Eikä tuohonkaan voi sokeasti luottaa. Äkkiä kertovat mitä kaikkea "pitäisi" vaihtaa mutta oikeasti vaihtotarvetta ei vielä ole. Niin paljon kuullut tuollaista kun joku vienyt auton huoltoon mutta sieltä tuleekin huollon lisäksi lista mitä pitäisi vaihtaa ja asiakas sokeana luottaa.Joo, korjauksia on ehdottomasti tiedossa. Harmi vain kun ei ole sitä kristallipalloa että laukeeko jotain isoa vai selvitäänkö kuluvien osien vaihtamisella, niinkuin tähän asti? Nyt oli tammikuussa ensimmäinen kerta kun ei mennyt auto leimasta läpi. Vaihteeksi oli taas taka-akselin laakerissa liikaa klappia, ja etuiskunvaimentimen jousi poikki. Ei isoja hommia, mutta kuitenkin…
Ajattelin että nyt vien kerrankin auton pajalle ja samaan rahaan kysyn että tekisivät autolle ns. kuntoarvion että mikä näyttää miltäkin ja jos havaitsevat jotakin mitä oma silmä tai korva ei osaa etsiä. Harakoille meni sekin yritys. ”Vaikeeta on, vaikeeta on. Ei meillä oikein semmosia oo tapana tehdä. 200.000km huoltoon kuuluu että tarkistetaan nesteet ja vaihdetaan öljyt ja suodatin.” Aivan, ne nyt taipuu tosiaan omin hartiavoiminkin. Tuntuu että nykyään toi auton huoltaminenkin on erinäisissä paikoissa vain sellaista että luetaan valmistajan manuaalista mitä milloinkin tehdään, eikä autoihin ns. perehdytä.
Hitto että arvostaisin sellaista huoltoliikettä joka tarttuisi heti toimeen että ”Jees, toi vuosimalli ja toi merkki. Tällaisissä autoissa ollaan tällaisia vikoja havaittu niin tsekataan ja kuulostellaan että missä tämän kanssa mennään. Valmistusvikoina myöskin näitä ja näitä tullut vastaan niin kurkataan että tarviiko lähteä toimenpiteisiin”.