Mikä auto minulle?

Liittynyt
04.04.2019
Viestejä
3
Railissa on lamellikytkimellä toteutettu neliveto, jos joutuu kovasti antamaan hangessa tms runtua niin alkaa haisemaan,mutta ei kertaakaan ole heittäny pelaamasta, entisellä t31 korisella ja 2.5 bensa koneisella tuli jonku kerran möyrittyä, oikeinki hyvä kitumaasturi. Onhan nuissa olla parhaassa päästä tuo neliveto citymaasturi kategoriassa.
Eka korisissa sorentoissa on taka-akaseleita ruostunu ja on ollu korjaus kampanjoita joten se kannattaa tarkistaa. Tais olla että ex eli parhaiten varustellussa on jatkuva neliveto mahdollisuus ja karvalakissa vain taka tahi neliveto.
Sorentohan on siis ihan oikea maastoauto, ja se kannattaa ottaa huomioon. Jatkuvaa nelivetoa ei kovin monesta löytynyt. Jokaisessa mallissa on kuitenkin laadukas kitkalukko perässä, joka auttaa talvella tavavedolla ajoa. Myös nelivedon voi ihan hyvin kytkeä päälle jos epäilee että on liukasta, ei mitään ongelmaa. Neliveto ja alennusvaihteisto päällä kulkee sellaisiin paikkohin jolla ei ole muulla kun grand chrerokeella tai land cruicerilla asiaa.

LX mallit on aika huonosti varusteltuja, mutta EX mallit kaikilla varusteilla, tai sitten EX Pro's Business malleista löytyy jo varusteita että ei ihan heti käy tylsäksi.

Itsellä taka akseli kestänyt nyt 16 vuotta ja 275 000km. Hyvässä kunnossa näyttää olevan. Yleinen ruostumispaikka on kuitenkin selkeästi nähtävissä, ja sen voi helposti tarkistaa.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
229
Sorentohan on siis ihan oikea maastoauto, ja se kannattaa ottaa huomioon. Jatkuvaa nelivetoa ei kovin monesta löytynyt. Jokaisessa mallissa on kuitenkin laadukas kitkalukko perässä, joka auttaa talvella tavavedolla ajoa. Myös nelivedon voi ihan hyvin kytkeä päälle jos epäilee että on liukasta, ei mitään ongelmaa. Neliveto ja alennusvaihteisto päällä kulkee sellaisiin paikkohin jolla ei ole muulla kun grand chrerokeella tai land cruicerilla asiaa.

LX mallit on aika huonosti varusteltuja, mutta EX mallit kaikilla varusteilla, tai sitten EX Pro's Business malleista löytyy jo varusteita että ei ihan heti käy tylsäksi.

Itsellä taka akseli kestänyt nyt 16 vuotta ja 275 000km. Hyvässä kunnossa näyttää olevan. Yleinen ruostumispaikka on kuitenkin selkeästi nähtävissä, ja sen voi helposti tarkistaa.
Juu, kyllähän se sorento ihan maasturi on eikä pelkkä citymaasturi. Ei ainakaan itelle tuo takavetosena ajaminen haittais yhtään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
590
Työmatka-ajo alkaa syksyllä, päivässä 160km, vuodessa noin 32000km työmatka-ajoa ja siihen omat ajot vielä päälle niin puhutaan 40-45 tkm vuodessa. Tätä kestää ainakin 2.5v ajan eli autolle tulee lähemmäs 150tkm ajoa tuossa ajassa. Mietin että minkähänlaisen ajokin sitä nyt oikein ostaisi. Nykyinen BMW 320i 2L bensa kuluttaa motariajossa jota koko työmatka on ainakin sen 7-7.5L/100km.

Olen miettinyt että joko pitäisin tuon oman auton tai sitten vaihtoehtoina ollut BMW 530d farkku jolla kulutus olisi varmaan motarilla siihen 5l/100km pintaan tai sitten Skoda Enyaq jos saisi vielä ennen syksyä muutettua paikkaan jossa olisi latausmahdollisuus kotona. Enyaqissa ja sähköautoissa yleensä kiinnostaisi halvat kilometrit sähköllä, mutta toisaalta mietin että onko arvosta jäljellä enää mitään parin vuoden päästä kun rullattu onkin kohta 150tkm. Tuollainen 5-sarjan BMW farmarina olisi taas polttiksena ainakin vähän pihimpi, ja kun ajoa on päivittäin 160km motaria edes takaisin niin arvostaisin sellaista hiljaista, junan raiteilla menoa että se työmatka olisi mahdollisimman rauhallinen ja zen.

Mitä vaihtoehtoja itse punnitsisitte ja tekisitte vastaavassa tilanteessa? Budjetti dieselpolttiksen kanssa olisi yhteensä noin 30 t€, sähköautoon tarvitsisi mennä sitten hattu kourassa pankkiin varmaankin.
Ehdottomat vaatimukset autolle on tila tulevalle perheenlisäykselle, adaptiivinen vakkari, kunnon penkit ja mielellään vähän paremmat kaiuttimet. Neliveto myös jos polttiksesta kyse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 108
Mitä autolle tapahtuu sitten kun 2,5v on kulunut ja paljon nykyisellä bensa-bemarilla on ajettu? Jos ajot menee 2,5v jälkeen lähemmäs nollaa, niin sitten kannattaa miettiä ja laskeskella tarkemmin, voisit ajaa nykyisen bensa-auton ns. paaliin asti ja ostaa sitten jotain uutta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 664
Saatko ladattua työpaikalla vai onko työsi liikkuvaa? Koska kotona/työpaikalla latausmahdollisuus olis ihan bueno, vaikka Nissan Leaf vähän käytettynä.

Harkitsisin hyvin tarkkaan ostaako enää polttista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
590
2.5v jälkeen työmatka-ajot vaihtuu ainakin 3.5v ajaksi noin 40km päivään eli dramaattinen lasku. Nykyisellä 2015 autolla on nyt ajettu 130tkm, vielä siitä jotain vaihdossa saisi, 2.5v jälkeen kun mittarissa on lähemmäs 300tkm niin ei varmaan paljoa mitään. Sähköautolle ei taida olla työpaikallaan latausmahdollisuutta, kanta-hämeen keskussairaala eikä ainakaan nopealla googlauksella löydy mitään.

Ei tietenkään uutta polttista, nuo BMW 530d:t mitä olen katsellut on ollut myös sellaisia 100-150tkm ajettuja, mutta enemmän nuo moottorit ja autot kestävät kulutusta mielestäni kuin pieni bensakone.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 845
Jos kerran se työmatka on motaria koko pätkä niin älä sit ainakaan mitään pieniakkuista vehjettä ota. Hyundai/Kia akselilta varmaan löytyisi Ioniq 5 ja EV6 nopeasti käyttöön. Molemmissa ei jääne matkustamon tiloista kiinni, mutta takatila on matala. Toisaalta tila on syvä eli rattaat kyllä menee sinne helposti ja kuomun saa pois. Joka tapauksessa taitaa olla niin, että sähköllä kulutuksen kautta syntyvä säästö on < 10 k€, joten vähemmin tappion pääset jatkamalla nykyisellä. Tai vaihdat nykyisen johonkin 5-6 l/100 km vievään dieselversioon.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
614
Saatko ladattua työpaikalla vai onko työsi liikkuvaa? Koska kotona/työpaikalla latausmahdollisuus olis ihan bueno, vaikka Nissan Leaf vähän käytettynä.

Harkitsisin hyvin tarkkaan ostaako enää polttista.
Motariajoon toivottua mukavuutta ja hyviä penkkejä Leafista turha etsiä jos verrokkina on nykyinen 3- saati 5-sarjan BMW.

Itsellä farkku 320dx kesärajoituksilla omalla kaasujalalla HKI-TKU motarilla @133 menee noin 5.6 l/100km. Talvirajoituksilla nätisti ajaen menee 4.5 l/100km tuntumaan. Joten voi uskoa ettei 530d painavampana ja isompi koneisena ihan viiteen litraan ainakaan kesällä mene.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 845
Pösön koneella 2.0 pärjäs motarilla tarpeeksi raskaalla kaasujalalla ihan yhtä hyvin kuin pienempi 1.6. Kaupungissa eroa sit tuli, kun 1.6:n kulutus tippui eri suhteessa.

Oma itsenäiseen myyntiin ja jos menee, niin sit ostat sopivan kiisselin tilalle? Mieluusti ehkä sen verran rullatun, että ekat isot rempat on jo tehty. Tai voihan niitä jo vuoden päästä enemmän rullattuja isoja sähkiksiäkin tulla tarjolle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
590
Oma itsenäiseen myyntiin ja jos menee, niin sit ostat sopivan kiisselin tilalle? Mieluusti ehkä sen verran rullatun, että ekat isot rempat on jo tehty. Tai voihan niitä jo vuoden päästä enemmän rullattuja isoja sähkiksiäkin tulla tarjolle.
Jotain tälläistä olen miettinyt nyt ensisijaisesti, mutta kyllähän tuossa kuumottaa jo tuo diiselin hintakin ja jälleenmyyntitilanne sitten muutaman vuoden päästä. Nyt kun investoisi kunnon sähkikseen niin sillä voisi ajella sitten vaikka kuinka pitkään, toisaalta eipä nuo nykyiset isot 50t€ maksavat sähköautot ole kyllä läheskään niin preemiumin tuntuisia ajella kuin nuo saksalaiset.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
614
Jotain tälläistä olen miettinyt nyt ensisijaisesti, mutta kyllähän tuossa kuumottaa jo tuo diiselin hintakin ja jälleenmyyntitilanne sitten muutaman vuoden päästä. Nyt kun investoisi kunnon sähkikseen niin sillä voisi ajella sitten vaikka kuinka pitkään, toisaalta eipä nuo nykyiset isot 50t€ maksavat sähköautot ole kyllä läheskään niin preemiumin tuntuisia ajella kuin nuo saksalaiset.
Saksasta ensimmäiset i4 löytyy myynnissä mobilesta. Ei kyllä 50t€ riitä mutta laatu ja tuntuma ehkä sakuihin tottuneelle riittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 845
Mersun sähkisten tarjonnan ehkä kävisin katsomassa myös. EQA toki voi olla hieman pieni ja muissa hinta alkaa kirjoittaa häiritsevän isoja lukemia. Ioniq 5 kannattaa käydä vilkaisemassa premium-versiona, siinäkin on puutteensa, mutta fiiliksen puolelta huomattavasti enemmän premiumin suuntaa kuin nuo pirkka-volkkarit, joiden sisustat on tehty taskulaskin kädessä. Audin versiota id.4:sta en ole nähnyt, se lienee paras olemukseltaan.

e: Kyllähän se sähkis järkevin olisi jo tässä kohtaa, jos pitkään aikoo pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.04.2020
Viestejä
1
Autokuume vaivaa ja rahaa on rajallisesti, tai sanotaanko, että halua käyttää rahaa.
  • Arviolta reilut 20 000 km/vuosi tämän ja seuraavan vuoden aikana
  • Ajot yli 95% maantiellä (pääasiassa kanta- ja valtateillä) pidempää pätkää (50-500 km), kaupunkiajoa ei juuri tule.
  • Ei tarvetta matkustajapaikoille, ajan yksin.
  • Varusteista ajonvakautus ja ilmastointi pakolliset, vakkarikin ois kiva. Vaihteistolla ei niin väliä.
  • Pienet käyttökulut mielellään ja matala maantiekulutus. Itse en osaa rempata, joten luotettavuuskin olisi plussaa....
  • Budjetti alle 6000€
Nykyinen bensa-Toyota vie polttoainetta ehkä vähän liikaa (6,5-7l/100) ja toisaalta ei ole se mukavin matkakumppani maantieajossa, kun kierrokset 1,6-litraisella bensakoneella 5-vaihteisessa autossa nousevat satasen alueella sakkorajaa nuollessa sinne 3200rpm tienoille... Ajettavuudessakin on omat puutteensa, mutta niiden kanssa voi elää, kun halua panostaa rahallisesti ei niin hirveästi ole.

Joku vanha diesel-Volvo? Uudempi pakuksi rekattu Fiesta Van tai Corsa Van (mutta lähteekö noilla järki maantiellä)? Toyotan diesel-koneista olen kuullut huonoa, vaikka merkki ihan OK. Joku VW:n 1.9-litrainen TDI (mikä?)?

Järkevintähän olisi varmaan ostaa Peltorit tai laittaa radiota kovemmalle ja jatkaa Toyotaan bensan tankkaamista (ja vähentää ajoja), mutta ei kai tämä autoilu kauhean järkevää puuhaa ole muutenkaan.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
893
Autokuume vaivaa ja rahaa on rajallisesti, tai sanotaanko, että halua käyttää rahaa.
  • Arviolta reilut 20 000 km/vuosi tämän ja seuraavan vuoden aikana
  • Ajot yli 95% maantiellä (pääasiassa kanta- ja valtateillä) pidempää pätkää (50-500 km), kaupunkiajoa ei juuri tule.
  • Ei tarvetta matkustajapaikoille, ajan yksin.
  • Varusteista ajonvakautus ja ilmastointi pakolliset, vakkarikin ois kiva. Vaihteistolla ei niin väliä.
  • Pienet käyttökulut mielellään ja matala maantiekulutus. Itse en osaa rempata, joten luotettavuuskin olisi plussaa....
  • Budjetti alle 6000€
Nykyinen bensa-Toyota vie polttoainetta ehkä vähän liikaa (6,5-7l/100) ja toisaalta ei ole se mukavin matkakumppani maantieajossa, kun kierrokset 1,6-litraisella bensakoneella 5-vaihteisessa autossa nousevat satasen alueella sakkorajaa nuollessa sinne 3200rpm tienoille... Ajettavuudessakin on omat puutteensa, mutta niiden kanssa voi elää, kun halua panostaa rahallisesti ei niin hirveästi ole.

Joku vanha diesel-Volvo? Uudempi pakuksi rekattu Fiesta Van tai Corsa Van (mutta lähteekö noilla järki maantiellä)? Toyotan diesel-koneista olen kuullut huonoa, vaikka merkki ihan OK. Joku VW:n 1.9-litrainen TDI (mikä?)?

Järkevintähän olisi varmaan ostaa Peltorit tai laittaa radiota kovemmalle ja jatkaa Toyotaan bensan tankkaamista (ja vähentää ajoja), mutta ei kai tämä autoilu kauhean järkevää puuhaa ole muutenkaan.
itse ajelin vuoden Kia Riolla jossa 1.4 crdi kone, pitkää matkaa, erinomainen auto hintaisekseen. Luotettava, melko pihi, noin 5l meni keskimäärin. Ison auton tuntua, hiljainen kitkoilla, 6 lovinen laatikko. Tämän saa myös muutettua pakuksi jos haluaa verot pienemmäksi. Hyvä vaihtoehto Fiestalle tai Corsalle, väittäisin, että Corsaa parempi ja varustelussa menee Fiestankin ohi. Kun ostat EX:n premium pack:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
35
tänään tuli haettua Golf GTE 2020 ... varustelu oli pikkuinen pettymys kun ei listaa ollut kunnollista mitä autossa on, noh huomenna liikkeeseen kyselemään josko sais jälkiasennuksilla lisää optioita :D mutta 320km jälkeen ihan hyvältä tuntui, sai jopa tuolla matkalla ajettua 60/40 bensa/sähkö tasapainon .. nyt sitten kun kotosalla on ja ajeleen vaan lyhyitä ajoja niin sähköpuoli testiin, näyttää tällä hetkellä että ois vajaa 50km ja latausaikaa näyttää 20min jälellä et saattaapi ihan sen max rangen saada, nopeesti se hiipuu ei siinä jos on päällä kaikenmaailman vempaimia.
 

null

Tukijäsen
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 056
Onkohan toi sama moottori, mitä on ollut 4 koppaisessa golffissa? Vai onko noitakin useita variaatioita.

Anyway, ainakin se yksilö millä ajelin jonkun aikaa, söi öljyä aika reippaasti ja lopuksi pullautti kampiakselin taka stefan ulos :dead:

Eli kannattaa ainakin katsoa hieman sen huohottimen päälle.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
752
Noilla kilometreillä tarkistelisin alustan kuntoa ja onko nesteitä vaihdettu voimansiirtoon. Ainakin joissakin noissa 7-vaihteisissa laatikoissa on tyyppivikaa (ei ole vakava), kattoisin onko korjattu. Minähän näistä en oikeasti tiedä yhtään mitään, olen vain kaverilta kuullut muutaman jutun. Yleensä juuri siinä 200 000km+ alkaa alustan osien vaihtojumppa.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
946
Etupään voimansiirroissa on ollut ongelmia ja siihen päälle om651 moottorin tunnetut jakopääongelmat. Toki jos mitään erikoista ei koeajolla kuulu tai tunnu niin miksipäs ei. Kannattaa tosiaan käydä kokeilemassa, itselleni en löytänyt oikein mitenkään sopivaa ajoasentoa tuollaisessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
477
Hakusessa olis vanhan manuaali etuvedon tilalle automaatti nelivedolla, hinta max 20 000 euroa. Onko täällä kellään kokemuksia näistä w204 mersuista? Mitä kannattaa huomioida ja mihin kannattaa näiden kanssa varautua, kuulemma dieselit ainakin luotettavia..
Tälläinen sattu vastaan nettiatuossa ja kiinnostas kovasti: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/12604204
Reilu 100tkm tullut ajettua nyt vastaavalla (250tkm mittarissa) ja edelleen käytössä, tosin takaveto. Hyvä auto ollut kyllä kaikinpuolin omasta mielestä.
Rattilukon moottori kannattaa vaihtaa heti jos yhtään oireilee. Noilla kilsoilla ihan varmasti alkaa mennä niveliä, iskareita ja kaikkea muuta liikkuvaa, ei sille oikeen minkään voi.
Jos itse olisin ostamassa, niin kyllä noilla kilsoilla pitäis olla jotain paperia, että käytännössä kaikki nesteet on joskus vaihdettu. Sitten vaihtaisin vielä itse heti ainakin lootan öljyt. Senkin toimintaa on nyt talvella tosi hyvä testata, pyytää vaikka koeajoon kylmänä pihalta niin kaikki pahin tökkiminen tulee kyllä vastaan heti.
Jakoketjua en pelkää. Sen todennäköisesti kuulee jos alkaa käydä pitkäksi, kun lyö kylmänä käyntiin ja sen pystyy vaihtamaan yläkautta erikoistyökaluilla.

Ehkä vähän ylihintainen tuo kyseinen yksilö vaikka neliveto onkin. Tosin nyt on kaikki autot kalliita...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 845
Sähköauton hankinta alkaa olemaan kesään mennessä edessä. Loppusuoralla alkaa olemaan käytettynä joko ID.3 Max -varustelulla (koska kaikenlaiset turhat HUD:t sun muut kiinnostaa nörttiä) tai Tesla Model 3. Hintaluokkakin on samaa tasoa, noin 45k. Kallista lystiä näinä päivinä, mutta minkäs teet.

Mitäs tässä valinnassa olisi hyvä ottaa huomioon, kun ajo tulee olemaan noin 400km viikossa työmatkaa (100 km per suunta, kesät ja talvet, pk-seutu) ja siihen päälle pidemmät kesälomat ja viikottaiset kauppareissut? Lataus kotona onnistuu.

EDIT: Ei tarvitse kuskata kakaroita, lapsettoman pariskunnan käyttöön tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 845
Jos meinaat ajaa kesät talvet edestakaisin lataamatta, niin tarvitset isompiakkuisen (77) version. Toki jos hyväksyt, että jossain tilanteessa harvoin voi joutua laturille, niin pienempikin ok. Suurimman osan ajasta menee heittämällä kotona ladaten. Käys katsomassa paremmin varusteltu cubra born malli, saat uuden ”maxin” ja vähän muutakin herkkua. Ei tainnut kyllä olla isompaa akkua vielä. Ratin ”napit” kannattaa kokeilla, joillekin ihan riittävä syy kiertää id-sarja sisaruksineen kaukaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 845
Jos meinaat ajaa kesät talvet edestakaisin lataamatta, niin tarvitset isompiakkuisen (77) version.
Tämähän harmillinen tieto, oletin, että tuo 58KWh riittäisi juuri sopivasti 200 km matkalle kelillä kuin kelillä. Onko näistä missään luettavissa worst case scenario -tyyppisiä matkalukemia?
Käys katsomassa paremmin varusteltu cubra born malli, saat uuden ”maxin” ja vähän muutakin herkkua.
Kiitoksia vinkistä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 845
Tämähän harmillinen tieto, oletin, että tuo 58KWh riittäisi juuri sopivasti 200 km matkalle kelillä kuin kelillä. Onko näistä missään luettavissa worst case scenario -tyyppisiä matkalukemia?
Kyllä se suurimmaksi osaa ajasta riittää ja jos on hitaampaakin ajoa vaikka 1/4 matkasta niin helpottaa. Takuuta ei voi antaa, kabiini 2x päivässä kylmästä lämpimäksi kovassa pakkasessa voi olla haasteellinen tapaus. Jos latausmahdollisuus matkalla on tarjolla, niin tuskin kovin montaa kertaa etelän vesitalvessa täytyy pysähtyä lataamaan. Ja latausta ei tietysti tarvitse tehdä kuin se 10-15min pikalaturilla, että riittää kotiin. Latauspaikan tulisi olla sellaisella etäisyydellä, että akku on jo reilusti alle 50%. Ainakin siis jos haluaa minimoida latausajan ja -kustannuksen (jos aikaperustainen lataus).
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
99
Onkohan mm. Corollalle mitään sopivaa, parempaa vastinetta, jos haussa on pieni kulutus ja pienet käyttökulut? Sillä oletuksella, että tuosta pienempää kinneriä ei enää varmaan kehtaa hankkia.

Kävin ajamassa 2.0L Corollaa ja tuo tuntui ns. riittävältä. Sisältää kaikki lisävarusteet, mitä itse tahdon. Esim. adapt. vakkari, sähköluukku, avaimeton käynti, ratinlämmitin, AndroidAuto / CarPlay jne. ja 2022 vuosimalliin saa jopa adaptiiviset matrix-ledit (tai millä ovatkaan brändänneet ne).

Nykyinen kulkine on B8,5 allroad (edit: siis TDI), joten sikäli tiedossa olisi "pieni" pudotus ajomukavuudessa. Tehoiltaan tuo Toytan 2.0L laite oli vallan riittävä; eihän nykyisessäkään ole kuin 140kW ja painoa reilusti enemmän. Nykyisillä ajoilla Webastolla A4 kulutus 7,36/100km näin talvella lähialueilla pyöriessä, joten tästä on "helppo" pudottaa kuluja, kun ei tarvitse olla välttämättä saman kokoluokan laitos.

Mukavuudeltaan joku Octavia? voisi antaa enemmän, mutta ihan pienen kulutuseron takia ei kannata vaihtaa. Corollalla pääsin 5,3L/100km kulutukseen sekalaisessa koeajossa pienessä pakkasessa kylmästä lähtiessä. Mietin myös esim. BMW:n 330e, mutta G-korimalli maksaa aivan älyttömästi ja latausmahdollisuutta ei vielä ole, eikä varsinaisesti tiedossakaan sen saamista taloyhtiöön.

Joku RAV4:n uusin korimalli nelikkona olisi varmaan täydellinen, mutta hintaa taitaa olla tehdastakuullisilla vehkeillä yli 40 tonnia (koska kilometrit noissa halvimmissa yli 100tkm).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
223
Ocun plugarilla voi päästä lyhyttä pätkää pienemmällä, jos on kotona latausmahdollisuus. Style varusteilla Octaviassa on jo vakiona kohtuu hyvä varustelu, mutta Corolla on hankintahinnaltaan todnäk aina halvempi.

Mukavahan uusi Octavia on, mutta ei Corollakaan nykyään mikään pöllömpi ole arvostelijoiden mukaan - ehkä vähän muovisempi. En ole itse uudessa Corollassa istunut, ois ihan mielenkiintoista käydä kopaisemassa.

Ehkä yksi missä Octavia ja muut VAG-konsernin sisarmallit ovat japskeihin verratuna parempia on mittaristo ja infontainmet. Jouhevampia käyttää ja informatiivisia, mutta näissä uusissa on softa-glitchejä aika paljon. Parannuksia on päivitysten myötä tullut, mutta parannettavaa on edelleen. Kannattaa käydä vagarena-sivustolla lukemassa kokemuksia autosta.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
752
Uudessa Octaviassa ei kyllä ole mitään mukavaa. Rämisevä ja koliseva kasa paskaa se on. Mikään ei toimi. Tietokone ei toimi, ovien lukitus ei toimi kahvasta, valot ei toimineet uutena ja olivat suunnattu taivaisiin (eikä niitä voinut kuulemma säätää, ennenkuin about 10kk oston jälkeen vasta onnistui), vaihteisto on aivan paska jos ei aja sportilla (aina pitää liian isoa vaihdetta päällä ja vaihteet eivät kytkeydy välillä päälle, vaikka kuinka olet varmasti pysäyttänyt auton sekä painat voimalla jarrua), alusta on vaarallisen löysä leija, eli auto ei kulje suoraan pienessä sivutuulessa alkuunkaan. Saa tosissaan paimentaa kahdella kädellä. Alusta on myös pintakova. Automaatti-ilmastointi on aivan surkea, koska keskiventtiileistä ei automaattisesti tule yhtään lämmintä, vaikka suljet ne, niin sieltä käy pakkasella veto suoraan oikeaan käteen. Pitää laittaa erikseen tämä "lämpimät kädet" - "älymoodi" päälle, voi jeesus mitenkä idioottimainen ratkaisu. Oikeissa autoissa on lämmin eikä käy veto, eikä mene ikkunat huuruun. Kyllä, ilmastoinnin puhallus on asetettu intensiiviseen nopeuteen ja automaatio on päällä. Auto on noin vuoden vanha.

Ratti ei lämpeä pakkasellakaan automaattisesti, eikä penkit, eikä peilit. Kaikki pitää itse laittaa päälle.

Missään autossa ei ole näin surkeita stereoita tullut vastaan samassa hintaluokassa.

Kaasupoljin haraa edelleen vastaan, vaikka jo yli vuosi ajettu.

Niin ja pesunestettä menee järkyttävät määrät, koska about joka toisella kerralla auto ruutaa valoille hirveän määrän pesunestettä kun vedät vivusta.
 

null

Tukijäsen
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 056
Uudessa Octaviassa ei kyllä ole mitään mukavaa. Rämisevä ja koliseva kasa paskaa se on. Mikään ei toimi. Tietokone ei toimi, ovien lukitus ei toimi kahvasta, valot ei toimineet uutena ja olivat suunnattu taivaisiin (eikä niitä voinut kuulemma säätää, ennenkuin about 10kk oston jälkeen vasta onnistui), vaihteisto on aivan paska jos ei aja sportilla (aina pitää liian isoa vaihdetta päällä ja vaihteet eivät kytkeydy välillä päälle, vaikka kuinka olet varmasti pysäyttänyt auton sekä painat voimalla jarrua), alusta on vaarallisen löysä leija, eli auto ei kulje suoraan pienessä sivutuulessa alkuunkaan. Saa tosissaan paimentaa kahdella kädellä. Alusta on myös pintakova. Automaatti-ilmastointi on aivan surkea, koska keskiventtiileistä ei automaattisesti tule yhtään lämmintä, vaikka suljet ne, niin sieltä käy pakkasella veto suoraan oikeaan käteen. Pitää laittaa erikseen tämä "lämpimät kädet" - "älymoodi" päälle, voi jeesus mitenkä idioottimainen ratkaisu. Oikeissa autoissa on lämmin eikä käy veto, eikä mene ikkunat huuruun. Kyllä, ilmastoinnin puhallus on asetettu intensiiviseen nopeuteen ja automaatio on päällä. Auto on noin vuoden vanha.

Ratti ei lämpeä pakkasellakaan automaattisesti, eikä penkit, eikä peilit. Kaikki pitää itse laittaa päälle.

Missään autossa ei ole näin surkeita stereoita tullut vastaan samassa hintaluokassa.

Kaasupoljin haraa edelleen vastaan, vaikka jo yli vuosi ajettu.

Niin ja pesunestettä menee järkyttävät määrät, koska about joka toisella kerralla auto ruutaa valoille hirveän määrän pesunestettä kun vedät vivusta.
Upea peli :rofl2:
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
154 326
Viestejä
2 913 158
Jäsenet
55 230
Uusin jäsen
Samjuzi

Hinta.fi

Ylös Bottom