Mikä auto minulle?

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
557
Ei Cliossa ole ollut 0.9 litraista vaparia vaan se 75 heppainen vapari oli 1.2 litrainen.
Kyllä nuo 19/20 alkaen näyttää olevan litraisia 3 cyl turbolla tai ilman. 2020 eteenpäin vaparin teho tippunut vielä SCe 65 malliksi eli 65hv ja 0-100 arvo näyttää olevan 17s. Tuohon verrattuna uusi tai edellisen sukupolven neliveto Swiftikin vaparilla on rakettia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 772
Joo kirjoitusvirhe lipsahti tuohon 75 malliin.

Mutta kyllä nuo TCe on bensalla. Esim. https://www.nettiauto.com/renault/clio/14362000

Onko tuossa 20vm. Jotain parempaa kuin 19? Wikipedian mukaan 2019 alkanut tuo viides sukupolvi.
Tuo uudempi 2020 koppainen Clio on hiljaisempi (rengasäänet) ja sisusta on hieman laadukkaampi (ei ole aivan niin muovinen). Hyvä auto minusta. Katsoin myös tuota samaa linkin autoa. Taitaa olla halvin uudempi 100hv Clio.

Etuvaloista erottaa että uudempi koppa kyseessä. Hieman tyylikkäämpi? Vaikka se vanhakin on tyylikäs myös, eli hyvin onnistunut muotoilu minusta.

Itsellä oli vanhempikoppainen farkku valkoisella värillä ja 0.9 turbo moottorilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 772
Joo kirjoitusvirhe lipsahti tuohon 75 malliin.

Mutta kyllä nuo TCe on bensalla. Esim. https://www.nettiauto.com/renault/clio/14362000

Onko tuossa 20vm. Jotain parempaa kuin 19? Wikipedian mukaan 2019 alkanut tuo viides sukupolvi.
2kpl uudemman mallin Clioa löytyy, jossa olisi myös vetokoukku valmiina.


Katsoin että missään Cliossa ei ole adaptiivista vakionopeudensäädintä. Paitsi jossain aivan uudessa ja kalliissa.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 571
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
530
Joo sen verran kerkesin katsoa noita autoja, että Intens V on parempi. Tuossa toisessa vaan näköjään opetuspoljin kiinni. Onkohan mimmonen homma poistaa :D
Varaudu teettämään kytkinremontti heti kohta, jos auto on ollut opetuskäytössä. Ja jos/kun polkimen kiinnitys on läpäisevä, niin ikävä reikä jää pohjaan.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 913
enpä löytänyt sopivaa pakettiauto keskustelua, mutta alkaa tuo 270tkm ajettu Trafic mk3 pohjainen paku olla jo vähän väsynyt. Se on raksataustastaan huolimatta toiminut luotettavasti, mutta epäilyttää vähän onko nyt se oikea hetki vaihtaa vähän tuoreempaan. Kerran teki erikoisen sekunnin murto-osan nykäyksen, varoitusvalot syttyi ja silmänräpäyksessä kaikki palasi normaaliksi.

Katselin, että jos löytyisi tollanen vähän ajettu Formula edition Trafic niin se olisi kiva, korvaisi varustepuutteet joita nykyisessä on. Tosin automaatti olisi kiva.

Ehdottomasti pakun pitää olla pitkä malli. Sen pitää olla taloudellinen, nykyisellä pääsee tuohon 6l tuntumaan. Sen pitäisi olla luotettava ja mieluusti myös ei ruostua.

Transporteria on joskus ollut mutta on tainnut laatu heikentyä viime vuosikymmenellä?

Mersujen kanssa ollut aina vain murheita. Fordit myös epäilyttää, niissä taitaa olla pommi motteja joita pitää välttää?

Mitkä on omatoimisen huollettavuuden osalta parhaiten suunniteltuja? Ranskalaiset ei taida olla?

Automaatti ei mikään dsg tyyppinen, en usko, että ne kestää. Vivaro-Proace taitaa olla aika hieno perinteinen automaatti, ei löydy tietoa, että olisi epäluotettava.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 571
Varaudu teettämään kytkinremontti heti kohta, jos auto on ollut opetuskäytössä. Ja jos/kun polkimen kiinnitys on läpäisevä, niin ikävä reikä jää pohjaan.
Niin.. en ole vielä päätöstä tehnyt. Tuo aiemmin mainitsemani hybridi clio kiinnostaisi, mutta samalla rahalla saa jo Toyotan ja Hyundain hybridejä niin vähän mietityttää. Nyt tässä useaan otteeseen mainittu näitä kymppitonnin Clioja niin onhan nuo loppusummaltaan lähes puolet edullisempia kuin tuo hybridi automaatti. Täytyy käydä testaamassa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
273
Pari sivua ollut juttua TCE koneista, mutta onko tecciläisillä tietoa Dacia Joggerin bensa 1.0 TCE 110 hp turbokoneen kestävyydestä / vioista ?

Ajoitus tuossa ketjulla ei hihnalla.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 985
Mikähän olisi hyvä auto noin 20 k€ budjetilla ja seuraavilla spekseillä

- hyvä/mukava ajettava
- mahdollisimman hiljainen
- neliveto
- tilava eli käytännössä farkku
- automaatti
- hyvät istuimet
- vakkarit, webastot ym.
- tehoa noin 200 hv
- mahdollisimman uusi vuosimalli

Katsellut olen A6 allroadeja, bmw f11 ja mersun e/c -sarjalasia, mutta niihin varmaan saa aika monta touhutonnia varata kun ilmajousitus alkaa vuotaa, imusarjan läpät pettää ja vuosittain saa vaihtaa repullisen alustan osia ym. "premium-kivaa".

Vai olisiko järkevämpää laittaa 20 k€ käsiraha + loput lainaa esim. Polestar 2:een? :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
530
Mikähän olisi hyvä auto noin 20 k€ budjetilla ja seuraavilla spekseillä

- hyvä/mukava ajettava
- mahdollisimman hiljainen
- neliveto
- tilava eli käytännössä farkku
- automaatti
- hyvät istuimet
- vakkarit, webastot ym.
- tehoa noin 200 hv
- mahdollisimman uusi vuosimalli

Katsellut olen A6 allroadeja, bmw f11 ja mersun e/c -sarjalasia, mutta niihin varmaan saa aika monta touhutonnia varata kun ilmajousitus alkaa vuotaa, imusarjan läpät pettää ja vuosittain saa vaihtaa repullisen alustan osia ym. "premium-kivaa".

Vai olisiko järkevämpää laittaa 20 k€ käsiraha + loput lainaa esim. Polestar 2:een? :hmm:
Kyllähän tuo vaatimuslistaus puhuu sähkön puolesta. Mutta jos nyt polttomoottoria ajattelee, niin paljonko kilometrejä vuoteen, bensa vai diesel?

Yleisesti voisi kysyä, että mitenkäs nuo naapurimaan pelit? V60/V90?
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
530
Eihän tossa vaatimuslistassa mikään muu ohjaa käyttövoimaa sähköön, kuin tuo mahdollisimman hiljainen. Polestar 2 ei ole mitenkään erityisen tilava.
Neliveto ja automaatti lisäävät polttoaineenkulutusta ollen samalla yleisiä korjauskohteita. Ja "webastokin" on sähköautossa käytännössä vakiovaruste ja vielä puhelimen kautta ohjattavana, ei tarvitse ajastuksia tai kaukosäätimiä miettiä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 985
Kyllähän tuo vaatimuslistaus puhuu sähkön puolesta. Mutta jos nyt polttomoottoria ajattelee, niin paljonko kilometrejä vuoteen, bensa vai diesel?
Kilometrejä vuoteen jotain 10-15 tkm.

Yleisesti voisi kysyä, että mitenkäs nuo naapurimaan pelit? V60/V90?
Varmaan ihan hyviä, mutta jotenkin tylsiä mielestäni. Ja tehottomampia ja kulutus isompi jos verrataan saksalaisiin.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
666
Mikähän olisi hyvä auto noin 20 k€ budjetilla ja seuraavilla spekseillä

- hyvä/mukava ajettava
- mahdollisimman hiljainen
- neliveto
- tilava eli käytännössä farkku
- automaatti
- hyvät istuimet
- vakkarit, webastot ym.
- tehoa noin 200 hv
- mahdollisimman uusi vuosimalli

Katsellut olen A6 allroadeja, bmw f11 ja mersun e/c -sarjalasia, mutta niihin varmaan saa aika monta touhutonnia varata kun ilmajousitus alkaa vuotaa, imusarjan läpät pettää ja vuosittain saa vaihtaa repullisen alustan osia ym. "premium-kivaa".

Vai olisiko järkevämpää laittaa 20 k€ käsiraha + loput lainaa esim. Polestar 2:een? :hmm:
Sähkäriä jos miettisi niin vilkaisisin arya/enyaq vaihtoehtoja, torres ev:täkin kävisin katsomassa. Huomenna itsen pitäisi käydä sitä torresia vilkaisemassa, ihan mielenkiinnon takia kun siitä ei juuri mitään testi-inffoa löydä

Mut aika vastaava budjetti itsellä on mielessä.
- Mersun c-farkut ei kamalasti iske vähän sama kuin esim bemmin 3-sarjalaiset, ovat jotenkin meh kun ajaa. Sekä tuo F11 alkaa olla jo aika vanha kuitenkin. 5 sarjalainen on näistä kuitenkin se suurin.
- Volvon V90 nelikkona tuntui mersuja ja bemmejä kivemmalta ajaa, mut 20" rengastus ei itseä innosta käyttöautossa. Näyttää hyvältä, mut 2-3v välein kumien vaihtaminen ei innosta niillä hinnoilla. Hybridi isommalla akulla (11kwh) nostaa sit hintaa jo liikaa.
- Audilla koeajoin 2018 mallista A4 quattro farkkua jossa sporttipenkit tuntuivat yllättävän mukavilta omaan perseeseen.

Audia nyt eniten miettinyt, mut mielessä kuitenkin mietityttää et jos autoon laittaa vaikka sen 25k niin olisiko silti fiksumpaa ostaa sähkis.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
175
Itse katselen uutta autoa käyttötarpeen muuttumisen takia. Tällä hetkellä Teslan M3, ja sitä ennen muutama muu sähköautomalli. Hintojen tippumisen ja sähköautojen arvon alenemisen takia se ei taida olla enää vaihtoehto. Budjetti olisi n. 25-40k. Olen käynyt koeajamassa RAV4 tähän mennessä, joka oli kaikin puolin toimiva, mutta jäin silti pohtimaan vielä vaihtoehtoja jatkuvan nelivedon puutteen takia (on päästävä mökille maastoon niin, ettei autoa tarvitsisi jättää pitkän matkan päähän).

- Neliveto (mielellään jatkuva)
- Ei diesel (ajoa tulee n. 15k/v.)
- Maavaraa mielellään yli 17 cm
- Hyvät valot

Mietin tuota GLC: tä, onko siitä kokemuksia? Sitä saisi hybridinä ihan budjetin puitteissakin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 985
Volkkarit ei oikein innosta. Hyviä autoja varmasti mutta jotenkin "meh".

Audia nyt eniten miettinyt, mut mielessä kuitenkin mietityttää et jos autoon laittaa vaikka sen 25k niin olisiko silti fiksumpaa ostaa sähkis.
Tämähän se. Sähköautot kehittyy koko ajan paremmiksi ja säädökset tiukkenee, joten onkohan polttikset kohta enää minkään arvoisia. :hmm:
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
530
Tämähän se. Sähköautot kehittyy koko ajan paremmiksi ja säädökset tiukkenee, joten onkohan polttikset kohta enää minkään arvoisia. :hmm:
Sähköistymiskehityksen hidastuminen on jo nähty eikä tuotantokapasiteetti muutenkaan riittäisi nopeaan nykyautojen korvaamiseen. Myöskään polttomoottoriauton käytettävyyteen vaikuttavia ULEZ-tyyppisiä rajoituksia/raippaveroja ei ole Suomessa näköpiirissä, ja sellaisen voimaansaattaminen kestäisi muutenkin vuosia kaikkine lakiteknisine kiemuroineen. Toki jakeluvelvoite ja sen hintavaikutukset polttonesteisiin on toivottavasti kaikkien tiedossa.

Uutta polttomoottoriautoa en ehkä suosittelisi ostamaan kuin hyvin spesifiin tarpeeseen, mutta jos nyt ostaa esim. 5-vuotiaan "Passatin" 20 kiloeurolla, niin se on muutenkin 5 vuoden kuluttua jo 10-vuotias ja kovaa vauhtia muuttumassa pommimateriaaliksi. Ja aina voi lohduttautua sillä, että arvonalenema (ja melko varmasti kokonaiskulutkin 10-15 tkm vuosisuoritteella) on pienempi kuin uuden "ID7:n" ostaneella samassa ajassa...
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
175
Sähköistymiskehityksen hidastuminen on jo nähty eikä tuotantokapasiteetti muutenkaan riittäisi nopeaan nykyautojen korvaamiseen. Myöskään polttomoottoriauton käytettävyyteen vaikuttavia ULEZ-tyyppisiä rajoituksia/raippaveroja ei ole Suomessa näköpiirissä, ja sellaisen voimaansaattaminen kestäisi muutenkin vuosia kaikkine lakiteknisine kiemuroineen. Toki jakeluvelvoite ja sen hintavaikutukset polttonesteisiin on toivottavasti kaikkien tiedossa.

Uutta polttomoottoriautoa en ehkä suosittelisi ostamaan kuin hyvin spesifiin tarpeeseen, mutta jos nyt ostaa esim. 5-vuotiaan "Passatin" 20 kiloeurolla, niin se on muutenkin 5 vuoden kuluttua jo 10-vuotias ja kovaa vauhtia muuttumassa pommimateriaaliksi. Ja aina voi lohduttautua sillä, että arvonalenema (ja melko varmasti kokonaiskulutkin 10-15 tkm vuosisuoritteella) on pienempi kuin uuden "ID7:n" ostaneella samassa ajassa...
Puhumattakaan käytettyjen sähköautojen jälleenmyyntimarkkinoista. Tiettyjä sähköautoja on tällä hetkellä liikkeillä todella paljon varastossa ja kieltäytyvät siksi ottamasta niitä vaohdossa tai tarjoavat todella matalaa hyvitystä niistä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 389
Viestejä
4 304 363
Jäsenet
71 840
Uusin jäsen
dataunavailable

Hinta.fi

Ylös Bottom