Mikä auto minulle?

Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
265
Ajatuksena on hankkia max muutaman vuoden vanha auto, jota vaihtaa muutaman vuoden välein, mahdollisimman pienellä korolla koskaan maksamatta autoa kokonaan. Onko tässä ensinnäkään mitään järkeä?

Toisekseen, ei varmaan ole suurta eroa näissä perus katumaastureissa tyyliin qashqai, karoq, crv, sportaget yms.? Onko jossain joku hyvä vertailu kaikista huokeista katumaastureista?

Auton tulee olla automaatti bensakoneella, hintaa max noin 30k€, muuten melko sama.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Ajatuksena on hankkia max muutaman vuoden vanha auto, jota vaihtaa muutaman vuoden välein, mahdollisimman pienellä korolla koskaan maksamatta autoa kokonaan. Onko tässä ensinnäkään mitään järkeä?

Toisekseen, ei varmaan ole suurta eroa näissä perus katumaastureissa tyyliin qashqai, karoq, crv, sportaget yms.? Onko jossain joku hyvä vertailu kaikista huokeista katumaastureista?

Auton tulee olla automaatti bensakoneella, hintaa max noin 30k€, muuten melko sama.
Onnistuuhan tuo mutta erät saattavat olla yllättävän isot ja/tai yllättävän lähellä uuden auton eriä. Plus jos et ota erikoismalleja tms jotain erityisen hyvin arvonsa pitävää niin voi aina noissa ns normikipoissa tulla yllättävän iso sukellus. Itse teen tuota parin vuoden välein vaihtoa uusien tehdastilattujen autojen kanssa ja kk erät ja muut ovat alle satasen käytetyn eriä isommat ja autot ovat vaihtuneet aina vähintään 0e käsirahalla tai arvoa siirretty uudelle autolle.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Leikitelläänpä ajatuksella ostaa likimain taloudellinen, erittäin luetettava ja tilava premium auto 10 - 15 000 eurolla tai ainakin alle 20 ke.

Samalla voitaisiin minimoida arvonalenema, eli pitäisi sen takia olla vähän ajettu (alle 200 tkm?) ja mahdollisimman uutta mallisarjaa.

Varusteilla ei niin väliä, kunhan vakkari ja aux löytyy. Ajoa tulee 10 000 km/a, enimmäkseen taajamassa ja valtatiellä/motarilla. Polttoaineella ei väliä.

Vaatimukset:
-Alle kympin kulutus sekalaisessa ajossa.
-Takapenkille pitää mahtua kaksi lastenistuinta
-Mieluiten farmari
-Vakkari
-AUX tai bluetooth

Itsellä tulee mieleen Audi A6 vm 2012 (uusi malli C7) 2,0 diesel manuaalina (luettavuusvaade rajaa pois dsg:t ja multitronikit). Muita vaihtoehtoja?
Itselläni oli vähän samat kriteerit kolme vuotta sitten kun Fordin ostin ja tyytyväinen olen ollut.
Ei mitään ongelmaa ole auton kanssa ollut, normaalit huollot vain tehnyt. Meillä on myös kaksi turvaistuinta takana ja konttiin mahtuu kaikki tarvittava mukaan kun johonkin lähdetään.

Minulla on vastaava malli, vuoden uudeempi ja oli joku 50tkm ajettu kun ostin. Bluetooth löytyy niin saa laittaa lastenlaulut soimaan :shifty:

Ford Mondeo 1,6 EcoBoost 160 hv Start/Stop Titanium Business M6 Wagon**Nyt korko 0,99%+kulut huoltorahalla+hyvitys väh.1500€** Farmari 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto

2015 vaihtuu Fordilla uudempi malli, mutta niistä saakin sitten maksaa tälläkin hetkellä yli 20k jos haluaa alle 100tkm ajetun.

Niin jos siis Ford lukeutuu "premium" autoksi. Itselleni ihan tarpeeksi premium kun joutuu kurahousuja vielä sillä kuskaamaan :D. Entinen oli Volvo ja vähän V70 katselin, mutta ois pitänyt laittaa hintaan sitten se 10k enemmän enkä sitä halunnut tehdä tai sitten ottaa 5 - 7 vuotta vanhempi ja yli 200tkm ajettu, mitä en myöskään halunnut tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Minustakin 4 vuotta uudella olisi parempi. Tai venyttää vaikka 5 vuoteenkin vaihtoväliä.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
265
Saako käytettyjä autoja enää jollain nolla - yhden prosentin vuosikoroilla? Viimeksi kun ostin auton oli tyyliin nolla korot ja kaikkinensa kustannukset lainasta jäi 200 euroon. Nyt näytetään tarjoavan lähes 8% korkoja. :wtf:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Kannattaa tarkkaan miettiä että tuleeko se vähän käytetty kuinka paljon halvemmaksi. Käyttöaste kertoo jo aika paljon. Jos ajat 5 tkm vuodessa niin tuskinpa sitä joutuu korjailemaan ja huoltamaan paljoa, jos ajat paljon enemmän niin sitten joutuu.

Juurikin tuo yllämainittu tapa eli tehdasuusi tai vaikka lähes uusi esittelyauto on excel-pyörittelyn arvoinen asia. Saattaa olla että ainoat kulut olisi ne pari määräaikaishuoltoa jotka osuu omistusajalle, ja mitään muuta ei tarvis tehdä. Ja olisi takuu vielä turvana.

Auton arvon aleneminen ei myöskään varsinaisesti hidastu käytetyssä autossa ellei se ole jo lähellä ns. pohjahintaa. Jos ostat käytetyn auton 60 tonnilla niin sen hinta laskee todennäköisesti lähes samaan tahtiin kun melkein pakasta vedetyn. Huomasin tuon asian kun laskeskelin taannoin kuukausieriä nettiauton pyyntien perusteella (vähensin jotain tonneja liikkeen katetta toki).
Esittelyauto ja vähän käytetty on hiukan eri asioita. Esittelyauto on uutta vastaava ja vähän käytetty esimerkiksi 2 vuotta vanha / 30 tkm ajettu. Siinä syntyy jo merkittävä ero hintapyyntiin. Tehdasuuden auton speksaaminen olisi kyllä hienoa kun saisi juuri niillä varusteilla ja ulkonäöllä kuin haluaa :)
Uusien autojen arvon alenemiseen herätteli se kun ajoin vuoden liisarilla ja ajattelin että takuuhyvitykset on huijausta, ei auto voi noin vähän maksaa vasta vuoden vanhana. Ajattelin että tässä voisi olla saumaa voittaa muutama euro ja kävin arvioimassa auton vaihtoarvoa autoliikkeissä. Yllätys oli suuri kun liikkeet tarjosivat muutamaa tonnia alle takuuhyvityksen :grumpy: Olisi hieman vituttanut jos auto olisi ollut rahoituksella, kulut olisivat tuplaantuneet liisariin verrattuna.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
265
Kannattaa tarkkaan miettiä että tuleeko se vähän käytetty kuinka paljon halvemmaksi. Käyttöaste kertoo jo aika paljon. Jos ajat 5 tkm vuodessa niin tuskinpa sitä joutuu korjailemaan ja huoltamaan paljoa, jos ajat paljon enemmän niin sitten joutuu.

Juurikin tuo yllämainittu tapa eli tehdasuusi tai vaikka lähes uusi esittelyauto on excel-pyörittelyn arvoinen asia.
Niin eikö näistä ole laskureita olemassa tai valmiita esimerkkejä? Kai näitä on moni muukin pohtinut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 762
Kuulostaa kyllä aika pahalta tuo uuden vollen takuuhuoltojen ja tiepalvelun määrä :bored:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Autoketjusta voi lukea mikä on vaivannut. Ei mitään järkyttävää, mutta varmaan tonnin poikineen sais kulumaan ilman takuuta.

Kaikesta huolimatta sen verran hyvin hoidettu kaikki nämä ongelmat, että ei ainakaan tämän perusteella vaihdu merkki :) kun tietää millasta se voi pahimmillaan olla.

edit: kaikki tiepalvelu on siis myös ollut täysin maksutonta ja kuuluu aina uuden auton ostajalla mukaan pakettiin. Jopa rengasrikot hoidetaan ilmaiseksi sijaisautoineen, toki sen renkaan ja asennuksen vanteelle saat sitten maksaa liikkeeseen.
Tuo huoltojen hinta kannattaa pitää aina mielessä käytettyjen kanssa etenkin jos takuu on jo loppu. Etenkin jos arvostaa huolettomuutta ja kulujen helppoa laskemista. Itsellä on ollut noita tehokkaampi kippoja joissa tuo vielä korostuu kun huoltoväli usein tiukempi, osat kalliimpia jne. joten on tullut opittua että takuu pitää olla. Etenkin kun muistaa että monesti sen auton vaihtoon laitolla on jokin syy... Aivan liian monesti se on vähintään tuleva iso kallis huolto, seuraava leimaus, renkaat loppu ja pahimmillaan esim Vageissa moottori tai aski leviämässä tms tms. Etenkin jos joku ns rivimalli niin syy voi olla yllättävänkin pienen tuntuinen mutta yllättävän ärsyttävä ja/tai kallis.

Toinen on että jos ostat käytetyn älä osta vähän alle 100tkm ajettua vaan se reilut 100tkm ajettu. Mentaalinen kuva autosta on täysin eri, hinta sen mukainen ja hupina alle satkun ajetussa kalliimmassa autossa ei ole yleensä ensimmäisiä kalliita huoltoja ja/tai isoja kuluvia osasatseja hoidettu. Tuli opittua tuo kantapään kautta alle satkun ajetun MK2 Octavia RS:n kun oletin että eihän tässä voi vielä mitään olla kun alle satkun ajettu. Moottori vei öljyä mutta alle rajojen, jakopään huolto oli tekemättä (tuon, tuulilasin ja pari muuta neuvottelin onneksi diiliin mukaan koska liike ei tuota ollut tajunnut ja hinta tulikin yllättävän kalliiksi liikkeelle) ja autossa oli sitä ja tätä juurikin 6kk virhevastuun jälkeen kunnes autossa alkoi olla enemmän ja enemmän hajoamassa joten totesin että antaapi olla ja auto vaihtoon ja tehdastilattu auto tilalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Ajatuksena on hankkia max muutaman vuoden vanha auto, jota vaihtaa muutaman vuoden välein, mahdollisimman pienellä korolla koskaan maksamatta autoa kokonaan. Onko tässä ensinnäkään mitään järkeä?

Toisekseen, ei varmaan ole suurta eroa näissä perus katumaastureissa tyyliin qashqai, karoq, crv, sportaget yms.? Onko jossain joku hyvä vertailu kaikista huokeista katumaastureista?

Auton tulee olla automaatti bensakoneella, hintaa max noin 30k€, muuten melko sama.
Elämässä kun voi sattua ja tapahtua kaikenlaista, mikä voi vaikuttaa maksukykyyn. Ja lopulta voi olla käsissä auto missä on enemmän viimeistä erää kun arvoa. Tuolla menolla kannattaa jotain liisarihommia katsella.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
265
Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon laskelmissa kun nyt on nahkapäätös tehty että autoilun kulut eivät saa ylittää 600 euroa kuukaudessa. Mielellään olisi jopa lähemmäs 500€/kk.
Nyt kun tiedetään menot ja kilometrit noin 25k/annum niin tuosta voitaneen laskea 25000-35000 euron autolle jonkinlainen paketti? Olikos niitä laskureita jossain?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 151
Ollut tuo Huyndai i20 1.0 turbolla (uusi korimalli) nyt sellaiset 3-4kk jo käytössä, eikä oikeastaan mitään valittamista auton suhteen. Kaikenpuolin hyvä auto. Eli tässäkin nyt mentiin onnistuneesti, kiitos tämän foorumin. Sitä ois ties mitä rutkuja muuten ostanut 10 000€+ budjetilla.

Tällä mennään vielä vähintään pari vuotta ja sitten katsotaan tilannetta uudelleen ;)

Ihan vaan vinkkinä jos täällä on muita arpomassa ostoksia.
 

foo

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2
Millaistas autoa kannattaisi katsella 5ke budjetilla? Käyttö pääasiassa motaria pitkin ajelua lyhyehköjä matkoja.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Millaistas autoa kannattaisi katsella 5ke budjetilla? Käyttö pääasiassa motaria pitkin ajelua lyhyehköjä matkoja.
Jos vähän ajettua katselet niin itse harkitsisin uudempaa Chrysler Sebring-mallia, Neon oli aikoinaan kiva niin eiköhän pykälää isompikin pitäisi olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Jos vähän ajettua katselet niin itse harkitsisin uudempaa Chrysler Sebring-mallia, Neon oli aikoinaan kiva niin eiköhän pykälää isompikin pitäisi olla.
Sitten jos ja kun on ilmastointi, ja jakohihnan vaihto tulee ajankohtaiseksi niin kannattaa sen hinta ottaa selville. Alle tonnilla selviää kuitenkin. Muista ongelmista turha edes mainita, ne on syystäkin halpoja.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Sitten jos ja kun on ilmastointi, ja jakohihnan vaihto tulee ajankohtaiseksi niin kannattaa sen hinta ottaa selville. Alle tonnilla selviää kuitenkin. Muista ongelmista turha edes mainita, ne on syystäkin halpoja.
Neon - 01 maksoi n. 360€ hihnan vaihto vesipumpulla. Kaverin Passattiin sai taas 380€ ilman vesipumppua menemään go figure.

Jos kattelet merkkifoorumeita niin merkkiautoissakin kaikenlaista ongelmaa.

Tarkennatko miksi ovat halpoja kun ensikäden kokemusta on? Merkki, vanhan auton ongelmat, merkkikorjaamoa ei välttämättä ole lähellä, laatuongelmat? Suurimpaan osaan omiin käytettyihin kuitenkin joutunut renkaat ja öljyt vaihtamaan heti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Neon - 01 maksoi n. 360€ hihnan vaihto vesipumpulla. Kaverin Passattiin sai taas 380€ ilman vesipumppua menemään go figure.

Jos kattelet merkkifoorumeita niin merkkiautoissakin kaikenlaista ongelmaa.

Tarkennatko miksi ovat halpoja kun ensikäden kokemusta on? Merkki, vanhan auton ongelmat, merkkikorjaamoa ei välttämättä ole lähellä, laatuongelmat? Suurimpaan osaan omiin käytettyihin kuitenkin joutunut renkaat ja öljyt vaihtamaan heti.
Isällä oli Neon. 100tkm --> 200tkm auto levisi käsiin ja sitten olisi pitänyt vaihtaa se hihna kun autolla ei enää mitään arvoa ja lisää ylläreitä luvassa. Korjaamon kanssa ei ongelmaa kun tuttu omistaja, ja noita ja muita hoitavat mulle edullisesti. Merkkikorjaamon hinnat myös tiedossa. Jos jotain hyvää niin ei sentään ruostunut.

Jobbareiden häkeistä noita pommeja löytyy halvalla jos kuitenkin kiinnostaa.

Edit btw: se hihnanvaihto muuttuu asteen kalliimmaksi jos on ilmastointi jos jäi huomaamatta. Muuten samaa hinta mitä nyt missä vaan. Joutuu vaan purkamaan vähän kaikkea tyyliin alfa romeo.

E2: Pt kruiserit voi lisätä samaan romukasaan. Nettiautosta löytyy kaikke enemmän tai vähemmän liikkennekelpoista.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tässä sulle leppoisa kulkine, loppupään malli joten ei enää lapsentauteja, ok varusteet, pienet kilometrit, joita on vielä paljon edessäpäin ja rahaakin säästyy. Plus auto on turvallinen, vieläkin.

Renault Megane *Siisti* 1.6 16V Extreme 4d Automaatti. Tarkastettuna, rahoituksella ja kotiin toimitettuna! Porrasperä 2008 - Vaihtoauto
Tuota kakkoskoppasta meganea en suosittele edes pahimalle vihamiehelleni.

-Syö niveliä
-Muovinen
-Meluisa
-Pelkkä ajovalonvaihto on yhtä tuskaa
-1.6 moottori on kuuluisa vvt ongelmista (en tiedä kestääkö vielä koko iän, mutta aikanaan se vvt yskikkö piti vaihtaa aina jakohihnan vaihdon yhteydessä)
-Ohjausvaihde syö sisältä pääty puslat, halpa osa, mutta vittumainen vaihtaa kun se ohjausvaihde pitää purkaa
-Ruma
-Vanha automaatti

Ainoat plussat on turvallisuus ja ruosteettomuus
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 438
Kolmoskoppaan pitää laittaa hieman enemmän ja mieluusti 2011 eteenpäin. Ehkä Clio sitten?
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
182
Projekti ensimmäisen auton osto edessä. Autolle tulisi ajoa ehkä 10k, max 15k vuodessa. Autoa en käytä arjessa vaan lähinnä vapaa-ajan rientoihin paremmin pääsemiseksi. Harrastuksina pyöräily, patikointi ja laskettelu. Eli vetokoukku fillareita (+satunnaisesti peräkärryä) varten ja tilaa suksille/rinkalle. Farmari varmaankin? Noilla kilometreillä bensa lienee järkevin. Vaihteisto automaatti ja vakkari pitäisi löytyä. Tuossa kai nuo pakolliset varusteet. No paljonko olisi rahaa laittaa tähän harrastukseen? 12k katselin alustavasti kun tuon voisi ostaa käteisellä. Toisaalta saisiko 300 €/kk rahoituksella jotain järkevämpää? Tuossa aiempi keskustelu auton vaihtokierrätyksestä herätti mielenkiinnon, olisiko tuollainen mahdollista meikäläisen spekseillä? 12k hinnalla näytti saavan jotain 2010-11 Mazda 6 tason autoa alle 150k km. Vähän hakusessa vielä tuo rahapuoli asiassa. Ongelmana kun tosiaan arjessa autoa ei tule käytettyä, mutta harrastuksia autottomuus rajottaa merkittävästi. Ideoita, ajatuksia?
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Kaveri etsi ensimmäistä autoa hyvin samanlaisista lähtökohdista ja päätyi liisaamaan uuden Corolla farkun vuodeksi. On tykännyt autosta kovasti.

En muista tarkkoja speksejä, mutta kk-hinta oli alle 300e ja km-raja 15 tuhatta vuoteen. Jos kilsoja tulee vähän eikä ole ihan varma mitä autolta haluaa niin mielestäni tommonen vuoden diili on melko matalan riskin ratkaisu selvittää omaa suhtautumistaan ja tarpeitaan auton suhteen. Ja saahan sen auton yleensä vuoden jälkeen lunastaa jos siitä tykkää.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 182
Itse ottaisin myös noilla spekseillä uuden jollain hyvällä auto vuodeksi -diilillä. Siitä en tosin tiedä, millaisilla ehdoilla noihin saa sen koukun.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Rahalla sen koukun saa. Käytännössä vaan maksat sen kokonaan ja mitään et saa kun palautat auton.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 762
Nyt on varmaan hyviä rahoitustarjouksia liikenteessä. Ruosteen raiskaama Mazda voi tulla äkkiä kalliimmaksi. Joku esittely Renault Clio farkku kaksilla renkailla ja koukku tingattuna vähintään asennuksen osalta mukaan luulis olevan 15 k€ tuntumassa.

e: En nyt erityisesti Clioa ehdota, mutta kun hintaluokka sattui olemaan muistissa... Varmasti löytyy muitakin vastaavia.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 370
Muistaakseni noissa sopimusehdoissa lukee että auton liisaaja saa asennuttaa autoonsa mitä vain lisävarusteita mutta niitä ei huomioida takaisinlunastuksessa.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Esimerkiksi autoverkkokauppa.comin Uusi vuodeksi - sopimusehdot sanoo näin.

Lisävarustelu
Sopimukseen kuuluu lisävarusteina mahdollinen metalliväri, talvirenkaat ja matot sekä muut erikseen ilmoitetut varusteet. Mahdollisia muita lisävarusteita ei voi liittää sopimukseen, vaan asiakkaan pitää hankkia ne erikseen. Kiinteitä lisävarusteita ei pureta eikä hyvitetä sopimuksen päätyttyä.
Vetokoukku lasketaan varmasti kiinteäksi lisävarusteeksi ja uuteen autoon se on tyypillisesti n. 700-1000 euroa ja sen voi laskea suoraan menetetyksi rahaksi, kun auton palauttaa.

Jos tuo Mazda6 kiinnostaa niin kannattaa katella 2011-> facelift malli.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 370
Tälläkin palstalla on paljon varoiteltu ottamasta tuota fordin fiestaa alkupään 1.0 ecoboostilla, missä vaiheessa tuohon moottoriin on tehty parannuksia?

Harkinnassa vaihtaa nykyinen vaimon käytössä oleva ässämersu joko fiestaan, clioon tjms tuoreempaan vähän ajettuun autoon (max 10k€) saisihan se toki mieluummin olla isompikin ja neliveto ja automaatti ja ja....:D

Pirun huonoa vaan nyt tarjonta noissa automaatti-nelivedoissa...tai tarjontaahan on mutta hinnat/kunto/kilometrit ei kohtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 025
Saattaapi edessä olla aikamoinen kulttuurishokki, jos S-mersusta hypätään suoraan Fiestan kokoluokkaan :lol:

Itselläni on työmatka-ajossa Clio vuosimallia 2015. Tällä hetkellä mittarissa ~48tkm ja ostettu käytettynä. Maksoi tuossa elokuussa alle kymppitonnin. Auto on toiminut moitteetta ja hyvin pärjää liikenteen mukana tuolla TCe 90 koneellakin ja on autolla käyty pidempääkin matkaa ajamassa.

Takakontti on luokan suurimpia ja ainakin lätkäkassi tai sello menee konttiin heittämällä, se olikin yksi kriteereistä kakkosautoa hankkiessa.

Renault Clio Energy TCe 90 GT Line Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto

Itselläni siis tuollainen, mutta sähkönsininen.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 370
Varmastikkin mutta emäntä valitteleekin ässässä juuri sitä kun tuntuu "raskaalta". Clioja arvelin katsella 2016+ jolloin kaiketi tuli jonkinasteinen facelift.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Katso Fiestoissa jos budjetti sallii niin MK8 koppainen on vitun iso upgrade sisätiloiltaan MK7:aan verrattuna. Nuo alkupään kipot olivat kyllä paria juttua lukuunottamatta ihan luotettavia ja viat pääosin korjattiin. Mutta ottaisin ihan jo muiden pienten parannusten ja varusteiden takia FL MK7:n jos kasiin ei riitä budjetti.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 370
Juu 2014 eteenpäin faceliftinä noita katselinkin, kiinnostaisi vain tietää vieläkö noissa on niitä moottoriongelmia mitä ekoissa ecoboosteissa
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Juu 2014 eteenpäin faceliftinä noita katselinkin, kiinnostaisi vain tietää vieläkö noissa on niitä moottoriongelmia mitä ekoissa ecoboosteissa
En ole ainakaan itse kuullut. Mitä on ollut on korjattu kampanjoissa. Eli katsoo että ne on kaikki tehty.
 

A_SA

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
@Pyrres, täälläkin ollaan päätymässä 2020-mallin tehdastilaus A6 Activeen ja sulla tuntuu olevan hyvää Fiestatietämystä.
Oliko tässä jotain mitä kannattaa ottaa huomioon?

Lisävarusteet:
  • Väri: Frozen White
  • Design pack Black: Katon ja ovipeilien kontrastimaalaus, musta
  • Tummennetut takalasit, jos mahdollista
  • Driver assistance pack 2
  • Winter Pack: - Lämmitettävä ohjauspyörä - Lämmitettävä tuulilasi
  • Kumimattosarja
  • Lämpöpaketti (sis. moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin asennettuna)
  • Talvirengassarja
  • + PCS5-pinnoite
  • Audio 14
Näillä ollaan lähdössä tilaamaan.


edit. Lisäsin Audio 14 -paketin.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
@Pyrres, täälläkin ollaan päätymässä 2020-mallin tehdastilaus A6 Activeen ja sulla tuntuu olevan hyvää Fiestatietämystä.
Oliko tässä jotain mitä kannattaa ottaa huomioon?

Lisävarusteet:
  • Väri: Frozen White
  • Design pack Black: Katon ja ovipeilien kontrastimaalaus, musta
  • Tummennetut takalasit, jos mahdollista
  • Driver assistance pack 2
  • Winter Pack: - Lämmitettävä ohjauspyörä - Lämmitettävä tuulilasi
  • Kumimattosarja
  • Lämpöpaketti (sis. moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin asennettuna)
  • Talvirengassarja
  • + PCS5-pinnoite
Näillä ollaan lähdössä tilaamaan.
Katselen tuossa kun kotiin pääsen että mikä on nykyään varustelu. Mistä päin meinasit tilata?
 

A_SA

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
@Pyrres, täälläkin ollaan päätymässä 2020-mallin tehdastilaus A6 Activeen ja sulla tuntuu olevan hyvää Fiestatietämystä.
Oliko tässä jotain mitä kannattaa ottaa huomioon?

Lisävarusteet:
  • Väri: Frozen White
  • Design pack Black: Katon ja ovipeilien kontrastimaalaus, musta
  • Tummennetut takalasit, jos mahdollista
  • Driver assistance pack 2
  • Winter Pack: - Lämmitettävä ohjauspyörä - Lämmitettävä tuulilasi
  • Kumimattosarja
  • Lämpöpaketti (sis. moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin asennettuna)
  • Talvirengassarja
  • + PCS5-pinnoite
  • Audio 14
Näillä ollaan lähdössä tilaamaan.


edit. Lisäsin Audio 14 -paketin.
Eli eli. Mitähän kaikkea sitä nyt katsoisi. No ensinnäkin tuo tumma katto ja peilit. Varmista että on maalia eikä vinyyliä kuten joissain vanhemmissa oli. Jos vinyyliä niin naarmuuntui mikronaarmuille pirun paljon helpommin kuin maali. Toisekseen jättäisin sen itse suosiolla pois. Musta on musta ja se on puhdas pesun jälkeen noin 3sekunttia. Itsellä oli Frozen white MK7 ST Fiesta ja pysyi yllättävän asiallisena vaikka pelkäsin pahinta. Kumimatoista varmista että ovat sitä parempaa syvää sarjaa. Pysyy kura ja roskat poissa auton verhoilusta pirun hyvin niillä. Led valot lisäisin ainakin ehdottomasti. Kantomatka ei juuri kasva mutta valon laajuus terävyys ja tottakai auton ylkonäkö paranevat kummasti. Lisäksi jos pidät avaruuden tunteesta autossa niin ehdottomasti kallis mutta mahtava lasikatto. Fiestan lasikatto kun on kerrankin oikeasti isosti lasia eikä vain pieni postiluukku josta näkee vähän läpi. Tuo älyttömästi myös valoa ja tilaa sisälle. Plus saisit siinä sen mustan katon ns kaupanpäälle. Ja yksi mikä tuli mieleen, olihan tuossa vakiona keskikyynärnoja vai ei? Yllättävän inhottava puute meinaan jos ei ole.
 

A_SA

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
Kiitos paljon analyysistä ja mietteistä!

Spoilerissa aika omaan speksailua vastaava. Valkoinen mustilla peileillä ja katolla näyttää aika toimivalta. Varmistetaan, että katto on maalattu.
Ford.jpg

  • Activessa on vakiona LED-projektoriajovalot (lähivalot) LED-päiväajovaloilla ja LED-takavalot. En tiedä mitä eroa on lisävarustelistan LED Ajovalot (sis. LED-päiväajovalot ja LED-takavalot) -settiin, 450 €.
  • Tarkastetaan kumimatot, että ovat syvät.
  • Panoraamakatto oli hyvä ehdotus. Se olisi sen 550 € lisää vrt. musta design pack.
  • Keskikonsoli kyynärnojalla ja säilytyslokerolla vakiona Activessa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
En itsekään tiedä mitä nuo eri Led vaihtoehdot ovat mutta kysy ja suosittelen lämpimästi sitä parempaa vaihtoehtoa. Valoissa ei ikinä kannata pihistellä.

EDIT: Jäi vaivaamaan tuo valojuttu. Esitteessä moinen maininta: vakiona LED-heijastinajovalot (lähivalot) päiväajovaloilla vs sitten maksulliset ledit ovat ns täysiledit: LED Ajovalot (sis. LED-päiväajovalot ja LED-takavalot).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
547
Kiitos paljon analyysistä ja mietteistä!

Spoilerissa aika omaan speksailua vastaava. Valkoinen mustilla peileillä ja katolla näyttää aika toimivalta. Varmistetaan, että katto on maalattu.

  • Activessa on vakiona LED-projektoriajovalot (lähivalot) LED-päiväajovaloilla ja LED-takavalot. En tiedä mitä eroa on lisävarustelistan LED Ajovalot (sis. LED-päiväajovalot ja LED-takavalot) -settiin, 450 €.
  • Tarkastetaan kumimatot, että ovat syvät.
  • Panoraamakatto oli hyvä ehdotus. Se olisi sen 550 € lisää vrt. musta design pack.
  • Keskikonsoli kyynärnojalla ja säilytyslokerolla vakiona Activessa.
Varmista tosiaan nuo Led/Led ajovalot, 50m pitemmät pitkät kun normivaloissa.
Näkee jo oikeesti pimeällä jotain.
valot.JPG

Samoin kannattaa ottaa lämmitettävä tuulilasi/ ohjauspyörä, ei maksa paljoa mutta säästää pitkässä juoksussa tuulilasia kun ei tarvii raapata.
Aktiivinen vakkari on erittäin hyvä varuste, se kannattaa varmistaa myös.
Ja Blis, herjaa jos pakittaessa joku meinaa tulla kylkeen..
Muista että jos lasikaton otat niin koukkua ei siihen voi sitten laittaa.
Koukun esiasennus-sarja taitaa olla joku 100€ niin senkin laittaisin pakettiin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Ja jos muuten et ole omistanut autoa lämmitettävällä tuulilasilla niin muista varmistaa että otat lasivakuutuksen. Maksaa PK-seudun talvessa itsensä nopeasti takaisin kun saat porattu kiveniskut ilmaiseksi.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 438
Lasivakuutus nyt on kannattanut olla siitä lähtien kun on sadetunnistimet tulleet varusteiksi // nykyaikana aina oltava kys.vakuutus.
 

A_SA

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
Varmista tosiaan nuo Led/Led ajovalot, 50m pitemmät pitkät kun normivaloissa.
Näkee jo oikeesti pimeällä jotain.

Samoin kannattaa ottaa lämmitettävä tuulilasi/ ohjauspyörä, ei maksa paljoa mutta säästää pitkässä juoksussa tuulilasia kun ei tarvii raapata.
Aktiivinen vakkari on erittäin hyvä varuste, se kannattaa varmistaa myös.
Ja Blis, herjaa jos pakittaessa joku meinaa tulla kylkeen..
Muista että jos lasikaton otat niin koukkua ei siihen voi sitten laittaa.
Koukun esiasennus-sarja taitaa olla joku 100€ niin senkin laittaisin pakettiin.
  • Eli tuo 450 euron lisävarustevalosetti tarjoaa ledit myös pitkiin.
  • Lämmitettävä ratti ja tuulilasi otetaan.
  • Aktiivinen ja älykäs vakkari myös ruksitaan. On aika hieno laitos Fordilla. Osaa ohjata suoraan itsenäisesti nopeusrajoituksien mukaan (kamera + gps).
  • Blissi tulee myös vakkaripaketin mukana. Mielestäni myös hyvin käyttökelpoinen.
  • Puntaroidaan vielä koukku/katto.
Driver assistance pack 2 - 590 €. Aika hyvä paketti sopivaan hintaan.
BLIS - kuolleen kulman valvontajärjestelmä - Aktiivinen pysäköintiavustin, parkkitutka - anturit edessä ja takana, peruutuskamera, ovien reunasuojat - Älykäs/aktiivinen vakionopeudensäädin - Liikennemerkkien tunnistus, kuljettajan vireystilan valvonta, automaattiset kaukovalot, törmäyksenestoavustin

Kiitos molemmille hyvistä mietteistä. Viikonloppuna taas liikeeseen ihmettelemään ja ruksimaan varusteita.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Kysypä tuosta koukusta etteikö muka saisi lasikaton kanssa. Kattotelineitä ei saa se tiedetään mutta koukku olisi ainakin kaverin Vignaleen asennettu kun kyseltiin.

Ja aktiivi vakkari on kehäteillä varsin mahtava varuste mutta ole varovainen tuon nopeusrajoitusten tunnistuksen kanssa. Joskus jää juurikin esim työmailla huomaamatta kylttejä ja parissa paikassa nappaa viereisen tien kyltit. Itsellä tuota aktiivivakkaria ei saanut koska välijäähdytin on tiellä mutta kaverin auto yritti kiihdyttää 40kmh tiellä 80kmh rajoitukseen jonka bongasi viereiseltä tieltä :D.

Ja blis on Fiestassa yllättävän näppärä. Itse kun olen ainoa joka autolla ajaa niin en ottanut mutta jos joku ei niin ympäristöään havainnoiva ajaa Fiestaa niin erittäin hyvä olla koska takaviistossa on tosiaan pari peittoaluetta tosiaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 572
Viestejä
4 195 213
Jäsenet
70 751
Uusin jäsen
HevosSorsa

Hinta.fi

Ylös Bottom