava ja varma kulkupeli mutta kolmelle lapselle aika ahdas takapenkin asettelun vuoksi.

Rellu nyt luonnollisesti kaikkein mukavin ja tilavin mutta onhan se ihan eri kokoluokkaa kuin aiemmat kaksi.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 024
Perheen lisäystä tulossa ja mietin tuossa että joku liukuovella varustettu tila-auto olisi käytännöllinen ahtailla parkkipaikoilla lapsen kanssa kulkiessa.
Pelaako liukuovet talvikelissä vai temppuileeko lukot? Mitä käytännön kokemuksia tilakopperoista teiltä löytyy?
Itsellä ei kokemusta liukovella varustetuista tila-autoista mutta ainakin pakettiautoissa nuo liukuovet toimivat hyvin.
Kohta 15 vuotta pelannut erilaisten pakujen kanssa ja yhdessäkään en muista liukuoven temppuilleen. Yhdessä oli sähköllä aukeva ovi ja toimi joka kerta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
On noissa uudehkoissakin pakuissa ongelmaa välillä jäätymisen kanssa. Firman parissakin eri pakussa on niin paha ettei pakkasella mennä sivuovesta sisään eikä sitä avata jos haluat että auto ei valita että ovi on auki sen jälkeen.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 024
On noissa uudehkoissakin pakuissa ongelmaa välillä jäätymisen kanssa. Firman parissakin eri pakussa on niin paha ettei pakkasella mennä sivuovesta sisään eikä sitä avata jos haluat että auto ei valita että ovi on auki sen jälkeen.
Missä autossa on tuollaisia ongelmia?
Meillä on Fordin, Toyotan, Renaultin ja Opelin pakuja, vuosimallit väliltä 2005-2016. Ainakin noissa 20 yksilössä liukuovet toimii?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Missä autossa on tuollaisia ongelmia?
Meillä on Fordin, Toyotan, Renaultin ja Opelin pakuja, vuosimallit väliltä 2005-2016. Ainakin noissa 20 yksilössä liukuovet toimii?
Opelissa eniten ollut. Mikä tuo niiden paku nyt olikaan. Toyotalla ollut välillä ja Volkkareissa myös. Vuosimallit mallia pari vuotta vanhoja ja vanhimmat viimeisiä Hiaceja. Uudemmissa on tuntunut olevan melkein eniten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Rellua ostettaessa koeajoin uuden 5008:n automaatilla ja dieselillä ryyditettynä. Ei vakuuttanut vaan auto tuntui mutkateillä huteralta ja ohjaus palautti todella kummallisesti.

Tilathan siinä on mainiot ja muunneltavuus huippuluokkaa.
 
Liittynyt
27.12.2019
Viestejä
14
Moro!

Oisko arvon palstalaisilla antaa tipsejä, että minkälaisen auton sitä hommaisi. Ajoa n. 10000-15000km vuodessa - lähinnä kaupungissa. Ei tarvitse olla tehokkain laite maanpäällä, mutta ehkä ne pienemmät kopperot voisi jättää pois laskuista. Budjetti max ~10k - saa olla allekkin.

Olen noita Audin A3 (vm. 2010-2012/ajettu n.150-180tkm) malleja muutamaa katsellut (TFSI 1.4 / 92 kW / 125 Hv versioita), mutta ilmeisesti niissä on jotain älyttömiä vikoja, minkä vuoksi turvallisinta jättää Audit kauppaan? Nuissa kuitenkin ulkonäkö miellyttää silmää ja ajettavuuskin ok.

edit. Niin joo ja bensalla käyvä kapistus hakusessa (mahdollinen etanolipäivitys tiedossa).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Moro!

Oisko arvon palstalaisilla antaa tipsejä, että minkälaisen auton sitä hommaisi. Ajoa n. 10000-15000km vuodessa - lähinnä kaupungissa. Ei tarvitse olla tehokkain laite maanpäällä, mutta ehkä ne pienemmät kopperot voisi jättää pois laskuista. Budjetti max ~10k - saa olla allekkin.

Olen noita Audin A3 (vm. 2010-2012/ajettu n.150-180tkm) malleja muutamaa katsellut (TFSI 1.4 / 92 kW / 125 Hv versioita), mutta ilmeisesti niissä on jotain älyttömiä vikoja, minkä vuoksi turvallisinta jättää Audit kauppaan? Nuissa kuitenkin ulkonäkö miellyttää silmää ja ajettavuuskin ok.

edit. Niin joo ja bensalla käyvä kapistus hakusessa (mahdollinen etanolipäivitys tiedossa).
Kävisikö Ford Fiesta? Ei taida käydä ainakaan tuo uusin malli, kun hintaa on vähän liikaa.
Ford Fiesta vaihtoautot - Nettiauto
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Tolla rahalla saat jo tuoreitakin, eri asia jos mielikuvat estää toiminnan, faktat ei niitä tue.

Renault Megane Sport Tourer 1,4 T Groove Farmari 2012 - Vaihtoauto

Suurin osa on farkkuja, mut 2012 > 2015 väliin mahtuu paljon ja rahaakin jää. 1,4T olis mun suositus. Loppupään malleja, ei lapsenvikoja. Toyota Priuksia katselin, sulle sopis hybridi, mut menee iälle tolla budjetilla.
 
Liittynyt
27.12.2019
Viestejä
14
Fiesta menee ehkä hieman koppero-osastolle. Täytyypä tuota Renaultia tutkia tarkemmin. Kieltämättä hieman negatiivissävytteiset mielikuvat on nuista ranskalaismerkeistä.

Ei kellään ole tuohon Audi A3:een mielipidettä. Ilmeisesti kukaan ei ainakaan tunnusta omistavansa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
564
Leikitelläänpä ajatuksella ostaa likimain taloudellinen, erittäin luetettava ja tilava premium auto 10 - 15 000 eurolla tai ainakin alle 20 ke.

Samalla voitaisiin minimoida arvonalenema, eli pitäisi sen takia olla vähän ajettu (alle 200 tkm?) ja mahdollisimman uutta mallisarjaa.

Varusteilla ei niin väliä, kunhan vakkari ja aux löytyy. Ajoa tulee 10 000 km/a, enimmäkseen taajamassa ja valtatiellä/motarilla. Polttoaineella ei väliä.

Vaatimukset:
-Alle kympin kulutus sekalaisessa ajossa.
-Takapenkille pitää mahtua kaksi lastenistuinta
-Mieluiten farmari
-Vakkari
-AUX tai bluetooth

Itsellä tulee mieleen Audi A6 vm 2012 (uusi malli C7) 2,0 diesel manuaalina (luettavuusvaade rajaa pois dsg:t ja multitronikit). Muita vaihtoehtoja?
 
Liittynyt
27.12.2019
Viestejä
14
Leikitelläänpä ajatuksella ostaa likimain taloudellinen, erittäin luetettava ja tilava premium auto 10 - 15 000 eurolla tai ainakin alle 20 ke.

Samalla voitaisiin minimoida arvonalenema, eli pitäisi sen takia olla vähän ajettu (alle 200 tkm?) ja mahdollisimman uutta mallisarjaa.

Varusteilla ei niin väliä, kunhan vakkari ja aux löytyy. Ajoa tulee 10 000 km/a, enimmäkseen taajamassa ja valtatiellä/motarilla. Polttoaineella ei väliä.

Vaatimukset:
-Alle kympin kulutus sekalaisessa ajossa.
-Takapenkille pitää mahtua kaksi lastenistuinta
-Mieluiten farmari
-Vakkari
-AUX tai bluetooth

Itsellä tulee mieleen Audi A6 vm 2012 (uusi malli C7) 2,0 diesel manuaalina (luettavuusvaade rajaa pois dsg:t ja multitronikit). Muita vaihtoehtoja?

Tuo kuulostaa aivan hyvältä järkeilyltä, mutta hinta hieman tuossa pompsahtaa ja myös diesel on pois suljettu vaihtoehto. Lastenistuimille ei toistaiseksi ole tarvetta. Eli myös tuollaisella kompaktimmalla ratkaisulla pärjään. Fiesta, mitä aikaisemmin ehdoteltiin on vain jo aika pienenoloinen pirssi. Noita Fordeja, Mersu A (tämäki vähän koppero), Mazda (3 ja 6), Mitsubishi, Honda, Bemarit, Volkswagen jne. on tullut katsottua myös.

Nyt vain pitäisi jotenki päästää irti tästä Audi-kuumeesta.

Ilmeisesti kuitenkin juuri nuo Saksalaiset - mersuja lukuunottamatta - on vähän huonoja arpoja tässä hinta-luokassa laadun suhteen? Eli kaipa se köyhänä täytyy tyytyä johonkin Japanilaiseen järkiratkaisuun. Ne ei vain niin paljon miellytä silmää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Ranskalaista (isoa kissaa tai alikessua) alle, jos täytyy olla hyvin varusteltu, mukava ”premium”, uudehko ja vähän ajettu. Sekä halvahko. Se on sitten oma valinta ottaako koko rahalla autoa vai vastaavan tasoisen kuin muilla merkeillä ja loput rahat remppavarastoon/kaljaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Leikitelläänpä ajatuksella ostaa likimain taloudellinen, erittäin luetettava ja tilava premium auto 10 - 15 000 eurolla tai ainakin alle 20 ke.

Samalla voitaisiin minimoida arvonalenema, eli pitäisi sen takia olla vähän ajettu (alle 200 tkm?) ja mahdollisimman uutta mallisarjaa.

Varusteilla ei niin väliä, kunhan vakkari ja aux löytyy. Ajoa tulee 10 000 km/a, enimmäkseen taajamassa ja valtatiellä/motarilla. Polttoaineella ei väliä.

Vaatimukset:
-Alle kympin kulutus sekalaisessa ajossa.
-Takapenkille pitää mahtua kaksi lastenistuinta
-Mieluiten farmari
-Vakkari
-AUX tai bluetooth

Itsellä tulee mieleen Audi A6 vm 2012 (uusi malli C7) 2,0 diesel manuaalina (luettavuusvaade rajaa pois dsg:t ja multitronikit). Muita vaihtoehtoja?
Jos ajatellaan mahdollisimman pientä arvonalenemaa, niin Audi A6 C6 3.0 TDiQ hyvillä varusteilla alle 250 tkm ajettuna järkihintaan hankittuna pudottaa todennäköisesti arvoansa kaikkien vähiten vuosien aikana ja noille on aina kysyntää, vaikka ei tuollainen vanha isolla koneella oleva Audi kaikkien autonostajien suosikki olekkaan.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
En suosittele yhtään Euro 5 ja uudempaa dieseliä pätkäajoon vaikka kuinka halvalla sais käytettynä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Olisin kehoittanut ostamaan suoraan hyvän S6:sen 4,2 litraisella V8:lla, mutta tuo ikävä "alle 10 litraa / 100 km sekalaisessa ajossa" ehto esti sen vaihtoehdon. :D
Hyväkuntoinen ja vähän ajettu S6:nen kun ei arvoaan enää tuolla 10-15 k€ hintaluokassa pudota, vaan siellä voi olla jopa pientä nousua.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
254
Nyt on porukoille auto hakusessa ja koeajo varattu skodan kamiq, kriteerinä helppo pääsy autoon ja automaatti. Opelilta olis x crossland ja foortiltakin olis joku mihin helppo päästä istuun ja pois, kodka selkä sökönä kummaltakin. Tuo kamiq näytti aikas mukavalta ja se koe ajoon tuleekin, kun auto vapautuu. Kovia nuo 1l konwwt kun reilua 120hv otetaan pihalle, ainakin fordin koneista, kuinkahan kestää. Tosin leasingilla meinaavat ottaa auton, kun ikää jo paljon.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
En kyllä ymmärrä miksi mahdollisimman pieni arvonalenema johtaisi uuteen korimalliin ja vähän ajettuun?

Mahdollisimman pieni arvonalenema on pikemminkin vanhassa korimallissa ja paljon ajetussa, kun isompi osa arvonalenemasta on jo tapahtunut.

Eri asia, jos muuten haluaa uudempaa suunnittelua.

Muuten V70 on noihin spekseihin minusta ihan passeli vaihtoehto jos tykkää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
Skoda Kamiq, kuskin paikalla jalat on solmussa, ratti sylissä ja ajo-asento karmea.
Sopii lyhyelle kuskille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 508
Nyt on porukoille auto hakusessa ja koeajo varattu skodan kamiq, kriteerinä helppo pääsy autoon ja automaatti. Opelilta olis x crossland ja foortiltakin olis joku mihin helppo päästä istuun ja pois, kodka selkä sökönä kummaltakin. Tuo kamiq näytti aikas mukavalta ja se koe ajoon tuleekin, kun auto vapautuu. Kovia nuo 1l konwwt kun reilua 120hv otetaan pihalle, ainakin fordin koneista, kuinkahan kestää. Tosin leasingilla meinaavat ottaa auton, kun ikää jo paljon.
Kannattaa kokeilla c5 aircrossi,tietty nelipyttyisellä koneella. Itse kävin kattomassa opelia myös (grandland x),vaikutti ihan laadukkaalta sisältä. Vahinko kun eivät halunneet likkeessä myydä mitään. Kävin sitten ostamassa citikan.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Nyt on porukoille auto hakusessa ja koeajo varattu skodan kamiq, kriteerinä helppo pääsy autoon ja automaatti. Opelilta olis x crossland ja foortiltakin olis joku mihin helppo päästä istuun ja pois, kodka selkä sökönä kummaltakin. Tuo kamiq näytti aikas mukavalta ja se koe ajoon tuleekin, kun auto vapautuu. Kovia nuo 1l konwwt kun reilua 120hv otetaan pihalle, ainakin fordin koneista, kuinkahan kestää. Tosin leasingilla meinaavat ottaa auton, kun ikää jo paljon.
Hyvin kestää. Fordilla on ollut noita jo vuodesta 2013 lähtien ja ei niissä ole suurempia ongelmia ollut. Ford on tosin parempi manuaalivaihteisena. Automaatti on aika epätaloudellinen. VAG-konsernin litraisestakaan ei ole kuulunut huonoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 508
Hyvin kestää. Fordilla on ollut noita jo vuodesta 2013 lähtien ja ei niissä ole suurempia ongelmia ollut. Ford on tosin parempi manuaalivaihteisena. Automaatti on aika epätaloudellinen. VAG-konsernin litraisestakaan ei ole kuulunut huonoa.
Mulla oli 3 vuotta focus automaatilla. Kylmänä lyhyessä ajossa vie aika paljon,matka-ajossa aika vähän. Arvonsa piti kuitenkin hyvin.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Kannattaa käydä katsomassa uus Renault Captur myös ja Kadjar. Ensimmäinen kasvoi reilusti ja jälkimmäinen on ihan 1/1 kokoluokassa, "Kasvaimen" rinnakkaismalli, jonka ajettavuus eroaa Nissanista.

Jokerina Ssangyong Korando.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
564
En suosittele yhtään Euro 5 ja uudempaa dieseliä pätkäajoon vaikka kuinka halvalla sais käytettynä.
Tässä on kyse vissiin siitä, että dpf pöntön poltto ei ehdi tapahtua pätkäajossa? Ja tukkeutuvasta EGR:stä? Vai liittyykö tähän vielä jotain muuta?

Vieläkö nämä molemmat pystyy poistamaan jäämättä katsastuksessa kiinni?
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Ei kellään ole tuohon Audi A3:een mielipidettä. Ilmeisesti kukaan ei ainakaan tunnusta omistavansa?
Mulla on 06 A3 Sportback, koneena tosin puhditon 1.6 bensa. Ajettu 205tkm josta 12tkm itse. Auto ollut mulla vuoden kakkosautona. Ajo lähinnä työmatka-ajoa pk-seudun kehillä ja sisääntuloväylillä ruuhka-aikaan. Koppa on sama kuin vm10 A3ssa ja kuvien perusteella sisältäkin samanlainen. Uusi korimalli tais tulla 2011.

Huomioita:
-Ruostuu. Ainakin helmat, kaaret ja pohja katsottava läpi kaupoilla
-1.6 on janoinen (omassa ajossa 7,5l/100km) ja hidas
+Yllättävän tilava. Keskikoko+ koira menee konttiin hyvin. Penkit nurin ja kyytiin saa polkupyörän pyöriä irrottamatta.
+Hyvä ajaa
+Kelvollinen äänentoisto
+Hyvät penkit

Sain edullisesti, ostetaessa korjattiin liikkeen piikkiin ruostevaurio etukaaresta. Toiminut hyvin. Mulla ollessa hajonnut takapyyhkimen moottori (hajoaa näistä kaikista) ja vaimon kertoman mukaan jotain putosi etuosasta tielle syksyllä (en löytänyt tienposkesta mitään, alustan osat paikoillaan, ajoltaan normaali, epäilen pohjamuovia).
 
Liittynyt
27.12.2019
Viestejä
14
Mulla on 06 A3 Sportback, koneena tosin puhditon 1.6 bensa. Ajettu 205tkm josta 12tkm itse. Auto ollut mulla vuoden kakkosautona. Ajo lähinnä työmatka-ajoa pk-seudun kehillä ja sisääntuloväylillä ruuhka-aikaan. Koppa on sama kuin vm10 A3ssa ja kuvien perusteella sisältäkin samanlainen. Uusi korimalli tais tulla 2011.

Huomioita:
-Ruostuu. Ainakin helmat, kaaret ja pohja katsottava läpi kaupoilla
-1.6 on janoinen (omassa ajossa 7,5l/100km) ja hidas
+Yllättävän tilava. Keskikoko+ koira menee konttiin hyvin. Penkit nurin ja kyytiin saa polkupyörän pyöriä irrottamatta.
+Hyvä ajaa
+Kelvollinen äänentoisto
+Hyvät penkit

Sain edullisesti, ostetaessa korjattiin liikkeen piikkiin ruostevaurio etukaaresta. Toiminut hyvin. Mulla ollessa hajonnut takapyyhkimen moottori (hajoaa näistä kaikista) ja vaimon kertoman mukaan jotain putosi etuosasta tielle syksyllä (en löytänyt tienposkesta mitään, alustan osat paikoillaan, ajoltaan normaali, epäilen pohjamuovia).

Olen tässä juuri pistäny kyselyä A3 2011 ja 2012 malleista. Tuo 2012 menee hieman yli budjetin. Toista (2011) en ole vielä koeajanut/tarkastanut sen kummemmin, mutta kuvien jne. perusteella ei ruosteessa pitäisi. Tuo 2011 on ~1500 halvempi, joten täytyy vielä tarkoin syynätä, kumman ottaa jos kumpaakaan.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Mulla on 06 A3 Sportback, koneena tosin puhditon 1.6 bensa. Ajettu 205tkm josta 12tkm itse. Auto ollut mulla vuoden kakkosautona. Ajo lähinnä työmatka-ajoa pk-seudun kehillä ja sisääntuloväylillä ruuhka-aikaan. Koppa on sama kuin vm10 A3ssa ja kuvien perusteella sisältäkin samanlainen. Uusi korimalli tais tulla 2011.
Eikai -06 vielä ole ledejä edessä? Taisi tulla A3 vuoden 2009 malleihin. Muuttaa mielestäni aika lailla auton ulkonäköä

e: "Vuonna 2008 Audi A3 koki kasvojenkohotuksen, jossa se sai uuden etusäleikön ja -puskurin sekä LED-päiväajovalot."
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Eikai -06 vielä ole ledejä edessä? Taisi tulla A3 vuoden 2009 malleihin. Muuttaa mielestäni aika lailla auton ulkonäköä

e: "Vuonna 2008 Audi A3 koki kasvojenkohotuksen, jossa se sai uuden etusäleikön ja -puskurin sekä LED-päiväajovalot."
Juuri näin. Ulkonäkö muuttuu huomattavasti tuoreemmaksi, vaikka kori on muuten sama. Sisustuksessa ei ainakaan kansanmalleissa suurta muutosta tapahtunut.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Tässä on kyse vissiin siitä, että dpf pöntön poltto ei ehdi tapahtua pätkäajossa? Ja tukkeutuvasta EGR:stä? Vai liittyykö tähän vielä jotain muuta?

Vieläkö nämä molemmat pystyy poistamaan jäämättä katsastuksessa kiinni?
Kyllä, juurikin tämä. Euro 6 mukana tulee vielä Adblue, joka ei tykkää seisottamisista ja pätkästä senkään vertaa.
Poistajille kylmä rinki puonreiän ympärille, että just alkutalvella oli raskaan lehdessä (en muista oliko suto, tekniikka, kuljetus) kun oli ratsattu tienvarressa, Traficomin tyypit sai kiinni poistettuja hiukkasloukkuja ja pois kytkettyjä ureajärjestelmiä > kilvet pois ja rekka jäi siihen.

Eli ohjelmisto pajat on omalla leveilyllään nyt vihdoin saaneet aikaan vastareaktion. Toki ymmärrän miks niin on tehty kun on tehty, mut... Ne on kalliita ongelmia korjata oikein noi Euro kutoset, jos joku tarjoaa 500e ratkaisuja 2500e ongelmiin... :btooth:
e; Raskaan liikenteen valvonta Meri-Lapissa: Kuorma-autoissa ohitettu päästörajoitusjärjestelmä

Mulla itselläni on ohjelmoitu työkalu allani, mut jätin EGR ja ureat käyttöön, loukku paikallaan. Nyt DPF on persdynolla tulossa tiensä päähän, (täyttymässä) tammikuus meen sen kanssa huoltoon ja ehkä napsaan muutaman kuvan. Imusarja/EGR puhdistetaan samalla kuin suodatinkin, siihen on joku pesukone heillä. (Terraclean) Tämän jälkeen todennäköisesti suljetutan EGR, ettei sotke enää, mut saa nähdä, muuten auto jää edelleen suotimet paikoilleen toimivana.

Autossa ei siis ole vikavaloja tai muuta, tämä on puhtaasti ennakoiva huolto paljon ajetulle nykydieselille, jatkoa sen elämäntaipaleelle. Loukun vois myös puhdistuttaa irrottamalla ja lähettämällä se paikkaan, jossa se uunitetaan kunnolla. Mut nyt on tarkoitus mennä tällä pesumenetelmällä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
254
Kannattaa kokeilla c5 aircrossi,tietty nelipyttyisellä koneella. Itse kävin kattomassa opelia myös (grandland x),vaikutti ihan laadukkaalta sisältä. Vahinko kun eivät halunneet likkeessä myydä mitään. Kävin sitten ostamassa citikan.
Tänään oli koeajossa crossland x 19vm ja 22tkm mittarissa, mitä ite sitä ajoin siirtymän porukoille, niin yllätti tuo 1.2koneen pirteys taajamavauhdeissa ja autokin oli kyllä laadukkaan oloinen.
Mites tuo kia xceed, onko se vaan typistetty normi ceed vai onko se myös korkeampi?

Oli siinä muuten ukolla opetteleminen, kun automaatin rattiin hänet istutin, mutta kyllä se siittä sitten lähti, kun vähän harjotteli jarrun tuntumaa ensin.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
254
Eihän se ole typistetty, vaan se on sekä pitempi että korkeampi kuin normaali viistoperäinen Ceed.
Tänään sitte ajeltiin xceedilla ja ainakin rengasmelu oli aikas kamala, muuten oli kyllä ihan soiva peli, nyt odotellaan että kamiq saadaan vielä ajoon. Mutta tuo opelin crossland x on hintasekseen kyllä mukava peli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Crossland x on samaa autoa Peugeot 2008:n kanssa joten kannattanee käydä kokeilemassa sekin vaihtoehto. Tai sitten 3008/Grandland.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
Onko täällä BMW 335:n omistajia? Tuossa hetki sitten kerroinkin koeajaneeni 328:n ja tuo 335 houkuttaisi myös. Onhan siinä paljon enemmän voimaa. Kiinnostaa kuulla kuinka paljon eroa näiden kahden ylläpitohinnoissa on, tai onko tuo 335 sen väärti. Joku 500-1000 menee kuussa säästöön joten luulisi pesämunan riittävän jos jotain tulee? Vähän pistää miettimään nuo 2014 ja vanhemmat 328:t juuri niiden jakoketjuongelmien takia, pitäisi siis olla varmaan 2015-> 328 jos sitä miettii. Budjettia n. 33k.

335 ei taida olla nyt juuri saatavilla muuta kuin farmaria käytettynä (diisseleitä kyllä löytyy..), ja itsellä sedan/coupe hakusessa kun farmariauto jo löytyy. 340/440 taitaa olla tuo uusi malli 2016->, mutta ovat aika hinnoissaan vielä. Kiinnostaisi myös kuulla käytännön eroja esimerkiksi 2014 vs 2015 (335) malleista, niistä löytyy niin paljon ristiriistaista tietoa.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
254
Niin siinä kävi, että tuo kamiq lähti tilaukseen style varustuksella 1l padalla ja digitaalisella mittaristolla. Tänään oli auto koe ajossa ja oli kyllä yllättävän hyvä ajettava omastakin mielestä ja mitä isä sillä ajeli, niin tykkäs paljon enemmän, mitä opelista tai kian xceedistä. No nyt jäädään odotteleen toimitusajan tarkentumista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 368
Viestejä
4 158 637
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom