- Liittynyt
- 07.07.2021
- Viestejä
- 1 841
Ihan totta, kuvittelen kuitenkin, että tuossa tarkoitetaan mahdollisesti tilannetta, jossa on oikeasti ruuhkaa ja ajokaistat on ihan täynnä eteen ja taaksepäin, silloin siinä voi ketään häiritsemättä aavistuksen nostaa kaasua ja tehdä siihen eteensä pienen reiän johon pääsee siististi liittymään. Tässäkin on tärkeää vaan oikea ajoitus, silloin se liike (hidastaminen) voi olla hyvin pieni ja nopea liike joka on muille takana tulijoille huomaamaton, se pitää myös osua sille liittyjälle oikealle kohdalle.Muuten hyvä artikkeli, mutta "Niemi toisaalta kannustaa moottoritiellä ajavaa ottamaan jalan pois kaasulta hetkeksi, jolloin auto luonnostaan hidastuu. Tällöin kiihdytyskaistalta tulevan on mukavampi tulla moottoritielle."
Ainoa oikea tapa on pitää oma ajonopeus samana ts. reagoimatta mitenkään liittyvään ajoneuvoon. Liittyminen puolestaan kannataa aina tehdä toisen auton TAAKSE, ei eteen. Tällöin tuollainen kaasun nostaminen hankaloittaa huomattavasti oikeaoppista liittymistä. On tullut monta kertaa vastaan liittyjänä tilanne, jossa olen jäänyt hieman odottelemaan päätietä ajavaa, joka on päättänytkin alkaa jarruttelemaan "antaen tilaa".
Kehä/kaupunkiajoon tottuneilta tuo tulee yleensä ihan luonnollisesti.