Mikä auto minulle?

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Formica, 19.10.2016.

  1. calm

    calm

    Viestejä:
    133
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Suomessa myynnissä olevissa malleissa taitaa nyt kaikissa olla sähköinen takaluukku. Enpä ole tullut ajatelleeksi kuinka paljon yli vaakatason se nousee, mutta tuskin reilu 2 metriä mitään rajoittaa tuon suhteen, ei auto kuitenkaan ole kuin 1,7 m korkea. Mutta jos se on ongelma, niin avautumiskulman saa kyllä asetettua pienemmäksi.
     
  2. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    443
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    En ole törmännyt yhteenkään sähköluukulla varustettuun autoon jonka luukun aukeamiskorkeutta ei voisi säätää/rajoittaa. Useimmissa se onnistuu itse tekemällä, esim avataan, pysäytetään napista haluttuun korkeuteen ja pidetään nappia hetken pohjassa jolloin uusi taso on tallennettu muistiin.
     
  3. Chicago

    Chicago

    Viestejä:
    26
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Mitä suosittelisitte. Vaimo viimeisillään raskaana ja tarvitsisi vuodeksi saada joku 0-3000eur arvoinen ritsa talliin jolla vuodessa tulee arviolta max.4000km. Vaatimukset on ajonvakausjärjestelmä, abs, luistonesto ja farkku jotta rattaat saa kivutta mukaan. Katsellut nyt reilun tonnin mondeoita joissa kohtuu renkaat mukana.

    Vuoden päästä kun vaimo palaa töihin ja kilsamäärä kasvaa ostetaan sitten joku oikea auto. Helppo olisi tuommoinen n. tonnin hintaluokan kiesi kun tietää ettei ikinä pääse syntymään yli tonnin vikaa, paaliin vaan siinä tapauksessa.
     
  4. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 648
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    Vuodeksi joku halpa liisari? Esim. Autoverkkokaupasta joku ’melkein uusi vuodeksi’ 169e/kk. Suht ok kunnossa ja tuoreita, että äiti lapsineen kulkee turvallisesti.
     
    Tonnin Seteli ja emelianenko tykkäävät tästä.
  5. Chicago

    Chicago

    Viestejä:
    26
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Onko tuommoinen vm 2004-2005 auto sitten oikeasti nykystandardeilla todella turvaton jos hyväkuntoisen ajonvakautusjärjestelmillä olevan hankkii? Noiden 3-4tkm takia ei tekisi mieli kallista ostaa talliin arvoa alenemaan. Halpa vehje ei edes tarvitse kaskoa ja parhaassa tapauksessa 1500e autosta saa vuoden päästä tonnin niin ei olisi autoiluun paljon mennyt. Voisi ne rahat käyttää ennemmin sen lapsen hyvinvointiin kuin säädyllisemmän näköiseen autoon siksi ajaksi.
     
  6. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    2 080
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Toisaalta tuollainen 2000 euroa vuoden leasarista ei tuossa tilanteessa olisi ehkä huonoin mahdollinen. Uudehko auto = halvemmat vakuutukset ja verot. Lisäksi vuoden päästä ei tarvitse murehtia mihin auton tunkee ja jos vaikka moottori leviää, ei sinulla ole siinä mitään riskiä kun ei ole edes oma auto. Vuoden päästä kun sopimus umpeutuu niin ostaa sitten jonkun hyvän auton. Lisäksi ei tarvitsisi nyt investoida tonneja vaan se pari tonnia menisi noihin kuukausikuluihin vuoden mittaan. Totuushan kuitenkin on että noita halpoja voi olla suht vaikea myydä ja voi mennä se pari tonnia kankkulan kaivoon, jos se päättää levitä.
     
    Tonnin Seteli tykkää tästä.
  7. Nomber

    Nomber

    Viestejä:
    1 728
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joko tuo liisari mitä muut ovat ehdottaneet, tosin siinä menee 100% varmasti rahat ”hukkaan”. Tai sitten jos sattuu löytämään hyvän yksilön halvalla ostettavaksi jonka saa vielä vuoden päästä leimaan niin saattaa saada omansa pois kokonaan. Mutta toisaalta voi käydä niinkin että moottori ja vaihteisto leviää kokonaan ja vielä jossain kaukana kotoa pienellä metsätiellä keskellä yötä, niin sittenhän olet siellä 30 asteen pakkasessa vauvan kanssa odottamassa hinausautoa tms. Eli vähän arpapeliä kuten aina auton ostamisen kanssa.
     
  8. Kuspho

    Kuspho

    Viestejä:
    211
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Saattaapa se uudempikin auto hajota tien päälle.
     
    Veetiboy tykkää tästä.
  9. Jims

    Jims

    Viestejä:
    389
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Joku tonnin tai puolentoista Mondeo farkku 1,8-2,5 litraisella Duratec:illä on melko luotettava kapine ja sen saa vielä kaupaksi muutamalla satasella, vaikka se sattuisi leviämäänkin.
     
  10. vemkki

    vemkki

    Viestejä:
    3 508
    Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Halvemmat vakuutukset, häh? Liisariin on pakko ottaa kasko. Vanhaan ritsaan riittänee liikennevakuutus.
     
  11. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    503
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
  12. sf78

    sf78

    Viestejä:
    314
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    05 Elantra oli kyllä todella paska auto. Ainoa positiivinen puoli oli pieni kulutus ja kohtuullinen kiihtyvyys kun se on niin kevyt. Tosin talvella se luisteli ihan mihin sattuu eikä kunnon pitoa tuntunut löytyvän mistään. Lisäksi kone porsi 230tkm kohdilla, samoin ilmastoinnin kompura ja jarrut vuoti milloin mistäkin ja helmat ja kaaret ruostui käsiin, myös konepellin sisäreuna ja iskareiden yläpään kiinnikkeet. Varaosat oli helvetin kalliita, tossa 2 litrasessa tais olla eri vetarit kun 1.6 ja ei saanu varaosina ku marmorilta 350e/kpl. Noi on just sellasia max 10v käyttöiän omaavia vehkeitä, sitten paaliin.
     
    rovamarkku ja SR50La tykkäävät tästä.
  13. qukswe

    qukswe

    Viestejä:
    97
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Volvo V70, tuolla budjetilla on jo hyvin valikoimaa. Katsoo vain että on sellaisessa kunnossa ettei tarvi heti rempata, niin saa mukavaa ja turvallista kyytiä. Esim joku tällainen: Volvo V70 2.4 Kinetic Business 125kw Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
     
  14. Jarkki86

    Jarkki86

    Viestejä:
    341
    Rekisteröitynyt:
    15.09.2018
    Jos löytää vaikkapa 04->1.8 mondeon joka ei syö öljyä tai imusarjan läpät kalkata niin pitäisi olla ihan kelpo kulkine, melkolailla huoleton auto, ainakin meillä olleet 3kpl(220-280tkm ajettuja)
     
  15. Sihijuoma667

    Sihijuoma667

    Viestejä:
    386
    Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Justiinsa tuollaisen tulevaksi talveksi hankin Rintajoupin huutokaupasta. 220tkm ajettu 04-malli 1.8 110hv farmari. Hinta reilusti alle tonnin. Tulpat, puola, tulpanjohdot ja ilmansuodatin tuli vaihdettua ja nyt tuntuu kyllä ihan hyvältä käyttöautolta. Okei koiranluu ja etupyöränlaakeri myös. Mutta halpoja osia ja itse tehtynä niin eipä tuo kalliiksi tullut.

    Laiskahan tuo on..
     
  16. SandWiz

    SandWiz

    Viestejä:
    374
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei tuollaista melkein uutta saa vuodeksi vaan on tehtävä 3v soppari. Samaten tuolla 169e:llä ei sellaista autoa tuolta saa mihin ne vaunut saa kivuttomasti mukaan, farkku Clio olisi 179e / kk mutta vähänkin kookkaampien vaunujen kanssa auttamattoman ahdas on sekin. Nähtävästi noihin myös pakkomyydään jotain sikahintaista ajotapavakuutusta, joten ei tuollainen mitenkään kovin halvaksi tule.
     
    SR50La tykkää tästä.
  17. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 648
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    Kas, näköjään vain uusia sai myös vuodeksi. Tuo pakkovakuutus on huono asia, mutta nätisti ajava saa lopulta aika edullisen vakuutuksen kun 64e/kk muuttuu 22e/kk:n parhaalla 42 euron alennuksella.

    Liisareita saa toki muualtakin kuin tuolta. Autoverkkiksen etuna ns. paskat merkit joita ei omaksi osta kuin hullut suurimmaksi osaksi, joten niiden liisaus on kohtuullisen hintaista.
     
  18. Manual

    Manual

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    19.07.2017
    Mitä mieltä raati G Astrasta bensana? Kiinnostaisi myös erot 1.6 ja 1.8 moottoreissa, onko jompikumpi selkeästi parempi? 1.6 coupeta koeajelin ja tykästyin kovasti - helppo ajaa, tekniikka vaikutti päällisin puolin yksinkertaiselta ja sisätilojen manuaalisuus about kaikessa ihastutti, vaikka eihän tuo noilla tehoilla juuri mihinkään kulkenut. Kaupunkipyöritykseen kuitenkin sopiva, maantietä en juurikaan ajele. Näyttäisi irtoavan jopa alle 100tkm ajettuna 2k hujakoilla.

    Edullinen talvi/vara-auto siis hakusessa, jota ei tarvitse ropata jokatoinen viikko. Muita vaihtoehtoja olisi täälläkin kehuttu focus mk2, joka jostain syystä hieman epäilyttää sekä pomminvarmat -00 avensis ja corolla.

    Avensista ja corollaa en ole koeajanut, joten niistä ei mitään kokemusta muuta kuin matkustajana ja ihan kelpo peleiltä vaikuttivat. -06 Focuksen koeajoin, mutta oli jotenkin kovin tylsä ja hengetön, vaikka oli isketty täyteen kaikenlaisia varusteita. Focuksessa myös hintalappu alkaa kolmosella, jos haluaa 200tkm tai alle ajetun, joka entisestään kääntää katseet 1-2k hintaluokassa oleviin toyotoihin ja astroihin - voi ns. ajaa kaatopaikalle, jos tulee joku isompi hätä. Lisäksi omaan silmään jostain syystä 300tkm rullattu avensis vaikuttaa luotettavammalta, kuin 200tkm ajettu fordi.

    Kokemuksia ja vinkkejä anyways kaipailisin, niin ei tarvitsisi fiilispohjalta arvailla :). Kiitoksia etukäteen!
     
  19. yyri

    yyri

    Viestejä:
    947
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    G astra, hyvä ajaa koneesta riippumatta, tehottomammilla kestää vaan kauemmin päästä vauhtiin. Kokemusta vaan tosta 75hp 8 venttiilisestä 1.6 ja aivan järkyttävän hidas. Ruosteet kannattaa katsoa, muovihelmojen alla voi muhia paljonkin ja samaten pyöränkaaret voi olla pitsiä. Porukoitten tosta 1.6 meni kansipahvi jossain 250tkm kohdalla ja nokka kului pilalle joskus ton jälkeen (karkaisuvikaa). Talvella lämmin ja lähti aina hyvin käyntiin.
     
    Manual tykkää tästä.
  20. nuusk1s

    nuusk1s

    Viestejä:
    261
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    tuommoisessa mk2 seitenkympissä ei vaan istu edessä kun kääpiö jos takapenkillä on kaukalo.
     
  21. dot1q

    dot1q

    Viestejä:
    787
    Rekisteröitynyt:
    03.05.2018
    Perhepiirissä oli yks 2004 vuoden farkku G Astra. Hemmetin vähän mitään ihmeellistä remppaa piti tehdä siihen. Simppeliä tekniikkaa, eli helppoa huoltaa tai huollattaa.

    Helmamuovien alta katsoisin onko jo vaihdettu peltiä vai onko kohta tulossa tarvetta sille. Ei muuten menis sököksi (hyvä galvanointi!) Mutta muovin ja rungon väliin jää väkisin hiekkaa joka hiertää tyypillisesti muovin kiinnikeniittien kohdalta galvanoinnin puhki ja sitten rupeaa hapettumaan..

    Huoltokirjan lukisin tarkkaan läpi, öljynvaihdot 1x vuoteen ja jarrunesteet 2-3 vuoden välein. Jakopään teettäisin heti altapois jos vähänkään haisee että on +2vuotta ikää. Samalla menee meinaan syylärinnesteet uusiksi ja talvi voi tulla. Kabiini lämpiää ja ei tarvii arpoa jäätyykö lämppärin kenno vai syyläri ensin umpeen.
     
    Manual tykkää tästä.
  22. Jarkki86

    Jarkki86

    Viestejä:
    341
    Rekisteröitynyt:
    15.09.2018
    Meillä on muutama noita g astroja ollut, ruosteet kannattaa tosiaan vilkaista, näkee jo takakaarista yleensä. Hyvä ajaa, lämmin ja pieniruokainen. Jakopään vaihtoväli 60tkm(8v ei riko mitään vaikka katkeaisi hihna)

    1.6 8v(75-85hp vm. Riippuen) -luotettavin, pieniruokaisin, laiskin, yksinkertaisin. Kansipahvi, nokka tai nostajat uusilla joskus 250tkm jälkeen, kuulee kalkattavasta käyntiäänestä. Halpa korjattava.

    1.6 16v 105hp ecotek, mystisiä käyntivikoja, kansivikoja, anturivikoja ja öljynsyöntiä, myöskin hengetön alavääntö. Ongelmallisin tuon ikäluokan opelin koneista(oma mielipide)

    1.8-2.0 16v ecotek, suht terhakka, kohtuukulutus, kampiakselin ja nokan asentoanturit(kampiakselin anturilta yleensä johto kovettuu rapsakaksi) ja tyhjäkäyntimoottorin ongelmat yleisimpiä, nykymoottoreihin verrattuna suht luotettavia.

    Kaikkiin noihin on tänäpäivänä halvat osat eikä mitään hemmetin moduulirakenteita ole joten pystyy kotonakin rassaamaan, itse välttelisin tuota 1.6 16v moottoria.
     
    Manual tykkää tästä.
  23. Manual

    Manual

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    19.07.2017
    Kuinkas vakavasta laiminlyönnistä on kyse, jos tollasesta 1.8 astrasta jättää hihnan vaihtamatta? Kiikarissa yksilö, jossa se on vaihdettu 2013 ja 55tkm sitten, eli kilsojen puolesta olisi vielä 5tkm matkaa mutta ohjevuosissa (4v) menty pari vuotta yliajalle...? Omistaja oli epähuomiossa katsonut vuodet väärin tjsp, mutta kertoi asiasta rehdisti ja omatoimisesti, niin en dumaa suoralta kädeltä. Olisin sen noilla tiedoilla vaihtanut itse ensitöikseen, mutta hieman alkoi epäilyttää että vuodet menny reilusti yli. Voiko tuo aiheuttaa jotain vahinkoa, vaikkei hihna olekaa katki ja kaikki toimii.
     
  24. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    503
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jakopään remmi joko on ehjä tai rikki, siinä ei ole välimuotoja. Kun kerran toimii niin huollon varaus heti vain ja uusi hihna ym kilkkeet.
     
    emelianenko ja SR50La tykkäävät tästä.
  25. nuusk1s

    nuusk1s

    Viestejä:
    261
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    No jos se ehjä on ja aikomus vaihtaa niin samahan se paljonko yli oletetun vaihtovälin on.

    Suomessa ollaan jotenkin hirveän hysteerisiä koko jakopäätouhusta. Omassa tuttavapiirissä on tasan yksi hihnan katkeaminen tiedossa, sekin surullisen kuulaisalla vag vehkeellä.
     
    emelianenko tykkää tästä.
  26. kjns

    kjns

    Viestejä:
    2 413
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    Lähinnähän se vaihtamatta jättäminen voi johtaa totaaliseen moottoririkkoon, koska hihnan suunniteltu elinikä on ummessa ja se voi katketa milloin hyvänsä. Ei vanha hihna itsessään ei ole mitään vahinkoa moottorille tehnyt jos se kerran on vielä yhdessä palassa.

    Itse kyllä ostaisin auton vasta sitten kun se hihna on vaihdettu ja autoon tehty asiallinen huolto, ihan vaan oman takamuksen turvaamiseksi.
     
    SR50La tykkää tästä.
  27. Manual

    Manual

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    19.07.2017
    Näin mä vähän arvelinkin, mutta ikäni ketjukoneita ajaneena ei ole oikeastaan mitään käsitystä hihnallisista - siksi vielä varmistelen :D. Mutta näin ajattelin itsekin menetellä eli saa vanha omistaja suorittaa rempat ja katsellaan sitä sitten tarkemmin. Juurikin oman perseen varmistamiseksi koska juuri minulle jotain takuulla tapahtuisi paluumatkalla heti oston jälkeen.
     
  28. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 404
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuo on yhtä mustaa magiaa minkä km ja aikarajan valmistaja arpoo hihnalle. Esim. pösöllä ja sitikalla voi olla sama kone, mutta ihan erilainen kesto annettu täsmälleen samalle osalle. 55 tkm ja 6 vuotta on kuitenkin vielä "normaalin" rajoissa. Sitikoissa muistaakseni 100 tkm ja 10 v....
     
  29. croc

    croc

    Viestejä:
    15
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2017
    Ford Focus voisi olla yksi sopiva. Mikäli hintahaarukkaan ei löydy miellyttävää MK2 Focusta (2005 tai uudempi), niin MK1 Focuksetkin hyviä ja varmatoimisia, sekä ajettavuutta paljon kiitelty. Itse ajoin MK1 Focuksella joskus kohtuu pitkään ja kuluvia osia vain meni (akku, puola, iskarin jousi jne.) ei mitään isompaa ja kaikki sähköt toimi hienosti, auton kääntösädekin on yllättävän pieni. Luulen että Focuksessa on ollut halvimmat kilometrit millä itse olen ajellut, auton arvokaan ei kauhesti laske parissa vuodessa joten vähäiset kilometrit voi tulla hyvinkin halvaksi. Ruostetilanne noista vanhoista toki kannattaa tarkistaa, ettei ole mitään puhkiruostumia.. pieni pintaruoste ei katsuria haittaa. :) Käsittääkseni koriltaan kunnossa olevat ovat varsin haluttuja omassa hintaluokassaan
     
  30. N1kkel

    N1kkel

    Viestejä:
    978
    Rekisteröitynyt:
    24.02.2017
    MkI focus on sellainen ruostepommi, että kannattaa hankkia hitsausvehkeet ja opetella hitsaamaan...;)
     
  31. Manual

    Manual

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    19.07.2017
    Itse aiheeseen ei ole hirveästi sanottavaa, mutta tässä juuri itsekin samanlaista katsellessani allekirjoitan kohdan "haluttuja". Ei 200tkm tai alle ajetut Focus mk2, jopa varustetasosta riippumatta, kauaa vanhene nettiautossa. Hintapyyntinä n. 2,5-3,5k ja järjestäen parin-kolmen päivän sisään ilmoituksesta menee kaupaksi. Uskoisin, että vähän ajetun kun löytää ja pitää pari vuotta, niin ei varmasti montaa satasta häviölle jää, kunhan pysyy teknisesti kasassa.
     
  32. blastermaster

    blastermaster

    Viestejä:
    1 160
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Riippuu tietysti edessä istuvien ja kaukalon koosta. Meillä oli aikalailla sama murhe, apukuskin puolella rouva mahtui kohtalaisesti olemaan kun kaukalo takana mutta mulla oli polvet kiinni hanskalokerossa. Lyhyitä siivuja vielä meni mutta ei kovin hyvä tilanne. Takaluukun korkeus sen sijaan aika hyvä ominaisuus verrattuna muistaakseni myös tuohon Mondeoon. Saa rattaat + kopan pinottua helposti päällekkäin niin että sivulle jää vielä tilaa esim. kauppakasseille ym. muulle tavaralle.
     
    nuusk1s tykkää tästä.
  33. blastermaster

    blastermaster

    Viestejä:
    1 160
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eiköhän about kaikki muut paitsi jotkut XC Volvot ole tuossa hintaluokassa jostain ruosteessa.
     
  34. Mabbis

    Mabbis

    Viestejä:
    134
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Muistaakseni V70 mk2:ssa (Diesel) on jakohihnan vaihtoväli Ruotsissa 8v/150tkm ja Suomessa 4v/150tkm. Itsellä nyt menossa jotakuinkin 5v/100tkm, täytyy miettiä uskaltaako talven yli jättää vai vaihtaako oman mielenrauhan vuoksi jo nyt.
     
  35. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 404
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    2002 C5 sitikka on pelleiltään ja alustaltaan kuin 3 v. Honda :vihellys:
     
    blastermaster tykkää tästä.
  36. N1kkel

    N1kkel

    Viestejä:
    978
    Rekisteröitynyt:
    24.02.2017
    Jotkin automallit on vaan paljon alttiimpia ruostumaan kuin toiset...
     
    SR50La ja blastermaster tykkäävät tästä.
  37. mikkox9x

    mikkox9x

    Viestejä:
    210
    Rekisteröitynyt:
    29.11.2016
    Uusi tai uudehko(vähillä kilometreillä ) farmari automaattilootalla mietinnässä ~15-30k€

    Vuodessa kilometrejä kertyy n. 30 tkm vuodessa, joista n. 20 tkm motaria, mistä se kesäkausi 10 tkm 120 km/h ajoja ja toinen puoli 100 km/h. Loput seka-ajoa kohtuu tasaisesti 100/80/60 km/h, PK-seudun kehäteitä, taajamaa ja matka-ajoa.

    Nykyinen auto Hyundai i30 2008 vm. CRDI 2.0l 140HP diesel (manuaali), vie omissa ajoissa kohtuu raskaalla kaasujalalla keskimäärin karvan päälle 6 l/100km, matka-ajossa litran vähemmän.

    Onko näille ajoille edelleen diesel se paras vaihtoehto, vai kannattaako miettiä jo jotain nykyaikaista pikku bensa turboa, kuten VAG-konsernin 1.0 TSI:tä taikka Fordin 1.5 l ecoboostia?

    Tuota 1.0 TSI:tä on kehuttu aika taloudelliseksi, mutta miten motari nopeuksissa? Tehojen puolesta tosin taitaa olla aika vaisu nykyiseen verrattuna, vaikka on kehuttu kohtuu väännökkääksi? Ecoboost vissiin taasen vähän janoisempi? Fordeissa taasen epäilyttää korin kesävyys, kun omien havaintojen mukaan jo alta 5v ikäset Mondeot näyttää ruostuvan kaarista. Perus 1.0 TSI ja 1.5 Ecoboost vaikuttaa tehojen ja väännön puolesta aika vaisuilta nykyiseen verrattuna nykyiseen. Mikä olisi paras vaihtoehto, jos ei haluaisi kulkupuolesta kovin tinkiä, mutta pitää polttoaine ja verokustannukset samassa luokassa?

    Seat Leon ST kiinnostaa noista VAG konsernit tekeleistä ja on kehuttu hyväksi hintalaatusuhteeltaan. Senkin hinta näyttää parissa vuodessa karanneen ja
    hinnat lähtee 22,4 k€:sta, kun ennen sai halvimmillaan alta 20k€ ja saakohan tota DSG-lootalla 1.0 koneisiin ollenkaan, kun Seatin sivut ei tarjoa sitä kuin 1.5 TSI koneeseen?

    Kiinnostavin ois melkeen uus Farmari Corolla 2.0. Olis hyvä päivitys nykyiseen, ja kaikkinensa toiselta planeetalta mutta, hinta menee kyllä liiaksi reilusti yli 30k€ järkevillä varusteilla.

    Ehdotuksia, pieni bensaturbo (jolla ajaa max. 150tkm/5v, epäilyttää kestävyys) vai diesel jolla ajelee mahdollisesti pidempään?
     
    Viimeksi muokattu: 18.10.2019
  38. Nomber

    Nomber

    Viestejä:
    1 728
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tällä hetkellä diesel noilla ajoilla kannattaa, mutta jatkosta tietysti hankala sanoa. Itse ostin n. 30tkm/vuosi ajoihin juuri 2017 vuoden V60 Volvon D3 automaatin. Hyvä auto ajaa. Kun tulee työn vuoksi ajettua pitkiäkin matkoja niin arvostaa mukavia penkkejä.
     
  39. Tonnin Seteli

    Tonnin Seteli

    Viestejä:
    2 252
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    No tämä. Niin paljon olen vanhoilla pommeilla liikenteessä kärsinyt, etten ikinä enää aio menettää hermojani käyttämällä sellaista arkiasioihin ja miettimällä, mitä sille tekee jos kestää kasassa liian kauan, tai kannattaisiko vielä ostaa tähän uudet renkaat ja pakko olisi. Tämä vaikka tien päälle en ole ikinä jäänyt ja kotipihassakin on käynnistymättä jättämisiä ollut vain pari.

    Joku hinta sille ehjällä autolla ajamiselle on laskettava. Siis muukin kuin turvallisuus ja parempi luotettavuus. Hermo lepää paremmin.
     
  40. Meisseli

    Meisseli

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Ottamatta muuhun kantaa, niin tässä kohtaa tuli mieleen että olenko joutunut aikakoneella johonkin 70-luvulle? Olkoon iso tai pieni kone, bensa tai diesel, niin kyllähän nyt kaikkien uusien autojen koneet lähtökohtaisesti kestää paljon pidempään kuin 150tkm. Osassa on jotain fataaleja suunnittelun kukkasia jotka voi räjäyttää pannun jo aiemmin, mutta ne ei ole sidottuja käyttövoimaan tai litratilavuuteen.

    Sen suhteen siis mun mielestä ihan sama kumpaan käyttövoimaan päätyy.
     
  41. mikkox9x

    mikkox9x

    Viestejä:
    210
    Rekisteröitynyt:
    29.11.2016
    Joo, takoitin tolla siis, että itse haen autoa jolla ajan n. 150 tkm max. Ei sitä max. määrää jota jokin malli kestää.
     
  42. TommiZeliard

    TommiZeliard

    Viestejä:
    350
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Mites mesen diesel? On yhdeksänpykäläinen automaatti, virtaviivainen kori, adaptiivinen vakkari sekä taloudellinen moottoriversio motarille.

    Mercedes-Benz C 220 d T A Premium Business ** 9G / ALV / Adapt. cruise / Peruutuskamera / Navi / Sporttipenkit ** Farmari 2017 - Vaihtoauto
     
  43. Wemps

    Wemps

    Viestejä:
    748
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Volkswagen Polo Comfortline 1,4 63kw 5-ov DSG MYÖS VAIHTO / RAHOITUS Esim. ilman käsirahaa 120e/kk Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
    Tästä mielipiteitä "järkeväksi kaupunkiautoksi"? Jos kilometrit pitävät paikkansa niin eipä tuolla ole kovin pitkälle rullattu, ja vielä automaatti.

    Myös muita vaihtoehtoja saa esittää, budjetti mielellään alle 5k mutta joustaa tarvittaessa tuonne n. 8k paikkeille. Vaatimuksena bensa, automaatista ja vakkarista isoa plussaa. Saa olla myös isompi, esim Golf

    Myös 9-3 tai 9-5 saabia miettinyt. Toki se ei ole enää kaupunkiauto eikä yhtä järkevä, mutta ulkonäkö miellyttää ja tilaa olisi vähän enemmän, eikä jäisi maantielläkään jalkoihin

    Esim

    Saab 9-3 1.8t Vector SportCombi Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

    Tai

    Saab 9-5 Wagon 2,3t Vector BioPower Farmari 2007 - Vaihtoauto
     
    Viimeksi muokattu: 19.10.2019
  44. aatu89

    aatu89

    Viestejä:
    356
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2017
    Onko naiselle menossa?
     
  45. Wemps

    Wemps

    Viestejä:
    748
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ihan itselleni ajattelin, kuinka niin?
     
  46. Manual

    Manual

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    19.07.2017
    DSG tuossa on se riskin paikka, etenki kun ei ole ihan uusi menopeli kyseessä. Kaverilla -13 golffi, loota levisi täysin 90tkm paikkeilla. Maahantuoja kylläkin maksoi suurimman osan, mutta epäilen että 2010 mallissa vastaantulo ei tule olemaan yhtä avokätinen.

    Muuten ihan näppärä auto, dsg myös hyvä vaihteisto toimiessaan.
     
    Mika__ tykkää tästä.
  47. Jarkki86

    Jarkki86

    Viestejä:
    341
    Rekisteröitynyt:
    15.09.2018
    Näppärä laite varmastikkin mutta itse en tuota poloa uskaltaisi ostaa noilla kilometreillä mikäli vaihteistolle ei ole tehty mitään.
     
    Mika__ tykkää tästä.
  48. Joymään

    Joymään

    Viestejä:
    447
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Mä ostin just -16 mallisen manuaalivaihteistolla. On kyllä yllättävän hieno peli. 50tkm ajettu ja todella hyvin pidetty. VOC onkin sitten jotain ennenkokemattoman hienoa.
     
  49. mikkox9x

    mikkox9x

    Viestejä:
    210
    Rekisteröitynyt:
    29.11.2016
    Noita käyttettyjä premiumejakin oon vähän miettynyt kanssa, lähinnä 5-sarjan Bemareita. Lähemmäs 30k€ tuntuu vaan äkkiä aika hintavalta jo yli 100 tonnia ajetusta autosta jossa ei enää valmistajan takuuta. Hinnatkin noissa näyttää tippuvan tuostakin muutavassa vuodessa äkkiä sinne puoleen, vaikka suurin pudotus on jo tapahtunut uudesta. Toi 220 CDI kone lienee kyllä aika kestävää sorttia ja kestää kilometrejä, kun taas noissa Bemarin koneissa näyttää olevan kaikenmoista ongelmaa. Olisiko järkevämpää ostaa vaikka muutaman vuoden vanhempi ja ajetumpi C-Mersu n. 15-20k€:n hintaan, jos muutaman vuoden päästä vaihdan mahdollisesti pois? Se 100tkm ajettukkaan ei kumminkaan ole uusi.

    Halvemmissa uusissa ois pitkien takuiden puolesta varmoja kilometrejä alkuun, mutta oishan se premium aina premium. Tosin noiden mersujen sisustaa haukuttu halvan oloiseksi ja kovasta rengasmelusta valitettu ja, jotain suhinaongelmia ollut. Bemarin tekniikka taas ei vaikuta premiumilta kaikkine jakopää ym. ongelmineen.

    E: Myös joku järkevä rahoitus ois tarpeen saada. Uusiin saa vissiin useammin, jonkun hyvän rahoitustarjouksen ja niitä oon koittanut vähän metsästellä. Noissa autokauppojen perus rahoituksissa on järkiiään melko suuret kulut ja silti suuret käsirahat ja viimeiset erät.
     
    Viimeksi muokattu: 19.10.2019
  50. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 404
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pikkubensaturboissa kulutus räjähtää käsiin motarilla. Laina-focuksella kun pistelin menemään, niin yli 7 l/100 km meni. Ja pikkukipolla motarille, hyi helvetti. Tosin ei tuo i30 myöskään varmaan hiljaisin ole.

    e: Diesel nyt tai täyssähkö hieman myöhemmin.