- Liittynyt
- 05.08.2021
- Viestejä
- 1 103
Ei vaan tärkeintä on, että jokainen käyttää tuon tienpätkän kiihdyttämiseen, se on sen nimikin. Jos tuossa ensimmäinen auto hissuttelee ja seuraavat x autoa hidastavat odottamaan turvavälin syntymistä seuraus on yksinkertaisesti edellisen risteyksen tukkeutuminen ja kaikkien vitutus.Soeri , vähän toistoa, asian korostamista.
Tärkeintä ensin itse synnyttää se reilu väli edelläolevaan, saman tekee takanatulia itseeni, ja takanatulia tsekkaa myös että edessäni on reiluväli, jos polkaisen edelläolevan perään, niin takanatulia jättää minuun vielä reilumman välin.
Jos kuvan tilanne, ei ketään edessä, niin kiihdytys sen mukaan mitä pääväylällä näyttää sopivalta väliltä. Perässä tulijalle kaikken helpointa että alussa menin hitaammin ja kiihdytän myöhemmin, vs se että kiihdytän ensin voimakkaasti ja lähden sovitteleen nopeutta sen perään.
Heikkotehoisella tai raskaalla ajoneuvolla tuo koko matka tarvitaan kiihdyttämiseen täydellä teholla ja mikäli joku idiootti on 50km/h vauhdissa vielä tuon loivan alamäen jälkeen, pakottaa hän muutkin liittymään moottoritielle jopa 60km/h hitaammin kuin siellä laillisesti ajetaan, ajamaan piennarta pitkin tai pysähtymään. On utopiaa ajatella, että olisi mäen päällä odotettu että yksi nuija pääsee yksinään liittymään liikenteeseen kunnes on riittävä turvaväli kiihdyttää kuten kuuluu. Tulos olisi liikenne poikki kolmesta suunnasta.
Näin ollen on joskus paikallaan soittaa torvea niin kauan kunnes kaasupoljin löytyy. Vielä parempi on kurvata tuohon pysäkille tupakoimaan jos ajoissa huomaa edessä olevan poikkeuksellinen hidastelija, mutta sekään ei paranna kuin yhden autokunnan vitutuksen. Olen myös tällä foorumilla saanut hyvät paikallaan olevat moitteet kun hujautin kerran ohi erityisen hitaasta hidastelijasta ja tekisin sen uudelleen ko. tilanteessa.
Tein vielä havainnekuvan pökäleillä jossa mustat ovat pikkuautoja ja ruskeat isoja autoja, jotta näkee kuinka nopeasti ja mistä suunnista ruuhkautuminen alkaa kun yksi ainoa ympyröity töppö on liikkeellä kello 16 aikaan ja pökäleen takanatulija Berlingollaan jää odottamaan että hänellä on riittävän pitkälti vapaata kaistaa turvalliseen liittymiseen. Kuvassa on jääty myös tukkimaan ympyrä, koska ei ole ennalta-arvattavaa, että jatkuvasti vetäväksi suunnitellussa liikenneympäristössä joku päättäisi pysähtyä kohtaan, jossa on tarkoitus tehdä täyskiihdytys. Voi tuntua että ei noin todellisuudessa käy, mutta jos joskus on ruuhka-aikaan seisomassa tuossa ylikulkusillalla ja laskee montako autoa kymmenessä sekunnissa kulkee ohi, selviää kuinka nopeasti tuollainen tilanne syntyy.
Kuvasta on tarkoituksella pois epäolennaisisssa kohdissa menevät ajoneuvot, normaalistihan tuossa ajettaisiin kaikki toistensa persuksissa puolen sekunnin turvaväleillä. Isot autot jäivät myös liian lyhyiksi, 25-metrinen yhdistelmä veisi ehkä 4:n pikkuauton tilan liikenteen ollessa paikallaan.

Viimeksi muokattu: