Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aika erilaiset autot olet kattonut. Bemari on lussu noista kahdesta ja mersu ruostuu takuu varmasti. Hyviä mesejä toki on mutta ruoste on vaan ajan kysymys noilla vuosiluvuilla. Jos clk mesen haluat nii osta sillä 2,3 litrasella kompurakoneella. Kulkee yhtä hyvin mutta vie paljon vähempi ainetta ja on luotettavan myllyn maineessa.BMW 316 1.8i Sport 4d (E46) Porrasperä 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mercedes-Benz CLK 320 Elegance 2d A Coupé 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto
Noita kahta olen silmäillyt nyt noin 5k budjetilla. Ryöstetäänkö minut sokeaksi noilla hinnoilla? Onko tuon ajan Saksalaiset vielä rakennettu niinkuin tankit vai onko nuo ruostuvia paskakasoja? Saanko miljoonan rikki matkamittariin?
No sit samaan mappi ööhön(ei sinäänsä ollut käryä tuon taustoista)! Rellun motti ei kiinnosta pätkän vertaa.
Sulla ei ole kyllä lääkitys ihan kohillaan: katsoin vm. 2000- hinnat alkaen nettiautossa myynnissä olevat diesel-autot 10k€ asti ja vain yhdessä oli kilometrit yli 500tkm ja vain muutama yli 400tkm, jos tuo ei ole merkki paskoista moottoreista, niin en tiedä mikä on?! Ja vielä keskivertoa paremmat???? Joskus katselin noita rellun lagunoita itselle työmatka-autoksi ja melkein laitaa lukien koneremppa tehty alle 200tkm...Rellun dieselit on kyllä keskivertoa parempia koneita, joten typerää sulkea sen perusteella tuo vaihtoehto pois.
Sulla ei ole kyllä lääkitys ihan kohillaan: katsoin vm. 2000- hinnat alkaen nettiautossa myynnissä olevat diesel-autot 10k€ asti ja vain yhdessä oli kilometrit yli 500tkm ja vain muutama yli 400tkm, jos tuo ei ole merkki paskoista moottoreista, niin en tiedä mikä on?! Ja vielä keskivertoa paremmat???? Joskus katselin noita rellun lagunoita itselle työmatka-autoksi ja melkein laitaa lukien koneremppa tehty alle 200tkm...
VoLvO Ei OlE PrEmIuM aUtOmErKkIJos tavoitteena päästä autoilusta halvemmalla niin se onnistuu hyvinkin helposti, kun vaihdat melkein mihin tahansa samanikäiseen. Jätä tosin se TFSI skeida kauppaan, sen kanssa ei ole kuin ajan kysymys milloin napsahtaa ja isosti.
Jos budjetti on ~20k ja volvo kiinnostaa niin entäs V70/V60? Halvat vakuutukset, jonkun mielestä premium ja mahdollista halpakin ajo pikkubensoilla.
Relluissa on se ongelma että tulee kaikkea muuta vikaa, alusta, apulaitteet ja kun auton arvo putoaa kuin lehmän häntä niin niitä ei pidetä ajossa niin pitkään kuin esim mersuja vaan pistetään romuksi. Tuota rellufoorumia kun tulee seurattua niin välillä vähän hävettää ajella rellulla, sellaista seppää ja kyselijää liikkeellä jotka ei tiedä autoista tuon taivaallista ja sitten vinkuvat foorumilla kun tulppien vaihto maksaa 250€ ja kun kysyy että miksi ei vaihda itse niin ei osata, tai ei viitsitä osata.
Tämä ilmiöhän on tuttu monen huonompimaineisen merkin kanssa. Ainakin oman kokemuksen mukaan ns. premiumin omistavia henkilöitä useammin kiinnostaa autot ja joskus jopa osataan tehdä itse perushuollot ym. toimenpiteet, kun taas stereotyyppistä ranskiksen omistajaa ei kiinnosta pätkän vertaa miten se auto toimii, kunhan se on kivan näköinen ja sillä pääsee liikkumaan paikasta toiseen.
Tämän ja korkeamman arvon takia premiumeja huolletaan paremmin ja kauemmin, mikä heijastuu sitten käyttöikään (ja jälleenmyyntiarvoon). Vanha vitsi aiheeseen liittyen: Ranskiksien rikkoutuminen ja korjaaminen on usein premiumeissa "kulutusosien vaihtoa" .
Absoluuttisen laadun ja luotettavuuden termein mitattuna on hyvin hankala sanoa, mikä auto olisi paras. Varmaan toyotat tai vanhemmat mersut? Loppujen lopuksi samat Boschin, Siemensin, TRW:n, SKFfän ja muiden samojen valmistajien palikat ainakin euroautojen kuorien alla ruksuttaa.
Ei Luukkonen sinua lasketa: sie olet menetetty tapaus(jos olet samalla nimimerkillä kirjoitellut tuolla psa-autojen foorumilla?). Vaimot tulee mustasukkasiksi ranskattarista, koska vaativat hieman enemmän silittelyä ja huolenpitoa Rouvan, sekä lapsien ronski käsittely ovat liikaa ranskattaren sielunelämälle ja ennemmin tai myöhemmin johtavat oikutteluun. Ranskattaret ovat parhaimmillaan salarakkaana, jolle uhrataan kaikki ylimääräinen aika silmän välttäessä Nyt 2 omaa viimeisintä kulkinetta on ollut vagina-konsernistaRelluissa on se ongelma että tulee kaikkea muuta vikaa, alusta, apulaitteet ja kun auton arvo putoaa kuin lehmän häntä niin niitä ei pidetä ajossa niin pitkään kuin esim mersuja vaan pistetään romuksi. Tuota rellufoorumia kun tulee seurattua niin välillä vähän hävettää ajella rellulla, sellaista seppää ja kyselijää liikkeellä jotka ei tiedä autoista tuon taivaallista ja sitten vinkuvat foorumilla kun tulppien vaihto maksaa 250€ ja kun kysyy että miksi ei vaihda itse niin ei osata, tai ei viitsitä osata.
Juu ja näistä ranskalaisten sähkövioista kun puhutaan niin tuo rellufoorumi tarjoaa kyllä hauskaa viihdettä. Yleisin syy "sähkövikaan" on hapettunut liitos, sulakkeessa, lampu tms. anturin kannassa, maajohdossa.
Ei Luukkonen sinua lasketa: sie olet menetetty tapaus(jos olet samalla nimimerkillä kirjoitellut tuolla psa-autojen foorumilla?). Vaimot tulee mustasukkasiksi ranskattarista, koska vaativat hieman enemmän silittelyä ja huolenpitoa Rouvan, sekä lapsien ronski käsittely ovat liikaa ranskattaren sielunelämälle ja ennemmin tai myöhemmin johtavat oikutteluun. Ranskattaret ovat parhaimmillaan salarakkaana, jolle uhrataan kaikki ylimääräinen aika silmän välttäessä Nyt 2 omaa viimeisintä kulkinetta on ollut vagina-konsernista
Ja kyllä siitä vain uupuu sitä jotain, niin hyvässä kuin pahassa
Juu ja näistä ranskalaisten sähkövioista kun puhutaan niin tuo rellufoorumi tarjoaa kyllä hauskaa viihdettä. Yleisin syy "sähkövikaan" on hapettunut liitos, sulakkeessa, lampu tms. anturin kannassa, maajohdossa.
Kerros lisää. Audiclubon foorumeilla on tullut notkuttua vuosikausia, mutta tuollaiseen tyyppivikaan en ole vielä törmännyt kertaakaan siellä (saatika omassa).Esimerkiksi 4F-kutosaudeista menee "avaimien haistelulaatikko" rikki, halvaannuttaen auton täysin (edes virrat eivät mene päälle, kun auto ei tunnista avaimia) ja integrointitapaan se on kiinteästi pultattu rattiakseliin. Marmoritiskiltä saa uuden rattiakselikokoonpanon ohjauslaatikoineen reilulla tonnilla, käytettynä/muista lähteistä voi löytää halvemmalla. Tähän päälle toki koodaus .
Kerros lisää. Audiclubon foorumeilla on tullut notkuttua vuosikausia, mutta tuollaiseen tyyppivikaan en ole vielä törmännyt kertaakaan siellä (saatika omassa).
Muita kyllä löytyy, esim. karstoittuva kaasuläppä tai jumittavat VNT-ahtimet pikkudieseleissä. Jopa nariseva ohjaus voidaan luetella tyyppiviaksi, mutta tuohon en ole itse törmännyt...
Niinno, kun ne autot on vaan yksilöitä joita toiselle merkille mahtuu enemmän kuin toiselle.Kumma juttu kun mulla on ranskiksissa sähköt pelanneet pääasiassa ongelmitta jo 15v ajan, mutta esimerkiksi lähipiirin VAGineissa on mitä ihmeellisimpiä sähkövikoja, akut tyhjenee, lukot ei pelaa jne.. Hyvä esimerkki on esimerkiksi VAGin sähkötoiminen käsijarru joka tuntuu olevan täysi ongelmapesä, PSAn vastaava toimii taas ongelmitta. Rellusta ei tosin kokemuksia.
No tuota en ehkä tyyppiviaksi noilla lukemilla julistaisi.OT:
A6 ja J518 googleen, niin voi sitten ajella kylmä rinki takapuolessa tästä eteenpäin . Isäukon kutonen on muutamaan kertaan temppuillut tuon kanssa, mutta tavalla tai toisella auto on aina vironnut koomastaan. Tuokin on vaan harvinaisen vittumainen vika, kun halvaannuttaa ajokuntoisen auton täysin, eikä ole olemassa "purkkafiksiä" jolla reissussa tuon sattuessa sen pystyisi korjaamaan.
Mitä pikaisesti nettiautoa selaillut, niin jo 2010-vuosimallin Skoda Octaviaa alkais saamaan melkein tuohon hintaan, 1.4-litraisella TSI-koneella. Netti on pullollaan kauhutarinoita noista TSI-vehkeiden jakoketjun (ja sitä myöten koneen) laukeamisista, mutta onko tuota riskiä jos ketju on vaihdettu/vaihdetaan? Ts. onko ketju nykyisin kuranttia tavaraa? Entäpä onko noissa muita tyypillisiä vikoja tai syitä kiertää koko malli helvetin kaukaa? VW Golffeja ja Mazda kutosia on myös katteltu, mutta Octavia ois esteettisesti miellyttävin.
Mites loppupään Accordit, jos onnistuu bensafarkun löytämään. Ainakin ulkoisesti aika ison näköinen.
Luotettavampi olisi vaikka Ford Focus. Kävisikö se? Mondeo sitten vähän kalliimpi ja isompi. VAG TSI:t jättäisin itse kauppaan. On huonoja tuossa ikäluokassa.Jalon suvun vääjäämättömän jatkumisen johdosta rouva oli sitä mieltä, että nykyinen 24-vuotias Mazda on aika vaihtaa tuoreempaan ja turvallisempaan kulkineeseen. Farkkuhan sen olisi syytä olla, ajoja tulee sen verran vähän (max. 10k vuoteen) että mieluusti bensakone ja alhaiset käyttö- ja ylläpitokustannukset (huollot, vakuutukset, bensat). Budjetiksi ollaan kaavailtu noin kahdeksaa tonnia (8.000€) ja yläikärajaksi kymmenen vee. Eikä ranskiksia, ei missään nimessä.
Mitä pikaisesti nettiautoa selaillut, niin jo 2010-vuosimallin Skoda Octaviaa alkais saamaan melkein tuohon hintaan, 1.4-litraisella TSI-koneella. Netti on pullollaan kauhutarinoita noista TSI-vehkeiden jakoketjun (ja sitä myöten koneen) laukeamisista, mutta onko tuota riskiä jos ketju on vaihdettu/vaihdetaan? Ts. onko ketju nykyisin kuranttia tavaraa? Entäpä onko noissa muita tyypillisiä vikoja tai syitä kiertää koko malli helvetin kaukaa? VW Golffeja ja Mazda kutosia on myös katteltu, mutta Octavia ois esteettisesti miellyttävin.
30keur+ tosin ei suoraan verrannollinen Poloon. Fiestassa on olikohan 7 lisävarustetta valittavana. About kaikki olennainen jo vakiona. Ja osa niistä parin tonnin arvoisia kuten lasikatto ja Performance pack. Ja mukana ei aleja koska alet on siirretty nykyisen hyvitykseen.Huh mikä hinta. Polo GTI maksaa 28 tonnia.
Tosin tossa sulla on varmaan about koko varustelista ruksittuna... Mitäs Fiesta ST kustantaa @Pyrres?
Samaa mieltä. Passeli ajaa, eikä tosiaan ole pikkuauton tuntua negatiivisessa mielessä.Hittolainen, kävin koeajamassa uuden Ford Fiestan.
Ei olis pitänyt, autokuume heräs käsittämättömän vahvana.
Ford Fiesta Titanium 125hv lisävarusteineen lähtisi 25k€....
Uskomattoman hieno ajaa, ei ole pikkuauton tuntua kun kävi pienen lenkin koittamassa.
Niin ja oma toki tulee 5ovisena. Jos miettii ett alet menivät hyvitykseen ja sanottiin että paremman hinnan saat heti jos saan ei halutun ns vanhenevaa koria olevan dieselin pois niin ale on varsin kiva. 29400+pari kolme tonnia varusteita ja siihen talvirenkaat niin ovh:n maksaessa hintaa tulisi kyllä jo.Samaa mieltä. Passeli ajaa, eikä tosiaan ole pikkuauton tuntua negatiivisessa mielessä.
Itse en ole 125hv mallia ajanut. Omasta mielestä ST-Line olisi hienoin ulkonäöltään.
125hv Titanium 21 100€
100hv st-line 19 700€
125hv st-line 3-ovinen 21 200€
100hv Vignale 21 600€
140hv st-line 3-ovinen 22 900€
Fiesta ST 200hv maksaa 28 900€ tai 29 400€ 5-ovisena.
Lataa hinnasto ja esite
Uusi Seat Ibiza 115hv on toinen hyvä ja saattaa olla Ford Fiestaa halvempi. Kannattaa käydä myös Ibiza kokeilemassa ja DSG vaihteet on tosi hyvät.Hittolainen, kävin koeajamassa uuden Ford Fiestan.
Ei olis pitänyt, autokuume heräs käsittämättömän vahvana.
Ford Fiesta Titanium 125hv lisävarusteineen lähtisi 25k€....
Uskomattoman hieno ajaa, ei ole pikkuauton tuntua kun kävi pienen lenkin koittamassa.
Isoin ongelma on totaalisesti romahtava hinta. Nimimerkillä ei enää koskaan Seattia. 24k->14-16k vajaassa kahdessa vuodessa ja 22tkm. Ja kyseessä oli vielä Cupra jossa putoaminen pienempää.Uusi Seat Ibiza 115hv on toinen hyvä ja saattaa olla Ford Fiestaa halvempi. Kannattaa käydä myös Ibiza kokeilemassa ja DSG vaihteet on tosi hyvät.
Ibiza manuaali 18 100€
Automaatti 19 500€
IBIZA 1.5 TSI EVO FR 150hv, 22 200€
Ai Seatissa laskee hinta niin paljon. Toki nuo pikkuautotkin on uudistuneet, ja vanha malli ei enää "ketään kiinnosta" ja siksi hinnat laskee paljon.Isoin ongelma on totaalisesti romahtava hinta. Nimimerkillä ei enää koskaan Seattia. 24k->14-16k vajaassa kahdessa vuodessa ja 22tkm. Ja kyseessä oli vielä Cupra jossa putoaminen pienempää.
Itsellä oli tuo ulkoisesti käytännössä identtinen vuosimalli uudemman kanssa. eli uusi ei ollut muistaakseni vielä tullut mutta oli julkaistu osittain tms. Ja Seatissa ei myöskään alea ollut lähelläkään Fordin tasoa. Mutta toki tuo voi riippua liikkeestä. Sain itse tosiaan pienimmän tarjouksen 14keur muistaakseni hyvityksenä. Totesin sitten että pitäkää tunkkinne ja menin ja ostin Fordin kun alesta sai siirrettyä kivasti vaihdokin arvoon ja alea jäi vielä autoonkin. Ja Fiestasta sain itse melkein samat hyvityksenä mitä maksoin puolitoista vuotta myöhemmin.Ai Seatissa laskee hinta niin paljon. Toki nuo pikkuautotkin on uudistuneet, ja vanha malli ei enää "ketään kiinnosta" ja siksi hinnat laskee paljon.
Jos katsoo vaikka halvimmat automaatit, niin ehkä hinnan lasku on melko maltillista. Ihan sen takia koska mallit on uusia.
Seat Ibiza 115hv automaatti 19 500€
VW Polo 95hv automaaatti 19 900€
Ford Fiesta 100hv automaatti 19 700€
Nuo siis on uudistuneet 2017/2018 samoin Kia Rio ja ilmeisesti myös Toyota Yaris.
Yritän nettiautosta selata käytettyjen Ibizojen hintoja.
Oliko sulla autot siis Ibiza -> Fiesta -> Focus -> uusi Fiesta ST?Itsellä oli tuo ulkoisesti käytännössä identtinen vuosimalli uudemman kanssa. eli uusi ei ollut muistaakseni vielä tullut mutta oli julkaistu osittain tms. Ja Seatissa ei myöskään alea ollut lähelläkään Fordin tasoa. Mutta toki tuo voi riippua liikkeestä. Sain itse tosiaan pienimmän tarjouksen 14keur muistaakseni hyvityksenä. Totesin sitten että pitäkää tunkkinne ja menin ja ostin Fordin kun alesta sai siirrettyä kivasti vaihdokin arvoon ja alea jäi vielä autoonkin. Ja Fiestasta sain itse melkein samat hyvityksenä mitä maksoin puolitoista vuotta myöhemmin.
Nooh, noi moottorivaihtoehdot nyt on tietoisia valintoja volkkarin suunnalta. Poloahan saa 200hp 2.0 TSI:llä tällä hetkellä, pitäs piisata.
Fabia on myös tällä hetkellä aika vanha malli, ja volkkarilla on ollut tapana pihistellä noissa kokoonpanoissa kun mallisto on uudistumassa. Eli uuteen Fabiaan varmaan tulee saataville tehokkaampaa konetta sporttimalliin.
Autot menivät Ibiza Cupra, Fiesta ST, Focus ST, Fiesta ST. Ja ei jää pariin tonttuun alet Fordeissa. Enempi pitäsi tulla. Kaveri maksoi täysin varustellusta St-line 140:stä 24k jotain.Oliko sulla autot siis Ibiza -> Fiesta -> Focus -> uusi Fiesta ST?
Voi olla että Fordiin saa isommat alennukset. Uuteen Fiesta Titanium automaattiinkin sai 2045€ alennusta. En tiedä löytyykö noita ale autoja vielä nettiautosta, vai ovatko jo loppuunmyyty.
Voi olla että Ibizassa ei saa hyvitystä siitä Cuprasta, vaikka kalliimpi onkin uutena. Saattaa olla hyvä ostos käytettynä jos saa edullisesti.
Seat Ibiza automaatti
2011 8000€ 2114€ vuosi
2012 9500€ 2216€ vuosi
2013 10 900€ 2380€ vuosi
2016 15 900€ 3450€ vuosi
2018 22 800€
Takuu taitaa olla 5 vuotta.
Seat Ibiza vaihtoautot
7-8 vuoden elinkaaria näyttää aiemmillakin sukupolvilla olleen, kai ne tuon vielä faceliftaa...Niin, mitä sitten? Volkkarilla tehty päätös että ei tehomyllyä tähän. Ei voi mitään.
Lisäksi toi nykyinen on kyllä aika hiton vanha kikkare jo, varmaan 1-2 vuoden sisään esitellään uusi.
niin että sitä sitten, sarkasmilla heittelin että 10v ja vielä viisikin vuotta sitten oli tosiaan vielä "voimaa tarjolla". Tosin Octavian suhteenhan tilanne on sikäli parantunut viime vuosina, että RS:n saa uusimpana korimallina jo 4x4:näOlihan ne Skodatkin vähän erilaisia vaikka 10 vuotta sitten.
Katsos huvikseen hintaero Vignaleen jos varusteita on ruksittu. Voi saada jopa halvemmalla koska enemmän vakiona. Ja lisänä tietty Vignale setit eli nahkaa siellä nahkaa täällä ja mm omat odotustilat huollossa, oma hotline Fordille jos tulee häikkää jne.Tohon meikän tarjoukseen tulee talvirengassetti aluvanteilla ja kyllähän se lisävarustelista on ruksittu aika täyteen....
Mutta antaas vielä olla, 25k€ on sen verran iso määrä rahaa että pitää nukkua yön yli ennen ostopäätöstä siintä Fiestasta..
Sais vanhasta sen 1500€ sentään romutuspalkkiota.
Fiesta 125hv Titanium 21 100€ +600€ toimitus = 21 700€. Nasta tai kitkarenkaat 1100€ = 22 800€.Tohon meikän tarjoukseen tulee talvirengassetti aluvanteilla ja kyllähän se lisävarustelista on ruksittu aika täyteen....
Mutta antaas vielä olla, 25k€ on sen verran iso määrä rahaa että pitää nukkua yön yli ennen ostopäätöstä siintä Fiestasta..
Sais vanhasta sen 1500€ sentään romutuspalkkiota.
Ihan hyvä alennus. Varusteet on täytyneet tulla lähes ilmaiseksi. Tuossa Fiesta 140hv, 5-ovinen toimituskuluineen. 23 700€ + 600 =24 300€Autot menivät Ibiza Cupra, Fiesta ST, Focus ST, Fiesta ST. Ja ei jää pariin tonttuun alet Fordeissa. Enempi pitäsi tulla. Kaveri maksoi täysin varustellusta St-line 140:stä 24k jotain.
Suosittelen menemään Herttoniemen Laakkoselle, kysyä Tiinaa ja sanomaan terveisiä meikäläiseltä. Tiinan pitäisi tietää jo tuon oman autohistorian perusteella kenestä kyse . Taitaa tosin nyt olla lomalla mutta Turusen Markun kassaa tuli tehtyä myös hyvät kaupat Fiestasta aikanaan.Fiesta 125hv Titanium 21 100€ +600€ toimitus = 21 700€. Nasta tai kitkarenkaat 1100€ = 22 800€.
Kannattaisi tinkiä lisää hintaa Ainakin 1500€ alennus sen 1500€ romutettavan auton lisäksi. Itsellä talvirenkaat oli Ford liikkeen kautta 1390€, mutta kun haki ihan samat renkaat paineanturein suoraan Ford huollon kautta, niin hinta oli siellä 1090€. Ford huolto asentaa kai jotain muitakin lisävarusteita, eli lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen.
Jotenkin tinkimällä kaupat kannattaisi tehdä. Vertailla vaikka siihen Seatiin ja miettiä että tarvitseeko esim automaattia? Seatin tai VW:n automaatti voi olla Fordin automaattia parempi.
Ford myynnistä tinkaamaan vaikka parempaa varustetasoa samaan hintaan?
125hv titanium 21 100€
125hv st-line 5-ovinen 22 000€
125hv vignale 24 000€
Esim tuo st-line samaan hintaan toisi 900€ alennuksen hintaan.
Ihan hyvä alennus. Varusteet on täytyneet tulla lähes ilmaiseksi. Tuossa Fiesta 140hv, 5-ovinen toimituskuluineen. 23 700€ + 600 =24 300€
Fiesta 125hv Titanium 21 100€ +600€ toimitus = 21 700€. Nasta tai kitkarenkaat 1100€ = 22 800€.
Kannattaisi tinkiä lisää hintaa Ainakin 1500€ alennus sen 1500€ romutettavan auton lisäksi. Itsellä talvirenkaat oli Ford liikkeen kautta 1390€, mutta kun haki ihan samat renkaat paineanturein suoraan Ford huollon kautta, niin hinta oli siellä 1090€. Ford huolto asentaa kai jotain muitakin lisävarusteita, eli lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen.
Jotenkin tinkimällä kaupat kannattaisi tehdä. Vertailla vaikka siihen Seatiin ja miettiä että tarvitseeko esim automaattia? Seatin tai VW:n automaatti voi olla Fordin automaattia parempi.
Ford myynnistä tinkaamaan vaikka parempaa varustetasoa samaan hintaan?
125hv titanium 21 100€
125hv st-line 5-ovinen 22 000€
125hv vignale 24 000€
Esim tuo st-line samaan hintaan toisi 900€ alennuksen hintaan.
Ihan hyvä alennus. Varusteet on täytyneet tulla lähes ilmaiseksi. Tuossa Fiesta 140hv, 5-ovinen toimituskuluineen. 23 700€ + 600 =24 300€
Uusi Skoda Fabia facelift on siitä huono, että käyttää vielä vanhaa pohjalevyä. Se uusin pohjalevy on Seat Ibiza ja VW Polo autoissa.Fabiasta tulee syksyllä myyntiin facelift, tosin ulkoisesti muutokset ovat minimaalisia. Mitään RS-henkistä moottoria ei ole lupailtu.
Pelko pois, Škoda Fabia uudistuu sangen miedosti!
Fabia ei tiettävästi käytä samaa uutta pohjalevyä kuin Ibiza.
Tavaratila on varsin pieni se on myönnettävä, etenkin Fokkerin ja muiden isompikonttisten tiloihin tottuneena. MUTTA vastaavasti takana mahtuu oikeasti istumaan. Viimeksi eilen olin Fiesta Vignalen takapenkillä kun etupenkki oli normaalissa asennossa ja mahduin ihan nätisti ja tilaa jäi penkin ja polvien väliin ja sai istua rennosti. Mahdun myös kerrankin istumaan ns itseni takana penkki siinä asennossa jossa ajan ja olen pitkäkoipinen 180cm pätkä. Jotain mitä esim MK7 Fiesta ei pystynyt tarjoamaan.En hirttäytyisi tuohon Fabian pohjalevyyn. Esim. uusi Fiesta muistaakseni käyttää samaa pohjalevyä kuin vanhakin, tosin tavaratila onkin sitten ilmeisesti kokoluokan pienimmästä päästä. Fabiassa on hintaansa nähden erinomainen varustelutaso. Poloa ei saa 110-hevosvoimaisella moottorilla ja kaikki eivät välttämättä halua Seattia jälleenmyyntiarvon takia.
Fabiassa on mielestäni erinomaista kun tulee adaptiivinen vakkari kohtuu hintaisessa paketissa. Ei ole kaikissa kalliimmiissakaan ennen kuin lyö monta tonnia lisävarusteisiin.En hirttäytyisi tuohon Fabian pohjalevyyn. Esim. uusi Fiesta muistaakseni käyttää samaa pohjalevyä kuin vanhakin, tosin tavaratila onkin sitten ilmeisesti kokoluokan pienimmästä päästä. Fabiassa on hintaansa nähden erinomainen varustelutaso. Poloa ei saa 110-hevosvoimaisella moottorilla ja kaikki eivät välttämättä halua Seattia jälleenmyyntiarvon takia.