Mikä auto minulle?

Toi CLK on ainakin ruostuva paskakasa. Ei mikään Mersun vahvin tuotos.
 
CLK kestää paremmin kuin samanikäinen w210 mersu mikä on outo juttu, mutta remppaamista noissa aina on ja mersumaisesti kaikki maksaa kun monimutkaisesti rakennettuja autoja, taakse kun alkaa puslia vaihtamaan niin vaikka se yksi pusla maksaa vain 20€ niin niitä menee yhdelle puolelle tyyliin 10kpl!:darra:

CLK tarjoaa varmasti paremmat kyydit jos kunnossa, mutta on janoinen ja muutenkin kalliimmat ylläpitokulut kuin BMW.
 
BMW 316 1.8i Sport 4d (E46) Porrasperä 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mercedes-Benz CLK 320 Elegance 2d A Coupé 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

Noita kahta olen silmäillyt nyt noin 5k budjetilla. Ryöstetäänkö minut sokeaksi noilla hinnoilla? Onko tuon ajan Saksalaiset vielä rakennettu niinkuin tankit vai onko nuo ruostuvia paskakasoja? Saanko miljoonan rikki matkamittariin?
Aika erilaiset autot olet kattonut. Bemari on lussu noista kahdesta ja mersu ruostuu takuu varmasti. Hyviä mesejä toki on mutta ruoste on vaan ajan kysymys noilla vuosiluvuilla. Jos clk mesen haluat nii osta sillä 2,3 litrasella kompurakoneella. Kulkee yhtä hyvin mutta vie paljon vähempi ainetta ja on luotettavan myllyn maineessa.
 
No sit samaan mappi ööhön(ei sinäänsä ollut käryä tuon taustoista)! Rellun motti ei kiinnosta pätkän vertaa.

Rellun dieselit on kyllä keskivertoa parempia koneita, joten typerää sulkea sen perusteella tuo vaihtoehto pois.
 
Rellun dieselit on kyllä keskivertoa parempia koneita, joten typerää sulkea sen perusteella tuo vaihtoehto pois.
Sulla ei ole kyllä lääkitys ihan kohillaan: katsoin vm. 2000- hinnat alkaen nettiautossa myynnissä olevat diesel-autot 10k€ asti ja vain yhdessä oli kilometrit yli 500tkm ja vain muutama yli 400tkm, jos tuo ei ole merkki paskoista moottoreista, niin en tiedä mikä on?! Ja vielä keskivertoa paremmat???? :rofl: Joskus katselin noita rellun lagunoita itselle työmatka-autoksi ja melkein laitaa lukien koneremppa tehty alle 200tkm...
 
Jos nyt katselet jotain vanhoja romuja niin tilanne voi olla toinen, mutta viimeisen 10v ajan Rellun diesel-koneet on olleet ymmärtääkseni luotettavia, tehokkaita kokoisikseen ja taloudellisia. Lagunat nyt on suttapaskaa viimeistä korimallia lukuunottamatta joten ne on huono esimerkki. Nissan-yhteistyön alun jälkeen Rellujen laatu on parantunut merkittävästi (ja Nissanin samalla huonontunut). Ja ei varmaan löydy paljon ajettuja diesel-relluja nettiautosta koska eihän ne ole käyneet kaupaksi "ihan" samaan tahtiin kuin vaikka VAGit joiden diesel-koneet on keskimäärin huomattavasti paskempia.

Ja esim. Nissan Pasqaita dieselmotilla löytyy ihan kunnioitettavilla kilometreillä nettiautosta melkoisesti varsinkin kun huomioidaan ettei kyseessä ole mikään taksiluokan auto ja se on ollut markkinoilla vasta kymmenen vuotta. Rellun dieselithän noissa on. Se on kumma homma miten tuulipuku uskaltaa kyllä ostaa arjenharmaan Nissanin jossa Rellun pata mutta oikeaa Rellua ei sitten millään.
 
No ei tuokaan teoria oikein toimi. Selailin tunnetuimmat merkit listauksista läpi ja edelleen oli siellä pahnan pohjimmaisia(vm.-08 alkaen ja + 350tkm). Oli relluja nyt kuitenkin auton verran enemmän tarjolla noilla ehdoilla,kuin Saabeja(bensiineistä tuttu automerkki ja nykyään jo kuollut, sekä kuopattu). Joku syy sille on, miksi niillä ei ajeta isoja kilometrejä ja jos ne olisivat keskivertoa parempia, niin ne realisoituisivat myös runsaana tarjontana vaihtoautoissa isoilla kilometreillä.
 
Sulla ei ole kyllä lääkitys ihan kohillaan: katsoin vm. 2000- hinnat alkaen nettiautossa myynnissä olevat diesel-autot 10k€ asti ja vain yhdessä oli kilometrit yli 500tkm ja vain muutama yli 400tkm, jos tuo ei ole merkki paskoista moottoreista, niin en tiedä mikä on?! Ja vielä keskivertoa paremmat???? :rofl: Joskus katselin noita rellun lagunoita itselle työmatka-autoksi ja melkein laitaa lukien koneremppa tehty alle 200tkm...

Relluissa on se ongelma että tulee kaikkea muuta vikaa, alusta, apulaitteet ja kun auton arvo putoaa kuin lehmän häntä niin niitä ei pidetä ajossa niin pitkään kuin esim mersuja vaan pistetään romuksi. Tuota rellufoorumia kun tulee seurattua niin välillä vähän hävettää ajella rellulla, sellaista seppää ja kyselijää liikkeellä jotka ei tiedä autoista tuon taivaallista ja sitten vinkuvat foorumilla kun tulppien vaihto maksaa 250€ ja kun kysyy että miksi ei vaihda itse niin ei osata, tai ei viitsitä osata.:facepalm:
 
Jos tavoitteena päästä autoilusta halvemmalla niin se onnistuu hyvinkin helposti, kun vaihdat melkein mihin tahansa samanikäiseen. Jätä tosin se TFSI skeida kauppaan, sen kanssa ei ole kuin ajan kysymys milloin napsahtaa ja isosti.
Jos budjetti on ~20k ja volvo kiinnostaa niin entäs V70/V60? Halvat vakuutukset, jonkun mielestä premium ja mahdollista halpakin ajo pikkubensoilla.
VoLvO Ei OlE PrEmIuM aUtOmErKkI
 
Relluissa on se ongelma että tulee kaikkea muuta vikaa, alusta, apulaitteet ja kun auton arvo putoaa kuin lehmän häntä niin niitä ei pidetä ajossa niin pitkään kuin esim mersuja vaan pistetään romuksi. Tuota rellufoorumia kun tulee seurattua niin välillä vähän hävettää ajella rellulla, sellaista seppää ja kyselijää liikkeellä jotka ei tiedä autoista tuon taivaallista ja sitten vinkuvat foorumilla kun tulppien vaihto maksaa 250€ ja kun kysyy että miksi ei vaihda itse niin ei osata, tai ei viitsitä osata.:facepalm:

Tämä ilmiöhän on tuttu monen huonompimaineisen merkin kanssa. Ainakin oman kokemuksen mukaan ns. premiumin omistavia henkilöitä useammin kiinnostaa autot ja joskus jopa osataan tehdä itse perushuollot ym. toimenpiteet, kun taas stereotyyppistä ranskiksen omistajaa ei kiinnosta pätkän vertaa miten se auto toimii, kunhan se on kivan näköinen ja sillä pääsee liikkumaan paikasta toiseen.

Tämän ja korkeamman arvon takia premiumeja huolletaan paremmin ja kauemmin, mikä heijastuu sitten käyttöikään (ja jälleenmyyntiarvoon). Vanha vitsi aiheeseen liittyen: Ranskiksien rikkoutuminen ja korjaaminen on usein premiumeissa "kulutusosien vaihtoa" :lol:.

Absoluuttisen laadun ja luotettavuuden termein mitattuna on hyvin hankala sanoa, mikä auto olisi paras. Varmaan toyotat tai vanhemmat mersut? Loppujen lopuksi samat Boschin, Siemensin, TRW:n, SKFfän ja muiden samojen valmistajien palikat ainakin euroautojen kuorien alla ruksuttaa.
 
Tämä ilmiöhän on tuttu monen huonompimaineisen merkin kanssa. Ainakin oman kokemuksen mukaan ns. premiumin omistavia henkilöitä useammin kiinnostaa autot ja joskus jopa osataan tehdä itse perushuollot ym. toimenpiteet, kun taas stereotyyppistä ranskiksen omistajaa ei kiinnosta pätkän vertaa miten se auto toimii, kunhan se on kivan näköinen ja sillä pääsee liikkumaan paikasta toiseen.

Tämän ja korkeamman arvon takia premiumeja huolletaan paremmin ja kauemmin, mikä heijastuu sitten käyttöikään (ja jälleenmyyntiarvoon). Vanha vitsi aiheeseen liittyen: Ranskiksien rikkoutuminen ja korjaaminen on usein premiumeissa "kulutusosien vaihtoa" :lol:.

Absoluuttisen laadun ja luotettavuuden termein mitattuna on hyvin hankala sanoa, mikä auto olisi paras. Varmaan toyotat tai vanhemmat mersut? Loppujen lopuksi samat Boschin, Siemensin, TRW:n, SKFfän ja muiden samojen valmistajien palikat ainakin euroautojen kuorien alla ruksuttaa.

Juu ja näistä ranskalaisten sähkövioista kun puhutaan niin tuo rellufoorumi tarjoaa kyllä hauskaa viihdettä. Yleisin syy "sähkövikaan" on hapettunut liitos, sulakkeessa, lampu tms. anturin kannassa, maajohdossa.
 
Relluissa on se ongelma että tulee kaikkea muuta vikaa, alusta, apulaitteet ja kun auton arvo putoaa kuin lehmän häntä niin niitä ei pidetä ajossa niin pitkään kuin esim mersuja vaan pistetään romuksi. Tuota rellufoorumia kun tulee seurattua niin välillä vähän hävettää ajella rellulla, sellaista seppää ja kyselijää liikkeellä jotka ei tiedä autoista tuon taivaallista ja sitten vinkuvat foorumilla kun tulppien vaihto maksaa 250€ ja kun kysyy että miksi ei vaihda itse niin ei osata, tai ei viitsitä osata.:facepalm:
Ei Luukkonen sinua lasketa: sie olet menetetty tapaus(jos olet samalla nimimerkillä kirjoitellut tuolla psa-autojen foorumilla?). :rofl: Vaimot tulee mustasukkasiksi ranskattarista, koska vaativat hieman enemmän silittelyä ja huolenpitoa :cool: Rouvan, sekä lapsien ronski käsittely ovat liikaa ranskattaren sielunelämälle ja ennemmin tai myöhemmin johtavat oikutteluun. Ranskattaret ovat parhaimmillaan salarakkaana, jolle uhrataan kaikki ylimääräinen aika silmän välttäessä ;) Nyt 2 omaa viimeisintä kulkinetta on ollut vagina-konsernista
Ja kyllä siitä vain uupuu sitä jotain, niin hyvässä kuin pahassa :(
 
Juu ja näistä ranskalaisten sähkövioista kun puhutaan niin tuo rellufoorumi tarjoaa kyllä hauskaa viihdettä. Yleisin syy "sähkövikaan" on hapettunut liitos, sulakkeessa, lampu tms. anturin kannassa, maajohdossa.

Kumma juttu kun mulla on ranskiksissa sähköt pelanneet pääasiassa ongelmitta jo 15v ajan, mutta esimerkiksi lähipiirin VAGineissa on mitä ihmeellisimpiä sähkövikoja, akut tyhjenee, lukot ei pelaa jne.. Hyvä esimerkki on esimerkiksi VAGin sähkötoiminen käsijarru joka tuntuu olevan täysi ongelmapesä, PSAn vastaava toimii taas ongelmitta. Rellusta ei tosin kokemuksia.
 
Ei Luukkonen sinua lasketa: sie olet menetetty tapaus(jos olet samalla nimimerkillä kirjoitellut tuolla psa-autojen foorumilla?). :rofl: Vaimot tulee mustasukkasiksi ranskattarista, koska vaativat hieman enemmän silittelyä ja huolenpitoa :cool: Rouvan, sekä lapsien ronski käsittely ovat liikaa ranskattaren sielunelämälle ja ennemmin tai myöhemmin johtavat oikutteluun. Ranskattaret ovat parhaimmillaan salarakkaana, jolle uhrataan kaikki ylimääräinen aika silmän välttäessä ;) Nyt 2 omaa viimeisintä kulkinetta on ollut vagina-konsernista
Ja kyllä siitä vain uupuu sitä jotain, niin hyvässä kuin pahassa :(

Öö, en? En ole missään muualla samalla nimimerkillä?
 
Juu ja näistä ranskalaisten sähkövioista kun puhutaan niin tuo rellufoorumi tarjoaa kyllä hauskaa viihdettä. Yleisin syy "sähkövikaan" on hapettunut liitos, sulakkeessa, lampu tms. anturin kannassa, maajohdossa.

Ohjelmistoissa/älylaatikoissa on ainakin PSA-konsernilla muutamia jekkuja, mitä valmistaja on jättänyt. Esimerkiksi monessa 2000-luvun pösössä pitää odottaa ennen akun irroittamista ovet kiinni kolme minuuttia koskematta mihinkään. Jos ohjeistusta ei tottele, ajonesto saattaa unohtaa avaimet (=auto ei lähde käyntiin enää millään) ja ne pitää koodata uudelleen :vihellys:. Olisi kai tuon jollain toisellakin tavalla saanut toteutettua.

Mutta joo, kyllähän noita sähkövikoja tuntuu olevan premiumeissakin. Esimerkiksi 4F-kutosaudeista menee "avaimien haistelulaatikko" rikki, halvaannuttaen auton täysin (edes virrat eivät mene päälle, kun auto ei tunnista avaimia) ja integrointitapaan se on kiinteästi pultattu rattiakseliin. Marmoritiskiltä saa uuden rattiakselikokoonpanon ohjauslaatikoineen reilulla tonnilla, käytettynä/muista lähteistä voi löytää halvemmalla. Tähän päälle toki koodaus :dead:.

Tällaisista (puhumattakaan öljynsyönnistä, jakoketjuongelmista ym. mukavuuksista) johtuen on vaikea sanoa, mihin autoon tällä hetkellä uskaltaisin upottaa vaikka 5-10 tonnia, jos haluaisi isomman auton kyytiä. Tuolla rahalla ei tietenkään mitään takuunalaista saa ja "premiumista" pitää tyytyä niihin +10 vuotta vanhoihin, 150-250 tkm ajettuihin menopeleihin.

Tuntuu, että tonnin-parin ranskalaisissa (kuten oma 607, rapeat 350tkm rullattuna) toki mekaanista kulumaa on enemmän, mutta nivelten ja jarruosien vaihto on aika mukavaa (ja halpaa) hommaa ja sen pystyy tekemään itse, verrattuna tonnin laaki-ohjauslaatikoihin, jotka täytyy koodata merkkiliikkeessä. Kalliimman auton vikaantuessa kalliisti lompakonnyörejä on vaan "pakko" raottaa auton arvon takia.
 
Esimerkiksi 4F-kutosaudeista menee "avaimien haistelulaatikko" rikki, halvaannuttaen auton täysin (edes virrat eivät mene päälle, kun auto ei tunnista avaimia) ja integrointitapaan se on kiinteästi pultattu rattiakseliin. Marmoritiskiltä saa uuden rattiakselikokoonpanon ohjauslaatikoineen reilulla tonnilla, käytettynä/muista lähteistä voi löytää halvemmalla. Tähän päälle toki koodaus :dead:.
Kerros lisää. Audiclubon foorumeilla on tullut notkuttua vuosikausia, mutta tuollaiseen tyyppivikaan en ole vielä törmännyt kertaakaan siellä (saatika omassa).

Muita kyllä löytyy, esim. karstoittuva kaasuläppä tai jumittavat VNT-ahtimet pikkudieseleissä. Jopa nariseva ohjaus voidaan luetella tyyppiviaksi, mutta tuohon en ole itse törmännyt...
 
Meikäläisellä kokemuksia 2005-2012 Relluista, Volkkareista ja Skodista. Molemmissa Relluissa sähkövikoja, jotka tosiaan johtuvat liitosten hapettumisista ja seitinohuiden johtojen katkeamisista. Siis jos Rellussa ei takavalo pala, niin syy on todennäköisesti jossakin ratin takana olevassa johdossa joka on paskana. Tai kun äänimerkki ei toimi, niin vikaa voi etsiä käsijarrun merkkivalon polttimosta. Niin käsittämättömiä "jos->niin" ongelmanselvityksiä, että Rellua en kyllä itse aio jatkossa ostaa.
Volkkarissa ja Skodassa jos joku menee paskaksi, niin merkkihuollon vianselvitys on yksiselittinen ja ymmärettävä, että jos tuo osa on nyt hajonnut niin ei tämä purkki toimi. Jokainen korjaus on sitten hinnaltaan täysin omaa luokkaansa VAG konsernin autoissa. Jotain kummallisuuksia näistä myös löytyy, kuten ettei sitä käsijarrua kyetä tekemään sellaiseksi että ei talvella jäätyisi.
Ja sitten tämä keskustelu.. mikä auto on paras. Ei muuta kuin rohkeasti ostamaan ja kokeilemaan. Siitä niitä kokemuksia tulee. Täällä 50% ostaisi Rellun ja 50% ei. Osa VAG miehiä ja jollekin on tärkeetä että autossa on yli 3L moottori. Meitä on niin moneen junaan.
 
Itse en oikein ostaisi uutta ranskista. Enkä mielellään uutta VAG autoakaan, niin valinta osui sitten pikkuautoon Ford Fiestaan.

Ranskis siksi pois, koska arvo taitaa tippua siinä vähän enemmän.
 
Kerros lisää. Audiclubon foorumeilla on tullut notkuttua vuosikausia, mutta tuollaiseen tyyppivikaan en ole vielä törmännyt kertaakaan siellä (saatika omassa).

Muita kyllä löytyy, esim. karstoittuva kaasuläppä tai jumittavat VNT-ahtimet pikkudieseleissä. Jopa nariseva ohjaus voidaan luetella tyyppiviaksi, mutta tuohon en ole itse törmännyt...

OT:
A6 ja J518 googleen, niin voi sitten ajella kylmä rinki takapuolessa tästä eteenpäin :D. Isäukon kutonen on muutamaan kertaan temppuillut tuon kanssa, mutta tavalla tai toisella auto on aina vironnut koomastaan. Tuokin on vaan harvinaisen vittumainen vika, kun halvaannuttaa ajokuntoisen auton täysin, eikä ole olemassa "purkkafiksiä" jolla reissussa tuon sattuessa sen pystyisi korjaamaan.

Ja onhan tuossa mennyt muitakin "edullisia" bokseja remonttiin, multitronicin yksikkö kävi ulkomailla (Hollannissa?) saakka korjauksessa ja ESP-yksikköä rassattiin muistaakseni Rovaniemellä. Tuleehan noillekin töineen hintaa, eikä ainakaan oma mielikuva tuollaisesta kutosesta ole mikään luotettavuuden perikuva näin +200 tkm ajettuna.

Ehjänä toki mukava, mutta janoinen auto ajella, mitä nyt ohjauksessa on tyyppivikaa eli kevyttä tahmeutta keskialueella. Toki tuolla voimalinjakombolla (2.4 + multi) ja reilummilla kilometreillä (~270 tkm tällä hetkellä) on vaan ajan kysymys, milloin koneesta rallattaa ketjut tai laatikko porsii mekaanisesti. Tähän mennessä mekaaninen puoli on ollut ongelmaton, vaikka auto menee LL-vaihtoväleillä.
 
Kumma juttu kun mulla on ranskiksissa sähköt pelanneet pääasiassa ongelmitta jo 15v ajan, mutta esimerkiksi lähipiirin VAGineissa on mitä ihmeellisimpiä sähkövikoja, akut tyhjenee, lukot ei pelaa jne.. Hyvä esimerkki on esimerkiksi VAGin sähkötoiminen käsijarru joka tuntuu olevan täysi ongelmapesä, PSAn vastaava toimii taas ongelmitta. Rellusta ei tosin kokemuksia.
Niinno, kun ne autot on vaan yksilöitä joita toiselle merkille mahtuu enemmän kuin toiselle.
Mitä itselle tullut noita sähkökäkkäreitä vastaan niin vaggineissa porsii se satulan moottori ja/tai vagin paska liittimet ja kustannukset on satasia, kun taas ranskanperunoista hajoaa se tonnin ohjainlaite ja/tai yhdistelmämoottori...kumpi sitten parempi :D Näissäkin monesti vaggikikkareella kilometrejä tuplasti perunaan verrattuna. (Eikä ole vagin puolustelua, vihaan konsernia yli kaiken)
 
OT:
A6 ja J518 googleen, niin voi sitten ajella kylmä rinki takapuolessa tästä eteenpäin :D. Isäukon kutonen on muutamaan kertaan temppuillut tuon kanssa, mutta tavalla tai toisella auto on aina vironnut koomastaan. Tuokin on vaan harvinaisen vittumainen vika, kun halvaannuttaa ajokuntoisen auton täysin, eikä ole olemassa "purkkafiksiä" jolla reissussa tuon sattuessa sen pystyisi korjaamaan.
No tuota en ehkä tyyppiviaksi noilla lukemilla julistaisi.

Jos tuosta isäsi autosta ei ole koodeja luettu (tai niitä ei löydy ollenkaan) ja oireet on ”joskus lähtee käyntiin joskus ei”, niin voi olla yksinkertaisesti vain päävirtarele. Vittumainen diagnosoida, ei kovin kallis korjata.

Itse olen säästynyt >190tkm lukemilla miltään isommalta, käytännössä pelkkiä kulutusosia vaihdettu ja LL-välit (aika, aina) käytössä.
 
Jalon suvun vääjäämättömän jatkumisen johdosta rouva oli sitä mieltä, että nykyinen 24-vuotias Mazda on aika vaihtaa tuoreempaan ja turvallisempaan kulkineeseen. Farkkuhan sen olisi syytä olla, ajoja tulee sen verran vähän (max. 10k vuoteen) että mieluusti bensakone ja alhaiset käyttö- ja ylläpitokustannukset (huollot, vakuutukset, bensat). Budjetiksi ollaan kaavailtu noin kahdeksaa tonnia (8.000€) ja yläikärajaksi kymmenen vee. Eikä ranskiksia, ei missään nimessä.

Mitä pikaisesti nettiautoa selaillut, niin jo 2010-vuosimallin Skoda Octaviaa alkais saamaan melkein tuohon hintaan, 1.4-litraisella TSI-koneella. Netti on pullollaan kauhutarinoita noista TSI-vehkeiden jakoketjun (ja sitä myöten koneen) laukeamisista, mutta onko tuota riskiä jos ketju on vaihdettu/vaihdetaan? Ts. onko ketju nykyisin kuranttia tavaraa? Entäpä onko noissa muita tyypillisiä vikoja tai syitä kiertää koko malli helvetin kaukaa? VW Golffeja ja Mazda kutosia on myös katteltu, mutta Octavia ois esteettisesti miellyttävin.
 
Aikalailla rajallisesti tuollaista paskaa rakennetta ja osia pystytään muuttamaan, joten jättäisin kyllä kuumimpien ongelmavuosien TSI:t ihan muiden murheeksi. Jos ne osat olisi saatu kestäviksi, niin olisiko vaihdettu takaisin hihnaan? Toki jos saat kotteron niin halvalla, että mahdollisen koneenvaihdon kustannuksetkin huomioiden jäät plussalle verrokkeihin nähden, niin mikä jottei. Mutta huomioi toki paskat johtosarjat yms. synttärisetit sekä tietysti DSG:n ongelmat, jos automaatin haluat.
Ts. älä nyt vatussa osta tuollaista todennäköistä murheenkryyniä itselles. Paskaa tulee olemaan käsissäs ihan muutenkin tarpeeksi.

Riisikipolla oot ajellut, niin kenties kannattaisi katsoa sieltä akselilta seuraajaa. Toyotat kyllä pitää turhan hyvin hintansa (ostajan näkökulmasta).

e: Tila-auto on kyllä parempi korkeutensa puolesta takapenkin "lastaukseen" jos farmariin vertaa. Melkein kannattaa myös katsoa kuljetusvälineet valmiiksi, että voi kokeilla potentiaaliseen autoon niiden asennusta. Esim. takaturvavyön pituus voi yllättää negatiivisesti isomman lapsen istuimen kanssa.
 
Mitä pikaisesti nettiautoa selaillut, niin jo 2010-vuosimallin Skoda Octaviaa alkais saamaan melkein tuohon hintaan, 1.4-litraisella TSI-koneella. Netti on pullollaan kauhutarinoita noista TSI-vehkeiden jakoketjun (ja sitä myöten koneen) laukeamisista, mutta onko tuota riskiä jos ketju on vaihdettu/vaihdetaan? Ts. onko ketju nykyisin kuranttia tavaraa? Entäpä onko noissa muita tyypillisiä vikoja tai syitä kiertää koko malli helvetin kaukaa? VW Golffeja ja Mazda kutosia on myös katteltu, mutta Octavia ois esteettisesti miellyttävin.

TSI:n rakenteeseen taidettiin tehdä muutos vasta 2011 aikana, eli sitä vanhemmat on vielä suuremman riskin kamaa. Jos ketjusysteemi on vaihdettu ”uusilla osilla” niin pitäis kai olla kokonaisuutena kestävämpi.

Bensa Mondeota voisin itsekin pienillä ajoilla suositella. Tilaa yllin kyllin, mukava ajaa ja kulkee hienosti, bensaakin kyllä vastineeksi palaa aika reilusti. Mazda kutonen on myös tilava peli, ei aivan mondeon mitoissa tiloiltaan mutta bensapihimpi kylläkin. Meteliä ohjaamossa on huonoilla teillä myös enemmän.
 
Mites loppupään Accordit, jos onnistuu bensafarkun löytämään. Ainakin ulkoisesti aika ison näköinen.
 
Mites loppupään Accordit, jos onnistuu bensafarkun löytämään. Ainakin ulkoisesti aika ison näköinen.

Koeistumisten perusteella Accordi on kyllä etenkin takatiloiltaan varsin nafti, mikä tekee turvaistuinten sijoittelusta aika tuskallista
 
Jalon suvun vääjäämättömän jatkumisen johdosta rouva oli sitä mieltä, että nykyinen 24-vuotias Mazda on aika vaihtaa tuoreempaan ja turvallisempaan kulkineeseen. Farkkuhan sen olisi syytä olla, ajoja tulee sen verran vähän (max. 10k vuoteen) että mieluusti bensakone ja alhaiset käyttö- ja ylläpitokustannukset (huollot, vakuutukset, bensat). Budjetiksi ollaan kaavailtu noin kahdeksaa tonnia (8.000€) ja yläikärajaksi kymmenen vee. Eikä ranskiksia, ei missään nimessä.

Mitä pikaisesti nettiautoa selaillut, niin jo 2010-vuosimallin Skoda Octaviaa alkais saamaan melkein tuohon hintaan, 1.4-litraisella TSI-koneella. Netti on pullollaan kauhutarinoita noista TSI-vehkeiden jakoketjun (ja sitä myöten koneen) laukeamisista, mutta onko tuota riskiä jos ketju on vaihdettu/vaihdetaan? Ts. onko ketju nykyisin kuranttia tavaraa? Entäpä onko noissa muita tyypillisiä vikoja tai syitä kiertää koko malli helvetin kaukaa? VW Golffeja ja Mazda kutosia on myös katteltu, mutta Octavia ois esteettisesti miellyttävin.
Luotettavampi olisi vaikka Ford Focus. Kävisikö se? Mondeo sitten vähän kalliimpi ja isompi. VAG TSI:t jättäisin itse kauppaan. On huonoja tuossa ikäluokassa.

Ford Focus bensiini vaihtoautot

Ford Mondeo bensiini vaihtoautot
 
Hittolainen, kävin koeajamassa uuden Ford Fiestan.
Ei olis pitänyt, autokuume heräs käsittämättömän vahvana.
Ford Fiesta Titanium 125hv lisävarusteineen lähtisi 25k€....
Uskomattoman hieno ajaa, ei ole pikkuauton tuntua kun kävi pienen lenkin koittamassa.
 
Huh mikä hinta. Polo GTI maksaa 28 tonnia.

Tosin tossa sulla on varmaan about koko varustelista ruksittuna... Mitäs Fiesta ST kustantaa @Pyrres?
30keur+ tosin ei suoraan verrannollinen Poloon. Fiestassa on olikohan 7 lisävarustetta valittavana. About kaikki olennainen jo vakiona. Ja osa niistä parin tonnin arvoisia kuten lasikatto ja Performance pack. Ja mukana ei aleja koska alet on siirretty nykyisen hyvitykseen.
 
Hittolainen, kävin koeajamassa uuden Ford Fiestan.
Ei olis pitänyt, autokuume heräs käsittämättömän vahvana.
Ford Fiesta Titanium 125hv lisävarusteineen lähtisi 25k€....
Uskomattoman hieno ajaa, ei ole pikkuauton tuntua kun kävi pienen lenkin koittamassa.
Samaa mieltä. Passeli ajaa, eikä tosiaan ole pikkuauton tuntua negatiivisessa mielessä.

Itse en ole 125hv mallia ajanut. Omasta mielestä ST-Line olisi hienoin ulkonäöltään.

125hv Titanium 21 100€
100hv st-line 19 700€
125hv st-line 3-ovinen 21 200€
100hv Vignale 21 600€
140hv st-line 3-ovinen 22 900€

Fiesta ST 200hv maksaa 28 900€ tai 29 400€ 5-ovisena.

Lataa hinnasto ja esite
 
Samaa mieltä. Passeli ajaa, eikä tosiaan ole pikkuauton tuntua negatiivisessa mielessä.

Itse en ole 125hv mallia ajanut. Omasta mielestä ST-Line olisi hienoin ulkonäöltään.

125hv Titanium 21 100€
100hv st-line 19 700€
125hv st-line 3-ovinen 21 200€
100hv Vignale 21 600€
140hv st-line 3-ovinen 22 900€

Fiesta ST 200hv maksaa 28 900€ tai 29 400€ 5-ovisena.

Lataa hinnasto ja esite
Niin ja oma toki tulee 5ovisena. Jos miettii ett alet menivät hyvitykseen ja sanottiin että paremman hinnan saat heti jos saan ei halutun ns vanhenevaa koria olevan dieselin pois niin ale on varsin kiva. 29400+pari kolme tonnia varusteita ja siihen talvirenkaat niin ovh:n maksaessa hintaa tulisi kyllä jo.
 
Hittolainen, kävin koeajamassa uuden Ford Fiestan.
Ei olis pitänyt, autokuume heräs käsittämättömän vahvana.
Ford Fiesta Titanium 125hv lisävarusteineen lähtisi 25k€....
Uskomattoman hieno ajaa, ei ole pikkuauton tuntua kun kävi pienen lenkin koittamassa.
Uusi Seat Ibiza 115hv on toinen hyvä ja saattaa olla Ford Fiestaa halvempi. Kannattaa käydä myös Ibiza kokeilemassa ja DSG vaihteet on tosi hyvät.

Ibiza manuaali 18 100€
Automaatti 19 500€

IBIZA 1.5 TSI EVO FR 150hv, 22 200€
 
Uusi Seat Ibiza 115hv on toinen hyvä ja saattaa olla Ford Fiestaa halvempi. Kannattaa käydä myös Ibiza kokeilemassa ja DSG vaihteet on tosi hyvät.

Ibiza manuaali 18 100€
Automaatti 19 500€

IBIZA 1.5 TSI EVO FR 150hv, 22 200€
Isoin ongelma on totaalisesti romahtava hinta. Nimimerkillä ei enää koskaan Seattia. 24k->14-16k vajaassa kahdessa vuodessa ja 22tkm. Ja kyseessä oli vielä Cupra jossa putoaminen pienempää.
 
Isoin ongelma on totaalisesti romahtava hinta. Nimimerkillä ei enää koskaan Seattia. 24k->14-16k vajaassa kahdessa vuodessa ja 22tkm. Ja kyseessä oli vielä Cupra jossa putoaminen pienempää.
Ai Seatissa laskee hinta niin paljon. Toki nuo pikkuautotkin on uudistuneet, ja vanha malli ei enää "ketään kiinnosta" ja siksi hinnat laskee paljon.

Jos katsoo vaikka halvimmat automaatit, niin ehkä hinnan lasku on melko maltillista. Ihan sen takia koska mallit on uusia.
Seat Ibiza 115hv automaatti 19 500€
VW Polo 95hv automaaatti 19 900€
Ford Fiesta 100hv automaatti 19 700€

Nuo siis on uudistuneet 2017/2018 samoin Kia Rio ja ilmeisesti myös Toyota Yaris.

Yritän nettiautosta selata käytettyjen Ibizojen hintoja.
 
Ai Seatissa laskee hinta niin paljon. Toki nuo pikkuautotkin on uudistuneet, ja vanha malli ei enää "ketään kiinnosta" ja siksi hinnat laskee paljon.

Jos katsoo vaikka halvimmat automaatit, niin ehkä hinnan lasku on melko maltillista. Ihan sen takia koska mallit on uusia.
Seat Ibiza 115hv automaatti 19 500€
VW Polo 95hv automaaatti 19 900€
Ford Fiesta 100hv automaatti 19 700€

Nuo siis on uudistuneet 2017/2018 samoin Kia Rio ja ilmeisesti myös Toyota Yaris.

Yritän nettiautosta selata käytettyjen Ibizojen hintoja.
Itsellä oli tuo ulkoisesti käytännössä identtinen vuosimalli uudemman kanssa. eli uusi ei ollut muistaakseni vielä tullut mutta oli julkaistu osittain tms. Ja Seatissa ei myöskään alea ollut lähelläkään Fordin tasoa. Mutta toki tuo voi riippua liikkeestä. Sain itse tosiaan pienimmän tarjouksen 14keur muistaakseni hyvityksenä. Totesin sitten että pitäkää tunkkinne ja menin ja ostin Fordin kun alesta sai siirrettyä kivasti vaihdokin arvoon ja alea jäi vielä autoonkin. Ja Fiestasta sain itse melkein samat hyvityksenä mitä maksoin puolitoista vuotta myöhemmin.
 
Itsellä oli tuo ulkoisesti käytännössä identtinen vuosimalli uudemman kanssa. eli uusi ei ollut muistaakseni vielä tullut mutta oli julkaistu osittain tms. Ja Seatissa ei myöskään alea ollut lähelläkään Fordin tasoa. Mutta toki tuo voi riippua liikkeestä. Sain itse tosiaan pienimmän tarjouksen 14keur muistaakseni hyvityksenä. Totesin sitten että pitäkää tunkkinne ja menin ja ostin Fordin kun alesta sai siirrettyä kivasti vaihdokin arvoon ja alea jäi vielä autoonkin. Ja Fiestasta sain itse melkein samat hyvityksenä mitä maksoin puolitoista vuotta myöhemmin.
Oliko sulla autot siis Ibiza -> Fiesta -> Focus -> uusi Fiesta ST?

Voi olla että Fordiin saa isommat alennukset. Uuteen Fiesta Titanium automaattiinkin sai 2045€ alennusta. En tiedä löytyykö noita ale autoja vielä nettiautosta, vai ovatko jo loppuunmyyty.

Voi olla että Ibizassa ei saa hyvitystä siitä Cuprasta, vaikka kalliimpi onkin uutena. Saattaa olla hyvä ostos käytettynä jos saa edullisesti.

Seat Ibiza automaatti
2011 8000€ 2114€ vuosi
2012 9500€ 2216€ vuosi
2013 10 900€ 2380€ vuosi
2016 15 900€ 3450€ vuosi
2018 22 800€

Takuu taitaa olla 5 vuotta.
Seat Ibiza vaihtoautot
 
Nooh, noi moottorivaihtoehdot nyt on tietoisia valintoja volkkarin suunnalta. Poloahan saa 200hp 2.0 TSI:llä tällä hetkellä, pitäs piisata.

Fabia on myös tällä hetkellä aika vanha malli, ja volkkarilla on ollut tapana pihistellä noissa kokoonpanoissa kun mallisto on uudistumassa. Eli uuteen Fabiaan varmaan tulee saataville tehokkaampaa konetta sporttimalliin.

Vanha ja vanha, kun kolmoskopasta puuttuu koko RS-versio. Joku montecarlo-varustelu valkoisella katolla ny ei ihan korvaa...
Ykköskoppasesta (-99--07) RS oli 130hp PD TDI
kakkoskoppasesta (-07--14) 180hp 1.4TSI(kaksoisahdettu)
kolmoskoppasesta (15->) irtoaa parhaimmillaan 110hp...
 
Oliko sulla autot siis Ibiza -> Fiesta -> Focus -> uusi Fiesta ST?

Voi olla että Fordiin saa isommat alennukset. Uuteen Fiesta Titanium automaattiinkin sai 2045€ alennusta. En tiedä löytyykö noita ale autoja vielä nettiautosta, vai ovatko jo loppuunmyyty.

Voi olla että Ibizassa ei saa hyvitystä siitä Cuprasta, vaikka kalliimpi onkin uutena. Saattaa olla hyvä ostos käytettynä jos saa edullisesti.

Seat Ibiza automaatti
2011 8000€ 2114€ vuosi
2012 9500€ 2216€ vuosi
2013 10 900€ 2380€ vuosi
2016 15 900€ 3450€ vuosi
2018 22 800€

Takuu taitaa olla 5 vuotta.
Seat Ibiza vaihtoautot
Autot menivät Ibiza Cupra, Fiesta ST, Focus ST, Fiesta ST. Ja ei jää pariin tonttuun alet Fordeissa. Enempi pitäsi tulla. Kaveri maksoi täysin varustellusta St-line 140:stä 24k jotain.
 
Niin, mitä sitten? Volkkarilla tehty päätös että ei tehomyllyä tähän. Ei voi mitään.

Lisäksi toi nykyinen on kyllä aika hiton vanha kikkare jo, varmaan 1-2 vuoden sisään esitellään uusi.
7-8 vuoden elinkaaria näyttää aiemmillakin sukupolvilla olleen, kai ne tuon vielä faceliftaa...

Edit: ...ja tää meidän keskusteluhan lähti kommentistasi
Olihan ne Skodatkin vähän erilaisia vaikka 10 vuotta sitten.
niin että sitä sitten, sarkasmilla heittelin että 10v ja vielä viisikin vuotta sitten oli tosiaan vielä "voimaa tarjolla". Tosin Octavian suhteenhan tilanne on sikäli parantunut viime vuosina, että RS:n saa uusimpana korimallina jo 4x4:nä

(editoitu useemman kerran, lisäilyä ym)
 
Viimeksi muokattu:
Tohon meikän tarjoukseen tulee talvirengassetti aluvanteilla ja kyllähän se lisävarustelista on ruksittu aika täyteen....
Mutta antaas vielä olla, 25k€ on sen verran iso määrä rahaa että pitää nukkua yön yli ennen ostopäätöstä siintä Fiestasta.. :think:
Sais vanhasta sen 1500€ sentään romutuspalkkiota. :wtf:
 
Tohon meikän tarjoukseen tulee talvirengassetti aluvanteilla ja kyllähän se lisävarustelista on ruksittu aika täyteen....
Mutta antaas vielä olla, 25k€ on sen verran iso määrä rahaa että pitää nukkua yön yli ennen ostopäätöstä siintä Fiestasta.. :think:
Sais vanhasta sen 1500€ sentään romutuspalkkiota. :wtf:
Katsos huvikseen hintaero Vignaleen jos varusteita on ruksittu. Voi saada jopa halvemmalla koska enemmän vakiona. Ja lisänä tietty Vignale setit eli nahkaa siellä nahkaa täällä ja mm omat odotustilat huollossa, oma hotline Fordille jos tulee häikkää jne.
 
Tohon meikän tarjoukseen tulee talvirengassetti aluvanteilla ja kyllähän se lisävarustelista on ruksittu aika täyteen....
Mutta antaas vielä olla, 25k€ on sen verran iso määrä rahaa että pitää nukkua yön yli ennen ostopäätöstä siintä Fiestasta.. :think:
Sais vanhasta sen 1500€ sentään romutuspalkkiota. :wtf:
Fiesta 125hv Titanium 21 100€ +600€ toimitus = 21 700€. Nasta tai kitkarenkaat 1100€ = 22 800€.

Kannattaisi tinkiä lisää hintaa :) Ainakin 1500€ alennus sen 1500€ romutettavan auton lisäksi. Itsellä talvirenkaat oli Ford liikkeen kautta 1390€, mutta kun haki ihan samat renkaat paineanturein suoraan Ford huollon kautta, niin hinta oli siellä 1090€. Ford huolto asentaa kai jotain muitakin lisävarusteita, eli lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen.

Jotenkin tinkimällä kaupat kannattaisi tehdä. Vertailla vaikka siihen Seatiin ja miettiä että tarvitseeko esim automaattia? Seatin tai VW:n automaatti voi olla Fordin automaattia parempi.

Ford myynnistä tinkaamaan vaikka parempaa varustetasoa samaan hintaan?
125hv titanium 21 100€
125hv st-line 5-ovinen 22 000€
125hv vignale 24 000€

Esim tuo st-line samaan hintaan toisi 900€ alennuksen hintaan.

Autot menivät Ibiza Cupra, Fiesta ST, Focus ST, Fiesta ST. Ja ei jää pariin tonttuun alet Fordeissa. Enempi pitäsi tulla. Kaveri maksoi täysin varustellusta St-line 140:stä 24k jotain.
Ihan hyvä alennus. Varusteet on täytyneet tulla lähes ilmaiseksi. Tuossa Fiesta 140hv, 5-ovinen toimituskuluineen. 23 700€ + 600 =24 300€
 
Fiesta 125hv Titanium 21 100€ +600€ toimitus = 21 700€. Nasta tai kitkarenkaat 1100€ = 22 800€.

Kannattaisi tinkiä lisää hintaa :) Ainakin 1500€ alennus sen 1500€ romutettavan auton lisäksi. Itsellä talvirenkaat oli Ford liikkeen kautta 1390€, mutta kun haki ihan samat renkaat paineanturein suoraan Ford huollon kautta, niin hinta oli siellä 1090€. Ford huolto asentaa kai jotain muitakin lisävarusteita, eli lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen.

Jotenkin tinkimällä kaupat kannattaisi tehdä. Vertailla vaikka siihen Seatiin ja miettiä että tarvitseeko esim automaattia? Seatin tai VW:n automaatti voi olla Fordin automaattia parempi.

Ford myynnistä tinkaamaan vaikka parempaa varustetasoa samaan hintaan?
125hv titanium 21 100€
125hv st-line 5-ovinen 22 000€
125hv vignale 24 000€

Esim tuo st-line samaan hintaan toisi 900€ alennuksen hintaan.


Ihan hyvä alennus. Varusteet on täytyneet tulla lähes ilmaiseksi. Tuossa Fiesta 140hv, 5-ovinen toimituskuluineen. 23 700€ + 600 =24 300€
Suosittelen menemään Herttoniemen Laakkoselle, kysyä Tiinaa ja sanomaan terveisiä meikäläiseltä. Tiinan pitäisi tietää jo tuon oman autohistorian perusteella kenestä kyse :D. Taitaa tosin nyt olla lomalla mutta Turusen Markun kassaa tuli tehtyä myös hyvät kaupat Fiestasta aikanaan.

Edit: Ja ei ole siteitä liikkeeseen mutta kehun jos saan jostain hyvää palvelua tai hyvän hinnan.
 
Fiesta 125hv Titanium 21 100€ +600€ toimitus = 21 700€. Nasta tai kitkarenkaat 1100€ = 22 800€.

Kannattaisi tinkiä lisää hintaa :) Ainakin 1500€ alennus sen 1500€ romutettavan auton lisäksi. Itsellä talvirenkaat oli Ford liikkeen kautta 1390€, mutta kun haki ihan samat renkaat paineanturein suoraan Ford huollon kautta, niin hinta oli siellä 1090€. Ford huolto asentaa kai jotain muitakin lisävarusteita, eli lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen.

Jotenkin tinkimällä kaupat kannattaisi tehdä. Vertailla vaikka siihen Seatiin ja miettiä että tarvitseeko esim automaattia? Seatin tai VW:n automaatti voi olla Fordin automaattia parempi.

Ford myynnistä tinkaamaan vaikka parempaa varustetasoa samaan hintaan?
125hv titanium 21 100€
125hv st-line 5-ovinen 22 000€
125hv vignale 24 000€

Esim tuo st-line samaan hintaan toisi 900€ alennuksen hintaan.


Ihan hyvä alennus. Varusteet on täytyneet tulla lähes ilmaiseksi. Tuossa Fiesta 140hv, 5-ovinen toimituskuluineen. 23 700€ + 600 =24 300€

Kyllähän miehillä tossa pointti on.
Kalleimmat lisävarusteet mitä ruksin tohon on metalliväri 680€, kuolleen/risteävän kulman kulman valvonta 400€, led ajovalot 530€, driver assist pack 1- 350€ ja cool & sound pack 9 automaattisella ilmastoinnilla ja navigoinnilla 550€.

Täytyy huomenna vielä käydä kysäisemässä jos sais hintaa vähän alas, jos ei niin eipä sitä autoa heti välttämättä tarvii ostaa.
Mutta se uuden auton kiima...:drool:
 
En hirttäytyisi tuohon Fabian pohjalevyyn. Esim. uusi Fiesta muistaakseni käyttää samaa pohjalevyä kuin vanhakin, tosin tavaratila onkin sitten ilmeisesti kokoluokan pienimmästä päästä. Fabiassa on hintaansa nähden erinomainen varustelutaso. Poloa ei saa 110-hevosvoimaisella moottorilla ja kaikki eivät välttämättä halua Seattia jälleenmyyntiarvon takia.
 
En hirttäytyisi tuohon Fabian pohjalevyyn. Esim. uusi Fiesta muistaakseni käyttää samaa pohjalevyä kuin vanhakin, tosin tavaratila onkin sitten ilmeisesti kokoluokan pienimmästä päästä. Fabiassa on hintaansa nähden erinomainen varustelutaso. Poloa ei saa 110-hevosvoimaisella moottorilla ja kaikki eivät välttämättä halua Seattia jälleenmyyntiarvon takia.
Tavaratila on varsin pieni se on myönnettävä, etenkin Fokkerin ja muiden isompikonttisten tiloihin tottuneena. MUTTA vastaavasti takana mahtuu oikeasti istumaan. Viimeksi eilen olin Fiesta Vignalen takapenkillä kun etupenkki oli normaalissa asennossa ja mahduin ihan nätisti ja tilaa jäi penkin ja polvien väliin ja sai istua rennosti. Mahdun myös kerrankin istumaan ns itseni takana penkki siinä asennossa jossa ajan ja olen pitkäkoipinen 180cm pätkä. Jotain mitä esim MK7 Fiesta ei pystynyt tarjoamaan.
 
En hirttäytyisi tuohon Fabian pohjalevyyn. Esim. uusi Fiesta muistaakseni käyttää samaa pohjalevyä kuin vanhakin, tosin tavaratila onkin sitten ilmeisesti kokoluokan pienimmästä päästä. Fabiassa on hintaansa nähden erinomainen varustelutaso. Poloa ei saa 110-hevosvoimaisella moottorilla ja kaikki eivät välttämättä halua Seattia jälleenmyyntiarvon takia.
Fabiassa on mielestäni erinomaista kun tulee adaptiivinen vakkari kohtuu hintaisessa paketissa. Ei ole kaikissa kalliimmiissakaan ennen kuin lyö monta tonnia lisävarusteisiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 586
Viestejä
4 477 884
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
topiaassss

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom