Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
163
Kymmeniä noutoja. Noudot olen sopinut yleiselle paikalle kuten kauppakeskus. Mulla on myös oma numero Tori- kaupoille. Henkokoht numeroa en jaa sinne.
Itse en ole kokenut että tori/muut kauppapaikat olisi ollut mikään merkittävä riski miksi ei omaan kotia voisi käyttää.... Enemmänkin olen joskus miettinyt roskalavalla antamiani tavaroita (on melko paljon tullut annettua pois - varsinkin jos oletuksena vain muutmaan euron myyntihinta) koska näitä tavaroita on kyllä saapunt hakemaan erittäin erinlaisisa henkilöitä ja kun etupihallamme on kyllä tavaraa joka pitkäkyntisen mukaan voisi lähteä...
(Oikeastaan hauskinta on että näinä 10+v aikana vain myrskylyhdyt lähteneet - niin nykyään se on polkupyörän lukolla kiinni :lol: )

Sen verran vähän kuitenkin myyn etten näe mitään syytä puhelinnumeroakaan salailla (no paikallispolitikkona se on muutenkin saaavilla kuntalaisia varten :p ) -- kyllä asiat vaan niin paljon paremmin hoituu puhelimessa kun heti voi vastata kysymyksiin puolin jos toisinkin.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 064
Itse en ole kokenut että tori/muut kauppapaikat olisi ollut mikään merkittävä riski miksi ei omaan kotia voisi käyttää....
Tämä pätee erittäin hyvin kerrostalossa asuviin, koska jos nouto sovitaan kerrostalon pihalle tai talon kadulle, niin ostajan on hankalempi tietää, mistä rapusta myyjä tuli (A-D) ja mikä 84:stä asunnosta oli myyjän asunto. Ja vaikka saisi selville, niin kerrostaloasuntoon ei pääse kuin asunnon ovesta sisään eli mitään pihaa ei valtaosalla asukkaista ole.

Eli varsin huoletta olen monia noutokauppoja tehnyt omalle kerrostalopihalle tai rappuunkin.

Julkiset paikat ovat myös hyviä, muistan esimerkiksi ostaneeni MuroBBS:tä Core 2 Duo E4600:n Sellon kauppakeskuksesta sovittuna noutona tai Triplaan sovittu myyntikauppa Core i7 8700K:sta. Ja yhden kerran tuli ostettua i9 9900K Triplan S-ryhmän hotellin ala-aulasta.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
110
Nostaa aina mielialaa kun joku pyytää tiukkaa hintaa tuotteelle, kerrot sen ja sitten ostajaehdokas tinkaa vielä ilmaisia postikuluja (6,90e) siihen kertomaasi tiukkaan hintaan.
Joo tämä ja toinen on kun ensin tarjoaa reilua alihintaa ja sitten hylkäämisen jälkeen kyselee vielä tiukkaa hintaa ja tiukan hinnan kerrottuani ilmoittaa, että jättää välistä jos ei alkuperäinen "tarjous" kelpaa. Veljeni Kristuksessa, toisten ihmisten ajan haaskaaminen on epäkohteliasta.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 459
Itse myyjänä koen "tiukan hinnan" pyytämisen laiskana, ikään kuin myyjä oikeasti sillä kertois minimihinnan millä lähtee :D Eikä se vielä mitään, mut jos jättää (mahdollisuuden) tarjoamatta ennen tota, nii typerää tarjota sen jälkeen vielä alle. "pidä tunkkis", löytyy muitaki ostajia aina. Tarjotkaa vaa jotain perhana, vaikka mielummin se kulkusille isku.

e: tästä vielä se rasittavin versio; aloittaa keskustelun "tiukka hinta?".
 
Viimeksi muokattu:

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 875
Itse myyjänä koen "tiukan hinnan" pyytämisen laiskana, ikään kuin myyjä oikeasti sillä kertois minimihinnan millä lähtee :D Eikä se vielä mitään, mut jos jättää (mahdollisuuden) tarjoamatta ennen tota, nii typerää tarjota sen jälkeen vielä alle. "pidä tunkkis", löytyy muitaki ostajia aina. Tarjotkaa vaa jotain perhana, vaikka mielummin se kulkusille isku.

e: tästä vielä se rasittavin versio; aloittaa keskustelun "tiukka hinta?".
Itsehän jään aina Lidlin kassalle odottamaan esimiestä tinkaamaan "tiukasta hinnasta".

..No ei vaan, mutta faktahan on se että gigantti/power/krauta/bauhaus/.. kun oikea "myyjä" tulee kysymään että voinko auttaa, niin aina kantsii neuvotella se -10% pois vähintään, jokaisella myyjällä on vähintään se taskussa.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 459
Itsehän jään aina Lidlin kassalle odottamaan esimiestä tinkaamaan "tiukasta hinnasta".

..No ei vaan, mutta faktahan on se että gigantti/power/krauta/bauhaus/.. kun oikea "myyjä" tulee kysymään että voinko auttaa, niin aina kantsii neuvotella se -10% pois vähintään, jokaisella myyjällä on vähintään se taskussa.
Ok. Itte en oo kaupan myyjä, vaa myyn omia romujani. Mut ei siinä, "cool story bro".
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Tämä pätee erittäin hyvin kerrostalossa asuviin, koska jos nouto sovitaan kerrostalon pihalle tai talon kadulle, niin ostajan on hankalempi tietää, mistä rapusta myyjä tuli (A-D) ja mikä 84:stä asunnosta oli myyjän asunto. Ja vaikka saisi selville, niin kerrostaloasuntoon ei pääse kuin asunnon ovesta sisään eli mitään pihaa ei valtaosalla asukkaista ole.

Eli varsin huoletta olen monia noutokauppoja tehnyt omalle kerrostalopihalle tai rappuunkin.

Julkiset paikat ovat myös hyviä, muistan esimerkiksi ostaneeni MuroBBS:tä Core 2 Duo E4600:n Sellon kauppakeskuksesta sovittuna noutona tai Triplaan sovittu myyntikauppa Core i7 8700K:sta. Ja yhden kerran tuli ostettua i9 9900K Triplan S-ryhmän hotellin ala-aulasta.
muropaketin keharit vammasia jotka tekee rikosilmoituksen jos postimies tietää osoitteen
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Kyllä se tinkaaminen kuuluu etenkin käytetyn tavaran kauppaan. Siihen vaan kannattaa varautua ja nostaa vaikka lähtöhintaa sitten sen verran että on varaa tingata jotain, jos on penneistä kiinni.

Tärkeintähän on se että tavara liikkuu, eikä päädy suoraan SER:iin tai vie turhaa tilaa myyjän varastossa.

Ja kun tinkaa jotain pois, niin molemmille osapuolille jää hyvä mieli onnistuneista kaupoista. Mukavaa alkavaa
viikkoa kanssakauppiaille :giggle:
niin huutonetissähän oli toiomiva systeemi jos HV 30e ja tarjous 20e toine tarjos sit 25 ja toine 26 ja kaupat synty, sit ku keltasen pörssin ja muropaketin vajakit levis sinne iphoneil ja alko itkeen hooveetä niin pilasivat ja sit menivät toriin

ja pääsit tapo listalle osote p
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Kyllähän se kuva antaa luotettavuuden tuntua ilmoitukseen ja lisäksi auttaa arvioimaan tuotteen kuntoa ja saataa monesti antaa vastauksia joita muuten joutuisi kysymäön. Ainakin itsellä tulee ensimmäisenä kuvattomasta ilmoituksesta mieleen että tuotteen kunnossa on jotain sanomista kun ei kuvaa kehdata laittaa kun kerta lähes jokaisella nykyään on ainakin jonkinlainen kamera käytettävissä.

Varsinkaan tuotteet joita en pysty noutamaan niin skippaan kuvattomat surutta.
kuvasta näkee onko ehjä niin jos on vajakki
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Tekstiseinää luvassa: (TLDR: Huuto.net hyvä, koska ilmainen tunnistautuminen=ei häiriköitä ja Tori.fi Suomen craigslist)

Suosin ite Huuto.nettiä, koska sen ilmainen tunnistautuminen pitää häiriköt molemmin puolin poissa. Myydessä aina vaadin ostajalta tunnistautumista ja muistutan ilmoituksessa sen olevan ilmainen. Ja ostaessa postitse jotain kalliimpaa uudelta myyjältä, pyydän tunnistautumaan ennen ostoa tai jätän tekemättä.
Ennen pidin hintaehdotusta auki, mutta nykyisin sinne tulee noita 40->42->45% tarjouksia, vaikka hinta on kohdallaan ja kohde myy silti parin viikon sisään.

Palautesysteemi on periaatteessa kiristystä. Et pysty valittamaan ylläpidolle aiheettomasta negatiivisesta, joten ei tule annettuakaan koston takia. Ostin palaneeksi (hakkurimuuntaja musta ja oikosulussa) paljastuneen powerin, jonka kunto: hyvä 5€, sekä yhden SER-koneen, mutta en halunnut laittaa negatiivista palautetta. Mulle olisi tullut niitä varmasti 2kpl, vaikka olisin laittanut itse koneesta positiivisen palautteen myyjälle. Ei ollut 5€ arvoista.
Ainiin ja ostin imurin millä oli imuroitu oksennusta. Ilmoituksessa ainoastaan maininta muutamasta naarmusta imurissa ja kunto: hyvä. Onneksi testasin ulkona. Tästäkin jäi palautteet antamatta. Varaosaimuriksi ostin ja varaosia sain, kunhan pesin yrjöläikät pois niistä... Suulake, putki ja letku oli käyttökelvottomia.


Tämä "juttu" hakusanailmotus kaveri käy aina välillä kommentoimassa mun ilmotuksia "korkeintaan 30%hp arvonen". Ostaa ei voiskaan, koska se ei tunnistaudu ymmärrettävistä syistä.
Ilmoittakaa ton idiootin ilmotukset aina ylläpidolle. Josko se joskus antais periksi. Ainakin vissiin 3v se on porskuttanut toistaseksi. Ei ylläpito varmaan pysty tekemään mitään, kun se vaihtaa vaan uuteen IP-osoitteeseen ja nimimerkkiin. Veikkaan ton tyypin laittavan noita hakusanailmotuksia saadakseen yhden seassa olevan 400€ "tietokoneensa myytyä", eli huijattua joltain 400€. Kai se on saanutkin, kun jaksaa jatkaa vielä.



Tori.fi on hyvä paikka napata alihinnoteltuja tai asuinkaupungin tavaroita, mutta nettikauppapaikkana todella surkea. Ilmoitus poistuu kokonaan, joten jos et ota kuvakaappausta ennen ostoa, siinähän yrität tehdä sitten rikosilmoitusta jonkun prepaid numeron tai kertakäyttöosotteen perusteella. Huomasin ton onneksi ennen kuin ensimmäinen huijaustapaus tuli mun kohdalle ja olin tallentanut ilmoituksen.
Myydä en todellakaan aio yrittää tuolla sivustolla sen perusteella mitä myyjien suusta on kuullut noutaessa. Sen verran jälkeenjääneitä juttuja tulee Huuto.netissäkin, että en laita lusikkaani tuohon soppaan. Ehkä jotain noudettavaa isoa tavaraa vois myydä sielä.

Ostettaessakin ilmoitus on usein vääristävä, kun ei siitä mitään vahinkoa myyjälle koidu. Esim. menin ostaa kannettavaa, joka ois ollut ihan eri kannettava (prossu, näyttis, näyttö, kunto) mitä myytiin ilmoituksessa. Huomasin ja hihat palo, niin löyty sieltä vähän paremmin vastaavakin, mutta siitäki joutu tinkimään sen kunnon ollessa niin paska.
pääsit tapo listalle osote o
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Torissa on oikeasti helppo tehdä kauppaa. Jossain kohtaa tunnistaa huuhaa-ostajat ja huvikseen kyselijät. En jaksa edes vastata sähköpostikyselyihin, kun niihin ei tule koskaan mitään vastausta. Tietokonetta kun myy ja tulee tekstari "montako fps pubgissa", niin jätän vastaamatta. Tuollainen "montako fps pubgissa" viittaa johonkin 15-kesäiseen, joka kyselee huvin ja urheilun vuoksi. Joskus noihin jaksoi vastata, mutta sitten ei yhtäkkiä tuu vastausta tai viimeinen viesti on "äiti sanoi että on liian kallis". Myyjänä ja ostajana kauppa on helppoa, kun molemmat haluaa suorittaa kaupan ja that's it. Jos on jotain jonka voi selvittää googlella, esim paljonko se i5 3470 ja gtx 770 antaa fps jossain pelissä, niin selvitä itse äläkä vaivaa myyjää tyhmillä kysymyksillä.
paskalista on nyt tapo lista osote o
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Tottakai Tori. Huuto on täynnä kiinanroskaa ja sieltä ei enää tule edes etsittyä mitään. Huudossa kuitenkin tehnyt kauppaa vuodesta 2001, nykyisin se tuntuu ihan kuolleelta.

Toriin vaan ja numero esillä. Jos hinta on oikea niin joku soittaa ja hakee tavarat parissa päivässä. Näin Helsingissä, pikkukaupungeissa kokemus voi poiketa.

Hyvin rasittavaa jankata jotain sähköpostilla ja sopia jostain noutoajasta, kun sama hoituu puhelimessa minuutissa.
sähköposti paljon pare voi antaa tarkan malli ja jopa linkin jota ei ihonestit osaa ees avata mut kuites ja tilinumero puhelimessa menee miljoona kertaa sadasta väärin
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Nykypäivän halpakännykässäkin on ihan kohtuulaatuinen kamera ja "digitaalifilmi" on halpaa joten suttuisten kuvien takana on joko idiootti tai huijari. Itse skippaan tuollaiset ilmoitukset suoraan ellei kyseessä satu olemaan matalahintainen kohde jonka kunto ei tarvi olla hyvä.

Lisäksi vähänkään älykkäämpi kauppias osaa laittaa ilmoitukseen oleelliset tiedot kohteesta eikä pelkkää "soittele ja kysele" tekstiä.
suurin osa ääliöistä ei edes tiedä mitä on ostamassa varsinkaan muron keharit aateekoos
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Tuohon live tinkimiseen voi auttaa vielä yksi keino, että jos ostajan kanssa viestitellään spostilla tai tekstarilla niin voi viime kädessä laittaa sivulauseessa sitten pienen varoituksen että hinnassa ei ole neuvottelemisen varaa, ennen kun tulee hakemaan.

Mä oon varmaan monen mielestä mulkku, että saatan lähettää useampaan ostoilmoitukseen kerrallaan viestin, että "onko mennyt" tai "saisiko lisää kuvia", mutta sitten minusta ei kuulu mitään. Syy on vaan siinä, että laitan tälläistä "spämmiä" samanaikaisesti aika monelle. Kyllä mä vielä erikseen mainitsen jos oikeasti kiinnostaa ja olisin tulossa hakemaan. Ja älkää hyvät ihmiset tehkö niitä varauksia! Tuote kannattaa varata vasta siinä vaiheessa kun ostaja ilmoittaa että tulee 2h päästä hakemaan.
oisko aika hankkia elämä tai lopettaa kärsimys jos ei muuta kassittomalla ole elämässä ja sit kirjottaa tänne et muut toistaa vitu kehari
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Huuto.net meni kyllä varmaan jo 5 vuotta sitten paskasta käyttökelvottomaksi. Täynnä mainoksia, eikä minkäänlaista aikomustakaan siivota pois niitä väärille alueille tuotteitaan postaavia euron kiinarihkamaa myyviä tahoja, joiden takia alueiden selailu on täysin mahdotonta. Harmillisesti vaihtoehdotkin vaan on aika vähissä, kun ei tuo torikaan nyt mikään täydellinen kauppapaikka ole.
silloinku keltasen pörssin ja muron vajakit levis sinne ihoneillaan
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Selailin Nettimarkkinaa ja Toria taas illanratoksi. Löytyi pari helmeä jo heti.

Miten olisi Mummonpyörä Cresent vain 575 euroa?
Mummopyörä, Liperi

Tai ihan hyvässä kunnossa oleva vanha Iphone 6S. Pari naarmua saattaa olla ja laturista tai muista kamppeista ei mainintaa. Hinnasta voi toki neuvotella. Tarjosin vittuillessani kympin (sis. pm) https://www.nettimarkkina.com/iphone-6s/1560552

No tuo lasin korjaus varmaan viiskymppiä ja jos ei ole muuta, niin ok peli. Epäilen tosin tuonnäköisenä ja noinkin kattavilla tiedoilla. Kallista serriä.
nolifelle sopivaa touhua ja kaljaa kului sit höpöttelit ittekses kännissä juo kunnolla niin loppuu kurjuus
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Eniten minua ihmetyttää, että miten huuto.net tuntuu olevan aivan kädetön tälläisessä tilanteessa. Jätkä spämmää viikosta (kuukaudesta) toiseen noita juttua ja samalla tekee vahtien käyttämisen aika mahdottomaksi. Laitoin jopa niiden ylläpitoon pyynnön, että huutovahtiin voisi liittää sellaisen rajauksen, että käyttäjällä pitää olla vähintään x positiivista palautetta tai tunnuksen pitää olla vähintään x päivää vanha.

Mutta tuskin ne tälle mitään jaksaa tehdä.
tapo listalle lompsis voivoi
 
Liittynyt
27.07.2024
Viestejä
21
Lieneekö sama henkilö kyseessä?

Keskustelu - Keskustelu - Viestejä pukkaa#1627409 - ATK - Keskustelu - Huuto.net
Keskustelu - Keskustelu - Houkutellaan ruohonen#1627487 - ATK - Keskustelu - Huuto.net
Keskustelu - Keskustelu - Heh, ihan kun jälleen kuuluisi...#1627405 - ATK - Keskustelu - Huuto.net

Usein törmännyt huuto.net:in haulla aiemmin tuohon nimimerkki "putin" -tyyppiin ja
nyt otsikossa olevaan "juttu" -tyyppiin. Ärsyttävää kun koittaa hakea jotain esim.
tietotekniikkaan liittyvää. Tuollaisille sarjaspammaajille voisi laittaa ip-bannia jne.
pääsit tapo listalle osoite on
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 208
Viestejä
4 330 588
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom