Sähköistymiskehityksen hidastuminen on jo nähty eikä tuotantokapasiteetti muutenkaan riittäisi nopeaan nykyautojen korvaamiseen. Myöskään polttomoottoriauton käytettävyyteen vaikuttavia
ULEZ-tyyppisiä rajoituksia/raippaveroja ei ole Suomessa näköpiirissä, ja sellaisen voimaansaattaminen kestäisi muutenkin vuosia kaikkine lakiteknisine kiemuroineen. Toki jakeluvelvoite ja sen hintavaikutukset polttonesteisiin on toivottavasti kaikkien tiedossa.
Uutta polttomoottoriautoa en ehkä suosittelisi ostamaan kuin hyvin spesifiin tarpeeseen, mutta jos nyt ostaa esim. 5-vuotiaan "Passatin" 20 kiloeurolla, niin se on muutenkin 5 vuoden kuluttua jo 10-vuotias ja kovaa vauhtia muuttumassa pommimateriaaliksi. Ja aina voi lohduttautua sillä, että arvonalenema (ja melko varmasti kokonaiskulutkin 10-15 tkm vuosisuoritteella) on pienempi kuin uuden "ID7:n" ostaneella samassa ajassa...